Heinäkuun Hurmaajat 2010

Juu just samaa mäkin ihmettelin, enkä itekkään oo saanu kirjotettua.
Jotenkin on veto poissa ja kurkku kipeenä. Toivottavasti pienelle miehelle ei tuu flunssaa nyt enää uudestaan, ku vasta lokakuussa oli.

Käytiin tänään lääkärissä näyttämässä tota pojan ihottumaa. Lääkäri sano et näyttäis atooppiselta ihottumalta ja kirjotti sitten kortisonia ja Ceralania. Ja parin viikon päästä uudestaan yhteyttä jos ei auta. Sit seuraavaks ruvetaan miettimään allergiavaihtoehtoja. Huih... Saas nähdä kuin käy. Aika hurjan näkönen toi pojan naama ku ihottumaläiskiä ja lisäks sit viel raapinu itteään. Hassu tuo meidän poitsu kun suorastaan rakastaa noita lääkäritätejä. Aina vaan flirttailee ja juttelee vaikkei koskaan ennen oo nähnytkään.

Meillä sitten eilen alettiin kääntymään vatsalleen. Kauhen ähellyksen tuloksena se tapahtu lopulta. Ja nyt on sit tänäänkin kääntyilty ja viimesimmät kerrat meni sitten ihan silleen helposti ja huomaamatta. Ah sitä raivon ja vihan määrää kun ei pääse ite takasin selälleen, eikä eteenpäin. Tosin onnistu ähräämään kulkusuunnan ihan erisuuntaan, ihan hetkessä.

Meil ei vielä pahemmin oo joulujuttuja aloteltu. Pojalle oon hommannut pari lahjaa ja kahdelle kummilapselle kans. Kaipa tässä pitäis pikkuhiljaa alkaa aktivoitumaan loppujenkin lahjojen kans.

Niin kardemummmaa piti onnitella erosta rintakumin kans. Onko ero jatkunut edelleen ? Musta ainakin tuntu et maidon tulo parani kun rintakumi jäi pois välistä.

Jäi sitten pojalla päiväunet vähiin tänään kun oltiin liikenteessä just sopivasti, eikä tuo sitten sisällä suostunu nukkumaan kun jotain max tunnin pätkiä. Siitähän seuras se et oli ihan mielettömän väsyny ja kiukkunen kokoaika. Eipä tarvinu paljon nukutella, torkku jo vellipullolle.

Meillä taitaa tulla julkisivuremontti ens vuoden puolella. Joulukuun alussa on infotilaisuus. Argh, taas lisää miettimistä et miten sitten selvitään kun olen hoitovapaalla. Olin jo aatellut että maksettais asuntolainaa normisti hoitovapaallakin, mut nyt jos tulee remontti siitä seuraa myös yhtiövastikkeen korotus. Noh, toivottavasti alkais sit se remppa pian et saatais uudet ikkunat, varmasti ois sit lämpösempää tääl. Sitpä en enää edes mieti muuttoa isompaan asuntoon, ainakaan hetkeen. Jotenkin aattelen et tässä 55m2:ssä ehkä mahtuis asumaan myös kahden pienen kanssa ainakin hetken. Ollaanko ainoita, jotka asuu näin ahtaasti ? Tuntuu et tosi moni heinäkuisista rakentaa tai asuu omakotitalossa jne.

Iltoja!
Täällä mamma viettää perjantai iltaa yksiksee kun mies lähti työpaikan saunailtaan ja tyttökin vihdoin ja viimein puolentoista tunnin nukuttamisen jälkee rauhottu nukkumaan. huoh!|O
Saa nähä milloin rupeaa tuo tyttö taas nukahtamaan edes kohtuudella yöunille ettei joka ilta tarvis taistella.

Minäkin eilisen ja tämän päivän käynyt vähän väliä tarkistamassa täällä että onko joku kirjottanu jotai vaa hiljaista kyllä ollut. Minä en mene/siirry fb puolelle ku en koko naamakirjaan oo tutustunutkaa. Kaikki aina sanoo et joko tuun sinne vaa en saa ikinä aikaiseksi:LOL:

Hmm mitäs sitä vielä. Meille tuli keskiviikkona 4kk täyteen! JEE Lääkäri aika olikin vasta ensimmäinen päivä joten vielä joutuu hetkisen odottamaan ennen kuin saa tietää onko tyttö kasvanut ihan ok. Vielä ei meillä olla kääntyilty mahalta selälleen eikä toisin päin. Kyljelleen pääsee mutta ei enää siitä eteenpäin. Mahallaan kun on, koittaa tyttö vääntää jalkoja mahan alle ja työntää että pääsisi eteenpäin vaa ei se vielä oikee onnistu. Sit aina menee hermot ku ei onnistu:)

Jes! Pääsin tänne taas...tämä on kyllä tosi ongelmainen sivusto, ainakin hitaalla yhteydellä, tökkii tosi paljon..ja sitten loppuu aina aika kesken ku yrittää. Olen enempi ollut tuolla fb:n puolella, se toimii paremmin.

Meillä ei Saana vielä ole kääntyillyt mihinkään, no kaksi kertaa sängyllä mahalta selälleen, mutta pehmeä ja joustava alusta on auttanut. Koittaa kyllä kovasti, joten kait se siitä vielä:) Selällään ollessa kääntää päätä tosi ahkeraan ja niin paljon, että jo sen takia kohta kääntyy vahingossa mahalleen:D

Täällä oli joskus puhetta vihreästä kakasta, onko kellään sellaista vaivaa ollut vielä? Meillä oli kakka ihan normaalia, mitä nyt joskus oli vihreää kakkaa aikaisemmin, mutta nyt taas ollut vihreää aina välillä ja tosi pahan hajuista:x

Me ei olla vielä joulua jaksettu ajatellakaan, jää kait taas kaikki viime tippaan. Joululahjoja pitäs kuiten muutama ainakin hankkia, Saanalle en ajatellut kyllä vielä mitään isompaa ainakaan jouluksi ostaa, kun ei vielä ymmärrä kuitenkaan joulusta. Ja ei ole varmaa vielä sekään, että ollaanko kotona jouluna vai suunnataanko etelämmäksi. Toisaalta olis kiva kerrankin viettää joulu ilman ressiä ja mennä vaikka johonkin pikkulomalle vain oman perheen kesken. Miehen työtilanne tietty määrää paljon.

Terkuin pohjoisen taika ja Saana ens viikolla 4 kk:wave:

Tämä on syrjintää!:D Ollaanko me kiiviläinen tosiaan ainoat ketkä ei olla fb:ssä?:eek:

Tänään aamulla olin Klaukkalassa kuntokeskus Balanssissa järjestettävässä spinning tapahtumassa, 9.30 alkoi pyörän tekniikka osio joka kesti 15min ja sitten oli perään heti 30min pituinen perus spinning tunti ja oli RANKKAA! En oo harrastanu tollasta noin paljon sykettä nostavaa liikuntaa yli vuoteen,viime syksynä viimeks juossu ja sen jälkeen ollu vaan ja käyny kävelyllä ja sen 2 krt vauvajumpassa... Mun oli pakko lähteä pois kun muut jäi tekemään loppu venyttelyjä kun alko oksettaa niin paljon,tosiaan annoin itsestäni siis kaiken:D Ei onneks ulos tullu mitään... :cool: Mut varmasti meen kyl viel jossain vaihees uudelleen;)

Pipsa alotti aamulla 5.30 huutamisen ja ei meinannu rauhottua sitten millään. Se oli syöny tuntia aiemmin ja lopulta nostin sen tissille mutta ei auttanu sekään. Söi hetken ja sitten alkoi pään heittely ja tissin repiminen,raapiminen ja ikenillä pureskelu. Not nice! 6.40 sanoin miehelle että olisko jo sun vuoro pitää tuttia tytölle suussa ( Kun tuo ipana on toisinaan niin touhukas kun pitäis alkaa nukkumaan että ei rauhotu muuten ellei pidä kättä poskella silleen että tutti jää oman peukalon ja etusormen väliin,en tiiä tajuaako tästä selityksestä mitä tarkotan:D ) että saisin ite nukuttua kun piti aamulla nousta 9. Vastaus oli vaan kyljen käännön ohella että "olis kannattanu mennä illalla ajoissa nukkumaan." Muutaman kerran jouduin laskemaan sataan ja hengittelemään että sain pidettyä suuni kiinni etten räjähtänyt täysin. Noh koska Pihla oli jo valmiiks meiän sängyssä päätin ottaa oman peittoni ja painelin toiseen makkariin nukkumaan ja vedin oven perässäni kiinni. 8.30 sitten tuo neiti heräs taas syömään jollon menin sitten takas omaan sänkyyn imettämään:) Kun pääsin takasin kotiin niin ei ole ollut taas mitään "ongelmaa" missään vaan ihan kun koko aamun episodia ei olis ollutkaan..:D No parempi näin kun että olis kamala sota jatkunu siitä mihin aamusta "jäi". Kyllä tuo ukkeli jo soitti 12.30 että missä mä oon kun sanoin aiemmin tulevani kotiin 12.

Mutta nyt ottamaan jauhelihapihvit uunista ja kaatamaan perunoista vettä pois on nimittäin NÄLKÄ:D:D:D

Millanen ja ens su 4kk Pipsa

Apuaaa, koska toi laps herää.. Nukkuu vaunukopassa lattialla, vaikka tultiin kotiin jo miltei tunti sit. Kirjoitan ne pari minsaa, kun tää rauha vielä kestää..

Meillä tosiaan rintakumi jäi historiaan sinä päivänä, kun asiasta raportoin. Kertaakaan ei oo sen jälkeen käytetty. Imetyksen aloitus kyl sattuu hieman (eikä niin hiemankaan), mutta sou not. Ehkä ajan mittaan nännit tottuu tähän shokkiin, kun ei ookaan enää silikonia suojana :D
Todella outoa on se, miten Sulon ruokailukulttuuri muuttui kumin poistumisen myötä. Ennen syötiin parin tunnin välein hartaasti miltei puoli tuntia kerrallaan, mutta nyt hörppästään 5 minuutin maidot ja sitten on taas tunnin päästä nälkä. Tai siis tiheämmin, mutta paljon lyhyemmin syödään. Ei nyt siis koko ajan tunnin välein, mutta kuitenkin. Eikä siis yöllä onneksi tunnin välein :D Mistä tää vois johtua? Se myös osaa nyt paljon selkeämmin ilmaista nälkänsä: kun istuu sylissä naama poispäin musta, alkaa kääntää päätään taakse mun rintaa päin ja sillee hysteerisesti läähättämään :D Tai no, toi nyt kuulosti oudolta, mutta sillee selvästi ähisemään että ruokaa, ruokaa. Ennen ei ollut sellaistakaan. Jännää!

Oon tänään ekaa kertaa kaksin yötä Sulon kaa. Oon täysin paniikissa. Oon varma, että se muuttuu ihmissudeksi keskiyöllä tms. Miten voikin pelottaa oma vauva?!

Kiinteiden myötä kakka on mennyt meillä vähän liiankin kovaksi ja papanamaiseksi. Eli ei löysyysongelmaa, mutta miltei päinvastaista. Pitänee ostaa luumusosetta. Ostamani hieno Provencen vihannekset -luomusörsseli kera oliiviöljyn ja persiljan oli eka ruoka, joka oli Sulon mielestä aivan ahterista. Suostui se sitä pari lusikallista syömään. Hedelmäsoseita vedettäis vaikka litra kerralla. Ruokailu loppuu aina turhautuneeseen huutoon, en tiiä miksi.

Sulon kropassa on kuivia läiskiä, pelkään atooppiseksi ihottumaksi. Ainakin ystävien atooppiset ihot tuntuu just siltä. (Ikään kuin lääppisin päivät pitkät atoopikkokavereita.. :D ) Täytyy kysyä neuvolassa.

Apuaaaaa pelkään koko ajan että koppa alkaa tutisemaan. Haluan kirjottaa hetken päiväkirjaa ennen sitä, joten otan hatkat! Muiii ja mukavaa lauantaita!

Viimeksi muokattu:
millanen ja kiiviläinen - oon kyllä facebookissa, mutta en heinäkuisten ryhmässä. oon miettinyt liittymistä, mutta ainakin toistaiseksi olen halunnut pitää anonymiteettini. kyllä meitä on muitakin.

tsemppiä sinne kardemummmalle ja sulolle! hyvin se menee!

mä olen lähdössä ulos katsomaan yhtä keikkaa. hirveät itsesyytökset, kun pikkumiehellä on se flunssa: huono äiti lähtee ulos ja jättää sairaan lapsen isän kanssa (isässä ei ole mitään vikaa). mies kuitenkin kannustaa lähtemään ja kaverit on tulleet pitkän matkan takaa tuota keikkaa katsomaan. ehkä siis minäkin menen ja yritän päästä tanssimalla huono äiti -viboista.

moikka!

Mie olen kyllä tuolla fb:ssä ja siellä enempi aikaan viettelen, mutta usemman kerran päivään käyn täällä kattoon onko mitä uutta:D

Meidän poika täytti tänään 4kk ja sen kunniaksi ruettiin antamaan (ainakin tänään:D) soseita 2krt/pvä, ollaan kuitenkin jo kuukauden päivät niitä syöty

kuivia läiskiä ei kyllä pojusta löydy, mutta mammasta sitäkin enemmän.. Eli siis miule puhkes jotain atooppisen ihon tyylistä pojun odotuksen loppumetreillä enkä siitä enää eroon pääse, masennus:(

Viime yö oli meillä oikein nätti HUUTOkonsertti, pääsolistina poju! Ei muuten yöllä naurattanut yhtään kun toinen eka huutaa, sitten päättää kääntyä koko aika mahalleen sängyssä ja huutaa, ja kun huutamasta pääsee niin HUUTAA!!! sitten välin 06-08 (tai jotain sinnepäin) nukkui oikein kiltisti.. Nyt on taasen poju nukkumassa ja useemman kerran on joustu tuttia laittamassa kun on päättänyt rueta kitisemään.. nyt mennään jo varmaan kolmatta viikkoa, että yöunet on katkonaisia ja joka yö on jossain välissä huudettu|O

Olin tänään yksillä kutsuilla (erotiikkatuotteita:LOL:) ja oli mukavaa päästä kotoa pois ihan yksinään, mutta hirveesti kyllä harmitti se,että nää kutsut kesti vain 2h ja sitten emäntä jo hätisteli pois kun oli sopinut iltamenoja... Harmitti tosiaan kun vihdoin ja viimein pääsin kotoo lähtee minneen ja laittauduin tosi hienoksi niin tää lysti kesti vain sen muutaman tunnin... Seuraavalla kerralla sitten vähän pidemmällä kaavalla, pääsis vähän tuulettumaan:D

Nyt jos vielä hetkeksi möngertäs tuonne miehen viereen sohvalle telkkuu kattoon ja sitten suuntais nukkumaan.. eiköhän tuo poju opitun tavan mukaan käy huutamaan tuolla 02-03 välillä: /

Rae ja V 4kk

Sunnuntaita Mammat :)

Meillä sattui eilen ikävä juttu; ollaan nyt kuukauden verran syöty soseita ja oikein mistään ei ole tullut masuvauvoja, ehkä mango pieretti enemmän. Eilen sitten (TYHMÄ MINÄ) annoin jennalle Bonan Vihanneksia 4kk-purkista muutaman lusikallisen. Uskalsin antaa koska se sisälsi ainoastaan meille tuttuja vihanneksia;perunaa porkkanaa ja maissia. Noh Jenna söi ihan hyvin, sitten iltapäivästä annoin jo ennestään tuttua päärynää pikkusen.. siitä tunnin päästä alkoi niin kauheat masuvaivat ettei koskaan ennen. Itkettiin Jennan kans molemmat, toisella valui räkä ja kyyneleet ja hiki päässä vaan huusi kun masua kipristeli. Lopulta oli pakko antaa suppo jottai saatiin Jenna rauhoittumaan ja hengitys tasaantumaan. Pierut vaan paukkui.. sitten rauhoittui ja oli ihanan aurinkoinen oma itsensä ja nukkui iltapäikkärit jonka jälkeen tunnin taas naureskeli. Sitten se taas alkoi,kauhea itku ja huuto.. Tunsin itseni niin huonoksi äidiksi kun menen tuollaista antamaan!!!! kävin heittämässä purkin roskiin ja kirosin itseäni.. Hetken jo mietittiin että täytyy päivystykseen lähteä jos ei rauhotu muutaman tunnin sisällä, vain sulkeakseen pois korvatulehdukset yms. Mutta niin hän sitten rauhoittui äidin ja isin keskelle nukkumaan ja nukkui yön oikein hyvin ja aamulla heräsi hymy huulilla,masu kipu oli tiessään. Äidin ihana pikku Jenna :heart: tänään en taida uskaltaa antaa mitään sosetta jotta vatsan tilanne normalisoituu,eilenkään en antanut iltavelliä ollenkaan.
Ihan ärsyttää tämä oma tyhmyys,olis pitänyt pysytellä vain niissä ruoissa joissa on vain yhtä,korkeintaan kahta sekaisin!!!!

Tyhmä äiti ja urhea Jenna

Moikka:)

Saana nukahti ulkopäikkäreille, kuten tavallista puolenpäivän tienoilla:)

Jaka Meillä kävi vähän sama juttu, kun annoin hedelmäsosetta, missä oli kahta erilaista (en muista kyllä mikä se oli..) mutta kuitenkin masuvaivat tuli ja purkkia tarkemmin luettuani siinä oli oikeasti paljon muutakin kun vain isolla edessä mainitut hedelmät:( Nyt luen tarkkaan mitä purkeissa oikeasti on. Meillä kyllä masuvaivaa tulee jos esim. maidon hotkii ja saa ilmaa siitä, joten vaikea sitten sanoa tuleeko masuvaiva maidosta vai ruuasta.

Meillä on tullut kiinteiden aloituksen myötä aika selvä vuorokausirytmi:) Ja syöminen on oikeastaan tasoittunut niin, että nyt ei enää tunnin välein ole maitoa vaille:) Ja oikeastaan untekin on parantuneet huomattavasti. Tosi mukavaa, kun elämä on helpomman tuntuista kun ei koko ajan tarvi olla syöttämässä tai miettiä, että nukkuuko Saana ollenkaan tänään.
Taisi pikkumöhömahalle olla hyvä, että saa vähän edes tyhdimpaa ruokaa, kun kuitenkin painoa on jo varmaan reilu 7 kiloa. Ja tyttö on tosi liikkuvaista sorttia, kädet ja jalat heiluu ihan koko ajan.

Mutta nyt siivoilemaan ja touhuilemaan:)

Pohjoisen taika ja Saana

Heip.

Ella oli 3,5kk kun aloitti kääntymiset masulleen. Samaan aikaan alkoi tiuha syöminen. Söi ja söi tissiä eikä saanut masua täyteen. Raivos myös tissillä niin älyttömästi etten kestänyt enää ja annoin pullosta lisämaitoa. 3,5kk täysimetystä riitti meidän neidille. Innoissaan tarttui pullosta kiinni ja söi hyvällä ruokahalulla. Imetän edelleen öisin ja päivälläkin. Toisinaan annan pullosta... jotenkin itselleni helpompaa. Ajattelin kyl alun perinkin et korkeintaan 6kk imetystä. Jos imetys loppuu luontevasti näin kiinteiden astuessa kuvaan sopii minulle.

Alotettiin kiinteät n. 4 kk iässä. Aluks vähän maisteli mut aika nopeesti annokset isoni. Neidille maistuu kaikki mitä oon tarjonnut. Päärynää neuvolantäti suositteli kasvisten lisäksi jotta kakka tulisi tiuhempaan. Kuulemma luumun ohella auttaa kakkavaivoihin. Eilen meillä tulikin eka kiinteä kakka. jee eikä ollut edellisestä kerrasta kuin 4 päivää. Inhoon noissa soseissa ite porkkanaa siitä syystä kun ei tahrat irtoo vaatteesta kovin helposti. Jos heti tuoreeltaan pesee astianpesuaineella ja lämpimällä vedellä niin sit irtoo kyl mut onpa homma.

Oon antanut myöskin velliä illalla ennen nukkumaanmenoa. Nukkuu sen turvin koko yön 23-7 jonka jälkeen tissitellään ja unet jatkuvat ysiin, puol kymppiin asti. Meillä on elämä helpottunut soseiden myötä. En sitä jatkuvaa tunnin välein tapahtuvaa tissittelyä olis kestäny yhtään pitempään.

Hommattiin jo syöttötuolikin. Sellanen Brion valkoinen tuoli, joka kasvaa lapsen mukana. Taitaa olla vastine sille Tripp Trapp tuolille. On kyllä kauniimman näköinen ja vähän halvempikin. Odottaa vielä hetkisen käyttöä. :)

Oon ettiny Ellalle kaupasta sellasta kunnon helistintä. Ei löydy ei. Ne on kaikki jotain ihmeisojaväkkyrävirityksiä. Harmi ettei sellasia entisaikojen yksinkertaisia helistimiä enää ole.

Mukavaa sunnuntaita jokaiselle.

Joo mie annoinkin pari pientä lusikallista jo tuttua peruna-porkkanaa.. ehkä jotain 1/4 osa purkista. kovalla ruokahalulla olis syönyt enemmänkin,en vaan uskltanut antaa. Iltavellin ajattelin kuitenkin antaa..

Adelia78 paljon maksoi tuo Brion tuoli ja mistä niitä saa? tuota TripTrappia ollaan meille katseltu tai huomattavasti halvempaa "kopioa" Emmalta.

Viimeksi muokattu:
:attn:Aatulle tuli eilen eka hammas :attn:
Alhaalle eteen oli putkahtanut pikkuinen nysä näkyville ja voi että kun pojalla pitää sitä kokoajan sormella hiplailla ja nauraa :)

Pai80 Me asutaan tällähetkellä vuokralla 55 neliön vuokra-rivarissa. Meitä on siis minä, mies, poika ja kaks kissaa. Ja tuntuu ettei mahduttais tähän enää yhtään pitempään. Muuttoa odotetaan jo kuin kuuta nousevaa eikä enää tarvi olla tässä kuin pari viikkoa. Inhoan sitä kun pyykkipäivänä pyykit kuivuu pitkin kämppää, poitsun ammetta pitää säilyttää makkarissa ja keittiö ja olohuone on samaa tilaa eikä mihinkään enää mahdu mikään.

Kiirettä tosiaan on, talo on just siinä vaiheessa kun mun pitäis olla siellä valvomassa kaikkia sisustusjuttuja, mies käy 3-vuorotyössä ja poika ei oikein viihdy vaunuissa joten aina kamala suunnittelu että mä pääsen rakennukselle. Joululahjoja en ole ostanut ollenkaan ja taidan turvautua suurimmaksi osaksi postimyyntiin niin ei tarvi lähteä tuonne 60 kilsan päähän isompaan kaupunkiin, tässä kylässä kun ei juuri "sellaisia" kauppoja ole.
Ei oikein tunnu vielä "joululta" kun laitan jouluvalot yms koristeet vasta uuteen taloon, tähän kämppään en ole enää juuri viimeaikoina panostanut :) Pakolliset siivoukset vaan.

Moi!

Jätti on vihdoin täysin terve, jee! Kuume, nuha, yskä, itku ja lopulta myös korvatulehdus kesti sen puoltoista viikkoa. Korvatulehduksen diagnoosi oli helpotus, jotta sille itkulle ja levottomille öille saatiin selitys. Yötkin nyt nukutaan. Ja tisutellaan varmaankin 6 kertaa. Huoh...

Me ollaan käyty Jätin kanssa useampana päivänä tekemässä remonttia ja huomenna olis toivottavasti viimeinen remppapäivä --- maalaamista, purkamista, siivoamista ja hiomista olis vielä tiedossa. Sitten vain odotellaan kiintokalusteiden saapumista. Mies venäytti selän salilla keskiviikkona ja siitä ei ole ollut mihinkään sittemmin, ei remppa- tai lapsenhoitohoimmissa.

rouva saga --- Milo on kyllä aivan mahtavan kokoinen jässikkä :heart: Saanko udella, miten jaksat kanniskella Miloa? Mulla kun meinaa olla ongelmia Jätin kanssa (8.3 kg viikko sitten) --- oon saanu toisen puolen selästä aivan jumiin kanniskelusta ja mm. aamu- ja iltapesut lavuaarin päällä on vähän työläitä... harmittaa, kun ei jaksa kanniskella niin paljon kuin haluttais.

Kardemmummma --- mulla oli käytössä imetyksen alussa ne maidonkerääjät, koska mun nännit oli aivan tulessa pari ensimmäistä viikkoa. Saavat siis hyvää happihoitoa niiden avulla. Suosittelen, jos nännit pahasti kipeytyvät.

Toi Kardemmummman kommentti siitä, miten oma vauva pelottaa, osui ja uppos täällä. Oon omille kavereille sanonut samaa, että taidan vähän pelätä Jättiä. Ja mies on kans kommentoinut, että olen Jätin "vanki". Olen yrittänyt analysoida tätä ja veikkaan, että olin niin yksin huutavan Jätin kanssa ne pari ensimmäistä kuukautta, ilman mitään sosiaalista verkostoa, että kehitin itselleni jonkinnäköisen stressitilan. Vaikka tilanne on nyt 1000 kertaa helpottunut, kärsin vielä tämän stressitilan jälkimaininkeja. Jokainen pienempikin itku on mulle kuin sähköisku, ihan oikeesti tunnen rinnassa sellasen vihlaisun, ja juoksen vaikka pöntöltä pyyhkimättä hyssyttelemään. Ja se toista viikkoa kestävä sairastelu, lohduton itku ja levottomat yöt toi taas mieleen alun ahdistuksen.

Meillä on ensimmäinen neuvolakäynti ens viikolla, jänskättää! Oon yrittänyt ilmottautua nyt myös vauvauintiin, mutta niihinhän on hemmetinmoinen jono! Harmi.

Kääk... kellohan on jo sata. Kaveri varmaan kohta heräilee.

Moi!

Jätti on vihdoin täysin terve, jee! Kuume, nuha, yskä, itku ja lopulta myös korvatulehdus kesti sen puoltoista viikkoa. Korvatulehduksen diagnoosi oli helpotus, jotta sille itkulle ja levottomille öille saatiin selitys. Yötkin nyt nukutaan. Ja tisutellaan varmaankin 6 kertaa. Huoh...

Me ollaan käyty Jätin kanssa useampana päivänä tekemässä remonttia ja huomenna olis toivottavasti viimeinen remppapäivä --- maalaamista, purkamista, siivoamista ja hiomista olis vielä tiedossa. Sitten vain odotellaan kiintokalusteiden saapumista. Mies venäytti selän salilla keskiviikkona ja siitä ei ole ollut sittemmin remppa- tai lapsenhoitohommiin.

rouva saga --- Milo on kyllä aivan mahtavan kokoinen jässikkä :heart: Saanko udella, miten jaksat kanniskella Miloa? Mulla kun meinaa olla ongelmia Jätin kanssa (8.3 kg viikko sitten) --- oon saanu toisen puolen selästä aivan jumiin kanniskelusta ja mm. aamu- ja iltapesut lavuaarin päällä on vähän työläitä... harmittaa, kun ei jaksa kanniskella niin paljon kuin haluttais.

Kardemmummma --- mulla oli käytössä imetyksen alussa ne maidonkerääjät, koska mun nännit oli aivan tulessa pari ensimmäistä viikkoa. Saavat siis hyvää happihoitoa niiden avulla. Suosittelen, jos nännit pahasti kipeytyvät.

Toi Kardemmummman kommentti siitä, miten oma vauva pelottaa, osui ja uppos täällä. Oon omille kavereille sanonut samaa, että taidanpas vähän pelätä rakasta lastani. Ja mies on kans kommentoinut, että olen Jätin "vanki". Olen yrittänyt analysoida tätä ja veikkaan, että olin niin yksin huutavan Jätin kanssa ne pari ensimmäistä kuukautta, ilman mitään sosiaalista verkostoa, että kehitin itselleni jonkinnäköisen stressitilan. Vaikka tilanne on nyt 1000 kertaa helpottunut, kärsin vielä tämän stressitilan jälkimaininkeja. Jokainen pienempikin itku on mulle kuin sähköisku, ihan oikeesti tunnen rinnassa sellasen vihlaisun, ja juoksen vaikka pöntöltä pyyhkimättä hyssyttelemään. Ja se toista viikkoa kestävä sairastelu, lohduton itku ja levottomat yöt toi taas mieleen alun ahdistuksen.

Meillä on ensimmäinen neuvolakäynti ens viikolla, jänskättää! Oon yrittänyt ilmottautua nyt myös vauvauintiin, mutta niihinhän on hemmetinmoinen jono! Harmi.

Kääk... kellohan on jo sata. Kaveri varmaan kohta heräilee.

Viimeksi muokattu:
Heips taas mammat pitkästä aikaa!

Ollaan oltu flunssassa, vaavalla nuha ja silmätulehdus, yöt ovat olleet yhtä helvettiä ja päivätkin kitkutusta ilman päikkäreitä jne.

No nyt se on ohi toistaiseksi ja kaksi viime yötä olleet ok huh! 16.päivä oltiin 4kk neuvolassa ja ekaa kertaa mun mies ei tullut mukaan kun tuli töissä viime tipan kiireitä. Paino oli noussut kuukauden aikana 1kg taas pelkällä rintamaidolla eli 7265g ja pituus 66,6cm hyvin kasvaa.

Me asutaan kans 55,5 neliöisessä asunnossa ja eilen käytiinkin tuossa lähellä kattomassa kahta rivari kolmiota mut päädyttiin sitten alkuinnostuksen jälkeen odottamaan ja panostamaan mieluummin siihen et saan olla pojan kans niin kauan kotona kun huvittaa ja muutenkin ei miehen aika riitä nyt mihinkään remonttiin!

Ensi kuussa alan antamaan sitten puuroa, teen itse riisihiutaleista kun siinä on kuulemma vähiten tärkkelystä. Ja suoraan lusikalla niin ei tarvi pullojen kans säätää, samalla jää mahdollinen rinnan hylkiminen sitten pois.
Turvaistuin ostettiin HTS Besafe izi kombi lastentarvikkeessa oli muuttomyynti niin sai huimat 10% ale emut oli sekin nyt sitten 43€ et ihan jees, mut käyttöön vasta tammikuulla kun istuin jää tosi pystyyn.

Eilen sit se mun kaveri joka kutsui häihinsä vain osan lapset niin paljasti mulle olevansa raskaana, tää kaverihan ei voinut iloita mun raskaudesta silloin kun halusi itsekin lapsen, no hän on sitten jo viikolla 19 raskaana, kysyinkin et monesko sadas kaveri oon jolle kertoi, itsehän keroin hänelle silloin melki heti! No omapa asiansa…mutta hienoa kuitenkin, olen todella onnellinen hänen puolesta ja kyllä mä arvasin jo aikaa sitten kun lopetti tupakan poltonkin kuin seinään jne. ei vaan myöntänyt silloin ? yht’äkkiä alkaa lähipiiri sikiään!
Fiinukka ja Oliver 4kk 1vko

Nennulainen, kyllä mä Miloa jaksan kannella nykyään. En tiedä olisko jotain kanniskelulihaksia vähän jo syntynyt, koska tossa reilu kuukausi ja pari kiloa sitten (eli noin jätin painoisena) mulla oli vaikein vaihe. Selkä oli ihan kaameessa kunnossa ja joka nostolla tunsin, että taaskaan ei ollut ergonominen nostoasento. Ergonomiseksi en ole oppinut vieläkään, mutta olisko selkälihakset sitten parantunut, koska enää ei selän kanssa ole ongelmia. Mut tosiaan toi peppupesu lavuaarin päällä on välillä aikamoinen jumppasessio. Jos Milolla on kertis päällä kun tulee kakka niin tavaraa on useimmiten silloin niskaan asti. Ja se on sitten kiva yrittää kannatella poikaa käsivarrella niin, ettei vahingossakaan oma kroppa osu poikaan, ettei ole paita itselläkin kakassa. Muutenkin toi yhdellä kädellä kantaminen on kyllä aika äkkiä raskasta, täytyy myöntää. Eli jos joskus on pakko kantaa ja tehdä yhdellä kädellä jotain niin sitten vaihtelen kättä alituiseen. Miloa onneksi aika harvoin pitää kanniskella. Yritän joka päivä jonkin verran poikaa heitellä ja pyöritellä ihan huvitustarkoituksessa, jotta omat lihakset kasvais pojan mukana.

Nennulainen, ei ole kiva, että teidän hankala alku on aiheuttanut sulle tuollaista "vankeutta". Mutta eiköhän aika auta ainakin siihen ja varmasti sekin, että lähdet jätin kanssa johonkin pois neljän seinän sisältä. Voimia asian työstämiseen!

Saga ja Milo 4,5 kk

JaKa: Tilattiin Brion syöttötuoli Vauvattaresta netin kautta. Maksoi 159e turvakaaren kanssa + 5e postimaksua kotiinkuljetettuna. Muualta kun yritin katsella tuolia perushinta oli sama mutta olisi pitänyt tilata turvakaari erikseen. Jostain nettikaupasta suklaan värisenä taisi saada alennuksessa 129e. Googlettamalla löydettiin kauppa joka myi halvimmalla kyseistä valkoista tuolia.

Murrrrrrrr... hermo menee noihin porkkanatahroihin joita ei saa vaatteista irti.

Adalia:porkkana lähtee sappisaippualla tai jos ulkona paistaa aurinko niin sinne vaatteet ja tahrat häviää=)
Meillähän poika painaa reilu 8kg ja kyllä se mulla sylissä päivät roikkuu.Pari tuntiakan olen se sylissä kaikkea touhunnut..hartiat on jumissa,mutta tuo tykkää roikkua mukana niin roikkukoon.Oli vasta yhden lapsen synttärit,ja poika halusi nähdä mitä tapahtuu ja siinä se mukana sylissä roiku sen pari tuntia.Ja kun avoimissa kerhoissa käydään niin sylissä se vaan nököttää=)Mutta selästä löytyy varmasti vaikka mitä virheasentoja minulta..mitään liinaa en omista,se tietysti voisi helpottaa kantamista.Nyt oon ollut kovassa kuumeessa niin itku on meinannut tulla,kun en oikeesti jaksa kantaa tuota:ashamed:
Meillä sairastaa joku koko ajan..siitä asti kun vauva syntyi on joku ollut koko ajan kipeä..itse oon jo kolmatta kertaa kovassa kuumeessa ja flunssassa:ashamed:
Olin la-su yön pikkujouluissa ja poika oli syönyt vaan kerran 80ml maitoa 20-6.30 välillä.Edellisenä yönä söi sen 10kertaa..nyt on nukkunut 2:lla syötöllä 20-6.30 ja sekin on ihan luxusta ollut:)
Meillä tuo unimäärä on vakiintunut siihen 12h vuorokaudessa..yleensä yöllä 9h ja päivällä 3h mutta nyt ei päivällä oo ees 2h nukuttu ja sekin jossain pikkupätkissä.Mä en ymmärrä miksi meidän päikkärit on niin surkeet.Kiva kun laitat pojan ulos niin nukkuu max 10min ja sitten pitäs heiluttaa koko ajan jos haluaa että nukkuu pitempään.Aiemmin pistettiin vaan pihalle ja saattoi nukkua 5h putkeen siellä.oon kokeillut erilaisia vaatekokonaisuuksia että jos on kuuma tai kylmä,mutta ei mitään vaikutusta:'(
kipeä hipsu

hipsu toivottavasti parannut pian! :hug:

Meillä tuo Pihlan nuha ei ole lähtenyt pois vieläkään. Yöt menee vähän väliä heräillen kun toinen ei meinaa saada henkeä kunnolla..:/ Ja huutohan siit tulee kun ei nenässä ilma kierrä ja tutia ei voi syöädä samalla kun hengittää suun kautta..:( Miehellä vissiin poskiontelon tulehdus ja pientä lämpöä ollu silläki...

Sais loppua tää typerä flunssailu KAIKISSA PERHEISSÄ!

Yhteistyössä