Heinämammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UUSI

Vieras
Meni tuo sata poikki,on kovin vaikeeta ja hidasta selailla kun viestit levittyy noin.
Siitä tyynystä,tarkoitin niin,että iso,pehmeä tyyny koko vauvan alle-einakin ekan kuukauden kun ei kääntyile,meillä rauhoittanut vaavit melko kivasti.Syynä juuri se,että selkä ei kestä liian tasaisat ja kovaa alustaa.
Tyynyähän vauvalla ei tosiaan suositella.Varmaan kirjoitin epäselvästi.......=)

Kummeista,meillä ei varmaa vielä.Miehen sisko olisi ns.vapaana,mutta meillä ei synkkaa yhteen ollenkaan.JA sitä paitsi miehen suku ei koko raskauteen ole reagoinut,olen ajatellut tuota sukunimi asiaa kovasti jo myös tän suvun käytöksen vuoksi ja sen että mulla harvinainen nimi,miehellä ""tusina""nimi-että vaavi saisi mun nimen.Ei olla naimisissa ja kai sitä voisi muuttaa mennessään naimisiin kaikkien nimet.

Ilmasta näyttää tulevan nätti,on taas ootettukin!!!
Joku kirjoitti että kärsii unettomuudesta,eikös se ole loppuajan merkkejä??Mulla tosin unta piisaa,eilenkin menin 10 aikaan unille ja 8 aamulla avasin ekan kerran silmät!!Vaavikin oli kai liikuskellut sen verran hiljaksiin,kun yleensä havahdun siihen edes muutaman kerran yössä.
Olenkin ajatellut,että nyt nukun ja nautin siitä aina kun voin.Univelkaa tulee väkisinkin ja se jos mikä on tappavaa.Musta tulee niin kärttyinen ja kiukkuinen että nyt jo säälin perhettä!!
Tänään teenkin lasten kanssa jotain extra kivaa,eilen puheltiin tuosta että kun vaavi syntyy,mulla väkisinkin jää heille vähemmän aikaa ja toivon että sen ymmärtävät.Vielä ainakin siltä vaikutti!!!

Kesäistä päivää kaikille,tästä päivästä povattiin lämpöistä!!!
terkuin kata 36+2

Hyvä kun aloitit uuden ketjun. Jo alkoi karata käsistä edellinen. Anna vaan oma nimesi lapsellesi jos sovinnolla onnistuu! Tusinanimiä piisaa. Joo kyllä mä ihan oikein sun tekstin ymmärsin, tässä kirjasessa tosiaan annetaan ymmärtää että lasta ei saisi nukuttaa tyynyn päälle, vaan tukevalle patjalle?! Tiedä sitten. Kauheeta jotenkin kun noita oppaita ja opuksia on niin paljon erilaisia. Ensikertalainen hyppii seinille kun nitä lukee, aina löytyy mukamas jotain uutta tuikitärkeää mitä ei ole tullut ajatelleeksi.

Tainnu mennä ohi toisilta tää uus ketju,harmillista aina kun ei tiä mihkä kirjottaa.
Mitähän se sitten on,kun netissä myydään vauvoille riippukeinuja,niissä on sitten kauheen hyvä kuulemma pienen nukkua.No siinä on tukevat seinät ja pohja,ei sitä tukehtumisvaaraa.
Joo,eiköhän jokaselle löydy paras tapa,meillä esikoinen kyllä nukkui sängyssäkin,mutta paremmin topattuna ja pehmoisella alustalla.

Mulla pukamat riistäyty käsistä,ai jumpe!!Pidättelin liian kauan ja oikein suoli pullahti ulos osaksi.Kamalaa...kipu ihan hirvee,otin buranankin vaikkei kovin suositeltua olekaan.En usko että hammassärky voittaa tän kivun,uskoisin että tää samantyyppistä.Tykyttävää,vihlovaa kipua.Mulla tähän ikään 30 mennessä vaan yks alkava reikä,joten joltain kivulta oon säästyny....!!!

KOhta menee tän suoraan sanottuna perseen kans hermot!!!

Lähden kun en voi istuakaan,heippa.....=(

Otan osaa, Kata. Mulla on kanssa aika ikävät paukamat pyllyssä. Nuo peräkammarin asiat voivat kyllä pahimmillaan pilata elämän... Olen aina kärsinyt helposti kovettuvasta vatsasta ja kakkaamisongelmista terveellisistä elämäntavoista huolimatta ja osaan vain todeta että toimiva suoli ja TERVE PERSE on onnellisen elämän pohja! Joku viisas ajattelija sanoi sen hieman ylevämmin: ""Pidä mielesi täynnä ja suolesi tyhjänä"". Yritetään. Koitetaan pärjätä pukaminemme... :(. Nauttikaamme kauniista kesäpäivästä kuitenkin!

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala
1.7Unikko 1,TYKS
2.7 iida 2,L-PKS
2.7 Sussu, 1., TYKS
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala
5.7 Kata, 4., KHKS
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
13.7 Tiikeri, 1., Vammalan aluesairaala/TAYS
15.7 Muju, 1., OYS
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
26.7 Mare, 3., SKS (Savonlinna)
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Leijonan odottaja, 1., KAKS
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Terveiset synnytysvalmennuksesta ja neuvolasta!

Eilen illalla oli valmennus ja oli mukava, kesti 2,5 h Vammalan sairaalassa. TAYS:ssa olisikin ollu kahtena iltana kai jotain 3 h tuntia, mutta mulle liian pitkä aika istua ja vielä matkustaa 40 km suuntaansa. Joten tuo saa riittää. Yö oli vähän levoton, näin tosi kummallisia unia. Olin unessa tosi kiukkunen mun isälle ihan pikku asioista, olin neuvolassa jossa tapahtu kummia ja synnytyssuunnittelussa. Sit ravasin vessassa kun vatsa oli niin arkana ja vauva peuhtas.

Vaavi on viime päivät peuhtannu oikeen urakalla, niin että välistä pelkään sen kääntyvän väärin päin kun nyt on RT. Pyörittää peppuaan oikealla ylhäällä ja potkii vasemmalle kylkeen. Eilen valmennuksessa se yht'äkkiä käänsi kylkeä niin että peppu olikin oikealla. Vähän säikähin että mihin se nyt meni =).. no nyt on palautunu takas samaan asentoon kun ennenkin.

Mul on nyt viikkoja 35+1 ja neuvola oli tänään. Painoa oli tullu rutkasti 650 g viikko, edellisillä viikoilla oli tullu vaan 200 g viikko. No terkkari lohdutteli että kun yhteensä tullu semmoset 13 kg niin eihän se vielä paljon kun keskimäärin tulee se 15 kg. Ja huomaan että syömiset ja suola vaikuttaa ihan älyttömästi, saatta vuorokaudessa tulla 700 g - 1 kg jos syö jotain suolasta. Ja putoo taas takas kun jättää suolan pois. Vaikka turvotusta ei päällepäin näy, sormukset mahtuu yms.

Unikolla ja Katallako on niitä kamalia peräpukamia. Mulla ollu kans pientä oiretta mutta onneks pysyny aisoissa, ne on kamalia. Ja tiedän mitä on ummetus!! Otan osaa!! Mulla auttaa jos syö papuja(vaikka purkista..) tai mämmiä.. sitä saa ympäri vuoden pakastealtaista jos vaan tykkää =).

Hb oli laskenu 6 pykälää oli nyt 122, hyvähän tuokin on mutta kyllä mua on enempi väsyttäny kun ennen. Nytkin unettaa niin vietävästi. Verenpaine oli 112/60.

Harmittaa vaan kun terkkari jätti synnytyssuunnitteluajan varaamisen näin viime tippaan ja oli enää yks aika Vammalassa huomiseksi. Ja mun mies ei pääse sinne, HÖH!! Onneks sain kuskin naapurista joka on isyyslomalla =), pakko oli joku saada kun pysty ajaan 40 km suuntaansa ja vielä sen ronkkimisen jälkeen. Kun muutenkin on paikat tosi arkana pelkästä istumisesta. Mut väliinkään en halunnu suunnittelua jättää kun mua mietityttää tuo mun häntäluu, kun olen sen telonu kakarana ja sehän voi estää alatiesynnytyksen jos ei anna periksi.

Tuleepas juttua mutta nyt just jännät paikat kun alkaa valmistautuun synnytykseen omassa mielessään. Ja paljon ajatusta päässä. Mieskin sanoi että sitä alko jännittään synnytys sen valmennuksen jälkeen kun näki ne tuolit ja systeemit. No jos mun ei sitten tarviis jännittää =)

Toisilla sitten supistelee ahkeraan ja jos jonkinmoista jo tässä vaiheessa. Onneks ollaan kuitenkin jo näin pitkällä niin ei pitäis vaaveilla olla hätää vaikka tulisikin jo kesäkuussa. Mulla supistelut pysyny samanlaisina, niitä tulee usein, jos vähänkin rasitan ja levossakin tulee. Joskus tuntuvat tosi kenkuilta, mut ei silti mitään säännöllistä. No noiden supistustenkin takia jännä nähä huomenna että onko ne tehny mitään mun kohdukaulalle ja suulle.

Nyt syön jäätelön =)!

Mukavia kesäpäiviä ja jännätään yhdessä!!

Meidän piti muuttaa 1.6., mutta asunto ei olekaan valmis ja nyt odotellaan päivä kerrallaan että milloin saadaan lupa muuttaa. Arvatkaa stressaako! Toivon todella että vauva ei synny ennenaikojaan, muuton takia ei olla hankittu vielä sänkyä eikä vaunuja, ja kaikki vauvanvaatteet ja tarvikkeet on mustassa säkissä pesemättä ja lajittelematta.
Viime yö -joka meni muutenkin pipariks nukkumisvaikeuksien vuoks- meni itkeä tuhristellessa että miten tässä nyt käy. Rasittaa muutenkin olla täällä pahvilaatikkojen keskellä, kaikki on pakattu kun muutto oli niin varma jo...
Luojan kiitos merkkejä alkavasta synnytyksestä ei vielä ole, paitsi jos tuo pahoinvointi voidaan siks laskea. Oksensin pitkästä aikaa viime perjantaina ja pahoinvointia on miltei joka päivä.
Lisäks on ihan tsäkää että voimme asua tässä nykyisessä asunnossa vielä toistaiseksi.
rouva27v. 34+4

Voi että tosi ikävää!! Ja kun vielä tietää että ei nyt kauheesta sais stressata, no minkäs teet. Kyllä tuommonen asia stressais varmaan montaa muutakin. Mutta kai sitä on vaan lohduteltava itseään että kun asialle ei mitään voi tehdä niin on vaan koitettava ajatella jotain muuta. Tosi helppoa..

Mua stressas kun on remppa kesken ja remppamiehet sano että kodinhoitohuonetta he ei tee kun vasta syksyllä. Olin ihan stressaantunu jo tuosta, no onneks ne kumminkin suostu jatkaa hommia. Vaik vielä onkin remppa pannuhuoneen ja kodinhoitohuoneen osalta kesken mutta jatkavat taas ensi viikolla. Paitsi että putkimiestä ei tiedä kun se käy aina vaan kääntymässä ja varmaan jää kohta kesälomalle. Ja kun putkimies ei tee hommiaan niin muutkaan ei pääse tekemään omiaan... Mutta ne nyt on pientä kun muuten kuitenkin pystytään nyt jo täällä hyvin asuun.

Tsemppiä ja jaksamista!!

Hienoa että Tiikerillä neuvolareissussa kaikki hyvin!!Sieltä saa noita tuloksia ja mittoja jotta taas tietää kaiken olevan ok.Aatella ettei kauaa enää mene,musta aika on mennyt niin hirmuista vauhtia ettei tahdo uskoa todeks.

Voi muuten olle Rouva 27 että sulla stressistä toi oksentelu.JA mikään ei kyllä stressaa enemmän kuin muutto viimemetreillä.Mun miehen työkaveri ja sen vaimo saavat vaavin tässä viikon sisällä,ne ovat asuneet 2 kk eri osoitteissa(omilla vanhemmillaan) kun entinen myytiin ja uutta rempattiin.Musta se jos mikä oli tosi outo ratkaisu.Asua nyt viimeiset kuukaudet erillään ja juur ennen vauvaa muuttaa ""yhteen""!!Viime viikonloppuna niiden piti muuttaa.Mä kun olen koittanut panostaa juur näihin viime hetkiin,kun vielä ollaan tällä porukalla.No,kukin tyylillään.

Hei siskot,aivan ihanaa kun buranan vaikutus, suihkuttelu, rasvat ja suppo sai aikaan rauhallisen ja kivuttoman olotilan.Pyllyreikä rauhoittui ja ai että....Kyllä taas elämä on ihanaa!!!Kunnes.....ylihuomenna pitäis taas käydä pytyllä.No,surraan sitä sitten taas!!!=)

Supisteli enemmän kun oli kipuja,en oikein osannut sanoakaan enää,mistä kipu tuli ja mihin säteili.Vaan nyt olo kaikin puolin ok.Huomenna mulla synnytyksen suunnittelu-ultra myös ja tarkistetaan onko pikku rääpäle jo saanut kasvuspurtin!!!Pyydän että pitäisitte sormet ristissä,tällä viikolla vaavin paino pitäis osua aikalailla 2,4-3,7 kg:n haarukkaan.

Tosi kiva kun meidän heiniksien ketjukin saanut enemmän jutunjuurta,kai se että äippälomat puorii isolla osalla meistä jo ja loppu kun lähestyy niin mielessä pyörii enemmän kaikki asiat.Meillä mies lomalla tän viikon ja pihahommia tekee sun muita juttuja.Ei oikein jaksa keskittyä mun vaavihöpinöihin.Ainakaan niin kun musta välillä pitäis.Kyllä se joka päivä kysäsee mitä kuuluu mulle ja vauvalle,mut huomaan että loppua kohden musta tullut hellyydenkipeempi ja huomionkipee myös.Vaan aika kivasti meillä menee,olen paljon rauhallisempi tän raskauden aikana ollut kuin muutoin.Tasasempi sanoo mies...Paitsi masusta!!!=)

heippa taasen!!!

kata

Niin puuttu myös meidän la:14.7 PHKS,eka lapsi.On ollut puhetta täällä tosta ummetuksesta.Itsellä käynyt just toisinpäin:ennen raskautta oli ummetusta mut nyt odotusaikana vatsa toiminut hyvin.Luulen sen auttavan asiaa kun rautatabletit pistäneet löysälle niin ""luistaa""paremmin.Eilen oli pitkästä aikaa parempi päivä suppareita ajatellen,kävin jopa kaupungilla:)Taitaa kohtu levähtää kun se yx yö oli kaamea(koputan puuta).Tiiti-75,oot taas maisemissa,ehdin jo ihmetellä mihin katosit.Meillähän on tuo sama synnärilaitos,ja heinäkuu la,ikäkin on sama!Kuinka oot voinu?

1.7Unikko 1,TYKS
2.7 iida 2,L-PKS
2.7 Sussu, 1., TYKS
5.7 Kata, 4., KHKS
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 He1ni80, 1., TAYS
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
31.7 Manni, 2., MKS

ja uudempi päivitys:

1.7Unikko 1,TYKS
2.7 iida 2,L-PKS
2.7 Sussu, 1., TYKS
5.7 Kata, 4., KHKS
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 He1ni80, 1., TAYS
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
26.7. Katjuska, 1., Jorvi
31.7 Manni, 2., MKS

Moikka,

sääli teitä joita pukamat vaivaa. Mulla ei onneksi vielä ole moisia esiintynyt, mutta kun normaalistikin oon kärsinyt tosta ummetuksesta ja tää raudansyönti lisää sitä, niin jippii vaan!! Onneksi pellavasiemenrouhe on pitänyt masun toiminnassa. Tosin pellavansiemeniä ei suositella raskausaikana, mutta kävin keskustelun teratologisen keskusken hoitsun kanssa ja todettiin, että se mun päiväannokseni joka on neljäsosa siitä mikä on maksimiannos, mä voin syödä huoletta. Tosin suositteli, että pitää syödä vaan Orionin Liinusta, kun niitä testaillaan ja muita mitä saa kaupasta, niin niitä ei testailla mitenkään säännöllisesti.

Sukunimiasiasta. Mullakin on harvinainen sukunimi, muistaakseni meikäläisiä on n. 50, mutta lapselle laitetaan nyt miehen sukunimi, kaikkine ä-kirjaimineen... Huomasin olevani sen verran konservatiivinen, että halusin sittenkin miehen nimen lapselle. Tosin osa kavereista oli sitä mieltä, että jos miehelle vaan sopii, niin mun nimi olis pitänyt laittaa lapselle. No onhan se nimi lapsosella siihen asti, kunnes isyys tunnustetaan...

Jännät ajat teillä, joilla la heinäkuun alussa, kun viikot vaan vähenee ja vauva voi tulla milloin vaan..

aurinkoista perjantaita!
Katjuska + kaveri 33+3

Heippa ja terveisiä äitipolilta!!
Kaikki oli hienosti,vauva kasvanut upeasti,oli nyt 2,6 kg!!!Jumpe mä olen iloinen!!!=)Virtaukset oli ok,ja vettäkin löytyi.
Tytöltä edelleen näytti ja lyhytkoipiselta kuin äiteekin!!!
Lekuri sanoi että on varmaan näitä perinnöllisyysjuttuja,jalat todellakin pari viikkoa pienemmät.

Pissassa oli proteiinia yhellä plussalla mutta verenp.ok.

Kohdunsuu oli pehmeä ja kanavaa 2 cm sekä oli sormelle auki ulkosuu.Eli ihan normaalia uudelleen synnyttäjälle.Mutta tosta olen niin häpi että vauva on kasvanut noin hyvin.Reilussa kolmessa viikossa kilon!!!!Aika paljon.vai oisko eka tai tää mittaus vähän heittänyt,mahdollista sekin.Mutta hyvin on asiat täällä!!!!

veri,veri häpi kata 36+3

Mulle suositeltiin äitipolilla ummetukseen magnesiamaitoa, jota saa apteekista ilman reseptiä. Olin jo kokeillut kuitulisiä, esim. Visiblin eikä niistä olllut sanottavaa apua mutta tuo magnesiamaito tuntuu ainakin mulla toimivan.

Minnea

Hieno juttu Kata! Meidän Maisalla on kuulemma pitkät jalat, eikä mulla ole aavistustakaan mistä se olis ne perinyt? Viimeksi just lääkäri ihmetteli reisiluunmittaa. Miehen isoveli on kyllä pitkäjalkainen ja mun isä, mutta minä ja mun mies ollaan ihan persjalkoja. Itse oon 165cm ja mies 180cm. Esikoinen oli syntyessään 52cm ja nyt puolitoista vuotiaana 85cm. Mikä lie 60cm pitkä tytön roikale sitten syntyy. Mutta tämä oloneuvoksena oleminen ottaa voimille, en ole yhtään sellainen ihminen joka malttais vaan istuskella ja maata. Ja kun mies on nyt kotona hoitamassa poikaa, niin en voi edes salaa mitään tehdä :) Äsken kyllä pesin vessan ja vaihdoin lakanat (miehet on asioilla) mutta alkoi niin paljon taas mahanahkaa kiristämään, että piti istahtaa alas vähäksi aikaa. Pakko kait se on levätä, ei sen vauvan nyt vielä tarvis syntyä, vielä 6vkoa LA:aan. Voikaa hyvin ja yrittäkää saada pukamat kuriin, mun suoli toimii kahdesti päivässä, joten en tiedä mitään teidän ongelmista :-o t.Rusina 33+6.

Hienoa Kata että vaavi on kasvanu kovasti =)!! ja että muutenkin asiat oli ok!

Mä tulin kanssa juuri äitipolilta synnytyssuunnittelusta ja mun kohdunkaulan tilanne on sama kun sulla pehmenny 2 cm jäljellä ja ulkosuu sormelle auki, sisäsuu kiinni. Vaikka oon ensisynnyttäjä, mutta kun on ollu niitä suppareita niin paljon niin kyllä ne jotain näyttää tehneen =).

Painoarvio oli nyt vkolla 35+2 2188g ultran mukaan, lekuri sano että näppituntumalla saattais pikkasen isompi olla mutta ei paljoa kun mulla on niin siro vatsakin. La:n painoarvio olisi tuon mukaan 2,8 kg. Napasuonivirtaukset oli ok. Sitä lekuri vähän katto kun eilen ja 2 vkoa sitten mitatut sf:t oli samat 30. Että jos vatsa ei jatka kasvuaan niin tarttee TAYS:siin mennä kontrolliin. Mutta toivotaan että kasvu jatkuu... Lapsivettä oli normaalisti ja istukka takaseinässä siistinä. Lantion sano tuntuvan hyvältä että mahtuu alakautta hyvin tuleen ja häntäluu jousti hyvin.

Minä ja mun sisko ollaan kanssa oltu suht pieniä, minä 2650 g ja sisko vähän päälle 3 kg. Joten samoissa painoissa näytetään menevän. Mutta toivotaan että vaavi kasvaa lasketun ajan tienoille tai vähän vaikka ylikin jotta pääsisin Vammalaan synnyttään. Vammala aukeaa kesätauolta 18.7. ja mun la 13.7. joten ei haittaa vaikka sinne asti kasvais.

Hassua kyllä oli kun lekuri sekä kätilö alko puhuun että jos se päättää syntyä jo ens viikolla niin tiistaina pääsen jo Vammalaan kun on tarpeeks viikkoja. Puhuivat senkin takia kun kerroin suppareista, mutta en mä oo aatellu vielä synnyttää =). Rauhallisesti ottaen meen vielä pitkälle että vaavi saa kerätä voimia ja kiloja.

Sydänkäyrää oli mukava seurailla, vaavin syke meni 140 - 170 kun välistä innostu oikein peuhtaan. Pientä supistustakin käyrällä näkyi. Vaavi onkin nyt ollu tosi aktiivinen viime päivät =) ja sehän sitten lisää mun suppareita herkästi.

No mutta nyt on levollinen olo synnytystä ajatellen, ei jännitä enää yhtään. Ja yritän nauttia nyt joka hetkestä. Ja synnytyksen otan hienona kokemuksena sekä toivon kaiken menevän tietysti hyvin.

Mukavia vointeja mammoille, täällä yks tyytyväinen myhäilee =)!

Heissan taase!!Taisi mun ilo olla lyhytaikaista,tuo pissan proteiinit kun oli koholla-olivat lähettäneet labraan ja nyt soittivat tossa kolmen aikaan,että on ko muita myrkytysoireita.No,pää on särkenyt,tosin olen buranaa ottanut pukamiin,ja oksettavaa oloa ollut.JA se rr minkä sanoin ollen hyvä,oli 150/80 mikä ei tod ole mulle hyvä.Mulla ollut alhaiset paineet luokkaa 120-60.Kuulin väärin tai halusin.
Sanoivat että heti jos pahenee oireet tultava viivana sairaalaan.JA liikelaskentaa.Juoda paljon.jalat ylhäällä ja jumankekka taas levättävä!!!

Mä olin niin häpi,kun ei tarvinnut murehtia,kaiken piti olla jo hienosti.
Raskausmyrkytys on ensisynnyttäjien tauti,ei mun enää!!!! =(
No...mutta maanantaina labraan ja sen mukaan toimitaan.Multa otetaan nuo maksarutiinit myös,kun eiemmissa ollut se pirun hepatoosi.

Taisin nuolaista ennen kuin tipahti.Taas tarkkaillaan ja odotetaan!!!!Murrrr,mä jo ihan väsy tähän.................

sou veri daun,kata

Pitäisiköhän meitä nostaa vähän taasen:)

Täällä huonovointisuus helpottanut, tänään ja eilen ollut jo ihan hyvä olotila, jospa johtui vaikka väsymyksestä yms. aloin jo pelätä alkavaa raskausmyrkytystäkin...mutta jos nyt ei kuitenkaan, muut arvot olleet kyllä ihan kunnossa, paitsi hemppa, joka viime neuvolassa oli alle 120.

Tänään ollaan taas pakkailtu ja siivoiltu paikkoja, muutto lähenee, sillä on supistelujakin taas ollut, mutta eipä auta kun edetä rauhallisesti ja lepäillä välillä. Onneksi mies ja isommat lapset ovat olleet paljon myös mukana hommissa.

Mare (33+5) täältä lämpöisen sateen keskeltä

heips!
Täällä kärsitään kamalasta turvotuksesta joka nousi äkillisesti päivässä, olin jo varma raskausmyrkytyksestä mut
verenpaine osoittautui alhaiseksi joten ei hätää, vielä:)
Koko päivä ollut tuskaa kun on koko ajan niin kuuma, ei paljoa jaksa enää hommailla.
Ajattelin jo pakata synnärille laukun valmiiks, eihän sitä koskaan tiedä milloin lähtö tulee vaikka onhan täs vielä n.6 viikkoa la:han.
Onkos teillä muilla vatsa edelleen ylhäällä vai laskeutunut?
Mulla siinä mielessä eri tilanne et vatsa on alusta asti ollut alhaalla, mut nyt näyttäis laskeutuneen entisestään.
huh..toivottavasti vauva ei ihan vielä olisi tulossa kun äippälomakin alkoi vasta perjantaina, ja vielä ois joitain hommia suunnitteilla ennen vauvan syntymistä.
Öisin saa kyllä ravata vessassa pari kertaa, ja selvästi on uni katkonaisempaa kuin aikaisemmin, taitaa siis luonto valmistella tuleviin yöheräämisiin! :)

Moona rv 34+1

Mulla on kans maha ollu koko ajan alhaalla, mutta nyt se on lasketunut tämän viikon aikana tosi alas. Vauva painaa häntä-ja häpyluihin ihan älyttömästi. Itse olen ollut kyllä aivan onnessaan näistä helteistä, mä rakastan lämmintä ilmaa. Tissit on alkanu vuotamaan paljon, tänäänkin oli rintaliivit ihan märät, kun otin ne pois päältä. Mulla on varmaan niin isot reiät nänneissä, että sen vuoksi falskaa ja kyllä sitä maitoakin tulee sitten muille asti kun se rintoihin nousee. Mites muilla? Ja onko muilla tarkoitus imettää? Itse ajattelin ainakin sen vuoden, kun se on mahdollisista ongelmista huolimatta helppo ja halpa tapa ruokkia vauvaa. Imetin esikoistakin pitkään. Kuulemisiin, Rusina 34+1.

kyllä täälläkin rinnoista tulee jo esimaitoa, mut lähinnä puristamalla, ei siis vielä paljoa. Ainakin yritän imettää sinne 6kk tienoille ja loput näkee sitten. Maidon tulosta ja määrästä ei viel oo kokemusta niin ei oikein osaa sanoa ajasta mut kyllä yritän parhaani et onnistuis ja mahd. pitkään.
Kävin muuten ostamassa tukivyön helpottamaan oloa mut en vain osaa sitä pitää eli turha ostos oli. Vaikka koko on oikea niin tuntuu et se heti puristaa ja pakko ottaa pois.
Mietin täs et käynkö ostaan imetysliivit vai tavalliset jotka aukeavat edestä..Mites muut? Liikkeessä sanoivat et imetysliivit siksi hyvät kun niis ei oo kaaritukia niin ne ei paina maitotiehyeitä tukkoon, mut en oikein osaa pitää kaarituettomia liivejä..toisaalta imetysliivit maksaa stockan Jasminissa 50e ja jos niitä tarvii useammat niin kalliiksi tulee..vaikka onkai niitä jossain edullisemmallakin..
kertokaas muut kokeneemmat tarviiko niitä todella?
moikkis!

Yhteistyössä