Hrrrrr...
mukavaa pakkaspäivää. Itse palelen täällä nenä sinisenä ja yritän löytää talvesta jotain positiivista. Kesäihminen kun olen, ihan 100%:sti.
Rytmihäiriöistä ja hengästymisestä: väsyneenä tai juuri heränneenä joskus tuntuu kuin sydän tulisi rintakehästä ulos...tykyttelee aika tiuhaan tahtiin. Ja varsinkin rasituksessa hengästyn ihan tosi helposti ja syke kohoaa. Mulla oli edellisessäkin raskaudessa pulssi usein lähes 80-90 luokkaa, mutta ei siihen mitenkään puututtu. Tänään nlassa oli verenpaine 117/70 ja pulssi 88!
Enemmän mua stressaa verensokeri. Oon ihan normaalipainoinen (173cm ja 55kg) ja tänään oli paastosokeri 5,1. Raja on kuulemma 5,3. Pääsen varmaan jo aika pian sokerirasitukseen, koska janottaa aika paljon ja myös näinollen ravaan vessassa. Ja väsyttää. Voihan noi kuulua ihan normaaliin raskauteenkin, mutta myös koholla oleviin sokruihin. Esikoinen oli kuitenkin iso syntyessään ja vasta jälkikäteen heräsi ajatus, josko mun s-arvot ois olleet raskauden aikana koholla. Ti on nlalääkäri, niin saa nähdä mikä on tuomio.
Kiitos linkeistä,
Räpätäti. Tuo Kelan laskuri on ihanan selkeä. Mä soitin tänään Kelaan kysyäkseni noista etuuksista ja aika monta kertaa sain kysellä ja varmistaa samat asiat...se täti vain puhui ja puhui ja puhui, mun mielestä kaikesta muusta kuin siitä mitä halusin tietää.
(.) Positiivistakin nla-asiaa: syke kuului hyvin dobblerilla, 145 luokkaa paineli menemään viuh-viuh-viuh :heart: . Painoa mulle oli tullut tähän mennessä vaan 300g ja kaikki ihan ok (paitsi, että tuo sokerijuttu mua huolestuttaa).
Päivitän tässä vkl:n aikana taas listaa, nyt täytyy kehitellä jotain syömistä koko poppoolle ennen kuin mies tulee töistä. Sitten tuleekin jo vieraita eli jossain välissä ois ihan aiheellista siivotakin...
Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
Sumppis 13+5