Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Kardemumma, täältä tilasin kahdet Bravadon silk seamlessit: http://www.nursingbra-shop.co.uk/
Yksi ystävä tilasi sieltä myös, samoin kolmekymppisten puolella ainakin kaksi tyyppiä muistaakseni tilasi tuolta. Kaikki tyytyväisiä. Eikä tarvitse maksaa postimaksuja. Saapuivat kotiin muistaakseni about viikon kuluttua tilauksesta.

Laitoin muuten kolmikymppisten puolelle vähän kuvia meidän valmisteluista... http://kaksplus.fi/keskustelu/t1716927,375
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Kepsukka ja Pai Juu, porukalla lähdetään Jorviin synnyttään! Kepsukka voi sitten opastaa mua kestovaipoista siellä, jos ei ennen ehditä treffaileen. :D Pakkasin toiverikkaana tuon kantoliinankin sairaalakassiin, joskos joku siellä sattuis osaamaan hyvin sidonnat. Me haluttais miehen kans perhehuone, mutta se riippuu täysin siitä, saadaanko koirille hoitopaikka kun tulee lähtö. Eli oon ihan valmistautunut, ettei mies voi jäädä sinne ja saan itsekseni harjoitella pienen hoitoa.
Mille päivälle sovitaan synnäritreffit? Olisko keskiviikko? Ku me mennään tiistaina hakee uutta autoa (et mahtuu sit vauvakin kyytiin) ja huomenna pitäs hakea se turvakaukalo.. :LOL: satun tietämään jonkun verran liinoistakin, ite ajattelin ottaa tuon trikooliinan mukaan, se kun menee pikkasen pienempään tilaan, ku kudottu.. että jos siellä haahuilee nainen nyytti turkoosissa babussa, ni nykäse hihasta, josko olis meikäläinen. Kuvittelisin kyl kenen tahansa, joka liinoista jotain tietää, ni mielellään opastaa ja auttaa sidonnoissa aluks..
Meillä jää perhehuone välistä. Vaikka nimensä mukaisesti PERHEhuone onkin, tuskin kukaan kattoo kovin hyvillään vilkkaita 2&5v poikia pitkin Jorvin käytäviä kuluttamassa aikaansa. Että saavat olla isänsä kanssa kotona.

Bambinalle, Susannalle ja Amatille mukavaa vauvanhakureissua!

Pai Sä kun oot tilannu tuolta noita liivejä, ni miten noi koot menee? (löytyy varmaan netistäkin jostain muuntotaulukko?)

Se mun väsymyskin selitty nyt sit sillä, että kurkku on kipee ja nenä vuotaa. Eli kunnon kesänuhaa täällä, jes tämä tästä vielä puuttu. Toivottavasti ei nouse kuumekin..
Kepsukka ja masukki
 
Alkuperäinen kirjoittaja mekkala:
Kardemumma, täältä tilasin kahdet Bravadon silk seamlessit: http://www.nursingbra-shop.co.uk/
Yksi ystävä tilasi sieltä myös, samoin kolmekymppisten puolella ainakin kaksi tyyppiä muistaakseni tilasi tuolta. Kaikki tyytyväisiä. Eikä tarvitse maksaa postimaksuja. Saapuivat kotiin muistaakseni about viikon kuluttua tilauksesta.

Laitoin muuten kolmikymppisten puolelle vähän kuvia meidän valmisteluista... http://kaksplus.fi/keskustelu/t1716927,375
Kiitos!

Ps. Mikäköhän identiteettiongelma mulla on, tajusin vasta nyt, että mähän oon myös "kolmekymppinen esikoisodottaja", tähän asti oon kattonut sitä pinoa sillee että "Ei kuulu minulle, en saa edes klikata tuota auki.." :LOL: No, en nyt ehkä ala enää kirjoittaa sinne tässä 38+6 -vaiheessa.
 
chili mulla se vaavi ennustettiin aika isoks jonka takia menin ylimääräselle käynnille, sielä sitten kätilö katsoi että oon "liika" poikki henkisesti ja ei ole järkeä kasvattaa vauvaa ja saada mua vielä väsyneemmäks ku sitä energiaa tarvitaan sitten sen synnytyksen jälkeenki.
Mulla vielä on masennus tausta ja lääkityski lopetettiin vasta vuos sitten ni on kohonnu riski siihen raskauden jälkeseen masennukseen, ei sais väsähtää nyt liikaa että sit jaksaa vauvan synnyttyä. Kätilö konsultoi lääkäriä joka oli samaa mieltä kätilön kanssa ja katsottuaan että mun paikat on jo kypsät ni kysyi tahtosinko käynnistykseen..
 
Kepsukka Mä en oo tilannu liivejä netistä, vaan omani ostin Lindexiltä ja varmasti joutuu heti synnytyksen jälkeen taas liivikaupoille ostamaan jotkut kunnon Pamela-koon liivit :LOL:

Mulle käy kyl ihan mikä vaan päivä toi synnyttämään lähtö. :LOL:

Hei mäkin oisin utelias kuulemaan minkä takia ihmisille tehdään käynnistyksiä. Kertoilkaa jos haluatte.
 
käynnistyksestä eli meillä pitäisi huomenna käynnistellä, ellei ole ihan hirveetä ruuhkaa osastolla... sitten saattaa venyä pari päivää jos on, mutta ei kai yhtään sen enempää. ja meillä tämä käynnistys sen takia, että mullahan puhkes tuo diabetes ja oon joutunut käyttämään insuliinia. se, että lääkkeet jouduttiin alottaan, vaikuttaa usein tuohon, että käynnistetään. ja vieläpä kun meidän vaavi on halunnut kasvaa suurena jo pitkään. eli ihan sen takia. :) toiveena kun olis kuitenkin että on sen kokoinen että mahdutaan alateitse synnyttämään... :p

ite en ole yhtään osannut asennoitua siihen, että käynnistys todella tapahtuisi huomenna, jotenkin oon ihan varma että siellä on juhannuksen jälkeen ruuhkaa, joten oon ihan sitä mieltä että huomenna tullaan vielä kotiin... mutta pakkasin nyt kuitenkin kassin sillee valmiiksi että otetaan se varuiksi autoon mukaan. ja muutenkin yritin järjestellä niin, että saattaa olla etten ite enää tule kotiin kun vasta sitten pikkusen kanssa. onpa outoa ajatella niin! :D :heart:

noh, huomenaamulla ollaan taas viisaampia! jänskää!!!!! :D

37+0 :heart: :heart: :heart:
 
:wave:

Täällä ollaan ja yhes koos ja kaikki hyvin niin kuin arvelinkin =)

Tulevana opettajana toi numeroiden anto on verissä, niin täytyy kyllä antaa Tikkamäen kätilölle ja lääkärille maagiset 10 plussat toiminnastaan! Olivat ihan tosi mukavia ja ottivat tosissaan, vaikka itse menin sinne vähän nolona, että ei tää varmaan mitään oo, mutta onhan se kiva saada varmuus asiaan. Melkein tunnin makoilin siinä ja Myttysen sykkeitä tarkkailtiin. Ekan vartin jälkeen alkoi kunnon myllerrys ja loppuajan se olikin sit jatkuvassa liikkeessä- eli se siitä hiljaiselosta :LOL: :heart: Ja muutenkin käyrä oli ok.Taitaa olla äitinsä tyttö. Ihan piruuttain ollut pari päivää hiljakseen, et sais jotain erityishuomioo....

Kätilö katsoi vielä paikat ja ei oo kyllä mitään merkkejä, et ois vähään aikaan mitään tapahtumassa. Niin ja ei ollut lapsivettä, vaan jotain muuta eritettä, niin kuin kyllä aavistelinkin. Kostee nainen... :D

Niin ja ilmeisesti ei ollut hektinen tilanne ja lääkäri (nuori nainen) halusi vielä ultrata ja katsoa itse paikat uudemman kerran! Ultrassakin kaikki ok ja vettä tarpeeks. Painoarvio 2700 g. Eli kaikki oli mainiosti ja sinänsä käynti oli turha, mutta sainpa ainakin mielenrauhan =)

Ja käynnistä jäi tosi hyvä mieli, sillä lähtiessä lääkäri ja kätilö sanoivat, että tein oikein kun menin näytille. Lääkäri vielä lisäsi, että tarkkaile jatkossakin- se että kaikki on nyt hyvin, ei tarkoita sitä, etteikö joitain muutoksia voisi tapahtua ihan tässä lähiaikoina. Siitten vielä toivottelivat hyvää vointia ja loppuodotusta. Olivat siis kertakaikkisen ihania :heart:

Nyt kotosalla ja edelleen murunen myllää masussa ihan urakalla :heart: Ja pitää kyllä tosiaan jatkossa tarkkailla noita liikkeitä kovalla alustalla! Jotenkin ne liikkeet on niin erilaisia kuin pari vkoa sitten, ettei ne vaan taida tuossa sohvalla makoillessa tuntua. Niin ja tuosta polkupyörällä menosta.. Miehellä on aivan huikee Helkaman Aino paksuilla renkailla ja se rullaa kuin itsestään!Lisäksi ajoasento on niin pysty, et masukaan ei häiritse fillarointia. :D Sairaalan mäki kyllä pisti jo vähän puuskuttamaan!Ehkä sit h-hetkellä mennään kuitenkin sillä taksilla, eikä Ainolla :LOL:

amati Tsemppiä huomiselle! :hug:

Ja bambinallakin jo tosi lähellä. Tsemppiä myös sinne siis!

Vointeja kaikille ja supistustuulia sellaisille, joilla vkot jo tarpeeksi täynnä. Tää menee nyt kattelee futista. Harmi kun oma selostaja on töissä, niin ei saa perinpohjaisia selvityksiä sille, et miksi missäkin tapahtuu ja mitäkin...

A + Myttynen 38+1
 
Kylläpä tosiaan on Oliviaa kohdeltu omituisesti Jorvissa migreenin kanssa! Vaikea ymmärtää tollasta toimintaa. Tsempit sulle!

Tridian, toivottavasti kaikki on hyvin siellä synnärikäynnillä. Hyvä se on lähteä vaikka polkemaan :) ettei tarvitse sitten panikoida pitkin yötä.

Mekkala on niin ihanasti jo laittanut asiat valmiiksi vauvaa varten. Meillä ei vieläkään ole mikään paikallaan..

Käynnistystä odottaville kovasti onnea matkaan!

Juhannus on omalta kohdalta sujunut hienosti, eikä mitään merkkejä synnytyksestä ole vieläkään olemassa. Alennusmyynneissäkin tuli tänään käytyä. Takin ja hupparin ostin itselle, että toivottavasti sopivat sitten ilman mahaakin. Ja vauva sai myös taas jotain tietenkin :)

Saga 39+1
 
Päällekkäin oli Tridian kirjoiteltu. Ihanaa, että sulla oli kaikki hyvin ja kaikin puolin poistiivinen käynti. Tosi kiva, että joillain on noin postiivisiakin kokemuksia, kun monella täällä on ollut vähän toisenlaisiakin.
 
Eli siis suuret onnet teille molemmille syntyneistä ihmeistä! :flower: :)

Mikkelin reissu takana ja kovin väsynyt olen,huomenissa tulen kirjottelemaan lisää niin neuvolasta kuin koirastakin.

ps. olete TODELLAKIN kirjotelleet ahkerasti 6sivua oli kiinni luettavaa... :whistle:

Millanen ja Pippuri 35+3
 
ChiliHyvin ymmärsin sepustuksen :D. Näitä vaivojaan on tosi vaikea selitellä näin ku ei pysty näyttämään et "tähän koskee kun teen näin" :D , siks aina tuntuu omatkin tarinat niin sekaville...

Tsemppiä käynnistykseen, mammat! :heart:

Täällä kivut vaan jatkuu... Tuntuu et ei o muuta elämää ku kytätä tätä palstaa. Ei oikein voi mitään tehdä ku on koko ajan vaikea olla. Koneella ei voi istua kun hetken ja nyt oonki läppäri sylissä sohvalla hikottelevan masun kanssa :heart: . Mitä me tekisimmekään ilman nettiä? Ois neuvolatädin puhelin kuumana ku koko ajan sais soitella kun ei vois verrata tuntemuksiaan muiden odottajien fiiliksiin.
Kiitos kaikille vertaistuesta :hug: .
 
Kepsukka, tarkoitit varmaan mua niitten liivien tilaamisen kanssa? Se Bravadon silk seamless on siitä hyvä malli, että ei haittaa vaikka rinnat kasvaa, yksi koko (s-xl) sopii silti, katso heidän koko taulukkoa: http://www.nursingbra-shop.co.uk/ShowDetails.asp?id=112
Tästä osoitteesta löytyy vertailutaulukko Britein ja EU:n (meidän) rintaliivien ympärys- ja kuppikoolle: http://www.figleaves.com/uk/fitting_room.asp?cat=236
Eli katsoo vain, mihin Bravadon kokoon (s-xl) oma koko sujahtaa niin, että on kasvunvaraa. Mä esim tilasin m-kokoa, kun normisti ostan täällä (tietenkin merkistä riippuen) kokoa 75/ 80C. Liivien hinta tuossa nettikaupassa on vähän päälle 30?, bebesissä maksavat 50?. Nyt, kun kävin sivuilla tarkemmin, ei olekaan enää ilmaista postitusta ympäri maailman kuten keväällä vielä oli, mutta silti todella edullista, yksi punta per tilaus. Oletan sen tarkoittavan, että postimaksu on se yksi punta, vaikka tilaisit viidet liivit. Joka tapauksessa, olen nyt raskausaikana oikeastaan käyttänyt vain noita liivejä ja todella hyvät. imetyksenkin suhteen, rinnan saa esille liiveistä helposti yhdellä kädellä. Ainakin Bebesin sivujen perusteella erittäin suosittu tuote, mutta suolaista maksaa 20? enemmän, jos sieltä ostaa. Vähän päälle jos laittaa, niin saa melkein kahdet liivit sillä rahalla.
 
Heippa pitkästä aikaa!

Onnea kaikille vauvojen saanneille ja tsemppiä käynistykseen menijöille. Itse olen kyllä seuraillut palstaa aktiivisesti, mutta iltaisin on jotenkin niin poikki (vilkkaan 3 v kanssa päivät kaksistaan kotona), ettei ole jaksannut kirjoitella mitään. Nyt sitten kaiken huipuksi iski vielä flunssa. Toivon, että saan hoidettua tämän pois ennen synnytystä. Toukokuussa mulla oli kolmen viikon flunssa poskiontelotulehduksineen ja korvatulehduksineen, joten toivon pääseväni vähemmällä tällä kertaa.

Ihan kauheaa tuo Olivian kohtelu. Haukun aina Peijasta, siellä kun palveluntaso on samanlaista, mutta en olisi uskonut, että Jorvissakin.

Tänään käytiin kiireellä ostamassa kaikki puuttuvat tarvikkeet, kun flunssa on vasta alkuvaiheessa. Vielä puuttuu kylvetystuki, uniliinat ja seisontalauta meidän esikoiselle. Vaatteita pesin tänään.

Mulla on vielä viikon 39 alkaessa 8.7. lääkärikäynti Naistenklinikalla, jossa arvioidaan vauvan kokoa. Mulla ei ole ollut kylläkään ongelmia sokereiden kanssa, kunhan en syö mitään suklaata tai muuta erittäin sokeripitoista. Mutta hyvä, että tuo käynti on vielä, kun eka synnytys oli hankala. Rauhoittaa mieltä, jos ei muuta.

Vähän kyllä hirvittää tää flunssa. Googlasin jo aiheesta ja sekin on mahdollista, että synnytys käynnistyy aiemmin, jos tauti oikein pahaksi yltyy ja tulee yskää ym. Muutenkin on vielä huono kunto edellisen taudin jäljiltä ja sitä sanotaan, että normaali alatiesynnytys vastaa maratonia. No täytyy toivoa, että tämä olisi lievempi tauti tällä kertaa.

Kovasti meidän esikoinen odottaa jo siskoaan. Juteltiin taas yksi päivä aiheesta, kun hän jäi miettimään mistä vuva tulee ulos ja kyseli, että onko siellä reikä. Oli kyllä hyvä. En keksinyt parempaa vastausta siihen hätään, kuin että tulee ulos vähän niin kuin kakka. Tyytyi kuitenkin vastaukseen, kun välillä jaksaa jankata samasta aiheesta pitkään (miksi, mitä...)

Tsemppiä kaikille!
 
lähen katteleen tayssiin tulisko sieltä vauveli jo.. koko päivän juossu vessassa ku maha sekasi ja ny supistanu 4 tuntia 5 min välein, kipu kasvaa pikkuhiljaa vaikka onki aika siedettävää viä. tayssin kivojen aiempien temppujen perusteella mut varmaa käännytetää takas :|
 
Meillä myö 07 tuo kuopus syntynyt,ja hyvin on kiinnostunut mistä se vauva tulee ulos ja miten mahaan joutunut..asiaa puidaan päivittäin ja mikään vastaus ei oikein kelpaa :LOL:
Minulla oli viikolla 12 ihan hirvee yska,ja silloin oli sitä veristä vuotoakin..lääkäri sanoi,että yskiminen ärsytti kohdunsuuta ja sai sen vuotamaan,joten luulen että loppuraskaudessa kävis helpommin niin jos kova yskä..mutta mikään tohtori en ole
:ashamed: Helppoahan se olisi jos saisi vauvan yskimällä ulos tässä vaihessa :LOL:
hipsu
 
Jennii88:tsemppiä sinne,tosin vauvahan voi sulla olla jo kainalossa, ja tsempit myös kaikille muillekki joilla on tänään käynnistys,niitä taitaa olla useampikin mamma.

Itellä tänään on jo viikot 39+1. ja viime yön sain pitkästä aikaa nukuttua hyvin, yhdellä vessassa käynnillä, eikä tarvinnu sängyssä pyöriä tuntikausia keskellä yötä :)

Eilen soittelin synnytysvastaanottoon,kun mulla tuli to ja to-pe välisenä yönä vähän vuotoa,jota epäilin lapsivedeksi. Siellä vastas mukavan kuuloinen kätilö.. meinas että vuoto on ollu valkovuotoa,kun vain niin vähän sitä on tullut. kyseli vointia jne. kerroin pääkivusta ja käski mittailla verenpaineita, vähän ne oli koholla viime torstaisiin arvoihin,mutta normaalit.. Ei tarvinnu mennä sinne näytille.

Tänään tulee mun isä ja sisko poikiensa kanssa, kivaa. ja huomenna alkaa talo nousemaan :)

pauliina ja veikko rv39+1
 
Heippa mamit ja hyvät maanantai päivän alut B)

laskeskelin sitten eilen 2 tunnin ajan niitä liikkeitä,eikä se liikkunu juuri nimeksikään,vaikka olin just syöny(yleensä liikkuu kovasti syönnin jälkeen)liikutin masua eikä vaikutusta.soitin oysiin synnärille ja sinne käskivät mennä näytille.

no sinne mentiin sitten ja käyrään laittoivat,sykkeet oli kunnossa ja siinä pedillä maatessa alkoi vauva liikkuakkin jo aktiivisemmin :heart: oliskohan sitä seurattu jotain puolen tunnin ajan.

sitten menin lääkärille,joka oli ihana sellainen,nuori nainen,se ultrasi ja kaikki oli sen puolesta kunnossa,paitsi,että vauva oli isompi viikkoihin nähden(2.9kg) :heart: sehän johtunee ihan tuosta mun raskaus diabeteksestä.vauva liikuskelikin siinä ultratessa melko aktiivisesti,huvitti,kun lääkäri kysyi että tunnethan nämä liikkeet ja juu,kyllä tunsin,hiukka nolona täytyi tunnustaa.

tänään onkin sitten lääkäri neuvola ja kuulee mikä on alapään tilanne,onko tietoakaan päästä lähimain synnyttään.oli helpottavaa kuulla eilen siinä ultrassa,että vaavi on rt,sitä saanu täällä stressata :|

nyt sitten varoitus herkemmille lukijoille: :attn: meinaan että alapäähän on kasvanut kunnon pehko,ei ole ison mahan takia enää helppo homma ajella karvoja :LOL: :kieh: niin aattelin että pitäsköhän se ajella ennen lääkäriin menoa :LOL: :LOL: :LOL: ei katso seki että huh huh :LOL: se vaan todellakin on jo vaikeeta kun ei sinne etes nää kun peilin kautta ja niitä kammoan.pulmansa kullakin :LOL:

vaan tähän on hyvä lopettaa tällä erää,heips.

virpi ja vaavi 35+6(huomenna taas poks poks)
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Vielä ollaan koossa. Rv 39+3 ja olo sen mukainen. Olisin jo aivan kypsä synnyttämään. Supisteluja on ollut jo useamman viikon. Pe-la yönä suppareita tuli tunnin ajan viiden minuutin välein ja meinattiin jo lähteä Taysiin, mut ajattelin vielä hetken keräillä voimia. Sitten supistelut rauhoittui. Tänään heräsin puol seitsemältä ja aloin pesemään kylpyhuoneen seiniä... (sillä keinolla viimeksikin saatiin vauhtia synnytykseen...) =)
Kohta lähden reippaalle lenkille. Vatsa on ollut jo viikon tosi alhaalla. Kohdunsuu on auki ja kanavaa oli 2cm lääkärineuvolassa viikolla 35. Kokoarviossakin käytiin, mutta arvelivat täysiaikaisena syntyvän syntymäpainoksi 3500g. Eli varsin sopivan kokoinen tyttö. :heart:
 
Toka ja Hipsu, lainasin kirjastosta semmosen vauvan tuloa lapsille selittävän kirjan, kun ei itellä ollut uskoa siihen että osaa asiat esikolle oikein selittää... siinä ei asiaa mitenkään kierrelty, oli "hyvän teot", vauvansiemenet ja munikset selitetty. Esikko on tosin jo 5 vee mutta ekaa kertaa lukiessani kirjaa kauhistuin että näinkö suoraan nää asiat kerrotaan. Ilmeisesti se oli kumminkin hyvä tapa, sillä neiti oli saamiinsa tietoihin tyytyväinen eikä lisäselvityksiä tarvittu, kirjaa lueskeltiin useampia kertoja typykän omasta pyynnöstä. "Vauveli kasvaa äidin mahassa" tai sinnepäin oli kirjan nimi. Aiheesta on varmaan paljonkin kirjallisuutta eri kehistystasoissa oleville lapsille.

Jennii88:n puolesta jännittää, pääsiköhän tositoimiin... Itellä tuo TAYS tökkii, kun on täällä niin paljon huonoa taas kuullu. Näin jo untakin että riehuin TAYSissa jotta lähden kotia synnyttään kun ei teistä oo mitään apua täällä :ashamed: . Viimeksi kyllä meni kaikki ihan kivasti, joten jos ei ole taso pahasti kuudessa vuodessa laskenu nii eiköhän sieltä taas hengissä selvitä. Yhtään liian aikaisin sinne ei kyllä huvita mennä, ja siitäkin tulee stressiä kun aattelee että ne juoksuttaa eestaas kodin ja sairaalan väliä montakin kertaa, huhhuijaa... Mulla on ke neuvola ja lupasivat että laittavat sieltä lähetettä TAYSiin synnytystapa-arvioon heti lasketun ajan mentyä, koska on niin iso lapsi tulossa, että ei jäätäis ootteleen sitä kahta viikkoa enää.

Tekis mieli päästä kettuileen kaikille lekurielle ja terkkareille jotka on veikkaillu tästä mun masuasukista aikaista syntyjää. 39+4 mennään ja yhtään ei tunnu synnyttävältä, kaikenlaiset oireet on vaan vähentyneet päivien huvetessa. Tuntuu että muilla on niin pieniä vauvoja odotettavissa, millähän keinoin tää mun mötky on kasvanut niin isoksi (arvio 37+1 3584g) kun ei sokereissakaan pitänyt olla valittamista. Esikoinen aikanaan käynnistyi vesien menolla ja sitä ennen ei ollut yhtään mitään oireiluja, toivotaan että tämän kanssa olis sama kaava. Yöt oon saanut hyvin nukuttua ja virtaa on ollut vielä kaikenlaiseen, pitäis varmaan osata olla tyytyväinen tähän, vaan kun ei... tahtois jo sen vauvan!

Hepuli 39+4
 
Huomenta

Tsemppiä kaikille synnyttämässä oleville heinäkuisille. Toivottavasti kohta saadaan taas lisää vauvauutisia. :flower:

Tänne ei sitten niin mitään uutta. Yö meni katkonaisesti ku sai juosta taas vessassa ettei oo tosikaan. Kiva ku on oikein kova hätä ei meinaa päästä sängystä ylös ku sattuu vatsaan niin kovin.

Vähän tylsältä näyttää tuleva viikko (taas vaihteeks). Huomenna neuvola ja perjantaina äitiyspolille meno.

Tuntuu että supistukset ovat vähentyneet mitä lähemmäks toi h-hetki tulee. Noh, jospa ne sieltä jotenkin vielä alkais.

Aattelin vielä ruveta tossa silittämään vikoja vauvanvaatteita, josko sillä sais jotain kunnollista aikaseks. Vähän tosin epäilen...
 
Tayssista pistettiin vielä kotiiin.... oli kuitenki alakerras jotai tapahtunu kun auennu ny 3 päivässä sormelle ja kanava lyhentyny 2,5 sentin verran.. siä olikin kiva kätilö ny, vaikkakin se sama takaperin kurppaki notku sielä sun täälä mutten onneks joutunu sille :D nooh kätilö teki vähän ronskimman sisätutkimuksen ja sano että voi olla ettei enää kauaa mee :) hope so :D
 

Yhteistyössä