Heinäkuun Hellemasut 2015

riikkunen: Kyllähän mie tajuun mittee tarkotit viikkojen laskemisesta, vaa tuntuu jotenki järkevämmälle jos meen omien laskujen mukaan, enkä menkkojen/neuvolan laskujen. En mitenkään voi olla niin "pitkällä odotuksessa" kun neuvola sen laski.
Mä kärsin iltapahoinvoinnista : / ja mun tissit tuntuu enemmän kipeimmiltä kuin aikasemmin, varsinkin sivuilta. hitoksen paljon palelen, laittelin jo tulet uuneihin joka huoneeseen :D

HooKoo & miniKoo 4+1rv
 
Hei!
Vasta pari päivää sitten tein testin ja olikin iloinen yllätys. Oli nimittäin ensimmäinen kierto kun mieheni kanssa katsottiin josko toinen lapsi saisi alkunsa, enkä tämän ikäisenä pitänyt mitenkään itsestäänsevyytenä ettei menisi useampaa kuukautta. Raskaus on tietysti nyt niin alkuvaiheessa etten ole kuin muutamalle kertonut, kerron kaikille vasta kun kriittisimmät 12 viikkoa on mennyt. Täällä voi anonyyminä fiilistellä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.
Raskauslaskurin mukaan laskettu aika olisi 3.7. Neuvolaan en ole vielä ottanut yhteyttä, lähiviikkoina sitten.

3.7. - Bodeguero - toinen lapsi - 36 - PS
 
Viimeksi muokattu:
rv 5+0! :heart: Tänne ei mitään uutta, samaa edelleen. Nälkää ja mahan nipistelyä sekä turvotusta, aivan järkyttävää sellaista...

Saapa nähä miten käy. Ite haluaisin ar ultraan mutta se kaikki riippu siitä onko meillä varaa sellaiseen juuri nyt... Toivottavasti pääsen, pääsis varmistamaan että montako siellä on ja onhan oikeassa paikassa.
 
Unet ob kyllä niin uskomattoman todellisia. Ilmeisesti mä tällä hetkellä ajattelen tätä raskautta niin paljon että se ja kaikki muu nousee mun uniin. Oon nyt nähny tosi todentuntuisia unia, monesti niissä on perusjutut samalla tavalla ku oikeesti, sit myös oon raskaana. Ja sit tapahtuukin ihan outoja.. :D

Mites muilla, onko ruvennu tulee enemmän unia, ja näkyykö niissä vauvaa?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos VeeraS :)

Unista, nään joka yö jotain raskausjuttuja. Olen raskaana, isomahaisena, tai saan keskenmenon tai menkat alkaa tai jotain muuta siihen tyyliin.
Viime yönä juoksin zombeja pakoon sukulaismiehen kanssa, lopulta hän jätti mut yksin metsään, koska en onnitellut häntä hänen syntymäpäivänä (en onnitellut häntä pari kk sitten, kun hällä oli synttärit, unohdin ne totaalisesti ja olen kärsinyt huonosta omastatunnosta :DD)

Hirveesti tekee mieli rasvaista ruokaa! Oikeen haaveilen, että haukkaan jostain rasvaisesta salamipizzasta ja se rasva valuu pitkin suupieliä ja leukoja :D Ja niin nimenomaan toi mielikuva on se tärkein :D Tunnen itseni todella oudoksi...
Onkos muilla mitään erityisiä mielitekoja jo tullut?

crea 4+6
 
Mulla viime raskaudessa kaikki rasvainen ja grillattava ällötti todella, jos vaan haisiki joku rasvanen ruoka tms. niin jo yökötti. Nyt on jotenki kauheesti tehny mieli kaikkia raikkaita salaatteja siis tuoresalaatteja...saa nähä tuleeko nyt mitään yli inhottavaa ja yököttävää eteen :) Toivottavasti pahonvoinnit pysyis tässä raskaudessa aisoissa..viimeksi oli etovaa oloa ja närästystä lähes koko raskauden :/
 
Unet.. minä näen kanssa todella selkeitä unia mutta ei niissä yleensä ole mitään logiikkaa. Voi käsitellä mitä vain mutta unessa kaikki tuntuu niin todelliselta.

Minulla tuo ruokapuoli on vielä ihan normia. Syön aika vähän muutenkin.. en tiiä söisinkö nyt vielä vähemmän sit. Ajoittaista huonoa oloa on ollut eilen ja tänään, jee! Testikin oli ihan hirrrmu vahva. Ja pitihän minun digi ottaa ku mamavitamiineja kävin hakee. Teen sen tiistaina kun 5+0 tai keskiviikkona. En ole koskaan saanut siihen 3+ koska aiempaa kokemusta digistä km:ssä ja tuulimunassa. Jospa nyt!

Sit tyhmä kysymys. Keltarauhanenhan ylläpitää raskautta sinne rv6 kun istukka alkaa toimia ja kuihtuu sit pois, vai miten? No sit, onko se keltarauhanen siellä puolella mistä ovulaatio on tapahtunut? Jos irronnu vasurista ni se kasvaa sinne? Sanotaan että sen tuntee alkuraskaudessa lievänä vihlomisena toisella puolella. Minulla oli niin megamaalinen ovulaatio että en pystynyt arvioimaan kummalta puolelta irtos, koko alamaha oli tulessa. Raskaustestikin oli positiivinen kolme päivää ovulaation aikana :O (testasin kun ovisoireita oli aiemminki mut ne oli kait munarakkulan kypsymiskipuja). Nyt kun minua vihloo niiku molemmille puolille.. siksi kyselen tosta keltarauhasesta jos joku viisaampi voisi valaista =) ?

Nelli&tiitii 4+3
 
Vannila - 1.7. - kolmas lapsi - 29 v. - Tays
Muutetaan tuo laskettu aika ultran jälkeen, jos tarve vaatii.

Hyrrrr!! Palelua ja palelua sekä uniongelmaa. Unet loppuvat liki joka yö aamuyöstä ja sitten aamupäivällä - päivällä - illalla väsyttää ... Muutoin kaikki valtakunnassa hyvin :)
Hyvää viikonloppua!
 
Tein juuri digi testin, näytti 2-3, jee, hcg on ainakin siis noussut, viikko sitten näytti 1-2 ::) viikon päästä teen uuden, josko näyttäis 3+. Mäkin haluan sen lukeman :D Vein testin miehelle töihin, hän lähtee vlopuksi matkalle, saa katsella sitä sitten seuraavan vuorokauden =)

Huomenna vietetään "kaksosten" synttäreitä! :D

Anteeksi, höpäjän täällä ihan outoja, olen vain onnellinen ja innoissani :heart: =D

Varasin varhaisultran 14.11. sit pitäis olla rv 6+6. Toivottavasti näkyy jo syke. Oliko joku muu menossa ar-ultraan?

crea 4+6
 
"VeeraS"
Onko täällä ihmisiä Turust tai sieltä suunnalta? Törmäsin tällaiseen: https://blogit.utu.fi/raskaustutkimus/tule-mukaan-raskausdiabetes-ja-ravinto-tutkimukseen/

Osallistuisin itse heti, jos täyttäsin vaatimukset.
 
Mä olen ainakin menossa varhaisultraan myös. En oo aiemmissa raskauksissa ollut, että jännä nähdä mitä siellä näkyy. :)

Hassua kun nyt tulee kaikki pikkujoulu jutut ja en oo koskaan jättäny menemästä ja juurikaa koskaan en oo varsinkaan duunin iltamissa ollu selvinpäin. Ni nyt saa miettiä mitä tekee, meenkö vai en, ja jos meen ni mitä mä selitän siellä miks vedän jotain vettä, kun en oo mikään limu/mehu ihminen. :D Hetkeen en oo missään ollut mutta tottakai nyt yks sun toinenkin kyselee jonnekki viihteel.. :p
 
Minä kans menossa alkuraskauden ultraan. Varasin yksityiselle kun ois rv 7+3, mutta perun sen koska pääsen kunnalliseen ultrattavaksi tuon taustani takia. Oli puhetta että sille vkolle kun tulee rv7 täyteen. Tiistaina ois se neuvola ni siellä se asia selviää sit. En pystys odottaa np-ultraan. Kolmosesta ja nelosesta kävin yksityisellä ja toka ultrattii ku ei ollu hajua millä viikolla plussasin. Esikoisesta en tajunnut mitään :D
 
Täälläki tehty digitaalinen viikko testi ja tuli tänään 2-3 viikkoa raskaana. Alkuviikosta tein digin (olikohan tiistaina), niin silloin oli vielä 1-2 viikkoa.

Täällä töiden takia jouduin siirtää 13 päivän neuvolan ja meni sit viikon päähän 19.11. Mut ajattelin, että no eipähän tule liian aikasin käytyä. Silloin 19 päivä on se neuvola ja alkuraskauden uä yksityisellä.

Täällä vaivaa energinen olo, yölläkään ei tahdo saada unta. Jos herää kesken yön, niin olo ihan pirtee. Näin viime yönä unta, että synnytin tytön, joka paino 3800g:D heh. Mulla siis vain poikia lapset. Miten muilla lasten sukupuolijakaumat menee?

Onko muilla ollut peiton heilutuksessa outoa tuntemusta vatsalla? Eilen "peittoja heiluttaessa" tuntui aikas epämukavalle, kun toista puolta vatsaa vihloi. Ja ihan säikähin jo, että alkaakoha vuoto.
 
Riikkunen Minä olen miehelle sanonut etten pysty seksiin vielä. Tiedän että sillä ei km:a voi aiheuttaa mutta kahdesti seksin jälkeen on tiputtelu alkanut ja muuttunut kunnon vuodoksi. Pelkään. Onneks se ymmärtää eikä painosta. En edes uskonut että olisin enää koskaan raskaana..

Joku pyys uusioperheiden kokemuksia/tunnelmia jne.. no meillä on mutta ehkä keskustelisin yksityisesti niistä mieluummin =). Sen verran voin kertoa tässä että tämä lapsi olisi minun viides ja mieheni toinen.
 
Hyvää iltaa :)
Meillä kaikki kolme on tyttöjä ????
Teille joilla pahoinvointi on kovaa niin vinkkinä jos ei meinaa nesteet pysyä sisällä niin jääpaloja ineskelemällä saa nesteitä :)
Mä syön ku hevonen nytte!
Riikkunen en ookkaan kuullu et energinen olokin vois olla mä taas oon kuoleman väsynyt :/
Mä en mee varhaisultraan kun ei rahat riitä nytten ku joulukin tulossa! Kuopuksesta kävin mut esikosta ja tosikosta en.

Mä olin ajatellut että jos tää pysyy kyydissä niin printtaisin ultrakuvan ja liimasin pahviin ja tekisin siitä joulukortit läheisimmille. Jos siis pääsee sit ultraan ennen joulua. Mulla ois vissiin 12 viikko jouluaattona :)

On tää kyllä hankalaa salata kun tupakan polton lopetin niin se herätti jo kysymyksiä ???? sitte toi vanhin kun jo ymmärtää ja kuuntelee asioita niin ei voi sen kuullen puhua miehen kanssa mitään asiaan liittyvää. Eka neuvolakin pitäs jotenki huijata niin et sais muksuille hoitajan ja sit kuitenki niin et hoitajalle ei kerro oikeaa paikkaa minne menee :eek:

Hah taitaa olla taas niin mitättömiä nää mun "stressin" aiheet!

Almond 4+3
 
Mä olin myös aatellu ehkä tehdä ultrakuvasta joulukortteja lähimmille. Katotaan nyt kerkeekö olemaan se nt-ultra ennen joulua. :)

Nyt on alkanu hieman oloja olemaan, ei oikeen mikään maistu. Ja tietyt asiat ällöttää. Tissit on turvonneet, kauheen kiva. Muutenkin ihan tarpeeks kookkaat. :D

Meillä on identtiset tuplat ja yksönen, kaikki poikia. Saas nähdä kumpi tulee seuraavaksi. :)
 
Mä meen alkuraskauden ultraa, oon menny muittenkii aikana ja meen nytkin :)
Meillä 3poikaa ja 3tyttöö :D saas nähdä kumpi tulloo, vaa uuvven miehen kanssa oon tehny 2 tyttöö ja loput 3poikaa, 1tyttö on edellisestä liitosta.
Mies eilen sano että meikäläisellä tissit on muute muhkeet eli turvotusta näköjään sitten on :D

Mulle on tullu kummallisia kutittavia pieniä näppylöitä, raavin kun hullu.. Luin netistä että saattas olla joku hormoonijuttu, vaa en tiedä jos ei auta noi rasvat niin pitää kävästä lääkärillä.

Vaan väsyttää, paleltaa ja ällö olo että ihan normi fiilis siis, en valita kestän kyllä, siks ei meinaa täälläkään jaksaa olla :ashamed: välillä tuun ilmottelemaan itestäni.

HooKoo & miniKoo 4+2rv

No
 
Moikka

Tänään on tehnyt hurjasti mieli kaikkea makeaa!
Olisin voinut syödä monta pussia erilaisia karkkeja ja suklaata. Töissä oli tuskaan kun teki mieli syödä kaikki kahvihuoneen karkit ja keksit. Onneksi sain himot pysymään kurissa :D

Alkuraskauden UÄ ollaan menossa 2,5vko päästä. Ollaan käyty joka raskaudessa, itselle tulee jotenkin levollisempi olo :)

Meillä kanssa esikoinen on jo aavistanut jotaki. Kysy aamulla: Mutsi onks joku hullusti?" Poika on siis 16 jo. Vastasin vaa että ei oo :)
Meillä on 2 tyttöä ja 2 poikaa, kaikki on tervetulleita :)!

Riina 5+2
 
HooKoo Minullahan iha eka merkki raskaudesta oli TAAS ne hormoninäpyt mahassa. Täynnä sellasta punaista syheröä.. sittemmin levahtanu reisiin ja sääriin ja käsitaipeisiin, kasvoissakin jokusia. Ja näin kaikkien raskauksien alussa. Jotain hormonihässäkkää ja menee ohi alun myötä.

Luulen kanssa että meillä nää isot pimut tajuaa.. ne lukee minua hyvin ja en ole oma itseni :D. Sanoovat ku uskaltaavat. Heh. Meillä kolme tyttöä ja yksi poika. Ihan sama mikä tulee kunhan tulee ja olis terve. Ei aiota kysellä sukupuolta nytkään.

Minulla on yks vaikea asia (kodin ulkopuolelta) nyt meneillään minkä takia hajoan henkisesti. . Pelottaa jos raskaus vaarantuu siksi :(. Yritän skarpata ja pysyä rauhallisena.. inhottavaa. Just kun olen niin onnellinen. Onneksi nuo lapset pitää minut koossa ja antavat iloa ja muuta ajateltavaa.

Anteeksi omanapaisuus.. vaikea ilta ollut ja tunteet mylvii.
 
Viimeksi muokattu:
"Heinähattu"
Täällä rv 5+2 menossa ja esikoista odotan. Kaikki siis uutta. Eilen surffailin ja eksyin lukemaan juttuja keskenmenoista. Siitä jäi ilkeä tunne, että mitäs jos... Yritän kyllä tästä raskaudesta nauttia ja tiedän että en voi mitään jos km tullakseen :(
Hieman epätodellinen olo kun tätä vauvaa niin odottanut, halunnut, toivonut ja yrittänyt..
Tein testin päivää ennen isäni hautajaisia, joten melkoista tunteiden vuoristorataa mennään.

Meillä jo "lähi ihmisille" ja isommille lapsille kerrottu vaikka alussa ollaankin. Lapsi on minulle ensimmäinen ja miehelleni neljäs. Joku halusi uusperheen näkökulmaa niin täältä saisi :)

Ihanaa lukea näitä keskusteluja ja huomata toisilla samoja oireita <3
 
EX4
Moikka ja tervetuloa kaikille uusille! :)


Varhaisultraan olen varmaankin menossa, riippuen toki siitä saanko sumplittua töissä niin, että pääsen lähtemään jossakin välissä ultraan. Toki voisi katsella myös jos olisi ultra-aikoja illaksi. Mä en esikoisesta käyny, kun raha-tilanne oli sillon huonompi.

Unista pari yötä on menny todella rauhattomasti, heräilen vähä väliä, eilenkin yöllä 3 kertaa heräsin. Selkeästi muistan nähneeni jotain unta mutta unohdan sen samantien herätessäni.

Riinanen Höpöhöpö sie mitää liian vanha olet, ja jos kaikki sujuu nyt hyvin, niin saathan ainakin vilskettä taloon. Eikä siun kuopuskaan vanha ole. Eikä se 40 vuotta nyt niiin vanha ole ;)

Olo on täällä oikeastaan pysynyt samana. Rauhattomat yöt oikeastaan ''oireena'', liekkö sitte oire vai ei.. Toivotaan ainakin näin :)

Hyviä viikonloppuja ja halloweeniä!!

EX 5+3

Muistuan, että päivitykset punaisella
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään muuten ollut edellisissä raskauksissa istukan kalkkeutumista? Mietin et voiko se olla joku oman kropan ns.vika että kalkkeutuu liian aikaisin? Mulla esikko 3550g synty 39+4,tosikko 2970g synty 39+4 ja sillon ei puhuttu istukan kunnosta mitään syntyi syöksyllä,kolmas 2800g synty viikolla 38 terkka sano ku istukka synty et aivan kalkkeutunut istukka että polttelenko ja sanoin et en niin ihmetteli hetken et miks on noin hirveesti kalkeuttunut,synty myös syöksyllä.

Nyt mietin et johtuko näiden kahden pieni paino siitä että istukka olisi ollut molemmilla kerroilla kalkeuttunut?
 
Almond Minulla tais kuules kuopuksesta olla myös istukka kalkkeutunut. Synty 38+0. Muistan kanssa että puhuivat et tupakoivilla kalkkeutuis. No en polttanut. Ei ne siitä mitenkään huolissaan olleet mutta mainitsivat.

Minulla ainakin unissa voimakkaasti esillä asiat mitkä painaa.. todella levoton yö takana.

Minun tokavika liuska ui tänä aamuna ja koskaa nii vahvaa viivaa ole sofiin saanut. Näyttäs testien pperusteella että hormoni nousee normisti. Digi ens viikolla kun on yli5 viikkoa ja sit herkiän.

Ihanaa viikonloppua!

Nelli&tiitii 4+4
 

Yhteistyössä