HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

• Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
RouvaSumppisuu
HEINÄMAMMAT 2008

24.6
HooWee +30v, tuplat: 2. & 3.lapsi (1. & 2.yhteinen), K-HKS

26.6
aamu81, tuplat: 2. & 3.lapsi, HYS

1.7
Piparminttu75 32v, 4.lapsi, LUS, tyttö
Narya 28v, 3.lapsi, NKL
Mame 33v, 3.lapsi, Kät
Nelli84 23v, 2.lapsi, poika
titta-83 24v, 1.lapsi, SatKS

2.7
papu1
katariina-, 3.lapsi, LPKS, poika
minskuli 24v, 1.lapsi, SatKS
Tyttö83, 2.lapsi, tyttö
rinkinki 24v, 2.lapsi, HYS
meidänmurut, 5.lapsi, SeKS, poika

3.7
Vio-la, 1.lapsi, LKS
vesilaitoksen akka, 5.lapsi
anskuliini83 24v, 4.lapsi, TAYS
Toukomamma07 32v, 2.lapsi, SeKS, poika
Ievaliina 30v, 2.lapsi, PKKS, poika

4.7
Bubona 22v, 1.lapsi, PHKS, tyttö?
korvapuusti 23v, 2.lapsi
ninaTT, 1.lapsi, tyttö
Nipsu79, 2.lapsi, KYS

5.7
jane70, 1.yhteinen lapsi
oinas95, 2.lapsi
Karenina 26 v. 2. lapsi, Jyväskylä
gataa 22v, 1. lapsi, NKL, tyttö?
pörrö, 1.lapsi, LKS
kimberly 28 v, 1. lapsi, K-SKS
nasu08 30v, 2.lapsi, TAYS

6.7
juska 29v, 3.lapsi
MargeSimpson 25v, 4.lapsi, PHKS
hemunen, 2.lapsi
RouvaSumppisuu, 2.lapsi, poika
magia, 4. lapsi (1.yhteinen)
ronja78 29v, tuplat:1.& 2.lapsi, Kät, poika ja ?

7.7
SatuKa 30v, 1.& 2.lapsi, K-HKS
Niive 21v, 2.lapsi, OYS
raksmaitaks, 2.lapsi
turkilmas 30v, 2.lapsi, TYKS

8.7
Noomi, 3.lapsi
nansotar 31v, 4.lapsi
bambiino 31v, 3.lapsi, PHKS, tyttö
senjuska, 5.lapsi (2.yhteinen), PKKS, tyttö?
julia orvokki 29v, 1.lapsi, NKL
AinoEinari, 3.lapsi, L-PKS

9.7
Frida74, 1.lapsi
Anzzu1984 23v, 1.lapsi, MKS, tyttö?
Kultatiuku 31v, 3.lapsi, PKKS
KoJo 25v, 2.lapsi, LKS
Krissie, 2.lapsi, Kät/H, tyttö
jontturi, 3.lapsi, K-HKS

10.7
SmileX 27v, 3.lapsi (1.yhteinen), PHKS
bella74 33v, 1.lapsi, HYS, poika
Pinuski84 23v, 2.lapsi, LKS

11.7
Minttu28 28v, 1.lapsi, EKKS
tirpiäinen 27v, 2.lapsi, K-SKS
Lausanne 34v, 1.lapsi, JS
äitylix3 36v, 4.lapsi, EKKS

12.7
pallo 35v, 3.lapsi
t-06 28v, 2.lapsi, TYKS

13.7
HPM 29v, 1.lapsi, TAYS

14.7
Munkki 37v, 1.lapsi
Jisse78, 3.lapsi, TAYS, tyttö
Passepartout 29v, 3.lapsi, K-SKS

15.7
nättitähti, 3.lapsi

16.7
huppa 25v, 2.lapsi
Änkkäpöö 26v, 2.lapsi, OYS
Räpätäti 29v, 4.lapsi, K-SKS
typykänäiti, 2.lapsi, PHKS
sininen uni 24v, 2.lapsi, PHKS

17.7
wera81 26v, 2.lapsi, VKS
Wiia 31v, 1.lapsi, PHKS
Neleka 31v, 4.lapsi, KOKS, poika?
Anniel 24v, 2.lapsi, EKKS
Luna82, 2.lapsi
Tiipero 27v, 1.lapsi, NKL

18.7
Äitee2 28v, tuplat: 3. ja 4.lapsi, EKKS
Gatsu, 1.lapsi, TAYS
äibbä78, 3.lapsi, SeKS
Adrian-80, 1.lapsi, OYS

19.7
nelly83 24v, 2.lapsi, JS
EAK, 1.lapsi, JS
Tuhkimo-78 29v, 3.lapsi, KYS

20.7
Nasuliini-84, 2.lapsi, SeKS
neitikevät 26v, 1.lapsi
Paveli, 2.lapsi

21.7
minttumaaria76, 1.lapsi, NKL, poika
Virtanen
Viivi80 27v, 1.lapsi
musikka 37v, 3.lapsi

22.7
bryson 27v, 1.lapsi, K-SKS
Paapotti, LUS
Mörötys87, 1.lapsi

23.7
Rose71, 2.lapsi
ice-78, 2.lapsi
Etsiväkaksoset, 1.& 2.lapsi

24.7
nekku77, 2.lapsi, SeKS
anjamarita 39v, 1.lapsi, NKL, tyttö
Ensikertalainen, 1.lapsi, LKS, tyttö

25.7
Rio 33v, 3.lapsi
maggie71 37v, 5.lapsi, tyttö

26.7
Bee 24v, 1.lapsi, PHKS, tyttö
mama89 18v, 2.lapsi

27.7
Kitty1979, 1.lapsi, KYS
Poppeli 29v, 1.lapsi, NKL
Viola
balou, 2.lapsi
Ines
Jemima 25v, 1.lapsi, K-SKS
Minka76, 2.lapsi, TAYS

28.7
Vilma-Annika, 2.lapsi (1.yhteinen)
MAR-I 23v, 3.lapsi, KYS
aata, 2.lapsi

29.7
Eleanor78, tuplat:1. & 2. lapsi

30.7
Eliza, 2. & 3. lapsi, TAYS
jooo
tannuli 28v, 1.lapsi, K-SKS

31.7
mimosa78, 2.lapsi, TYKS

Ei vielä tarkkaa LA:
Narya, 3.lapsi, LA 27.6-1.7
liisaihmemaassa, 2. lapsi
fairytale84
nisu, 1.lapsi
Wilma08
Kvaak, 3.lapsi
Marruska
hoplaa
sorsa 22v, 1.lapsi, TYKS
VilliSiili
Popo08

Pienokaisensa enkeleille menettäneet:
Lumi-Marja 35v, 6.lapsi (2.yhteinen) rv. 15+
muumiska, 4.lapsi rv. 15+0

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Edelliset keskustelut:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t884583,250 ~aloituspino~
http://keskustelu.kaksplus.fi/t899073,475 ~marraskuu~
http://keskustelu.kaksplus.fi/t912386,425 ~joulukuu~
http://keskustelu.kaksplus.fi/t933153,550 ~tammikuu~

RouvaSumppisuu
Eli jatketaanpa jutustelua täällä, toivottavasti viimeaikaista iloisempien uutisten merkeissä. Jos aiemmin km:n saaneet käyvät vielä lukemassa ja haluavat nimimerkkinsä tuohon "pienokaisensa enkeleille menettäneet" -kohtaan, niin ilmoitelkaa. Tuli nyt vasta Lumi-Marjan kohdalla ajatus mieleen...en ollut tajunnut aiemmin.

Miten muuten, onko teillä jo lasketut ajat varmistuneet:
Narya, 3.lapsi, LA 27.6-1.7
liisaihmemaassa, 2. lapsi
telma
fairytale84
nasu08 30v, 2.lapsi, TAYS
nisu, 1.lapsi
Wilma08
Kvaak, 3.lapsi
Marruska
hoplaa
sorsa 22v, 1.lapsi, TYKS
VilliSiili
Popo08
Etsiväkaksoset, 1.& 2.lapsi
Lisäisin nekin mielelläni listalle...

Sumppis ja poju rv. 17+4

No niin , se olis sitten niinkuin helmikuu käsillä.. Aika mennee niin nopsaa. Pari viikkoa, niin puolessa välissä ollaan. Alku mennyt nopsaa ja loppu varmaan viel nopeempaa...paitsi ehkä se vika kuukausi.

Meillä toi LA muuttui silloin ekas ultrassa yhdellä päivällä. Aattelin alkuun etten sitä edes ilmoita, ettei yhden päivän takia tarvia vaihdella, mut nyt taas katoin listaa ja hui, minne oon hävinnyt :) eli 11.7 olis oikea ja sairaalana EKKS.
Pitää tosiaan toivoa, että uusi kuukausi toisi tullessaan parempia uutisia ja että huonot olisivat nyt jo takana.päin. Kelleen ei kyllä mitään huonoa olis ikinä suonut..
Nyt mentävä köllöttelee ja kattoo töllöö... Öitä

Niin vaan uus kuukausi lähtee taas käyntiin. Mulla on pidelly vähän hoppua kun on huomenna miehen 30.v bileet ja kova järjestely tohina ollu käynnissä.
Eilen kävin ekassa lääkärineuvolassa. Oli niin pikanen käynti et lääkäri ei muistanu ees kattoa et mitä vauhtia vauvan sydän pumputteli. Tökkäs doblerin mahaan, totes et hyvin kuuluu ja pyyhkäs aineet mahalta pois ja pyys nousemaan. Kysyin et mitäs vauhtia se sydän löi, niin totes vaan et empä hoksannu ja ehtiny kattoa :) Onneksi alapää tutkimus oli ihan yhtä nopee ettei tarttenu kauaa siinä makoilla. Alhaalla oli siis kaikki ihan normaalisti. Terkka sit mittas paineet ja punnitsi.
viikkoja 17+0
paino -100g/vk
paineet 134/68
hb 116
sykkeet +
liikkeet +

Eli kaikki oikein hyvin. Paino on tippunu kilon verran siitä mitä olin ennen raskautta. Todettiin sit sokereista et nekin on nyt viime viikot ollu niin hyvät et riittää ku mittaa pari päivää viikosta siihen asti ku lähtevät taas nousemaan.
Olo on oikein hyvä ollu ja just tossa eilen kavereille sanoin et voisin olla ihan hyvin raskaana tietämättä asiasta. Tätä ei kyllä huomaa mistään. Ehkä pikkasen nopeemmin väsyn ku normaalisti jos koko päivän touhottaa, mut muuten on ihan "normaali" olo.

Nyt taidan lähtee taas noita synttäri juttuja laitteleen, joten oikein mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin :wave:
Kojo ja möykkis 17+1

Huih, etin jo tammikuun pinoa mut sehän onkin kuu vaihtunut...
onkos heiniksissä muita jo / vielä hereillä? Itte kuulun tähän vielä hereillä osioon, koko yön vaan pyöriny kun uni ei vaan tule ja selkää särkee siihen malliin et hyvä jos ylös sängystä pääsin, enkä kyllä sohvaa pidemmälle päässykkään. Jännä nähdä vaikuttiko eilen veljen kaksosten nosteleminen tuohon selkään (ikinä aikaisemmin ei kyllä ole selkä reistannu), uni ei kyl oo viikkoon maistunut...
Mieskin lähti töihin ja mä jäin tänne odottelemaan piirrettyjen alkamista.

Ainiin :wave: , tuosta la-listasta itellä ois esikko PHKS.

Huomenia!
Sikeästi nukuttu yö takana. Pihalla sellainen koiranilma, ettei koirakaan tahdo sinne mennä! Ei vielä kyllä sada, mutta tuulee niin että tupee lentää. Kuopus on sellainen kiva kitisijä jos tuulee, kun ei sais tuulla naamaan.. Saa nähdä tuleeko ulkoilusta mitään!

Eipä täällä sitten ihmeellisiä muuten, piti vaan tulla uusi pino kurkistamaan.

Räpätäti+papunen rv16+2

Heipparallaa!!!

En ole ainakaan kuukauteen ehtinyt kirjoitella saati käydä lukemassa juttuja :( On vaan ollut niin kiirusta muka...
Täällä kaikki on kunnossa ja odotankin innolla sitä rakenne ultraa jonka pitäis ola kuukauden sisällä. Täällä on sellainen tapa, et ilmoittavat tekstiviestilä koska on aika :eek: Olin siitä ihan ihmeissäni. Mutta tämän kuun loppuun pitäisi olla. Muutama olikin ilmeisesti kysellyt sukupuolta?! Kertookohan nuo sitä jos kysyypi ;) Minä haluaisin toisaalta tietää, toisaalta sillä sukupuolella ei ole merkitystä, kunhan vaan olisi terve. Täällä kun pyörii jo neljävuotias poika ja puolitoista vuotias tyttö :whistle: Niin että kiirettä piisaa. Vaikka ovat siis isällään joka toinen viikko neljä päivää :) Tuntuu et nekin päivät vain siivoilen ja löhöilen ja hoidan tietysti asioita minkä ehdin.

Jokos olette hankkineet tulokkaalle tavaroita tai muuta sellaista? (en tiedä oletteko keskustelleet jo, kun on jäänyt kuukausi väliin ja millään en jaksa ihan kaikkea lukea). Meillä on onneksi lähes kaikki tarvittava tallela, vaatteita joutuu osteleen jossain vaiheessa, mutta aikanaan nekin. Meilläkun on tuplarattaatkin, täällä maalla on oikeastaan välillä pakko tuo nelivuotias niihin laittaa, kun ei ole kävelyteitä ja välillä autoja ajaa ohi todella lujaa :/ Onneksi tuo on niin pikkuinen poika, että moni luulee kolmevuotiaaksi...
Kasvaakos teillä uudelleen synnyttäjillä masu nopeemmin kuin aikaisemmin? Musta tuntuu et mun maha on niin iso jo et voisi ola viimeisillään :kieh: Painoakin on tullut jo viisi kiloa lisää, mikä ahdistaa aina välillä. Kun en muka ehdi käydä liikuntaa harrastamassa.. Tosin painoa on tullut aikaisemmissakin raskauksissa reilut 20kg :LOL:

Mutta nyt taidan siisrtyä piirakan syöntipuuhiin ja kalanlaitto puuhiin. ;)

Joten iloista odotusta kaikille :wave:
Jisse ja Juulis rv 16+?

Lisäätkö minulle 1. & 2. lapsi ja synnäri on K-HKS. Kiitos!

Täällä ei mitään ihmeellistä. Maha vaan kasvaa. Ensimmäiset pienet liikkeenpoikaset olen tuntenut mutta eipä sen yhden kerran jälkeen ole toistunut. Mutta ei vielä stressiä, sitten viikolla 20 alan ihmettelemään, jos ei vieläkään tunnu. Sydänääniäkin piti hetken neuvolassa hakea, joten saattaapi vauvat olla jossain aika syvällä kohdun uumenissa.
Rakenneultra on 21.2. ja silloin toivottavasti saadaan kuulla/nähdä sukupuolet.

Asuntokaupat on hoidettu ja parin viikon päästä on muutto. Minä vaan en kauheasti uskalla enää painavaa kannella, kun tuppaa mahaa sattumaa sellaisen jälkeen. Onkohan ne supistuksia, kun maha kovettuu hetkeksi ja on sellainen kiristävä olo? Esikoisia odottavana kun en tiedä miltä supistusten tulee tuntua.. :/

Täällä Hämeessä on paljon lunta ja vihdoinkin talvinen sää. Tosin nyt näyttää tulevan lunta vaakasuoraan, joten ulos ei parane lähteä. Toivottavasti pian alkavat aurinkoiset helmikuun pakkassäät!

Kojolle ja miehelleen hauskoja kolmekymppisiä!!!

SatuKa ja T&V 17+3

Hei kaikille!

Onnea SatuKa:lle asuntokaupoista! Mahtaa olla kivaa kun pääsee uutta kotia laittamaan ja sisustamaan. Minäkin täällä suunnittelen kovasti lastenhuoneen sisustusta, mutta siihen tietysti hiukkasen vaikuttaa se ovatko tulokkaat mitä sukupuolta. Mulla rakenneultra menee maaliskuun puolelle, joten aika pitkään saa vielä odotella, ja mahtavatkohan sielläkään kertoa, kun ei ole yksityisellä?

Laskettua aikaa on nyt sitten muutettu moneen kertaan, mutta ilmeisesti se virallinen neuvolakorttiin merkitty on 23.7. Esikoiskaksoset tulossa.

Nyt täytyy palata töiden pariin! Aurinkoisia talvipäiviä kaikille!

Etsiväkaksoset 15+3

Moi!

Eilen katteli tuleva isikin babyseven-dvd:n. Höpötettiin avataanko oma tili lapsilisille ja mitä niillä tehdään sitten. Hää on ite saanu ne aina käyttää ja minun lisistä on isä maksanu koko perheen silmälaseja yms. muita kalliita kertalaakeja. Ilmeisesti Häälahjana kuiten odottaa "loput", osinkoina. No mie aattelin, että tämä on semmonen tulevan isän oma juttu, mulle ihan sama, kunhan se maksaa meidän laskut ajallaan :D

19.päivä olis neuvola. En vain muista kauanko siellä menee, kun pitäs olla tunnin päästä jo opiskelijaa arvioimassa töissä. Pitäis vissiin siirtä sitä neukka-aikaa. Meni suunnitelmat ihan mönkään :| Ajattelin hakea amk:iin viittomakiele tulkiksi ja sosionomiksi, mutta eka ei edes ala täällä ja toka alkaa nyt ens syksynä viimisen kerran. En usko, että minusta olis yliopistoon, mutta harkinnassa kyllä on jo.

Eilen illalla alko muka itellä huolestuttaa. Mies anoi, että takapuoli on kadonnu. Olen 500g lähtöpainon alapuolella. Nyt on 81 kg, näin aamusella ajateltuna huolestun, jo menee vielä pari kiloa alespäin pitkällä ajalla. Luin, että Kojolla samaa hommaa. Huomenna alkaa 19 rv. T: pörrö ja vaava

Lumi-Marjalle ja tietysti koko perheelle suuri halaus! :hug: Itku tuli.. Voimia kovasti en osaa muuta sanoa.. :'(
Sumppis Telmalla oli tuulimuna-raskaus.

Mulla on vapaa päivä ja kävin tulin just kaverilta aamukahvilta.
On se vaan hurjaa, kun aika menee niin nopeesti. Nyt on viikkoja jo 18+3, kohta puol väli!!! Paljo nopeemmin aika on mennyt nyt kakkosta odottaessa, ku esikoista.
Ihania liikkeitä tuntuu päivittäin. :heart:

rinkinki ja vaavi 18+3

Neuvolassa on käyty ja kaikki oli hyvin. Molempien kaverien sydänäänet löytyi ja painoa oli tullut jonkun verran lisää, nyt yhteensä noin 4 kg. Sf-mitta oli 22 cm, eli seuraan ihan omaa käyrää siellä ylhäällä B)

HooWee 19+3

RouvaSumppisuu
Muutokset laitettu listalle. Mä olen yrittänyt laittaa profiiliin masukuvaa, mutta jostain syystä ei vaan onnistu :headwall: . Joten laitanpa tähän:

Täälläkin on tosi, tosi kurja sää...kävin esikoisen kanssa kaupoilla ja ottipahan taas kivasti selän päälle. Mutta minkäs teet. Eilen tuli soitto äitipkl:lta ja streptokokki-B on positiivinen ja koska mulla on jo ollut noita ennakoivia supistuksia, niin antibioottikuurin sain. Ehkä se vuotokin johtui sitten tuosta, täytyy kysäistä sitten maanantaina kun sinne menen.

Eilen oli myös neuvola:
painoa tullut 225g/vko (yht. 2,2kg)
RR 129/69
Hb 118 (ei vielä tarvitse rautalisää )
kohdunpohjan korkeus 15cm
lapsiveden määrä normaali
B-gluk 5,1
syke 140 :heart:

Satuka: kuullostaa juuri harjoitussuppareilta nuo sun masunkiristykset. Mulla on molemmissa raskauksissa alkaneet näillä viikoilla, kohtu kovenee ja välillä tuntuu, kuin vanne puristaisi masun ympäri. Ainakaan ekassa raskaudessa olivat ihan harmittomia, kohdunsuulla ei mitään muutoksia tapahtunut ennen synnytystä. Mulla on siis toi streptokokki -pöpö mellastamassa tuolla emättimessä, kuuluu ihan normaaliflooraan eikä siis mitenkään ole vaarallinen, joillakin vaan raskauden aikana villiintyy ja saattaa aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia tai jopa ennenaikaisen synnytyksen. Yleensä hoidetaan, jos siitä on oireita ja synnytyksessä saa antibiootit, ettei tartu vauvaan.

Sumppis ja poju 17+5

heipsan!!!

pörröen kyllä hirveesti stressaisi tota painoa.mulla tippunu nyt lähtö painosta 1.5kg.viime raskaudes tippu tonne viikoille 25 asti,siitä sitte vasta käänty nousuun.yhteensä painoa koko raskaudes tuli 5 kiloa.Ja ihan normi painoinen poitsu synty :D eli ei ressiä!! :LOL:

hooweesulla jo ihana masu jos sf22cm :) kiva et oli hyviä neuvola kuulumisia.

rinkinki ehdottomasti samaa mieltä sun kans.aika menee nyt ihan tajuttoman nopiaa...tuntu,et esikolla tää aika kesti ikuisuuden.nyt mennään vauhdilla eteenpäin.

omaa napaa:eek:on nyt yrittäny ottaa rauhallisemmin.hyvällä omalla tunnolla köllöttelen sohvalla.vuotoa ei oo enää tullu,jees :D voittaja fiilis ;) edelleen oottelen aikaa sinne ylimääräiseen ultraan...tulis jo!!ai mäkö malttamaton?! :LOL: pieniä liikkeitä on ruvennu tuntumaan,mutta ei todellakaan joka päivä.itte jo niin kovasti niitä odottelee... :whistle:

satuka kyllä noi aikasta hyvin ainaki kuulostaa supistuksilta,tai noin mä niitä kuvailisin :D

ei muuta hauskat viikonloput :wave:
nasuliini ja masukki 15+5 :heart:

Tulin kattomaan mitä teille kuuluu. Sumppis itku pääs, kun listan luin loppuun. Asia alkaa muuttua jo liian todeksi omassa päässä ja muutenkin. Mutta kiitos, tuo muistuttaa, että pieni on ollut matkassa, eikä raskautta ole pois pyyhitty muistoista :hug:

Olen tässä ollut aika kipeä eilisestä asti. Illalla supisteli tasaiseen tahtiin, mutta se loppui. Aamulla kävin näytillä ja kohdunsuu on auennut sisältäpäin parin sentin verrran. Lapsivesi on vähentynyt entisestään. Jos luonnollinen keskenmeno/synnytys ei käynnisty niin sitten loppuviikosta kuitenkin homma laitetaan käyntiin. torstaina pitäis luvan tulla ja sit alkaa tämä prosessi.

Surutyö on jo alkanut ja se jatkuu vielä pitkään.

Onnea teidän kaikkien odotukseen.
Lumi-Marja ja vielä mukana oleva Helmi-Onni 14+4

Lumi-Marja :hug: Sanat eivät voi kuvata..

Musta tuntuu, että aika menee ihan älyttömän hitaasti.. Tulis jo kevät niin ehkä sitten jaksais odottaakin paremmin. Todella malttamattomana tätä esikoista odottelen.

Minun älytön synnytyspelkoni(kauhu) on nyt kyllä alkanut häiritä jo todenteolla, tulee uniin painajaisina jne :( Pelkopolille minulla on lähete, mutta en ole sinne vielä päässyt, koska sinne on niin kovat ruuhkat. Tietysti ymmärrettävää, että he tietysti ottavat sinne ensin ne joilla LA on ennen minua. Neuvolassa olen tätä pelkoani jo itkenyt moneen kertaan ja todella ymmärtäväisiä ollaan oltu. Minulla jo pelkkä synnytyksen ajatteleminen saa aikaan paniikin. Pulssi nousee ,ensaa kunnolla henkeä ja vaan tärisen. Ajatus ,joka pitää minut järjissäni on moneen kertaan kuulemani lause"suomessa ei ketään pakoteta synnyttämään alakautta".
Olin jo satavarma etten ikinä tule tekemään lapsia, ellei maailman ihanin gynekologi Femedasta olisi sanonut minulle, että kaikilla on oikeus saada lapsia pelosta huolimatta ja ettei minua voida pakottaa synnyttämään. Vertasi synnytyspelkoani omaan korkean paikan kammoonsa ja sanoi, että ei häntäkään voisi pakottaa jonnekin pilvenpiirtäjän huipulle.. Huh kylläpä tämä asia taas pyörii mielessäni. Unessani minut aina pakotetaan synnyttämään ja tunnen kuolevani ja herään siihen...
Onneksi keisarinleikkaus minua ei pelota tippaakaan!
Eikä minulla ole mitään muitakaan pelkoja, vain tämä yksi täysin järjellä selittämätön fobia. Löytyisikö ketään kohtalotovereita??

Anteeksi, jos kyllästytin teitä tällä pitkällä sepustuksella. Aina vaan pakko purkautua.

Muuten olo on ollut mitä mainion. Minäkin voisin olla ihan helposti raskaana tietämättäni. Mitä nyt maha alkaa jo kasvaa ja kiloja tullut 2. Pieniä liikkeitä olen ollut tuntevinani, mutta en ole ihan varma oliko ne vain mielekuvitukseni tuotetta. Hemppa oli viikko sitten neuvolassa 146 ja epäilivät, että juonko tarpeeksi. Minä kyllä juon vettä 2-3 l päivässä, joten eikös sen nyt pitäs riittää.
Kahviin en ole voinut koskea koko raskausaikana,yököttää jo pelkkä haju.

Rakenneultra 14.2 ihanaa, josko kertoisivat kumpi on tulossa.
julia-orvokki ja masukki 17+3

Lumimarja: Syvä osanottoni suureen suruunne, :hug:

Bubonalle myös osanotto suruun.

Olen taas vähän aikaa vaan ollut taustalla ja lukenut teidän muiden kuulumisia. Tuntuu ettei koneelle ehdi kun on noita vauhtiveikkoja kotona :) Paljon onkin tullut lisää kuulumisia enkä mitenkää muista kaikkea mistä on puhuttu :ashamed:

Äitylix3 ja Minttumaaria: täällä yksi heinäkuussa syntynyt neito!! Oon syntyny 19.7 ja nyt LA 17.7. Ja mikä hauskinta, niin äidilläni oli aikoinaan LA 17.7 minua odottaessa mutta synnyin sitten parin npäivcän viiveellä B) Ihanaa kun on synttärit heinäkuussa ja nyt tulevalla pikkuisella myös, toivottavasti. Sa tehdä mansikkatäytskärin!! ;)

Lemmikeistä: Meillä ei mitää elukoita, mies ja vanhin poika molemmat allergisia.

Painosta:Mulle oli jo viime neuvolakäynnillä tullu yli 5kg, joten Balou, ei mitään hätiä!! =) Kauhistuttaa kyl toi painonnousu mut mulla selvästi myös turvotusta.

Liikkeistä: Kirjottelinki tonne tammikuun puolelle et tunsin ekat (tai olin tuntevinani) liikkeet 19.1. Mut sen jälkee en o tuntenu mitää! Nyt alkaa jo pikkuhiljaa pelottaa koska pitäishän niiden tuntua, nyt menossa 17. raskausviikko. Tosin mulla ilmeisesti etuseinäistukka, joten se vaimentaa liikkeitä. Rakenneultra vasta 5.3 mut jos ei liikkeitä ala kuulua niin käyn kyllä tarkistuttamassa tilanteen. Neuvolakin oli muistaakseni vasta ultran aikoihin...HUH; odottavan aika on pitkä.

Nyt tarttee mennä taas hellan ääreen joten moikka taas vähäks aikaa ja voikaahan hyvin

=) =) Neleka 16+1

Lumimarja: Osanottoni suureen suruunne :'(

En ole pariin päivään päässyt keskustelu-puolelle ollenkaan, ilmeisesti kaikki ovat olleet samaan aikaan koneella.

Sumppis: Vaihtaisitko minun lasketuksi ajakseni 17.7., kun sen mukaan ollaan nyt neuvolassa eletty. Kiitos! :)

Onko muilla milloin seuraava (4.) neuvolakäynti, minulle antoi neljän viikon päähän seuraavan ajan eli on pari viikkoa ennen rak.uä:tä?

-Anniel ja vekkuli 16+1

Julia-orvokki: Minulla taas oli hiukan päinvastainen fobia - nimittäin sektiosta sekä selkäydinpuudutteesta.. halusin ehdottomasti luonnollisen synnytyksen ilman puudutuksia. Pari viikkoa ennen laskettua aikaa (viime vuoden toukokuussa oli la) gyne lähetti minut magneettikuvauksiin kun epäili käsituntumalla ettei vauva mahdu läpi. Magneettikuvaukset osoittivat lantioni olevan leveimmillään 8,6cm, ja jo tuolloin vauvan pää oli 9,3cm. Gyne sanoi ettei vaihtoehtoja ole, alateitse synnyttäminen olisi vaarallista sekä lapselle että minulle, eikä se missään nimessä tulisi onnistumaan kuitenkaan vaikka 20 tuntia ponnistelisin. Silloin kyllä iski paniikki, mieskin oli poissa tolaltaan. Asiansa osaava gyne onneksi selitti tosi tarkasti mitä tulee tapahtumaan, ja se helpotti kyllä. Lopulta poika päätti syntyä päivää ennen suunniteltua sektiota, jolloin en edes sitten ehtinyt jännittämään tapahtumaa. Poika syntyi siis kiireellisellä sektiolla sitten. Mutta tässä siis minun tarinani. Toivottavasti sinä saat itse päättää synnytystavan, toisin kuin minä! Tsemppiä vaan! :)

Anjamarita: Onnea hyvistä tuloksista! Todella helpottavaa, eikö!!! Hups, siis rakenteellisesti kaikki hyvin, tsemppiä vielä kromosomituloksiin! Tosin jos rakenteellisesti kaikki on hyvin, niin aika pieni tsäänssi että kromosomeissakaan häikkää on!!

Minä sain tänään vihdoin ne maanantain verikokeiden tulokset (veriseulonta tms?) ja kaikki on todella hyvin!! Ja toksoplasmoosikin on edelleen negatiivinen =) SItä aina jännitän, kun meillä noita eläimiä on niin paljon (no kissoja ei ole, mutta kaikkia muita sit melki löytyykin ;)) Noita verikokeita otetaan onneks joka lääkärikerta (joka kuudes viikko). No siinä sitä omaa napaa sit taas tulikin. Hyvin jakselen jne =)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille heinämassuille!!

t. balou & nuki 14+0

Heips!!
Siitä onkin tosi pitkä aika kun olen mitään tänne kirjoitellut. :ashamed: oikeen itteäkin hävettää. Lukemassa kyllä olen sillointällöin käynyt, mutta.. no ei kai se oo muuta kuin laiskuutta kun ei itse oo saanu kirjoitettua mitään. Taitaapa olla niin, että viimeksi joulukuussa jotain turissu. :whistle:

voimia ja osanotto kaikille joille sellainen kuuluu.. aivan liikaa ollut noita ikäviä asioita. :'( :'( :hug: :hug:

tässä on siis ehditty käydä neuvolassa, lääkärillä, np ultrassa ja vaikka missä sinä aikana kun kirjoittamatta olen ollut.
np ultrassa sanoin ultraajalle, että jos saa vinkkiä sukupuolesta, niin saa kertoa. :) tuumasi vain siihen, että näin varhaisessa vaiheessa sitä ei vielä voi nähdä.. (mutta mä oon ihan varma, että näin pallit. :whistle: toki mun näkemäni jälkeen pian ultraaja näytti missä on mikin, ja sille mun "palleille" oli joku aivan muu selitys.) mies mulle vähä nauroi, kun lähties sanoin heti, että ne oli kyllä pallit eikä mitkään muut.. =)
elikkä 11.3 kun on rakenneultra, niin luultavasti annan luvan kertoa jos sukupuolesta saa tietoa. olis se vaan niin kiva tietää, niin tietäis vähä jotain ostella. Vaikka eihän se sata varma oo, mutta kuitenkin..
Poika olo mulla kokoajan on. En tiedä miks, mutta kaikenaikaa on vaan mielessä että se on poika. Ja suoraa sanoen, tyttöä mä haluaisin. :ashamed: toki mä oon ilonen kun vauva vaan syntyis, mutta tuo tyttö vaan on jotenkin niin haaveissa. Vaikka yks tyttöhän jo onkin, mutta silti.
mutta niin ajattelin esikoisenkin kohdalla kokoajan, että se on poika se on poika, vaikka tyttöä toivoin yli kaiken. Jälkeenpäin oon ajatellu, että teinkö niin vaan siksi, että en pettyisi jos oikeasti onkin poika. kuulostaa aika karmeelta, mutta en tiedä itekään menikö näin. se vaan tuli mieleen.. mutta saa toki meille poikakin tulla ja siitä olen iloinen. =)

musta taas tuntuu että tää aika menee ihan älyttömän hitaasti. Kokoajan vaan odottaa, että olis jo kesä ja vauva syntyis. tai että alkais jo edes äippäloma. :)
meillä tuo tyttökin kun kuuli jo tulevasta vauvasta, ja on yhtä malttamaton kun äitinsä. :)

keskiviikkona oli neuvola ja kaikki oli hyvin. hb huitelee lähemmäs 150, mutta se on mulla normaalia. ja totes vaan neuvolatäti, että jo ens kerralla saattaa olla vaikka kuinka huono. Rakauden aikana kun heittelee miten sattuu..
sain neuvolasta jo sen lapun, mikä pitää täyttää ja sitten lähetetään sairaalaan. siinä kysellään jo hätäkastenimet ym. oikeesti aika uskomatonta, että nyt jo. :)
samoin kuin se, että seuraavalla kerralla täytetään kuulemma jo kelan paperit. :) toki seuraava aika vasta 5.3. mutta kuitenkin..

jospa lopettaisin, ja yritän ruveta kirjoittelemaan vähän ahkerammin!!!!!

huppa rv 16+3

Yhteistyössä