Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Meillekin tulee se Brion turvakaukalo isofix-telakalla :heart: Sain samalla ilahdutettua ystävää vauva-lehdellä (,jonka saan itselleni sen jälkeen, kun hän on sen lukenut). Värivaihtoehtoina oli kylläkin vain musta tai punainen :/

Luulen, ettei sitä travel-systemiä ois tullut käytettyä niin paljoa, vaikka oisin Britaxin tai Maxi-cosin ostanut. En halua vauvaa "ylimääräistä" aikaa siinä istuttaa.
 
Rakenne-ultrasta just kotiuduin,ja hienosti oli kaikki POJALLA :heart:
Niskapoimu-ultrassa sanottiin että istukka on hienosti takaseinässä,mutta istukka olikin nyt yllättäen edessä,ei ihme että liikkeet oli välillä hukassa :) Sanoi että vois hyvin olla etten tuntisi vieläkään mitään,mutta kyllä mieskin jo tuntee vauvan liikkumisen.
365g oli paino ja vastasi hyvin viikkoja,2päivää vanhempaa näytti mitat.
Pippeli nähtiin itsekkin,joten ei mitään epäselvää siinä,ei pitänyt miehen tyttö-olo paikkaansa,itse olen alusta asti ollut pojan kannalla..nyt kun vielä joku kiva nimi löydettäisiin :ashamed: Taloudellisesti poika onkin järkevämpi vaihtoehto ja voidaan nyt surutta ostaa isommille pojille kaikkea kun tulee vielä käyttäjä..esikoistyttö täyttää jo 11-vuotta joten mitään ei olisi kyllä ollut säästössä =)
hipsu ja poju 20+4
 
Neuvolaterveiset:

Paino 60,5 (jee vihdoin noussut vähän!!)
RR 129/68
Pissat - -
Hb 118
Kohdunpohjan korkeus 23
Vauvan syke 138
Liikkeet ++

Kaikki siis ok, viikon päästä taas äpolille kotrolliin. Kelan paperit sain ja niitä pitäis kohta pähkäillä.

Aurinkoista torstaita kaikille B)

omenaruusu+pikkuveli 24+0 POKS!
 
Neuvolakuulumisia!

Kävin neuvolassa ja kaikki tuntu olevan paremminkuin hyvin :)

rv23+4
paino: +257g/vko
verenpaine: 112/65
hb 132, ei ollut juuri laskenu vieläkään!
sf-mitta: 23,0cm yläkäyrällä mennään, kuinka isohan maha mulla jo heinäkuussa tätä vauhtia, kun oon vielä vaan 153cm pitkä
sykkeet: 150

29.3. on sokerirasitustesti ja samalla seuraava neuvola.sitten saan lääkäriajan.
sain ne kelan paperit ja täyttelinki ne jo, jos huomenna ne veis kelaan samalla kun käytän keskimmäistä röntgenissä..

pauliina ja ville-veikko rv23+4
 
Iiihanaa kun nämä viikot menee niin nopsaa. Saikku tosiaan jatkuu mulla ainaski tämän kuun ja varmaan sinne toukokuun 26. pvä asti, kunnes alkaa mammaloma. Kaikki on kuitenki nyt paljon paremmin eikä supistele tai vihlo jos yrittää rajoitella päivällä touhuamista.

Hittolainen,että oon nyt jo onnistunut kahmimaan hulluna vauvanvaatteita..sekä uusia että kirpparilta. Tein eilen inventaariota, että mitä kokoja löytyy.. No kaikkia tais olla aikasta paljon ja tein päätöksen yrittää pysyä poissa lastenvaateosastoilta :ashamed: Noh, sitten menin käymään kaupassa ja yhteensä sain tänäänkin ostettua taas 4 vaatekappaletta :ashamed: Noh, kylläpä niille käyttöä tulee ja täytyy antaa sitten kavereille jos tulee liikaa haalittua. Tosi hyvistä tarjouksista olen ostellu ja kirpultakin..mutta silti, pitäisi alkaa rajoittamaan! :LOL: mutta kun onhan ne niin suloisia :heart:

Muutenkin hankintoja on tässä viikon sisällä tehty aikalailla..pinnasänky, vaunut ja turvakaukalo jalustalla. Onneks alkaa isoimmat jutut olla kohta ostettuna.

Mulla hb vain tuon 110 ja olen alkanut rautaa syömään..tosi mulla ei ikikuunapäivänä ollu hemoglobiini yli 125, että en ite ole tuosta niin kovin huolissaan.. katsellaan.

Mutta oikein keväistä päivänjatkoa kaikille! B)
 
Piti tulla tänne poksumaan :D rv 20+0 puolessa välissä siis ollaan,jei hyvä me! pippuri siellä masussa vaan melskaa,aamuisin siihen yleensä heräileekin jo:D
Odotellaan vaan että sen verran vahvistuu noi potkut että toi iskä saa kanssa tuntea ensimmäistä kertaa ne<3

Eilen illalla kävin koiran kanssa ulkona eksyilemässä melkein 2 tuntia..:D Ja oli muuten niin liukasta ettö meinasin kaatua varmaan 10 kertaa.. :$ Vaikka kävelinkin kuin vanha mummeli.. :LOL: :LOL:

kuivasta ihosta Mulla on ainakin iho kuivunut tosi paljon raskauden aikana,aiemmin tarvi joskus satunnaisesti vaan naamaa rasvailla ja nykyään aina suihkun jälkeen pakko rasvata ihan päästä varpaisiin kun kuivuu niin isosti.. mut tuskinpa toi vaarallistakaan on jos rasvaa joutuu käyttämään pakkas aikaan :D

hankinnoista Varastoon on saatu jo vietyä gracon turvaistuin telakalla , huomenna tulee pinnasänky. llähemmin laskettua aikaa saan kaverilta hoitopöydän ja sitterin ja huutonetissä on yksi huuto meneillään emmaljungan rattaista. eli siis rattaat on enää ainut isompi hankinta joka on tekemättä. :) vaatteita on tullut jo osteltua melkeinpä muovipussillinen ja äitillä on jemmassa toinen pussillinen plus sitten mitä kaverit viellä antaa kiertoon omien lapsiensa pieneksi jääneitä vaatteita :) eli kaikki on ihan mallillaan täällä. B)

uniongelmia ? onko muilla ollut mitään kummallisia heräämisiä keskellä yötä ja sitten mennyt monta aikaa ennen kuin uni tullut taas? muistan lukeneeni ainakin kerran täällä että joku mainitsi vastaavasta asiasta..?
Itse heräsin viime yönä 3 aikaan kun näin pahoja unia, ja meni melkein 2tuntia ennen kun uni tuli takasin.. :| toivotaan ettei toistu tollaset viellä kun saa nukkua pitkiä yö unia niin mielelläni niistä nauttisin.. :LOL:

Mitäs on muilla mammoilla viikonloppu suunnitelmia?:)

millanen ja pippuri 20+0
 
Zeenah ja millanen Mulle tulee pienoinen paniikki kun luen teidän hankinnoista. :) Teillähän on kaikki jo kohta kasassa! Mulla on hankittuna vasta 2 bodya, 2 tuttia, tuttipullo, villanuttu ja vauvanpeitto... Nooh, vielä ehtii.

hipsu79 Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Ja poikia odottavien lista sen kun vaan kasvaa - me tyttöjä odottavat ollaan jo ihan alakynnessä. :)

Mulla vaivaa taas ihan hirmuisen kova väsy... Lisäksi vauva kiusaa äitiään potkiskelemalla taas jonnekin sisäelimiin tai istukkaan. Eilenkin oli aika hiljaista ja tänään ei ole tuntunut kuin ehkä 2 potkua. :| Jos sille laulais, niin hermostuiskohan se ja koittais potkia mut hiljaiseksi? Ei passaa mun lauluäänellä hirveesti hoilottaa vauvalle tai se syntyy vielä sormet korvissa.... ;)

Olivia & Vauveli 22+4
 
Olivia81 Ei viellä ole kiire hankinnoissa ;) aikaa on viellä vaikka kuinka,ja koska noi kaikki sattu olemaan siis isoista tavaroista sellasia että sukulaisilta/ kavereilta saa lainaan kun niillä on ylimääräisinä niin totta kai ne otetaan vastaan.. ;D

itse ostettu tosiaan vasta hyvin vähän mitään..:p joitain vaatteita ja sitten se turvaistuin autoon.
paljon viellä sellastakin mitä haluis ja pitäis hommata..:D
vauvanvaatteille laatikosto,hoitopöydälle pehmuste,ulkovaatteita,vanna,tutteja ja pulloja yms yms eli varmasti tuskailen viellä myöhemmin hankintoja.. :LOL:

ps. kokeile laulaa sille vauvalle,tuskin se sormet korvissa ulos tulee... ei se tiedä viellä paremmasta kun oman äidin ääni.. :p
 
Mistä löytäsin mustan hoitopöydän/lipaston? tai ihan tumman puun värisen. Haluaisin sellaisen joka menee sitten myöhemmin lipastona? Jos sattuu jollakin silmään tai tiedätte mistä löytää, laittakaa viestiä tulemaan. Toinen vaihtoehto on jättää koko systeemi ostamatta ja tehdä hoitopiste kodinhoitohuoneeseen.. hmmm :/ hankalia juttuja :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeenah:
Mistä löytäsin mustan hoitopöydän/lipaston? tai ihan tumman puun värisen. Haluaisin sellaisen joka menee sitten myöhemmin lipastona? Jos sattuu jollakin silmään tai tiedätte mistä löytää, laittakaa viestiä tulemaan.
Meillä on Ikean Diktad-hoitopöytä, josta tulee myös lipasto. Aivan mahtava hankinta, suosittelen mikäli löydät käytettynä jostain (googleta). Uutena ei taida saada enää mistään...(itse ostin Huuto.netistä)

ON: kaikki hyvin, potkut tuntuvat mainiosti, vointi hyvä jne. Töissä keikalla tämän viikon, huomenna viimeinen päivä.



 
mulle iskee myös paniikki noiden hankintojen suhteen, meillä ei ole vielä kun muutama vaate!!! :eek: paljon saadaan kyllä siskolta sitten lähempänä, mutta kuitenkin...ei ole tutteja tai tuttipulloja, eikä muutakaan. jotenkin oon kuvitellu että kyllä tässä on vielä aikaa, ja kesälläkin sitten vielä. mutta eihän sitä voi tietää!

on kyllä jännää miettiä, että kukahan meistä poksahtaa sitten ensimmäisenä???!! :LOL: kuka tahansa sitten onkin, niin toivottavasti se tapahtuu turvallisilla viikoilla. ite luulen, että menee reippahasti yli. :whistle:

niin ja se uni...on kyllä pätkittäistä täälläkin. inhottavaa kun ei saa nukuttua öitään kunnolla illasta aamuun, vaan aina heräilee johonkin ihme juttuihin... :kieh: :p

paljon on poikia tulossa heinäkuussa! :D :heart: meillä on myös tuo sama ongelma: NIMI! tytölle olisi ollut nimiä vinot pinot, mutta entäpä sitten pojalle?? ois kiva kuulla mitä te mietitte, jos sieltä sais vaikka jotain hyviä ideoita! :saint: eli ei muuta kun galluppia pystyyn sitten vauvojen nimistä! ja miksei jo olemassa olevien lasten nimistä myös! =)

mä en ole liittynyt vielä fb:n ryhmään, vähän arastelen sitä juttua... :ashamed: kukahan se oli kun aikaisemmin puhui, että sekottaako nyt sitten kaks+ ja fb -minät.. saapi nähdä liitynkö sinne sitten ajallaan. :p

21+4 :heart: :heart: :heart:
 
Heippa kaikille. =)
Meillä on kanssa yllättävän paljon kaikkea kertynyt,mutta ihan siitä syystä että ne on säästössä edellisiltä vielä.

Nimi mietityttää täälläkin,tytölle olisi ollut oikeastaan jo valmis nimi,mutta poika lyö ihan tyhjää..

Tyyppi potkii ihan hurjasti jo,varsinkin tämä koneella istuminen on hänen mielestään ilmeisesti tylsää koska yrittää kammeta mua liikkeelle potkimalla vähän ikävään kohtaan. :D Mieskin tuntee jo potkut selvästi ja ne näkyykin mahan päältä jo. :heart:

Lonkat on tosi kipeät,alkaa ilmeisesti liitokset taas aukeilemaan kunnolla,poksahduksia vaan kuuluu liikkuessa. :/

22+3
 
Onnea hyvistä ultra kuulumisista ja neuvola käynneistä.

Vauvan tavara hankinnoista: Meillä on jo valmiina Emmaljungan duo edge yhdistelmävaunut esikoisen jäljiltä. Turvakaukalokin olisi mutta sellainen turvavöillä kiinnitettävä , haluaisin kovasti telakallisen turvakaukalon, katsotaan saanko miehen siihen hankintaan taipumaan. Sitteri ja hoitopöytä löytyy ja vaatteita vähän neutraaleja ja paljon tyttövaatteita. Muutaman vaatteen olen alennusmyynneistä ostanut.

Olin eilen illalla viettämässä työkavereiden kanssa iltaa kun yksi heistä täytti vuosia. Paljastuipa siellä sitten lopuillekin työkavereille raskauteni jotka eivät vielä asiasta tienneet, paljon sateli onnitteluja. Eli meillä töissä on varsin positiivinen vastaanotto tällaisille asioille. Omissa vaatteissa kun siellä oli niin eipä maha enää piilossa pysy ja työvaatteissakin alkaa jo näkymään. Ja eilen kun saunottii ja uitiin niin siellä viimeistään huomasivat ison mahani.

äippä-77+Möhis 19+5
 
Uniongelmat Joku kyseli.. Kyllä! Niitä on! Ei nyt vakavinta sorttia, mutta siis minä, joka yleensä nukun 10 tuntia yössä kuin tukki (ideaalinukkumatunnit on 23.30-9.30, ja yksityisyrittäjänä tuo onnistuukin useimpina aamuina), herään tätä nykyä miltei joka yö aamuyöstä tunniksi pyörimään. Väsyttää kyllä periaatteessa, mutta uni ei vaan tuu uudelleen. Sit alkaa pyöritteleen kaikkia stressiajatuksia päässä, työjuttuja sun muita. Ahistavaa perkele!

Nimistä Poikien nimiä on tosiaan 100 000 kertaa vaikeampi keksiä kuin tyttöjen. Meidän pojasta on mitä todennäköisimmin tulossa Sulo. Se on molempien suosikki tällä hetkellä. Toisiksi nimiksi tulee mun toka nimi Merri ja miehen toka nimi Matias. (Musta tuli Merri, kun iskä sattui lukemaan Taru Sormusten Herrasta -trilogiaa, kun synnyin. Pakko pistää tää hobittiperinne eteenpäin :LOL: )

Nyt jatkan OC-dvdboksimaratoniani :p

 
Mukavaa perjantaiaamua! :wave:

Mietiskelen tässä kykeniskö leipomaan jotain pientä synttäreiden kunniaksi. En ihan täytekakkua taida tehdä, mut jospa vaikka mokkapaloja tai jotain muuta yksinkertaista. En oo juhlinu omia päiviä moneen vuoteen, kun kakkosen synttärit on tässä samassa kuussa.

Masussa jatkuu kova meno, miten näin pienellä voi olla niin valtaisan vahvat jalat??

Hankintoja ei ole vielä tehty, katsotaan nyt ensin miten kauan pieni masussa pysyy. Varmaankin rv 30 jälkeen pystyy jo miettimään tarkemmin vaunuja yms.

Nimestä ei ole vielä hajuakaan, kahden edellisen kohdalla nimi on päätetty vasta syntymän jälkeen. Eiköhän tämäkin mene samalla linjalla.

omenaruusu+pikkuveli 24+1
 
Millainen: Mä ainakin herään öisin painajaisiin tai johonkin muuhun, sitten ei tule uni millään. Tänään se oli sentään vasta viideltä, että ois voinut noustakin jo periaatteessa, mutten viittinyt herättää poikia.

Mä olen kanssa tehnyt näitä "löytöjä" ja nyt ei ole mitään paikkaa mihin tunkea niitä :LOL: Sitten se turvakaukalokin tuli nyt jo hankittau, toki eikös se hyvää oo jos joutuu synnärille ajoissa :D Jotenkin on mahassa sellainen mutu, ettei tää tuu pysyyn siellä viikkoon 40 asti. Luultavasti kittuutan täällä vielä yliviikoillakin, kun noi meni sanomaan :)

Onnittelut poikauutisista Hipuslle :heart:

Meilläkin on nyt pojan nimi mietittynä, mutten niin näihin työnimiin luota, koska esikoisestakin piti tulla ihan eri niminen. Sitten hän ei vaan näyttänyt yhtään siltä mietityltä nimeltä syntyessään, niin kehitettiin uusi nimi.

Onko muilla keskittymisvaikeuksia?!?
 
23+0 *poks*

Käyty lääkärissä näyttään flunssaa ja lääkekuuri päälle, ehkäpä yskä loppuisi nyt.

Me ollaan plaarattu nimikirjoja, jotta löydettäis pojalle nimi. Toinen ja kolmas nimi ovat jo valmiina, tulevat kummankin suvusta. Jos tulokas olisi tyttö, nimi olisi jo valmiina. Tyttönimejä kerättiin listaan noin 30kpl, poikanimiä taas vain pari kappaletta, eikä nekään mielyttänyt kumpaakin meistä. Noh, pitänee vetää nimi kirjaimellisesti hatusta juuri ennen ristijäisiä. Saa poika kiittää vanhempiaan usemman vuoden ajan nimestään :D Mun nimi ei ole tusina nimi, kun taas miehen nimi on, ollaan päätetty antaa joku vähän harvinaisempi nimi. Eli ei löydy pojalle nimellä varustettua mukia tai avaimenperää. Onneks nimiasiaa kerkee miettiä vielä usiamman kuukauden.

Pahoinvointi ei ole vielä historiaa, pari aamua on tällä viikolla alkanut oksentamisella :x

Dana88 & Pikkune 23+0
 
Viime yönä heräsin taas 5.15 mies lähti töihin sillon ja sitten ei oikeen tullutkaan se uni enää vaan tuli nälkä .. :LOL: mutta kitkuttelin viel vähä yli 6 asti ja sit vast nousin syömään yhden sämpylän kun eilen illalla intouduin tekemään itse porkkanasämpylöitä ja tuli niiiiiin hyviä et vois syödä ehkä 10 niitä putkeen.. :LOL: :LOL: sitten tuon aamuöisen ruokailun jälkeen alkoi masussa bileet kun tuli ruokaa,katsoin kelloa viel 7aikaa viimesen kerran ja päätin etten kyllä varmasti nouse viel näin ajoissa ku pitää illal jaksaa valvoa ja päikkäreitä ei ole aikaa ottaa.. :D joten heräilin vähä ennen 10 ja ei sitte oikeen jaksanu syyä sitä normaalia aamupalaa,all bran muroja ja leipää,jäi toinen leipä pala syömättä ja muroistaki 1/3 osa.. mut nyt siivoilemaan kun miehen sisko ja sen mies on tulossa tänää meille,noi muut menee illalla kattoo keikkaa helsinkiin ja mä meen koiran kans vanhemmille saunomaan ja koirien kanssa ulos riehumaan..:)

mukavaa viikonloppua mammat! :flower: :)
 
Täällä ei uni ole paljon häiriintynyt, onneksi. Saatan joskus käydä yöllä tai aikasin aamulla vessassa, mutta aina ei ole tarvetta. Tänäänkin, kun mies lähti töihin ennen seiskaa tuntui, että ei tule uni, mutta niin sitten heräilin tuossa 10.45, että ihan hyvin vissiin vielä nukutti!! :LOL:

Kovasti potkii täälläkin pikkunen..välillä se on jopa vähän turhauttavaa, mutta toisaalta antaahan se ihanasti mielenrauhaa, kun potkuja monta kertaa tunnissa tulee! Ensi viikon keskiviikkona on se 4 D ultra, siellä meinattiin vielä udella sukupuolta, kun itellä semmonen kutina, että nuo tyttöveikkaukset tahtoo mennä enemmän pieleen, kun poikaveikkaukset. Jos sielläkin sanotaan, että tyttö, tulee niin kai sitä kolmatta kertaa sitten vois jo uskoakkin!! =) :heart: Olen kyllä sortunut jotakin vaaleanpunasta jo ostamaankin, mutta silti olen vielä koittanut pysyä neutraaleissa väreissä, jos sieltä sitten tuliskin poika. Niitä tarinoita kun olen kuullut tuttavapiirissäkin niin paljon.

Ihana auringonpaiste ulkona..harmi kun ei voi oikeen kunnolla ulos esim. kävelylle lähteä, kun heti alkaa supisteleen jos kävelee 100m pitemmälle, mutta voishan sitä mennä tuohon pihalle vaan pällistelemään vähäksi aikaa B)

Semmosta, mutta tosiaan joo, oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!!! =) B)
 
Hellou mammat!

Täällä kituutetaan viimeiset työtunnit ennen talvilomaa. Kohta nakkaan läppärin kiinni ja karkaan paikalta. Ja huomenna suunnataan kohti Miamia. :) Eli tämä tyttö palailee asiaan taas reilun viikon kuluttua, ellei sitten herää jet laagin kans joka aamu klo 04 surffailemaan netissä.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Olivia & Vauveli 22+5
 

Yhteistyössä