HEINÄMAMMAT 2008 ~huhtikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Hyvää matkaa myös täältä julia orvokille!!

Mä päivitin kuvaa profiiliin, neiti 5½v otti kuvan. Tosin hiukan rajasin sitä, kun en tahtonut kuopusta mukaan kuvaan jonka näytän julkisesti... Oli siis siinä vieressä!

Oi kun saiskin jostain ison kassin äippävaatetta.. Paidat alkaa olla kortilla, ja sit ne muutama äitiysversio alkaa olla nyppyjä täynnä ja venyy ja vanuu kun on aina päällä. Eikä mulla kesävaatetta sit olekaan, yks mamma t-paita ja itsetehty hame! Pakko kait niitäkin jotain on hommata..

Mua ei ihme kyllä väsytä vielä laisinkaan, ehkäpä tuo kirkas aurinkoinen piristää? Kovasti ois hinku pihahommiin jo, mut lunta vielä rutkasti ja maa jäässä, jotta maltettava ois vielä. Ja voi ihanuus tuota koiranpjaskan määrää minkä sulava hanki paljastaakaan.. :x Kiva siivousurakka edessä!

Jahas, päiväkahville, kuopus nukahti ja isommat on pihalla. jos vaikka pari pientä palaa sukulaatiakin sais menemään.. :p

Räpis taas
 
Tiipero
Heippa!

Täällä ei ihmeempiä. Masu kasvaa ja sopivat vaatteet tosiaan kortilla. Muutamat normivaatteet vielä sopii ja tosiaan ne parit äitiysvaatteet alkaa nuhruuntua kovasta käytöstä. Ehkäpä sitä soisi itselleen muutaman uuden vaateparren näin alkavan kevään kunniaksi! Takkiongelmaa alkaa myös olemaan, kun ei millään viitti ostaa enää paksumpaa takkia, joka menis kunnolla kiinni. Joku rönttöstakki vielä mahtuu, mutta jos haluis vähän siistimmin välillä pukeutua, niin takki auki on vaan viiletettävä. Kunhan ilmat lämpenee niin joku sopiva kevät/kesätakki ois kiva ostaa.

Raskausarpia ei mullakaan ole ainakaan vielä tullut. Masun iho kyllä tuntuu kuivuvan tosi herkästi, joten sitä on kyllä ahkerasti rasvailtukin. Käytössä on ihan tavallinen perusvoide apteekista, Aqualan L.

Alapään jumppaa pitäis kai alkaa harrastaa. Mutku jostain syystä vaan jää, vaikka ei suurta ponnistelua vaatisikaan... Ehkä sit huomenna :/ ...

Rinkinki Olit saanut jo äipäpakkauksen. Oli varmaan vielä 2007 mallia? Istukanpaikasta: Mulle kätilö sanoi rakenneultrassa, ettei np-ultrassa istukan paikkaa voi vielä nähdä kunnolla. Vissiin paikat on vielä niin pienet. En oo kyllä kuullu et istukka sillai vaihtais paikkaa, mut kai sekin voi olla mahdollista!?

Passepartout Toivottavasti parvorokkovastaukset olisi kunnossa. Tuolla odotusaika-sivulla on ollut vähän aikaa sitten ketju parvorokosta. Toivottavasti sieltä ei kuitenkaan mitään kauhutarinoita löydy... Ja onneks viikot on jo pitkällä. Mut odottavan aika on niin piiiitkä... Tsemppiä!

Nukkuminen Tosiaan paras nukkuma-asento mullakin on kyljellään, kun sitä peiton reunaa survoo masun alle ja polvien väliin. Kerran vain herään yöllä vessassa käymään. Toistaiseksi ainakin hyvin menee.

Nättitähti Mulla sikiön paino oli 415g rv21+6. Ei must kauheesti eroa ja arvioitahan nuo painot on. Mulle lääkäri sanoi et paino on hyvä...

Mites teillä isät pitää isyyslomia? Hyödynnättekö isäkuukauden? Meillä isyyslomaa/kesälomaa näillä näkymin vasta kaksi viikkoa la:n jälkeen. Isäkuukausi pidetään, jos mulla kertyy lomaa niin että, voin olla sitten vuosilomalla/hoitovapaalla isäkuukauden aikana. Haluisin imettää osittain lähes 12kk, jos vain maitoa riittää (täysimetystä 6kk, jos vauva tyytyy eikä jää nälkäiseksi ja kasvaa hyvin...).

Kylläpäs taas tuli romaania! -Tiipero 24+6
 
heippis neuvola ja sorkerirasitus kuulumisia täältä :wave: :wave:
aamulla oli sielä sokerirastuskokeessa ja arvot oli seuraavat 0h 4,5 1h 9,1 2h 6,1 eli ihan hyvät arvot olivat ja tulokset kerkes vielä tulemaan tuloksetkin ennen kun pääsin neukkalääkärille..sen rasituskokeen jälkeen kävin tekemäs sen lapsivakuutuksen vielä joten kiirettä piti koko päivän ja nyt on sitten pääkipee ja hermot riekaleina ....


ja neuvolas seuraavaa : opiskelia olis ottannu hempan sormenpäästä mutta en enään antannu piikittää iteeni lisää joten ensikerralla sitten...painoa on nyt tullut tähän asti yhteensä 4kg lisää verenpaine oli 125/79 ja sf mitta 26 vauva oli kääntynnyt pääalaspäin oli vaikeeta kuunella sydänääniä ja oli viel selkä minun selkää vasten..pystyy kuulemma viel tekee käänöksiä....seuraava aika on sitten 30.4

bambiino ja pömppis rv 26.1
 
tänään olen superaktiivinen kirjoittelija ...

täällä on ohjelmassa sokerirasitus 21.4

istukasta se todellakin vaihtaa paikkaa, kun kohtu kasvaa niin sen mukana. Mullakin ensin luvattoman alhaalla mutta nyt kuulemma oikein nätisti takaseinässä. Tosin myooman päällä :/ mutta ei kuulemma haittaa kun myooma ei oo kasvanut.

Meillä isännyys vielä miettii tuota vanhempainvapaan käyttöä. Ehkä kuitenkin sitä ottaa. Sitä kun ei ole vielä kovin kiire päättää.

Nukkuminen onnistuu ihan hyvin. Tyynyä vaan jalkoväliin niin homma toimii. Selällä ei voi olla kun Ulpukan liikkeet on tosi kovia potkuja silloin :LOL: Nytkin istuessa aika biletys käynnissä. Ihanaa tuntea HÄNET siellä.

Äitiyspakkaus asiaa: tuleekohan mulle -07 vai -08 ? jänskättää...
parin viikon päästä kait tulee. Ja uusi tulee tässä kuussa jakoon, jos vanhat on jo loppu. Mulle kelpaa hienosti tuo -07. Aikasta mageita guteita, pojalle sopiva mielestäni :p

Aloitin tänään pikkuisen ihmisen vaatteiden yms. pyykkäämisen. Pesen nuo tavarat pariin otteeseen, kun niissä käytetyissä on tahroja. Toisen pesun teen heinäkuun paremmalla puolella. Kivempi laittaa tuonne uuteen kaappiin tavarat kun ovat puhtaita !

Minttis + Ulpukka 24+2
 
Tiipero
Unohdin laittaa vielä yhden kyssärin..
Onko kellään muulla tullut raskauden myötä karvoja mahaan? Onneksi ne on hentoisia ja vaaleita, mut en ole kyllä aikaisemmin huomannut :/ Tosi kivaa...
 
Tiipero mulle tuli se -07 pakkaus ja siihen oon tyytyväinen. =) Mua huvittaa se naisten kondomi. :D Kyllä varmaan tunnelma kerkee latistua, kun sen saa värkättyä paikalleen... :whistle:
Ja isyyslomia ei mies pidä, koska on yrittäjä. Toivottavasti jotain kesälomaa pystyis kuitenki pitämään vauvan syntymän aikoihin. :/
Vauvan tavarat on tallessa esikoiselta. Tuplarattaat ostan kaverilta vaikka ikäeroa tulee 2v2kk. En jaksa tota likkaa kantaa, jos päättää ettei haluu kävellä enää.

Pitäs käydä esikoiselle ostamassa joku välikausipuku, ku syksynen alkaa olla pieni. Mut en tiiä jaksanko tänään enää liikkua mihinkään. Oon jotenki ihan poikki.
 
Hellurei..

Just palailin yliopistolta, ehdin esikoiselle sanoa hyvää yötä ja taidan kohta itekin painua sänkyyn.. |O Saa nähdä kuinka kauan masu jatkaa tätä kyytiä, onneksi ei vielä oo supistellukaan muutamaa kivutonta kovettumista lukuunottamatta..

Tiipero, täällä on karvoja masussa..Tai hetkonen, ainakin esikoisen aikana niitä tuli..Pitääpä tarkistaa..Jep jep.. :LOL: Mutta ei ehkä yhtä paljon kuin esikoisen kanssa..Tai en tiedä.. :whistle:

Vauvan vakuutus on otettu nyt Tapiolasta, kuten esikoisenkin, ja äippärahapäätös jne on tullu. Huomenna napsahtaa äitiysavustus tilille, me kun ei otettu tuota pakkausta. Kunhan opiskelut parin viikon päästä helpottaa, pitäis lähteä turvakaukalo-ostoksille..

Meillä ei ole puhuttu isyyslomasta, kesä on kaikin puolin hankalaa aikaa muutenkin meidän perheessä, kun kaikki ollaan missä sattuu.. :p

Mutta nyt yöunille..Vi ses! |O

Pinuski ja masunen 25+6ko?
 
Täällä Turun suunnalla on ollut kaksi aivan ihanaa päivää ilmojen suhteen. Paljon on tullut ulkoiltua.
'Olen varmaankin taas rasittanut itseäni liikaa, kun supistukset tuntuvat jälleen. Olin puolitoista tuntia termiitin kanssa siivoilemassa kasvihuonetta. Närästystäkin on taas ollut,yöks.

Meidän mies tulee jälleen synnytykseen mukaan, minusta hänestä oli suuri apu siellä. Auttoi, oli ymmärtäväinen ja ihana koko synnytyksen ajan. Tosin alapää puolelle hän ei halunnut mennä, eikä tarvinnutkaan.

. Perjantaina olisi kauan odotettu kolmas käyntini neuvolassa.

Puolitoista vuotta on jo vierähtänyt kotona. Aika on mennyt liiankin nopeasti.
 
Neuvolakuulumisia Hohhhoijaa. Vaaka heilahtikin tänään sitten oikein mukavasti taas ylöspäin. Painoa jotain 650 g/vko ja ekasta neuvolasta 6.5 kg. Sitä ennen jo useita kiloja normaalitilaani verrattuna. Neuvolatäti kyselikin, että syönkö kermamunkkeja... No, en tosiaan. No painoindeksi oli normaali ennen odotusta ja mul urheilun takia aika paljon lihasta, joten ei ole ollut puhetta sokerirasituksesta. En kyllä kysykään.... Mietin tos, että neuvolassa seurataan ärsyttävän tarkasti tota painoa.... Suomessa on kuitenkin 2 miljoonaa ylipainoista, joille ei tehdä mitään. No, ehkä tää on vaan mun ongelma. Sf-mitta oli tasan 20 cm. Vähän ehkä normaalia pienempi, mutta pitkällä odottajalla kuulemma usein on näin. Hemoglobiini oli muka 128 g/l. Viimeks oli 104 ja sitä ennen 108. Suhtaudun vähän epäilevästi tohon arvoon, vaikka olenkin kitannut sitä rautamehua ahkerasti. No hyvä tietysti näin, ettei ole tippunut.

Kelan paperit Mulla menee hermot jo ennen aloittamista. Täytyy ravata palkanlaskijalla ja ties missä. Ihme juttu, ettei nykypäivänä kaikki tieto vois mennä vain sähköisesti. No onneks tässä on yli kuukausi aikaa ja pakkauskin ehkä ehtii vaihtua siihen mennessä, kun saan paperit täytettyä ja päätös ja pakkaus tulee.

Liikkeistä ja peloista Mun vauva liikkuu siis edelleen aika hentoisesti - toki nykyään päivittäin. Eilen mul oli kauhea pelko, kun en tuntenut liikkeitä koko päivänä. Illalla jo eksyin näillä sivuilla keskenmeno/kohtukuolema -palstoille ja tuska lisääntyi ja itkettikin monien kohtalot. Toisaalta oli hyvä lukeakin vähän niitä juttuja, ettei pidä syntyvää vauvaa niin itsestäänselvyytenä, vaikka ollaankin muka turvallisilla viikoilla. No, onneksi sitten nukkumaanmennessä vauva liikkui ja sain nukuttua. Ja tänäänhän neuvolassa kaikki oli mallikkaasti. Voin taas hetken olla pelkäämättä. Mietinkin, että tätäkö se äitiys sitten on... Pieni pelko takapuolessa koko ajan.

No, romaanin jälkeen mukavaa vkon jatkoa kaikille!
 
=) =)

Matkakuume alkaa olla jo aikamoinen! Nytkin oon kyllä vielä töissä ja huominenkin pitäs jaksaa, mutta pe aamuna me singahdetaan kohti Balia. Sain neuvolalääkäriltä todistuksen lentämistä varten ja kaikki oli muutenkin kunnossa, että ei pitäs olla pelättävää matkalla.

Viime pe oli neuvola ja nyt oli tullu painoo onneks vaan 200g/viikko. Edellisessä neuvolassa lukema oli 750g/viikko. Kokonaisuudessaan paino noussu 6 kg, mikä on varmaan aika normaali painonnousu. Hb oli edelleen hyvä 138 ja sf mitta 23, mikä tuntu kyllä aika isolta, mutta oon aika lyhyt jos se nyt siihen vaikuttaa.
Mulla vaihtuu sitten toukokuussa neuvola! Meiän asuinalueen perheet siirretään sitten toiseen neuvolaan ja ei oo vaihtoehtoja. Mulle tää oli kyllä vaan hyvä uutinen, sillä mun nykynen neuvolantäti vaikuttaa n. 65 vuotiaalta ja OIKEESTI jo vähän dementoituneelta tapaukselta. Ei herätä minkäänlaista luottamusta, eikä kemiat synkkaa. Joten tuskinpa vaihtuu huonompaan.

Kelan paperit sain ja vein meiän palkanlaskijalle, joka lupas toimittaa kelaan tällä viikolla. Nyt jännätään kumpi pakkaus tulee. Mulle kävis kyllä toi 2007 pakkaus hyvin. Ihania vaatteita.

Mies on tulossa mukaan synnytykseen (keisarinleikkaukseen) ja mä haluisin kovasti perhehuonetta, niin vois hoitaa vauvelia siinä alussa, kun mulla tulee olemaan nostelu hankalaa ym. Ja muutenkin kauhistuttaa, että miten mä nyt yksin pärjäisin. Pari kertaa vaan oon pitäny vauvaa sylissä ja ikinä en oo ees vaippaa vaihtanu. No mutta eiköhän sitä opi..

Nyt pitää jatkaa hommia, mutta yritän päästä lukemaan teiän kuulumisia myös reissussa .

T. Julia Orvokki ja Veeti 26+1


:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: B) :whistle: :whistle: :whistle:
 
Nyt on ensimmäinen todellinen vaiva saatu tähän raskauteen... Nimittäin liitoskivut :kieh:
Muutamana ekana päivänä ihmettelin kun oli nivuset kipeenä vähän samalleen ku ois salilla tehny lähentäjä ja loitontaja lihaksia ja mie pääni puhki mietin et en kyllä oo jumpannu tai tehny mitään sellasta et ois tullu kipeeksi. Nyt sit kipujen pahentuessa tajusin et näähän on niitä liitoskipuja mistä oon niin monesti kuullu. ekassa tällasta vaivaa ei ollut ollenkaan ja tää ei oo yhtään kivaa :/ Nyt illalla kävelenkin jo kuin ankka kun on novuset niin kipeenä.

Toinen vaiva on kans ollu noi öiset suonen vedot... ei oo kiva herätä siihen kesken unien :/ Tömmöstä valitus virttä tähän väliin... jos jollain on vinkkejö vaivojen helpottamiseen niin otetaan kiitollisena vastaan :)

Kojo 26+0
 
Tiipero: ajattelin juuri että luen tämän päivän kuulumiset läpi ja kysyn tuota samaa asiaa, että onko muilla tullut vatsaan nyt raskausaikana karvoja..
Mulla on tullut tosi paljon vaaleita (onneksi) karvoja mahaan. Mietin että johtuukohan tää nyt tästä raskaudesta vai onko musta tulossa apina :LOL:

Raskausarpia ei ole tänne tullut. Oon rasvannut aika alusta asti päivittäin lähes kauttaaltaan ihon, tosin kyllä enemmän siitä syystä että iho on ollu tosi kuiva.

Alakerran jumppaamista en oo minäkään vielä aloittanut... jotenkin vaan tuppaa tuo asia unohtumaan..

Nyt jatkamaan toiseksi viimeistä yövuoroa:) Enää huominen yövuoro jäljellä tämän yön jälkeen ja sitten loppui mun valvominen töissä (sitä odotellessa...)

tannuli 23+5
 
Tiipero - Joo , on tullut karvoja mahaan. Onneksi tosiaan vaaleita ja hentoja eikä tummia ja vahvoja :)
Virtanen - se rautamehu on kuulemma tosi hyvää oikein jytyy tavaraa. Et ei ihme jos arvot noussut niin hyvin . Mie latkin sitä viime raskaudessa, nyt ihan normi pillerikuurilla vaan.
Julia Orvokki - Hyvää matkaa vaan täältäkin toivotellaan ! (kadena) =)
Meillä neiti (vanhempi) lähtee kuukauden päästä mummon ja papan kanssa etelän lämpöön viikoksi.

Täällä kelan paprut odottelee vielä täyttöä tossa pöydällä. Pitäisi nekin täyttää. Kauankohan menee kun raha tilillä...ei siis oteta pakkausta vaan se rahukka.
Nyt aamupalan syöntiin ja herättää pikkuista ja sit neuvolaan hakee niitä piikkejä kotiin...

Äippä öööö...26?
 
kojo mulla kans vaivaa nuo suonenvedot öisin ja oon syöny magneesiumia yhen poretapletin päiväs ja on auttanut ihan hyvin. ennen vois tulla neljäkin kertaa viikossa ja nyt korkeintaan kerran viikossa.

täs just kadena lueskelin teidän mahan ympärys mittoja kun omani huitelee +120cm ja painookin on tullu jo 13kg ekasta neuvolasta... :ashamed:
ei kivaa kun juuri ennen raskautta sain pois 30kg.. mut kai sitä sit ehtii taas tän jälkeen..
meillä kans on neuvolatäti jotain 60vee ja joka kerta jaksaa valittaa mun painostani oikein hävettää välillä mennä sinne kun tietää et taas tulee haukkumiset!

tulipas tossa mieleen et kummosta työtä teette ketkä olette töissä vielä?
ite oon kokki kolmivuorotöissä ja nyt rupee pikkuhiljaa paikat hajoamaan...
ei muut mut selkä ei tykkää kun joutuu hirveesti nosteleen perunaämpäreitä yms. koko ajan

kyl taas tuli valitettua oikein olan takaa! mutta nyt nukkumaan taas!

sorsa ja jami 24+6
 
Tiipero ja muut mahakarvan kasvattajat, onneksi teitä on muitakin, luulin olevani ainoa. Muualla karvat ei kasva lähes ollenkaan mutta mahaan kyllä pukkaa vaaleaa untuvaa. :LOL:

Mulle ei ole tullut vielä raskausarpia, mutta jännityksellä odotan mitä tapahtuu, kun maha kunnolla kasvaa. Siis onhan se nytkin jo ISO mutta pian siitä tulee vielä ISOMPI.

Mulla vaihtui kans neuvolatäti tai oikeastaan tulee loppuajaksi sijainen. Harmi, sillä meillä oli oikein mukava täti, joka aina jaksoi tsempata ja kysellä kuulumisia. Eikä koskaan sanonut mitään painosta, vaikka se on noussut jo 11-12 kg. Kuulemma sen pitääkin nousta näillä viikoilla.

julia orvokille hyvää matkaa!!!

SatuKa 26+2
 
täällä sairaslomalainen taas :D

isäntä viety leikkaukseen ja ootellaan sen kotiin pääsyä ip:llä.

karvoista: jep, masuun tullut hentoisia karvoja, musta ne on vaan hassun hauskoja. Niin ja alapäänkarvat tarttee miehen mielestä kohta istuttavan ruohonleikkurin... :ashamed: pari kertaa suihkussa ollessa oon ihmetelly, että mikäs siellä roikkuu... NIIN KARVAT !!! Kun en enää näe sinne ilman peiliä, joten saksinut niitä olen mutu tuntumalla. :/

raskausarvet: pelkään niitä kuin ruttoa, rasvailen masun aina suihkun jälkeen. Vielä niitä ei ole onneksi näkynyt. Ja olen kyllä muhkeassa kunnossa jo, joten jos niistä selviäisi rasvailulla. Tosin, masun koko kait vielä tuplaantuu...

alakerran jumpaus: en ole aloittanut. Jostain joskus olen lukenut, että kun pystyy pissalla käydessä katkaisemaan virtsasuihkun niin asiat ok. Joten en huolehdi tuosta sen enempää. Sektio kun tulossa niin en ressaa. Nyt vaan kipeänä ollessa yskiminen ja aivastelu lirauttaa pöksyyn :x Toivottavasti ei pysyvä vaiva.

Jeps, ens maanantain jälkeen viikon loma ja sitten enää 4 viikkoa töitä ennen kesälomaa ja äippälomaa !!!

Flunssainen Minttis + bilettävä Ulpukka 24+3
 
Rentouttavaa lomaa Julia-orvokille! ( OOn vähän kade...:))

Karvoja ja arpia ei ole näkynyt...onneksi. Masua oon rasvaillu semmosella clarinssin ihme öljyllä joka tehos ainakin iso-siskon raskausarpiin.

Töistä: Vielä tosiaan töitä painetaan. Työni on pääosin toimistotöitä ja välistä töytyy käydä kenttä-hommissa. Tällä hetkellä töitä on ollut aika hintsusti, ja mua on peloteltu Helsingin keikoilla..Jotenkin ei enää hyvittas lähtä 650 km:n päähän riehumaan. Alkuraskaudesta issias vaivasi ja ajattelin, että sairaslomalle sitä joutus kun raskaus etenee, mutta noi selkävaivat on ovat hävinneet pari kuukautta sitten kokonaan.

Painosta: Täällä painon nousua on myös +10 kg. Mulle ei oo kertaakaan mainittu painosta mitään...Muutenkaan neuvolantäti ei kovin ota kantaa mihinkään...Liekö se hyvä vaiko paha?

Adrian ja Kuuno 24+6
 
RouvaSumppisuu
Aurinkoista aamua kaikki mahakkaat B) !

Muhun on kyllä iskenyt joku isomman puoleinen kevätkärpänen tän auringonpaisteen myötä, ihana touhuilla pihalla vielä kun jaksaa. Eilen jopa aurinko jätti jälkensä mun naamaan ja illalla helotti kivasti...

Karvat ja arvet: eipä näy. Eikä linea negraakaan. Esikoisesta (tyttö) oli rintojen alapuolelta ihan alas asti vahva linea negra ja nyt tässä poikaodotuksessa ei mitään. Mutta silloinkin tuo viiva tuli kesän ja auringonpaisteen jälkeen että oliskohan pigmenttiä muodostunut silloin herkemmin. Arpia ei tullut ekasta raskaudestakaan, joten elättelen toivoita ettei tulis nytkään. Yleensä suihkun jälkeen suihkauttelen vähän bodyshopin öljyä massunahkaan.

Alakerran jumppaaminen: pitäis kai aktivoitua silläkin saralla...onhan tässä vielä aikaa :whistle: .

Ammatista: sairaanhoitaja olen, kolmivuorotyötä. Osittaisella hoitovapaalla tosin, joten ihan täyttä listaa en tee. Nyt on kyllä niin energinen ja hyvä vaihe tässä raskaudessa, että työtkin sujuu kivasti. Nostoja välttelen ja onneksi yövuorot loppuu täälläkin pian. Ihan zombie oon niiden jälkeen.

Painoasioista: tuntuu kun näitä keskusteluja lukee, että riippuu tosi paljon nlatädistä, mikä olis ns. suositeltava painonnousu...jotkut näköjään huomauttelee aika kärkkäästi tuosta painosta. Mun mielestä ei kannata ottaa stressiä, jos ei oikeesti ole mitään syytä, minkä takia painonnousua pitäis rajoittaa esim. raskausajan diabetes. Kyllä ne kilot siitä karisee ajan myötä ja jos muutama kilo jäiskin, niin hyvästä syystä ne on tulleet!

julia orvokille täältäkin toivottelen kivaa reissua!!!

Sumppis ja pikku-B rv. 26+4
 
Ammatista: röntgenhoitaja, kaksivuorotyö, yksityisellä. Viikonloput jo otettu multa pois. En jaksa kiirettä enää, yksin kun päivystetään. Ja hengailen duunissa, vastailen puhelimeen, toimistohommia teen ja kuvailen jonkin verran.

Neuvolantädistä: mulla on maailman mahtavin !!! aivan ihana ja symppis :flower:
Hoitaa mun asioita tosissaan, muisti jopa masuasukkaan työnimen viimeksi :D Neuvolantäti jopa huolissaan soitellut peräänkin ja kysellyt vointeja. Masennusta kun on ollut ilmassa, lääkitys päällä :/ ( Vanha sairaus puhkesi uudelleen )
 
Heippatirallaa!
Taustalla olen käynyt lukemassa teidän juttuja joka päivä, mut on hetki aikaa naputella itsekin. Ihanaa kun kevät tekee kovaa vauhtia tuloaan, ainakin täällä etelä-Suomessa. Mulle voi laittaa synnäriksi Jorvi la 21.7 ja tyttö tulossa. Mulla varjostanut raskautta alussa hematooma kohdussa, sit rv 16 eteenpäin supistukset, etinen istukka joka vaihtoi onneksi paikkaa takaseinään muutama vko sitten. Eilen todettiin kohdun sisäsuu hieman auenneeksi että kotona menee äitiysloman alkuun saakka. Positiivisin mielin kylläkin :) Raskausarvista oli puhetta niin ei ole muualle kuin rintoihin tullut ja rasvaan aamuin illoin sekä kuorin kerran vkossa, esikoisesta tuli kans rintoihin muttei muualle. Rattaat olen varannut I coo Pico I pod Lastenturvasta, olivat aika näppärän oloiset, vaunuja käytin ekan kans 2kk kun siirryin rattaisiin, kahden koiran kanssa on helpompi lenkkeillä kun on kompaktin kokoiset kärryt. Muutamia vaatteita ja turvakaukalon olen pikku-neidille ostanut muuten hankinnat on vielä vaiheessa. Vauva oli eilen 4D:ssä noin 800g ja viikkoja nyt 24+3. Mukavia kevätpäiviä kaikille ja jaksamista masun kasvattamiseen B)
 

Yhteistyössä