Heinämammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusin

Vieras
1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24
1.7Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
9. 7 Murmeli, ?, Jyväskylä
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS
13.7 Tiikeri, 1., Vammalan aluesairaala/TAYS
13.7 Rantapallo, 1., TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
15.7 Ansku, esikoinen., Oys
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
16.7 Äippä77, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja *tyttö 29.6
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys
26.7 Mare, 3., SKS (Savonlinna)
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Laskettu päivä koitti ja hitto, täällä sitä nyt kärvistellään. Supparit loppu ja menin puolilta öin nukkumaan, äsken heräsin kyljen kääntämiseen, kävin vessassa. Nyt sattuu alavattaan niin ettei pysty nukkuun =(, otin pari panadolia josko ne auttais. Juu tää ei oo kivaa jos valvotetaan kaiken yötä mut ei kumminkan synnytetä!!

Päättäis nyt, joko pysyy sisällä ja antaa äidin nukkua tai tulee ulos, onko se niin vaikeeta? ;)

Tikru 40+0

Tiikeri,tunnelmat vähän samat ku sulla.Tuli nukuttua tosi huonosti,oli hiki ja vähän väliä supisteli,ei kuitenkaan säännöllisesti mutta niin ettei saanu kun vähän aikaa aina torkahdettua kun taas heräs suppariin.Ei taaska tullu kipeitä,vähän tuntuivat ja taas rauhottumaan päin.Nyt joteski rupee tympii oottaminen,sanoin jo tuskastuneena miehelle ettei se itexeen tule,2 vkon päästä käynnistetää.Toivottavasti sitä ei tarvi tehä eikä oottaa enää montaa päivää.Voihan se alkaa yllättäen vaikka tänä iltana.Mulla on muutaman päivän maha pitäny kauheeta meteliä,niinku suolisto kurahtelis,sellasta kurlutusta ja napsumista,en tiiä onko ilmaa mikä kiertää.Koitetaa vaa aatella että kohta meiän odotus palkitaan!

Tiikeri ja Iitu, tiedän miltä tuntuu. Mulla ottaa tänään pattiin ja raskaasti tää odottelu... Aamusta asti alavatsa kipuilee, sellasta jomotusta jonka jo kokemuksesta tiedän ettei kuitenkaan johda yhtään mihinkään. Sen verran kuitenkin kipuilee ettei huvita mihinkään lähtee ja ärsyttää olla kotona tyhjän panttina tälläisenä päivänä.

Eilen oli kivaa kun sai taas hetkeksi ajatukset pois tästä odotuksesta (joka alkaa tuntuu jo ikuisuusprojektilta). Käytiin mökillä soutelemassa ja mölkkyä pelaamassa, samalla sai mukavaa rusketustakin. Kyllähän illalla taas supisteli, mutta vain ""feikkisuppareita"".

Minnea 40+2

Huomenta!

Sain sit onneks kuuden jälkeen unen uudelleen kun supparit vähän laantu. Mut heräilin silti kipuihin vähän väliä. Tää ei kyllä oo reilua, just kun pääsin flunssasta niin sitä tämmöstä!! No mulla oli kyl aamulla tosi paljon ilmaa masussa ja maha möyri, en tiä tuliko letuista?! Mut möyrimiset kyllä pahentaa noita kipuja.

Juu on tää tuskaa jos näistä kivuista ja suppareista joutuu vielä kauan turhaan kärsiin. Tulis sit kertarytinällä jos on tulossa! Eilisissä suppareissa oli kyl vähän eroa aikasempiin, ne oli voimakkaampia. Kohtu meni ihan hullun kovaks, että pahaa teki ja koko vatsa kipeyty. Mut niin epäsäännöllisiä että!

No tänään taas uusi päivä ja huomenna sitten Iitun laskettu. Mut aika hassua alkaa kirjotteleen 40+.. oudon näkönen luku =)

Mä tsemppaan itteeni taas että huomenna on viileempi päivä kun tänään, että enhän tänään synnärille halua ja vkonlopuks luvannu vielä parempaa synnytysilmaa tytöt =)!!

Mut johkin nyt haluais, pois kotoa, kun täällä tullu nyhjötettyä ihan tarpeeks. Mut mihis lähet, mies töissä ja ulkona 30 astetta, autossa ei ilmastointia.. joo parempi odottaa iltaa..

Koitetaan kestää, onneks ei olla yksin =)!!

Tikru 40+0

Hei yks hassu juttu mua hämää ja vähän ehkä stressaakin. Nimittäin imetys muiden läsnäollessa, lähinnä miesten. Ootteko moista miettiny vai onko se teille jo nyt ihan luonnollinen juttu jota ei tarvi miettiä?

Kun ajattelenkin imettäväni appiukon tai edes oman isäni läsnäollessa, mua ällöttää! Siis en haluis levitellä tissejäni välttämättä kenenkään muun miehen kun oman mieheni läsnäollessa. En ainakaan vielä!

Mutta alussahan vaavi syö käytännössä kokoajan ja väkee ramppaa vaavia kattomassa. Niin miten sitten aina katoon johkin makkariin imettään, tuntuu teennäiseltä... Ja muutenkin kun kaikki uutta sekä outoa niin tuskin se tissin vilauttaminen käy sillain näpsästi ja nopeesti =).

Miten äidit yleensä toimii? Onko käytännön vinkkejä? Kun käyn kattomassa pikkuvauvoja niin aina ne äidit imettää siinä mun läsnäollessa, mutta mä oonkin nainen. Pitäis ainakin kehittää jotain paitaviritelmiä ettei tarvi koko yläpäätä riisua että pääsee tissiin käsiks ;). Imetyspaitoja esim H&M:llä ei ollu ja on ne niin kalliita netissäkin. Jos ois kaavat, vois ite tehdä.

Ja sressiähän imetyksestä ei pitäis ottaa, koska sitten ei maitoakaan ehkä tuu. Muutenkin imetystilanteet pitäis olla lepposia ja mukavia... taidan sulkeutua sinne makkariin sitten.

Tikru

Tiikerille ja muille :)

Tein itse kolme imetyspaitaa näin: Laitoin tavallisen, joustavan, tiukahkon t-paidan päälle leivinpaperia. Piirsin summittaiset ""kaavat"" hihattomasta mallista, eli vain etu- ja takakappaleet. Leikkasin takakappaleen normaalistí saumavaroin. Etukappaleen leikkasin kahtena osana, toinen osa sellainen joka ulottui kaula-aukosta rintojen alle ja toinen osa kainaloista (rintojen päältä) alareunaan. Eli nuo kaksi etukappaletta kun ompeli yhteen sopivasti päällekkäin (yläosa alaosan päälle) niin rintojen kohdalle jäi kaksinkertainen ""luukku"" josta tosi näppärästi sai raotettua tissiä esille tarvittaessa. Sitten vain yhdistetty etukappale ja normaali takakappale yhteen ja se on siinä :) Kankaana todella joustava puuvillakangas.

Toinen vaihtoehto on ostaa kaksi samanlaista, joustavaa paitaa ja yhdistää niistä ompelemalla imetyspaita :)

Jos ompelu on edes hieman tuttua puuhaa, kannattaa käydä vakoilemassa oikeita imetyspaitoja, ne ovat yllättävän yksinkertaisia periaatteeltaan ja helppoja tehdä itsekin.

No niin helou! Imetyksestä: imetin esikoista ihan joka paikassa ja onnistui hyvin. Se jos joku tulee kyyläämään on mielestäni sen ihmisen typeryyttä. Itse ainakin säästyin tuijotuksilta, varmaan just siksi kun en asiasta tehnyt numeroa vaan imetin tarpeen vaatiessa ja ajattelin sen olevan luonnollista. Samoin aion toimia nytkin. Kävin tänään äitipolilla kohdun suuren koon ja pahan turvotuksen vuoksi (1,8kg/vko). Vauva oli iso, 3,9kg ja lääkäri ehdotti käynnistystä, mutta en halunnut vielä, kun kohdunkaulaa oli 1,5cm jäljellä ja kohdunsuu 3cm auki. Lääkärikin sanoi että siitä voi tulla pitkä synnytys. Mutta jos ei ens pe mennessä ole syntynyt niin sitten käynnistetään, että mahtuu vielä tulemaan. Ihana tietää että ei tarvi kun vähän yli viikko odottaa enää :) t.Rusina ja jättiläisMaisa 38+4.

En ole tänään edes käynyt ulkona, lähinnä vaan makoillut sängyssä ja rypenyt itsesäälissä... Ärsyttää oikein itseänikin, lieneekö jotain ennenaikaista synnytysmasennusta :-(

Kyllä muakin on mietityttänyt imettäminen muiden nähden, varsinkin alkuaikoina kun se ei välttämättä suju ihan tuosta vaan. Luulenpa että kotona luikin vauvan kanssa makuuhuoneen rauhaan, ainakin jos on miesvieraita. Miten sitten imetys jossain ruuhkaisessa Sokoksen kahviossa onnistuisi, en osaa edes ajatella... Mä löysin HM:ltä jo jokin aika sitten tosi edullisia imetyspaitoja, niistä lienee vähän näkösuojaa ettei tarvi koko paitaa rullata ylös.

Hei Minnea sähän synnytät kanssa TAYS:issa tai Vammalassa? Voidaan vaikka törmätä hih!

Mutta niistä imetyspaidoista, Tampereeltako niitä löysit? Mä nimittäin kävin hämeenkadun rautatieaseman puoleisessa H&M:ssä ja löysin raskausajan vaatteet mutta ei siellä imetyspaitoja näkyny. Myyjäkään ei tienny mitään. Mistä niitä löysit?

Kiitos ohikulkijalle ompeluvinkistä =)!! Nyt vaan olo tukala ja vatta kipee ettei voi kuvitella ompelevansa. Mutta jos sisko ehtis joskus tai ite kun olo parempi.

Juu on tää tukalaa ja helposti tulee masennusta. Muakin meinas masentaa aamulla mutta väkisin kampesin itteni tekeen kotihommia. Suututtaa kun ei pääse mihkään, haluisin ihmisten ilmoille, mutta vatta kipee niin ei voi lähtee.

Koita Minnea jaksaa ja saahan sitä löhötä tekemättä mitään, nyt on lupa siihen!

Tikru

moi kaikille!

täällä vieläkin ollaan , ei ole edes oireita että lapsi haluaisi jo masusta pois. tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin, vähän oli maha taas laskeutunut joten nyt mahani roikkuu jo melkein jalkojen päällä!!:D ens viikolla varaillaan aikaa äippäpolille käynnistystä varten jos mitään ei tapahdu. ennemmin kyllä haluaisin että käynnistyis ihan itestään . jeehaa, paino oli lähtenyt laskuun , on se jo tarpeeksi noussutkin!!

minäkin olen miettinyt tuota imetysasiaa ja olen päättänyt että ihan sanon suoraan jos joku meinaa katsoa että ei katso ja että haluan imetysrauhan. en todellakaan halua mieheni kavereiden aikana heittää paitaa ylös....

hyvät keskiviikonjatkot kaikille, kyllä tämä hellekin kohta onneksi loppuu!!

Rusina: oon tässä jo jonkin aikaa seuraillut teidän viestejä ja nyt huomasin kirjoituksestasi, että olet ilmeisesti oululainen(?). Itseä alkoi kiinnostamaan, että OYS:sissako ehdotettiin käynnistämistä? Mun laskettuaika on syyskuun alussa ja pitäis valita synnytyspaikka OYS:sin ja Oulaskankaan väliltä (Oys:siin 100km pitempi matka) enkä tiedä kumman valitsen. Meidän vauvasta on myös tulossa aika iso (31+3 oli 2,2kg kokoarvio) niin itseä pelottaa, että jos pitää ""väkisin"" yrittää vaikka ei mahdukaan. Tiedän että oulaskankaalla ei helposta käynnistellä koon perusteella niin siksipä kiinnostuin, että OYS:sissako ehdotetaan käynnistämistä. Osaatko kertoa enemmän OYS:sista paikkana ja ennen kaikkea heidän suhtautumisestaan juuri näihin käynnistämis ja keisarinleikkausasioihin vai mennäänkö siellä mahdollisimman ""luomuna""?

Hei! Ekan lapsen synnytin Kajaanissa kun asuttiin siellä puoli vuotta, mulla jäi pelko synnytyksestä (luomu ja kesto 18h) niin oon nyt käyny OYSssa Pelkopolilla ja siellä asioihin suhtauduttiin MINUN EHDOILLA eikä tyrkytetty mitään. Sain siis itse valita synnytänkö alakautta vai leikkauksella. Nyt kävin siellä uudestaan ja lääkäri kysyi että haluanko käynnistykseen vai mitä haluan. Päätettiin kuitenkin odottaa ens vkon perjantaihin jos synnytys alkais itsekseen. Toivottavasti alkaa. Eli siis OYSssa on kyllä toimittu just niinku minä olen halunnut ja olen tosi luottavaisin mielin menossa synnyttämään. Tiedän että tarvittaessa saan kivunlievitystä ja että minua kuunnellaan. Ei muutakun OYSaan vaan, se kun on iso sairaala niin siellä on asianmukaiset lääkärit ja lääkityksetkin saatavilla. Onnea odotukseen sinulle :)

Tiikeri: tosiaan eihän meillä taida olla kuin parin päivän ero tuossa lasketussa ajassa! Vähän olosuhteiden pakosta jouduin sit lopulta valitseen tayssin, kun tiesin että Vammala on kiinni näihin aikoihin. Synnytysvalmennuskin käytiin siellä ja onhan paikkakin tullut tutuksi kun jouduin osastolle muutamaksi päiväksi vuotavan istukan takia. No, olen kuullut ihan hyviäkin synnytyskokemuksia sieltä, joten ainakin vielä positiivisella mielellä lähden sinne (ja kunpa se lähtö tulis pian, hope so!!!)

Imetyspaidat ostin juu Tampereen HM:stä jo pari kk:ta sitten. Silloin niitä oli monta eri väriä, olivat varmaan tulleet just valikoimaan. Mammavaatteiden valikoima vaihtuu siellä suht usein ja menekkiä tuntuu olevan, oisko ne sitten jo päässeet loppumaan?

Ärsyttää kun näillä helteillä omat vaatevalikoimat on tosi rajalliset mutta eipä tässä ole mitään järkeä enää ostella uusia mammavaatteita eikä muutenkaan tulis mieleen lähteä keskustan vaatekauppoihin. Tietenkin se vois olla hyvä keino saada synnytys käyntiin... Mun tuurilla lapsivedet tulis keskellä Hämeenkatua :-)

Minnea: Juu ei oo kun parin päivän ero ja olen minäkin kuullu TAYS:ista hyviä kokemuksia mutta Vammalasta vielä enempi. Saa nyt nähdä sitten kumpaan ehdin =). Me käytiin valmennus Vammalassa kun siellä oli lyhyempi versio ja vaan yhtenä iltana. Mulle kun tuo istuminen ja matkustaminen oli sillon jo tuskaa. Mut tutustumassa käytiin TAYS:sissa.

Niin oisko ne imetyspaidat ollu loppu, kävin joskus kuukausi sitten. Voishan sinne soitella että onko tulossa lisää. Kun mulla matkaa Treelle 40 km niin ei tuu paljoa käytyä, mutta ukko käy töissä siellä joka päivä niin vois sen laittaa ostoksille jos niitä kauppaan vielä tulee.

Tikru

minulla on myös ainoastaan hyvää sanottavaa oyssista.
Kuuntelivat ja kirjasivat kaikki toiveeni synnytyksestä ylös ja kävimme yksityiskohtaisesti kaiken ennakkoon läpi.
Meillä ahdaslantioisia suvussa joten sekin tarkistettiin ammattitaitoisesti. Ja jos olisi vielä jotain jäänyt mielen päälle niin ehdottivat heti soittelemaan ja selvittämään asiat että on turvallinen olo synnyttämään lähtiessä.
Niin ja kipulääkkeet saa toivomustensa mukaan, mulla ei ole aikomustakaan synnyttää luomusti eli helpottavaa tietää sekin etukäteen.
Onnea vaan odotukseen!

Myös minä olen täällä edelleen mahani kanssa ja viikkoja kasassa siis 40+1. Kuumuus alkaa hieman väsyttää, mutta onneksi meillä on alakerrassa melko viileää ja saa nukuttua. Pari tuntia sitten irtosi limatulppa. Tuttu kätilö kertoi, että vielä voi mennä viikko synnytykseen, voi kun tulisi jo pian. Limatulpan irrotessa alkoi myös supistukset. Nyt niitä tulee vähän väliä, kipu iskee erityisesti selkään. Supistukset kestävät kerralla vain hetken ja kävely auttaa. Nyt lähinnä mietityttää osaanko lähteä oikeean aikaan sairaalaan, mutta kai ne kivut sitten tulee niin koviksi että on lähdettävä. Saa nähdä miten yö sujuu.

Rusina-mulla oli sama kohdunsuun tilanne kun mulla käynnisteltiin.avautumisvaihe kesti 2 tuntia,vähän päälle.Eli vaikee ennustaa kauanko kestää.Hassua että lääkäri menee noin sanomaan.Meidän Maisa syntyi 39+2 viikolla!!!

Mutta jos olo on turvotuksen vuoksi karmee,älä usko satasella tuon lääkärin ""voi kestää kauan kommenttiin""
mulla oli tosi nopee vaikka sama lähtötilanne.

Antakaa anteeksi, aloin nyt aivan teitä häiritsemään!:) Mutta en tunne henk.koht. ketään jolla kokemusta OYS:sista niin pakko kysyä teiltä vielä nämä seuraavat. Neuvolassa yritin kysellä, mutta ei Th tiennyt, kun ei yleensä kuulemma meiltä mennä OYS:siin... Siis käykö siellä jokainen synnyttäjä ""suunnittelemassa"" synnytystä niin ku sinä Moona kävit vai vain pelkopolin ""asiakkaat"" kuten sinä Rusina? Liittyykö se synnytystapa-arviointi kertaan vai mihin? Millä tavoin ahdas lantio tutkittiin? Itsellä se, että äidiltäni leikattu kaikki kolme ahtaan lantion takia ja itseä pelottaa että sitä ei tutkita kunnolla ja laitetaan väkisin synnyttämään alakautta. Entä onko OYS:sissa vauvala vai onko vauvat alusta asti vierihoidossa? Siis voiko siellä jättää vauvaa lastenhoitajille tai kätilöille jos itse ei jaksa hoitaa heti synnytyksen jälkeen? Itse olen käynyt istukkatutkimuksessa OYS:sissa ja siitä jäi erittäin hyvä kuva silloin, saatiin niin hyvää palvelua ja huolenpitoa ettei missään lääkärissä/sairaalassa ikinä.
Kiitos teille jos jaksatte vielä tähän vastata!:)

Maria, kuulostaa siltä että sulla saattaisi piankin synnytys edessä! Jokohan sulla tuli yön aikana lähtö sairaalaan?

Mä täällä YHÄ edelleen yhtenä kappaleena, joka päivä näyttää hurjemmalta tämä luku, nyt 40+3.

Minnea

Moi!

Omalla kohdallani oli niin,että supparit alkoivat perjantai aamuna klo 6.00 ja melkein heti irtosi limatulppa.Pe ja La menikin siinä kärvisteltävänä(olin tosi kipeä) ja kävin jo perjantaina varmuuden vuoksi sairaalassakin,mutta laittoivat kotiin.Sunnuntaiaamuna klo 10.00 meni lapsivedet ja sitten lähdettiin sairaalaan ennen puolta päivää.Vauva syntyi sunnuntaina juuri ennen vuorokauden vaihdetta,eli pitkä synnytys oli ja raskas.Mutta palkinto oli sitäkin ihanampi....

????: Pitää tehdä uusi viesti ja kopsata vanhat tiedot(ylimmän viestin tiedot) siihen sekä lisätä omat. Vanhaan viestiin eli tuohon ylimpään ei voi enää lisätä, aina tehtävä uusi.

Niin lähtiköhän Maria synnyttään?

Mä sain ihanan hyvin nukuttua, en heränny vessaan kertaakaan!! Moneen kuukauteen ei oo näin ollu =), mutta heräsin ukon kelloon =(, no sain onneks uudestaan unen heti.

Mutta mutta mun kroppa reagoi voimakkaasti tuohon lämpötilan laskuun. Eilen oli yli 30 nyt 20, niin tuli flunssaoireita taas =(, olin eilen vähissä vaatteissa, kai kun oli se 30. Mutta nyt taas kaikki vaatteet pyntättynä, en anna periks!!

Vatta ollu arka ja kipee varmaan niistä toissapäivisistä suppareista vieläkin. Kyljen kääntäminen sattuu pirusti ja käveleen lähteminen. Ukko vonkas eilen seksiä mutta ei oo fiilistä kun nivuset tulessa, vatta kipee ja olo tosi kömpelö. Eikä sillä vaavilla kiire oo jos Vammalaan odottaa joten senkään puolesta tarvii. No joo oishan se kiva harrastaa kun ei sit tiedä koska seur. kerran kun vaavi syntyy.. katotaan nyt hih!

Mutta eipä ihmeempiä muuta täällä!

Tikru 40+1

Nautin aivan täysin siemauksin siitä, että ilma on nyt viileämpi! Yöllä se ei vielä vaikuttanut. Unta sain siinä kahden jälkeen ja heräsin seitsemältä - siinä välissä olin käynyt vessassakin kolmesti. Mutta noin on ollut jo yli viikon...yritän nukkua päivällä ja tänään sekin onnistui - nukuin tunnin! :) Olo on reippaampi kuin hellepäivinä. Sain tungettua kengät jalkaan ja käytyä kaupassa, tänään tulee ruuaksi kesäkeittoa! :) Nyt riitti tämä surkuttelu, ainakin tälle päivälle!

Limatulpasta tuolla puhuttiin...kun minulla limatulppa irtosi jo lauantaista kaksi viikkoa takaperin, eikä mitään ole tapahtunut! Ainakin oletan sen olleen limatulppaa, kun aluksi tuli verensekaista limaa ja sitten sellaisia vihertävän kellertäviä klönttejä päivän, pari. Muttei mitään! Kaikki oireet on hävinneet! Vähän ihmeissäni luin, että joillekin pannaan kokoarvioon ja käynnistykseen, jos vauva iso, muttei minulle ole puhuttu edes äitipolille lähettämisestä sen asian vuoksi! Millä minä tämän reilusti yli nelikiloisen, pian viiskiloisen ulos pukaan!!!! Tuollaisia kokoja minulle neuvolassa väläytellään, mutta siihen se sitten jääkin! Kun nyt syntyisi jo!!!!!

Olen kyllä todella tyytyväinen tähän ilmaan, viikonlopuksi luvattiin taas vähän lämpimämpää eli nautin nyt varastoon! Kumma juttu, kun minullakin sitä painoa tullut nyt 25 kiloa ja viimeksi oli pudonnut! Neuvolassa meinattiin, että kuitenkin nestettä irtoaa, vaikkei se missään ulospäin näy...saa nähdä sitten, mitä huomenna sanovat taas...

Kesä 39+4