Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
Jihaa, meiltä iloisia uutisia! Käytiin kontrolliultrassa äitipolilla ja kaikki oli beibillä hyvin:) Lääkäri sanoi, että pientä nestekertymää on yleensä kaikilla sikiöillä jossain vaiheessa. Tilanne ei ollut muuttunut entisestä ja rakenteet edelleen (joo, taas ne tarkistettiin:)) kunnossa! Nyt siirryn takaisin neuvolaseurantaan, kontrolleja äitipolille ei enää tule! Labroissa selvisi, että herpeksen, parvorokon ja toksoplasmoosin olen aiemmin sairastanut, muttei ollut tuoreita tartuntoja. Pikkuisen painoarvio oli jo 620 g! Hirmuinen kasvuvauhti, pari viikkoa sitten oli nimittäin hieman vajaa 400 g:)
Nyt alan nauttimaan tästä raskaudesta täysillä, taidankin heti tänään mennä kaupoille kiertelemään ja hypertelemään..:)
-Pauliina ja pikku-ukko rv 24+0
http://dl.dropbox.com/u/23233341/Kuvia/Rv 24/HPIM2867, muok..jpg
 
Viimeksi muokattu:
haimi
Kiva kuulla pauliina että kaikki on varmasti hyvin ja kiva että laitoit kuvan.. samanlainen pallo kun mulla :)

Mulla inhottava raudan maku suussa koko päivän.. tai sellain niinku verta olis suussa, ja tosin voi ollakkin kun oon taas yskinyt koko päivän.. :( Nuhakin kovenee taas.

Suppareita tulee kun kävelen tuolla.. jännä että jumpassa niitä ei tule.. ;o Mutta siis melkeen aina kun kävelen kotiin (pieni ylämäki + rappuset 2. kerrokseen) niin supistelee ja oon ihan lääh puuh kotona sitten ku tuntunu viimeset 200m inhottavalta.. :/

Välillä aamusin supistelee myös.. mutta normaaliahan tuo on.. täytyy vaan lääkärissä mainita (2vko päästä) että supistelee usein..

semmosia pikakuulumisia täältä. nyt lähetää ostamaan simantekopönttöä.. että saadaan simaa mukaan möksäreissulle..

heippahei naiset!

veera + pissukka 24+4
 
Meil on tosiaan tommonen reilu 8 kuukautinen sekarotunen poika. Koirasta siis kysymys :D Toissapäivänä kävi veitten alla ja pallit lähti. Nyt hän kulkee reilun viikon toi lampunvarjostin päässä. Enemmän se mua stressaa kun koiraa itteensä.

Mä kävin kans siin sokerirasituksessa ja olin tosi vihanen sille neuvolantädille et laitto mut sinne. Se tietää hyvin, että mihinkään ylimääräsiin verikokeisiin musta ei oo. Meil ei oo suvus kellään ollu mitään eikä mul oo ollu minkäännäkösiä oireita diapeteksestä, mut kai se oli vaan tutkittava. Eikä siinä sit mitään löytyny.

Ja tänään oli sit lajissaan toinen lääkärin tarkastus. Siinäpä selvis, että mulla on raskauden aikana puhjennu kondylooma. Ihanaa. Koko alapää näyttää aivan rupisammakolta ja mies iski selibaatin päälle heti kun ensimmäinen näppylä ilmesty. Siihen olis kuulemma joku voide millä niistä näppylöistä pääsis eroon, mutta koska jossain Jeesuksen aikasessa kirjassa luki näin: "Kyseisisestä voiteesta ei ole näyttöä, joka todistaisi että siitä on vaaraa sikiölle.." en saanu sitä. Siinä olis kuulemma pitäny lukee, et "Kyseistä voidetta suositellaan raskauden aikana" Voi terve. Ja sit se lääkäri hoki vaan kokoajan, ettei noista näppylöistä oo mitään vaaraa vauvalle tai synnytykselle niin ei hätää. Siin vaihees alko meneen jo hermo ja totesin vaan, et ihan sama vaikka en olis raskaana, haluaisin silti eroon niistä. Hän sit laitto vaan lähetteen Satakunnan keskussairaalaan. Saa nähä mitä sieltä sanotaan. Kuulemma voivat koittaa jäädyttää niitä. Muutamat yksittäiset saadaan kuulemma sillä tavalla pois. Ei se vaan paljon auta, että "muutamat yksittäiset" saadaan pois kun niitä on kymmeniä ja taas kymmeniä. Sit se lääkäri kysy, että onko jotain muita seikkoja yleisessä terveydessä mistä haluisin puhua ja mihin tarvisin apua. Sanoin, et vasen nivunen on niin kipee, et käveleminen tuottaa vaikeuksia. Siihen hän totes, et "se nyt on ihan normaalia, onko jotain akuutimpaa?" Juu ei ole ei, kiitti hei.

Joo ei oo paras päivä kyllä tänään. Töistäkin sataa sitä itteensä niskaan niin urakalla, et näytän varmaan ryppyreikää koko paikalle mammalomalle lähtiessäni. Sekin alkaa tosin vasta 27.5, mut onneks saan pitää kesälomani ennen sitä niin saan vähän siirrettyä aikasemmaks tota töistä poisjääntiä.

Että semmosta. Ei täs nyt varmaan mitään asiaa ollu, mut saimpa ainakin hakata näppäimistöö raivolla niin jaksan taas hetken keskittyä töihin :D

Palaillaa!

-Jabbadaa ja napero-
 
Jabbadaa: TÄNNE saa purkautua! Ei kaikki täs raskaudessa oo aina niin ihanaa! Varsinkaan tuo sun tilanne! Onpa kummallista, ettet saanu sitä lääkettä... Ihan hämärää. Nykyään ollaan kyllä niiiiiiiin varovaisia kaikista. Tosi inhottava juttu! Mulla oli kans töissä vähän kurjempi päivä ja kiukuttelin sitten oikein urakalla miehelle kun pääsin kotiin. Onneksi kaveri soitti ja pyysi kiertelemään kauppoja ja se oli kyllä niin ihana ja rentouttava iltapäivä.

Pauliina: IHANAA! Onneksi kaikki on ok! Ja ihana massu...ja myöskin samanlainen möllykkä kuin mulla. Mua kyllä vähän pelottaa tuo, että miten tosiaan jaksaa kantaa piskuista, kun painoa kertyy vielä sen 3 kg lisää... KÄÄKS! Nyt vauva on sellainen 600g möllykkä.

Eipä tänne sen kummempia... Kiirettä pukkaa töissä, mutta päivät menee onneksi nopeasti.

Ihanaa päivää kaikilel!

Mirella + vauveli 24+4
 
Meilläkin on koira! : )
Tosin sillä on nyt juoksu ja sitä yritetään saada paksuksi, ompahan kesällä sitten kaksi odottajaa jos koiralla onnistaa! Koira on meikäläisen äitin luona siihe asti kunnes juoksut on ohitte ja "tuloksia" saatu aikaa, jos ei niin se palaa tänne mamman helmoihin kattelemaan mun pyöristymistä!

Kiva kuulla, että teillä kaikilla on kaikki hyvin!
Itsellä tässä vielä 4päivän piina odottaa rakenneultraa ja tietoa kumpi meille heinäkuussa putkahtaa : ) Ja kahden viikon päästä sokerirasitustesti.. oliko se mimmonen?
Itelle kerrottiin että jotain Colan makuista litkua pitäisi juoda. Ite en pidä edes Colasta, saati ylipäätään limsoista, niin saa nähdä miten tuo litku tulee alas meneen.

Viettelen vapaapäivää tänää kera vesijumpan ja illalla sitten hyvän ruuan!
Hyvää päivää muillekki!

Riina ja formula 24+0
 
haimi
Meilläkin koira.. Griffoni.. osaomistuksessa, ne toiset omistajat asuvat tossa korttelin päässä ja hyvin toimii tämmönen järjestelmä että on silloin meillä kun halutaan tai niillä toisilla on menoa yms.. :)

Mä kipeenä, taas. Eilen alko kurkkukipu ja yskä.. nuhahan on jatkunut jo sellaset 7vko.. :( Kävin lääkärissä (siis sairaanhoitajalle pääsin) ja ottivat nielunviljelyn. lupasivat soittaa jos siellä jotain on ja huominen saikkua.. R A S I T T A A olla kokoajan kipeenä. ei jaksa tehä mitään vaikka mieli tekis.. ei jaksais nukkuakaan kokoajan, istua möllötän vaa kotona yksin.. ei kivaa, ei sitte yhtää..
Tänäänki ollu hereille 7.30 asti ihan vaa siks että pääsin sinne lääkärille.. enkä pysty oikee nukkua päikkäreitä, mahaa alkaa polttelee inhottavasti. vähän niinku närästää, mut ei auta renniet yms.. että semmosta..

Räkää valuen täällä nyt sitten ihmettelen itekseni puolviiteen saakka että anssi tulee töistä.

veera + pissukka 24+5
 
Heippodei piiitkästä aikaa! Kirjoitin jo pitkän viestin, mutta onnistuin hukkaamaan sen. :( Onnistuin myös poistamaan itseni hätäpäissään facebook-ryhmästä, kun tajusin, että kaikki näkevät minun liittyneen vauvaryhmään.... En oo vielä kertonut kaikille hyvillekään tutuille, että odotan vauvaa, enkä haluaisi heidän kuulevan asiaa naamakirjasta. Pitää pyytää Veera sua lisäämään mut sinne uudestaam myöhemmin.

Hei jee, täällä on paljon uusia, TERVETULOA!! Riinja, mahtavaa saada tänne lisää tamperelaisia! Missäpäin asustelet?

Pauliina, ihana kuulla, että kaikki on hyvin! Ja Jabbadaa, toivotaan, että saat sairaalassa apua näppylöihin.

Täällä on näköjään aika monta närästysvaivaista. Se on INHOTTAVAA! Muakin on närästänyt aiemmin elämässäni vain kerran (festariviikonlopun jälkiseurauksena...), enkä tosiaan oo tajunnut, miten hirveeltä se tuntuu. Renniestä ei oo apua kuin pieneksi hetkeksi, ja muutaman yön olen viettänyt yskimällä/kakomalla kurkkupoltteessa vessan lattialla. Apteekissa suosittelivat ranixalia (vaikka pakkauksessa sanotaankin, että raskaana sitä saisi käyttää vain lääkärin suosituksesta), ja se onkin toiminut, huh! Tosin närästys helpotti muutenkin, kun uskoin äidin raskauskokemuksia ja jätin aamukahvit ennen aamupalaa väliin. :)

Haimi, mullaki (ainakin luulen niin :confused:) suppareita tulee kävellessä, varsinkin kovalla maalla. Jumpissa pystyn käymään ihan normaalisti, eikä esim. zumbatessa meinaa edes muistaa olevansa raskaana.

Jee, me ostettiin vaunut! Tai oikeestaan mun isä osti vaunut... ;) Gessleinin yhdistelmävaunut, joissa on sekä kiinteät että liikkuvat etupyörät. Tuossa ne tököttää olohuoneen keskellä. Arvatkaa vaan, tekeekö mielit työnnellä niitä koko ajan ympäri 58 neliötä? :) Kai sitä pitäis alkaa hommata kaikkea muutakin vauvallista.
Eli siis taidan lähteä Ikeaan lastentarvikeostoksille!

Heissan,
Pörde 24+3 (joka aikoo tästä lähtien kirjoitella tänne paljon ahkerammin!)
 
Moikka moi..
Tääläkin ollaan sairaslomalla selkäkipujen takia loppuviikko : / ei yhtää huvitais olla ku 1.5 alkais kesäloma josta suoraa äippälömalle pitää toivoo et lepo nyt auttais tähä ja sais sen loput kaks viikkoo olla töissä ku en osaa olla vaa kotona ku ei oo mitn tekemistä eriasia tietenki sit ku vauvva on ku se vie sit kaiken huomion.. :D

piskuinen Meillä vajaa vuoden ikäinen narttukissa sen lempipaikka on nukkuu meijän sängyssä..oon nyt alkanu opettaa sitä et se ei pääsee aina parii tuntii makkarii olenkaa monta kertaa päivässä aatelin täs joku kaunis päivä kokoo pinnasängyn ja antaa sen haistella ja tutkii sen mut sit aina ku huomaa et se on menossa sinne ni samantien pois ja jos se ei usko ni opetetaa se sit sillee ettei se enää pääse makauuhuoneesee olenkaa.ku en sitä suojaa pinnasängyn päälle haluu ku se näyttää ihan hirveeltä ja tuntuu et vauvva ois sit jossain linnassa.. mut saa nyt nähä miten toi kissa rupee käytäytyy ku pitäis se leikatavaks viedä menee jo pikkuhiljaa hermot sen kiimoihin (aatelin pennut teetää mut oon tullu toisii päätöksii)
eipäs mulla muuta..=)
Nina rv.27+0
 
Heippa kaikille!

Apua, tänään aion soittaa neuvolan tädille ja kysyä niitä sokerirasitustuloksia. Ois ikävää, jos ei saisi syödä enää mitään herkkuja. Pitää sitten teille tulla kertomaan, että miten kävi.

Pauliina: Ihanaa, että teidän pienellä on kaikki hyvin! Se on aina kuin kivi tippuisi hartioilta, kun kuulee, että huoli olikin turha.

Pörde: Mun mielestä facessa ei pitäisi näkyä muille, että kuulut siihen meidän ryhmään. Se kun on ulkopuolisilta suljettu ryhmä. Korjatkaa jos olen väärässä! En ainakaan omalta profiilisivulta löytänyt mitään näkyvää siitä, että kuulun ryhmään. Eikä mun mieskään löytänyt mun sivulta viitteitä ryhmästä. Sitten jos olet kaveri jonkun ryhmäläisen kanssa ja kirjoitat hänen seinälleen tai kommentoit jotain hänen "avointa" juttua, niin se näkyy sitten muillekin.

Lemmikeistä on ollut täällä puhetta. Meillä ei ole mitään eläimiä. Minä tykkäisin kissoista, mutta mies taas ei voi sietää niitä. Tykkään mennä paijaamaan, jos vaikka jollain tutulla on kissa, mutta nyt raskausaikana olen ollut vähän varovaisempi. Koirista en niinkään välitä. Todennäköisesti meille ei ihan vähään aikaan ole tulossakaan mitään eläimiä, jos koskaan.

Maanantaina olisi paluu töihin edessä. Vähän kyllä jänskättää, kun on saanut olla toista viikkoa ihan rauhassa kotosalla. Olen varautunut siihen, etten varmaan kovin kauaa enää jaksa tehdä raskasta työtä ja olen myös päättänyt kieltäytyä kaikkein raskaimmasta vuorosta. Olen siitä esimiehelle jo sanonutkin ja hän on sitä mieltä noin yleisesti, että heti vaan jäädä pois jos alkaa tuntua pahalta. Ollaan kavereita työn ulkopuolellakin, niin keskustelu asiasta on helppoa.

Mulla ei tuo kävely itsessään aiheuta supistelua, mutta eilenkin kannoin repussa noin viiden kilon kauppaostokset, niin se aiheutti sellaista pakottavaa poltetta massuun. Olin kyllä sitä ennen jo käynyt noin tunnin kävelyllä. Noista mun kävelylenkeistä on nyt vaan tullut tosi hitaita, aikaa menee, muttei kilometrejä hirveästi kerry.

Tänään aion mennä bussilla päivällä kaupunkiin, jos löytäisi jotain mammahousuja lisää. HenkkaMaukan nettikaupassa oli kaikki loppu, mitä olisin halunnut. Jospa myymälässä olisi jotain.

Kirjoitellaan taas
-Pirana
 
Mami11: Me kootaan pinnasänky tänään, joten saas nähdä miten tuo kissu siihen suhtautuu. Meillähän on myös koira, joten se on oppinut siltä, että yöt nukutaan ja nukkumaan mennään silloin kun isäntä ja emäntäkin menee. Nykyään se valtaa koiran pedin ja sitten koira hyppää jalkopäähän nukkumaan. Tavallaan se ei haittaa ja tavallaan haittaa. Se nukkuu miehen puolella aina, joten mä en oikeastaan edes reagoi siihen, että se yöllä tulee jalkopäähän. Kissa sitten nukkuu tyytyväisenä Valtterin pedillä. Tosi inhottavaa ajaa kissakin pois, koska se ei kyllä yhtään ymmärrä sitä. Pitää nyt kattoa miten tämä tästä etenee... Kyllä kaikki varmasti järjestyy.
Me leikattiin Viivi melkein heti silloin, koska ei sitä mouruntaa jaksanu kuunnella ja lisäksi mitään pentuja ei sille olla tekemässä. Ihan kotikissana se meillä on. :)

Pelottaa kovasti ens viikko! Meillä on töissä raskas messuviikko edessä, joka tarkoittaa ravaamista ja seisomista. En kyllä tiiä, miten sen jaksan. Huomasin eilen, että tuo mun energinen keskiraskaus alkaa ilmeisesti olla pikkuhiljaa ohitse, koska nyt en enää jaksa touhuta ihan niin innokkaasti kuin esim. 5 viikkoa sitten. Viikonloppuna mies täyttää 30-vuotta ja sitä juhlitaan vähän sitten viikonloppuna. Tänään pitäis siis leipoa yms. :) Eilen olin taas ihan loppu jo tos yhdeksän aikaan...

Ja tänään pitäis jaksaa vääntää tämä päivä vielä töissäkin... Huah! Ihanaa kun edes aurinko paistaa. :)

Minä ja vauveli 24+5
 
Pörde: Asustellaan Multisillassa, aikalailla täällä Lempäälän rajalla. Asutkos itse missä päin?
Meillä on myös Gessleinin yhdistelmävaunut! Ovat ihanat, oon tyytyväinen! Ite oon suhteellisen lyhyt, niin ne ovat sopivan kokoiset työntää ja eivät oo painavat edes nostaa ! Meillä on ruskea/harmaa valkoiset. Tossa ne odottaa ottajaansa olkkarissa, viitsitty viedä mihkää kellarii.

Meillä on pinnasänky ostettu ja koottu (ollaa vähä aikasessa oltu) Pinnasängyssä on lähinnä mun vaatteita nyt ja mies suunnittelee vielä huoneiden vaihtoa, että empä ala sisustelee sitä "pinnasänkynurkkausta" sen enempää!

Itsekkin lähden hilpasee töihin päin pian!
Hyvää työpäivää ja toisille sairaslomapäiviä, koittakaa jaksella!

Riina ja formula 24+1
 
riinja-: Ei se sokerirasitus ollu oikein kummonenkaan. 12 tuntia piti olla syömättä ennen sen alkua. Ei se musta kokikselle maistunu se litku. Jotain sellasta glukoosimömmöö se oli. Sitä piti noin kaks kertakäyttömukillista juoda ja sit odoteltiin. Kolme verikoetta yhteensä otettiin: ennen litkun juomista - tunti eteen päin - ja taas tunti eteenpäin. Noi tunnit piti istua paikallaan, vessassa sai käydä.


Tänään tarvis hakee katsastusasemalta ajokortti. Joo kyllä, ajoin sen vasta nyt, ei ollu aikasemmin paljon tarvetta sille. Kun vaan sais ton isännän ylös sängynpohjalta, et se lähtis mun mukaan.

Pikkusella oli aamusta ilmeisesti pileet. Musta tuntu et heiluin niitten potkujen voimasta. Taitaa tulla vahva kaveri :)

-Jabbadaa ja masuasukki 27+4-
 
Viimeksi muokattu:
haimi
Olipas taas juttua luettavana.. :)

Musta tuntuu että mulle on tullut peräpukama :ashamed: Onko muita joilla olisi niitä, tai epäilee että on? Mistä mä tiedän että onko tuo semmonen? Hyi, ällöttää :D

Tänään oon ollut ihan heikkona, anssin kun tuli kotiin jaksoin kuitenkin ruuan tehdä ja kun syötiin niin olo vähän parani, vaikka olin siis syönyt kyllä päivälläkin vähäsen ja aamupalan.. Päivällä vaan lepäilin ja lueskelin ja katselin masua sohvalla maaten..

Anssi teki mulle kasvonaamion, kun aikani sitä kitisin.. :D :) Ihana mies! Sitte menin siitä suihkuun ja kuorin ihon kauttaaltaan ja suihkun jälkeen laitoin sellanen seerumin hiuksiin, rasvasin ihon ja nautin ihanasta puhtaasta ja raikkaasta olosta :) Sitten otin pari kuvaa masusta joka alkaa ainakin anssin mielestä muistuttaa jättiläistä, koska se kauhistelee että "minkä kokonen toi sitten kesällä on?? :O " :D hehe.. onhan tää tämmönen pallo, ja kyllä anssikin tästä tykkää, silittelee aina ohimennen ja heittää vitsiä "vauvalle". Eilen se kirjotti mun mahaan "Terve Pissukka" ja piirsi perhosen :D ja kirjotti exit ja nuoli alas.. :D Sellasta.. :)

Kyllä tää tautikin tästä varmaan iloks muuttuu, jossain vaiheessa.. huoh... huomenna pitäis mennä käymään anssin pystykorvan kanssa näyttelyssä.. pitää muistaa pukee tarpeeks päälle että pärjään siellä.. toivottavasti siellä myydään makkaraa, ku se on kerta ulkona..

Ensiviikolla on se sokerirasitus, siitä viikon päästä on neuvolalääkäri ja sitten siitä 4pv päästä mökkireissu :) Wipiii!

Enskuussa haetaan meijän matkarattaat tuolta vaunupuodista, ja sitten jossain vaiheessa pitäis käydä tsekkaamassa ne emmaljungat jotka siis tuttavaperheeltä tulossa.. Oonkohan mä puhunut niistä täällä? Ne on 8v vanhat yhdistelmät ja niissä on vanhan mallinen käsijarru, joka ei toimi. niihin kun vaihtaa jalkajarrun lastentarvikkeessa (maksaa parikymppiä about), niin ovat täysin toimivat. renkaissa ei ole kuulemma ollut mitään vikaa, paikattavaa yms ja kankaat on ehjät, toki vähän haalistuneet mutta siistit kuitenkin. Sitten siihen tuli muistaakseni sadesuoja, hyttysverkko, ja sit kaupanpäällisinä saadaan sellanen kunnon lämpöpussi :) Väri tais olla musta-harmaa-ruskea, eli aika classinen väri. Hintaa noilla taisi olla n. 150€.. Kyllä me voidaan se niistä maksaa, jos vaan ovat kunnossa kun mennään niitä tässä jokupäivä/kerta tarkastelemaan :)

Anssin työkaveri jossain vaiheessa tuo meille sen pinnasängyn ja sitterin.. Meillä alkaa olla jo aikapaljon sitten kasassa! :)
Muutaman tutinkin olen ostanut, kun ovat niiin söpöjä ;D

Pissukka kulta riehuu kauhiasti tuolla masussa, ihana tyttö :heart: ja niinniinniin rakas että välillä itkeä tihrustan täällä yksin kun juttelen sille kun se möyryää :heart:

Pärjäilkäähän ja voimia kaikille kaikkeen mitä vaan menossa! :)

veera + pissukka 24+6

Tässä pari kuvaa vielä lopuksi:



 
Haimi: Mä luulin ekaa näppylääni peräpukamaks, mut sit kattosin netistä, et mikä on peräpukama ja ei se sellanen ollu :/ Ois ollu vaan, oisin päässy siitä ainakin eroon. Ihana et sul on ihana mies! :) Meil on vähän kauempana ihanasta. Se jaksaa muistaa kertoo joka päivä kuinka lihavalta näytän. Pahinta mitä se on sanonu se sano joskus tos keskiraskauden aikana. Totes seksin jälkeen, et "voitko ens kerralla vetää mahaa sisään?" Joo siihen loppu sit seksi meijän taloudessa. Kattellaan koska enskerran mua jaksaa kiinnostaa sänkypuuhat. Ja mun ei tarvi valittaa mistään. Jos sanon et johonkin sattuu, niin ei varmasti satu niin paljon kun häntä. ARGH!
Sun maha näyttää NIIN isolta. Mä huitelen muutaman viikon sua eellä, eikä mun maha silti kai noin iso oo tai sit sitä ei vaan ite nää :D

Meille tilas anoppi hobby hallista yhdistelmävaunut. Hintaa tais olla noin 250€. En tiä mistä johtuu mut mä haluan kaiken mahollisen uutena. Vaatteita oon käytettynäkin ostanu ja sit ihan uusia oli ne jotka äitiyspakkauksessa oli. Tosin osa niistäkin oli niin järkyttäviä, et saa nähä jääkö käyttämättä. Sitterin ja turvakaukalonkin menin tilaan uutena, vaikka käytettynä turvakaukalokin ois ollu järkevämpi hankinta. Jotenkin aattelen niin, et kyllähän ne kankaat saa pestyä, mut sit kun joku muksu on vaik puklannu siihen turvakaukaloon niin se puklu jää niihin pehmusteisiin. Välillä harmittaa, et oon perfektionisti kun rahaa saa ainakin meneen ihan mihin vaan.

Ehkä järkyttävintä koko raskauden aikana oli huomata, et kuin paljon tissit kasvo kun tuli raskaaks. Ennen raskautta oli just ja just b kuppi ja nyt ollaan d:ssä ja kohta saa jo ostaa näistäkin isommat kun ei nää kannut mahu mihinkään. Joskus haaveilin, et otan silikoonit kun ei tissejä nimekskään, mut nyt oon kyl sitä mieltä, et leikkautan loputkin pois :D Kamalat selkävaivat näistä meijereistä vaan saa.

Jos koittais suorittaa tänkin työpäivän kunnialla loppuun :)
-Jabbadaa ja masuasukki 27+5-
 
Moi kaikille!

Jabbadaa: Sanoppa sille sun miehelle, että kasvaa pikkuisen aikuisemmaksi. Onhan aivan lapsellisen törkeää tommonen, että huomautellaan lihavaksi, kun vauvamasu kasvaa. Vähän huono sitä on mennä sisään vetämään, kun se ei vaan mene! Minkä ikäinen se sun mies noin ihan oikeasti on? Onko työssäkäyvä? Minkälaisissa töissä sinä itse olet? Kirjoituksistasi päätellen olet töissä.

Ne mun sokeriarvot oli ihan normaalit, joten ei tartte herkkuja ihan kokonaan lopettaa. Tokihan niitä pitää säännöstellä muutenkin, ettei paino ihan holtittomasti nouse. Syöminen on vaan niin mukavaa:popcorn:

Kirjoitinkin jo facebookryhmän seinälle, mutta ilmoitanpa tännekin. Jos joku haluaa ostaa multa Anita baby belt tukivyön, väri valkoinen ja koko S. Olen jonkin verran pitänyt ja pessyt, mutta nyt tuntuu, että mulle olisi pitänyt olla Mkoko. Jos jollakulla pienellä ihmisellä on hankkimatta, niin multa saa edullisesti postin tuomana.

Pirana 25+1
 
Pirpana: Joo ei ton käytös muuta ookkaan kun lapsellista. Ite se pitää sitä helvetin hauskana huumorina. Reilu parikymppinen se on. Ja juu kyl töis käy. Metallialan töitä tekee. Mä ite teen töitä löytöeläinten parissa. :)
 
Hei ystäväiset!
Sain heti aamulla ihanan viestin, ystäväni oli synnyttänyt yöllä pienen tytön <3 Kyllä siinä herkistyi, jotenkin iski tajuntaan taas se, että pian ollaan samassa tilanteessa! Vein miekkosen äsken varpajaisiin, nämä onkin sitten viimeiset ennen omia varpajaisia:) Voi että, ihanaa!
Pörde: huomasin täältä, että asustelette Multisillassa, ollaan siis melkein naapureita! Me asutaan Peltolammilla (tai no tarkemmin ilmeisesti Palokallion puolella) :)
 
Moikka kaikki!

Viikonloppu takana ja se menikin sukuloidessa, kun mies täytti 30-vuotta! Huh! Huomasin, että melkoisen rankkaa alkaa olla tuo seurustelu ja touhuaminen. Olin ihan loppu, kun päästiin kotiin 10ltä lauantaina. Sunnuntaina tulevat isovanhemmatkin sitten tapasivat... :) Tokihan ne nyt on nähny toisensa monta monta kertaa, mutta harvemmin sitä tulee istuttua alas ja juteltua.

Haimi: En tiedä yhtään noista peräpukamista, muuta kuin, etten halua niitä! Kamalaa! Otan osaa... :( Inhottavia vaivoja raskauden aikana, joita ei todellakaan halua... :(

Jabbadaa: Onpa ihana mies sulla! Sanopa sille, että vetää tuollaisen 5 kg perunasäkin kiinni tuohon mahaan... niin tietää, miltä tuntuu elää sen kanssa. Ei miehet kyllä aina oikein ymmärrä.
Omasta puolesta kyllä pitää sanoa, että mun mies on aivan ihana ja koko ajan sanoo, että kuinka kaunis mä oon, raskaanakin. Ymmärtää ja hoivaa ja kantaa ja nostaa ja tekee... Toivottavasti se jatkuis myös raskauden jälkeen :)

Seksistä voin todeta, että ollaan puhuttu asiasta miehen kanssa tosi paljon ja todettu, että seksi ei oo seksiä raskauden aikana... Kumpikaan ei päästä fiiliksiin ja kun me ei olla niitä, jotka harrastaa vaan pimeässä huoneessa lähetyssaarnaaja-asennossa, niin todettiin, että jatketaan sitä sitten kun sen aika on. Ei oteta mitään ressiä asiasta. :) Huojentavaa, kun voi puhua eikä kummankaa tarvi ressata asiaa. Itse en koe itseänä seksikkääksi, kun maha on edessä koko ajan. :D

Me laitettiin viikonloppuna jo pinnasänky oikealla paikalle, niin saatiin vähän roinaa pois nurkista. Ihanan näköinen makuuhuone... :) Halusin vähän fiilistellä ja asensin jo sen verhonkin siihen. HIh! :) Mut mä otan sen pois, ku se pitää kuiteski silittää. Viikonloppuna saatiin myös potta ja vaipparoskis ja keinun. Niillä ei kaikilla mitään vielä tee, mut kun anoppilan naapuri luopui niistä, niin otettiin talteen. :)

Olo alkaa pikkuhiljaa käymään tukalammaksi. Askel on hidastunu lenkillä ja tuulipuku kinnaa... Ihanaa kuitenkin, että vauveli potkii ja kovaa! Mies tunsi ekaa kertaa kunnon potkut. :) Istukka edessä vaimentaa kuiteski sen verran, et näin kauan on menny, et mieskin on tuntenu potkut.

Minä ja vauveli 25+1
 
No voi ny veeeeeeee!

Neuvolasta soitettiin ja sanottiin, että paastoarvo oli 5,3, joka saa olla vaan 5,3, mutta testitulokset oli priimat. NIIIN SILTI joudun tekemään kotona jotain sokeritestejä... Kyllä on tarkkaa!!! Voi helvattu...

No hyväksihän kaikki on kuiteski... :)
 
Viimeksi muokattu:
Maanantaita kaikille!
Meille koitti tänään se vihdoin ja viimein odotettu RAKENNEULTA!
Vauva on terve, ja kasvanut huuimasti, painoa jo 681g! Kova pooika se oli liikkumaan, mutta asennoksi se oli valinnut perätilan : )
Mies ihan innoissaan kun täti sitten kertoi että, potrapoika sieltä on syntymässä!
Itsellekki hymy tuli huuleen, koska poikaa me odoteltiinkin : )
Nyt kaikki hyvin eikä tarvi itse stressata taas hetkeen.. sokeritestiä odotellessa.

Hyvää päivän jatkoa muillekki! : )

Riina ja formula 24+4
 
Riinja: Onneksi olkoon poikavauvelista! :) Ylkkä ihana tietää, kumpi on tulossa. Täällä päässä joudutaan jännäämään loppuun asti, koska vauveli oli sen verran ujo ja istui jalat ristissä. :D

Minä ja vauveli 25+2
 
haimi
Mooi..
Onnea poikauutisesta riinjalle :) :)

Edelleen taidan olla ainut tyttövauvan odottaja täällä? :D Hassua, kun meitä kuitenkin on täällä jonkin verran..

Täällä kurkku kipeenä, yskä ja nuha jatkuu.. yhy, ei o kivaa.. ääntä ei lähe.. Mutta, oon aaaikkka reipas mamma kun eilen tein:

ikkunoiden pesu, ruoka, imurointi, 3 koneellista pyykkiä, auton pesu, talvirenkaiden pesu, mummolla käynti, kaverin kanssa hengailu, ostoksilla käynti..
Anssin sanoin olin "ihana ja reipas"! ;)

Vauva oli eilen vähän loukkaantunut, kun mamma ei rauhottunu hetkekskään eilen.. 12 jälkeen pelkkää menoo. illalla kun menin nukkumaan, niin ei potkinu vasta kun vähän härnäs. sit potkas kaks kertaa ja oli hiljaa.. sulonen hassu! aamulla se kyl sit rummutti menee ja nyt koulussakin niin että kaveriki näki kun maha heilu :D

Tänään voisin perhekirppiksellä käydä pyörähtää, kun autokin käytössä, ja anssilla ihanan lyhyt työpäivä kun vein sen vasta ysiin ja käyn hakee jo kolmelta :) Mun koulupäivä on 10-12 :D Aika rentoo että ennen ku kesäloma alkaa, niin mulla on siihen saakka 16h/vko koulua :D Ei paljoo tarvii ressata eikä 'hidastella' kun parituntia päivässä pitää täällä istua.. :)

ihanaa kun on jo niin kevät,me asutaan ihan lahen keskustassa ja keskustasta lähti lumet humps vaan ja kadut on jo lakastu ja niitä jopa pestään jo.. Wouwowiwa!! :)

sellasta tänne.. :)

veera + pissukka 25+3

tässä vielä kuva jossa rv11+0 ja 25+3, pieni ero :D

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja lisää poikia, onnea Riinja :)!!! Ihan mahoton määrä kyllä poikavauvoja syntymässä heinäkuussa!

Pauliina, Riinja siis asustelee Multisillassa, me asutaan kyllä Tampereella, mutta Tammelassa. :) Isompaa asuntoa ollaan mietitty, mutta jotenki en raskis lähteä pois Tammelan torin, Kaupin maastojen ja keskustan läheltä... oon niin laiska, että mun ei varmaan tulis liikuttua vauvan kanssa kovin helposti kotoa, jos muutettais nyt kaeummas. Jossain vaiheessa se muutto tietysti on ajankohtainen, mutta nyt alkuun ajateltiin mahtua kaksioon.

Mullaki oli eilen se sokerirasitustesti. Vähän pelkään tuloksia, kun mulle tuli ihan hirvee olo sen ensimmäisen tunnin aikana. Pyörrytti, heikotti ja kylmäs, yöööök. Miten nopeesti Piskuinen sait tuloksia? Labrassa sanottiin, että tulokset pitäis tulla päivässä, mutta ainakaan vielä neuvolasta ei oo kuulunu mitään.

Voi Haimi, kun kuulostaa ihanalta sun lyhyet päivät! (Sun sairastelut ei sen sijaan kuulosta yhtään kivalta :hug:) Mulla on eessä vielä vajaan parin kuukauden loppurutistus töissä, kun pitäis toimintakausi saada päätettyä (oon siis lastentarhaneope). Aika levottomia alkaa muksut olla jo tähän aikaan vuodessa, mutta ihmeen hyvin oon vielä toistaiseksi töissä jaksanu. No, ei enää kauaa jeee!!! :)

Vietin ihanimman viikonlopun pitkään aikaan! Perjantaina oltiin kattomassa Samuli Putroa Tampere-talolla, ja se oli ihan mieletöntä!!! Oon käyny aina mielellään kuuntelemassa live-musaa, mutta humalaisten jättiläisten seassa keikkojen katsominen ei jotenki enää tunnu yhtään niin kivalta kuin ennen =) Tommonen pehmeillä penkeillä musiikin kuunteleminen yleisön oikeasti keskittyessä sopii vaan nyt niin paljon paremmin :D Launtaina meillä oli paljon kavereita kylässä (jotka pistin puolenyön aikaan kaupungille ja jäin ite nukkumaan...). Elämä on nyt pyörinytkin niin hirveesti vauvojen ja mahojen ympärillä, ja teki tosi hyvää saada ajatuksia välillä jonneki muuallekin.

Nyt meen sitten onnellisena näkemään ihania vauvaunia!

Pörde ja (ISO) maha 25+2
 
Kiitoskiitos! : )
Jää nyt nätti tyttönimi odotteleen ottajaansa! : )

Pauliina:
Jep, minäpä hyvinkin asun Multisillassa, olin vain tainnut vastailla Pördelle että missä päin luuhastelen. : )

Pörde: Mutta Tammelahan on ihanaa paikkaa asua! Ei tarvi paljoa autoja tai busseja käyttää ni pääsee joka paikkaan! Me juuri muutettiin tänne Multisiltaan tammikuussa, saatiin tälläinen sopivan hintainen kolmio meille. Ja ollaan kyllä tykätty, vaikkakin ollaan vähä enemmän kaukana kaikesta, mutta molemmilla on autot ja täältä kulkee 2 eri bussia aika hyvinkin.

Missä oot Pörde töissä lastentarhanopettajana? : ) Itse oon lähihoitaja, suuntautunu lapsiin ja nuoriin, mutta tällä hetkellä Koukkunimessä teen töitä.. tosin ei semmosta rasitusta enää kovin pitkään jaksa.

Äh, kumpa itselläkin ois tollaisia päiviä ku haimilla! Itsellä on paljon 5 työpäivän putkia 1vapaapäivällä ja taas 5jatketaan, en mää kovin kauaa enää töissä ole, että enköhän mää jonku rutiskuksen viä jaksa ottaa tuolla töissä.
Mä odotan kesää, ettei tarvi ängetä itteään tohon takkiin, kun oon laiska ostamaan uutta isoa ja sitten se jääki "käyttämättä"! Meillä on lunta viä perätampereella, mut eiköhän tääki kohta rupee sulaan!

Meillä on hassujuttu käynyt, naapurissa asuu samanikäinen kuin minä, ja on raskaana minua 5 vkoa jäljessä! Saaatiinpahan jutun aihetta naapurin kanssa!
Tänää vapaapäivä jonka tuhlaan siivouksen melskeissä ja mies kipeenä kotona.. joten voin hyvinkin odottaa itse tuota kohtaloa.

Mutta hyvää loppuviikkoa kaikille! : ))

Riina ja formula 25+0
 
Hellurei ja hellät tunteet!

Tääl kärsitään ihan kamalasta yskästä. Aattelin jo et ois helpottanu kun toissayönä ei juuri yskittäny, mut toisin kävi. Vähän pelottaa se, kun mitään painavaa ei sais nostella ettei ponnista liikaa. Kuis sit kun alkaa yskittään oikein kunnolla? Voiks siitä olla jotain haittaa. Mä kuitenkin yskin koko ruumiilla ja ponnistan voimieni takaa sillon kun oikeen kovasti yskittää :S Onneks nyt on kuitenkin menossa töissä helpompi viikko niin saa vähän huilatakin välillä. Sairaslomaa täältä on turha hakee kun eiläimet on hoidettava joka päivä, pää kainalossa tai paikallaan. Helpottavaa kuitenkin tietää, et viiden viikon päästä saa jäädä mammalomalle. Tai no ensin oon viikon kesälomalla ja siitä sit jään suoraan äitiyslomalle. Vähän vaan toi rahatilanne huolettaa. Kela laski, et saan pienintä mahollista rahaa sieltä. Ei auta kun toivoo, et miehellä säilyy työpaikka. Mut eiköhän asiolla oo tapana järjestyä.

Onnee Riinjalle poika uutisesta! :) Ite en tiedä varmaks kumpi meille on tulossa. Eikä rakenneultras kerrottu juuri muutakaan. Painosta ei puhuttu mitään ja mittojakaan se ei sen suuremmin kertonu, kirjotti ne vaan äitiyskorttiin, mut ei ne siin paljon auta kun en tiedä mikä mitta on mikäkin.

Multa taitaa jäädä yks neuvola välistä kun vasta 5.5 olis seuraava ja oon sillon viikolla 32 o_O Mut kai he siellä tietävät kuinka antavat noita aikoja. Tai no se viikko on 31+... Oon vähän urpo laskeen noita viikkoja kun välillä puhutaan viikosta 31 sillon kun viikkoja on noi 31+jotain ja välillä viikosta 32. Vaikka samase kai toisaalta on, vauva syntyy sit kun on syntyäkseen vaikka mamma ei osaakkaan viikkoja laskee :D Mut kyl aika on menny nopeesti. Just odoteltiin, et 12 viikkoo tulee täyteen, jotta voi kertoo lähimmäisille ja kohta pitäs olla synnyttämässä :eek: Toisaalta taas, kohta se lapsi varmaan muuttaa jo pois ja sit miettii, et mihin vuodet hävis, justhan olin laitoksella saamassa sitä :D

Eipä tainnu tässäkään tekstissä olla paljon päätä eikä häntää, mut tulipahan kirjotettua.
Ja sitten töitä jatkaan ->

-Jabbadaa ja masuasukki 28+3-
 

Yhteistyössä