Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

No hei!
tänään oli neuvola.

Turvotusta on alkanut viimoisen kolmen viikon ajan esiintymään. Ei kiva. Mutta ei auta.. näin se on mennyt edellisilläkin kerroilla (ja aina raskaudessa +30kg, valtaosa nestettä)
Kaikki hyvin.
Verenpaine 122/70
hb obsidantista+ multivitasta huolimatta 111, mutta noussut viimeisestä (104)
viikkopainonnousu 500g, mikä ei ole edes nyt paha, yleensä tulee kilo
:ashamed:
Syke kuului huiteli siinä 150 päällä. Liikkeet toki tuntuu. Pissakin puhdas.

Ei muuta vaikeuksia kuin itsensä kanssa :LOL: :LOL: selkä ja liitoskivut.

Unihäiriöistä: Joo kyllä!!! Koko raskauden aikana ensinnäkin mä olen nähnyt outoja unia plus että heräilen tosi monta kertaa yössä. Ja aina painajaisia. Kuolleita, lisää kuolleita ja ties mitä. Hyi helvata.


T; Mattila 23 +3
 
Hei.. Jos sallitte niin minäkin tahtoisin teidän iloiseen ja ihanan oloiseen joukkoon! (jos vain osaan käyttää tätä foorumia ja jos joukkoon vielä mahtuu) :) Vähän taustatietoja..elikkä siis mulla tai siis meillä on laskettu aika 30.7 (tänään 20+0), esikoista odotellaan ja iältäni oon 24 ja risat. Jännittävää aikaa tässä siis elellään ja uteliaana olen täällä käynyt teidän kirjoituksia luikkimas :ashamed: meillä meinaan rakenneultra on ens tiistaina ja teillä on siitä ollut täällä paljon keskusteluja! Haluaisin vain tietää kuinka tästä jännityksestä selviää ja millä ootte "pysyny pöksyissä" ennen tota rakenneultraa..tuntuu että hypin ite meinaan kohta seinille??
 
Alkuperäinen kirjoittaja edi10:
Haluaisin vain tietää kuinka tästä jännityksestä selviää ja millä ootte "pysyny pöksyissä" ennen tota rakenneultraa..tuntuu että hypin ite meinaan kohta seinille??
Tervetuloa joukkoon! Kukaan meistä ei kyllä pysy neuvomaan tossa rakenneultra-asiassa, koska kukaan ei ole siitä jännityksestä selvinnyt kovin hyvin tän palstan raporttien perusteella :LOL: Mutta hengissä ollaan kaikki, jollain ilveellä. Hih!

Olivialle ihanata Miamia, miau! Siellä parasta on kuubalaiskorttelien ihanat sikaripapat pelaamassa kadulla dominoa :heart: ja pastellitalot ja friteeratut katkaravut ja ja ja -- oo, matkakateus!

Kardemummma & Sulo 23+4
 
:heart: Rakenneultra uutisia:

olen niin onnellinen..kaikki oli hyvin. Pikkuinen oli 417g painava kulta :heart:
Kasvokuvia 4d:nä saatiin kaksi ja kolme muutakin kuvaa :)

Tyttöoloni muuttui sillä hetkellä kun ruutuun lävähti pippeli :LOL: Meille tulee siis POIKA :heart:

Koko vastasi viikkoja.. Mies oli ihan haltioissaan,molemmat tirautettiin onnen kyyneleet ja vieläkin itkettää kun kuvia katselen.

Aika omanapaista tekstiä mutta nyt on ajatukset niin tässä pienessä pojassa ettei kykene kuin hymyilemään :heart:

Taatu&Elmeri 21+1
 
Tervetuloa mukaan edi10 joukkioomme :D Mukaan mahtuu kyllä! Ja stten on vielä se heinäkuiset 2010 FB ryhmä, jos haluut liittyä mukaan :) Mutta kuten kardemummma jo kirjoittikin, niin rakenneultran jännääminen kuuluu asiaan mutta että hengissä kaikki ollaan selvitty! Kyllä se siitä, muuta ei voi sanoa :D Teillä oli myös esikoinen tuloillaan, niin kuin täälläkin... miten raskaus on sujunut?

Isot onnittelut kaikille rakenneultrassa käyneille ja hyville uutisille :heart: Taitaa tosiaan olla aikas poikapainotteinen heinäkuu tulossa :D

Olivia , hauskaa ja rentouttavaa matkaa sinne Miamiin :wave:

Täällä on pojan potkut alkaneet vahvistumaan, ei oo enää pieniä hiplailuja vaan ihan kunnon monotteluja välistä :heart: Viime yönä tuli taas heräiltyä ja valvottuakin, illalla kumminkin uni tulee ihan pyytelemättä ja sammun kuin saunalyhty.... Mutta onneksi kuitenkin suht virkeenä oon päivisin ollu, vaikka huomasin eilen kiirus työpäivän jälkeen, että on ihan katkipoikkinaatti. Tänään kuitenkin pääsee rentoutumaan muutamaksi tunniksi, olisi tiedossa kasvo- ja jalkahoito. Aaah, ihanaa =)

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille :wave:
retuli ja Önni-poika rv 21+3
 
Meillä mies lähti Tervahiihtoon ja minä jäin lapsukaisten kanssa kotiin. On se hyvä, että toinen edes jaksaa liikkua.

Meillä isot tytöt saivat eilen siivousvimman. No ehkä minun pieni hermostuminen ainaiseen sotkuun oli osasyy :ashamed: Siivosivat omia huoneitaan puolesta päivästä iltaa ysiin. Olivat järjestäneet kaiken ja pesseet kirjoituspöydän laatikot, lipastojen laatikot, karsineet turhat piirrustukset (näitä meillä tulee) roskiin ja NYT ON KAIKKI TIPTOP. Voisivat pikkasen useammin saada noita innostumisia niin ei sit olis niin älytön työ yhdellä kertaa.

Vaavit masussa pitävät jo melkoista menoa ja huomaan, että päivisin joudun juoksemaan pissalla tuon tuosta. Alkavat kaiketi painaa jo rakkoa. Muuten kaikki ok, mutta luulen, että rautalääke ei riitä/tehoa. Joudun varmaan vielä lisäämään annosta. Kunto alkaa olla aika nollilla jo, kun en jaksa enää paljon ulkoilla tai siis heti alkaa supistella. Aika onkin sit mennyt käsitöiden parissa sohvalla tai tässä koneella. Yritän järjestää kotia hissukseen joka päivä jotain pientä.

Miten Sussun ja Starin odotus sujuu? Oletteko ilmoittautuneet monikkovalmennuksiin tms? Minä ilmoitin neuvolaan, että haluan Oysissa järjestettävään monikkovalmennukseen ja lupasivat laittaa maksusitoomuksen menemään. Ihan outo systeemi minulle tuo maksujuttu. Nyt tuntuu, että alkaa jollain tapaa tajuta ja hiukan pelottaakin tuleva. Miten se arki sit sujuu, kun on kaksi pientä vauvaa ja nykyinen kuopus (kesällä 2v9kk) hoidettavana. Oletteko liittyneet monikkoperheisiin?

Oikein leppoista viikonloppua kaikille mammoille ja tervetuloa joukkoon edi10!!
 
Kiitos että ootte "hyväksyny" meikäläisenkin tänne joukkoonne ja kiitos kaikille rohkaisun sanoista rakenneultraani odotellessa! =) Ja kiitos kysymästä retuli82 raskaus on sujunut todella hyvin..ainakin tähän asti..mitään ns. raskausoireita en oo kokenut muuta kuin ehkä hivenen turvotusta vatsan seudulla alussa. Ja potkuista tai muistakaan vaavin liikkeistä en ole varma että oonkokaan niitä vielä tuntenut vai onko se pieni mullistus välillä se "eksynyt pieru" vai mitä ihmettä.. Kuinkas siellä..kuinka lujaa jännäätte esikoisenne saapumista? Ja siitä FB ryhmästä..en ole edes koko FB:ssä.. Tämä tietokoneiden käyttö on mulle viä aika uutta ja ns. vierasta puuhaa! :ashamed: Mutta eikö tämä tästä.. :D
 
Vaunudilemma ratkaistu! Huh, pitkällisen nettisurffailun lopputuloksena olen tullut siihen päätelmään, että meille sopivimmat vaunut on Brio Sing -yhdistelmät. Pienet kääntyvät etupyörät, näppärät ja kevyet. Ja saa kokomustina :heart: Jihuu! Kertokaa tekin, mihin vaunuihin lopulta päädyitte! (Ja jotkuthan on jo kertoneetkin.) Saa nähdä, näänkö sitten lopulta kaupassa jotkut vielä herkummat, mutta tuskin.

 
Tervetuloa edi10 :wave:

Onnea uusista hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Mä en yhtään muista, mitä piti kommentoida, joten omaa napaa :ashamed:

Kävin perjantaina neuvolassa (vasta toka kerta tässä raskaudessa
:headwall: ). Painoa oli tullut ihan liikaa, mä en kestä. Sf-mittakin huiteli jossain yläkäyrän yläpuolella. Kohtu kyllä tuntuukin tosi isolta jo. Lähete sokerirasitukseen sitten pärähti, niin kuin olin ajatellutkin. Mutta hyvä kai se on tarkistaa. En ole aiemmin sokerirasituksessa ollut, joten kyllä vähän jännittää mennä. En edes tiedä, mihin tuon kuopuksen laitan siksi aikaa. Vai pystyiskö sen ottamaan mukaan? Onko kellään kokemusta? Luki sille jotain kirjoja tai jotain ajan kuluksi?

Hyviäkin uutisia: Soittelin töihin ja hallintosihteeri kertoi, että saan palkan äitiysloman ekalta 72 päivältä! Juhuu, vähänkö olen iloinen :D . En siis todellakaan odottanut saavani, koska en ole ollut töissä kuopuksen jälkeen. Mut toi systeemi on siis jossain vaiheessa muuttunut, kun ennen oli niin, että piti olla joku tietty aika lasten välillä töissä, et sai tuon palkallisen alun äippälomalla. Nyt vaan sit tajusin, et taas pitää soittaa verotoimistoon, kun olin tilannut verokortin palkkaa varten vain yhden kuukauden palkkaa varten (saan ens kuussa täyden palkan, koska mulla on jotain pitämättömiä lomia, mitkä on pakko pitää nyt).

Mä kävin noita kuopuksen vauvanvaatteita läpi ja totesin, ettei tulokkaalle vissiin tarvitse sittenkään ostaa kovin paljon vaatteita (ainakaan kokoon 74cm asti). Yllätyksekseni neutraaleja vaatteita oli paljon ja sellaisia, joista saa ihan tyttömäisiä (jos tämä nyt siis on tyttö niin kuin kätilö veikkasi) laittamalla tyttömäisen ala- tai yläosan. Hyvä varmaan niin, ei tule sitten niin paljon tuhlailtua pieniin vaatteisiin. 74cm ylöspäin vaatteet sitten ovatkin tosi poikamaisia eli sitten pääsee ostelemaan tyttömäisiä hepeneitä enemmän.

Poika kutsuu, palataan!
 
Vähän heikosti oon jaksanut / ehtinyt kirjottelemaan, lueskellut olen kyllä.
Enkä nyt tietenkään muista et mitä piti kommentoida.

Onnea kaikille ultrakuulumisista. Kauhean poikavoittoinen heinäkuu tuntuu tosiaan tulevan. Mut oiskohan se sitten niin et meille, jotka ei saatu mitään lupauksia ois tulossa tyttöjä ? Tiiä sitten.

Tänne ei mitään uutta. Selkäsärky onneks helpotti, vaikka on se vieläkin sellanen että menee jumiin yöllä jne, muttei sellaseen kramppiin ku aikasemmin tossa. Hyvä niin. Ja huomenna saan töissä sähköpöydän niin voi tehdä töitä sitten seisaalteenkin.

Tiistaina neuvolaan meno. Vähän ehkä jännittää, vaikkei sinänsä ole mitään syytä jännitellä. Vauva potkii välillä oikein urakalla. Tuntuu joskus iltasin ettei meinaa uni tulla ku tyyppi alkaa jumppaamaan.

Vähän kyllä meinas aikasemmin viikolla vetää mielen matalaks. Ku keskiviikkona ei tuntunut juurikaan liikkeitä, ei edes sillon ku menin nukkumaan... Siinähän sitten ke-to yön heräilin tökkimään masua ja tunnustelemaan et josko potkuja tulis, mutta ei. Torstaina sitten bussissa alkoi taas kunnon jumpat ja nyt tuntuu et liikkeet ovat vaan voimistuneet ja koventuneet. Välillä tuntuu et masussa ois elävä kala, joka sätkii.

Vaatteita oon pikkuselle ostanut neutraaleissa väreissä jonkunverran. Eilen sitten käytiin mun kaverin perheen luona kylässä ja sain sieltä kassillisen tyttö- ja poikavaatteita. Kaveri sano et teet sitten mitä teet lopuille, millä ette mitään ite tee.

Vaunukaupoille pitäis ehkä saada ittensä raahattua, ku vaan tietäis et millaset vaunut haluais. Emmaljungat kyl houkuttelis, niistä oon kuullut niin tosi paljon hyvää.

Vielä ois 8 päivää töitä ja sitten alkais talviloma ja vasta pääsiäisen jälkeen takasin töihin :D

Mukavaa sunnuntaita kaikille.
 
Pikaisesti vaan moikkaan teitä mammoja =) Ihanaa, että te ja tämä palsta on olemassa =) Miehet on kyllä välillä niin urpoja, että en selviäis ilman muita naisia! Oma mies ottaa päähän nyt niin, että en saa ittestäni nyt muuta irti kuin tän. Ja kovasti tervetuloa edi10 :flower:

Päpsy ja pikkunöösi 21+3
 
Saako vielä perua .. :LOL:

Ei oikeasti... Tänään oli sellainen päivä noiden pian 5 ja pian 6 vuotiaiden poikien kanssa että.... :kieh: :kieh: :kieh:
Mulle tuli flashforvard kun ajelin autolla, takapenkillä ne kaksi poikaa ja suurinpiirtein verta, kauhua ja suolenpätkiä (äänien perusteella) ja kuvittelin sinne vielä yhden pojan huutamaan kurkku suorana turvaistuimeen.
Happy holidays... :D

No jospa tämä tästä... Tänään ei ole hyvä päivä.

Tervetuloa Edi10 :flower:


T; Tänään todella turhautunut äiti ja sen "mattila" 23+6
 
Tervetuloa minunkin puolesta edi10!

Täällä masu kasvaa ja olo on toistaiseksi hyvä. Huomenna olisi aamusta se jännittävä rakenne uä jota on odotettu... niinkuin moni muukin täällä ;)
Toivottavasti kaikki on hyvin meidän möykyllä. Nyt vasta on ruvennut selkeästi liikkeet tuntumaan, istukka on etuseinässä. Niin oli tosin esikoisestakin.
Sukupuolta ei ehkä kysytä, olisi niin mukava jättää ylläriksi. Mies tosin haluaisi kysyä mutta ei pääse itse ultraukseen mukaan.. Ei ole selkesti poika eikä tyttö oloa toisin kuin esikoisesta oli heti poika olo.. Kummallista??

Unista on ollut puhetta, itse nukun suht hyvin öisin mitä nyt poika herättelee silloin tällöin mutta muuten.. unien näkeminen kyllä on tullut taas kuvioihin, yksi yö imetin vanhaa mummoa jolla oli tekohampaat :D Että näin.. Sanokaa että en ole hullu!! Tosin viime raskaudessa ultrasin unessa omaa mahaani ja sanoin että: "Katsokaa nyt, on se pippeli" .

Juup, ja vaunukeskusteluun vielä me hommataan mun kaverilta käytetyt Carenan double swing sisarusrattaat joihin sit hommataan se koppa osa vauvalle. Ne tuntuu kovin näppäriltä ja on halvat.

Niin ja vielä kaikille jotka jo ovat käyneet ultrassa niin paljon onnea hyvistä uutisista :flower:
Tulen sitten omastani raportoimaan tuonnempana.
Nyt toivottelen hyvät sunnuntain jatkot kaikille!!

Hiipi+möykky 20+6
 
Täällä ei nautita auringosta,täällä sataa lunta ja aika sakeasti pyryttääkin.. :|

Viikonloppu oli mukavan rentouttava ja nyt iski oikeen pahasti lorvikatari.. :ashamed: ei kyllä huvittais sitten pätkääkään ens viikolla ajella töihin,saati istua siel 8 tuntii,ja viel sitä ennen mennä tekee lävistyksiä.. :x

Tein tänään pizzaa pellillisen pitkästä aikaa ja kyllä maistu!:)

--> takasin sohvalle pippurin kanssa pötköttelemään..:) <3

millanen & pippuri 20+3
 
Moikkelis!
tervetuloa edille!

Tallinnasta palattu rentoutuneena ja levänneenä(?). Vähän meinasi ottaa alkureissu koville... Mullakun oli se vatsatauti, ja kävin lääkärissä sen jälkeen ylävatsakipujen takia. ne on jatkuneet edelleen niin et yöllä herään kipuun. Soitin torstaina neuvolaan ja sain lähetteen pissakokeisiin. Perjantaina soitin tuloksia, ja sieltä oli löytynyt punasoluja ja valkuaista. En saanut mitään lääkettä ennenkuin viljelmän tulokset tulee maanantaina (eli huomenna) ja saa tietää tarkemmin mistä kyse.

Ei ollu kovin juhlava fiilis lähteä reissuun. Itku kurkussa kun Emppukin oli masussa niin hiljaa. Onneksi alkoi sitten lauantaina elämöimään et rauhoitu äiti, täällä ollaan!

Silti hirvittää mistä voi olla kyse, mua on koskenut paljon johonkin munasarjojen kohdille. Oi kotilääkärit, mistä voi olla kyse?

Isomahainen Odotan ja Emppu 20+6
 
Heissan kaikille =)

Ja uusi mammakin saapunut mukaamme, teretulemas vaan miunkii puolest :)

Täällä on reissusta palauduttu ja mukava reissu olikin. Näki kavereita ja ostettiin vauvalle vaatteita ja ekat tutit tuli myös ostettua, niin ihanan pienet :heart:
Nyt tosin kotiin ei ollut kauhean mukava tulla, sillä mahaan tai itse asiassa alamahalle koskee ihan tautisesti, ei helpota pitkällään olo eikä lämmin kauratyyny..ihan sellasta järkyttävää menkkamaista kipua..tuntuu että taju lähtee ja oksettaa...Toivon niin että menisi ohitse kun huomenna alkais harjottelu..pitää kaiketi mennä takas pitkälleen jos se helpottas....Huoli pienestä on suuren suuri :(

Rae ja Nyytti 21+3
 
POKSPOKS 22+0 :heart: :heart:

täälläkin kotiuduttu viikonloppureissusta, oli ihanaa olla (taas) vähän lomailemassa ja kyläilemässä muualla kun kotinurkissa! :D

täällä myös hieman noita vatsakipuja...ihme tuntemuksia. mutta tunnen kuitenkin jatkuvasti liikkeitä, joten en halua alkaa panikoimaan. neuvolaan on vielä 1,5 vkoa.

maha sen kun kasvaa, ja vaikka kuinka pinnalliselta saattaa kuulostaakin, niin pelkään noita raskausarpia... :ashamed: en tosiaankaan ole mikään vaan peilikuvaansa tuijottava, mutta jostain syystä noita raskausarpia en todellakaan haluais!!! mutta luulen, että niitä mulle kuitenkin tulee... :( noh, ehkä niitä ei jaksa sitten enää murehtia kun ne siinä on, vielä kun ei niitä ole, niin kovasti toivoo ettei tuliskaan.

ihania vauvanvaatteita tuli ostettua vkl:na, mutta varmaan paljoo enempää en vaatteita ala hamstraamaankaan, koska meidän pienessä kämpässä ei ole ylimääräistä tilaa. eli nyt vaan sitten suurempien hankintojen pariin. osaako joku suositella pääkaupunkisaudulta jotain hyvää lastenvaate- / -tarvikekirppistä? ehkä jostain läheltä ikeaa? kun ajattelin että pitäis joku reissu sinne suuntaan varmaan tehdä, niin sais pari kärpästä yhdellä iskulla... ;)

niin, ja tervetuloa edi!! :)


bambina & vilpertti 22+0 :heart: :heart: :heart:
 
Pääkaupunkiseudun lastenvaatekirppiksistä ei sen kummempaa kokemusta, kuin Villa Lyhty Vantaalla, Rekolassa muistaakseni. Perjantaina kävin muutamat bodyt ostamassa =) . Ainakin vauvojen vaatteet oli mielestäni hyväkuntoisia ja edullisia 0,50-2 e kipale suurimmaksi osaksi.
 
Tervetuloa Edi10 joukkoomme :)

Viikonloppu olis taas vierähtänyt... :kieh: Iltaviikko eessä, hohhoijaa, kiinnostaa taas ihan kybällä!

Kävin kans lauantaina mll:n kirppiksellä ja käteen tarttui puolipotkarit, vauvanmyssy, apinahelistin sekä 3vee pojalle neuletakki :D Tyttövoittoista vaatetta oli ja aika vähän neutraalia.. Myssyjä on tullu hamstrattua vaikka kuinka :whistle: Mutta ne on niin ihania :heart:

Jotka tykkää uusretroista niin käykää tälläsessä osotteessa kun www.vekarana.net siellä on aivan yli-ihania vaatteita ja värikkäitä.. Ite aattelin tilata sieltä yhet potkarit ainakin ;)

Pakkanen paukkuu, ei oo kivaa! Onneksi nyt rupee tuo aurinkokin mollottamaan, jospa vaikka hieman lämpenis...

Mulla tosiaan työmotivaatio ihan kateissa!!! Mistähän sitä sais ainakin 3viikoksi!!! :headwall:

Aurinkoista maanantaita ja alkanutta viikkoa mammoille ja masuille :D :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 23+3 :heart:
 
bambina
Täällä Vantaalla on Villa Lyhdyn lisäksi viellä Naperotori, ei kovin iso mutta siisti paikka ja vatteiden hinnat on samaa luokkaa kun Villa Lyhdyssä.:) Itse kävin lauantaina ekaa kertaa kehä 3:n varrella olevalla kirpputorilla paikan nimi on Kehä 3, iso paikka ja löyty tosi halvalla lasten vaatteita! Sain mukaani muovipussillisen vaatteita ja kaikki makso yhteensä alle 10e! :attn: Tuossa linkki viellä mistä löytyy kaikki tarpeellinen tieto ;)

http://www.kirppikset.info/kirppikset/keha-3-kirppis

Pitäis viedä koiruus lenkille ja alkaa tekemään eväitä töihin,yök.. :ashamed:

Onko muita kenellä samankaltaisia "oireita" töihin menon suhteen? :whistle:

Mukavaa viikon alkua tasapuolisesti myös uusille...:)
 
Poks 24+0 :heart: :heart: :heart:

Neuvola kahen tunnin päästä. Pitää käydä ostaan joku henkäyksenohut sifonkikolttu notta painais punnituksessa vähemmän :ashamed: Viime neuvolasta on 9 viikkoa ja sinä aikana painoa on tullut 6 kiloa, eli yli puoli kiloa viikossa. Rouva ruotuun ny! :$ Herkkulakko täksi viikoksi. Paino on nyt 69.7, enkä oikeasti kestä jos se alkaa kohta seiskalla. Sitä hetkeä on tullut pelättyä koko elämä :D vaikka nyt tietty on hieman erikoisolosuhteet kyseessä.

Oh well! Mutta tällä kertaa neuvola ei jännitä, en esim. kuvittele, ettei sydänääniä kuuluis tms. (Apua, heti tuli taikauskoinen, pahaenteinen olo kun kirjoitti noin luottavaisesti..) Neuvolarapsaa siis myöhemmin tänään!

Aurinkoista viikkoa heinämamoille!
 
Moi!

Tuli tässä mieleeni, että kaikilla tuntuu olevan nyt samat kuviot eli vauvan sukupuoli on suurimmalla osalla tiedossa ja vaatteita ja tarvikkeita on alettu haalia kasaan. Olisko hullu idea, että voitais suorittaa pientä vaihtokauppaa? Itse tarvitsisin kivoja pienten poikien vaatteita ja voisin antaa tilalle vastaavasti tyttövauvan vaatteita? Olisin kiinnostunut vain siisteistä ja hyväkuntoisista vaatteista, en kuluneista ja ruoan tahraamista ollenkaan. Itseltäni myös lähtisi vaihdossa vain siistejä ja hyväkuntoisia vaatteita. Jos jotakuta kiinnostaa, voitaisiin vaihtareista sopia sähköpostitse kuvien kera?

p.s onneks olkoon kardemummma 24+0 viikoista (ja tietysti muille jo tämän virstanpylvään saavuttaneille), sehän on Suomessa se valtakunnallinen raja, jonka jälkeen sikiön hyväksi tehdään kaikki mahdollinen, mikäli hän nyt syntyisi. Alle 24+0 viikkoista sikiötä ei elvytetä...

ärrieri 21+5
 

Yhteistyössä