Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Mattila mulla on tota paineen tunnetta takalistossa aina silloin tällöin, mutta eipä mitään tulikokemuksia.... nivusiakin on nyt hiukka juilinut, muttei mitään sen ihmeellisempää tuolla alapäässä tuntuis kumminkaan tapahtuvan.

Hitto kun tätä oloaan ei pysty yhtään ennustaan etukäteen. Äsken käveltiin naapuriin, matkaa noin 500 m. Menomatka oli ihan helkkarinmoista tuskaa koko matkan, tuskin pystyi yhtään lyllertään eteenpäin kun vatsaan sattui koko ajan. Kait se supistusta on, mutta kun tuntuu että mulla se ei laukee välillä ollenkaan. onks kellään muulla ollut tämmöstä? No, takaisin tullessa ei sitten yhtään mitään tuntemuksia, ihan pystyin tavallisesti lampsiin. Ota tästä nyt sitten selvää...

Mä oon kanssa ihan kypsä siihen etten pääse koskaan mihinkään, byhyy! Oikeen kyttäsin kaikki miehen (vähäiset) menot kalenterista ja tuskailin jotta kun minä en ikinä mihinkään pääse... En oikeen ees tiiä mihin tässä nyt sitten pitäis päästä, mut JOHONKIN! Taitaa olla aika tavallinen tunnelma tässä odottelun vaiheessa, mitä oon teidän muidenkin juttuja katellut ;) .

Tänään aloitin sairaalakassin pakkauksen: alkkarit, imetysliivit, omia siteitä kotimatkalle ettei vaan tartte se halko pöksyssä sieltä lähteä, kk-rintasuojia, ristikkolehti, pienelle kotiutumisvermeitä... eri kokoisia, kun ei tiedä mahtuuko se norsuvauva 50 cm vaatteisiin ollenkaan :LOL: . Vielä kun keksis missä kuteissa ite haluis kotiutua. Ja toilettilaukku lääkkeineen ja hampuharjoineen sitten lopuksi vasta heitetään mukaan.

Petasin myös vauvelille pinniksen ja sen äitiyspakkauslaatikon. Esikoinen alkoi nukkuessaan rapsutella äitiyslaatikon reunoja aika pian siihen malliin ettei siinä viitsinyt enää nukuttaa, mutta se pinnis taas tuntuu heti aluksi niin kovin isolta. Jospa se vauva nyt sitten suostuis jo kohta syntymään, kun äippä kertoo sille että maailma alkaa olla ihan mallillaan hänen tuloaan varten... :D .

Hepuli 38+2
 
No niin nyt olis tykkimäessä käyty ja hauskaa oli :LOL: :LOL:
käytiin miehen kanssa vesiliukumäessä kahdestaan ja se meni niin lujaa että pelotti ettei se pysähdy ollenkaan vaan menee seinästä läpi :LOL: :LOL:

nyt olis sit mun mielestä hyvä lähtä ens yönä synnyttämään :D varmasti moni muukin on samaa mieltä :attn:
 
NeLa Tykkimäki on mitä ihanin paikka, siellä olen kerran käynyt ja uudelleen kyllä haluisin :D Toivotaan, että edes joku lähtis jakaantumaan kahtia ens yönä ;)

imetysliivit mie en vieläkään ole löytänyt itelleni oikeen kokosia..tai siis kaupasta ollenkaan sellasia mitkä menis päälle...viimesimmäksi kokeiltu olikohan E90 ja aivan liian pienet olivat :'(

Voi helvetti, että osaa olla TYLSÄÄ!!!! Olen siivonnut, ollut ulkona, hionut pinnistä, pessyt pyykkiä, syönyt, ollut tietsikalla, lämmittänyt kattilaa (puukeskuslämmitys) ja laittanut saunan "tulille" ja äsken vielä kävin vähän aikaa koiralle heittelemässä kapulaa tuolla ulkona ja SILTI on tylsää... Kotiutuis se mies nyt jossain vaiheessa ni ei tartteis yksin mennä nukkumaan.. Poitsukin massussa on ollut hiljasempi tänään..liekköhän silläkin tylsää ku äitykällä on? :/

Meidän koira se tuleen olemaan varmaan ehkäpäs hankala tapaus ku vauva tulee sitten kotiin..tuossa pihalla jo huomasin, että ei oikein totellut ja varsinkin miehestä koira on hirmu mustasukkanen... Miehellekkin tästä aiheesta olen useempaankin otteeseen maininnut, mutta ei kuulema tule mitään ongelmaa ku ei meidän koira ole mustasukkainen eikä kuulema tykkää hänestä..muuten vaan koira päivät pitkät itkee miehen perään ja iltasin ku mies kotona ni koira kulkee koko aika perässä...saas nähdä minkälaisen ongelman tästäkin saa aikaan....

Supistellut on muutamia kertoja ja muutenkin on koko maha ollut vähän kipee...hirmu outo olokin ollut koko päivän..liekköhän ukkosta tekee tännepäin jossain vaiheessa ku hirmu sellanen hiostavan oloinen ilma...

Jaa vaan josko sitä lähtis isnne saunaan mitä itelleni lämmittelin..miehelle asti ei varmaan löylyä riitä ku puut loppuu kesken ja mie en todellakaan pysty hakemaan niitä lisää..
 
:headwall: Löysin tosi halvat imetysliivit, 4euroa! Vaan ne oli Lidlissä eikä (yllätys) päässy sovittaa, eli en uskaltanu ostaa ku yhdet. Ja pas*at, nää olis just hyvät.. Ei näy topin alta (osa meinaan niin leveitä yläosasta, et ei "mahdu" topin alle), sopivan kokoset, näppärät avata yhdellä kädellä jne. Eli pitää metsästää vastaavat, jos löytyis tosta "lähiLidlistä", nämä kun oli kauempaa.

Imurointi ei saanu aikaseks ku hirveen hikoilun ja ketutuksen. Tai no, tuli puhdasta. :saint:
Päivä meni pihalla, poikain kanssa oltiin evakossa (taas) että saa iskä nukkua kunnolla. Sillä olis seuraava vapaayö vasta ens to-pe välissä, meni tänään ylitöihin. joo, ihan kiva kun niistä tulee tietty ekstraa, mut ketuttaa silti tuo kotoa poissaolo.. No, eipä onneks sen kesälomaan hirveesti oo, kolme viikkoa. Että sitä odotellessa.

Nuorempi poitsu oli tooosi väsy, jäi päikkärit lyhyeks. Kumminkaan ei meinannu kait uni tulla, äsken huomasin et se oli hipsiny kattomaan telkkua olkkariin, tosin sohvalla veteli sikeitä. Isäänsä siis tullu, ku telkkarin eteen nukahtaa :LOL: Tuolla kuopuksella on muutenkin noi iltakukkumiset pahentunu nyt viikon sisällä. Toivotaan, että rauhottuu pian, kiva sitä laittaa sit vauvan kanssa nukkumaan, jos yksinkin noiden kanssa on illalla..

Äiti soitteli, olivat isäni kanssa varanneet lomareissun Tanskaan. Pääsee tuo meidän vanhempi poika niiden mukaan Legolandiaan :heart: heinäkuun lopussa. Oli puhe, etteivät ihan heti vauvan synnyttyä, mutta koska kesäloman puitteissa pitää mennä, ni ei kauheesti voitu venyttää lähtöä. Tuo esikko eilen viimeks haikaili lentokoneeseen (ja Englantiin ja Ruotsiin, taitaa olla ainoita ulkomaita jotka muistaa nimeltä) & lomalle. Teki niin mieli kertoa, ku tiesin isovanhempien suunnitelmasta, muttei voi vielä.. Eihän tuo malttais nukkua lainkaan, jos tietäis mihin pääsee.

Pitänee lähteä kurkkimaan häitä, ei sitä joka päivä pääse seuraamaan noin hienoja pippaloita. Etukäteen ajattelin, ettei kiinnosta pätkän vertaa, mut niin vaan katteltiin vihkiäisiä alkuillasta, ei ollu itku kaukana (onneks tuo meidän tehotiimi piti huolen, ettei päässy kovin tarkkaan keskittymään). Hormonit, hormonit..

Kepsukka ja masukki 36+1
 
Martalla taitaa olla jo käärö kainalossa?! :heart:

Mukavasti meni tämä päivä.. Ystävä tuli poikansa kanssa kyläilemään ja huomenna tulee isosiskot lapsineen :D Tylsää silti, kun koko päivän on satanut vettä!!! :kieh:

Nyt on kaikki vauvanvaatteet pesty ;) Löysin varastosta hieman lisää :whistle:

Ens viikolla lähen shoppailemaan kaikki loput vauvatarvikkeet ja samalla alennusmyynneille, jos löytäis poikasille jotain kivaa.. Varmaan pitää käydä lastentarvikkeessakin, jos vaikka löytyis jotain kivaa.... Sellasta PUPPYÄ käyn kyllä kattomassa, jos malttais ostaa :ashamed: :whistle:

Lauantaisauna saunottu ja kunnon löylyt otin, mahan sain kivikovaksi :whistle:

Jospa sitä suunnistais sänkyyn |O |O
 
Hoh, hoh. Kylläpä nää päivät tuntuukin pitkiltä. Vaikka tänään käytiin siskon luona kyläilemässä. Toin sieltä itelleni ens viikoks puuhaa (lisää vauvanvaatteita plus pehmokirjoja). Mitenköhän noi Vau-kirjojen pehmokirjat ? Uskaltaiskohan laittaa pesukoneeseen jollain käsipesuohjelmalla ?

 
Lapsukaisemme lähti tänään Mammulle ja Papalle yökylään, joten ollaan saati miehen kanssa viettää aikaa ihan kaksin. Saunassa tulee aina jotain kesto supistuksia, maha kovettuu heti koko saunomisen ajaksi.

Huomenna pääsisi miehen kanssa ihan kaksin Ikeaan shoppailemaan lastenhuoneisiin hyllyt ja niihin sopivia lelulaatikoita. Jos vaik samalla kävis Jumbossa.

Viel olis ens viikolla ma ja ti viimeiset työpäivät, sitten pari vapaata ja Juhannusaattona alkais vihdoinkin Äitiysloma.

äippä-77+möhis 34+0 eli poks poks
 
täälää nukuttu hyvin :D
eilen illal kokeiltiin sitä kivointa s:ääkin mutta ei se aiheuttanu ees yhtä supistusta |O
eli oloa ei mitään :headwall: :headwall:
nyt koneen luovutus miehelle ja aamukahvin kimppuun =)
NeLa ja lassi 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Mitenköhän noi Vau-kirjojen pehmokirjat ? Uskaltaiskohan laittaa pesukoneeseen jollain käsipesuohjelmalla ?
Mä oon pessy ihan normiohjelmalla ja muistaakseni viimeks oli 40-astetta. Pestiin siis kauhee määrä muitakin pehmoleluja.. Ei menny miksikään. Mut jos arveluttaa, kannattaa varmaan valita villa/käsinpesuohjelma ja 30 astetta lämmöks. Kyllä silläkin puhtaaks pitäs tulla.
 
HUOMENTA!

Ei polttele persettä ei..
Eilen siis kaksi ässistä on otettu käyttöön ja tänään tuntuu..... korvatulehdukselta. :headwall:
Rohkeneeko tässä sitä kolmatta ottaa käyttöön, minä vaan kysyn???

Eilen oli kuitenkin aika lupaavat fiilikset jo. Kahden tunnin aikajaksolla poltteli ja supisteli viiden minuutinkin välein. Sitten ne laantui. Jäi vaan paineentunne ja muutama pikku poltto.

No tää aamu korkattiin kuitenkin "sillä yhdellä" ässällä, ja jos kattoo ympäristöään, tässä tarttis toistakin ässää tehdä ja rivakasti :D Se ei vaan kiinnosta yhtään niin paljon

:LOL:

Juu ja
HYVÄÄ SUNNUNTAIAAMUA!!!

T; Mattila ja sen mamma 37+6. Huomenna taas poksutaan uuden viikon kunniaksi...

Martan kuulumisia innolla odottaen.... :heart:
 
Eilen alkoi virallisesti äitiyslomakin :wave:
Iltasella oli taas muutama tosi supistus,ja pelottaa joko tämä on täältä tulollaan :ashamed:
3 aikasemman lapsen odotuksessa näin kipeitä suppareita ollut vasta kun lähdetty synnytyssaliin.Mullahan ollut vain yksi lääkäri keskiraskaudessa jossa katsottiin kohdunsuu,joten seuraavan kerran se kurkataan synnytyssalissa :ashamed:
Sairaalakassi pakko pakata kyllä tänään valmiiksi..edes neuvolakortti etsiä esille =)
Mies käy tänään ikeanreissun kun ajelee sinnepäin ja hakee vauvalle loput tarvikkeet =)
Itsekkin haluisin niin paljon mukaan,mutta tulis päivässä melkein 600km autosssa istumista+ikeanssa shoppailu päälle,joten en uskalla lähteä :ashamed:
Väsätään kuopuksen kanssa kotona evästä,kun huomenna tehdään koko perheen retki tuohon lähelle lasten kanssa.
Mullahan nuo pahat supistukset alkaa aina levossa,mikä on outoa..ajoin eilen pitkän lenkin pyörällä,mutta ei yhtään supistanut.Illalla kun menein makuulle alkoi kovat supistukset.En haluis että vauva kuitenkaan ihan vielä tulisi,saisi kasvaa vielä pari viikkoa :ashamed:
hipsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mattila:
Ei polttele persettä ei..
Eilen siis kaksi ässistä on otettu käyttöön ja tänään tuntuu..... korvatulehdukselta. :headwall:
Voi eiiii... :LOL: Eli ei mennyt ihan putkeen? :)

Näin yöllä unta, että Marta ja JP-78:n vaimo oli synnyttäneet - piti tulla tsekkaan. Mites sitä on nyt näin tulisilla hiilillä odottelemassa, että joku syntyy? :)

POKS 37+0 - täysiaikaisia ollaan!

 
Mies saapui kuin saapuikin sitten tuossa puolen yön maita kotia, tosin itse olin kyllä jo päivään kyllästyneenä peiton alla odottelemassa josko uni tulis...

Yöllä tuli herättyä taas monen monituista kertaa ja maha oli aamusella kipeä :(

Nyt olen tässä yrittänyt, josko mies haluis miun kanssa tehhä jottain, vaan kuinkas ollakkaan..hän ei pahemmin jaksa kun ollut töissä, kommenttina: eikö voitas vaan olla kotona! Eli hyvin rauhassa ollaan tämäkin päivä kotosalla..tosin kyllä se mies jo naapuriin menoa suunnitteli..mutta sinne en kyllä jaksa minä lähteä... Naapurit on ihan kivoja, mutta rajansa kaikella..jos en minnekkään muualle pääse ni en kyllä lähde naapuriinkaan!!!!

Pienesti ehottelin, että vaikka ikeassa tms ois lähtetty käymään, mutta ei niin ei... ja huomenna mies menee taas töihin ja on siellä kellon ympäri ja juhannuksena on kyllä vapaalla, mutta sillonkin varmaan ollaan täällä neljän seinän sisällä ku mies ei jaksa työviikon päätteeksi tehdä mitään...

Vali vali vali vali...ärsyttää vaan ku mies ei ymmärrä, minkälaista täällä on yksin olla päivät!!

Masentuntu ja tympääntynyt Rae ja Nyytti 35+3
 
Ihanaa huomenna pääsee kotiin!!! :wave: Tai siis odotan sitä kotiovella oloa kun avaa kotioven pitkästä aikaa ja kodin tuoksu tulee nenään... :heart: En odota niinkään tuota pitkää pitkää pitkää automatkaa..:D Mutta se on kärsittävä ennen kotiin pääsyä..:p
Sekä minä että koira ollaan enemmän kun iloisia kun pääsee täältä pohjosesta sääskien syöttinä olosta takaisin ötökättömään eteläsuomeen... :saint: :D

Ens viikolla pitäis touhuta yhtä sun toista, saa nähdä jaksaako sitä lähteä ajamaan käymään siellä Hämeenlinnassa viemässä töihin muutamia papereita viellä et sais rahat takas fysiosta:) Samalla pitäis sit nähdä useita kavereita kun sinne lähtee,ehkä mä jaksan sen muutaman tunnin kärvistellä autossa sen tähden että niitä huippu tyyppejä näkee pitkästä aikaa.:)

Eilen illalla villisti harastettiin seksiä( Hahaa pitkästä aikaa..;D ) ja Pippuri sitten onnistui säikäyttämään oikeen todenteolla sen jälkeen.. :eek: Aina siis AINA sen jälkeen kun on peittoja heiluteltu alkaa mahassa kamala ralli ja eilen se sitten päätti olla ihan paikoillaan pitkään,ja mä jo ehdin huolestua... :( Onneks se sitten alko siel vähä venkoilee ni sit meni isoin säikähdys ohi,tänään se o ollu melko hiljanen mutta kuitenkin on liikkeitä tuntunut. Ehkäpä tuo pikkunenkin on väsy välillä..:D

Mutta nyt syömään--->

Paljon jaksuja kärsimättömille supistusten alkamisen odottajille ja kaikille muillekkin ketkä sitä tarvitsevat! :hug:

Millanen & Pippuri 34+ 3
 
Tänne ei taaskaan mitään uutta.
Mitä nyt yöllä en meinannu päästä sängystä ylös ku piti lähtee vessaan, hyvä ettei jalat menny alta.
Huomaa kyl et väsyttää taas ihan erilailla ku eilen tuli käytyä kyläilemässä.
Onneks ens viikko on miehelläkin vajaa työviikko, ei tarvi ku 4 päivää kärvistellä. Vaik juhannus ollaankin suurimmaks osaks kotosalla.

Tsemppiä kaikille heinäkuisille, ei oo enää pitkää aikaa vaikka menis yliaikasekskin.
 
Ihan kiva että nyt sitten ilmeisesti tulossa hellejuhannus.
Edelliset kaks ollaan oltu Himoksella, eikä oo keleissä ollut kehumista kummallakaan kerralla.
Näinhän sen just kuuluukin mennä ! :headwall:
Mikäköhän pallo mä oo näiden helteiden jälkeen ? Nyt jo valmiiks turvotusta...
 
Terppa taas!

Mulla oli eilen oikein itku-nyyhkypäivä. Haastoin riitaa koko perheen kanssa, huusin, lopulta itkin ja mökötin. Aah, noita ihania hormoneja :heart: .

En tiedä taas mitä tämä päivä tuo tullessaan. On supistellut 7 minuutin välein puolesta päivästä asti. Teinixien kesälöhöilyt ottaa mua niin aivoon, että jos alakerrassa tapahtuu supistumisia, niin taas yläkerrassa ohimosuonet pullistelee.

Yritän tässä levätä ja rauhottua. Verenpaine oli eilen illalla ihan päin pyllyä (alapaine alimmillaan 92 ja korkeimmillaan 118). Loppuiltaa kohti paine lähti laskuun samalla kun ärsytyskin hävisi.

Eipä kauheen loistava olotila, tänään mennään näin...

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 35+0 POKS
 
TÄNÄÄN POKS 36+0!!!! :hug: :heart:

just luin jostain, että alle 37 viikkoiset ovat vielä keskosia...hmm, ja meilläkin kun sanoi että parhaimmassa/pahimmassa tapauksessa käynnistetään vielä ennen juhannusta (eli ennen rv 37), niin olis muka vielä keskonen vaikka varmaan painaa jo yli 4kg!!! hmph... :/ no jaa, keskiviikon lapsivesipunktiosta selviää keuhkojen valmius (tai siis vasta torstaina saan tulokset), mutta kahdessa edellisessä ultrassa on tosi selkeesti näkynyt kuinka pikkuinen tekee kovasti hengitysharjoituksia, joten siinä mielessä luottavainen oon, että keuhkot alkaisivat pikkuhiljaa olla jo valmiit...

painoarvioista haluisin uskoo siihen, että ne saattavat mennä kovastikin pieleen, koska me ollaan kyllä ihan listan kärjessä tässä asiassa... noh, siksihän meille tuota punktiota ja käynnistystä suunnitellaankin, eli meille sellanen norsuvauva on tulossa jo 3 viikkoo ennen LA:a, joten en uskalla kuvitellakaan, mitä olisi laskettuna päivänä... no tosin, ehkä tuo diabeteskin on jotenkin vaikuttanut asiaan, mutta silti!!! pikkujättiläistä odotellessa... :wave:

mutta on kyllä hurmaajat sitkeetä porukkaa!!! :eek: :LOL: jos seuraavatkin tulevat käynnistyksen tai leikkauksen tuloksena... heh, mahtaa olla kiva köllötellä kesämasussa!! :D

36+0! :D :heart: :heart:
 
TUSKAFESTARIT B)
Siis mulla on omat pikku tuskafestarit nyt.. Mulla on kuuma, hikoilen kuin isompikin karju, ja ärsyttäääää.. Äiti soitteli että mun pitäis nyt lähteä kun SILLÄ tuntuu polttoja kolmen minuutin välein (äiti on 50-vee ja sillä on kuumat aallot) :D
Että ihanaa. Mä olen siirtänyt äidilleni kaikki ne tuskat mitä mulla pitäis olla. Näppärää. Kävisköhän vielä tän vatsansiirto, ja synnytyksen delegointi :LOL:

Jos lähtis pihalle riehumaan.. (toisinsanoen kääköttämään hiiiitaaaasti). Mutta jotain tässä pitää tehdä kun on päät poikki-olotila. :headwall:
 
heips vaan mammat ja hyvät sunnuntait B)

täällä oltas nyt kotiuduttu Kuusamosta ja olihan oikeastaan tylsä loma.ei siellä ollut näin kesäkuussa mitään ohjelmaa,itse kun ei osaa olla vaan,kokoajan pitäs olla jtn tekemässä.lapsetki oli villinä siellä kun ei ollu mitään tekemistä.helpommalla pääsee siis kotona.ihana olla täällä.On siellä Kuusamossa niin karut maisemat,porot hyppi melkeen silmille. :LOL: :kieh: :|

flunssa täällä on edelleen :snotty: en tajua miten tämä ei ota helpottuakseen.

tänään olis mun ja miehen 2v hääpäivä :heart:

nyt sitten seuraava odotus etappi on huominen iltapv kun mummu hakee 2 lapsista yökylään ja ti toiset 2kpl,jei,saa äippä vähän "rentoutua"sitten ti vanhempi tyttö menee seurakunnan kesäleirille yöksi...ke tulee se soskun työntekijä taas käymään,sitten onkin jo jussi pikku hiljaa,kiva viikko siis tiedossa =) äitillä on synttärit juhannuksena ja siellä samalla on "huvimajan avajaiset"äitini osti sellaisen ja se olis kasattu nyt valmiiksi :)

jokos täällä on vauvoja saatu?martasta ei ole kuulunu vissiin mitään?

ei kai tässä kummosempia

virpi1980 ja kullannuppu 34+5
 
Virpi1980 Onnea :flower: !

Ihanaa ku kaikilla meillä on yhtä tylsää |O . Mulla olis kyllä ideoita vaikka mihin, mut ihan rehellisesti sanottuna on niin paska rahatilanne et pitää tarkkaan katsoa mihin eurot laittaa.

Eilen supisti taas kipeästi. Nytkin alavatsa koko ajan kipeä,Emppu kyl liikkuu koko ajan et ei ilmeisesti supista muuten vaan sattuu. Menkkakipujakin on jonkun verran. Mua ottaa aivoon ku tuntuu et ei oikeasti jaksa tehdä enää mitään. Haluja ois mutku ei jaksa. Pien vie voimia niin kovin. Siivota pitäis mut ei kiinnosta, yhtä ässää jo tänään harrastettu ni ei nyt ihan höveliks heittäydytä :LOL: .

Ja mä syön koko ajan. Ihan koko ajan. Yöks! Montakoha kiloo ehtii viel loppuaikana tulla... :ashamed: .

Jaksuja kaikille :heart: !

34+6
 
Mie sain jonnii sortin "hermoromahduksen" ja itkii tillitin ihan hulluna miehelle näitä miun tuntoja... Kyl se kovasti yritti olla ymmärtäväinen, mutta ei tainnut kumminkaan ihan kaikkea hiffata.. Omaa oloa kyllä kummasti helpotti =)

Sain muurinpohjalettuja kun mies paistoi... Huomennahan mies menee taas töihin ja saa pitkät pitkät piiitttkkääät päivät täälä olla ihan keskenään taas...jos sitä joku päivä kävi shoppailemassa :D

Halluisin ihan hirveesti käydä vuokraamassa jonnii leffan, mutta lähin vuokraamo n25km päässä ja vaikka tänään kehtais lähtee sitä lainaamaan ni kuka sitä huomenna kehtaa lähtee palauttamaan...plääh, ihan tylsää asuu korvessa :/
 

Yhteistyössä