Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Martalle kiitokset uudesta pinosta!

Onnittelut ultrassa käyneille ja ihania tyttö/poikalupauksia saaneille! On tosiaan aika sinivoittoinen tuo listamme.

Liplatus: Meillä ollaan kans päädytty noihin emmaljungan tupliin (twin city cross) kahdella kantokassilla+ jalkapeitteellä. Lisäksi tahdon baby bjorn balance sitterit, stokken sleepy pinnasangyt, Gragon logico S turvakaukalot ja niihin sopivat matkikset (Graco Quattro Tour Duo), joihin sa 2 turvakaukaloa kiinni. Kalliiksi siis todella tulee! Mitän ei vielä kuitenkan olla hankittu (lukuunottamatta muutamaa pientä unisex vaatekertaa) vaan odotellaan keskiviikon rakenneultraa. Mulla vointi pysynyt toistaiseksi hyvänä eikä mitään supistuksia yms ole ollut. Töissäkin jaksan toistaiseski varsin hyvin vaikka portaita kiivetessä puuskututtaakin matalan hb vuoksi. Maha kyllä kasvaa vauhdilla että saapi nähdä milloin alkaa tahti hiljenemään!

 
ultra takana tänään ja kaikki kunnossa. kahden kuukauden päästä uusintakäynnille.
ja tyttöä :heart: meille luvattiin tai näytettiin ihan. että se siitä minun poikaolosta :D

tongin jo tytön kaikki pienet vauvavaatteet esiin.ihania ovat.mun ei tartte ostaa enää mitään 56-62cm vaatteita on nyt kaappi täynn' ja paljon on isompiakin valmiina.
no kävin mä ultran jälkeen heti muutaman pinkin unelman ostaa :)
nyt vaan sit ollaan ja ootellaan.

vielä tää viikko sairaslomaa sit ois paluu arkeen. no ei tartte olla ku vajaa 2vko töissä niin pääsee talvilomalle ja sit sen jälkeen aletaan odottamaan äitiyslomaa.
miehen pitäisi saada pitää loma heti mun äitiysloman alussa ja sittenhän siihen tulee heti perään kolmen viikon isyysloma. kerrankin ollaan lomalla koko poppoo samaan aikaan.

nyt saunaan ja sitten odottamaan täydellisiä naisia

terveisin tiuhti ja prinsessa-toukka 20+5
 
heipsan pitkästä aikaa.

En ole ees jaksanut täällä käydä kuulumisia lukemassa. olen niin väsynyt ja ajatukset olleet ihan muualla.

täällä maha tuntuu kasvavan huimaa vauhtia, ainakin vaatteet päällä näytän siltä kun oisin jo rv +30... Vaikka huomenna poksuu vasta rv 20. Mahassa vauva pitää välillä kunnon jumppia. Se tuntuu niin ihanalle. Ruokahalu on valtava koko ajan, ehkä juuri sen takia maha kasvaakin, pitääkin huomenna aamulla mennä puntarille, että kuinka paljon sitä painoa on nyt tullut.
Ultra ois torstaina, ja mä toivon kovasti että tämä suostuu näyttämään kumpi siellä majailee. niin vois vähän suunnitella mitä sitä tarvitsee ostaa.

Meillä yöt olleet yhtä itkua ja yskimistä, kun tytöllä on flunssa ja hammas tulossa samaan aikaan.
Toivottavasti yö menis hyvin,että päästäisiin jo kerhoon huomenna, kun mä alan mutuen hyppiä seinille.

Emmy rv 19+6
 
Kiitos uudesta pinosta, mä oisin kyl tyylikkäästi kirjotellut vielä helmikuuhun vaik kuin kauan. :)

Onnea jälleen ultrassa käyneille ja lupauksia saaneille :flower:
Täällä ois vielä kolme yötä ennen ultraa. Hitsi ku jännittää.

Viikonloppu meni selkäsärystä kärsiessä. Tänä aamuna sitten suihkussa alko sumenemaan silmissä ja humisemaan korvissa niin et ku pääsin sängylle pitkälleen, en hetkeen nähnyt enkä kuullut mitään. Tiiä sit et laskiko paineet liian alas vai kipuko sen teki ? Soitin neuvolaan, mut eihän siel ollu lääkäriä tänään paikalla, joten kehotti ottamaan yhteyttä työterveyshuoltoon. Niin turha käynti oli työterkkarilla ettei tosikaan ! Tyyppi ei ottanu mitään kantaa, tyyliin "no voi voi... sellasta se on... Voi olla noidannuoli tai jotain muuta, mut ei tää oo vaarallista sulle eikä vauvalle. Etkä sä nyt oikein buranaakaan voi syödä ja panadolista ei varmaan oo apua..." "Mut hei nyt vaan nautit näistä lämpenevistä keleistä..." :eek: :headwall:
Tän päivän sinnittelin töissä. Onneks mies haki mut kotiin, en varmaan vieläkään ois kotona jos ite oisin joutunu bussil tulemaan. Hyvä että portaat pääsin ylös kotiin. Nyt sitten ilta menny sohvalla toiselle kyljellä maatessa. Jos erehtyy menee selälleen tai toiselle kyljelle niin ei tuu mitään. Noh, katon nyt vielä ens yön et tarviiko joka kyljen kääntöön herätä... Jos menee siihen, niin jään huomenna kotiin. Ja yritän saada ajan neuvolalääkärille, vaik siis saankin olla 3 päivää omalla ilmotuksella. Mut tuntuu jotenkin tyhmältä soittaa töihin "mulla on selkä kipee enkä tuu 3 päivään töihin..." Ehkä oon liiian ankara itelleni ?

Kiva ku kokeneemmat täällä antaa vinkkejä noihin vaatehankintoihin ja ennen kaikkea niiden määrään. Meil ei oo juurikaan mitään hommattuna. Yks paketti tilattu HM:ltä ja sitten parit vaatteet saatu ja itekkin oon jo ostanut pari. Isot hankinnat kaikki vielä tekemättä, ei olla edes käyty kattelemassa missään. Täytyis varmaan yrittää raahautua kauppoihin ja saada jotain päätöksiä vaikka jo aikaseks. Ku ei näköjään voi tietää et miten se lopumpi aikaa menee. Ei tää puoliväli mitenkään paljon lupaile.

Kyllä ne liikkeet varmasti lähiviikkoina lopuillekkin heinäkuisille alkaa tuntumaan. Mulla on tänään taas ollu kunnon bileet masussa. Tuntuu et heti ku oon hiljaa ja paikallaan alkaa myllerrys. Mut tossa ku makasin ja aloin juttelemaan miehelleni, niin bileet lopahti. Tais toukka jäädä kuuntelemaan... Jos nyt jotain kuulee... :LOL:

 
virpi1980 mä päivitän ne sukupuolet tohon ekalle sivulle siten, että tyttölupauksista on tiedot pinkillä ja poikalupauksista sinisellä. En siis erikseen enää laita sinne sitä sukupuolta sitten näkyviin.
 
Mä en tollaisia kiinnikekipuja (vai mitä ne oli) oo varmaan sit kokenutkaan, ei sen puoleen ei tässä raskaudessa oo ollu liitoskipujakaan. Kyllä ne varmaan kaikki pääsääntöisesti on ihan harmittomia, kuhan ei verta ala tulemaan :)

Mäkin ajattelin eilen, että kuinka kauan sitä oikeesti jaksaa enää shoppailla vauvanvaatteita. Mä haluan, että pieniäkin kokoja on kuitenkin riittävästi - toisaalta kesällähän pyykki kuivaa tosi äkkiä. Ostin kuitenkin 2 bodya 56, missä oli I :heart: daddy. Mommy-versiota oli vaan punasena :( Sit sellasen pipon, missä oli pienet korvat :heart: Oishan se hienoa tehdä juhannuksen jälkeen löytöjä aleista, mutta saa nähdä kuinka paljon silloin enää jaksaa. Mies yksin ostoksille sitten vaan :)

Olikohan se Pai, ketä kirjoitti kohtukuolemista ja ahdistuksesta....mullakin on ilmeisesti jotain ahdistusta, koska viimeisen 2 viikon aikana olen herännyt joka aamu kello 4-5 johonkin kamalaan painajaiseen, jonka jälkeen on ahdistanut niin ettei saa unta. Tietenkin se voi olla myös työstressiä :/ Sitten nukuttaa illalla niin perhanasti, kun on nukkunut huonosti...plääh.

Meillä on Emmaljungan tuplat vm. 05 muistaakseni. Niissä ei ole kääntyvää heittoaisaa, mutta sisarusrattaina menee varmasti vallanmainiosti (käyttöikä jää kuitenkin aika lyhyeksi). On kantopussi ja jalkapeite lisävarusteina. On ne Emmaljungat ihan eri laatua kuin Graco tai Carena (anteeks, kun just joku sanos et ostamassa Gragot :ashamed: )

Meille voi laittaa sinisellä tekstin sitten :attn:
 
Huomenta kaikille!!!!

Meille voi laittaa tekstin sinisellä, eli siis poika tulossa :heart: :heart:
ultrassa oli kaikki hyvin ja nyt kun kotona olen niin kaikki tuntuu olevan muutenkin hyvin, kun ei tarvi töitä stressata :) :)
me ollaa jotain vaatteita hankittu muutamia ja vaunutkin olis tuolla tallissa oottamassa, eipä onneksi tarvitse mitää muuta kuin vaatteita hankkia kaikki muut tallella.

Mulla on alkanut tulla ihan ihmeellisiä ajatuksia mieleen esim, mitä puetaan kesä vauvalle päälle? ja apua, se on poika osaanko hoitaa poikaa kun nuo edelliset on tyttöjä :LOL: :LOL:

Taas olis tullu lunta reilusti ja lumitöihin pitäisi lähteä mutten taida kauheesti uskaltaa kun niitä supistuksia on ollut ihan kiitettävästi :(
jollekin muullekin oli tullu kylmät väreet tuosta että kesäkuisten pinoon oli ensimmäinen vauva syntynyt, niin minullekin, alkoi hieman jo jä jännittää kun aika tähänkin asti mennyt niin nopeesti ettei meinaa itse perässä pysyä :ashamed:


ainiin tänään olis poks 22 :heart: :heart: :heart:

NeLa ja lassi rv 22
 
Heissan!

Täällä kanssa on mietitty viime päivät sitä, että mitenköhän mä kolmen tytön äitee osaan hoitaa poikaa?? no, pikkuvauvan hoito on varmasti melkein samanlaista mutta entä kun poika tulee isommaksi.. Noh, turhaa varmaan mietin, eiköhän elämä ja lapsi opeta. Mutta on ihana ostaa pojalle vaatteita, kun tähän asti on ostanu punaista,vaaleanpunaista ja lilaa etupäässä ja tyttömäisiä hepeneitä.

Me ei olla kenellekään paljastettu vauvan sukupuolta. aateltiin jos sitten äippäpolikäynnin jälkeen paljastettais.. :D mies halus niin. Taitaa useet luulla,että meille tulee tyttö ku on sanottu ettei näkyny...pojan kun ultrassa näkee paremmin, niin mä ainakin oon kuullu. jos ei nää on tyttö tai ujo poika, jalat ristissä.

lunta vaan satelee...

pauliina ja veikko rv22+2
 
Mä jäin tänään kotiin. Selkä oli niin karmeena eilisen illan ja viime yön.
Yritin saada lääkäriaikaa neuvolasta, mutta eihän siel oo ku neuvolalääkärit kuulemma on käytössä noihin raskaudenajan seurantoihin yms. Hyvin on hoidettu meillä Vantaalla terveydenhuolto. Eka kysytään et mites sun työterveyshuolto sitten vaan sanotaan ettei oo aikoja enää tälle päivälle. Mut meil on iltavastaanotto klo 16 alkaen, tuu sinne...
Voin kertoo et nyt kyl itkettää.

Tietty saisin olla kolme päivää omalla ilmoituksella, mutta tuntuu jotenkin luontevalta mennä lääkäriin jo tänään. Kuitenkin perjantaista asti oon tätä selkäsäryn pahentumista kuulostellut. Ja jotenkin tuli just sellanen veemäinen fiilis ku soitin pomolle tossa, kommentoi "Ai eikö se sitten oo yhtään parempi..."
 
onnea tyttö- ja poikalupauksista sekä hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Meillä on kyllä pienet vaatteetkin olleet käytössä, vaikka toinen olikin 4kilonen ja toinen vähän alle, rääpäleitä silti, mutta eihän ne 50-56cm vaatteet kauaa menny! Nytkin oon ostellu aika paljon niitä ja myin varmaan sitten eteenpäin, kun en enää tarvi tai tietty ihanimmat säästän.. On mulla jo 62-68cm vaatteitakin ja varmasti saan siskoilta, toisella on poika ja toisella tyttö.

Meijän pojat saivat viime yönä serkkupojan :heart: Ihana, kun sukuun syntyy pienokaisia =) Nyt odotellaan, että vauva ja äiti kotiutuu, niin päästään ihastelemaan!

Huomenna ultra ja jännittää niin hirvittävästi... Saankohan yöllä ees nukuttua :ashamed: Toivottavasti kaikki olis vaan hyvin :whistle:

Kiitos martalla uudesta pinosta!! Nopeaa toimintaa tosiaan!! :)

Siis kuukaudet menee kyllä hirmu nopeeta... Pitäis nyt vaan nauttia raskaudesta, kun tämä on näillä näkymin viimeinen! Töitä olis enää vajaa 2kk, sitten alkais kesäloma ;)


Mukavaa alkanutta viikkoa mammat ja masut :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 21+4 :heart:
 
Aikani tässä mietittyä tulin siihen tulokseen että menen käymään tossa yksityisellä lääkäriasemalla. Käynnille tulee hintaa jotain 50 eur, mutta pääsenpä lääkärille. Aika on jo 10.45.
 
Marta: kiitos informaatiosta,olin sen jo itekki hokannu,kun tarkemmin niitä tarkastelin.hymähdin vaan itsekseni että kuinka sokee sitä aina välillä onkaan.ilmankos kukaan muu siihen ei mitään kommentoinukkaan kun piti mua toopena :LOL: :wave:

täytyy mennä iltavuoroon,joten jos ottas pienet päikkärit että jaksaa illan puurtaa,vitsi mää inhoon nuita iltavukeja :kieh:

he hee hokasin just et tänään poksutaan se olis niinku 19 vk täynnä :D =) jee jee.puoliväli häämöttää.

mutta nyt koisimaan ;)
 
Oiii... Onnea poika ja tyttölupauksista! :heart:

Mä en millääääään malta odottaa omaa huomista ultraa. Pääsiskö nyt jo, jos menis vaan jonottamaan :LOL:
Mukavaa lukea noita kirjoituksia hankinnoista. Mä itse olen nyt kyllä harvinaisen typerä, koska mä en uskalla vaan niitä tehdä. Sanotaanko että mulla vaan on vähän pahaenteinen olo.. jostain syystä. :/ Tyhmää.

Maha on kasvanut. Mies oli eilen sanomassa (melkein) viimeiset sanat, mutta pelastautui
"sulla on ihan hirvee........eeeeeeen iso maha" Luultavasti lisä-eet tuli kun mulkaisin sitä :D :LOL:
 
Jeps. Lääkärissä käyty. Loppuviikko sairaslomaa. Ei osannu sanoa oikein mitään muuta ku et lepoa ja liikettä ku siltä tuntuu. Mutta hyvä näin. Voi olla miten päin huvittaa.
Ja jos särky ei helpota niin täytyy yrittää työterveyshuollon kautta taas...
Noh, torstaina on ultra. Onneks.

Pomo varmasti hirveesti ilahtuu tästä mun ilmotuksesta. Varsinkin ku bussilakko on alkamassa ja muutamat on jo ilmottaneet etteivät pääse mitenkään töihin...
 
Pai80 Siis ihan törkee työterveys teillä!! Mulla ei oo puoleksikaan noin pahat selkäkivut kuin sulla, mutta heti sain fysioterapialähetteen ja puoliväkisin meinasi laittaa saikulle. Toivottavasti saat lääkäristä nyt hyvin apua!

Ja mulla on kyllä annettu ihan useammalta lääkärilta lupa syödä buranaa nyt raskauden toisella kolmanneksella. Viimeisellä ei kuulemma sais enää niin usein nappailla, mutta yksittäinen burana siellä täällä ei kuulemma haittaa mitään. Mutta jospa saat lääkäriltä hyvät ohjeet!

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)

Muka kauhee kiirus töissä eikä ehdi kirjoitella enempiä (kamalaa kun työt haittaa harrastustoimintaa...)!

Olivia & kuperkeikkaa vatsassa heittävä Vauveli 21+2 :heart:
 
Do diin, nyt on ultrassa käyty ja säädetyn kahden tunnin puitteissa olen täällä raportoimassa :LOL: . Kaikki oli ultrassa hyvin ja häpykummun täti Hipulla näki ja meinas, et tyttö ois tulossa. Minä vaan en pääse mihinkään eroon tästä poikatunteesta...., joten en tohi kyllä ruveta mitään prinsessa vaatteita nyt osteleen :LOL: , katotaan ensin kumpi sieltä tulee. Taidetaan muutkin tarvikkeet ostaa kohtuu neutraaleissa väreissä...

Koko vastas nyt n. viikkoa pienempää eli sitä mitä alunperin kuukautisten mukaan oliskin eli la 18.7, joka np ultrassa muutettiin 12.7:ksi. Nyt tuo alkuperäinen ois kuitenkin ok, mutta sitä ei enää ruveta yleensä vaihtamaan rakenneultrassa :headwall: :headwall: . Ja meillä kun aiemmin on la ollut kuukautisten mukaan ja silti on menneet 10 ja 14 päivää yli la:n, joten nyt saa sitten odottaa, et menee 21 pv yli la:n - voi elämän kevät!!!!
Istukka oli np ultrassa ylhäällä takaseinässä, nyt se on etuseinässä, mutta ei kuitenkaan kohdunsuun päälle tulossa, joten alakautta synnytys onnistuu sen puolesta.

Täti oli ihan mukava ultraaja selitti kaikki tosi tarkkaan - tarkempaan kuin OYS:ssa lääkärit. Kuvia saatiin vähemmän mukaan kuin OYS:sta eli ainoastaan 2 kpl, tosin kovin hyvää kuvaa ei Hipusta saanut, kun oli niin vilkas liikkeissään ja kuvauksellisesti huonossa asennossa. Aika kipeää täti välillä ultrausanturilla paineli, mutta sen tarkotus varmaan oli saada parempaa kuvaa?? Ultrattiin n. 45 minuuttia, kun Oys:sta on selvinnyt 15 minuutissa - eli tarkkaa työtä teki. Ihan positiivinen kuva ultrauksesta jäi vaikkei ollutkaan lääkäri tekemässä. Ja koska kaikki oli ok, niin ei varmaan lähdetä maksaan satasia 4d-ultrasta.

emmy83 ruokahalu on täälläkin valtava kokoajan ja massu kasvaa huimaa vauhtia. Sais jo tulla kevät ja kesä, että pääsis käyttään vähempiä vaatteita... alkaa kaikki vaatteet käydä jo pieniksi :LOL: . Hippu on myös kova liikkumaan, hirvee zembalo on massussa päällä suurimman osan päivää.

Pai80 Toivottavasti saat apua selkäkipuihin ja ensinnäkin pääset sitä lääkärille näyttämään. Muutenkin on hankalaa ison massun kanssa kulkea saati sitten, et on vielä selkä kipeenä. Jälemmäs kun juttuja luin, niin olitkin jo lääkärissä käynyt ja apua saanut, hyvä juttu. Nyt sitten vaan noudatat lääkärin ohjeita ja lepäilet/liikut oman voinnin mukaan.

Kohtukuolemista yms. minä en kans näitä pysty lukemaan, kun pillitän heti. Odotin toista lastamme, kun sattui tuo hirvee zunami katastrofi Thaimaassa ja minähän pillitin jatkuvasti - töissäkin hävetti kulkea naama punasena itkusta, kun eipä niiltä iltalehtien ja -sanomien yms uutisilta tahtonut pystyä välttymään, kun työkaverit niitä ahkerasti töihin kantoi. Ikuisesti jäi mieleen se pieni 1v Paavo-poika, jota ei ilmeisesti koskaan löytynyt :'( . Vieläkin muistan hänen kasvonsa, kun häntä etsintäkuulutettiin lehdissä. Raskausaikana sitä on erityisen herkkä näille jutuille, vaikka koskettaahan ne muulloinkin.

NeLa onnittelut poika lupauksesta :flower:

pauliina82 meillä esikoinen on poika ja huomattavasti helpompi hoidettava, kun äkäpussi pikkusisarensa :LOL: . Ainoa, mikä oli "hankalaa" niin vaipan vaihto... kannattaa suojata lattia hoitopöydän edestä esim. muovimattoliuskalla tai jollain (jos on parketti/laminaatti tms. laittia) - mies sai joka kerta vaippaa pojalle vaihtaessaan pissasuihkun päälleen, minä sentään opin väistämään ja varomaan - mies ei :LOL: .

Mutta kohta pitää lähtä hakeen eskarilainen kotiin.



SMSM ja Hippu rv 21+1 (tai 20+2)
 
Heipä hei täältä sairaslomalta!

Minä myös saikulla siis selkäkipujen vuoksi. Lääkäri tokaisi vain että kaikki lihakset aivan jumissa.. Tämä viikko nyt ainakin lomaa,ja tosiaan ei lepoa eikä urheilua vaan oman olon mukaan olemista ja liikkumista :) PAI mä pyysin lääkäriltä jumppaohjeita selkään ja kiersi lääkäri koko talon ennen kun löysi mulle hyvän ohjenipun :)
Ei täällä päin ainakaa mitää saa jos ei vaadi :kieh:

Pyysin kuuntelemaan vauvan sydänäänet vaikka liikkeet on palannu toosi vahvoina hiljaisen tauon jälkeen..nooh hirveää huminaa/kolinaa kuului laitteesta ja kn vihdoin lääkäri löysi sydänäänet oikealta puolen ne hävis..tökkäsy vasemmalta puolen ja sanoin et se on vasemmalla..sit sieltä nopeet äänet ja viuh tökkäsy oikeelta..hehe naurettiin lääkärin kanssa et ADHD menee piilosta :heart: :heart: :heart: :heart:

ENS viikolla VASTA rakenneultra,mutta enköhän mä näiden liikkeiden avulla jaksa odottaa :saint:

Onnea kaikille ihanista poika/tyttö lupauksista :heart:
 
Juu eli siis selkävaivat vaan alkaa kuulumaan oireisiin "jo" näillä viikoilla.
Ihan kauhulla odottelen sitä loppua jos ei selkä kuntoudu.
Välillä on itellä fiilis et onks mulla jotenkin matala kipukynnys tms. Mutta jos ei pääse tuolista kunnolla ylös hirveetä kipua, niin ei kait se oo ?

 
pai hyvä että pääsit lääkäriin!! vaikka vähän maksaakin, niin itse oisin varmasti toiminu samoin! toivottavasti tää yksi viikko saikkua riittää ja selkä tulee kuntoon! =)

kaikille taas tasapuolisesti onnittelut tyttö- ja poikalupauksista!!! :heart: :heart: :heart: aika moni on ilmeisesti halunnut sukupuolen tietää... :p ja aika moni ilmeisesti jonkinlaisen veikkauksen saanutkin. :heart:

täällä olot ovat mitä mainioimmat ja liikkeitä tuntuu tasaisin väliajoin.. tai noh, jotenkin ehkä tänään ollut hiljaisempaa, mutta oon ollu tosi paljon liikkeellä etten oo niitä paljoo ehtiny jäädä tarkkailemaan.

nyt viime hetken pakkailut ja hermoilut että tuleeko kaikki mukaan, sit tää lähtee lentokentän kautta budapestiin!!! :D :heart: menee aika hyvin tässä ettei tule ajateltua ensi maanantain rakenneultraa! ;)

hyvät loppuviikot kaikille ja vointeja!!! :wave:

20+2 / 21+4? :heart: :heart: :heart:
 
Pai Fysioterapeutti kertoili mulle, että näillä viikoilla alaselän nivelet (muiden nivelien ohessa kai) alkaa antaa periksi. Kasvava maha ja hormonit pehmittää niitä ja se saattaa aiheuttaa kipua. Tämä saattaa kuulemma jopa helpottaa joskus viikon 24 jälkeen... Saas nähdä. Mulla on aika hyvin auttanut fysioterapia ja sain hyvät jumppaohjeet.
 
Tulin kirjoittelemaan noista selkäkivuista.. mulla on niitä ollut jo jonkin aikaa, varmaan kuukauden päivät ja viikon verran oon pitäny aina päiväsaikaan tukivyötä ja se tuntuu auttavan. Aiemmissa raskauksissa ei oo ollut selkäongelmia, mutta nyt... tuntuu että tää pojan odottaminen on paljon raskaampaa fyysisesti kuin tyttöjen, tai sitten 3 takana ollutta raskautta ovat tehneet tehtävänsä. Myös iskias vaivaa toisinaan,etenkin kun imuroin ja keräilen leluja ym. lattioilta jne. Iltaisin jalat pitää saada nostaa ylös, ovat niin painavat ja kipeet... ja se kummasti helpottaa. :)

Suonenvetoa tässä oottelen, se on ollut kaikissa edellisissa raskauksissa vaivana. oli inhottava herätä siihen kun se veto oli jo kunnolla päällä. myös ummetukselta oon tässä raskaudessa säästynyt. Liikkunut oon tosi vähän tässä raskaudessa kiitos pakkasten..harmittaa ihan, mutta jospa tässä keväällä sais ittensä vähä pidemmille kävelylenkeille.

Paille jaksuja selkäkipujen kanssa, ne ei oo kivoja. Mäkin nykyään herään monta kertaa yössä kun vaihdan asentoa, kiitos noiden kylkikipujen. onneksi yskä ja nuha alkaa olla takanapäin ....

pauliina ja veikko rv22+2
 

Yhteistyössä