Heinäkuun Hellemasut 2015

Täällä vatsan sekasuus helpotti, mut jäljelle jäi kauhee paineen tunne alavatsalle. Lääkäris käyty ja verikokeita otti, joissa ei mitään. Oloki normaali (lukuunottamatta alavatsa särkyä)
Pyysin hcg mittausta, no sain vaa kusitestin:D Positiivinen oli.. Jotenki säikähdin sen vatsa oireiden rajuutta, että pelottaa nyt onko se sikiöki kuollut jo.. Alamahas kauhee paineen tunne. Ei oo ollu ennen tällästä. Onko muilla ollut ns.menkkojen pitäis alkaa päivinä tällästä painetta, että kohta holahtaa. Valkovuotoa ei tule paljonkaan.
 
Moikka.

Minulla on noita alamahan poltteluja jotka alkaa enemmän ja enemmän säteilee alaselän puolelle. Testissä viiva vahvistuu todella upeasti ja tuntuu että myös oireet pukkaa joka päivä enemmän päälle. Minulla tuo mahan kuumotus on ihan erilaista kuin menkkojen aikaan. Tää tuntuu selkeästi kohdun kohdalla, tuolla josssain syvällä. Kuumottaa ja tosi jännästi vihloo/jomottaa.. en osaa kuvailla. Voiko olla kohdun kasvukipuja jo? Koska nämä ei aiheuta minulle huolta vaan jotenkin sellanen hyvä fiilis ku jomottaa :D. Tietää että tuolla tapahtuu jotain, toivottavasti. Tissit on todella kipeet.. nekin pamahti oikeestaan tänää kunnolla aroiksi. Kahvi ei uppoo entiseen malliin. . Mutta vielä ei yökötä. Sitäkin ollut onnistuneissa raskauksissa joskus rv6 eteenpäin. Parasta on tämä valtava onnellisuuden tunne. Voisin huutaa koko maailmalle että MINÄ OLEN RASKAANA! Tuntuu että nyt oltas onnistuttu. Nyt on ilon aika. Murehditaan vasta jos aihetta on!

Nelli&tiitii 4+1 <3
 
Tässäpä minun puuttuvat tiedot. Kolmas 29 v. Oys

Aivan järkyttävä tämä turvotus! :O Mies kysyi eilen vitsaillen että joko sinä kohta synnytät... :LOL: Alavatsaa nipistelee väliin kovastikin mutta siinäpä tällä hetkellä kaikki oireet turvotuksen lisäksi... Tänne ei muuta sen kummempaa, odottelen vielä viikon verran ennen kuin soittelen neuvolaan.

Aali 4+6
 
Täällä nyt sitten ekassa neuvolassa käyty ja ajan sain ultraan 6+0 mun mukaan.. :D Neuvolantäti sanoo vaan et voihan se olla silloin se 9+4..
No eipä mua haittaa mennä, onhan se kiva nähdä onko siellä joku ja toivon mukaan oikeassa paikassa.
Kyseli myös oloista ja kun sanoin ettei mitään oikeestaan, ja että viime raskaudessa olikin kyllä mielettömästi, mutta ekassa raskaudessa ei kans ollu ku odotin tuplia, niin se heti vinkkas et taitaa taas tulla 2.. :D

Sorry tää oma napaisuus.

Lilian&Pähkinä 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Aali Minulla kans alamahalla sievä pallo turvotuksesta. Oon suht hoikka niin kaikki tollaset sit näkyy :O. Veikkaan kyllä että vauvamahakin tulee tosi ajoissa. . Joka kerta aina aikasemmin. Rv10 on turha enää selityksiä keksiä. No saap nähdä kui käy kaikessa.

Lilian Tiiä vaikka tuplat. Ois hurjaa! Tosi vähän niitä loppupeleissä on ku selaa vaik noita listoja.. ei montaa odota tuplia. No pari viikkoa ni selvii =).
 
Oi, kun tänne onkin tullut kivasti lisää hellemasuja :wave: Onnea plussanneille! :heart:

Mun tiedot listaan on: 1.7. pompelo--viides--28 ja sairaalan päivitän myöhemmin.

Oireita täällä oli ennen plussaa krapulainen olo, vähän hengästytti ja sydän tykytti ja pari aamua oli jo pieni kuvotuksen poikanen sekä 4-5 pv ennen plussaa pientä vuotelua ja aika kovaakin semmoista menkkajomotusta ja olin ihan varma, että menkat ne sieltä alkaa, mutta eipä alkaneet ja vuotokin loppui. Eka haamu tuli sitten 3+5, muistaakseni.
Nyt plussan jälkeen on aiemmat oireet pysyneet ja lisäksi aamuisin ja iltaisin kuvottanut ja yökityttänyt, maha kipuillut vielä vähän ja satunnaisesti, palellut tai sitten vastaavasti ihmellisesti hikoiluttanut, jano ollut ja nälkä :D eli siis ihan perinteisiä oireita :)

NelHM voi olla kohdunkasvukipuja ja niitä ne varmaankin juuri on.

riikkunen mulla ainakin oli just se fiilis, että menkat alkaa. Eiköhän ne sullakin poissa pysy :)

Nyt äitiä kaivataan.

pompelo ja sykkyrä 5+1 (kai)
 
43.vuotias ikäkriisi odottaja ilmottautuisi mukaan!

Raskaustestin tein sunnuntaina, mahassa pisteli ja jotenkin outo olo. Kuukautisetkin oli 3 päivää myöhässä.
Viides lapsi olisi tämä sitten, esikoinen on jo 16.vuotias, välillä äidin hermoja koetteleva teinipoika, aloitti juuri tänä vuonna lukion :3
Toinen lapsemme on 10v nuori neiti, kiinnostunut pianon soitosta ja on äidin pikku apulainen kotona.
Kolmas lapsemme on tänä vuonna esikoulun aloittanut autohullu poika :D
ja kuopuksemme 4,5 vuotias vilkas tyttö pitää äidin virkeänä.

Ikäkriisi tuli heti kun raskaustesti näytti plussaa! Jos kaikki menee hyvin, olisin 44 vuotias vauvan syntyessä ja kun lapsi olisi 18v olisin jo 62 vuotias!! Sitä alkaa miettiä jo että jaksanko?!
EX4 voin todella samaistua tilanteeseen ja olethan minua 3 vuotta nuorempikin!

Olo on ollut vielä iha normaali, ajoittain ilmaantuu mahan nippailuja ja väsymystä. Toki jännittää meneekö kaikki ihan hyvin.

Kaikille hurjan paljon onnea raskausuutisista!

Riina 4+6

2.7 Riinanen-Viides-TAYS
 
Heippa uudet :wave:

Täällä on tuo pahoinvointi iltaisin : / örgh.. ja pää niin kipee (joka raskauden oire) no joo kaiken kestän..
Mulla kanssa maha turvotusta, muuten oon hoikka nii maha pollottaa, eilen isosisko sano että mulle näköjään paljon ruoka on maistunu :D totuus on että oon raskaana ja en tietenkään voi kertoa vielä, vasta ekan ultran jälkeen kerrotaan kaikille lähimmäisille :)
Mulle raskaus on riskiraskaus, kun joka raskaudessa 20-30rv eteen päin tulee lieviä raskausmyrkytys oireita ja loppuraskautta kohin pahenee oireet, se niin inhottavaa mutta kestää sen joten kuten, jokainen lapsi on käynnistetty raskausmyrkytyksen takia viimestään laskettuna päivänä. No joo mutta sinne on vielä matkaa, kunhan nyt tästä alkuraskaudesta selviäis. :) :)
Niin vatsan vihlomisesta oli puhetta, mulla sellasta pintaa syvemmältä vihlaisuja sivuilta ja välillä edestäkin (kuin kohdusta kuokkastuna) ja nippailluja on pientä, enemmän vihlasee välillä.. menkkatuntemuksia vähän ei niin paljon enää, se mielestäni ihan normaalia. Noh eipä tässä nyt sitten muuta kun odotellaan ekaa varhaisultraa 19.11. olisi se sitten siilin terveystalolla :heart:
Mua jotenki vaivaa tää viikkoa asia kun menkoista laskettuna on 4+3rv (LA 4.7.) kun taas tikutin oviksen ja tiedän millon on pieni saanu alkunsa niin tänään olisi 4+0rv (LA 8.7.) niinkun aikasemmin sanoinkin mutta neuvola vaa sitä mieltä että toi menkoista laskettu ois se. Mä taidan mieluiten haluta mennä ton oman laskuni mukaan jos joku viittii vaihtaa sen? LA 8.7.

HooKoo & miniKoo 4+0 :heart: laitan tähänki oman laskuni mukaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Hookoo, itsellä sama homma, että omien laskujen mukaan ois vasta nyt 4+0, mut itse miettinyt että menen niin kauan neuvolan lasketulla ajalla, kunnes joskus sit ultrassa tarkentuu se. Esikoisen aikaan oli iha sama homma (silloin tosin en tiennyt ovulaatio ajankohtaa), mut silloin 4 päivää siirty eteenpäin laskettuaika. No toisen lapsen aikaan ei sit siirretty laskettua aikaa ollenkaan, vaikka silloinki pitkä kierto mulla ja varmaa ovis ollu myöhemmin. Et ei se välttämättä siirry se laskettuaika, vaik oiski eri laskuissa alussa mitä neuvola:) Ymmärtiköhä miun selityksestä mitään:D?
 
Huomenta kaikki!
Tää väsymys on kyllä jotain sanoinkuvaamatonta. Ei oo ikinä elämässä väsyttänyt näin paljon!ehkä seki vaikuttaa et joka aamu lähes tulkoon klo 4-4:30 herätys ????
Missäs vaiheessa meinaatte kertoa läheisille? Meillä vasta rv12 ultran jälkeen. Ei tohi aikasemmin jos nyt saa vaan salattua. Pientä turvotusta tääläkin ja repäisykipuja. Aivastellu nyt parina päivänä ja joka kerta inhottavasti repäsee :/
Mä ehkä ensi viikolla uskallan soittaa sinne neuvolaan.
Mä teen raskasta työtä ja nostelen Päivittäin yli 20kiloisia laatikoita niin täytyy kysyä et voinko tehdä töitä ihan normaalisti.

Almond 4+2
 
Huomenta.

Riikkunen Käsittääkseni se laskettuaika pysyy samana jos ultrassa ei ole enempää heittoa.. +-5 päivää. Yli tuon ni vaihtaavat. Näin minulle joka kerta sanottu.

Minä jatkan vielä testailua ku on nettiliuskoja jäljellä. .enää kolme. Iha just alkaa olee tasavahvaa. Oireet tosiaan lisääntyy päivittäin. .iha jännittää mitä tänään. Ihanaa!
Antaa tulla vain kaikki jos se pitää vauvan mahassa kasvamassa!!

Mukavaa päivää!

Nelli&tiitii 4+2
 
Huomenta ja Tervetuloa kaikille uusille ja paljon onnea plussatesteistä. :)

Ärsyttää kun tänne ei saa Tickeriä, niin että se olisi tuossa koko ajan allekirjoituksena. Enkä viitsi joka kerta sitä erikseen laittaakaan. Ja toinen ärsytys että kun kännyllä laittanu noita hymiöi niin tää saattaa muuntaa ne kysymysmerkeiksi. :mad: Ja sitten meillä töissä kävi niin että kun kyselin /varmistelin että saanhan tuolta meidän terveysasemalta poissaololapun kun käyn noissa ultrissa tai äitiysneuvolassa. Mutta ei, ei enää. Ennen sieltä sai aina, ja tyyliin kehotettiin hakemaan aina lappu sieltä. Mikä lie muuttunut. Kiva kun en voi koskaan mennä työajan ulkopuolella kun olen töissä 7-16.. :| No näillä mennään.

Me ollaan sovittu miehen kanssa että kerrottais vasta rv12 suurinpiirtein. Mutta nyt jo sellainen olo että tekis mieli huutaa koko maailmalle että: Mä oon raskaana! :D

Lilian&Pähkinä 4+2
 
Almond : Minä myös joudun lähes päivittäin nostella todella painavia tavaroita..oonki miettiny että mitenkähän mahtanee vaikuttaa. Täytyy kysellä neuvolasta mitä tuumivat siellä.
Itellä rinnat ollu tosi arat jo viikon päivät, alavatsassa on ollu menkkamaista kipua, tosin se jo vähän hävinnyt, muuten sellanen painon tunne vatsalla ja sitten tuntuu että ois lihakset vähän kipeenä selästä ja vatsastakin :) Ja vatsaa turvottaa :/ Muuten ei vielä ihmeempiä oireita. ja rv 5 mennään, luultavasti :)
 
Oireita: Väsymys, palelu, alavatsan paine, jano, pissahätä, nälkä, nivuset särkee ja ligamentit vihloo. Mieli menis vaikka Timbuktuun, mut kroppa ei jaksa sohvaa pidemmälle. Jääkaapille nousee kyllä helpolla =)

Eilen saatiin koko perhe influenssarokotteet ja eka neuvola marraskuun puolivälissä.
 
Jaa niin ja pahoinvointi. Kaksi kertaa oksentanut. Ja metallin maku on suussa. Yökkiä saa moneen kertaan päivässä. Kummastakaan pojasta ei ollut pahoinvointia, mutta tytöstä oli synnärille asti, joten... :)))
 
Painavista asioista tuli mieleen, harrastan kehonrakennusta, oon ottanut vähän iisimmin salilla nyt. Ärsyttää, kun ei voi vetää täysillä. En oo mun PT:lle kertonut vielä, mut kohta se on pakko, kun kimppatreenit häämöttää. Jännittävää :D
 
Mä tuun mukaan tähän ketjuun! :)
Kuukautisten mukaan olisin nyt 4+6, mutta tiedän et jotain päiviä vähemmän on todellinen. Eli La 3.-6.7.2015 :) eka on tulossa ja tyksissä synnytän! Jännää, väsyttää ihan hitosti ja hieman on huono olo! Pukkais vaan päälle kunnon oksentelu niin tietäisin et kaikki on hyvin :D.. mulla takana keskenmenoja rv 6-12 joissa ei oo ollu oireita lähes ollenkaan..
 
Yllätysäippä
Eilen tein positiivisen testin ja la taitaa asettua omien laskujen mukaan 5.7. Ikää on jo reippaasti ja raskaus tuli yllätyksenä ja oikeastaan pari tuntia meni tunnemyrskyssä. Tänään asia tuntuu jo avian huikealta ja päivän ajatukset ovat kulkeneet pinnasängyissä, syöttötuoleissa ja vauvanvaunuissa. Vain vaunut/rattaat ovat jäljellä vauvatarvikkeista, sillä nuorin on jo 5v. Vanhin 16.

Mutta siis mukana ja hetki hetkellä innokkaampana.
 
Täällä olisi uusi odottaja mukaan, esikoista odotan! :)

Kilpailen voimannostossa pitkin maita ja mantuja :D Ja vedän crossfit-kursseja ja valmennan nuoria juoksijoita, lisäksi käyn vielä töissä.
Joten raskaus ainakin osittain hidastaa, en toki urheilusta kokonaan luovu raskauden takia, mutta näin alussa ainakin vähä rauhallisemmin.

Crea Niin tuttu fiiilis! Sain tietää raskaudesta tiistaina ja eilen salilla oli pakko jättää kyykkämiset suurilla painoilla väliin! Miehen kanssa treenataan ja meillä ei ole PT . Mutta siti! Haluaisin jatkaa entiseen malliin mutt en halua että masukille sattuu mitään!

Kaikki on nyt niin uutta ja jännttävää, en osannut edes kuvitella raskautta, kun kierto on heitellyt niin paljon. Lopetin pillerit o 3kk sitten ja olin varannut ajan kierukkaan huomiseksi! Mutta ei mennäkään, kun tämmöinen yllätys tuli.

Kaikille onnea raskauksista

Annu 5+0!

1.7 Annuu--Ensimmäinen--TYKS
 
  • Tykkää
Reactions: {Anskutin} ja crea
"VeeraS"
Moi Annuu, täällä toinen CF-valmentaja. Plussatesti sattui just mavepäivälle ja en kyllä jättänyt väliin. :D Samoin vedin beta-alaniinit sun muut kreatiinit vielä tunnekuohuissani naaman, mutta siihen se sitten jäi. Mun kollegalle tuli ikäviä kompikaatioita just raskaista (vaikka vain 70% ykkösmaksimista) maveista ja ajattelin siirtyä tekemään enemmän vauhtivoimaa (banded speedwork / ei hajuakaan mitä suomeksi) sekä oheisharjoitteita (accessoire work) tyyliin Conjugate/Westside Barbell ja intervallimetconeita.

Sori kaikille ei-ristiinkuntoilijoille tää jargoni, mutta ette usko miten mahtavaa on jos joku ymmärtää sitä mikä itselle on tärkeää. :D
 
  • Tykkää
Reactions: crea ja {Anskutin}
Heiii, noita lisäravinteita olen miettinyt hartaasti. Mies mun kanssa myös tätä harrastaa, hän meinas et otan vaan prodet ja glutamiinit. Onko maltosta mitä haittaa? Kreat ja muut jätin. Entäs treenijuoma? Bcaa ja eaa:ta oon myös ottanut vielä.

Olispa upeeta, jos joku tietäis!

Mä en oo mavea ja sjmv:tä uskaltanu enää tehä. Pelkään kovin sitä istukan repeämistä. En tie miks, mut se pelko on ollu joka raskaudessa :D
 
"VeeraS"
Crea, heraprotsku, BCAA, EAA, glutamiini, malto jne. peruskama on ihan jees. Kreatiinista on kahden suuntaista tutkimusnäyttöä, mutta ei kumpaakaan tarpeeksi. Beta-alaniinin kanssa sama homma eli tutkimusta ei ole tarpeeksi. Sekä kreatiini että beta-alaniini kumuloituvat mukavasti eli vanhoilla höyryillä tässä vielä mennään onneksi. Itse käytän omega3sta (jossa pääpaino DHA:lla), probiootteja, magnesiumia, koliinia, raskausmuktivitskua, L-karnitiinia ja B-vitamiinikompleksia.

Treenijuomasta, laturista ja palkkarista pitää tsekata sisältö. Itse käytän enää palkkaria jossa hyvälaatuinen hera, malto, suola ja magnesium-sinkki.
 
  • Tykkää
Reactions: crea

Yhteistyössä