HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

• Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
RouvaSumppisuu
Onnea vielä viimeisillekin vauvaantuneille :flower: ! Listalle on nyt kaikki uudet tulokkaat lisätty ja mun laskujen mukaan me saimme heinäkuussa maailmaan yhteensä tasan 100 vauvaa :heart: :heart: :heart:, hyvä me :D ! Joten adios odotuspuoli, toivottavasti (joskus hamassa tulevaisuudessa) allekirjoittanut vielä itsensä täältä löytää :LOL: ;) :wave: ,

Sumppis ja A kohta 6viikkoa

Suuria tunteita, iloja ja suruja täällä tämän reilun 9kk:n aikana jaettiin. Quunsilta, mielessä olet usein :hug: .

onnea tiipero vauvasta :flower: :flower:

olitko se sinä jolla havaittiin se 2 suoninen napanuora ?? miten se vaikutti teijän vauvaan ?

mulla oli tolla kakosella myös 2suoninen napanuora havaittiin vasta kun oli jo syntynnyt....kasvaa normaalisti ja ei ole tullut mitään oireita mistään..

nyt ne sitten syynäs pömpiksenkin nuoran että on kaikki kolme suonta...kaikki oli juuh mutta muuten sitten se blogi häiritsi kasvua..

bambiino ja Jemina kohta 2kk

vierailija
Saran Synnytyskertomus

Perjantaina RV 40+3, 25.7.08 klo 10 minulla oli neuvola ja matkalla sinne sanoin miehelle että ensimmäinen supistus tuli, seuraava supistus tuli noin puolen tunnin kuluttua matkalla pois neuvolasta.

Aamupäivällä harvakseltaan supisteli ja kahdentoista aikoihin aloin pitämään kirjaa supistuksista. Noin klo 14 soitin naistenklinikanpäivystykseen ja kerroin tilanteen, että (minun oli pyydetty soittamaan sinne jos synnytys alkaa itse ennen 29.7. sektio päivää Saran perätilan vuoksi) supistukset tulivat 10 -30 min välien epäsäännöllisesti. He kehoittivat vielä tarkkailemaan tilannetta ja soittamaan lähdön lähestyessä synnytyssaliin suoraan. Tällöin soitin miehelle töihin että varautuu siihen että tänään lähtö synnytykseen tulee.

Siinä laittelin kotia kuntoon supistusten välillä, pesin pyykit ja astiat. Laitoin loput sairaalakamat reppuun, laitoin kissoille ruuat ja putsasin pissalaatikon, ym..

Kello 17 soitin synnytyssaliin että nyt pitäisi lähteä sinne päin, he kehoittivat vielä tulemaan päivystyksen kautta jotta lääkäri tarkistaa ultralla perätilan ym.
Soitin miehelle että nyt voi pikku hiljaa alkaa tulla kotiin, että lähdetään sairaalaan.

Mies tuli vähän ennen kuutta ja olimme naistenklinikalla kello 18.15. Minulle laitettiin KGT rekisteröintiin ja kyseltiin ja haastateltiin. Siinä pritsillä pötköttelin ja supistukset tulivat noin 10 min välein. Suunnilleen tunnin kuluttua kuului naps ja vedet tulivat hulahtaen.

Minulle kerrottiin, ettei saa nousta ja että minut viedään nyt sinne lääkärille tarkistukseen. Vaihdettiin sairaalan avopaita ja omat limaiset vaatteet pois.

Lääkäri katsoi kohdunsuun joka oli vasta auki 5-6 cm ja Sara tulossa jalat edellä. Jos jalat olisivat tulleet kun ulos olisi lapsi jäänyt jumiin koska en ollut vielä auennut kokonaan. Saman tien tehtiin leikkauspäätös.

Minut kärrättiin leikkaussaliin valmisteltavaksi ja mies lähetettiin vaihtamaan vaatteita. Kun minut oli puudutettu ym. Mies tuli kameran kera ja leikkaus alkoi. Sara näki maailman klo 20.39. Painoa hänellä oli 4275 g ja pituutta 50cm, päänympärys 36 cm. Apgar 9.

Sain nähdä tyttöä muutaman minuutin ja sitten hän lähti iskän ja kätilön kanssa pesuille ym. Minut kursittiin kokoon ja vietiin heräämöön. Iskä meni lapsivuodeosastolle Saran kanssa odottelemaan minua.

Noin klo 24 pääsin osastolle, mutta en saanut liikkua enkä kääntyä joten hoitajat ottivat tytön yöksi kansliaan ja iskä lähetettiin kotiin. Oli varmaan elämäni pisin yö sairaalassa kun vähänväliä kävivät painelemassa kohtua, onko supistunut kunnolla. Antoivat lisää supistavaa lääkettä. Se mahan/kohdun painelu sattui ihan prkl:sti niin, että itkua vääntäen aamulla anelin etteivät enää painaisi, kun sattuu niin kovasti.

Siihen paineltuun kohtaan mahaläskiin tuli sitten se hematooma joka tulehtui ja nosti crp taivaisiin ja en pääsyt sairaalasta kotiin.

Tytön sain seuraavana aamuna klo 9 jolloin sitten harjoiteltiin ensi imetykset ym. Iltapäivällä sängystä ylös ja illalla yhdeksän jälkeen suihkuun.

Valitin kätilöille siitä mahan kuumotuksesta ja punoituksesta lauantaina, sunnuntaina ja vielä maanantaina ja sain aina vastaukseksi että on punaista väriainetta tai allerginen reaktio. Maanantain valituksen jälkeen lääkäri tuli katsomaan ja määräsi PVK:n ja CRP:n, Olin siinä uskossa että tiistaina kotiin mutta kun CRP:n tulos 224 tuli, sain ilmoitella miehelle ettei kotiutuksesta ole tietoakaan. Minulle aloitettiin antibiootit suonen sisäisesti ja suunkautta. Sain antibioottia 9 vrk I.V.:sti ennen kuin pääsin kotiin ja kotona vielä 10 vrk tabletti kuuri.

Olin sairaalassa tosi vihainen siitä kun minua ei uskottu jo lauantaina vaan odotettiin maanantaihin ennen kuin hoito aloitettiin.

No onneksi tytöllä on kaikki kunnossa, lonkatkit olivat ok vaikka istui melkein koko raskauden ajan. Nyt on hieman mahavaivoja, luultavasti johtuen jo noin 2 viikkoa kestäneestä antibioottimaidon syömisestä.

Eilen oli ensimmäinen neuvola paino oli noussut yli syntymäpainon 4340g ja pituutta oli sentti lisää eli 51 cm. Saatiin Jekovit tipat ja uusi aika neuvolaan.

Tänään tuli väestörekisteristä paperi johon täytettiin nimi ja iskä vei sen takaisn maistraattiin saman tien. Me ku olemme eri uskontoja niin ristiäisiä ei ole. Tyttö on sitten virallisesti Sara Nur Elayda Karakus.

Anjamarita ja Sara 2vko 4 pv
kysyinkö

Yhteistyössä