Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Mattila Aateltiin ottaa äitiyspakkaus, ootan innolla, että pääsen penkoon sitä :D
Ilmeisesti ei keretä saaha uutta pakkausta, pakkaus julkistetaan huhtikuun alussa. Uutta pakkausta ei jaeta ennen kuin vanha on jaettu eka pois. Tilastollisesti edellis vuoden pakkaus on riittänyt elokuulle asti. Ja meän heinäkuistenhan pitää pistää "tilaukset" menemään 2kk ennen laskettua aikaa eli toukokuussa. Aattelin pistää paperit vetämään heti, kun saan ne parin viikon päästä, vaikka en kyll piä 2009 pakkauksen väreistä.

Dana88 & Pikkune 20+6
 
Onnea Monkki ja Olivia81 hyvistä ultrakuulumisista ja poika-ja tyttölupauksista :heart:

Päivät kuluu niin nopsaan, ettei vuorokaudessa riitä tunnit.. Taas on ilta mennyt, enkä kerenny lenkille, mutta jos vääntäis crossarilla ja imurois vielä ennen sitä, niin tulis vähän hyötyliikuntaa :whistle:

Miehen kans tuli otettua yhteen ja itku on kyllä niin herkässä, ei tarvi paljoa sanoa, kun parun jo :'( Itkupilli :'( :LOL:

Huomenna poksuu :D

Huomiseen ja liityn myös tuonne facebookin heinäkuisiin, kunhan rakenneultra on mallikkaasti takapäin :)


Maamin ja Toivo-Justiina 20+6 :heart:
 
Onnea ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista :heart:

Täällä oli hyvin pitkä koulupäivä...Aamulla 7 aikaan läksin ja illalla suht samoihin aikoihin olin kotona, että vaatimattomasti sellaset 12h...Tosin päivään kuului vierailu paloasemalla ja yhteinen illallinen luokkalaisten kanssa, mutta silti...

Massu ollut hyvin vaivainen koko päivän..koskenutja kolottanut..En millää malta odottaa sinne rakenneultraan jonka tj onkin vielä 12päivää muistaakseni, odottavan aika on pitkä :|

Aikas tuhan oloista kirjottelua, vaan piti jottain kirjottaa ku pitää saada POKSUA!!!!!! Tänään 19+0 :heart:
Toivoopi Rae ja Pienoinen Nyytti :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja omenaruusu:
Poks Poks rv22!

Miten te muut "lepolomalla" olevat jaksatte? Mulla alkaa jo pinnaa kiristää tää makaaminen. Flunssaakin on kaiken lisäksi ja niistäminen aiheuttaa supistuksia. Kahden viikon päästä olis kontrolli ja tod.näk. sairasloma jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Ei ne mua varmaan näillä supistusmäärillä töihin laske.

omenaruusu+pikkuveli rv22+0
Vaikken varsinaisella "lepo"lomalla olekaan, alkaa tää kotona olo tympiä. Jos olis jo ihan oikeesti äippäloma ni varmaan olis erilainen olo, ku ei potis huonoa omaatuntoa koko aikaa. Nyt on kumminki työyhteisö takaraivossa eikä oikein osaa nauttia lepäämisestä.

Onnea Zeenahille ja Olivialle tyttölupailuista!
:heart:

Mattila, ei olla ottamassa pakkausta, tavaraa ja vaatetta noilta kahdelta edelliseltä on kertyny ja säästetty riittävästi. Esikoisen kohdalla otettiin ja sillon olikin tosi hyödyllinen + tykkäsin suurimmasta osasta vaatteitaki. Tosin ne söpöstelyvaatteet tuli sitten ostettua uutena, mut pakkauksen kaikkia vaatteita tuli kyllä käytettyä ja paljon..

Facebookista, kyllä mä kaikki oon hyväksyny, vaikkei 100% varma tietty voikaan olla, et hakija on just täältä. En vaan jaksa uskoa, että kovin moni haluaa muuten vaan liittyä mukaan. Voidaan toki tehdä niinkin, että hakemisen jälkeen laittaa vaik yv:llä viestiä, että on hakenu jäsenyyttä..

Nukkumatti kutsuu
Kepsukka ja huomenna masukki pokspoks 20+0 :heart:
 
Äitiyspakkauksesta Me ei oteta sitä, kun on se -08 vm. vielä tallessa melkolailla kokonaan ja väritkin on kivoja. Sain kyllä osaksi pettyä pakkaukseenkin, ainakin yhdet potkarit oli rikki (toki sai uudet tilalle, kun ne lähetti sinne) ja musta ne kynsisakset oli aika olemattomat esimerkiksi (tosin olen ainoa tuttavista ketä niistä valittaa :D ).

Mä eilen nöyrryin ja kävin ostamassa vielä yhdet äitiyshousut, kun ei ollut lainkaan siistimpiä työhousuja. Olin jo päättänyt, etten osta mitään, mutta alkoi yhdet housut painaa ikävästi. Mulla on siis maha nyt jo niin iso, rupesin miettimään kuinka isoksi sitä lainkaan taas tulekaan

:/
 
Voi kuulkaa, on jo Marraskuisiakin odottajia! Ajatelkaa, justhan me plussattiin ja jotkut odottavat jo marrasvauvoja.. hurjaa :D

Sokerirasitus oli ok. Eli ei tarvitse siitä huolehtia sen enempää. Mutta opetti se sen verran, että verensokerin saa hetkellisesti tai siis joiksikin tunneiksi nousemaan mässyttämällä niin hyvin, että päivittäisellä pikkumässyllä voipi ehkä olla johonkin jotain vaikutusta..? Tai sitten ei. Ehkäpä näin raskausaikaan vielä normaalia herkemmin.

Meillä tuntui eilen eka kertaa sillä lailla kunnolla, useita liikkeitä masun päälle ja isikin pääsi osalliseksi muutamasta tönäisystä. Ihanaa :heart:
Rakenneultra olisi tuloillaan maanantaina ja sitä siis odotellessa, vielä 3 yötä :)

Otin eilen selällään makuullaan kuvia tuosta ihanasta pömpöstä tuossa alamahalla. Mulla on jo ihan hitusen haikee olo, kun tää mahan kasvattaminen on puolessa välissä ja mä niin tykkään tästä.. :)

Punaposket +Tuhina 19+5
 
Heippa ja huomenia!

Täällä alkoi eilen hiihtoloma, kouluun seuraavan kerran vasta 9.3.10. Jee!
Ja sitte onki kolmen päivän viikko koulussa ja sen jälkee alkais se harjottelu, jota en siis nyt kaikesta huolimati tee. Suoritan vaan muutaman kurssin kevään aikana ja väkerrän opinnäytetyötä :) Sitten onki kesä :)

Oon täysin ihastunut hennesin äitiyspuolen farkkuleggareihin. Ihanan istuvat, kevyet ja mukavat! Ja maksaa vaan 19,90e. Kumminki aika verrattavissa farkkuihin. Ohutta farkkua noi taitaa olla, mutta ah niin kivat. Ostin tällä viikolla ekat kun uskalsin niitä kokeilla.

Kohta matkat aamuspinningiin, kolmen vartin kevyt jolkottelu tiedossa. Söin niin fiksun aamupalanki että kehtaa polkea: karkkia, yhden fuji-omenan ja lasin kokista :D

Ylihuomenna sitten nokat kohti ruotsin maata, kun sinne lähtää risteilylle. Hyvää ruokaa tiedossa kun on buffet. Ja shoppailua ruotsissa minibudjetilla :)

Äitiyspakkaus: Me otetaa, esikoinen tulossa niin luulen että hyöty siitä on suurempi kuin se 140e. Aattelin yrittää venyttää hakemuksen laittoa mahdollisimman pitkälle, paperit saan ens neuvolassa, maaliskuun puolivälissä.. Jos vaikka kävis tuuri ja sais uuden pakkauksen, jos se ees on kivempi ku tää tän vuoden setti.

Mutta nyt menoksi, pitää ehtiä varaa hyvä pyörä tunnille :)
 
Huomenta! Ihana vapaapäivä :). Aurinko paistaa niin nätisti, että päätin skipata uintireissun ja lähteä ulkoilemaan. Katson vauva tulossa-ohjelmaa ja olen ihan itku silmässä kun ihmiset synnyttää ja yksi pariskunta kertoi, miten pitkien hoitojen jälkeen oli kaksoset tulossa ja sitten ei ultrassa ollutkaan yhtäkkiä sydänääniä. Olen ihan yliherkkä kaikille vauva - ja synnytysjutuille nykyään.

Äitiyspakkaus otetaan ja olenkin siihen ihan tyytyväinen, mutta makuupussi on ruma. Olenkin vähän miettinyt, josko tuunaisin siihen jonkun kivemman kankaan päälle.

Kävin lueskelemassa tuota marraskuisten pinoa ja ajattelin, että onneksi olen jo näin pitkällä :). Ei pahoinvointia eikä kokoaikaista pelkoa siitä, että onko mahassa ketään vai onko tm tai ku-raskaus. Josko sitä sitten osaisi ottaa hiukkasen rauhallisemmin, jos toinen lapsi tulee.

Onnea myös kaikille joilla ultrat jo takana ja tyttö - sekä poikalupauksista :flower:
 
Ennulle vastaan noista kosmetiikkatuotteiden käytöstä raskauden aikana:

On totta, ettei niiden vaikutusta raskauteen ole tutkittu tarpeeksi, mutta pidän kuitenkin tuota Iltasanomien artikkelia hiukan pirua seinään maalailevana ja luottaisin ennemmin teratologiseen neuvontaan lähteenä:

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437,26267

Siellä ennen kaikkea korostetaan kohtuutta käytössä.

Mekkala ja Natiainen 19+1
 
Neuvolakuulumisia eiliseltä; :heart: 150, hg 122 ja painokin noussut. Oikein hyvä fiilis.

Ihan tullut paikalleen tää sairasloma; nukahdin eilen kesken salkkareiden ja heräsin 15 vaille 9 :eek: . Stressikö mahtaa väsyttää? Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Oikein ihanaa ja aurinkoista perjantaipäivää vaan kaikille =) Niin on kyllä nätti sää, että pitä tästä kohta lähteä tuolla ulkona piipahtamaan :)

Äitiyspakkaus Myö otetaan se kanssa...Ja ei ne vuoden 2009 pakkauken värit niin pahoja ole..Tosin mie olen vähän sellanen, että kaikki käy =) Miehen sisko kyseli, että saako hän ostaa lakanat meidän pienelle ja samaan hengen vetoon kysyi, että mitä värimaailmaa ja kuviota.. Sanoin vaan, että kaikki mitä saadaan kyllä käytetään, että ihan sama. En mie hirveesti ossoo olla kranttu jos joku toinen ostaa jotain...

Täällä tosiaan poksui eilen tuo rv 19 ja ehkä olen samoissa tunnelmissa kuin ne marraskuiset odottajat (Apua, joko sitä ollaan niin pitkällä, että jo marrasvauvoja tuloillaan :eek: ), kun liikennöintiä ei massun puolelta kuulu vaan odottavan aika on pitkä, eikös se niin mene? Toivon vain niin kovasti, että ultrassa kaikki olisi hyvin, mitään muuta en niin paljon edes toivo.

Mie sitten rakenneultran jälkeen ajattelin liittyä tuonne fb:n heinäkuiset-yhteisöön. Ei miusta nykyinen fb ole enää kiva kun kaikki ryhmiin liittymiet, fanittamiset ja IHAN kaikki näkyy kaikille..aineski miula...

Vaan nyt tämä mamma suuntailee tuonne aurinkoiseen ulkoilmaan =)
 
Ennu: Mulla on ollu niitte leggareitten kanssa just pitkiä paitoja, neuletakkeja ja voisin kuvitella, että laittasin vaikka jonku vähä isomman hupparin niiden kanssa myös. Näyttää kivalle musta :) Suosittelen tosiaa niitä! Mulla on semmoset vaaleat, missä on punteissa pieni rypytys, mitä ei kyllä käytössä huomaa olleskaa. Tosi mukavat on :)

Mulla menee normisti koko m, nii noissa otin koon s kun oli aika reiluja. Aattelin kyllä että voisin ehkä ostaa myöhemmin sitte kokoa isommat, jos tässä vielä kovin paino nousee. Maha ainaki kasvaa :)
 
Perjantai! Ihanaa! Viikonlopun suunnitelmissa lepoa, liikuntaa ja siivousta. Ja tietty vielä viimeinen rutistus olympialaisia.

Kurja jutta, että dana voi vieläkin huonosti. :( Sais jo loppua, niin pääsisit täysillä nauttiin mukavasta keskiraskaudesta. Tsemppiä myös kaikille pakkolevossa oleville!

Äitiyspakkaus otetaan täälläkin. Taitaa olla seuraava neuvola reilun viikon päästä, joten siellä saadaan kaikki tarvittavat paperit äitiyspakkausta ja -päivärahaa varten.

Marta Mulla on kans aina tippa linssissä kun katson tuota Vauva tulossa. Taisin nähdä aiemmin saman jakson, jossa oli se pariskunta, joilla oli kaksospojat kuolleet kohtuun. :( Mä en kestä ollenkaan näitä kohtukuolema- tms juttuja. Sama juttu oli eilen kun luin Jorvin äippäpolilla odottaessani Vauva -lehteä. Kyyneleitä sai pyyhkiä samalla. Parempi suojella itseään niiltä odotusaikana. Eli lopetanpas heti aiheesta puhumisen! Onneksi tuossa Vauva tulossa -ohjelmassa on aina onnellinen loppu. :)

Oon muuten viime aikoina huomannut, että vauvalla on kehittynyt selkeesti unirytmiä. Se on yleensä aamupäivisin tosi rauhallinen, mutta alkaa melskaamaan joskus pari tuntia lounaan jälkeen 12-14 maissa. Sitten se taas tuutii pitkään ja aloittaa varsinaisen shown iltasella. :heart: Mä oon jo ihan rakastunut omaan pienokaiseen! Jännä, miten aikaisessa vaiheessa vauvaan kiintyy ja herää valtava suojeluvaisto sitä kohtaa. :)

Kosmetiikkaa käytän samalla tavalla kuin ennenkin. En millään jaksa uskoa, että meikkivoiteesta tai kynsilakasta salakavalasti myrkyt imeytys mun kroppaan ja sitä kautta vahingoittais vauvaa. Jos niin ois, niin tässä pitäis samantien laitaa itsensä steriiliin kuplaan ja pysyä siellä loppuraskaus. Miettikää nyt, kuinka vaarallisia on ilmansaasteetkin jne. ;) Iltapäivälehdet ei tosiaan ole se luotettavin tiedon lähde näissä jutuissa. Mielummin lukee asiasivuilta aiheesta.

Tulipas tekstiä. Takas työn ääreen vielä hetkeksi.

Olivia & Vauveli 20+5
 
Mitä eikai iltalehdet koskaan mitään asiaa liioittele :D Tarkoitin lähinnä sitä, etten ole tähän mennessä ajatellut edes asiaa. Viimeeksi käytin normituotteita ja ihan terve vauva syntyi. En kuitenkaan ole mikään kauneustuotteiden suurkuluttaja...
 
sitten joku hyvä puoli siinä etten ehdi ikinä itseeni kosmetiikkaa paljon käyttämään,eipä tuu turhia kemikaaleja :LOL:
Mies tunti vauvan potkut tänään eka kerran :heart:
Muuten tuntuu olevan joku ihme ärsytys päällä koko ajan,mies ärsyttää vaikkei oikeestaan ole mitään syytä..ärsyttää vaan :LOL:
hipsu 18+5
 
Voi elämän kevät :eek: Luin noita iltasanomien juttuja ja hyvää päivää. Samalla logiigalla (no kärjistettyä tämäkin on, sori vaan) ei saa asua kaupungissa ja hengittää sitä huonoa ulkoilmaa!! Siinähän on saasteita.

Mä näen niin punaista näissä asioissa, koska raskaus muutenkin voi olla aika henkisesti raskasta aikaa ja stressaavaa. Normirajoitukset neuvolasta saa, ja kun niitä noudattaa, mun mielestä kaikki pitäisi olla ihan hyvin. Voi että kun nykyään tulee niin paljon vaatimuksia ja paineita joka taholta. :kieh:
Mattila on hyvin hyvin vihainen!!! ;)
 
Mattila Joo-o, raskausaikana näitä syyttäviä sormia tulee milloin mistäkin. Ja terveen järjen käyttö ei kai ole enää sallittua? ;)

Mua ärsyttää eniten se, ettei edes terveydenhoitohenkilökunnalta saa yhteneviä selkeitä ohjeita esim. lääkkeiden käytöstä, vaan kaikki ohjeet on niin epämääräisiä. Aiheuttaa kauheen määrän stressiä. Onneksi kävin eilen oikein kivan sisätautilääkärin vastaanotolla Jorvissa ja sain vihdoin hyvät ja selkeät ohjeet raskauden aikaisen migreenin hoitoon. Eipä siinä mennytkään kuin 4kk...

Mulla on ihan järjettömän tylsää töissä - huomaa, että porukkaa on talvilomilla, kun viimeisen tunnin aikana on tainnut tulla vain yksi uusi maili. Pääseepähän aikaisin kotiin. :)

Oikein mukavaa viikonloppua heinämammoille!
 
Hei!

Tulin hehkuttaa, kun käytii tänää mun äidin kanssa parilla kirpparilla ja niillä oli ihan tosi paljon hyvä kuntoisia vauvan vaatteita! Raakattii parhaat päältä ja saatii muovikassillinen erilaisia vaatteita, kuten bodyja/housuja/paitoja/haalareita talveen/yms ja ne makso kaikki yhteensä alle 20e. Uutena näiden kaikkien arvo ois kyllä paljon paljon paljon enemmän.
Saatii ihania retroja, kirkkaita värejä ja vaikka mitä ihanuuksia. Ah :)

Nyt vähä lepoa ja sitte vielä kävelylle illalla.

MUOKS.
Laskin mitä kaikkea saatii ostettua :)

Eli tässä lista ihan omaksi huvikseni, heh.

56cm - body 6kpl, paita
62cm - body 4kpl, housut ja fleecehaalari
68cm - body 3kpl, housut
80cm - kevyttoppapuku, puolipotkarit
86cm - 3 leikkipukua, vakosamettihaalari

Kuinkahan paljon kannattaa ylipäätänsä olla mitäkin vaatekokoa?
Joskus joku sano, että kantsii varata yksi vaatekerta päälle, yksi pesuun ja yksi kuivumaan..

Meillä on nyt bodyja jonki verta, housuja tai paitoja ei niinkää.
Jep.
 
Munki pitäs käydä kirpparilla,niinkuin helise.. edullisesti sieltä saa hyväkuntoisia vauvan vaatteita. :) Enempi oon vaan jääny huutonettiin koukkuun ja siellä ostaminen on helppoa ja saa vaatteet postilaatikkoon asti. ja ei huolta,että lapset ei siellä jaksa olla 10min kauempaa..

Mun mielestä saa vauvan vaatteita olla reilusti, ehkä noita ihan pienimpiä 56cm riittää 5 vaatekertaa tai sinne päin.. ainaki meillä. Isompia kokoja sitten enemmän kun alkaa sylki valumaan ja kiinteät tulee kuvioihin..

Mä vieläkin mietin sitä äippäpakkausen ottamista,jos ei ottas sittenkään...

vissiin iltapala-aika ja nukkumaan,ei jaksa kattoo suomen peliä :/ nukuin taas puolen tunnin päikkärit tällä kertaa kaksin isännän kanssa.

pauliina ja veikko rv21+5
 
Hui apua! Lueskelin kesäkuisten pinoa ja siellä on jo ensimmäinen synnyttänyt. Ihan kylmät väreet meni selkäpiitä pitkin kun luin. Pienellä oli painoa alle puoli kiloa syntyessään.

Onnea uusista hienoista ultrakuulumisista! :heart:

Äitiyspakkauksesta me ei oteta, kun ei ole tarvetta. Jos esikoista odotettaisiin, niin ehdottomasti ottaisin. Niitä vaatteita on niiiiin ihana hypistellä sitten, kun pakkauksen saa.

Kosmetiikka mäkin olen käyttänyt ihan normaalisti. Vähän hysteerinen oli toi iltiksen juttu.

Helise oli tehnyt kivoja löytöjä. Pitäis lähteä itsekin kirppiksiä kiertämään, varsinkin nyt kun tietää sukupuolen.

Sherine + muru rv 20+0 POKS
 
Iltaa!

Helise oli tehnyt hyviä kirpparilöytöjä ja paljon... :) Kyllä niissä kannattaa kierrellä, välillä tekee tosi hyviä löytöjä, mutta täälläpäin on usein tosi suttusta ja huonokuntosta vaatetta. En ees ymmärrä kuinka joku kehtaa laittaa likasia vaatteita myyntiin :kieh:

Työviikko takana ja viikonloppu eessä :D Aamulla olisi tarkoitus lähteä yksin aamu-uinnille ;) Päivällä lähetäänkin kummitytön 1-vee synttäreille ja sieltä otetaan kummipoika joukkoon yökylään. Sunnuntaina mennä Tatu ja Patu-lastentapahtumaan. Sunnuntaina viedään kummipoika kotia ja jätetään meijän pojat mummulaan yökylään ja isukin kanssa mennään elokuviin ja syömään :p

Jännittävä peli käynnistyi juuri :whistle: Pietään peukkuja Suomelle!

POKS POKS

Maamin ja Toivo-Justiina 21+0 :heart:
 

Yhteistyössä