Heinäkuun Hurmaajat 2010

Huomenta,

Meillä on tytöllä menossa maratonunet... puolenyön aikaan rupes nukkuun ja vielä nukkuu... mutta kyllä hän illalla tankkaskin... :LOL:. Siskonsa nukkui samassa iässä 9 h unia, vieläkin on mahoton unikeko :LOL: .

luputupuna hyvin on kyllä teidän pikkuinen kasvanut :heart:.
Toivotaan, ettei nuo oireet ois kuitenkaan mitään sen kummempaa :hug: .

Tutti Meillä ei tuttia taho huolia, sylkäsee kaaressa ulos kun koettaa tarjota, joten eipä sitä ole sitten tullut pahemmin tarjottuakaan. Tahtoo vaan pitää tota tissiä huvituttina, niin siksi ois tuttia oltu antamassa, mutta ei sitten kun ei kelpaa :LOL:. Turhauttaa vaan välillä olla ite huvituttina, kun ois muutakin tekemistä. Mutta, jos ei saa tisua niin sit itkeskellään...

SMSM ja neiti 3 vkoa
 
SMSM kuulostaa kyllä ihan liian hyvälle noi teidän neidin yöunet :D

Eilen taas soitin päivystykseen. Tässä pitää odotella, josko kuume nousee tai tulee todella heikottava olo. Toistaiseksi -onneksi- ei vielä kumpaakaan ole.

Meillä taas poika heräili samoihin aikoihin, mitä tässä oon kirjoitellutkin. Nyt pieni nukkuu vielä iskän kanssa :heart:

Eilen laitoin ristiäiskutsut maailmalle. Pitäis varmaan itse käydä katselemassa mekkotarjontaa ja kangaskaupassa, jos vaikka ompelisin mekon itse.
Tänään meinaan käydä poitsun kanssa kahdestaan kaupungilla. Katsotaan miten onnistuu vaunujen pakkaamiset ja varmasti ainakin 1 autosyöttö meiltä. Vähän itseä jänskättää. Meinasin pyytää äitiäni mukaan-vähän niin kuin tukihenkilöksi :)
Mutta nyt tarttee ruveta meikkaamaan ja laittamaan hiuksia.

T: luputupuna
 
Vieläkään ei ole typy herännyt :LOL:. Pitää tieten ruveta lypsään maitoa, kun muuten kohta tissit räjähtää.

Ristiäiset on meillä 12.9., kummit on pyydetty. Tytölle tulee 8 kummia, 3 pariskuntaa ja 2 tyttökummia. Naispapilta, joka tulee kastamaan tytön varmistin kummien määrän.. ei kuulemma ole ylärajaa, mutta alaraja on 2. Periaatteessa kuitenkin ois 6-7 kummia, muttei pitänyt pahana meidän 8 kummia. Tyttökummit olivat aivan haltioissaan kummin pestistä (mun siskon tyttö ja miehen siskon tyttö), kummallekin ensimmäin kummilapsi. Oman siskoni tyttö meni ihan sanattomaksi, kun oli niin iloinen kummiudesta :heart: .
Ristiäisvieraita meille tulee n. 40.

Potkareista Meillä myös body + potkari -yhdistelmä käytössä.

Nyt syömään ja lypsään maitoa

SMSM ja tyty 3 vkoa
 
Huomenta huomenta

Meilläkin viime yö meni melko hyvin, tuolla 00.30 aikoihin nukahti ja 06.30 jälkeen heräs..sitten kyllä kitis ihan urakalla ja ei olis jaksanut imeä tissiä vaikka nälkä oli ja sitten se nukkuminen oli vähän kitinää..tosin mies oli jossain välissä ottanut pojun meidän väliin nukkumaan ni siihen se oli sipannut...

maidon riittävyys mietityttää taas täällä..eilen sitä kyllä tuli silmistä ja korvistakin, mutta yöllä taas vaikutti siltä, että sitä maitoa ei tule ollenkaan..äsken pojan syötin ja nyt jo karjuu hirveetä nälkää, mies tosin viihdyttää poikaa nyt

Seksi meilllä eilen intouduttiin ja ihan jees kokemus, mutta miula oli jälkivuoto ja täysin olematonta ja sitten puuhastelun jälkeen vuosin ihan kirkasta verta ja tuntu vähän siltä, että jostain kohden olis jotain vähän revennyt... ja nyt sitten alavatsalle vähän juilii... Onko kellä muilla ollut näin? että seksin jälkeen olisi yltynyt vuoto? ku miula niitä jonniilaisia alavatsakipuja oli jo ennen tätä, mutta mutta... :/

Kyllähän ne appivanhemmat sitten reilun tunnin myöhässä tuli, mutta olihan tuo mukava kun kävivät....

Nyt kun mieskin on kotona ni sais varmaan vähän pestyä pyykkiä yms...

Rae ja vaavi 26 (?) vrk
 
Apua mie en osaa päättää kokeilisinko iltakitinään ja itkuiseen rupsutteluun Cuplatonia vai en?! kun siitä ollaan niin monta mieltä.. Annan nyt Rela tippoja,yleensä olen antanut ne puolenpäivän tienoilla ja päivä ollut sitten todella rauhallinen, iltakitinä alkanut puoli 9, eilen sittne annoin relat jo aamusta ja iltakitinä alkoi jo puoli 7.. Voiskohan tuolla olla merkitystä et monelta annoin tipat,Voisko vaikutus ns loppua kun eilen annoin aikaisemmin? Onko muilla tälläisia kokemuksia? Ei tietenkään kaikkeen kitinään ole selityksiä mutta mielessään miettii kaikkia vaihtoehtoja :eek:

JaKa ja pikku J 3vk
 
Sunnuntaita arvon daamit!

Mukava lukea teidän kuulumisia, vaikken itse ehdi/jaksakaan kirjoitella niin usein. Varsin ihanaa oli lukea Kardemummman perheen ristiäisistä ja siitä, miten sovussa kaikki sujui. Itseäni jännittää kovasti, koska äitini ja isäni uusi naisystävä tulevat tapaamaan ensimmäistä kertaa pikkumiehen ristiäisissä. Veljelläni on häät ensi viikonloppuna, mutta hän jätti isän avovaimon kutsumatta, joten se jäi sitten meidän harteille. En ole vielä uskaltanut äidille kertoa, että ollaan kutsuttu myös isän naisystävä. Toivottavasti äidillä on järki sen verran päässä, että suhtautuu aikuismaisesti, eikä rupea järjestämään mitään marttyyrikohtausta tyyliin: "joko se nainen tai minä".

Meidän pikkuprinssi täyttää tänään kuusi viikkoa. Ihan uskomatonta vauhtia aika kuluu. Yritin tässä helteessä katsoa, että mikä shortsiasu vielä sopisi päälle, mutta melkein kaikki ovat jääneet pieniksi :) onneksi löytyi vielä yksi sopiva. Pikkumies ottaa kontaktia koko ajan enemmän. Vaatimukset kasvaa koko ajan - enää ei suostuta kovin kauan makaamaan leikkimatolla tai sitterissä, vaan pitää päästä äidin tai isän syliin ja ohjelmassa saisi mielellään olla laulua ja tanssia :) Vaikka kaveri kertookin jo aika paljon juttuja, niin odotan kovasti, että alkaisi jokellella vielä enemmän.

Kakkaosastoa: onko muilla täysimetyksellä olevilla vauvoilla kakka välillä sellaista vihertävää? MEillä on ollut viime päivinä, mutta ilmeisesti se lienee normaalia. Yritin siinitellä pari päivää ilman kahvia, kun luulin, että se johtui siitä, mutta väsymys ja vieroitusoireet kävivät ylivoimaisiksi, eikä kakan värikään vaihtunut kahvittomana aikana, joten jatkoin taas kahvin juomista.

Täällä on välillä vatsavaivoivoista johtuvaa kitinää, mutta huomasin ilmavaivojen olevan selvästi yhteydessä imetysasentoon: mitä enemmän päivän aikana imetti istualleen, sitä enemmän pienellä oli pieru karussa. Kun ollaan oltu enemmän kotosalla ja olen imettänyt makuulleen, on vatsavaivojakin ollut vähemmän. Olen edelleen aivan pihalla istualleen imettämisestä, enkä esim. ole kertaakaan onnistunut imettämäään kainalosta. Muistanko väärin, vai oliko jollain kokeneemmilla jotain neuvoja, miten imettää niin, että vauva nielisi mahdollisimman vähän ilmaa?

Onko muilla särkenyt päätä useana päivänä peräkkäin? Mulla on nyt särkenyt päätä enemmän tai vähemmän melkein viikon. Olen yrittänyt juoda vettä aivan tolkuttomat määrät ja jumpata hartioita, koska en haluaisi napsia koko ajan särkylääkettä. Muutenkin on ollut mieli maassa - väsyttää, eikä jaksaisi oikein mitään. Meillä on edelleen hirveä kaaos muuton jäljiltä ja aloin jo eilen miettiä, että pitääkö meidän mennä pitämään ristiäiset jonnekin muualle, jos ei ehditä saada tätä kuntoon. Mulla ei yksinkertaisesti riitä voimat ja aika päivisin miehen ollessa töissä muuttolaatikoiden purkamiseen ja muuhun järjestelyyn. Ollaan kai molemmat sitten niin saamattomia, että eilen esimerkiksi vaan nukuttiin melkein koko päivä.

Jos ilma pysyy hyvänä, niin lähdetään onneksi kohta veneretkelle Pihlajasaareen tuohon Helsingin edustalle. Meri-ilma parantaa kaiken.

Rauhaisaa sunnuntaipäivän jatkoa!

Solnushka & pikkumies 6 vkoa
 
ÄLLÖVAROITUS!!!

pikainen kymysys...Miten paljon teillä on tullut hyytymiä jälkivuodon aikana???
olin äsken pyykkiä laittamassa kun alko tuntua että jotain valuu alapäässä, otin pöksyt pois ja sit piti oikein ponnistaa niin tuli n. 10cm halkasijaltaan oleva hyytymä..YÖK!! meijän esikoisen nyrkin kokonen! onkohan normaalia??
 
ephs, kuulostaa aika isolta... mulla tuli vaan sellaisia pieniä riekalehyytymiä, mutta me ollaan kaikki erilaisia. jos jää vaivaamaan, niin soita synnytyssairaalan päivystykseen ja kysy sieltä. tärkeintä, ettei jää vaivaamaan mieltä.
 
ephs mulla tuli sairaalassa lähtöpäivänä varmasti samankokoinen hyytymä vauvan vaippaa vaihtaessani.. menin veskiin ja kun otin housut pois niin hyytymä tippui lattialle,suorastaan tuntui siltä ettei se mahtunut tulemaan siteeseen. Kuulemma ihan normaalia, jos ei vatkuvasti ala tulemaan. Kuulemma johtui siitä kun paljon ollut makuu asennossa sairaalassa niin veri ei pääse vapaasti virtamaan pois. ja mulla oli juuri noin,koska vuotoa ei juuri tullut. Joten kuulostaa aivan normaalilta jos ei ala tulemaan useampia päivässä =)
 
Zeenah on nyt Sannuliini85!! =) alkoi tuo nimimerkki ärsyttämään! :LOL: elikkäs jatketaan Zeenahin ja Emman tarinaa nyt Sannuliinin ja Emman tarinana! =)

Viikonloppu alkaa olla lopuillaan ja pienoinen masis alkaa vallata mielen, kun miekkonen aamulla sinne töihin starttaa. Nyt on siis se aika, kun alan olla seuraa vailla, elikkäs jos on seuraa vailla muita täällä Oulun seudulla, ottakaapas minuun yhteyttä!! :) kaffittelu, vaunuttelu tai muuta seuraa kaivattaisiin!!

KÄytiin viikonloppuna taas reissussa ja hyvin meni matka..yöunet vähän huonommin vieraassa ymräristössä mutta muuten ok!! Itsellä huomenna jälkitarkastus...Emmalla neuvola sitten siitä viikon päästä. Saas nähä jäädäänkö vielä 2kk neuvolassa alle 6 kg vai mennäänkö heittämällä yli. NIIN hurjaa vauhtia meidän tyttö kyllä kasvaa, että aivan hirvittää...noh, hyvähän se vain on että kasvaa ja maito riittää... :)

mutta mukavaa sunnuntain jatkoa ja alkuviikkoa kaikille!!

Sannuliini ja Emma (viikkoa vaille 2kk, hurjaa!!!!) :heart:
 
niin joo..ja piti vielä kirjottaa, että oli jotenki tosi haíkeen tuntosta laittaa pieneksi käyneitä vaatteita kaappiin... 50 cm tietty alkaa oleen kaikki pieniä ja monet 56 cm jo melko lailla. Olihan tytöllä jo 1 kk neuvolassakin tuota pituutta reilut 55 cm. Toki vielä osa 56 menee, mutta kohta täytyy alkaa siirtyyn 60cm ja 62cm vaatteisiin. Niin se äitin pikkutyttö kasvaa!! Nyyh!! :'( =) :heart:
 
Vähän jäänyt mullakin tää kommentointi. Lukenut olen, mutta enpä ole saanut taas tekstiä aikaseks. :ashamed: Mut jospa nyt yrittäis saada jotain...

Maidon riittävyydestä Muistaako joku muu kuulleensa et maidon koostumus muuttuisi yöaikaan ? Mitenköhän se muuttuu ? Onko se jotenkin paksumpaa vai ei ?
Täällä taas tänä aamuna heräsin silleen et toinen tissi oli räjähtämispisteessä. Ihan tolkuttoman kipee ja kova, mut helpottipa kummasti kun pikkumies pääsi syömään :LOL:
Et kaipa sitä maitoa riittää täälläkin ihan ok.

JaKa Ei siinä Cuplatonin kokeilussa mitään häviäkkään. Meillä ainakin tuntuis olevan jotain apua (tai sitten mä ite vaan kuvittelen niin...) Mut pääasia ettei pikkunen kipristele niin hirmusesti sitä masuaan. Tohon tippojen antamisaikaan en osaa sanoa mitään.

Kardemummma Ihanaa lukea et teillä meni ristiäiset mukavasti. Jospa Sulokin alkais olemaan enemmän tyytyväinen.

ephs Mulla tuli kunnon hyytymä tossa pariviikkoa sitten ja sen jälkeen jälkivuoto on ollut vähäisempää. Nyt enää oikeastaan tiputtelee. Mut kannattaa tietty sun seurailla ja ottaa yhteyttä johonkin jos huolestuttaa kovin ja varsinkin jos tulee muita oireita.

Me käytiin eilen mun porukoiden mökillä ihan päiväreissulla. Samaisella reissulla käytiin vähän yhdessä kaupassa pyörimässä ja mä pääsin sitten imettämään muualla kun kotona tms paikassa. Siel oli ihan mahtava lastenhoitohuone ja nyt on sitten todistettu et ton pikkusen kans voi lähtee liikenteeseeenkin, ilman et se kuolee nälkään.

Yö meni ihmeen hyvin. Poitsu nukahti joskus puol 11 aikaan illalla, ensin syötyään kunnolla. Ja mä heräsin 3.45 siihen ettei oo ruokavaatimuksia kuulunut. Pikkasella vauhdilla ampasin sängystä ylös ja kokeilemaan et hengittäähän vauva. Hengittihän se ja hetken päästä alkoi sitten jo vaatimaan ruokaakin. Mies sano et poika oli jo aikasemmin kitissy jotain, mutta oli sit hiljentynyt eli ei kait sillä kauheen kova nälkä sitten aikasemmin voinut olla. Kauhee syyllisyys nyt siitä etten välttämättä meinaa herätä siihen jos poika varovasti pyytelee ruokaa... :headwall: Ja sitten tuon yön ruokailun jälkeen nukkukin kasiin asti. Eli yhdellä heräämisellä mentiin viime yö. Jospa tää ois nyt sitten pysyvä muutos ? Ei haittais yhtään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuliini85:
niin joo..ja piti vielä kirjottaa, että oli jotenki tosi haíkeen tuntosta laittaa pieneksi käyneitä vaatteita kaappiin... 50 cm tietty alkaa oleen kaikki pieniä ja monet 56 cm jo melko lailla. Olihan tytöllä jo 1 kk neuvolassakin tuota pituutta reilut 55 cm. Toki vielä osa 56 menee, mutta kohta täytyy alkaa siirtyyn 60cm ja 62cm vaatteisiin. Niin se äitin pikkutyttö kasvaa!! Nyyh!! :'( =) :heart:
Mun pitäis kans käydä pojan vaatteita läpi. Ärsyttävää kun eri valmistajilla kokomerkinnät tarkottavat aina vähä eri kokoa.
Osa 62 cm:n vaatteista näyttää ihan koolta 56...

 
totta kyllä, että esim. Tutalla tosi isoja vaatteita, kun vertaa moneen valmistajaan. Tutalta menee edelleen 50 cm ilman ongelmaa, vaikka tyttö alkaa melkonen jötikkä jo olemaan!! :LOL: hankala tosiaan, kun ei voi vain vahdata kokolappua. Tosi paljon jäi vaatteita käyttämättä kokonaan. Mies tykkää pukea tyttöä koko ajan vaan punaseen ja vaaleanpunaseen ja napisee, kun mie saatan laittaa vihreää ja sinistä päälle!! :LOL: tyttöä alettu siis jo nyt ainakin miehen puolelta kasvattaa selkeästi tyttömaailmaan!! herttastahan se vain on!! :heart:
 
Kuulkaas te, joilla on jo ollut jälkitarkastus. Katsotaanko siellä virtsanäyte? Mulla on sellainen etäinen mielikuva, että terveydenhoitaja sanoi viimeksi, että jätä virtsanäyte, mutta en ole varma. Noloa käydä kusemassa kuppiin, jos sitä ei sitten tarvitakaan. :D

Mukava kuulla, että kardemummman Sulon ristiäiset sujui hyvin! Jospa Sulon vatsavaivat alkais jo helpottaan.

Samaa toivon omankin pienen kanssa. Särkyy sydän, kun toisella vaivaa ilma masussa niin kovasti. Vauvallakin on eka lääkärineuvola tiistaina. Jospa sieltä sais jotain vinkkiä...
 
Olivia81 Mulla ei oo vielä ollut jälkitarkastusta, mut mulle sanottiin et nyt seuraavalla pojan neuvolakäynnillä pitää jättää pissanäyte ja olla sitä ennen pissaamatta 4 tuntia.

Meil on ollu kai jonkunlaista apua noista Cuplatoneista ja poitsu piereskelee välillä ihan tyytyväisenä ku mikäkin äijä
:LOL:
 
Meidän jätiltä sain suoraa laittaa puoli lipastoa vaatetta pois..ei ne inahtanukkaan sen päälle :LOL:
Ihanan pitkiä unipätkiä on yöllä joillan,mä oon niin tyytyväinen jos vauva nukkuu tunninkin yöllä =) Mutta yhtään unetonta yötä ei ole ainakan vielä ollut ja raskauden unettominen öitten jälkeen tuntuu 3-4h unet yöllä ihan luxukselta =)
Mä oon niin hormooneissa kun olla ja voin,kaikki itkettää..lähinnä pitelen vauvaa sylissä ja nuuhkin vauvantuoksua kun viimeistä päivää..nämä ekat päivät on niin ainutlaatuisia kun pieni kasvaa niin nopeaa :ashamed:
Tänään on ollut hyvä päivä ja poika nukkunut paljon,mutta eilen kantelin päivän mittaa 7h poikaa yhteensä,niin pikkuisen meinaa niskat jumittaa.Mies on ihana ja apuna kaikessa,mutta meillä työnjako lähinnä että minä hoidan vauvan ja mies muitten lasten tarpeet.Kumpikin ollaan täystyöllistettyjä kyllä,ei tarvii miettiä mitä tekis seuraavaksi =)
Mutta nautin ihan täysillä tästä hässäkästä,lapset kasvaa ja sitten on taas aikaa parisuhteelle ja muulle elämälle =) Ihanaa kun mies on vielä 6viikkoa kotona,niin saa arjen toivottavasti pyörimään siinä ajassa.Ensi viikola mies lähtee konserttiin ja oen vuorokauden yksin kaikkien lasten kanssa..voi olla aika uupunut olotila,mutta mies on vapaansa ansainnut,raukka ei ole käynyt missään koko raskausaikanakaan.
nyt jälkivuoto on ollut vähäistä,mutta muistan kun esikon aikaan tuli kanssa sellainen iso hyytymä suihkussa..näytti kun maksa ois tippunut lattialle :LOL: Mutta ei siitä mitään ihmeitä seurannut.
hipsu ja poika kohta viikon
 
ephs Mä taistelen täällä samojen oireiden kanssa ja meidän vauva on kuitenkin jo pari viikkoinen :x
Eilen kun kysyin päivystyksestä, niin jos hyytymä on isompi kuin luumu, niin pitää ottaa sairaalaan yhteyttä.
Mä soitan huomenna neuvolaan ja kysyn sieltä :/

Meidän kaupunkireissu meni hyvin. Pieni nukkui koko ajan. Vaunuilu ei ollut kätevää ihmispaljoudessa.

 
Tiistain neuvolassa Paino oli pikku tyttärellämme jo 3790g kun syntymäpaino oli 3560g ja kotiin lähtö paino 3400g. Eli hyvin oli painoa tullut ja rintamaito siis riittää oikein hyvin. Pituus oli jo 52cm kun syntyessä 49cm. Terkka oli vaihtunut kun alkoivat täällä tekemään yhdistettyä neuvolaa eli sama täti tekee sekä äitiys- että lastenneuvolaa. Nyt siis oli aivan uusi täti, vaikutti onneksi oikein mukavalta.

Meillä pikkuisen toinen silmä rähmii kovasti, meni pelkällä vedellä putsailulla ohi, mutta nyt alkoi taas sama silmä uudelleen rähmimään ja punoittaakin pitää varmaan huomenna soittaa neuvolaan jos ei ala helpottamaan.

Pikkuinen on oikein kiltti, tosin hirmuisen kova ääninen kun oikein raivostuu. Hän raivostuu hirmuisesti pyllynpesusta siitä syntyy aina hirmuinen huuto, rauhoittuu heti kun saa vaatteet takaisin päälle. Nukkuu noin 3h syöntien välillä. Iltaisin on kyllä melkoinen tissitakiainen. Viime yönä nukkui ihme kyllä 6h ja tänään päivällä 4h.

Isosisko on suhtautunut oikein mukavasti vauvaan. Kovasti haluaa auttaa vauvan hoidossa ja pitää vauvaa sylissä. Pari ekaa aamua oli tosin itkukiukku aamuja.

Isosiskolla alkoi tällä viikolla päiväkerho ja itkuhan häneltä pääsi kun olisi ilman vanhempia sinne pitänyt jäädä tokalla kerralla. Reppana kun ei ole ollut missään ulkopuolisella hoidossa, kun anoppi on meillä käynyt hoitamassa kun olin töissä. Toivottavasti tottuu pian kerhoon ja oppii jäämään sinne itkemättä.

äippä-77+tyllerö 2vko4pv
 
oukei..kiitoksia vastauksista! aattelin soittaa kans huomenna aamulla neuvolaan. sitä tuli vähän lisää myöhemminkin mut paljon vähemmän. täytyy samal jutella pikku neidin napatyngästä, kun siitä on tullut jonkin verran nyt verta. joka vaipan vaihdon yhteydes täytyy putsata, bodyynki oli tullu veritahra. Äsken käytiin kylvys ni putsaantus aika hyvin ja siit tuli aikas siistinnäkönen, täytyy seurata et vuotaako vielä...

Muuten on aika hyvin kaikki mennyt tähän mennessä. Isosisko ei oikeen tiedä mitä meinais pikkusiskostaan. välillä kiinnostaa ja tulee kurkkimaan, vähän silittänyt on ja halannu kerran :heart: imettäes yrittää kiivetä syliin ja onki aikamoinen homma saada hänet pois siitä, antamatta kuitenkaan ymmärtää että häntä ei hyljätä/syrjitä. välil tuntuu tosi pahalta ku vauva on sylissä/imettäessä kun isompikin haluaisi syliin eikä pysty ottamaan.
Kaikenmaailman jäyniä on nyt hoksannut alkaa tekemään kun en pääse ottamaan pois, EI sanaa ei oo kuulevinaankaan. Aikaslailla pelottaa miten mahdan pärjätä kun mies lähtee töihin ens kuun alus :(

Aika väsynyt sitä taitaa ite olla kun eilen aamulla en saanut oivariiniä levitettyä kunnolla leivälle niin kauhee itku tuli!! edellinen yö oli aika valvomista ollut ja sit jotenkin aamulla voimat loppu ihan täysin. imetinkin sitten pienen ja sanoin miehel et nyt mun on mentävä nukkumaan ja hänen on pärjättävä/oltava esikoisen kans sen aikaa. Ehtisin alle tunnin vaan nukkua kun piti taas pientä alkaa syöttämään :( en tie mis välis sitä oikeen saa nukuttua kun tyttöjen rytmit menee ihan ristiin. Huomenna isompi menee anopille hoitoon kun mies menee töihin, siitäkin kauhee huono omatunto kun hän on ollu niin pal siel hoidos täs viikon aikana :( olis kiva kun olis meijän kans kotona ja totuttelis pikkusiskoon mut toisaalta pääsen sit ite huilaamaan aina kun pienempi nukkuu...kyl tuntuu olevan hankalaa..
omatunnon kans taistelemist, sitä haluais niin olla oikee superäiti ja jaksaa tehä kunnon ruuat, siivota, pyykätä ja hoitaa molemmat lapset hyvin ja yhtäaikaa ja ehtiä nukkumaankin jossain vaiheessa...ehkäpä se jossain vaiheessa alkaa helpottamaan kun saa jonkinlaisen rytmin pienemmällekin...
 
Ephs, Hipsu ja Laura, onnea vauveleista viimein teillekin!

Olin viikon arkipäivät vanhempien luona Porissa pojan kanssa. Junalla mentiin ja matkat meni hirvittävän hyvin. Matka kestää reilu 3,5 tuntia suuntaansa. Poika söi kumpaankin suuntaan kerran ja nukkui kaiken muun ajan. Vaippana oli meidän luottovaippa Bumgenius luomu AIO, joten ei tarvinnut edes vaippaa vaihtaa kummallakaan matkalla. IC:ssä näytti kyllä ihan lastenhoitohuonekin olevan, mutta silti on varmaan kivampi kun ei junassa tarvitse ainakaan kakkavaippaa alkaa vaihtamaan. Ihanaa oli vanhempien kanssa viikko pyöriä vauvan ympärillä. Ei tarvinnut hetkeäkään olla yksin eikä vastata arjesta. Vanhemmat otti oikein lomaa sitä varten, että saavat olla meidän kanssa :)

Öiden nukutuista tunneista oli täällä ollut puhetta. Normaali syöntiväli meillä on edelleen 3-6 tuntia riippuen yöstä, mutta ekana yönä siellä vanhemmilla poika teki ennätyksen. Nukkui 8,5 tunnin yöunet ja oli 10 tuntia syömättä! Söi illalla klo 19 ja nukahti 20.30. Itse heräsin klo 02 kun poika piti jotain örinää. Siinä vaiheessa edellisestä ruokailusta oli jo 7 tuntia, mutta koska poika ei herännyt niin jatkoin itsekin unia. Seuraavan kerran heräsin pojan häsläykseen klo 05. Silloinkaan ei näyttänyt siltä, että poika olisi ihan heti ollut heräämässä, mutta päätin silloin, että saa paasto riittää, ja hyvällä halulla heti kyllä syötiin, kun vaan saatiin silmät auki :)

Termiitti, nyt en muista missä asuit, mutta itse olen ostanut bodyn jatkopaloja Ruohonjuuresta Itäkeskuksesta täältä Helsingistä. Harmi vaan, että Ruohonjuuressa on lastentarvikkeissa loppuunmyynti eikä niitä enää ole edes muissa kuin just Itäkeskuksen liikkeessä. Nettikaupoista noita saa helposti tilattua, kuten myös ihmisten itsetekemiä huuto.netistä, mutta muuta tavallista kauppaa en tiedä mistä vois ostaa.

Jaahas, torstaina olis sitten neuvola taas vihdoin. Hirmusesti jännittää, et kuinka paljon on poika kasvanut. Musta vaikuttaa, että kovasti olis taas kasvettu kumpaankin suuntaan. Poika on jo kasvattanut ensimmäiset reisipoimunsakin :)

Ihanaa Kardemumma, että teillä meni ristiäiset niin hienosti! Ehkä Sulo nyt virallistetun nimensä kunniaksi alkaa rauhoittumaan hieman.

Saga ja poika 1kk+6vrk
 
Hei leidit! Onko joku jo aloittanut jumppaamisen? Synnytyksestä kulunut 6 vkoa, ja pohdin miltä taholta pyytäisin ohjeita - lääkäriltä jälkitarkastuksen yhteydessä vai pitäisikö hakeutua fysioterapeutille? Vaunulenkit jäävät niin vähiin, kun tuo pikkuinen ei viihdy muualla kuin tissillä...
 
Taas yhdestä yöstä selvitty ja hyvin meni :)

Täällä taasen vaan stressinä maidon riittävyys..tuntuu, että maito ei millään muotoa riitä pienelle, koko aika on tissillä ja kun tuolla kumilla imettää ni se normaali "kumi on tyhjä-maitoa ei tule"-paniikki iskee... Märkiä vaippoja tulee just se ehkä 5 pvä... ja muutenkin rinnat tuntuu jotenkin erilaisilta, ei ollenkaan sellaisilta "maitoisilta"... Mutta yöllä sitten annoin korviketta ni ei herra jaksanut ottaa ku joku ehkä 30-40ml, yleensä ku antaa korviketta ni saattaa vetästä jopa 130ml ja joskus jopa 200ml (vähän pidempi syöttöaika)... Stressiä sitä nyt tästäkin taas saa itselleen.. :attn:

Mies oli nyt sille papille soitellut ja jotain olivat sopineet, mutta ei kyllä mitään tietoa, että mitä kun on töissä ja viestiä vain laittoi..noh, kyllähän se kertoo kun kotiin tulee...

Hymy hei minkäikäisenä teidän vauvvelit on ekan hymyn antaneet?? kun olen tässä miettinyt onko tuo meidän poju hymyillyt vai ei..kun ymmärsin jostain, että hymy on silloin kun itse hymyilee vauvalle ja vauva sillon hymyilee takaisin..

Toissapäiväisen puuhastelun jälkeen jälkivuoto jatkunut taas vähän runsaampana... Olin jo niin varma, että se loppui mutta ei...ja niitä menkkakipuja on edelleen, mutta en ole hirveemmin huolestunut kun olo kuitenkin muuten hyvä...

Lähtisköhän sitä jotain tekemään ku pieni mies niin tyytyväisenä on sitterissä, ilmeilee itekseen ja kattelee ympärilleen :heart:

Rae ja vaavi 27vrk
 
Hellou mammat,

Mies meni tänään töihin, mutta toistaiseksi ollaan vielä ihan hyvässä kuosissa vauvan kans. :) Pieni oli aamulla niiiin hurmaava - höpötteli äidille "grr", "guuu" ja "aaa" ja nauroi ääneen useamman kerran. :heart: Ihana tyttönen! Nyt se nukkuu tuossa päikkäreitä, joilta sais kyllä jo herätä ennen kuin kestovaippa päästää pissat läpi.

Rae Mun mielestä meidän vauva alkoi ekaa kertaa hymyilemään tarkoituksella tuossa ehkä viikko sitten, eli 5 viikkoisena.

Eukkoone Meinaan lähteä jumppaamaan tänään! Ohjelmassa on joko spinning tai kunnon punttitreeni. Ja jos kaikki on ok huomisessa jälkitarkastuksessa, niin alan samantien taas lenkkeileen ja aloitan bodycombatin taas. Ja mullakin tosiaan synnytyksestä tuo 6 viikkoa. Oisin aloittanut jumpat jo aikaisemmin, mutta ensin sairastelin ja sitten oltiin reissussa.

Sannuliini85-Zeenah (Ei osaa käyttää uutta nikkiä! :) ) Tutalla on tosiaan isommat vaatteet kuin monilla muilla. Ostettiin USAn reissulta keväällä 6kk vanhalle tarkoitettuja bodeja ja ne on saman kokoisia kuin Tutan 56cm bodyt. Mutta kiva vaan, että on vähän väljemmät. Pienimmät vaatteet on täälläkin laitettu jo odottamaan pikkukakkosta.

SMSM Olipas kiva kuulla sunkin kuulumisia! Mukavaa, että arki sujuu hyvin pienen kanssa (ja isompien myös). :)

Solnushka Meidän pienellä kakat vihertää kans aina välillä. En ole huomannut mitään tiettyä ruokaa, mikä sen aiheuttaisi. Kuulemma normaalia. Mulla meinaa mennä muuten hermot noiden ruokasuosituksien kanssa. Haluaisin syödä niin, ettei mikään mun ruokavaliossa sekoittaisi vauvan masua enempää, mutta sitten ei saa kyllä syödä mitään! Tähän mennessä kiellettyjen listalle olisi tullut jo kahvi, suklaa, ruisleipä, vehnä, sitrushedelmät, tulinen ruoka, punaiset marja jne. Ei tuu kauppoja. :) Täytyy koittaa taas maalaisjärjellä mennä ja vaikka vähentää ekaksi vähän kahvin juontia.

Nyt kuuluu pientä vinkunaa vaunuista, joten menenpäs katseleen, mitä neiti tuumailee heräämisestä.

Ihanaa päivää kaikille!

Olivia & Rinsessa 6 vkoa
 
Kyllä tuli eilen hyvä fiilis, kun äiti ja sen mies oli meillä kylässä ja vahtivat vauvaa et päästiin miehen kans kahelleen saunaan ja poika rupes sit huutaa pää punasena puolessa välin saunomista ja mie ku tulin pois saunasta ja otin vauvan syliin, itku loppu heti, vissiin sit jotain osaan tehä :)

Meillä on nyt kyllä hurjasti vähentyny korvikkeiden määrä. Pahimmillaan meni päivässä 700 millii, nyt on muutamana viime päivänä menny alle 400 millii :) Vähänkö siitäkin on hyvä mieli tullu, vielä kyllä yritän maitomäärää lisätä, tilasin sarviapilaa sisältävää luonnontuotetta ja sen pitäs auttaa mut kokeillaan nyt!

Pitää vissiin väkisin herättää tuo poika kun on syöny viimeks puol 11 maita ja nukkuu töhöttää vaan.. Siihen hommaan siis!

Laura ja Matias 7 vko 2 pv
 

Yhteistyössä