*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Anna-79, mulla sama :D

Eli jee, aamulla pääsin kuin pääsinkin töihin, en oksentanut!

Luetin miehellä netistä alkuraskauden oireista juttua, kun sen mielestä on tosi outoa, että oon tässä toisessa raskaudessa niiiiiiin väsynyt. "Sun pitäis mennä lääkäriin", se sanoi :LOL:

Joku kysyi, onko syömisissä mitään muutoksia. Mä oon ainakin huomannut, että vatsalaukku ei enää vedä niin paljon kuin ennen. Jos syön liikaa, ihan taatusti tulee oksetusolo ja oksennan. On ollut pakko pienentää ateriakokoja ja jättää välipalojakin pois, kun tuntuu, ettei maha yksinkertaisesti vedä yhtään enempää.

Kahvia en oo juonut pariin viikkoon eikä yhtään tee kyllä mielikään.

Pahoitteluni km:n kohdanneille :hug:

Sukkasillaan ja pikku sukka 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Harmitus kun täällä olikin taas huonoja uutisia, heille voimia!

Itsellä on ihan järkky väsy ja kohtua sillai juilii, ihanaa! Tiedänpähän että se kasvaa :) Vähän myös yököttää aik ajoin, mutta ei nyt kuitenkaan kovinkaan paljoa. Pari kertaa meinannut tulla sellanen yllätysoksu, mutta vielä olen pystynyt pitämään :) JA kylmäkin on edelleen.

Tehtiin tänään tytön kanssa ekat joulupiparit, tuli niin hyvä tuoksu. Nyt odotan minuutteja laskien koska mies tulee kotiin, että pääsen nukkumaan. Jäi iteltä päikkärit välistä kun tyttö yllättikin nukkumalla alle tunnin tavallisen kahden sijaan...
kukkis ja tossavainen
 
Täällä kanssa VÄSYTTÄÄ!! Voi kun olisi ehtinyt ottamaan pienet päikkärit, mutta tänään ei ehdi...
Noh, jos kömpisi heti Diilin finaalin jälkeen huilimaan :)

Pahoittelut jälleen joukosta pudonneille :hug:

Täällä tuntuu että maha kasvaa vauhdilla, nyt kiristää ja puristaa ja ahdistaa tavalliset farkut jo todella paljon! Mistäköhän ne mammahousut löytäis??? Seuraavan kerran ehdin kauppaankin aikaisintaa torstaina. Toivottavasti selviän sinne asti!! :)

-Lilli, rv 9+0 :)
 
hei pitkästä aikaa.. oonkin käyny välillä aina merkkailemassa ja lukemassa tekstejä.

Ihan ensiksi voimia ja haleja niille jotka on joutunu kokemaan kovia :heart::hug:

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola käynti, enimmäkseen taas sitä papereiden täyttelyä ja juttelua, niin ja tietty aikojen varailua.

Parin viikon päästä verikokeisiin ja juuri ennen joulua on vielä yks neuvola käynti ja niin odotettu ultra! <3 Toivoen taas että kaikki on niinkuin pitääkin.
Ultrassa näkee kuinka viikot pitää paikkaansa, koska en ole varma mikä päivä menkat alkoi silloin kuun vaihteessa joskus..

Miten muilla on noiden sisarusten kanssa.. minkälaista ikäeroa tulee?
Meillä tulee vajaa 2 vuotta ja oon nyt jo kuumeisesti miettinyt että ostaakko sisarusrattaat vaiko ihan sitte seisomalauta..?
Kun asutaan Tampereella, ja aikapaljon tulee busseilla liikuttua kaupoilla ja kaupungissa..

SaaBas & Pikkuinen 8+3

 
Tänään oli ihka eka neuvola. Paljon saatiin lappusia ja tietoa ja kyseli ummet ja lammet. Todella mukava täti oli. Tuli varattua labrakin ja sitten varaan huomenna tuon ekan ultran :)

Päivät varmistui niin (se sitä kiekkoaan pyöritteli) että LA 18.7.2011. Eli mun laskurilaskut heitti sen 3 päivää. Saas nyt nähdä, mitä sitten joskus ultrassa selviää, jos sinne asti päästään.

Tänään on ollut vähän huolentäyteinen päivä. Tiedän, ettei vielä tarvitsisi huolestua, mutta...
Tänään on tullut hieman rusehtavaa vuotoa. Neukkutäti sanoi, että jos jatkuu viikon ajan, niin sitten kiireesti yhteyttä, muuten voin olla huoletta.
Sitten kun otettiin se pissanäyte, niin eihän siinäkään heti ollu kaikki kohdallaan, vähän oli vihertävää (hyvin vähän) ja pilkkuja... Uudestaan otettuna tunnin päästä ei mitään, kaikki normaalia väriä. Kuulemma saattoi johtua siitä verestä.
Silti huolettaa. No, tämä viikko. Ei enää mitään vuotoja kiitos. Pysy kirppu pysy.

Carri ja 7+0
 
Ihmeiden aika ei ole ohi! Ei pystytty miehen kanssa odottamaan
torstaihin asti vaan painelimme tänään lääkäriin. Viikonlopun aikana
oli siis niukkaa ruskeaa vuotoa. No ultrassa näkyi viikkoja vastaava
alkio ja vahva syke:heart: Tällä kertaa ei vuoto tarkoittanut keskenmenoa.
Nyt se onkin jo loppunut,mutta toki voi käydä edelleen miten vaan.
Nyt kuitenkin mieli hyvä:) Ja oireet sen kuin voimistuu, hyvä sekin!
Niin ja vuodolle ei löytynyt mitään syytä.

Ihanaa kirjoitella hyviä kuulumisia, ovat olleet niin kovin harvassa viime aikoina.

Hjannah & Nappula 6+6
 
Nyt vasta luin aiempia viestejä, olin niin sekaisin omasta tilanteesta!
Toivottavasti Carriina sinullakin on harmitonta vuotoa!
Luultavasti onkin, en ole aiemmin tajunnut, että on näinkin
yleistä ja monesti vaaratonta.
Ja tietenkin syvä osanotto surun kohdanneille! :hug:
 
jadal
Hjnannah, hienoa että oli kaikki kunnossa :)

Jasmin--, en ole vielä varaillut neuvolaa, jostai syystä en halua sit edes tämän vuoden puolelle varata, vaan koitan saada heti tammikuulle ultran ajan. saas nyt sitten nähdä miten onnistuu. Ei vaan huvita se ensimmäinen neuvola lainkaan, kun siellä ei kuitenkaan vielä mitään näe tai kuule, saa vaan samat lippuset ja lappuset neljänteen kertaan :D
Meillä ehkä on vielä tulossa muuttokin tässä vuoden vaihteessa, joten sekin vähän sotkee kuvioita.
 
Hei vaan taas kaikki mammat ja tulevat mammat! :D :wave:

Jadal: Juu, mäkin nukuin viimeyön kahden peiton alla, ja viekussa vielä 1,5L limsapullo täynnä kuumaa vettä :D Kyllä siinä sitten pikkuhiljaa lämpes, mut aamulla oli taas ihan jäätävän kylmä, ja koko päivän tärissy : /

Sukkasillaan: Mä oon huomannut ihan saman! :O Tuntuu, että vatsa on ihan täynnä yhdestä voileivästä, vaikka ennen sitä tuntui, että olisi voinut syödä hevosen. Todella outoa. Nälkä kylläkin kurnii entistä useammin vatsassa :D Jotenkin vaan turhauttaa syödä, kun si sinne mahdu enää mitään :LOL:

Oloja: Mua rupee vähän pelottaan, että mahtaakohan tää pahoinvointi lähtee pois ennen synnytystä :eek: Tuntuu, että pahenee vaan päivä päivältä. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut, mutta syöminen ei enää auta kunnolla huonoon oloon, ja syömisen jälkeen on vielä huonompi olo. :snotty:

Huomasin eilen, että rintoihini on ilmestynyt pieniä pintaverenpurkaumia.. :whistle: Onkos nämä tuttuja kellenkään? Vasemman nännipihan jälkeen lähtee iso vana sellaisia pienen pieniä punaisia pisteitä, ja oikeassa rinnassa niitä on kainalonpuolella, ja muutama rinnan alla.. Onko nämä ihan normaaleja raskaudessa? Minä kun en tiedä.. ensimmäinen raskaus tosiaan :ashamed:
Näyttäisi, että raskausarpiakin taitaa alkaa pikkuhiljaa ilmestyä tisseihin.. Nyt vaan ahkeraa rasvailua, ja toivoa, että ehdin ajoissa :D

Huomenna on labraankin aika.. verikokeita tiedossa :D

 
Uusi Heinäkuinen ilmottautuu!
Tänään tehty plussa testi ja pikaisesti laskurilla katoin niin laskettu aika olis 31.7.2010
..uskallan kuitenkin ilmoittautua tähän pinoon koska kyseessä 4lapsi, ja kolme edellistä on syntynyt ennen laskettua-aikaa niin toivotaan että tämäkin tulee heinäkuun puolella! :)
 
Mullakin ilmestyny raskausarpia rintoihin, eikä mikään ihme ku jo nyt kasvanu yhellä koolla C:stä D:hen, saa nähä minkälaiset melonit sitä on loppuajasta :D Rasvailla oon yrittäny ja toivottavasti huomenna saan töistä Clarinsin vartaloöljyn joka kiinteyttää ja ehkäisee raskausarpia ja suositellaan käytettäväks raskausaikana. Mitä voidetta käytätte, jos käytätte jotain? Ihan perusvoiteella vai sitten ihan tarkotuksen mukasella voiteella?

Juttelin tänään mun mummon kans synnytyksestä ja sano että sillä ja mun äitillä on synnytykset kestäny parisen tuntia :D siis sairaalassa on ehtiny sen pari tuntia olemaan ja sitten onki lapsi ollu jo pihalla. Mummolla ei ollu ollu suppareita ennen ku lapsiveet oli menny :eek: Ehkä mä voin vähän toivoa ettei tarvis vuorokautta ähkiä pientä maailmaan :p

Kolmen viikon päästä toka neuvolla, vastahan se eka oli.. Saas nähdä kuunnellaanko sillon sydänääniä ku viikkoja on 11+4.. toivottavasti :) Ja neuvolasta viikko niin on se np-ultra.

Merlina ja toukka 8+4
 
tervetuloa uudet!

Mulla vähän mölli olo... en tiedä yhtään näitä mun viikkoja niin jotenkin kaikista pienistä oireista huolimatta hirmusen epätodellinen olo!? Voi kun mä pääsisin sinne np-ultraan vielä tän vuoden puolella niin selviäis nuo asiat. Häiritsee itseä kun en tiedä yhtään missä mennään. Paitsi tietysti että se sydän sykki, huh. Mutta mulla on neuvola vasta sillon 14.12, niin tuskin pääsen enää samassa kuussa, eikö ne ajat oo aina ihan kortilla...

mielihaluista:
Eka teki törkeesti mieli hampurilaista, oikein grillihampparia! Sitten yhtäkkiä tulikin sellanen, että ei, pakko saada viinirypäleitä ja juustoa! Ah, näin ne mielihalut vaihtelee ja mies lähti kauppaan. Itseasiassa nyt mun kyllä taas tekis vähän mieli sitä hampparia...pitäsköhän soittaa, ettää hakis takas tulo matkalla myös sen hampurilaisen :D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla noista ruokajutuista sen verran, et maha kans pienestä täynnä, mutta puoli tuntia niin taas nälkä.. Mitään rasvasta en pysty ajatellakkaan, yleensä aamulla syön paahtoleipää johon voita, kinkkua yms ja tietysti kahvi, niin nyt paahtoleipä, mutta EI kinkkua päälle.. hyi ja pakolla joudun sen kahvin hörppään että saan päivän käyntiin!! Nyt tän illlan nippaillu oikealta alhaalta kokoajan, luultavasti siellä kohtu kasvaa!!

Kiva kun mulla välilevyn pullistuma, joka vaivannu nyt 1v7kk, ja se todettii nyt vasta muutama kuukausi sitten ku pakotin lääkärin tekee lähetteen magneettiin... En nyt tiedä mitä sen kanssa, kun tuossa nyt leikkausta odottelin ku painoa olisi eka saanu 10kg pois, 8kg jo sainkin.. Huomenna aika lääkärii tosta selästä.. Alkaa oikeesti vituttaa tuo kokoaikainen kipu ja jalan puutuminen ja tosiaan ku kipulääkkeitä en voi syödä siihen ja grammasta panadolia mulla on, mutta koko tänä raskausaikana ottanu 2kpl, kun ennemmin makaan sängys ja kärsin kivun kun vaan vahingoittaisin pientä milläänlailla.. Vaikka tiedän et tuota parasetamolia saisin käyttää.. Mutta eipä siitä oo apuakaan, kun ainoostaan tulehduskipulääkkeistä... Tosiaan innolla ootan mitä lääkäri tuumaa raskaudesta.... :) Epäilen että ei hyvää, mut senki tajuttava et reilu 3 vuotta yritetty niin minä oon ainakin onnellinen!!

Pieni purkautuminen!! :))

7+2
 
Iltaa!
Osaanotto keskenmenon kohdanneille! :(
Jos vähän taas vastailis, täällä on niin paljon aina juttua. :)
Meilläkin lämmitetään puilla! Mutta kohta meille tulee ilmalämpöpumput ylä-ja alakertaan. Ihanaa!
Äitiysvaattet jouduin tänään kaivamaan varastosta ja siivosin samalla koko vaatekaapin, pienet pois ja isot vaatteet tilalle. Ihan mieletön turvotus, vauvamasu näkyy ihan selvästi. Ehkä siksi kun olen rakenteeltani hoikka ja tämä on jo kolmas raskaus... Mutta kuitenkin, maha on jo ihan selvästi pyöristynyt. Siksi kerroin pomolle tänään. Eipä ottanut uutista hyvin, meni ihan hiljaiseksi eikä edes onnitellut! :mad:Joo, tiedän että murehtii mistä saa mulle sijaisen, mutta onhan siihen vielä yli 6 kk aikaa! Mä tosin pyöritän hänen firmaansa ihan itse kun hän lomailee ja osaan kaiken minkä hänkin ja siksi pelkää ettei löydä sijaista. Mutta olisi sitä voinut edes onnitella!!!! Perkules! En ole koskaan sanonut, että lapsiluku olisi täynnä tmv. Sori tää purkautuminen, mutta alkoi ärsyttään! Lapsi on todella toivottu ja olemme onnemme kukkuloilla ja sitten yksi suhtautuu noin tympeästi asiaan.
Neamma ja masukki 5+4:heart:
 
Iltaa :)

Ja halit keskenmenon kokeneille tai epätietoisuudessa eläville.

Neamma mulla tulee olemaan pomon kanssa ihan samanlainen tilanne, vaikka meille ensimmäinen lapsi ja oon jo sen ikänen että tämmöstä uutista vois ehkä oottaaki. En ole työssäni mitenkään korvaamaton...pomo vain ei osaa suhtautua näihin iloisiin uutisiin. Muutaman työkaverin raskausaikaa olen saanu vierestä seurata ja melkoinen kus.pää osaa pomo olla... Eli tod.näk. paljastan itse aikaisintaan tammikuun lopussa...

Mielihaluista...toi hamppari on kyllä aika paha - sitä tekee usein mieli. Hedelmätkin maistuu kunhan niitä jaklsaa kaupasta kantaa.
Väsymys alkaa olla ihan omaa luokkaansa ja huominen yövuoro hirvittää kyllä todella...

Me asutaan kans vanhassa rintamamiestalossa ja lämmitetään osittain puulla. Alakerran makkarissa on ihana pönttöuuni

Sarah ja Murunen 7+1 ( tai 8+0)
 
Meilläkin lämpiää kaksi kakluunia ja poistoilmalämpöpumppu levittää lämmön ihan kivasti koko asuntoon. Mutta melko viileää meillä kuitenkin on sisällä (+18oC). Peittoja, vilttejä ja paljon vaatteita tarvitaan näin raskaana ollessa!

Pomolle kertomisesta: Mun naispuolinen pomo tietää alkusyksyn kkm:stä eli osaa odottaa mun tulevan raskaaksi lähiaikoina. Tekis mieli kertoa, jotta vois välttää (tai selittää yllättävä poislähtö / poisjääminen) aamupalavereista. Esim. tänään 8:30-10:30 osastolla käynti, josta en todellakaan pääse pois vessaan tai istumaan, jos oksettaa :x

Anna&Urmas 6+4
 
Huomenta!.:wave:

Pari päivää jäänyt välistä niin ihan hirveesti asiaa tullut:).

Ensinnäkin ihan hirveästi voimia surullisille ja epätietoisille:hug: Ja Onnea uusille:flower:

Täällä mennyt aika äkkiä.Odotusta ei edes "muista",jotenkin on ollut tosi hässäkkää:D
En edes muista mun viikkoja:D.Täytyy tarkistaa jostain:)

oireita..huono olo helpottanut,paitsi jos ei syö säännöllisesti.Aina vaan ei tiedä mitä tekisi mieli syödä!.Hajuaisti on superhyvä,jauhelihan hajua en kestä enää ollenkaan:x,maha kipuja/kohdun kasvu kipuja mitä lie on aika paljon: /.En ole jaksanut ainakaan huolestua.Niin ja tissikipuja:)

liikunnasta Mä olen käynyt lenkillä.Siinä se:LOL: Mutta painoa on lähtenyt muutama kilo:)

ikäerosta Vanhemmat lapset on tämän syntymän aikaan: 7v3kk,3v2kk ja 2v 1,5kk:heart:
Jotenkin mulla on poika-olo.Mutta en tiedä onko vaan sitä että "toivoisi" poikaa:D

vaatteista Mulla alkaa talvitakki kiristämään ihan todella,vähän jo ahdistaa.Päivät kuljen toppahousuissa:LOL:.Pitäisi ostaa vähän siistimmät housut:)

Plaah,Ei nyt ajatus kulje enempää:).Täytyy lähteä syömään aamupala nro 2:D

Niin ja joku niistä tuplavaunuista kyseli/puheli.Meillä on nyt käytössä seisomalauta.Tuplavaunut meillä on Brion Double wayt.Olen tykännyt tosi paljon:).

Mm itu 7+4 neuvolan mukaan 8+1
 
Mä soittelin eilen neuvolaan. Ens viikolla eka käynti ja sit 2vko päästä rv 8+3 eka lääkärinneuvola ja ultra. Sit saa varmistusta onko mahassa elämää. Täällä ei tosiaan tarvihe missään verikokeissa käydä vaan raskaus todetaan ultraamalla ekassa lääkärinneuvolassa. Jos raskaus ok, saa ajan np-ultraan synnärille. Eli meillä ultraan pääsee yhteensä 5krt raskauden aikana. Mut edellisessä raskaudessa mulla oli 4 lääkärinneuvolaa ja yhteensä 6 ultraa kun arvioitiin lapsen kokoa useamman kerran.

Vielä ei mitään oireita ole, mutta jospa se olo varmistuu viimeistään sitten kahden viikon päästä jos ei ennen sitä rupea oireilemaan.

Sanle 6+3
 
Huomenta! :wave:
Tervetuloa uudet listan valtaajat :D
Kylmä on,en tykkää :/
Hain justaansa kopallisen puita tuolta ulkua takkaan ja toi kantaminen aina vähä kirpasee tuolla alamahassa...Mutta eipä ne puut itselläänkään sisälle tule.. :)

Olot ok.
Roskahampparit maistuu myös täällä ja samaten kotipitsat,jotka saa ihan kotiovelle asti,mikä ei ehkä niin kauhee hyvä asia ole.Tulee helpommin tilattua kun ei tarvi itte hakee :D

Mä kattelin jo kalenteria että koska on seuraava neuvola ja se olikin vasta 16pv,ja siitä seuraavalla viikolla sitten jo np-ultra.

Huomenna on lapsilla riemua kun saavat avata suklaajoulukalentereistaan ekan luukun :)
Tolta kolmoselta on pidettävä kaikki kalenterit silti piilossa koska se söi viime vuonnakin toisten kalenterit salaa tyhjiksi =)
Sitte piti metsästää uudet kalenterit kaikille tietenkin...

Tänään pitäs mennä metsästään neloselle toppahaalaria ja toppakenkiä.
Kolmoselle tarvis kans kattella uudet ku kaveri kasvaa iha silmis :D

Ja nyt kahvikupin kanssa katseleen pienten kanssa Ihmeperhettä :)

jaksuja mammat

 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Ja pahoittelut kaikille menetyksen kokeneet :(

Täällä kiristää kanssa jo housut. eilen laiton farkut jalkaan ja joutui avaamaan napin että pystyi niitä pitämään. Pojan raskausaikana pidin omia farkkuja loppuun asti, mutta nyt sitten jo kiristää :confused:

Syömisestä: Itsellä kanssa maha täyttyy pienemmistä määristä, varsinkin iltaisin. Illalla kun syö yhtään liikaa niin on tosi paha olla. Pahoinvointia tulee aina hetken päästä syönnistä ja tuntuu että pahenee päivä päivältä. Aikaisemmin alkoi vasta illemmasta, mutta nyt sitten jo aamupalan jälkeen. Ulkoilu ja liikunta onneksi helpottaa hieman oloa.

Sunnuntaina olin reipas ja sain vaihdettua jouluverhot meidän huusholliin, muuten kun tuntuu että on niin saamaton olo :D Ihanaa kun joulu lähestyy!!!

Muumi ja pikkuinen 9+5
 
Täällä ollaan vieläkin varpaillaan, todella niukkaa ruskeaa vuotoa tulee edelleen. Toivoa en enää jaksa, vasta jos tuo tuosta loppuu, muuten on ihan surku olo. Yritän hukuttaa tätä oloa tekemällä koululla koulutehtäviä vielä muutaman tunnin... :/
Miestäkin harmittaa, mutta ei selkeästi näinkään paljoa kuin mua. Mä olen vaan niin odottanut ja toivonut.

Täällä joku mainitsikin noista että on suunnitellut myöhempään, mutta mennyt sitten vanhanaikasella ehkäisymenetelmällä ja nyt osui.
Eilen neuvolassa juuri täti naureskeli, kun sanoin, että ei meillä oikein mitään ole 1,5 vuoteen ollut ja nyt viimeiset 4 kk ihan yrittämällä tätä yritettiin saada tää vauva. Ihmetteli, että ei ole aiemmin noista mahdollisista pikku-ukkeleiden pääsyistä tärpännyt. Sano, että ollaan oltu tehokkaita keskeyttäjiä :D

Carri + Kirppu 7+1.
 

Yhteistyössä