Mulla oli viime raskaudessa se doppler käytössä joskus vielä senkin jälkeen kun liikkeet alkoi tuntua, koska masuvauvana tämä esikoinen oli kyllä superlunki tapaus ja muutamia kertoja sydän kurkussa etsin niitä sykkeitä kun illalla tajusin et onkohan se bebe liikkunut koko päivänä!
riikkunen tuliko mukana jotain geeliä vai mitä oot käyttänyt, se aine saattaa myös vaikuttaa äänien kuulumiseen.
Täällä edelleen oireetta, rv saattaa olla menossa noin 4+5, aika mututuntumalla mennään, koska kierto ei ollut vielä ehtinyt tasaantumaan. Alkuihmetyksen jälkeen oon pikkuhiljaa alkanut nyt tajuumaan, että oon raskaana ja kyllä pettymys olisi kova jos sitä vaavia ei heinäkuussa sitten tulisikaan.. :'(
Neyda toivottavasti kaikki on siellä hyvin! Itse kävin ar-ultrassa yksityisellä viimeksi rv 6+5 ja silloin näkyi jo syke (ei kuulemma aina näy vielä noin aikaisin?), mutta näin alkuvaiheessa jo päivässä tapahtuu niin paljon, että helposti menee sinne ultraan liian aikaisin, jolloin ei vielä nähdä mitään järkevää vaikka kaikki olisikin aivan hyvin. Ja kyllä ne yleensä tarkkaan syynää ja varmistelee, mut ultrattiin 3-4 kertaa ennenkuin tuulimunaraskaus keskeytettiin, kun haluttiin tietysti olla varmoja, ettei siellä mitään elämää ole. Jaksamista, epävarmuus on pahinta! :hug:
Liikunnasta, mulla on oma hevonen ja oon vielä ratsastanut normaalisti. Viimeksi ratsastin kevyesti ja satunnaisesti varmaan jonnekin rv 25(?) asti, kun vointi oli hyvä ja hevonen on niin tuttu ja turvallinen kuin nyt mikään eläin voi olla, muiden selkään en kyllä nousisi. Toki tiedän, että putoamisen riski on olemassa, mutta näkisin, että kun en ole ko. hevosen selästä koskaan 10 vuoden yhteistaipaleen aikana tippunut, niin riski on samansuuruinen kuin jäädä suojatiellä auton alle? Ts., mitä vaan voi tietysti käydä, mutta ei kai sitä voi itseänsä kuplamuoviinkaan kieputtaa raskauden ajaksi!
Viimeksi lopetin kun hevosen liikkeisiin mukautuminen alkoi tuntua epämukavalta ja kun ei pystynyt enää pitään itseään vatsalihasten avulla kunnolla paketissa, tällä erää todennäköisesti lopetan aiemmin.