Heippa pitkästä aikaa!
Kylläpä on tullut viikon aikana hurjasti viestejä, alkaa näköjään loppusuora häämöttää kun väki on alkanut aktivoitua

Olen ollut nettilakossa viikon verran, kun olen yrittänyt pitää noita isompia muksuja pois koneelta. Eli olen pitänyt läppäriä jemmassa kaapin perukoilla... Mutta nyt oli pakko kaivaa kone esiin, että saa pakolliset laskut maksettua!
Vai on täällä jo muutama ollut melkein lähtöä tekemässä. Mulla ei ole moisesta pelkoa. Joskus jopa unohdan olevani raskaana... No joo, ihan hetkellisisti vain, mutta kuitenkin. Aamuisin olo on tosi hyvä, ei mitäään ongelmia tai tuntemuksia. Illalla alkaa vatsa hieman painaa ja käveleminen on hankalampaa. Johtuu tosin eniten tuosta oikuttelevasta iskiaksesta.
Vessassa täytyy käydä pari kertaa yössä, mutta uni tulee kyllä silmään heti sänkyyn takaisin päästyä. Äsken vedin teltassa parin tunnin iltanokoset. Olis ihana nukkua koko yö teltassa, mutta tuo öinen vessassa käynti ehkä saa mut jäämään yöksi sisälle omaan sänkyyn ja lähelle vessaa...
Painoa on mulla tullut nyt 4,7 kiloa. Heti kun jäin kotiin ja lapsilla alkoi kesäloma, on ruokailurytmi mennyt ihan pyllylleen. Hyvin sujunut ""terveellinen ruokavalio ja säännöllinen ruokailurytmi"" ovat lentäneet romukoppaan... Harmittaa, kun ei saa itsestään irti kunnollista rytmiä, mutta kun aamulla nukutaan pitkään, ei millään saa päivään mahtumaan kahta lämmintä ruokaa. Ja veden juontikin on selvästi vähentynyt. Töissä ollessa tuli helposti juotua 2 litraa päivässä, mutta nyt ei enää... No, tulipahan ainakin tuohon loman alkuun oltua ""kiltti"".
Vauva on nyt nähtävästi reilun 3 kg:n kokoinen eli saisi syntyä vaikka heti. Kaksi viikkoa sitten ultrassa sain painoarvion 2,8 kg. Vanhemmat lapset on lähdössä mummin kanssa viikon lomareissulle sunnuntaina, joten se voisi olla hyvä aika synnyttää. Tyttö tosin on sitä mieltä, ettei vauva saa syntyä silloin kun he on pois. Hän kun haluaa heti päästä vauvaa katsomaan. Mies taas odottaa innolla tulevaa viikkoa, hän kun on päättänyt avittaa luonnollisella tavalla synnytyksen käynnistymistä. Oli jostain lukenut, että viikoilla 38-39 pitäisi harrastaa seksiä joka päivä. Mua ei kyllä kauheesti enää kiinnosta

Tosin sitä meille sairaalastakin ehdotettiin silloin 12 vuotta sitten, kun esikoista pari viikkoa yliaikaisena odotettiin...
Liikunta on jäänyt tosi vähäiselle, mitä nyt tulee pihalla vähän touhuttua. Toissa päivänä tein yhden kukkapenkin vielä ja käsittelin puutarhakalusteet. Siinä tuli kyykittyä ja illalla sen sitten huomasi, kun koko vasenta jalkaa ja pakaraa jomotti.
Pitänee alkaa katsella sinkkuelämää, kun ei unikaan varmaan pariin tuntiin tule, kiitos noiden iltaunien...
Jaksamista vielä viime metreille!
t. Tähtis 37+6