Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Täällä on liikkeet olleet muutaman päivän aika hiljaisia. Päivittäin kyllä jotain aina tuntuu, mutta huomattavasti vähemmän kuin esim. viikonloppuna. Välillä meinaa alkaa ahdistaa, mutta kaipa se vielä on ihan normaalia, että on hiljaisempia päiviä, kun toisella on vielä tilaa. Ei niin äkkiä iske kohdun seinät vastaan jos vähän jumppaa. Ja noista kohtukuolemista kertovista jutuista tosiaan pidän silmäni irti. Ihan tarpeeksi tulee pelättyä ja stressattua muutenkin.

Kiva oli taas lukea hyviä ultrakuulumisia. Ja toivottavasti Pain selkäkivutkin ovat vain ohimeneviä!
 
Onpas ollut pitkä päivä kun oikeastaan vaan kotona ollut.
Noh, jos huomenna menis päivä ok niin ajattelin illalla mennä salille polkemaan kuntopyörää, josko se vähä helpottais tota selkää.
 
Marta Mulla tuntuu kans liikkeet joinain päivinä tosi selvästi ja sitten saattaa mennä parikin päivää, ettei tunnu paljon mitään. Vauvalla on vielä niin paljon tilaa, että se voi vaihtaa asentoa ihan kunnolla. Koitetaan olla stressaamatta. :)

Onko muilla sellaista ongelmaa, että ruuasta tulee hirveen helpolla kova ähky? Mulla on varsinkin iltaisin. Ei pysty enää ollenkaan syömään samanlaisia annoksia kuin aiemmin...
 
Tosiaan tulee ähky! Meinasin oksentaa tänään töissä kun tuli vissiin vähä liikaa syötyä vaikka annos oli pienempi kun ennen raskautta..
Hitto minuu ärsyttää kun mua väsyttää nykysin ihan mielettömästi jo ennen kymmentä illalla.. Ei jaksa mitään myöhäsempää ohjelmaa kattoo tai mitään :/
Kisut pääs tänään käymään ekaa kertaa ulkona :) On ne kyllä ennenki pihalla käyny mökillä vaan kyllä oli taas jännä paikka :)
Jahas, jos lähtis sinne nukkumaan!

Laura ja vauveli rv 19+5
 
Ei todella mee nyt säädyllisen parin tunnin viiveen sisään, mut puolustaudun illan muun ohjelman varjolla... :D
Kaverilla kaikki kunnossa, pelit ja vehkeet siellä missä pitääkin jne. Paitsi, ettei niitä jalkovälin varusteita nähty. MUR! Liika häveliäisyys saa äitinsä hermostumaan.. Jospa tuo kertoilis sit omalta osaltaan tytön ominaisuuksista? Ei vaan, kätilö kyllä tiiraili oikeaan kohtaan, mutta sanoi ettei voi varmaksi luvata ja että tytöltä voisi sen takia vaikuttaa.. Eli mekkokauppaan emme vielä suuntaa ja 4d:tä ei sen tähden varata et sais mahdollisesti tietää varmemmin. Vaan oireiden erilaisuuden perusteella veikkailsin itsekin tyttöä, et pikkasen sen kannalle vois kallistua. Mutta päätäni en pantiksi laita.. :LOL:

Vähän jäi vaivaamaan b-mittaan liittyvä merkintä, vastaa viikkoja 19+3 kun np-ultran mukaan olis kasassa 20+4. Tuon huomasin vasta jälkikäteen ja ihmettelin, kun ei noista viikoista mitään sanonut.. No, eipä sillä varmaan niin kovin merkitystä ole. Ja seuraava ultra on näillä näkymin viikon 36 tienoilla, kun tehdään synnytystapa-arvio. Että sitä odotellessa, eipä oo matkaa ku 15 viikkoa :kieh:

Pikavisiitillä nyt vaan ennen unia, palaillaan paremmalla ajalla muiden kuulumisiin.. Sori omanapaisuuteni!
 
Huomenia!

Ähkystä: Minulla on ähky vaivannu koko ajan raskausajan. Heti raskaaksi tulon jälkeen on pitäny ruoka-annoksia pienentää,muuten on kauhee olo eikä jaksa mitään tehdä. Mulla on aamupala, yksi pala leipää/puoli sämpylää päällysteiden kanssa, kuppi kahvia ja yleensä yksi appelsiini. Lounaaksi juon kupin kahvia ja yksi pala leipää/puoli sämpylää. Välipala on tätä samaa tai leivän tilalla on kahvileipää. Lämmin ruoan syön ja sen kanssa palan leipää ja lasin maitoa. iltakahvilla kuppi kahvia ja kahvileipää tai keksiä. ja iltapalaksi lasi maitoa, ja pala leipää sekä appelsiini. Karkkia ja muita herkkuja tulee väliin syötyä, mutta kerralla ei pysty paljoa syömään... Ennen saatoin aamupäivällä lounaaksi syödä puuron, mutta ei enää tarvi ees aatella, muuten saa kauheen ähkyn kun tulee maha liian täyteen :/ tämä siis ennen raskautta.

pauliina ja veikko rv22+3
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista :heart:

ähky löytää tiensä tännekkin osoitteeseen ihan hirmu helposti, reilusti vähemmän kuin ennen tarttee syödä ja tuntuu että maha halkee

Selkäkivut Voimia vain selkäkivuista kärsiville :heart: Itekkii kuulun tähän ryhmään ihan ilman raskauttakin...Nyt ollut vielä toistaiseksi ihmeen hyvänä selkä, mutta veikkaan, että mitä pidemmälle mennään, sitä kipeemmäksi tulee :|

Luin eilen yhden jutun, jossa rakenneultraan mennyt äiti sai tietää, että hänen vauvastaan oli tullut enkeli jo monia viikkoja aijemmin. Järkytyin tästä AIVAN älyttömästi... Kyllä sitä itsekkin rupes ajattelemaan vaikka mitä, hui kauheeta, kenenkään ei pitäs joutua kokemaan tuollaista :'(

Aikaa pitäs tässä kuluttaa, että kouluun vois lähteä..tekemistäkin olis sillä tenttiin pitäs lukea (joka on huomenna, enkä ole siihen lukenyt yhtään!!) ja kait sitä pitäs itestään immeisen näköinen tehhä, ennenku täälä korvesta voi poistua. Hirveesti tulee lunta ja nähtävsti täällä päin vain pahenee iltaa kohden, en varmaan taas illalla pääse pihaan :| Hieman olen epävarman oloinen siitä, ilmotteleeko masun asukki itseestään vai ei....potkis nyt kunnolla ni tietäs!!!! Koulussa toinen luokkalainen on kans raskaana ja sillä laskettu elokuussa, hän tuntenut potkuja jo useamman viikon, Yyh, mie oon epänormaali!!

Rae ja Nyytti 19+6 (HUOMENNA POKSUU!!!!)
 
kepsukka meillähän silloin np-ultrassa siirrettiin LA viikkoa aikaisemmaksi, kun vauveli oli viikkojaan isompi. En ole itse missään vaiheessa kovin vahvasti uskonut, että olisi tosiaan hedelmöittynyt viikkoa aikaisemmin. Rakenneultra oli vkolla 20+0 ja pään ympärys sekä reisiluun mitta vastasivat vkoa 19 eli sitä alkuperäistä. Meillä kuitenkin lukee neuvolakortissa, että vastaa viikkoja. Lääkäri sanoi, ettei pidä olla huolissaan ja sanoin silloin, etten uskonutkaan, että on viikkojaan vastaava. Tähän sitten totesi, että np-ultrassa saadaan tarkemmat mitat kuin rakenneultrassa. Eli sitä vaihtoehtoa ei edes ollut, että olisi saattanut np-ultran mitta vähän heittää, mihin kuitenkin itse eniten uskon. Mutta olkoon, tottapahan myyrä sieltä mahasta jossain vaiheessa ulos tulee.

Ähky vaivaa täälläkin eikä ole yhtään kiva tunne. Ja liikkeistä kun huolestuin, niin kyllähän taas eilen illalla oli kunnon jumppa mahassa. Josko myyrä olis tajunnut, että nyt mammaa hermostuttaa, niin näytetään sitten, että täällä ollaan ja hyvin voidaan. Olikin jo ikävä :heart:

Mukavaa päivää! Marta & myyrä 24+0 POKS
 
hei vaan hei kaikille.

olipas eilinen työpv taas yhtä tuskaa viikon paussin jälkeen,ei vaan sovi yhtään mulle enää tuo istumatyö.mulla liitoskivut jyllää pahana ja samoin selkäkivut(täälläkin)selkä tulee töissä aina kipeeks,ei kotona,ja todella inhottavasta kohdasta,lapaluiden välistä,tuosta missä rintsikoitten kiinnikkeet suunnilleen menee.selkä oikeen rusahtelee kun sitä koittaa jumpata aina töissä tauoilla jne....saapa nähdä miten kauan jaksaa töissä pinnistellä.

kysynkin jos joku viitsis osais mua auttaa,että moneltako pv kuussa työnantaja maksaa palkkaa sairaslomalta?

taas olisi iltavuki tiedossa,plaah :kieh: :ashamed:

mutta ei kai siinä,jos käpertyis peittoihin lukemaan twilight sarjan kolmatta osaa.on muuten hyviä kirjoja,moniko on lukenut?

virpi ja kullannuppu 19+1
 
Tosta saikusta.. Meillä ainakin kun on ollu yli vuoden töissä saa 5 viikon ajan palkkaa sairasloman ajalta.. Et ihan mukavasti :) Mut se riippuu tietty tessistä, mut veikkaan et vähintään toi 5 viikkoo saa jos on yli vuoden ollu.

Tjaaha, pitäsköhä hommia jatkaa taas :D Oon kyllä niin yliahkera työntekijä nykysin ku kakslussalla vaan surffailen työaikana :D
 
Huh kylläpä nukutti. Eilinen päivä oli jotenkin niin pitkä ku nousin jo puol kuus ylös. Elisen aikana sain neulottua yhdet pikkuset töppöset http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=286 Tosin viimeistely jäi vielä tekemättä kun ei oo oikean kokosta virkkuukoukkua.

Vauvalla oli eilen pitkin päivää kunnon jytät käynnissä. Ei jäänyt epäselväksi että masussa tosiaan on joku :heart:

Selkäkipu on ehkä vähän helpottanut, kun saa maata, istua, seistä, kävellä ihan omassa tahdissaan ja sillon ku tuntuu siltä. Jospa sitä tänään menis käymään selkäjumpassa, kesto 30 min ja vaik päälle polkis kuntopyörällä.

Pirullista vaan ku tonne alavatsaan sattuu tohon oikeelle alas vähän lonkan yläpuolelle. Tuli jo mieleen ettei ois umpisuoli, mutta kaipa se alkaa oireilemaan muutenkin jos on tulehtunut ?

Huomenna ultra. Hui, jännittää :headwall:


 
Pai80: Jep umpilisäkkeen tulehdus on toosi kipeä yleensä, mutta en tiedä voisko oireet olla lievempiä raskaana..? Koska tuntuu, että melko monessa taudissa/tulehdustilassa oireet on jostain syystä lievempiä kuin tavallisesti. Mutta en tiedä.

Sairaanhoitajan tietokanta sanoo umpilisäkkeestä seuraavaa:
Tyypillinen umpilisäkkeen tulehdus alkaa yleisenä vatsakipuna, joka muutamien tuntien aikana paikallistuu oikealle alavatsalle. Kipu usein pahenee yskiessä ja tavallisesti voimistuu ajan mittaan. Usein esiintyy pahoinvointia ja oksennuksia, joskus ripulia. Usein on vilutusta ja kohtalaista kuumetta.

Mulla itellä oli tulehtunut lisäke kun olin noin 10-vuotta, ja kipu alko juhannusaaton aattona, paheni yöllä ja aamuyöstä sit sairaalaan kun oksensin ja koski niin kamalasti. Siitä sit lastenpolille leikkaukseen suoraan, oli kuulemma viime tipassa leikattu se. Mutta tulehduskohta oli siis todella kipeä, punotti ja oli pinkeä + kosketusarka.

Noniin, meen jatkamaan palautumista reissusta, myöhemmin lisää :)
 
Viime viikolla pohdin täällä että millonhan mahtaa alkaa tuon lapsosen liikkeet tuntumaan ja seuraavana yönähän ne jo tuntui.. :D Heräsin yöllä kello 3 siihen että tuo pikkunen oli tunkenut itsensä niin ylös navan ohi että mahan päällä näkyi vaan "möykky".. :D
Perjantain jälkeen sitten onkin tuntunut liikettä joka päivä,ja joinain päivinä potkinut oikeasti lujaa! :LOL:

Vkoloppuna käytiin Villa lyhdyssä ja Naperotorilla ja matkaan lähti muutamat hyvä kuntoiset ja halvat bodyt kokoja 50cm ja 56cm plus yhdet housut.:) Äitini kun ilmoitti jo ostaneen muovipussillisen vauvanvaatteita....... :LOL: :whistle: :whistle:

Maanantaina söin töissä pienen palan mustikkapiirakkaa ja tuo pieni matkalainen taisi tulla sokerihumalaan koska potkujen määrä oli aivan mieletön..:D B)

Ja eilen töissä ollessa taisi olla mahassa tylsää kun kaveri yritti tulla kyljessä pylly edellä ulos reilu tunnin... :whistle: :D ihana höpö vauva :heart:

Vielä tänään ja huomenna töitä tälle viikolle ja perjantai onkin pekkanen ja silloin olisi taas neuvola aika:)


[/b]selkäkivuista[/b]
Täällä löytyy myös ja varmastikkaan työni ei auta asiaa,seisomista 8h tai istumista 8h plus sitten työmatkat autossa päälle 2,5h päivässä työpäivän lisäksi.Fysioterapeutti arveli että tulen varmasti kärsimään kovasti näistä kivuista raskauden aikana sillä minulla on jo luonnostaan erittäin liikkuvat nivelet ja selkäranka. Jospa tämä nyt sitten menisi ohi kun yrittää jumppapallon kanssa jumpata kovasti syviä vatsa ja selkälihaksia..:) Jaksamisia myös muille kipuilijoille!

Ps. Huomenna 19+0 AIKA JUOKSEEE :LOL: :hug:
 
Juu siis mä en nyt rupea kehittelemään itelleni mitään tulehtunutta umpisuolta. Tuntuu että vauva on viimepäivät tykästynyt tuonne oikealle alas tökkimään, et voipa olla sit et muut sisuskalut vähä ärtyneet siitä.

Mulla on toi työpäivät silleen et matkoihin menee noin 2 h / päivä ja sitten 8 h pitää istua. Tietty välillä voi jalotella, mut eihän sitäkään voi jatkuvasti tehdä ku muutenhan jää sitten työt tekemättä.

Nyt aamusta taas ollu hiljasempaa masussa, mut tässä koneella ku kumarruin eteenpäin niin tuntui taas jotain pientä. Ehkäpä toukalla oli eilen senverran vilkas päivä et tänään sit väsyttää enemmän :)


 
Hei taas:)

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille ja kaikille tyttö- ja poikalupauksille!:)

Hankinnoista: Itse ei olla hankittu uudelle tulokkaalle vielä mitään, mut melkein kaikki isoimmat hankinnat, kuten vaunut/rattaat, sänky yms.. ovat valmiina kun jäävät sitten esikoiselta:) Ainoastaan jotain pientä, kuten sitteri yms pitäis hankkia.. Ja tietysti sitä varmaan tulee joku vaatekin ostettua pikkuiselle:) Varsinkin jos tyttö olis tulossa...:)
Ainoastaan oon miettinyt sitä, et tartteisko olla ne sisarusrattaat vai ei!? :S

Vaatteet: Meillä esikoinen oli syntyessään 3740g ja 52cm.. Ja hyvin mahtui 56 cm vaatteet.. ja osa niistäkin oli tosi isoja..:) Mut äkkiä ne menee kyllä pieneksi.. Monet tais täällä hehkuttaa niitä kietaisubodeja/paitoja?:) Meillä ei niitä kauheasti ollut käytössä, kun mies ei pitänyt niistä yhtään :D Hänellä meni hermot, kun ei ikinä sattuneet ne narut menemään oikeisiin kohtiin:D Niin jäi vähän vähemmälle niiden käyttö:)

Tukivyö.. Mulle sanoi neuvolassa, et se saattais auttaa vähän näihin kipuihin, et kannattais kokeilla.. Jollain taisikin olla kokemusta siitä? Onko ne miten hintavia? Ja saako niitä ihan isommista kaupoista, vai jostain erikoisliikkeistä?

Ultra olisi vasta ensi viikon tiistaina.. :/ Ja aivan älyttömästi pelottaa jo valmiiksi.. Edelleenkin huolestunein fiiliksin täällä ollaan, kun ei niitä liikkeitä ole vieläkään juuri tuntunut... :/ Mut jospa se tästä... Odotellaan vain ja toivotaan parasta:)

-Heidi ja Pikkuinen 19+5
 
En ihan ehtinyt kahden tunnin sisällä raportoimaan :LOL: kun piti hoitaa muitakin asioita kaupungilla.
Mutta siis, pikkuisilla kaikki hyvin :heart: :heart: Ensi kerralla katsotaan vielä toisen sydän, koska nyt ei asennon vuoksi saatu kunnolla näkymään. Mutta se mitä näkyi, oli ihan normaalin näköistä. Olen niin huojentunut. Ja lääkäri kovasti kehui tilannettani: kun sinulla on olleet isoja edelliset lapset ja kohtu on siis tottunut venymään kovasti, on pienempi mahdollisuus, että se nytkään innostuisi liikaa supistelemaan ennenaikaisesti ja synnytyksetkin kun ovat onnistuneet ihan ok, ei näidenkään alatiesynnytykselle ole sen puolesta estettä. Eli kaikki suunnilleen niin kuin pitääkin. Kohdunsuu kiinni.
Olen luonteeltani sellainen, että en halua olla vaivaksi kenellekään ja alkoi ihan nolottaa, kun jouduin pyytämään ultrauksen keskeyttämistä hetkeksi ja menemään kylelleen :ashamed: Tiedän, että se on ihan normaalia, mutta siltikään en haluaisi olla vaivaksi, varmaan ultraajalle hankalampi asento. Minulla lääkäri tutki toisen vauvan ja sit erikoistuva lääkäri toisen (kokeneempi varmisti kokoajan kuvasta). Neljän viikon päästä uusi aika.
Ja sukupuolia ei kysytty eikä niitä kerrottu.

Palkitsin itseni Eskimojätskillä kotimatkalla, nam.
 
Hei!

Rakenneultrassa käyty, ja kaikki oli hyvin ja epäilystäkään ei jäänyt vauvan sukupuolesta kun ne vehkeet siihen ruudulle lävähti eli POIKA olis meille tulossa. Ultraus oli erittäin tarkkaa ja kesti miltei tunnin ja senpä takia päädyin nyt perumaan sen huomisen yksityislääkärin ultran. Poika vastasi viikkoja ja kaikki rakenteet ja muutkin mitat olivat juuri niin kuin pitääkin, joten nyt helpotti ;) Ihanaa, pääsenpä nyt haalimaan sitten pojan vaatteita meille pitkästä aikaa :LOL:
 
pai80:
minultahan leikattiin umppari pois kolmisen viikkoo sitten. mulla vatsa kipu alkoi illalla ja hiljalleen paheni. niin että aamulla oli mentävä lääkäriin. se keskittyi sinne oikealle puolelle. ja varsinkin kävellessä teki kipeää ja jos sitä painoi. en usko että oisin mennyt lääkäriin vielä noin pian mahakivun takia jos en olis raskaana. sairaalassa eka kattovat et vauvalla on kaikki ok ja sit laittoivat kirurgille. ja se sano heti et umppari leikataan. ne mittas mun kuumeen siellä ja oli 37,7 vaikka musta ei tuntunut yhtään kuumeiselle. ja oli se sit tosiaan tulehtunu. se on vaarallista jos se pääsee puhkeemaan. luin jostain et se voi tulehduttaa kohdun samalla.ja se on sit vauvalle vaarallista. mulla leikattiin tähystyksellä ja kaikki on nyt hyvin. ens viikolla palaan töihin.
et mieluummin turhaan sinne lekuriin kun liian myöhään.ei vara venettä kaada. mullakaan se kipu ei ollut missään vaiheessa sietämätöntä. silloin koski kun liikkui tai joku tökki sitä..

niin ja mä en oksentanu enkä ripuloinu. eikä ollut mitenkään huono olo

tänään poksutaan 21 tiuhti ja toukka :heart:
 
Pai Mulla meni Jorvissa sellanen reilut 20 minuuttia rakenneultrassa ja siellä kätilö pelkästään ultraili masun päältä. Eli ei tehdä mitään muita tutkimuksia. Kätilö kertoili samalla koko ajan mitä mittaa tai kuvaa ja näpsi vielä vinon pinon kuvia meille mukaan. Mulla on muuten kans samantyyppistä kipua kuin tuo sun "umpisuoli", mutta vasemmalla puolelle. Luulen, että kyseessä on kohdun kiinnikkeiden löystyminen... Ihanat tossut olet muuten neulonut. :) Mun äiti neuloi vauvalle tämän asun ja itse neulon samasta langasta peittoa (muuhun en pysty :D )

http://www.novita.fi/public/neuleohjeet/mallit/kevat_2010/85.jpg

Mullekin suositeltiin raskausajan Si-nivelen tukivyötä (vai onko se S-nivel... mitään tietoa). Kuulemma voi kysellä yleensä lainaan neuvolasta. Pitää ens viikolla katsoo, oisko niillä.

Onnea Liplatuksella, Kepsukalle ja muille ultratuille hyvistä uutisista. :)

Olivia & Vauveli 21+3

P.S. Kuka puhui Eskimo-jätskistä?! Tuli kauhee himo! :p Ensimmäinen selkee raskausajan himotuksen kohde on kaikki jätskit (hedelmien lisäksi).
 
Heips!

Täällä mennään n. viikoilla 20+5.

On ollut kiva taas lukea tekstejänne. Ihanaa, kun jaksatte olla niin aktiivisia!

Mulla oli rakenneultra 25.2.10. Kaikki vaikutti olevan hyvin ja kätilö veikkasi, että saattaisi olla tyttö tulossa. En ala kuitenkaan ostelemaan tyttöjen vaatteita vielä (meillä poika ennestään, jolle ostettu vain selkeästi poikavaatteita). Varasin 4d-ultran kuukauden päähän. Sen jälkeen sitten tiedän varmasti tuleeko tyttö vai poika. Muutaman päivän nuoremmalta vaikutti, joten on todennäköistä, että menee lasketun ajan yli, kuten viimeksikin.

En tunne vielä vauvelin liikkeitä ja selvisi, että mulla on istukka etuseinämässä. Saa nähdä milloin tunnen ensimmäiset liikkeet. On sentään jo toinen lapsi tulossa, mutta kun tuota vatsanseutua oli jo ennestäänkin, niin sekin varmasti vaikuttaa asiaan.

Annoin luvan siihen istukkaveren luovuttamiseen. Onko moni muu antanut luvan siihen? Ajattelin, että jos itse on niin hyvässä tilanteessa, että saa terveen lapsen, niin on hienoa, jos sillä voi auttaa muita.

Huomenna on kolmas neuvolakäynti. Sitten saan lähetteen sokerirasitukseen ja ajan ekaan lääkärineuvolaan. Vähän jännittää tuo sokerirasitus, kun mulla oli viime raskaudessa todella suuria vaikeuksia saada sitä nestettä alas. Joku sanoikin, että sitä sokerilitkua on kahta eri lajia. Täytyy toivoa, että tällä kertaa ei olisi samaa kuin viimeksi.

Kysyn huomenna myös neuvolassa kenen kanssa voisin puhua synnytyksestä. Ekaa synnytystä ei käyty jälkikäteen mitenkään läpi, vaikka ongelmia oli. Haluan vain varmuuden siitä, ettei viime synnytyksessä ollut mitään sellaista ongelmaa, mikä aiheuttaisi kasvavaa riskiä tai voisi pahentua tässä toisessa synnytyksestä tms.

Millanen sanoi käyneensä tuolla Naperotorilla. Oliko minkälainen paikka ja miten auki? Olen nähnyt Koivukylänväylälle sen kyltin, mutta ei ole tullut mentyä sinne vielä. Villa Lyhty on kyllä ihan mahtava paikka!

Esikoinen on sairastellut. Viime viikolla hänellä oli niin paha kurkunpääntulehdus, että oli hengitysvaikeuksia jopa päivällä. Saatiin vastaisuuden varalle kortisonitabletteja. Kaiken huippu oli, että kun käytiin hakemassa lääkkeet yhdestä apteekista, niin laskuttivat euron laskuerittelystä vakuutusta varten. Kaikissa apteekeissa laskuerittely on kyllä ilmainen, joten vähän nauratti tuo heidän päätös. Heidän mukaansa melkein kaikki lapsiperheet ovat pyytäneet erittelyä. No ei tarvitse varmasti enää niitä tulostella. En usko, että kukaan lapsivakuutuksesta maksava käy enää ko. apteekissa, kun erittely on muualla ilmainen.

Mitäköhän muuta? Odotan niin, että ei tarvitse enää herätellä poitsua tarhaa varten, vaan saadaan aamuisin nukkua pidempään ja köllötellä rauhassa. Jos hyvin käy, niin jään lomien kautta ä-lomalle jo 23.4.10.

Vointi on ollut suhteellisen hyvä ja töissäkin on joku tehokkuuden kausi menossa. Se on hyvä, että voi sitten hyvillä mielin jäädä ä-lomalle.

Aurinkoisia kevät-päiviä kaikille!
 
Pai Mulla on ihan samanlaisia kipuja vaihtelevasti kummallakin puolen alavatsaa, kovastikin pistävää kipua siis. Ne on niitä kiinnikekipuja eikä niissä oo mitään pelättävää (siis vähättelemättä huoltasi ollenkaan). Relax, darling! Ne vaan kertoo, että kohtuu kasvaa reippahasti ja kaikki on mainiosti. Oliko sullekin tulossa eka lapsonen? Silloin kohtu ei oo koskaan vielä joutunut kokemaankaan tällasta venymistä ja paukkumista, niin oletan että ekalla kerralla vois erityisesti vaivata siksi.

Ei sillä, että nää paniikin tunteet ei ois tuttuja kaikille. Vaikka oon nyt ollut periaateessa kahdessa rakenneultrassa ja kummassakin on sanottu että kaikki on hyvin ja diibadaaba, oon kehittänyt jälkikäteishermostuksen siitä, että ihana poikanen on viikkojaan pienempi.. Koska ei siis ole yksinkertaisesti mahollista, että olisin hedelmöittynyt viikkoa myöhemmin. Enkä tajua, miksi tällaisen kaltaiseni jenkkakahvamatamin lapsi ei olisi potra ja ponteva jättiläinen. Ja tää onkin tämmönen keijukainen kooltaan :eek: Toisaalta oon huomannu, että noissa ultrissa se touhu on hieman rändomia: toisessa ultrassa sikiö arvioitiin vain päivää nuoremmaksi kuin viikot, toisessa melkein viikkoa nuoremmaksi. Näin ruudulta, että kun kätilö mittasi yhen mitan kahdesti, niin ekalla kerralla kone näytti rv19+2 ja tokalla kerralla rv20+1 (ja mittauspäivähän oli oikeasti rv21+2!). Ihan millimetrin vippauskin voi siis heilauttaa tulosta tosi rankasti. Aika raakoja arvioita nää kaikki siis lienevät.

Takaisin töihin! Teen parhaillaan käännöshommaa, käännän saksankielistä satukirjaa suomeksi. Miksiköhän väitin, että saksa sujuu? :LOL: Tää on jatkuvaa sanakirjan pläräämistä. Mutta lähetän sitten vaikka kaikille halukkaille heinämammoille tän kirjan, kun se kesällä julkaistaan. Pidän tätä vavvojemme teemakirjana :heart:
 
Merkkaamassa vaan. Huomenna on äpoli käynti ja kohdunsuun tilanteen tarkistus. Supistelee kyllä sen verran lahjakkaasti, että on ihme, jos ei tuolla alakerrassa ole mitään tapahtunut. Pikkuveli liikkuu kyllä kovasti, varsinkin illalla. Välillä tosin sattuu ikävästi kun veikka työntää jalkojaan sektioarpea pitkin.

Pojan odotus näyttää olevan hurjan paljon hankalampaa kuin tytön odotusaika..

omenaruusu ja pikkuveli 22+6
 
Heippa kaikille mammoille!

Selkäkipuisille tsemppiä! Mullakin on selkä alkanut ilkeästi kipuilemaan. Muissa raskauksissa selkäkipu on tullut vasta loppuraskaudesta. Huh, ylimääräisiä kiloja on kyllä nyt sen verran, että sekin varmaan pistää selän kipuilemaan. Tuota tukivyötä en ole ennen käyttänyt, kun ei ole ollut tarvetta. Nyt kyllä täytyis varmaan sellainen hankkia.

Onnea uusista ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Virpi1980 meillä ainakin maksetaan ihan normaali palkka 2kk ajalta vuodessa (Kela maksaa ymmärtääkseni tältä ajalta työnantajalle pvrahan, jos pitkä sairasloma) ja sitten tippuu sairaspäivärahalle, jos enemmän sairastaa.

Mä kävin tänään varmuuden vuoksi neukkalääkärillä, kun mullahan kanssa supistelee ihan huolella. Edellisessähän raskaudessa mulla alko kipeät supparit kanssa jo rv 17-18, mutta eivät aiheuttaneet mitään alakerrassa. Nytkin oli kaikki hyvin. Kohdun ulkosuu oli sormelle auki, mutta se on ihan normaalia, kun on aiempia synnytyksiä takana. Huomenna käyn vielä varmuuden vuoksi ottamassa labrat. Kyllä helpotti tietää, että supparit eivät ole vaikuttaneet mitenkään. Ensi viikolla sitten normaali neuvola!

Täällä on kuopus ollut vatsataudissa useamman päivän, mutta nyt on onneksi alkanut helpottaa. Yöt on olleet kyllä tosi rikkinäisiä, vaikka poika ei ole oksentanut/ripuloinut (onneksi!) öisin. Muuten vaan on ollut vaikeata nukkua, masussa varmaan kiertänyt tai jotain. Mutta nyt tuo tahtoo jotain, täytyy mennä selvittelemään...

Sherine + muru 20+5
 

Yhteistyössä