** Heinämassut huhtikuussa **

Siis apua!! Mä en ole pystynyt pahemmin istumaan koneella, kun tulee niin paha olo tässä tuolissa. En ole suinkaan meidän pinoa siis unohtanut! Mä päivitin just tuon maaliskuun listan ja meinasin perustaa uuden... Mutta haluatteko vaihtaa päivittäjää? Mä voin jatkaa kyllä, mutta ei mulla vaihtoakaan vastaan ole mitään. Huonosti kun olen homman hoitanut... :ashamed:

Sedrik jos haluat kopioida nuo mun tekstin muokkaukset (värit sun muut), niin paina siitä 'lainaa'-napista ja kopioi ne uuteen ikkunaan. Sitten poistat ne quotet. Mutta kukas se päivittäjä nyt onkaan?
 
Äitiyspakkauksesta. Mä olin niin hätähousu, että vein paperit samana päivänä KELAan kun ne neuvolasta sain :D Ja pakkaus tulikin mulle sitten viime vkon maanantaina, vanha siis ja hyvä niin :)
Uusi pakkaus on ihan kiva, mutta tykkään enemmän vanhan pakkauksen toppavaatteista, vanuhaalarista, makuupussista ja kertiksistä.

Olo täällä raskauden puolesta hyvä, muuten ihan karseaa kun iski flunssa ja kurkkukipu :| Pe lähdettiin hesaan ja likka tuli kuumeeseen, eilen käytiin lapsimessuilla mutta eipä paljon nautittu kun porukkaa niin paljon ja tytön kanssa oltiin ihan puolikuntoisia :(

Mä en tiedä miksi musta tuntuu, että maha on pienentynyt :eek: Laihtunut en todellakaan ole, varmasti päin vastoin... :ashamed: No tuskimpa tämä vaavi kasvamistaan on lopettanut, liikkeitä tuntuu ainakin tasaiseen tahtiin, ehkä tämä on joku "välivaihe". Kiva silti, ettei koko ajan tunne itseään vyöryväksi tankiksi kera ison ulokkeen :LOL: :headwall:

LEAL ja pojuli 25+1 (vai?)
 
Jospa mäkin jotakin kirjoittelisin!

Niin nopsaan taas meni viikonloppu mut onneks on pääsiäisloma tulossa, ehkä nuo 4 päivää jaksaa töissä.
Me käytiin myös lapsimessuilla, oli kyllä porukkaa, ruokapaikkoihin aikamoiset jonot, samoin vessoihin. Mut mä innostuin kovasti kestovaipoista, niitä aion kyllä vauvalla sitten käyttää! :)
Vauva senku voimistaa liikkeitään, maha oikein muljuu ja yöt tuppaa oleen välillä aika tukalia, mikään asento ei tunnu kauhean hyvältä ja kyljet on kovilla.
Mut, semmoista tää nyt vaan on!
Hyviä vointeja kaikille! :)

illuusia&pötkö rv 27+4
 
Jos vaan huolitte mun vielä, niin lupaan skarpata. :ashamed: Odotan nyt kuitenkin että saan luvan ensin sedrikiltä. :D Teen sitten tuon uuden pinon. On vaan tuntunut siltä, ettei meidän pino kiinnosta juuri ketään. :( Jos nyt saataisiin tätä aktivoitua? Ja tosiaan kun mulle tekee jostain syystä pahaa istua tietokoneen edessä, ei ole sitten tullut istuttua.

Muuten vointi on kyllä loistava! Mulla on vihdoin täysin loppunut se iänikuinen pahoinvointi. Ja kun masu ei ole vielä aivan hillittömän iso, on oikeastaan tosi hyvä olo. Nyt oon myös kurinalaisesti käynyt salilla sen kolme kertaa viikossa, auttaa kyllä huomattavasti pitämään olon ihmismäisenä...

Sokerirasituksessakin olin viime viikolla, kaikki arvot normaalit. Tyhmältä tuntui mennä sinne, kun painoa on tullut max 5 kiloa, ja olen hoikka. Vaan kun mun isällä on Diabetes II niin mentävä oli. Onpahan koettu sekin. :D

Rv 27+4 :heart:
 
Cassy: Lupa todellakin myönnetty!!! Jos vain viitsit pinoa päivittää - itse en niin aktiivisesti koneelle edes pääse että onnistuisi!

Täällä raskautta ei juuri muusta huomaa kuin mahasta ja närästyksestä. Rennietä menee ihan kiitettävästi ja välillä kyllä usko meinaa siihen lääkkeeseen loppua. Päivisin ei niinkään tunni, mutta kuplinta alkaa heti kun menee illalla maate. Ja sitten röyhtäillään ym. nukahtamiseen saakka :headwall:
 
Voisinpa minäkin kirjoitella kuulumisia.. Puutuin muuten minäkin tosta listasta.. Eli laskettuaika 12.7. kolmas lapsi tulossa, poikaa odotetaan ja synnäri on kanta-hämeen keskussairaala, ikää itsellä 29v.

Mulla oli neuvola viimeviikolla. Painoa on tullut koko aikana 7kg joka on vähän edellisiin raskauksiin verrattuna :D verenpaine oli 120/70, veriarvot 122, vauvan sydän lyö sellasta 142 kertaa, pääalas päin majailee :)
Mun pitäs rauhottaa vähän tätä touhuamista, koska supistelee aika paljon ja lauantaina supisteli vähän jo kipeestikkin tallihommien jälkeen. ens viikolla on sit lääkäri missä katotaan että onko supparit saanu aikaseks jotain.. ekassa raskaudessa jouduin vuodelepoon kun supisteli niin paljon liian aikasin.. Mutta olen mä kyllä vielä noi karsinat siivonut, mutta huomattavasti hitaamalla tahdilla ja se ei nyt eilen ja tänään oo saanut supisteluja aikaseks, onneks. Mä en nimittäin osaa olla pois tallilta, kun talli kuitenkin omassa pihassa, niin koko ajan sinne tekee mieli mennä hevosia hoitamaan ja tallia siivoilemaan :D

äitiyspakkausta täälläkin odotellaan. paperit laitoin jo nelisen viikkoa sitten menemään, mutta eipä ole kuulunut vielä mitään :( sitten odotetaan myös tilaamiamme vaunuja, saisvat tulla jo niin pääsis testailee ;) viikko takaperin laitettiin vauvalle jo pinnasänky valmiiks ja paljon on pikkusia vaatteita pesty ? vielä pitää ostaa uusi sitteri ja hoitopöytä. entiset on annettu eteenpäin joten täytyy ostaa uudet. Eipä silti, musta on kiva ostella vauvalle kaikkee ja muutenkin lapsille :) sorrun ehkä siihen, että ostelen liikaakin kaikkea ja sitten osa jää aina käyttämättä..

Nyt täytyy mennä leikkimään pojan kanssa, toinen on eskarissa ja toinen mun kanssa kotona. ehkä sitten tämä nuorempikin syksyllä menee päivähoitoon muutamaks tunniks päivisin niin pääsee leikkimään toisten lasten kanssa.

Neitokeiju 26+1

 
Mä luen päivittäin teidänkin pinon, vaikka siis periaatteessa kuulun elokuisiin.. Lilliputit vaan kaksosina tod.näk. syntyvät jo heinäkuun puolella, eli kuten Cassylle aiemmin ilmoitin, mut voi lisätä siihen teidän la-listaan: 25.8, esikoiskaksoset, ikä 29v ja Satakunnan Keskussairaala! :wave:

Rakenneultrassa viime keskiviikkona (rv 19+1) kaikki oli hienosti!! Lilliputit olivat kasvaneet hyvin eli vastasivat viikkoja! Molemmilla hyvin lapsivettä ja normaalit sydämet, munuaiset, virtsarakot, vatsalaukut, raajat, rangat.... Toinen melskasi ihan täysillä koko ajan, potki oman pussinsa kalvoa niin, että ylänaapurinkin yksiö heilui.. :LOL: Sukupuolista ei tietoa, olivat huonossa kuvakulmassa sen suhteen! No 4D-ultrassa ehkä sitten selviää, ja jos ei selviä, ei sekään mitään haittaa! B)

Hyviä vointeja kaikille!!


 
Huomenia! Ja mukavaa viikon alkua kaikille =)

Hiljaista on ollut pinossa ja en ole minäkään kauheasti nyt koneella ollut. Kirjoittelu jäänyt vähemmälle sekä kerhon puolella että täällä. Pitää tsempata nyt!

Äitiyspakkauksesta oli ollut puhetta, me otettiin nyt tällä kertaa rahana tuo pakkaus kun tuota vaatetta ym tavaraa on paikat pullollaan niin parempi tällä kertaa näin. Minun mielestä tuo vuoden 2008 pakkaus on kivempi kuin tuo uusi, värit miellytti enemmän vanhassa.

Cassylle kiitokset päivityksestä ja toki jatka vaan päivityksiä =)

Täällä meni muutama vko todella mukavasti , tuntui että olis voinu tehhä vaikka mitä - juosta vaikka maratonin!!! Mutta vkonloppuna sitten alkoi tulla alaselkä ja alavatsakipuja, liitoskipuja ja noita sukkapuikkokipuja.... Ja olo on nyt kyllä aika väsynyt, ei meinaa öitä saada nukutuksi, täälläkin kyljet kipeinä! Kävely on aika tuskaa myös, onneksi mies auttaa paljon kotitöissä niin pystyy itsekin lepäämään välillä. Toivottavasti tämä ois nyt väliaikaista, hankalaa on loppuaika jos nyt jo alkaa nämä vaivat ja jatkuu sinne heinäkuulle :whistle:
Meillä vietettiin kuopuksen 1v synttäreitä vkonloppuna ja tulipa kyllä herkuteltua :p nyt pitänee vähän taas katsoa mitä suuhunsa laittaa...

Vointeja vaan kaikille ja mukavaa pääsiäisen odotusta! =)
katta2 ja mörö rv 27+5
 
Olin eilen Lapsimessuilla ja kävin Childbirth Educator Päivi Laukkasen kyselytunnilla. Hän jutteli kaikenlaista synnytyksestä (synnytyksen kulusta, hormoneista, tukihenkilön roolista) ja kehotti käymään juuri auenneilla nettisivuilla www.bebesinfo.fi. Kävin katsomassa, ja löysin ne hänen kertomansa hormoneihin liittyvät asiat onneksi sieltäkin, haluan lukea ne ja muutkin aiheeseen liittyvät asiat netistä vielä lähempänä synnytystä!

Suosittelen siis lukemaan ainakin tämän:

http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=34

Hormonit kun selittävät sen, miksi synnytyksen kulku hidastuu/pysähtyy usein sitten, kun sairaalaan päästään ja miksi huone saisi olla hämärä ja musiikkia mukana jne. Voi ottaa mukaan myös oman tyynyn, omat vaatteet, jotain tutulta tuoksuvaa siis.

Tuolla sivuilla pitäisi olla kuvattuna myös ponnistusasentoja, ja miten tukihenkilö voi auttaa synnytyksen eri vaiheissa.

Jos tukihenkilö ei ole varma, onko NYT aika lähteä sairaalaan, kannattaa Päivin mukaan tehdä seuraava testi: Ota kamera ja pyydä äitiä poseeraamaan ennen sairaalaan lähtemistä. Jos äiti suostuu kuvaan, hymyilee ja miettii vielä kampausta ja asuaankin, ei ole vielä aika lähteä. :) Jos taas äitiä ei voisi vähempää kiinnostaa kamera ja miltä hän näyttää (onko päällä pelkkä aamutakki), on aika lähteä. :D Hormonit kun saavat aikaan sen, että äiti on täysin omassa maailmassaan synnytyksen edettyä pidemmälle.


 
Lilliputit-80 kiitokset linkistä. Tuo kuvausasia pitää kyllä niin paikkaansa. :D

Täällä vietellään vapaapäivää. Laitoin pullataikinan kohoamaan kun pikkumies eilen toivoi tuoretta pullaa. Ulkonakin niin harmaa keli ettei vielä huvita ulkoilemaan lähteä.
Kipuja ei pahemmin ole ollut. Öisin herään kyllä kun lonkka puutuu ja alaselkään sattuu kääntyminen.
Töihin olisin innolla viikon päästä menossa..mies tosin tulee mukaan ke sinne äitipolille ja aikoo sanoa ettei minusta töihin ole. Täytynee katsoa miten tilanne edistynyt. Rukoilen vaan että pikkuisella kakiki hyvin! Kovasti masussa on melskannut ainakin. :heart:
Työni on tietokoneella istumista ja tässä maksimi aika kotonakin on puoli tuntia, joten en tiedä jaksaisinko edes sitä yhtä päivää.

Täytynee lähteä pullataikinaa kurkkaamaan

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Yritetään nyt pitää tämä pino aktiivisena ;)
 
Olempas positiivisesti yllättynyt kun tekstiä oli tullut eilisestä vaikka millä mitalla, hyvä! :)
Cassy mulla on ollut vähän sama fiilis ettei tämä pino oikein kiinnosta ketään ja en sitten ole itsekään jaksanut pahemmin mihinkään kommentoida kun juttuja on tullut vain joskus ja jouluna vaikka ahkerasti olen lueskellut... Ja mukava olisi jos jatkaisit päivittäjänä :)

Tuli muuten päivittäjästä mieleen, että kukas mahtaa jatkaa kun Cassyn "loppu lähenee"..? :D Hän kun luultavasti ensimmäisten joukossa täältä häipyy (=siis saa vauvan eikä tuskin ole kovin paljon aikaa tuhlattavaksi päivityksiin :) ) niin pitäisikö uusi päivittäjä olla heinäkuisten loppupäästä...?

Lilliputit tuo kamerajuttu pitää varmasti paikkansa! :D Minä olen ollut aina jotenkin "häveliäs" oman kroppani ja yleensäkin alastomuuden suhteen, mutta salissa minulle oli yksi ja hailea vaikka kätilö auttoi minua riisumaan alasti ja laittamaan sairaalapaidan päälle monen silmäparin katsellessa...

Nyt tuli kiire, palaan!
 
Lilliputit-80 piti heti noita sivuja käydä lukemassa, kun ite niin haluisin selvitä synnytyksestä ilman lääkityksiä. En vaan tiedä, et jaksanko. On ollu niin kauheita menkkakipuja, että toi "en selviä tästä"-vaihe on vähä liianki tuttu.

Kivuista sen verran, että nyt on tullu nivuset jotenki oudon kipeiks. Ja ilmeisesti niitä sukkapuikkokipujaki eilen ilmeni, ei ehkä niin rankkana kuitenkaan, mut tuntu kyllä.

Toivottavasti tää pino aktivoituisi, kun loppua kohden kuitenki mennään koko ajan =) Ois kiva jännätä, et kenen vuoro saada nyytti yms. Cassy sopii munki puolesta päivittäjäksi edelleen =) Muoks, tai sitten tosiaan joku sieltä loppupuolelta?

Huomenna lääkäri, ehkä sitten niitä uutisia..

- Jousku ja poitsuko 26+2
 

Yhteistyössä