HEINÄKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä edelleen päiväunet puuttuu kokonaan. Minulla on ollut nyt aika kovia supistuksia tässä parina päivänä, ja neuvolassa SF-mitta oli vain 19cm. Olen ollut aika huolissani...

Poika kuitenkin kasvaa. Seisoo hienosti tuetta ja kävelee pitkin huonekaluja :)

Voi että Kesä,kurjaa kun huolta pikkuisesta.Toivottavasti supistelut ei vaikuta kohdunsuun tilanteeseen, voi olla että nyt toisesta tunnet supparit nopeemmin ja paremmin.Mulla täs kolmannes raskaudessa tuntu supistelut jo 12 viikolta.Ja ihan päällepäin tuntui myös kun sellanen päärynän kokoinen pallo meni ihan kovaksi.Onko sulla ollut ultraa että pitääkö paikkansa tuo la?Sekin että sulla saattaa kohtu olla alempana vois tuohon mittaan vaikuttaa.Elimistö kuitenkin vielä pojan jälestä vielä toipumatta.Toivotaan ja pidetään peukkuja että kaikki ok.Vaavelit kasvaa niin omaa tahtia,voi olla että siellä masussas tapahtuu nyt niin kovaa kehitystä siellä pienen aivokopassa että fyysinen kasvu jää pienemmälle...Milläs viikolla nyt olet?
Mulla oli Maisasta tosi pieni masu,ja pieni tyttö olikin ihan tuonne 34 viikon jälestä alkoi spurtti.Kolmikiloiseks kasvoi,ja se ihan hyvä.Pelotti silloin myös kun kasvu oli sellasta,viikolla 31 painoarvio olli muistaakseni 1700 g.Voin tarkistaa sen jos kiinnostaa mut näin muistaisin.Viikolla 34 oli kilo lisää,2600 g.Sen muistan ihan varmaks,kun oli ilon päivä!!

Kiitos Tiikeri jo etukäteen...!!=)
Häämatkaa ollaan mietitty vasta talveksi,sais MAisa olla vähän isompi,että malttaisin jättää hyvillä mielin hoitoon.Samaten kohde on vähän epäselvä,tuntuu että jokapuolella on joko tauteja,luonnonmullistuksia tai terroristimeininkiä.KAi olen ylireagoiva,mut ei oikein hyvää kohdetta tunnu löytyvän.
Abc-saaret tuolla etelä-amerikan tuntumassa ois yks vaihtis..Olen pohtinut myös ihan lappia,Suomen lappia!!
Ois suht turvallista...Hih...

Enää viikko,vähän reilu ja kyllä alkaa jännittää....

Maisa täyttää tänään 11 kk!!

Kaksoset täytti eilen 7 vee.Meillä niitä juhlittu jo 2 päivää,tänään vielä Nellin kaverit tulossa!!Tää nyt yhtä JUHLAA!!

Aurinkoista päivää kaikille mameille!!
-kata-

Kiitos tuesta, sitä nyt kaivataankin...kun pojalla menee nyt uusiksi tuo yörytmikin, väkisin nousee klo 4 ylös. Olen ihan silmät ristissä, ei unta yöllä eikä päivällä.

Viikolla 24 mennään nyt. Eräs toinenkin meinasi matalan sf-mitan johtuvan kohdun suuruudesta synnytyksen jäljiltä, kun esikoista odottaessani se oli jo sellaista 26cm nyt.

Moi, enpäs oo käynytkään täällä ikiaikoihin, mutta kun sain silmiini nuo sun hääuutiset, oli pakko kertoa että häät on tiedossa meilläkin, syyskuussa tosin vasta :). Noin 80 henkeä ja ei valkoista pukua mulle, metsän ja meren sävyjä tulee metsänneitopukuun jonka ystävätär on suunnitellut :D! Mutta että mahtavaa, onnea sulle!

T:Unikko ja Mimosa (ylihuomenna 11kk)

Kata: Lappi on hieno kohde, mä varmaan lähtisin nyt sinne mieluiten jos sais valita matkan =)!! Etelää tullu nähtyä riittävästi, lappi on niin ihanan rento, kaunis ja rauhallinen kohde.

Kesä: harmi että huolia ja väsymystä. Varmasti rankkaa raskaana pienen kanssa! Toivottavasti saat hoitoapua jotta jaksat paremmin! Toivotaan että kaikki menee hyvin! Onko teillä pimennysverhoa? Jos auttais pojan nukkumisiin...

Unikko: Onnea hirmusesti teillekin =)!! Naimisiin meno on iiihanaa!! Ja naimisissa olo myös =)

Lauantaina lähdetään mun isän luo, tullaan tiistaina takas. Sit me mennään keskiviikkona maitoaltistukseen yksityiselle, vähän jännittää että kuinka rankka päivä tulossa. Labroissa ei ollu mitään, mutta se ei kuulemma tarkota silti mitään. Kun labroissa nähtiin vain jos välittömästi reagoi jonkin aineisiin. Mut jos viivellä niin se ei näykään =(. Ja mun dieetti laajeni viljoihin(ruis,ohra,vehnä). Viikko kokeillaan taas.

Ihanaa kun kesäkuu ja lämpösiä ootellaan =)!

Tikru

Voi kun ihanaa Unikko!!Tiekko meillä piti olla myös 9.9 eli syksyllä mutta aikaistettiinkin häitä koska tuntui että mitä pitempi aika häähössötyksiin sen enemmän niitä tulee tehtyä ja mietittiin että koko kesä menee niitä suunnitellessä.Mulla piti olla oranssi puku syksylle,vaan nyt kevään vihree ja oranssia kallaa tulee kimppuun.Pirun kallis kukka,80 euroa kolme kukkaa...Mulle tulee 5-7 kallaa eli huh...Plus vihreetä mukaan,se ei maksa paljoa.Laitetaan kimppuun siskovainaan nimikoru myös,on hänkin läsnä häissä sillä tavoin..Varmasti muutenkin..=)

Istumajärjestys tehtiin jalopullinen luku selvisi,eli meillä 75 henkeä.Kavereita n.50 ja lähimmät sukulaiset vaan.Valkattiin aika rajustikin,eli samasta perheestä ei kutsuttu kaikkia sisaruksia/serkkuja vaan ainoastaan he kenen kanssa ollaan tekemisissä...

Kuulostaa tosi ihanalta tuo sun puku ja sopii varmaan ihanasti kun oot sellasen neitosen näköinenkin!!

Mä olen koittanut aurinko metsästää että sais vähän ruskeeta pintaan,solkussa käynyt nyt 2 kertaa.
Mä meinaan muuten olla ihan nakuna sen puvun alla!!!Hih...on miehelle kiva ""ylläri"" ei varmaan odota sellasta!!

Mä laitan tonne mesen puolelle kuvia vaikka kun saan aikaseks!!

Hyviä hääsuunnitteluja sulle !!
-kata-

Häitä suunnitteleville täältä lämpöisiä ajatuksia=)taikauskoinen kun olen niin en etukäteen onnittele:tietää huonoa onnea.Meidät vihittiin talvella ja vieläkin meinaan sanoa esim.puhelimessa vanhan sukunimeni ja joskus kirjottaa,aikansa vie ennenku tottuu!Täällä oli eilen oikeen kiukkupäivä,en tiiä tuleeko pojalle kulmahampaita kun kovasti repi suutaan ja koko päivän kiukutteli.Kyllä itteltä kysyy välillä pitkää pinnaa...harvemmin onneks tollasia päiviä on.Illalla vielä mies kylvetti pojan niin tietty huitas puuroluumusose lusikan päällensä!Tänään vien pojan vaatteita kirpparille,iso kasa pieneksi jääneitä,ja sellasia mitä ei edes ole käytetty.Jos osan saisi myytyä ettei tarvi uuteen kotiin raahata tilaa viemään.Aika varmaksi tuntuu ettei lapsia lisää yritetä niin voin tavaroista luopua.Kuinka paljon muilla heinävauvat kiukuttelee ja syödäänkö vielä tuttia?

Meillä puhkes 7. hammas perjantaina. Kyllä kiukkua on siitä aiheutunut ja kuolan määrä on tolkuton. Ja tuo saamarin räkätauti ei ota laantuakseen. Tomin nukkuminen on tosi hankalaa vaikka mitä yrittää...
Nyt on alkanut meilläkin puheen opettelu pikkuhiljaa. Kovasti lähipäivinä tavuja harjoitellut ja sanoja yrittää matkia. Metkaa, kuinka yhtäkkiä alkoi kiinnostaa juttu...
Nyt täytyy mennä taas paimentaa...

:) :D Jihaa!

Meidän hääpäiväys on 23.9. eli syyspäiväntasaus tarkalleen. Kutsuja lähtee tasan 80 eli samoissa luvuissa ollaan, Kata, ja sama meininki sikälikin että suvusta vaan lähimmät ja loput kaveripiiriä. TODELLA VAIKEETA KUTSUVIERAIDEN VALINTA JA POISRAJAAMINEN! AARGH! Päädyttiin tismalleen samoihin kriteereihin ongelman helpottamiseks, eli kutsumme vain niitä joiden kanssa ollaan oltu viime vuosina tekemisissä. Kutsut olis tarkoitus väkertää valmiiks tällä viikolla ja vahvistuksia pyydetään heinäkuun loppuun mennessä. Sitten onkin hauskaa kun pääsee istumajärjestyksiä suunnittelemaan.

En muuten tiennytkään että kallaa on oranssia. Varmaan upeita joskin tyyriitä todellakin. Olen jostain kuullut että hääkimpussa maksaa vaan se hää-etuliite? Eli jos tilaa vaan vaiks kimpun muuten vaan juhliin, se ei oo niin kallis ollenkaan... tiedä häntä, hääkimpun sidontakin on kuulemma huolellisempi kuin tavallisen juhlakimpun. Kimppuuni oon kaavaillut kans tuommoista vihreä/oranssi värimaailmaa, ehkä oransseja liljoja, muutama pihlajanmarjaterttu ja paljon erilaisia vihreitä lehtiä.

Kiitos kehuista.... (;. Olen kovin kovin tyytyväinen pukusuunnitelmaani jonka lahjakas ystävätär on loihtinut ja kankaatkin löydettiin juuri oikeanlaiset, meren ja metsän monia sävyjä. Varsin viehkolta vaikuttavat sinunkin kuvailusi puvusta ja aluspuvuttomuudesta ;). Limenvihree pukee tummaa upeesti. Täytyy varmaan kirjautua uusiks sinne meseen kurkkimaan kuviasi kun joskus ikiaikoja sitten jotenkin onnistuin kirjautumaan sieltä vahingossa ulos. Onks ne mun ja Mimosan kuvat siellä vielä?

Mä luulen turvautuvani itsruskettaviin kun en ole ihan niitä parhaiten ruskettuvia ja toistaiseks tää kesä näyttää siltä osin hankalalta. Mutta onneks väriä saa purkista! Meikitkin aattelin tehdä itse mutta kampaaja on tietty varattu ja ajattelin myös käydä laitattamassa tekokynnet prinssinakkeihini. Kauhea stressi meinaa välillä pukata, mutta täytyy vaan vetää henkeä ja muistuttaa itselleen että omaksi hääpäiväksi ei ole hyvä hankkia migreenikohtausta. Ja kun me halutaan niistä ennekaikkea rennot ja meidän näköiset boheemipippalot eikä mitään perinneleikein paatosteltuja närästysjuhlia niin pitäis osata iteki rentoutua! Jotenkin vaan on niin paljon mietittävää kaikesta huolimatta.. Mutta sulla on jännät paikat! Nauti!

Kiitos häätoivotuksista :). Meillä kyllä syödään vielä niin tuttia kuin tissiäkin, tiiviisti ja usein. Meillä ei muuten ole hampaan hammasta vieläkään! Känkkäränkkäkohtauksia sensijaan ON. Temperamenttia piisaa ja kyllä välillä on melkoista vääntöä, GRRRR. Mutta sitten kun sanon ""tule äitiä halaamaan"", niin kyllä unohtuu pinnankiristykset kun tyttö halii aina niin tosissaan ja intohimoisesti. Oi. Voi. Kyllä tämä voimia kysyy vaan on tämä niiiiiin ihanaa.

moi kaikille:)

ihanaa kuunnella teidän hääjuttuja. me ei olla vielä ees kihloissa, mutta kohta aateltiin kihlat ostaa. tuolla oli yhdessä palstassa taas kauhee sota kun joku alko moukkiin niitä äitejä jotka tekevät lapsia ilman avioliittoa. eipä se ainakaan minua ole pahemmaksi tehnyt että avoliitossa ollaan ja häät odottaa. muutenkin on huomannu kun lukee noito joitain ketjuja että aika rankalla kädellä arvostelua tulee kaikille. aika kamalaa..

sain juuri tänään kuulla että topille on hoitopaikka tossa lähistöllä. elokuussa mennään tutustumaan ja jatkan silloin sitten opintoni loppuun. vähän hirvittää, kun poika ei osaa vielä kävellä mutta jospa silloin sitten jo??
mites , ootteko työelämään palannut? miten on sujunut ja hoitopaikoissa mennyt?

Moi! Kiva tosiaan lueskella teidän toisten häähumua, itse sen 6 vuotta sitten kokeneena. Kyllä siitä hyvät muistot jäi vaikka liitto päättyikin eroon vuoden päästä. Nyt elellään ihan avoliitossa ja se riittää mulle.
Meillä tutti kovassa käytössä ennen ja jälkeen unien ja välillä nukkuessakin. Hoitopaikkaa ei vielä ole, mutta syksyyn on vielä aikaa...
Mites muilla, onko yöt rauhoittuneet? Meillä ainakin hampaan tulon jälkeen on taas nukuttu kokonaan yöt. Onneksi.
Mitenkä muilla ""vauvojen"" maailman tutkiminen ulkona? Meillä ei ainakaan hereillä malteta olla rattaissa kovinkaan pitkään vaan tutkimusretkeilijä haluaa kontata maassa ja maistaa kaikkea mitä löytyy. Kivet on ihan ykkösjuttu... Ja pihalla oleva liukumäki on jees. Tuo hiekkalaatikko ei jaksa Tomppaa juuri kiinnostaa vaan ulkopuolella köpöttelevät murkut on kivempia. Ja oravat huvittavat kovasti. Myös grillikatos olis kiinnostava, mut varmaan siks että sinne on kielletty menemästä.
Hyviä kesäpäiviä kaikille ja hiukka lämpöisempää toivoen Tiiti ja Tomi

Meillä yöt meni tosi hyvin kun yösyöttö jätettiin pois.No nyt reilu pari viikkoa ollut taas levottomampaa,eiköhän tääkin ole ohimenevä kausi...Rattaissa poika viihtyy aika hyvin kun tykkää katella maisemia,autoja ja lintuja.Jos istuu pitemmän ajan(2 h.)niin loppumatkasta vähän kyllästyy ja alkaa vääntäminen.Leikkarilla käydessä on kivaa istua nurmikolla ja repiä sitä ja työntää hiekkaa suuhun!Koirat kiinostaa kovasti,eilen yhtä tarrasi markkinoilla kuonosta kiinni kun tuli haistelemaan,sitten kun koira nuolaisee kädestä niin on pojalla oikein inho-ilme naamalla.Viikonloppuna mennään sukulaisen 50 v.juhliin joissa on iso koira,saa nähä miten sisätiloissa poika suhtautuu.Kirpparille vein ihan täynnä olevan äippälaatikon pojan vaatteita ja melkein kaikki jo mennyt,muutama vaate jäljellä!Hyvin tehneet kauppansa.Kohta kun poika herää mennään kaupungille ostamaan vähän uusia vaatteita tilalle ja sitten mun ystävän kanssa sataman kahvilaan herkuttelemaan...=)

Olen myös heinäkuulainen 05.
Osaatteko neuvoa, miten saisi 11kk vauvan nukahtamaan illalla omaan sänkyyn ?
Kaikenlaiset huudatukset ja tassuttelut on kokeiltu. Vauva nukahtaa heti ja rauhallisesti, kun pääsee vanhempien sänkyyn nukkumaan mutta nukkumaanmenoaika on sama kuin vanhemmilla, kun se sen pitäisi olla muutamaa tuntia aikaisemmin, muuten vauva nukkuu tosi hyvin yöt.

Enpä osaa sinua neuvoton neuvoa kun meillä poika nukkunut muutamaa yötä lukuun ottamatta aina omassa sängyssä,sinne myös itsekseen nukahtaa.Kai vaan pitäisi sitkeästi sinne laittaa ja koittaa rauhoitella,tuntee varmaan olonsa turvallisemmaksi teidän vieressä kuin yksin omassa sängyssä,siksi ei sinne halua jäädä kun tottunut perhepetiin.Onnea yritykseen=)!

moi.

olitko sinä iitu joka on kans ainokaisensa tehnyt? me ollaan kans meinaan miehen kans päädytty siihen ratkaisuun että lisä ei tehdä. meillä ihan syynä se että yksi riittä vallan mainiosti ja ehkäpä hieman kammoksuttaisi uusi heräilyrumba jne uudestaan. ja siskolle on tulossa nyt lapsi joten leikkikaveriakin löytyy:) aattelin kans että siskolle annan topin vanhat vaatteet koska en niillä mitään tee ja kirpparille loput. mutta eihän sitä tiedä vaikka joskus vielä vauvakuume purisikin:)!!

topille puhkes 7 hammas ja sitä on nyt kräntytty. on hiukka yöuniinkin tullut. en osaa minäkään neuvoa tossa omaan sänkyyn nukuttamisessa, meillä on kans alusta asti aikalailla nukuttu pinnasängyssä. sitkeesti vaan kun jatkaa niin luulisi tehoavan..

topi on alkanu juokseen kävelytuolilla ja kaikkea pahaa tekee..siivouskaapille, uunille yms. koittaa päästä koko ajan. yks päivä vetäs pöytäliinan alas ruokineen ...vähän korpes!

mitäs kaikille kuuluu?? jokos kata meni naimisiin vai ootko ollu polttareita viettämässä:)??

Juu Murmeli minähän se jolle yksi lapsi riittää!Olen aina haaveillut vaan yhdestä ja se toive on toteutunut!Oon kai niin mukavuuden haluinen etten jaksaisi kaikkea taas alusta ja yhden kanssa helpompi kulkea joka paikkaan,eikä mulla todellakaan ollut helppo synnytys...(sectio).Enkä ole ikinä ollu kovin ""äidillinen""luonne.Paitsi että koskaan ei tulevaisuudesta tiedä,jos vaikka 10 vuoden päästä on niin tympääntynyt työntekoon että tahtoo hetkeksi kotiin ja alkaa iltatähti tuikkia mielessä...paitsi että oisin sillon jo yli 40v.No siinä iässä vielä ehtii tekemään.Meillä poika on alkanut kiipeillä jokapaikkaan,sohvalle yrittää ja hermot hällä menee kun ei ihan vielä pääse.meillä lattialla koristearkku jonka päällä tänään seisoi ja seinää taputti,kyllä säikähdin että alas muksahtaa!Aika pitkiä aikoja seisoo välillä ilman tukea mutta askeleita ottaa vaan jotain vasten.Käveleekö kukaan heinävauva vielä?Laittakaahan kuulumisia.

Argh,mitä kitinää harva se päivä!Aamusta iltaan jaksaa poika kiukuta ja itkeskellä vähän väliä.Taitaa olla kaikkea mahdollista:tekee hampaita,tylsistyy,raivoaa leluille jne.Välillä ei ole mikään hyvä.Tutin käyttöä pitäisi vähentää mutta annetaan se joskus vähäksi aikaa kun ei jaksa kuunnella kiljumista!Kiltistä pikku pojasta tullut kärsimätön mahtailija.Miten muilla,onko paljon tälläistä kiukkuamista ja kuinka hermot itellä kestää?Eihän toinen turhaan kitise,jokuhan siihen syynä on kun tietäs mikä...Öisin edelleen vielä noin 3 kertaa parahtaa itkemään mutta heti itekseen rauhottuu.Käytiin tänään tapaamassa tulevaa hoitotätiä,mukava oli ja pätevältä vaikuttaa,luottavaisin mielin hälle lapseni hoitoon vien vaan silti tuli kuristava tunne kurkkuun...nyt asia tuntuu paljon todemmalta ja kaameammalta kun hoitopaikka valmiina,sinne on poika tosiaan vietävä,nyyh...vaikeeta varmaan alussa on ainakin äidille!Käytiin myös ylimääräisessä neuvolan punnituksessa kun tuntuu poika niin hoikalta omasta mielestä ja viimeksi on käyty 9 kk:na.Paino 9760g mikä menee vähän alakäyrällä ja pituus taas 77.2 cm yläkäyrällä.Ihan normaalia on ja hyvin kasvaa silti,hoikistuvat liikkumisen lisääntyessä.Ruoka maistuu hyvin ettei ainakaan nälkää näe=)Nyt lopeteltava,laittakaa kuulumisia!Kohta poika herää ja alkaa taas kitinä,plaah...Nykyään rauhalliset päivät harvassa,toista se oli ""ennen vanhaan""=)

moi.

joo mulla on aikalailla samat perustelut tolle että yksi lapsi riittää. onneksi on tosiaan leikkiseuraa tulossa mun siskolta joten ei oo siitä huolta.

tota kiukkuamista on meillä todella paljon! kaikesta suututaan ja uhmataan..ja yksin ei kestetä olla hetkeäkään. hampaiden pesu on ainainen kamaluus. topi tykkää siitä niin paljon että suuttuu kun hammasharja otetaan pois. huutaa ja jumpittaa.. topi sillä kävelykärryllä päästelee eteenpäin ja saa tuhoa jo aikaiseksi. yks päivä koitti mun imuroidessa syödä johtoa ja kielsin, alko juoksenteleen sillä kärryllään ympäri kämppää samalla huutaen.. ja ompa pöytäliinat sekä verhotkin saanu kyytiä. välillä vaan naurattaa, välillä suorastaan korpee ja pahasti!!

ootteko tietosia millon pitää alkaa tuttipullosta vierottaan??
kirjotelkaas taas.

Yhteistyössä