**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Voi paska kaikki hävis.... JA eikun alusta....

1. Mtien ootte saaneet tuttia syömään?

2. Missä vaiheessa ootte aatelleet antaa muutakin kuin maitoa?

3. Meillä kanssa itlaisin huutoa vaikka kuinka ja paljon, taitaa olla väsyä ja nälkää tai ihan mitä vaan...

4. Yöt nukkuu ihan kivasti, nyt taa kahesti syöden, männä viikko meni vaan kerran syöden

5. Onko teillä jotain rytmiä jo päivässä? Meill äei oikeastan muuta kuin heääminen, ekat päivkyt ja ilta mukkumaan meno... Muuten ihan ythä hepreaa......

6. Lattialla viihdytään vaihtelevasti samoin sitterissä.. Nyt ehkä vähn pidentyneet nuo ajat...

Hemmetti kun en musita mitä äsekn runoilin....

7. Ai niin onko muilla jo menkat alkaneet synytyksen jälkeen.. Täällä oli ja onneksi meni saman tien.. Oli sellaiset pika menkat.... No menihän siinä vähän päälle 7 viikkoa ennen kuin alkoivat...

Jos taas suutnais etiäpäin....

Tä&Neiti 2kk
 
Taas sitä iloitaan ihmeelisistä asioista :D . Tyttö sitten turautti vaipan täyteen ja nyt tuolla hymyilee. On muuten ensimmäisiä hymyjä mitä näen! Varmaan helpotti oloa kun on sitä kakkaa pantannu useita päiviä. On nyt äiti ja tyttö onnellisia :LOL: :LOL: . (Jos ens yönä nukuttais kunnolla)

Siis kakkavaippoja ei ole tarvinnu öisin vaihtaa kun ei ole edes joka päivä tarvinnu sitä tehä. Muuten vaihdan tarvittaessa ennen syöttöä.

Ristiäisvaatteia olen kanssa miettiny. on tuolta vanhemmalta tytöltäjääny ihana valkoinen potkupuku jossa on vaaleanpunaisia rusetteja. Ihan juhlamalli ja sen meinasin pistää kastemekon alle.

Nyt taas tuhistaan kehdossa joten mentävä on!

Mä ja tytsä (huomenna tasan 1kk)
 
Meillä oli tänään neuvola. Jätkä ei taas mitenkään olis jaksanu herätä..Kyl hän sit hetkeks aikaa silmät aukaisi ja sit taas nukahdettiin syliin. Ja vieläkin ollan niillä unilla.
paino 4420g, pituus 54,7cm ja pipo 37,3cm ja ikää reilu 6vko (??) Kauheeta kun aika menee reippaasti! Täti suositteli meille vauvauintia. Täytyy huomenna aloittaa soitteleen, jos vielä johonkin pääsis..

Meillä oli eilen "mummopalaveri" koskien ristiäisiä. Alkuun vähän pelkäsin, mutta toisaaltaan..Ne kun lupasivat hoitaa ton kahvituksen yms..

 
1. Mtien ootte saaneet tuttia syömään?
Meillä tää kävi helposti. Senkun työnsi tutin suuhun ja jo alkoi lupsuminen, imemisen tarve oli niin suuri ja tissistä -mokomasta- tuli maitoa joka piti raivoten sylkeä sit pois... Mutta tutuilla olivat joutuneet tekemään alkuun töitä että heidän vauva oppi tutille. Ts. tuttia piti pitää suussa kädellä, kun kieli meinasi työntää tutin pois. Mut kaikki vauvathan ei opi tutille, ei sitten millään.

2. Missä vaiheessa ootte aatelleet antaa muutakin kuin maitoa?
Tjaa, sitten kun alkaa siltä näyttää ettei pelkkä maito riitä. Viimeistään kuitenkin siinä puolen vuoden kieppeillä. Esikoinen tosin kasvoi hyvin täysimetyksellä 8 kk:n ikään asti.

Meillä oli tänään neuvola. Pojulla on pituutta 57,5 cm (52cm) ja painoa 4750g (4080g). Pipolla mittaa 38 (36) cm ja ikää siis tasan 5 viikkoa.

Nyt yritetään miehen kanssa ehtiä saunoa ihan kaksisteen kun poju nukkuu... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
Alkuperäinen kirjoittaja milana:
Mitä teidän vauvoilla on ollu tai tulee olemaan ristiäisissä päällä kun kastepuku otetaan pois? Juhlavaatteet vai tavalliset vaatteet? Mistä löytyy vauvoille juhlavaatteita?

ruskeat sammarit tai beiget pellavahousut sekä ruudullinen kauluspaita, molempia ollaan kokeiltu ja on niin söpösen näköinen:)
Meillä kans ruskeat samettihousut ja sini-valkoruudullinen kauluspaita. =) Ei ole kyllä kokeiltu päälle, mutta toivottavasti sopivat! Ihan vaan henkkamaukalta ostin, ei ollu kauheesti aikaa alkaa niitä etsiskelemään ja sieltä löyty kivuttomasti.

Pauline ja poitsu 130707
 
Tervehdys!

Eilen oli meilläkin ristiäiset ja nimeksi tuli Aleksi Miro Matias, Päivä meni hienosti. Asusteena oli sinivlkoraidallinen kauluspaitapusero ja ruskeat sammarit, oikeinoli somat ja miehekkäät :) Taitaa olla suosittu vaateparsi kun useammalla muullakin sattumalta...
Jotain pientä rytminpoikasta on Aleksilla jo ja hymyjäkin on alkanut tulemaan äidin iloksi....aloin olla jo huolissani.....heh.
Aleksi kasvaa kovaa vauhtia... en tiedä tämän hetkisiä painopituuksia mutta mun silmissä Aleksi onkuin jo kolmikuinen vauva... 62 senttisiä vaatteita käytetään jo.... On ainakin ollut ruoka-aikana kotona ;)

Sellaista täällä
 
Tervehdys!

Eilen oli meilläkin ristiäiset ja nimeksi tuli Aleksi Miro Matias, Päivä meni hienosti. Asusteena oli sinivlkoraidallinen kauluspaitapusero ja ruskeat sammarit, oikeinoli somat ja miehekkäät :) Taitaa olla suosittu vaateparsi kun useammalla muullakin sattumalta...
Jotain pientä rytminpoikasta on Aleksilla jo ja hymyjäkin on alkanut tulemaan äidin iloksi....aloin olla jo huolissani.....heh.
Aleksi kasvaa kovaa vauhtia... en tiedä tämän hetkisiä painopituuksia mutta mun silmissä Aleksi onkuin jo kolmikuinen vauva... 62 senttisiä vaatteita käytetään jo.... On ainakin ollut ruoka-aikana kotona ;)

Sellaista täällä
 
Meillä tuo tuttiin totuttaminen on kestänyt kauan, kunnes lauantaina se vihdoin onnistui!!! Näin se kävi: Neiti nukahti tapansa mukaan tissille. Siinä sitten tuli oltua taas huvituttina ja silloin juolahti mieleen vaihtaa tissi vaivihkaan tutiksi. Ja kuinka ollakaan neiti ei yökännytkään tutista vaan alkoikin lutkuttaa sitä. Siirsin tytön tutti suussa sängylle johon tietenkin neiti heti heräsi. Pidin tuttia hellästi suussa ja annoin hetken huutaa. Siitä tyttö sitten vähitellen ymmärsi alkaa nukkumaan ja lutkuttamaan tuttia. Tuin tutin suuhun unilelun avulla ettei tutti pääsisi putoamaan. Mutta vieläkään tutti ei ole niitä lemppari asioita. Tutti huolitaan aluksi vain sylissä imetysasennossa hytkytellen ja nukahtamisen jälkeen myös vaunuissa heijaamisen kera. Vaikeaa tuo on, mutta helpottaa huomattavasti arkea. Ja meillä kelpaa ainoastaan Nuk´in tutti. Kaikki tutit on ostettu ja kokeiltu, mutta mikään muu ei kelpaa. Huomasin muuten että tutin yökkäily ei johdukaan tutin koosta vaan siitä että vauva yrittää imeä tuttia samalla tavalla kuin rintaa. Tuttia siis pitää oppia imemään oikein ettei yökkää.

Ristiäis vaatteena meillä tulee olemaan vain valkoinen body ja valkoiset sukkahousut. Kahden aikaisemman lapsen kohdalla tulin huomaamaan että meillä on koko tilaisuuden ajan kastemekko päällä. Kaikki kun haluavat ikuistaa vauvan kastemekko päällä omassa sylissä. :D Siinä sitten kun kahvitellaan ja kuvataan niin muutama tunti on kulunut hetkessä ja kastemekko on yhä päällä ja huomaa turhaan ostaneensa ne toisetkin juhlavaatteet. :whistle:
 
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Siksakkia miten mä totun tähän nimimerkkiin :eek: :D no totun minä ;)

toistamiseen äidiksi meillä ei lapset nro 2 eikä 3 oppineet ikinä syömään tuttia, eikä osaa tää nelonenkaan... enkä enää edes yritä :) ja ajattelin että pelkästään imetän ensimmäisen puoli vuotta, sitten aletaan myös kiinteitä maistelemaan.. :) poika kasvaa niin hyvin ihan näin, joten mikäpä hätä tässä on :D

meillä ristiäiset sunnuntaina. vihdoinkin on nimi päätetty :) laitan sitten valkoisen kauluspaidan ja vaaleansiniset sammarit kun on nimi annettu. :) kaameesti olis vielä hommaa ennen ristiäisiä.. kun muistais ne nauhatkin vaihtaa siniseen... :whistle:

Heidi ja pikku-ukko 6vko 4pv :heart:

 
Heippa!

Tosi harvoin oon enää kerenny koneelle. Meillä on vauva-arki sujunu ihan leppoisasti. Ristiäiset oli viikonloppuna ja neidille tuli nimeksi Viivi Katriina.Ihanaa kun ne on nyt ohi ja saa keskittyä ihan tähän tavalliseen arkeen. Kivat juhlat kyllä oli.

Neuvola oli viime viikonloppuna ja pituutta oli 57cm ja paino 5260g. Hyvin on neiti kasvanu. Ikää siis kuus viikkoa. Ajattelin kokeilla täysimetystä sinne puoleen vuoteen. Muille olen alkanu antamaan kiinteitä jo 4kk. Saa nyt sit nähdä miten tän kanssa menee.

Meillä neiti kovasti paukuttelee, mutta onneks ei pahemmin masu vaivaa. Teen jonkun verran hänelle vyöhyketerapia juttuja jalkapohjiin. En tiedä onko niistä apua vai ei. Nyt on alkanu vähän harvenemaan nuo kakkaamiskerrat, mutta sitten tuleekin ihan reilusti kerralla.

Pitääkin tästä jo lähtee hakemaan koululaista koulusta.
 
Moi!
Poika siis synty 12.8 rv 42. 3940g ja 51cm. Tänään oli neuvola ja mitat oli 4680g ja 54,1cm,hyvin kasvaa ja täysimetyksellä mennään. Pojulla ikää nyt 2vkoa2päivää ja kovasti pitää päätä :)
Ristiäiset on 23.9 ja kastemekon jälkeen on sellanen juhlapuku,kokopuku missä on liivi,rusetti ja kaulukset,kaikki kiinni toisissaan.
Relatipat menee ja jekovitit.
Tuttia syö vaihtelevasti. Ja ajattelin yrittää täysimetystä 6kk asti.
Yöllä vaihdan vaippaa kerran tai en ollenkaan.riippuu vähän,herra ei oikeen viihdy jos vaippa täys.
Kaupassa käytiin ku poika oli viikon ikänen,sairaalasta kotiuduttiin 5 päivän päästä synnytyksestä.kovasti hymyilee mutta en vielä tiedä onko vahinko hymyjä vai joko ihan oikeesti.
 
tutin syönnistä meidän poika oppi heti syömään. syö tuttia aina ennen nukahtamista. meidän kakkonen ei ikinä oppinut tuttiin vaikka kaikkea kokeiltiin.

ristiäis vaatteista itsellä ei vielä mitään tietoa mitä pojalle pukea kasteen jälkeen. täytyy käydä ostamassa jotain... ristiäiset pojalla vasta 30.9 eli onneksi aikaa.

meillä näköjään imetys loppuu... olin tuossa antibioottikuurilla jolloin poika ei rintaa suostunut ottaa, lääkekuurin alussa kun rintaa viel otti niin poika sai kauhiat vatsakivut. pidin maidon tulon yllä rintapumpun avulla ja nyt kun kuuri ohi niin eipäs poika huoli rintaa... täytyy kuitenkin vielä sitkeästi yrittää, en haluais vielä luovuttaa.

hk ja "eetvartti" lähes 4viikkoa
 
Meillä oli lauantaina siis ristiäiset. Tosi mukavat juhlat oli. Eetun ukki siis kastoi.

Tänään oli lääkärineuvola. Ihme tyyppi se lääkäri. Sai mulle jo pahan mielen kun jotain napisi korvikkeista. Pääasiassa on rintamaito riittänyt mutta lisänä menee korvikkeita. Kuulosti vaan siltä että ei sais antaa mitään muuta kun rintamaitoa. Ja sitten vielä sanoi loppuun että "täysimetyksellähän mennään sitten 6kk, eikö vaan?" Rupes ärsyttää. Mie en oo mitenkään hirveen innoissani imetyksestä ja alkaa tuntuu jo että kohta alkaa riittää. Oon niin väsynyt siihen. Yritän aina jaksaa viikon kerrallaan. Mutta lääkäri jo valmiiks syyllisti... No, joo.. Mutta Eetulla kaikki hyvin. Painoa nyt 5480g ja pituutta 58,2cm ja päänympärys 39,1cm.

Ootteko muut muuten ottaneet sen rotavirus-rokotteen? Mie unohdin sen reseptin pyytää mut soitin äsken neuvolaan niin pyytäävät lääkärin kirjottaa sen.

Ensi viikolla on mulla jälkitarkastus. Jälkivuotokin viimein on loppunut. Eihän tuo kestänytkään kuin 6 viikkoa!!!!!! :eek:

Tutin syömisestä... Meillä Eetu oli saanut jo ekana yönä sairaalassa tutin suuhunsa, kun oli kansliassa hoidossa kun itse olin niin kipeä leikkauksen jälkeen. Sen jälkeenpä onkin jatkuvasti tutti ollu suussa.

Nyt Eetu kutsuu.. pitää lopetella.

Lotta84 ja Eetu 7vko

 
pitkästä aikaa taas...

Ihan ensin sellainen kysymys, että mites teillä uudelleen synnyttäjät on kohtu palautunut? :attn: Tai kun itse olin juuri jälkitarkastuksessa niin ei kuulemma vielä ollut supistunut (n. 6 viikkoa synnytyksestä ) jälkivuotokin tuhruttaa joskus edelleen - sais jo riittää :/

Poika syö PALJON ja 1kk iässä painoa olikin tullu sitten jo kilon verran lisää: 4650g (syntymäpaino 3560) - mutta maitoa tulee, joten eipä siinä mitään.¨

Tutille opetettu tunkemalla sitä suuhun :D - eihän kaikki sitä huoli vaikka mitä tekis, kuten ei pulloakaan.

Maidolla toivottavasti mennään se 6kk - sen verran helppoa kuitenkin tämä tissittely.
 
Heips

koska ootte aatellu vievänne vaavin ekaa kertaa hoitoon?

Täällä neiti nyt reilun 1kk, ja lauantaina mummu tulee meillä yöksi, kun meillä iltamenoa, niin hän hoitaa täällä kotona sitten illaan ja alkuyön, kunnes me tullaan...Ei kyllä yhtään ''pelota'' tai tunnu huonolta...meillä kun rinsessa on pelkällä korvikkeella, niin senkin puoleen onnistuu =)
 
Ristiäiset ovat ensi lauantaina ja huomenna kasteen suorittava pappi tulossa kylään.
Meillä on edelleen masun kanssa ongelmia, ilmaa on ja pullautuksia tulee todella paljon (poika välillä todella itkuinen). Täytyy toivoa että tilaisuudessa olisi olotila pojalla hieman helpompi.
 
Oltiin eilen 6 vk neuvola lääkärissa tasan saman ikäsenä. Painoa kertynyt 4720 g ja pituus oli 56,2 cm, pipo 38,2 cm. =) Elikä hyvin menee yläkäyrillä...

Eilen sitten pyynnöstäni lääkäri päästi meidät apteekin maidoille ja neiti sai ensimmäiset Almiron peptit eilen klo 17. Kumma kyllä tuo joi heti hyvin pullosta vaikka tähän mennessä ei pullo ole kelvannut kuin kerran hetken aikaa. Yöllä sitten itkettiin, tyttö ja minä yhdessä, kun tissille olisi tehnyt mieli eikä julma äiti päästänyt. :'( :'( Imetyksen lopettamiseksi olen tehnyt surutyötä jo heti tytön syntymästä lähtien, mutta ei se ole yhtään helpompaa nyt kun on tosi paikka. Itkeä tihrustan joka kerta kun pulloa täyttelen ja syötän tuota neitiä. :( Tänään sitten tuo uusi maito on alkanut sekin aiheuttaa allergia oireita. Neidin niska ja posket ovat nokkosihottumalla ja koko iltapäivä on ollut yhtä huutoa ja oksentelua. Päivystävälle tuossa juuri soittelin ja päikkäri määräsi heiti antihistamiinia ja uuden maidon. Nyt neiti sitten onneksi nukkuu tuolla ulkona rauhallisesti.

Kiinteiden antaminen meillä lykätään suosiosta tuonne puoleen vuoteen. Josko silloin allergiat olisivat helpottaneet ja uskallettais alottaa jollain esim. bataatilla tai kesäkurpitsalla. :/

Hoitoon neiti menee ainakin viimeistään jälkitarkastuksen ajaksi. Voipi olla että nyt kun pullolle on opittu, voisin mennä ostamaan ristiäis vaatteita ihan yssinään tällä viikolla.
 
Terveisiä neuvolasta!

Tyttö on ny kuukauden ikäinen ja eka lastenneuvola takana :) :) Oli kasvanu hyvin. Paino nyt 4455g (3600g syntyessään), pituutta 56cm (49cm, jota neuvolatäti epäili) ja pipo 35.5 (33.5). Muutenkin kaikki kunnossa. Tyttö vaan suuttu tutkimuksista ja parku aikalailla. Rauhottu vasta tissille ja on sit siitä asti nukkunu. Puol neljästä tähän asti... (Nyt naureskelee isoveikalle)
Ihanaa kun tyttö ei tarvii tissiä heti kun herää. Jaksaa eka seurustella vähän aikaa...

Täytyy lähtee hommiin vielä kun kerkee ennen tissittelyä...

Mä ja tytsä 1kk
 
tänään neuvola takana. poika siis 2kk ja 3pvää. painoa oli 5.812kg(3.310) ja pituutta 56.5cm(50) pipo oli 40cm(36.5). sanoi että jos poika syö enemmän ku 5purkkia korviketta päivässä niin d-vitamiinit pois... meille ei kukaan ollu aikasemmin sanonu ja ollaan annettu 5 tippaa päiväs....
 

Yhteistyössä