Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Onnea ultraan kaikille kenellä se on edessä lähipäivinä,toivotaan vain hyviä uutisia! =)

Häivähdys ihan loistavia uutisia!! Onnea :heart: =)

Vaunuista Meillä myös Emmaljungan Duo edget,ostettiin uutena,maksavat paljon mutta ovat myös kestävät! Ihan loistavat kulkupelit ja vielä hyvännäkösetkin vielä ;)

Hankinnoista Meidän pitää ostaa uusi auto,toinen pinnasänky ja kaksosrattaat ja jossain vaiheessa vielä uusi asuntokin! Tulee kalliiksi hankkia toinen lapsi! :LOL:
Muuten meillä onkin kaikki suurinpiirtein,tietysti tällä hetkellä vielä esikoisen käytössä :)

(.) Eilinen ilta menikin pönttöä halaillessa..huhhu! Kamala olo koko ajan,ruokaa ei paljon uppoa :/ Ja silti huolettaa että kaikki ei olisi kunnossa,mutta esikoisesta panikoin ihan samalla tavalla :LOL: Muuten ei oloissa kummempia,raskaustestejä oon kuluttanut varmaan ööö 20kpl? :D Viimeks tänään aamulla tein digin "raskaana 2-3" eli pitää ainakin vielä paikkansa,ehkä? :D Koitan tänään soitella neuvolaan ja päästä sen kautta alkuraskauden ultraan! Muuten harkitsen että mennäänkö yksityiselle vai mitä tehdään! Ja olikos se Nannamamma joka päivitteli listaa? Otatko multa tuon PS pois,ilmoitan kun tiiän missä meinataan synnyttää :)
 
Vaunuista vaan nopsaan että me ostettiin esikoiselle Emmaljunganin citycrossit pehmeällä kantokopalla ja ne on edelleen priima kunnossa. Tulevat siis tälleki sitten käyttöön :) Muutenkin suosin itse pehmeitä kantokoppia niiden kovien sijaan, usein säästää rahaa ja pelkästään kopan pois nostolla saa vaunuista rattaat. Ja tietyissä paikoissa voi vauvan nostaa kopan mukana esim neuvolaan ja vaunut voi jättää eteiseen.
 
Täältä taustalta kirjottelen väliin, toivottavasti ette pahastu :) Olen lukenut ahkerasti teidän ketjua, kun toivon tässä piakkoin liittyvän joukkoonne, saapi nähdä.. Mutta tuosta graavilohesta: mulle neuvola esikoisen aikaan ohjeisti, että itsetehtyä graavilohta saa syödä, toki suolapitoisuuden huomoiden kohtuulla. Oman jouluni pelasti tuo tieto aikanaan, graavilohi on yksi ehdottomista joulusuosikeistani <3
 
  • Tykkää
Reactions: appelsiini88
Tervetuloa Mammi ja Iitula! :wave:

Lisäsin sut Mammi nyt kohtaan LA ei vielä tiedossa.. :) Ilmotat sitten ku tarkentuu tai jos nyt jo haluut jonkun arvauksen sinne :D Itsehän olen oman lasketun ajan vaan arponut tohon 4.7 kohtaan, kun se voi olla jotain 1.-7. päivän välillä, mulla siis ei ollut mitään selkeitä ovistuntemuksia ja kierto mitä sattuu.. :LOL:

joulu en jaksa/halua stressata/miettiä.. meillä ei vietetä joulua ollenkaan..

vauvan tarvikkeita Esikoiselle alettiin hankkia rakenneultran jälkeen ja ihan viimeisimmät hankinnat tehtiin vasta vauvan synnyttyä.. Tälle uudelle tulokkaalle pitäs vaunut ostaa ja turvakaukalo, kun ne heitettiin pois, kun molemmat oli käytettynä saatuja ja jo vähän elämää nähneitä.. Nytkin ne varmaan hankitaan vasta sitten puolenvälin jälkeen, kunhan nyt ensin sinne saakka päästään.. :)

Mulla on alkanut jo raskausdementia kun enää muista pitikö mun jotain vielä kommentoida.. :LOL:
 
Hankintoja voisi alkaa tekemään siinä rakenneultran jälkeen, jos sinne asti päästään ja meillä olisi edessä muutamia tarvikkeita sekä uusi auto, kun ei tuo tavallinen 5 paikkanen enää riittäisi :) Pieniä vaatteita olen ostanut jonkin verran käytettynä jo kuumeiluvaiheesta lähtien, kun jotain söpöä tullut vastaan :D vaikka varsinkin poikien parhaimmat on kaikki jäljellä sekä tytöltäkin jonkun verran.

Vaunut ostettiin esikoiselle ihanan ketterät ja kapeat Teutonian yhdistelmät pehmeällä kantokopalla ja voisin ostaa samat uudestaankin, mut ostettiin toisen syntyessä tuplat ja päädyttiin phil&teds:eihin, kun ne vie vähän tilaa ja nyt ne on käytössä kakkosella ja kolmosella tai kakkonen istuu vaan kerhoon mentäessä, että päästään tarpeeks nopeeta ja ehitään, että yksi paikka olisi niissä taas vapaana ja niillä mennään :)
 
Tervetuloa uusille, muutamia ilmaantunut lisää joukkoomme :) :wave:

Häivähdys: Ihania uutisia! :) Onnea! :heart:

Ensimmäinen neuvola sattuu 5.12. Silloin viikkoja oletettavasti 9+1. Vielä tovi aikaa odotella.

AR-ultra on jo ensiviikolla! :p Voi kun aika menisi noopeeasti! ei jaksaisi odottaa! :D

Hankinnoista Meillä kaikki hankinnat edessä. Suvussakaan ei ole vastasyntyneitä/vauvoja järin paljoa, että tuskin suvultakaan tulee paljon lahjoituksena tavaraa.


(.) Oireita on ja välillä vähemmät. Mut ainoa mikä on niin repäisykivut selkeästi lisääntyneet! Ja Tissit on ihan sairaan kipeet :(


Taivaanrannan maalari & Muru 6+0 POKS POKS! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: mammi85
Nyt muistin mitä mun piti tossa jo aikasemmin kommentoida, mutta unohdin. :LOL:

Eli noista sikiöseuloista joista Jomi kyseli.. Esikoisesta osallistuttiin ja osallistutaan nytkin.. Kättärillä on niin, että np-ultran yhteydessa käydään verikokeissa ja tulokset tulee kirjeenä kotiin myöhemmin.
 
BDU
Täytyy ehkä käydä vaunuja vähän testaileen kaupoissa et löytyy itelle sopivat :) Ja tervetuloa uusille! :wave:

Onko muuten kellään tietoa että onko kropan venyttelystä / hieromisesta haittaa raskausaikana? Kaipaisin ihan tutkittua faktatietoa jos joku on asiasta keskustellut esim. lääkärin kanssa.. Käyn fyssarilla ja aika lahjakkaasti mua siellä pyöritellään ja hierotaan, selkää enimmäkseen.

Olo on ollut normaali ja hyvä tänään, väsymys vain riesana.. |O

BDU 4+3
 
Tervetuloa uudet:) Ja olipa Häivähdykselläihania uutisia, mahtavaa!

Meillä on isommat lapset jo sen verran isoja, että kyllä lähes kaikki olis taas hankittava. Toisaalta hyvä niin, kun en ole niitä täydellisiä vaunuja esimerkiksi ikinä omistanut:) Meillä on kokemusta Emmaljungasta ja Teutoniasta ja ne ovat kyllä olleet laadukkaita, mutta malli vain on ollut minulle vääränlainen. Käytettynä ajattelin minäkin hankkia, koska niin paljon niitä kuitenkin on hyväkuntoisena tarjolla, että on aivan turhaa uutena mennä ostamaan:) Puolivälin jälkeen aletaan varmasti noita isompia tavaroita hankkia. Ihan pieniä vauvanvaatteita mulla on yksi laatikollinen varastossa, sekä muutamia söpöimpiä vaippoja. Varmaan kirppiksiä kierrellessä tulee nyt alettua katselemaan myös vauvalle jotain, mutta taidan odotella kuitenkin hieman turvallisemmille viikoille.

Neuvolaan ei ole kiirettä soitella, eka kerta on kuitenkin vasta joskus 10-viikon jälkeen. Sikiöseulontoihin osallistuttiin esikoisesta, mutta ei kakkosesta, enkä varmaan halua osallistua nytkään, mutta varmaa päätöstä en vielä ole tehnyt. Varhaisultrassa sen sijaan ehkä haluaisin tällä kertaa käydä, kun aiemmin en ole koskaan käynyt. Mun täytyy työn kuvani vuoksi melko pian kertoa uutiset myös töissä, koska ensi syksyn asioita aletaan suunnitella heti joulun jälkeen ja poissaoloni vaikuttaa sitten taas niihin suunnitelmiin. Niin toisaalta olisi sitten kuitenkin kiva tietää, että pikkuinen on siellä masussa, oikeassa paikassa jne.
 
No niin. Varhaisultra takana. Täällä ollaan vähän sekavin tuntein, koska 1) löytyi yksi sikiö :heart: , jolla tasainen ja säännöllinen syke, ruskuaispussi ja istukkakin hyvin kiinnittynyt ja laaja MUTTA 2) löytyi myös 6mm x 14mm hematooma, joka tällä hetkellä siis lähes sikiöpussin kokoinen. Kun ei ole aiemmin ultrattu, ei tiedetä, onko hematooma suurenemassa vai pienenemässä, mutta siinä on kuitenkin aina kohonnut keskenmenoriski. Lääkäri sanoi, että tuo hematooma voi olla täysin vaaraton, mutta yhtä hyvin se voi olla merkki alkavasta keskenmenosta. Päivä kerrallaan siis mennään ja peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki sujuisi hyvin! Yhtään vuotoa ei ole tullut ja täytyy toivoa, ettei tulekaan. Kovasti yritin tuossa googletella hematoomia kohdussa ja kaikenlaisia kokemuksia löytyi. Onko teistä kenelläkään ollut vastaavaa? Miten loppujen lopuksi kävi?

En nyt ehtinyt lukea muiden viestejä läpi, kommentoin niitä sitten myöhemmin. Nyt on liikaa pelottavia ajatuksia päässä... :$
 
Bellissima, mulla oli kerran hematooma ja keskenmeno tuli mutta mulla oli siinä myös sekin ettei sikiön koko vastannut viikkoja.. Oli noin viikon jäljessä ja mitenkään ei voinu olla myöhemmin hedelmöittyminen koska sain plussan menkoista laskettuna 3+2..

Toivotaan että hyvin kävisi..
 
Omaa napaa nyt on siis rantautunut tämä kunnon pahoinvointi tänne, koko ajan pitäisi syödä jotta olo tuntuisi hiukan paremmalta. Töissä on vaikea keskittyä, toisaalta se johtuu varmaan tästä pahoinvoinnista ja lisäksi myös tästä onnen tunteesta. En valita, ihanaa kun on oireita <3

Minä en aio ottaa mitään stressiä joulusta, aion vain nauttia tästä raskaudesta ja perheen läheisyydestä. Mikäli siis kaikki sujuu hyvin.

Hankintoja en ole vielä kerennyt miettiä, jotain löytyy valmiina. Mutta varmasti jotain ostetaan uuttakin. On jo niin monta vuotta kun meidän vanhemmat lapset ovat olleet vauvoja <3

Belissima hui tuota hematoomaa, kontrolloidaanko sen kasvua mitenkään? Mitä itse olen kuullut, niin niitä on vissiin ihan sellasia jotka häviää itekseen. Mut joskus vissiin sitten sellasiakin jotka aiheuttaa komplikaatioita. Toivotaan että se häviää sieltä pikaisesti!

Anteeksi kun ei tule kaikille kommentoitua, tänne tulee vain niin nopeeta tahtia kirjotuksia ettei kaikkia kerkeä kommentoimaan.

Häivähdys ja onniunelma rv 6+2
 
Voi herttinen ku teitä on paljon ja niin sanarikkaita. :) En jaksanut koko kirjoa vielä selata, mutta ajattelin ilmottautua varovaisesti mukaan.
Taustalla on yhtä jos toista ja meinaan pitää jalat ristissä heinäkuuhun asti, ennen ei ulos tule, tai no jos tahtoo jo kesäkuulla, niin sit saa tulla jo... :D
En vielä tiedä missä synnytän, vaihtoehtoja on riittämiin.... mutta muut tiedot Nasulais / 30v / eka / (TYKS/HYS/PHKS) ja oletettu LA 6.7
Mie jo kävin riskiraskauden vuoksi varhaisultrassa eilen ja siellä pieni möllötti huimassa 1cm mittaisessa kodissaan <3 Ensi viikon maanantaina uus ultra taas, josko sit jo saatais tykyttelyjäkin talteen, kun nyt ei vielä kuulunut mitään.
Lääkäri oli aivan ihana ja tuli tosi turvallinen olo, kun sain hyvää palvelua heti alusta alkaen. Oireita ei nännien kipeyttä lukuunottamatta ole olleskaan. Muutamana iltana, ku en oo syöny on tullu hiukan etova olo, mut nekin olot loppu ku aloin syömään iltapalaa vuosien tauon jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Bellissima, mulla edellisessä raskaudessa oli alussa kaks alkiota joista toinen ei jaksanut jatkaa kehittymistä ja siitä sitten muodostui hematooma, vuosin kuin seula noin 20. viikolle ja lääkärikin sanoi että on kohonnut keskenmenoriski kun se toinen tuli sieltä takaa, eli olis voinut viedä elossa olevan mennessään, olin siis aika peloissani koko ajan. Varsinkin kun tosiaan vuosin koko ajan. Kävin varmaan 10 kertaa ultrassa siihen rakenneultraan mennessä, onneks pääsin kunnalliselle aina. Toivottavasti sulla menee helpommin :)
 
Bellissima, onnittelut pienen sykkeestä ja hyvästä rakenteesta, mutta varmasti hematooma pistää teidät varpasilleen! Päivä kerrallaan, kuten sanoit. Toivotaan parasta, että teidän odotuksenne saisi onnellisen lopun hematoomasta huolimatta :heart:

Käytetyt vaunut ajattelin myös hankkia, kun noita löytyy käytettynä todella hyväkuntoisinakin.

Sikiöseulonnassa olin esikoisesta ja ajattelin olla myös tästäkin.

(.)Edelleen turvotusta. Etova olo myös lisääntynyt, ja nälkä kurnii lähes jatkuvasti, voihan ruoka..
 
  • Tykkää
Reactions: appelsiini88
Täällä olisi kanssa uusi mukaan ilmoittautuja :) En tiedä milloin mulla on LA, koska kierukan poiston jälkeen mulla ei ollut kuin yhdet menkat. En tiedä laisinkaan mikä olisi kierron pituus ja testi näytti plussaa aika myöhään... Jos menkkojen mukaan laskisi, niin se olkisi 2.7, mutta veikkaan että on myöhemmin.

Kolmas lapsi olisi meille ja synnytyssairaala PKKS. Edelliset lapset ovat 07 ja 09 ja itselläni ikää 32v.
 
Onko kellään muulla menkkamaista särkyä/kipua alavatsalla tai selässä? Nyt on jonkin verran tänään ollut ja hieman huolestuttaa. Muistelisin, että alavatsakipuja oli aiemmissakin raskauksissa, mutta nyt on myös selässä ja se huolestuttaa. Minulla taaksepäin kallistunut kohtu.
 
Äitikissa mulla on noita menkkakipuja ollut mitkä just säteilee tonne vatsaan ja selkään. Viikonloppunakin oikeen panadolia jouduin ottamaan kun tuntu niin kipeesti.

Ja kohtu myös taaksepäin kallistunut
 
Viimeksi muokattu:
Hei Taas!
Tänään uhmasin huonoa oloa ja väsyä ja siivosin kunnolla! ...siis no niitten venyneiden päiväunien jälkeen... :D
Ruoan valmistus lapsille on yhtä "tuskaa" kun en itse voisi kuvitellakkaan syöväni samaa ns.normaaliruokaa.. Limsaa edelleen menee ihan liikaa :ashamed:
Miestä kohtaan olen aivan hirveä,se vaan nyt ärsyttää mua jotenki vaikkei mitään teekkää.Lisäksi olen tuntevinani supistuksia mikä tuskin on mahdollista vielä! :D
Hankinnat teen kevään mittaan uusiksi kun olen pistänyt kiertoon kaikki mahdolliset,mutta se on vain mukavaa saada ostella uudet kamat <3 mutta siis tietysti käytettynä!
Äitikissa Mulla oli viime viikolla menkkatyyppisiä kipuja ja säteili myös selkään ja reisiin,mutta nyt on enään selkäkipuilua pikkutouhuilustakin eli ei kannata huolestua jos ei liity vuotoa :)

Ja tärkein. Tänään 6+0
[/url][/IMG]
 
bellissima tulin kuokkii tuolta huhtikuisista, kun juurikin viikolla 6 oli veren vuotoa muutamana päivänä ihan että lurahti, ja polilla ultrasi gyne ja sanoi, että hematooma istukan reunan alla, että ei voi ennustaa miten se raskauteen vaikuttaa, että normiseurantaan vaan ja että nautin normaalista raskaudesta. Hematooman koosta en osaa sanoa, mutta sitten nt-ultrassa siitä ei ollut edes mitään puhetta enää.

Mulle eivät onneksi sanoneet mitään keskenmenon riskistä tuon yhteydessä oisin ollut vaan paniikissa, ja tongittuani nettiä jäi päällimmäiseksi olo että niitä on paljonkin ja useimmiten ei ole vaaraksi.

tuossa yks linkki:
Hematooma alkuraskaudesta | Terve.fi

ja nyt vuodellut uudelleen mutta syynä ilmeisesti kohdunkaulan päällä oleva istukka, mutta viikolla 17+2 menossa ja öttiäinen matkassa jotenka yritä olla liikoja huolehtimatta.. todennäköisempää on kaikki sujuu varsin hyvin!!!!!
 
Bellissima, toivottavasti hematooma osoittautuu harmittomaksi ja häviää itsellään.

).( Mulla ei ar-ultrassa tänään ainakaan muistaakseni puhuttu rakenteesta mitään. Alkio ja syke näkyi hyvin ja oikeassa paikassa (jopa mieskin sen näki):heart: Ainoa joka jäi nyt kaihertamaan oli se, että mitaksi saatiin 6,5mm, joka vastaisi rv6+4 ja tänään menkkojen mukaan rv 7+0. Ovulaatioajankohta voi heittää max. päivällä tai kahdella, koska inseminaation aikaan munis oli vielä irtoamatta ja silloin pistettiin Pregnyl. Kahden viikon päähän olen varannut kontrolliultran, joten siihen asti pitäisi taas sinnitellä. Neuvolaan pitäisi varata aikaa, mut silti vähän mietityttää, että onko siihen vielä aihetta sittenkään.
Ei jotenkaan osaa vieläkään iloita tästä, kun pelottaa melko paljon km:n mahdollisuus.

Anteeksi omanapainen purkautumiseni, mutta asiat vaan pyörivät mielessä niin vinhaa vauhtia....:ashamed:
 
Hyvää iltaa tänne :)

Voih, toivottavasti kaikki menee hyvin hematoomasta huolimatta :heart:

Niin ja vaunuista sen verran,että mä kanssa vannon emmaljungan nimeen.. kalliita ne on uusina (saatiin sukulaisilta lahjaksi nuorimmaiselle), mutta voin sanoa että on kyllä joka pennin maksanut takaisin kun on kahlattu lumihangessa ja kesällä myöskin erittäin toimivat kulkupelit ;)
Niitä saa hyvinä myös huuto.netistä ja tori.fistä, sehän niissä hyvä onkin kun kestävät todella pitkään.

Mä en nyt tosiaan ehtinyt kaikkien teidän juttuja selata läpi kun hirmuisesti on tullut uusia juttuja.. Mutta ihan sen verran joutuu kyselemään että milloin teillä on aikaisintaan näkynyt sydämensyke ultrassa? (varhaisultrassa jos ootte käynyt)

Ja onko muilla myös tälläistä erittäin hemaisevaa turvotusta tuossa alavatsalla? Mies tossa naureskeli mulle että näytän siltä kun olisin jo yli puolenvälin :O :D
Housut menee kiinni jne,mutta en tiiä mistä tollanen pallo tohon on tullut, vauvamahaahan se nyt ei todellakaan oo,mutta turvotusta turvotusta :D

ainiin ja tuosta alkion koosta sen verran,että tää meitin nuorimmainen (s.2011) vastasi alkuun paljon pienempää kuin ajallisesti piti olla, mutta siitä sitten nopsaa kyllä kiri takaisin omiin mittoihinsa :) Noin pieneltä on hirmu vaikea mitata sitä oikeaa mittaa.. sitten siinä np-ultrassa sen saa paremmin...Tai näin minulle sanottiin..
 
Pipsa79, onnittelut sinnepäin sykkeestä! On tosi ymmärrettävää pelätä keskenmenoa, sen kanssa täälläkin just nyt painitaan. Ei kai tuo koko vielä mitenkään huolestuttava ole, kun ollaan vielä niin alkuvaiheessa. Mulla on nyt edellisten kuukautisten mukaan 7+1 ja tänään siellä ultrassa saatiin alkion kooksi 7,4 mm. Joka tapauksessa, toivon teille kaikkea parasta! :hug: Yritetään olla vahvoja ja olla stressaamatta!

Kiitos kaikille tsempityksistä! :heart: Ihana kuulla, että hematooma ei välttämättä ole kohtalokas. Tietysti raskauden aikana saattaa tulla koska tahansa jotain odottamatonta eikä kaikki menekään suunnitelmien mukaisesti, mutta jotenkin tässä menee aivan pää sekaisin huolesta, kun vähänkin alkaa miettiä "niitä pahimpia vaihtoehtoja".
 

Yhteistyössä