HEINÄKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihana päästä kirjotteleen, moikka kaikki heinikset =)!!

Me olitiin sit reilut 1,5 vkoa mun isän luona maalla korvessa Lumikukan kanssa ja mies oli viikonloppusin vaan kun töissä viikot. Joo ei mitään lomaa ollu paitsi sillon kun mies oli siellä, muutoin aikamoista lapsen hoitoa 24 h, huh! Ihanaa olla kotona! Vaik ihanaa kun näki isää pisemmän aikaa ja vähän tuttuja sekä kavereitakin.

Lumikukalla ollu kauhee allergiaselvitys ja ihottuma hillunu tosi pahana. Sit ei oo saanu kortisonia laittaa kun ollu niitä testejä, hirveetä! Päivällä raavittu ja yöllä peuhtattu, ei oo saanu nukkua, huh! Onneks ohi, nyt kesä taukoa testeissä ja saatu rasvata, viime yönä heräs vaan kerran klo 3 =)!

Mut mun tarttee nyt lopettaa imetys, nyyh!!! Lekuri määräs kun mun maidon kautta tulee niin paljon kaikkee että mahdoton kartottaa allergioita. Mä oon ollu dieetillä millon milläkin ja aina jollakin. Maitoallergia nyt on todettu ja siitä todistus, vehnäaltistukseen mennään elokuussa.

Otan osaa Iitu kiukuista! Meillä varsinkin tuon reissun jälkeen ihan kamalaa kiukkuamista ja vaan mulle! Tippaakaan ei viihytä lattialla jos mä en ole siellä kanssa, mä en sais seistä ja tehdä kotitöitä vaan pitäis olla samalla tasolla Lumikukan kanssa. Hirveetä itkua ja kiukkua, paita märkänä itketään, ihan kun jotain eroahdistusta. Mutta mähän olen koko ajan vieressä jos seison ja tiskaan esim. En ymmärrä ja kyllä on raskasta! Puhumattakaan jos olen sekunnin pois hänen näköpiiristä, aaapuva! Sit kun iskä tulee kotiin ja me hääritään keittiössä niin tyttö on ihan kiltisti lattialla ja leikkii, mutta kaksin ihan kauheeta! En ymmärrä! Eikä mun selkä kestä jatkuvaa kanniskelua kun neiti osaa itsekin liikkua!

Ruokailu on kanssa kiukkuamista, kaikki pitää olla sillä samalla sekunnilla ja nenän edessä on kokoajan oltava jotain hänen haluamaa ruokaa, muut lentää lattialle. Maissinaksuilla selviää että saa ite syödä edes rauhassa, koska ei Lumikukka halua olla lattialla jos mä olen pöydän ääressä, eikä toimettomana syöttötuolissa. Pitkää pinnaa vaatii!!

Uutena tullu nyt seisomaan nousu ja sitä harjotellaan illalla sängyssä kun pitäis nukkumaan mennä. Meillä nukkumaan meno onkin siirtyny tunnilla eteenpäin, koska pitää olla tosi väsy jotta nukahtais eikä nouse seisomaan. 21 meneekin onneks ihan kivuttomasti.

Hampaita jo kahdeksan =).

Omaan sänkyyn nukuttamisesta en osaa muuta sanoa kun olla koko ajan lähellä ja sitkeästi huudattaa, unikouluperiaate raakasti käyttöön. Niin mulle on neuvottu, vaikka neuvoa ei ole onneks tarvittu. Päikkäreille ainoastaan nukahetaan aina viereen tai rattaisiin. Ja niin monesti nukahtaa äitikin =). Tarttis koittaa joskus omaan sänkyyn nukuttaa päivällä.

Hoh-hoijaa, nyt suihkuun ja nukkumaan!

Tikru

Tiikeri:kurjaa että imettämisen joudut lopettamaan mutta kyllä sitä ilman äidinmaitoakin selviää=)Olet tehnyt hyvän ja ison työn imettäessäsi näin pitkään,nyt tärkeämpää että saavat selvitettyä tytön allergioita,saisitte iho-oireet paranemaan.Jaksamista sulle kiukun ja kaiken muun keskellä!Murmeli:en tiiä tosta pullosta vierottamisesta kun meillä ollut pullo käytössä vaan matkavesipullona,mutta nokkamukista ollaan kotona juotu vesi jo pitkään.Maito tulee tissistä.Kyllä mukista voi jo juottaa.Kaikille:):meillä kovasti kiivetään sohvalle eikä mitään tolkkua alastulon kanssa,päälleen muksahtaa jos ei vahdi.Muutenkin kiipeily in,syöttötuolista koittaa pöydälle.Kirjoja luetaan ja leluja heitellään.Ulkona edelleen koirat on mahtavia sekä kukkien ja nurmikon nyppiminen.Eilen varpaita järvessä kasteltiin ja olisi viihtynyt vaikka kuinka kauan,poika tajusi heti polskuttamisen ilon!Ollaan pidetty t-paitaa ja shortseja,vähän laitan aurinko rasvaa pojalle mutta ei kauaa auringossa oleilla.Mäkin kun vaalea poltin jo kädet+naaman,joka kesä sama juttu.Kai se on ulos taas lähdettävä,tsau!

Heippa

Kylläpäs kuulostaa Tikru tutulta tuo teidän touhu. Mun on kanssa välillä mahdoton saada tehtyä käytännössä mitään kotitöitä kun toinen roikkuu jalassa kiinni möykkää! Lattialla mun tarttis olla hänen majesteettinsa käytettävissä aamusta iltaan ;). Ja täällä kanssa se ongelma, että ei mun selkä kestä kanniskella tyttöä. Ei vaan kestä. Tämän selkäongelmani vuoksi on päätös siitä että ei toista lasta tehdä, täysin horjumaton. Muuten kyllä saattaisi vauvakuume voittaa. Sympatiat sulle, siis Tiikeri! Ja voimia ihottumaongelmiin, ystävättäreni joutuu ramppaamaan kolmevuotiaansa kanssa sairaalassa jatkuvasti ihottumien vuoksi, olen vierestä seurannut, ei helppoa, kun ei tiedä missä vika.

Mimosa otti viikko sitten ensimmäiset askeleet. Selvästi pystyis jo lähtee kävelemään, niin paljon fyysistä varmuutta ja tasapainoa on jo ehtinyt kerätä, mutta antaa periksi kun kontaamalla pääsee niin paljon nopeammin. Eikä hampaan hammasta vieläkään!!! Hammaslääkärillä käytiin jo ikeniä näyttämässä. Pullollaan ovat ja tulollaan kyllä. Kun multa otettiin se bakteeriviljely suusta, Mimosa itki ihan hirveesti joka kerta kun lekuri laittoi tikun äidin suuhun. Yritin hassutella ja naureskella, että ei tässä ole mitään hätää, mutta ei, maailmanloppu häämötti joka kerta kun äitiin koskettiin. Oli liikuttavaa!

Meillä yritetään vähentää tissittelyä, kun jos tyttö saisi päättää, se roikkuisi mun rinnassa mielivaltaisesti tämän tästä. Rankkaa on lopettelu, haikeaa. Mutta pikkuhiljaa, kun sais yösyömiset ensin kitkettyä kokonaan.

Mitenkähän Katan häät on menny!?!

Iitu ja Murmeli ja muut, meillä kanssa kiukutellaan kovasti, päivin öin, vaikka perushyväntuulinen veitikka Mimosa onkin, niin kyllä varsinkin minulle uhmaillaan. Välillä tuntuu että että tyttö päästelee jo ihan ärräpäitä omalla kielellään kun ""äiti ei tottele"". Ja hävettää ja hirvittää, mutta eilen aamulla oli erityinen kaaos ja kiire ja hups vaan, kun silmä vältti, löysin tytön leikkimästä vessaharjalla ;(. Kill me!

Osaakohan tänne enää edes kirjottaa...Meillä täällä nyt turpohuuli poika;tippui sohvalta leuka edellä ja ylähuulessa pieni veripahka,vähän itki ja eikun taas sohvalle,ollaan koitettu opettaa miten päin tullaan alas,saa nähdä koska menee oppi perille.Tiiätteks kävin eilen huvikseni odotuspuolelta lukemassa meiän tekstejä mitä kirjotettiin vuosi sitten,ihania ja vähän kivuliaitakin muistoja tuli mieleen,Kataa kovasti vaivasi peräpukamat ja me Tiikerin kanssa pelättiin kun ultra antoi alhaisia sikiön painoarvioita,no olihan tuolla pojalle kuiteskin painoa 4700g ja risat.Oli kiva lukea ja muistella,meitä oli monta heinämammaa siellä,jaksettiin ottaa kantaa toisten vaivoille ja tsempata.Nyt kaikki ovat kadonneet,ei ole kuin muutama joka kertoo kuulumisia.Kun käytte mesessä niin pyytäkää tännekkin pikaisesti laittamaan tarinaa.Missä Rusinakin on?Ja Mare,ja moni muu?Katalle oikein hirmusti onnitteluja,olet vissiin jo Rouva?!!!!!Taian ruveta nyt vähän tarkemmin perehtymään näihin uusittuihin sivuihin ennenkuin poika herää.Morjens!

Heippa kaikille pitkästä aikaa...
Tuntuu siltä, että aika menee liian nopsaa. Töihin tarttis mennä elokuun 1. päivä. Onnex miehel sillo kesäloma ja on pojan kanssa ekat 3 vkoa kotona. No en mä kauan joudu kyl töissä olemaan ;-P kert pikkukakkosta jo täs odotellaan.
Pojal ol viime viikolla vauvarokko, nosti aika korkean kuumeen ja ekana yönä ei panadol suppo auttanut oikein, mut tauti on voitettu, onneksi...
Kyl määkin vähän ihmettelin näitä sivuja... saas nähdä muistaako tunnuksia enään seuraaval kerral, ku ehtii tänne.
Niin ja Katalle hirmuisesti Onnea... Mites häät menivät?
Mä olen rouvana jo ollut 2,5 vuotta. Poika tuol juttelee sängyssään, vaik pitäis nukkua päikkäreitä... mut ei sentään huuda pää punaisena.
Tukea vasten kävellään ja välil irrottaa otteensa ja hetken päästä tietenkin muksahdetaan pyllylleen.

onnea sussulle :) monennella viikolla olet?
joo on aika omituiset sivut näin aluksi, onneks sain tän nimimerkin kuiteskin.
joo aika menee turhan nopsaan, täytyy tämänkin lähteä elokuun 14. koulun penkille:/ ahistaa ajatus jo nyt pojan viemisestä hoitoon. ai että, täytyykin mennä lueskeleen niitä odotusajan juttuja, on varmaan ihania:) oottekos heinikset aatellu millasia 1v synttäreitä viettää ? ja millasia lahjatoivomuksia ootte antanut? kun meiltä on kyselty että mitä lahjaksi niin en oikein osaa mitään järkevää sanoa.aiotaan kummit ja mummit sekä papat pyytää kylään v'h'n kakkua maisteleen ja vissiin jonkun nalle-puh teeman mukaan:D
katalle paljon onnea jos oot jo aviossa?? kirjotelkaan muutkin tänne!

Onnea Sussu!!!!!

Synttärilahjatoiveista Murmeli kyseli, me ollaan toivottu osallistumista uuteen turvakaukaloon :). Mun mielestä nää sivut on kyllä ihan kummalliset nyt...kaipa se on vaan uutuudenvieroksumista..

jaaha,nä sivut mennee tällasiks...Onpa vaikeenlaista..Kertoilen myöhemmin enemmän,oli ihanat häät ja kaikki meni upeesti!!
tÄÄLLÄ KIIREISTÄ ROUVA-ELÄMÄÄ,HIH.....Noo,aika rentoo menoo on,mutta mentävä taas!!

Ihan alussa vasta... ikävä kyllä... Isosisko odottaa onneksi kans.. Hänel pitäis syntyä joulukuun lopussa ja miul helmikuun alussa.
Pahoinvointi on melkoinen, en kyl oksenna, mut koko ajan on melkein huono olo... ja väsymys on melkoinen.

kokeilu;)
Pitää tsekata et millä nimellä toimii. Rekisteröityneenä olen täst edes heinisMoona, kun Moona nimimerkki oli jo varattu. Hyvää juhannusta kaikille!!!

Moona ja Mira 11kk

Hauskaa jussia kaikille ja Sussu-82:lle odotuksen iloa!Koitin mäkin rekisteröityä vaan oli nimimerkki jo jollain käytössä,näkyy silti kelpaavan,en oikeen tajua...blondi kun oon!Murmeli kysyi synttäreistä,kutsutaan ihan lähisukulaiset,kummit ja pari ystävää sekä pojan pari lapsikaveria.Lahjoja en oo miettinyt paitsi pyörään istuin.Meillä juhlitaan ehkä vähän myöhässä kun muutto osuu juuri samalle viikolle kun poika täyttää.Tässä muutamana päivänä on poika kovasti alkanut irrottaan otetta tuesta ja seisoo pitkän aikaa itekseen,näkyy olevan ylpeä kun nauraa ja taputtaa samalla=)ja sohvaltakin tulee jo jalat edellä alas.Kohta meillä on taaperot eikä enää vauvaa,nyyh...Alaleuassa molemmin puolin on tullut kulmahampaat hiukan läpi,valkoiset kulmat näkyy,sitten onkin hampeja 10.Alettava tekeen pojalle kalasosetta kun herää,tai kunnon paloja meitin ruuat jo sisältää.Täällä satoi aamulla vettä ja on tosi hiostava ilma....

Meillä sairastuttiin sitten oksennustautiin ja ripuloitukin on...ei ole poika syönyt maanantain jälkeen mitään ja olen ihan kauhuissani! Ensimmäinen oksennustauti kyseessä, ja itsekin sairastin...kivaa hommaa oksentaa raskaana maha pystyssä :/ Mutta pojasta olen enemmän huolissani...

Tuo uhmaaminen on ihan tuttua...minulle kiukutellaan, uhmataan ja itketään pikäänkin, isää tottelee paremmin ja leikkii nätistikin. Väsyttää tämmöinen, mistään ei tunnu tulevan mitään eikä näillä viikoilla kohta enää jaksa.

Mutta hyvinhän tässä muuten menee, poikakin vankkaa tekoa joten eiköhän mahataudista selvitä.

Harmiteltiin kun ei tänne kirjoittele kuin pari samaa tyyppiä. Itse en ainakaan viitsi sen takia kirjoittaa, kun ei ikinä saa mitään vastausta kirjoituksiinsa, jos on joku muu kuin nämä yleisesti kirjoittavat. Eli tuntuu kurjalta kun ei ikinä saanut mitään vastausta, niin ei viitsi vaivautua kirjoittamaankaan.

niinpä.
Aikaisemmin tänne kirjoitteli vähintään kakskyt tyyppiä päivittäin mutta nyt kun sivutkin vaihtuivat uusiksi niin ei tänne enää kukaan tule:( No..ne jotka ovat msn.fi sivuilla tai haluavat sinne niin tulkaa vaan mukaan. Ihan helppoa sinne on kirjoittaa ja äkkiä sen oppii. Siellä sentään vielä jaksetaan kirjoittaa kuulumisia.

Olen sitten nykyään Iitu1 kun sen sain rekisteröityä.Edellisille:aina olen pyrkinyt kysymyksiin vastaamaan ja ottamaan kantaa juttuihin oli kirjoittaja sitten kuka tahansa.Varsinkin nykyään pystyy vastaamaan kun kävijöitä tässä ketjussa on tosiaan vaan muutama,silloin kun oli vilkasta ei ehkä pystynyt kaikkeen kommentoimaan kun juttua tuli niin tiheeseen.Monesti olen minäkin ilman vastauksia jäänyt vaikka useiten taidan täällä käydä.Mulle tää on terapiaa kun voi käydä ajatuksia arjen keskellä kertomassa,onhan tietty mies ja kaveritkin mutta ei heille aina jaksa vauva-juttuja kertoa(kyllästyvät=))Ja poika kun nukkuu kulutan aikaa näin.Oli tosi ihanaa kun ennen kävijöitä riitti,sitten tuli mese kuvioihin ja kaikki katosi,tylsää.Mä en jaksa siihen perehtyä kun en ole mikään huippu koneiden kanssa,tää riittää.Odoteltava vaan jos joku sattuisi joskus kuulumisia kertomaan.Silloin odotusketjussa oli tiivis ja mukava tunnelma,saispa kaikki siellä olijat tänne takaisin.Jossain vaiheessa tää ketju hiipuu kokonaan kun nyt jo näin hiljaiseksi mennyt.Keitä kaikkia siellä mesessä on?

No, kirjoittelenpas kuulumisia tänne puolelle samalla, kun tuli kirjauduttua. En olekaan tainnut moneen kuukauteen kirjoitella. En ole kyllä Mesen puolellakaan heiniksissä pahemmin häirinnyt ;-)

Töissäkin tuli siis keväällä oltua. Maaliskuun loppupuolelta sinne kesäkuun Suvivirteen asti. Ihan kivaahan tuo oli, mutta aikas rankkaa. Poitsulla oli paha tapa noihin aikoihin just herätä 4.30-05.00. Vähän äitiä väsytti! Vielä kun tuo toukokuu on töissä tositosi kiireinen. Sen voimalla jaksoi, että tiesi kohta loman alkavan:-) Nyt olen siis kesän lomalla ja ainakin loppuvuoden opintovapaalla. Hoitopaikkaa ei siis vielä tarvita. Tuon pari kuukautta Hermanni pärjäsi hienosti siskoni kanssa.

Hermanni kasvaa ja kehittyy. Tänään mennäänkin Teddy-tutkimukseen mitattavaksi. Arvelisin kooksi noin 10,5kg ja 75cm. Meillä ei vielä kävellä. Puita pitkin vähäsen ja ilman tukea treenaillaan seisomista. Tänäänkin tuli silmäkulmaan melkoinen mustelma :-( Konttaamalla pääsee tosi lujaa! Puhepuoli on mennyt hurjaa vauhtia eteenpäin. Matkii kaikkia mahdollisia sanoja ja äänteitä. Muutamia: EI, ANNA, ÄITI, TÄTI, PAPPA, TISH (TISSI), TÄÄ, IINA (Eveliina), ISH ( iskä), TTÄ (vettä). Tunnistaa tosi paljon asioita, mm. nenä, varpaat, napa, silmä, tissi, korva. Valtava harppaus tapahtui tässä kesäloman alettua. Hermanni nauttii yli kaiken ihmisten-ilmoilla-olosta. Moikkaillen ja lentosuukkoja lähetellen hurmailee ihmisiä :-D Äiti vaan viihtyy liian paljon kotosalla... Olisi varmaan kivampi Hermannin mielestä pyöriä kylillä. Varmaan syksyllä täytyy mennä jonnekin perhekahvilaan, vaikken olekaan kauhean innostunut tässä vaiheessa. Toista oli silloin noiden isojen pikkulapsiaikaan. Kävin silloin tosi paljon.

1-vuotissynttäreitä meillä juhlitaan vasta 8.7., vaikka päivä onkin jo ensi maanantaina. Tähän satsiin ei tule paljoa porukkaa. Toinen osa vietetään sitten pohjoisessa mummulassa heinäkuun lopulla. Synttärilahjatoiveita en ole kauheasti esitttänyt, kun meillä niin viisaita sukulaisia, että tietävät aina itse, mitä meillä tarvitaan. Hitto! Kysyisivätkin joskus, mutta ei! Sitten tulee esim. kummilahjaksi kahdet kehykset. Meillä synttäreillä tarjoillaan savukalaa&uusia perunoita ja jälkkäriksi kahvit ja mansikkakakut. Kiva järkätä synttärit tähän aikaan vuodesta:-)

Päikkäreitä meillä nukutaan nykyisin sisällä. Noiden helteiden myötä oikeastaan aloin siirtämään sisähommiksi, kun tuntuu että vaunuissa/rattaissa tuo lämpötila nousee niin korkeaksi. Onhan se lämmin sisälläkin, mutta ei ihan niin sentään. Välillä pärjättiin jo yksillä unilla, mutta nyt tuntuu taas, että iltapäivällä pitää vielä ottaa pienet tirsat. Heh, tai sitten nukahtaa pyörän kyytiin iltalenkillä... Ulkoilua tulee harrastettua aikas paljon. Omalla pihalla keinuen ja ruohoa nyppien lähinnä tai pyöräillen/kärrytellen. Hiekkalaatikko pitäisi laittaa mahdollisimman pian tähän omaan pihaan.

Huh, tulipa romaani. Nyt täytyy valmistautua tuonne Turku-reissulle. Isot lapset ovatkin nyt sporttiharrastuksissa ja pienin nukkuu :-)

Mukavaa kesää kaikille ja onnitteluja vatsankasvattajille sekä Katalle rouvaksi tulosta (en ole tainnut muistaa onnitella)!

Tehotyttö

Yhteistyössä