Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Kiitos Nannamamma tsempeistä ja mahtis toi sun iltaturvotus! Ei kai mulla oo mitään muuta kun vilkasmielikuvitus ja siskon "pelottelut". Katellaa..
Sain varattua neuvolan 22.11 ja soittelin noita yksityisiä varhaisultra aikoja, mut täällä helsingissä ainakin on ihan mahdottoman kalliita! n.160e! Mut miehen mielestä pieni hinta mielenrauhasta :heart:

ja fb ryhmään mä en haluu liittyä ennen kun on tosiaan varma et kaikki on hyvin ja kaikki ketkä mut naamasta tuntee tietää ilouutisen, ettei tarvii fbstä lukee =)

vuorokaus poissa täältä ja samanverran saa lukee kun mitä on ollut pois, hurjasti uusia, kaikille onnea ja tarrasukkia :heart:

Ja Hemu, todella suuret pahoittelut ja plussa tuulia :heart:

niin ja joku kyseli et onks raskausoireena aamuvirkkuus, täällä kyllä! oon yleensä niin aamu uninen, ja nyt herään aina vähintään puol tuntia ennen kellon soittoa kun ennen laitoin saman verran torkkuaikaa! ihan siis positiivinen asia!
 
Viimeksi muokattu:
Varasin kuin varasinkin tänään alkuraskauden ultraan ajan. Löysin sellaisen yksityisen klinikan, jolla ultralle tulee hintaa kela-korvauksen jälkeen "vain" 85 e! Siis puolet siitä mitä viikonlopun aikana selvittelin kolmelta muulta lääkäriklinkalta! Ensi tiistaina olisi sinne sitten aika eli silloin olisi 7+1. Sanoivat, että sydänäänet alkaa näkyä 6+4 eli jos kaikki on kunnossa, pitäisi ensi viikolla saada ihan kunnon tulos tuosta tutkimuksesta!

bellissima 6+1
 
mie laitoin kans "hakemuksen" tuonne kerho-puolelle, sinne sit enemmän kirjottelen. tosin nyt täs on kaikenlaista toimintaa tonne joulukuun alkuun asti, et tuskin kerkeen paljon käydä kirjottelemassa ennen sitä.

oireista klassinen aamupahoinvointi vaivaa täällä, esikoisen aikaan se oli kokopäiväistä, joten en valita :D väsymystä, alamahan vihlasuja ja iskiaskipua. hajuaisti on selkeesti herkistynyt!
 
Päivää! En ole ennen käynyt, niin mitä siellä kerhopuolella tapahtuu, mitä täällä ei?

Korven kumma ajattelen samalla tavalla, etten jaksa muretia etukäteen keskenmenoa tms. Tiputaan sit korkeelta, jos niikseen tulee. Jotenkin haluan nyt vaan nauttia tästä.

Täällä ei edelleenkään juurikaan oireita... rintoja vihlassut pari kertaa, energiatasot korkeella (ei yleensäalkuraskauksissa näin, onnistuneessa tai muissakaan!) raivoherkkyys räyhähenki, parit nippailut. Pääsen jo onneks perjantaina ultraan ja lääkäriin, tosin ei varmaan mitään näy 4+ viikoilla, mutta saan käydä sitten muutenkin aika usein tuon km-historian takia.

Eipä täällä muuta... odotellaan, odotellaan ;)
 
Moikka!

Tuntuu ihan utopiselta olla edes kurkkimassa täällä. Testiin piirtyi tänään haamu <3 Kovasti toivotaan että viiva vahvistuisi ja meille tulisi sitten heinäkuussa pikkukakkonen. Olin aikainen testaaja ja jonkun laskurin mukaan laskettuaika olisikin 17.7. Tuun vaikka huomenna kirjoittelemaan että miltä viiva näyttää ja taidanpa tehdä diginkin laatikosta pois. :) Mulla taustalla keskenmenoja ennen esikoista joten varauksella tähän suhtaudutaan. Nyt on ollut rusehtavaa vuotoa tiputellen, onko muilla ollut vuotoja?

Unno
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukirppu
Hei,uusia on tullut vaik kuinka paljon (uusiahan myö taijetaa kaik olla),ihanaa. Tervetuloa :heart: ja onnea plussista :flower:.

Olo on ihan masentunu,tuntuu ettei mahassa ole mitään eikä ketään kun ei oo mitään oloja....sitä on huolesta ihan sekasin :(.
Kunpa osais höllätä tätä pohtimista ja ottaa vastaan sen mitä tulee jos on tullakseen huonoja uutisia,itse siihen en pysty mitenkään vaikuttamaan : /. Olipahan sekavasti ilmaistu :ashamed:. Ymmärrätte varmaan pointtini =).

Nyt suihkuun lämmittelemään (palelee,onhan se tietysti oire :D)

~Emmuli~ & pikkuinen 5+4 :heart:
 
Terve kaikille!

Oon ihan uusi näissä foorumihommissa, mutta oli ihan pakko liittyä mukaan kun on niin jännät oltavat ja vaikutatte niin iihanan symppiksiltä ihmisiltä! :) Oli kyllä niin epätodelliset fiilikset kun tein ekan raskaustestin tuossa lokakuun loppupuolella ja hirmuvahva plussa sieltä singahti! Sen jälkeen tein vielä 2 plussaa kolmen päivän välein, ihan vaan varmistaakseni varman asian. :rolleyes:

Nyt taitaa viikkoja olla kasassa 5+5 ja tänään sain varattua ajan neuvolaan 28.11. Jännittää jo kovasti, ja hoitaja meinasi että ultraan pääsen sitten aikavälillä 7.-25.12. Onneksi on tuo mies tukemassa ja rauhottamassa tai muuten hyppisin pitkin seiniä täällä =)

LA on 4.7.
Liitunen, ikää 22, ensimmäinen tuloillaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukirppu
Ensimmäinen on aina ainutlaatuinen odotus =) Mutta mulla ainaki kaikki odotukset tuntuu melkein ensimmäisiltä,miten sitä voikin unohtaa niin nopeaa kaikki jutut. Näinkin ahkeraan opiskellut ;) Netistä mukava ahmia joka viikolle tietoa odotuksesta ja tapahtumista.
Olo on ollut ihan hyvä päivän,ja sekös huolestuttaakin! Pahoinvointia ei ole ollut oikeastaan yhtään mutta nukuin taas aamupäivän ja ehkä rintojakin alkanut jo hieman polttelemaan.. Lisäksi on mietityttänyt tuo päässä heitto/huippaus seisaalteen ja makuulla kun ainakin kevään KU:ssa oli sitä selvästi..Mutta jospa se voi liittyä myös normaaliin raskauteen.

`*piuu&Masukki 5+0*


AiNiiiN! Tilasin myös tänään ihania äitiys alus-ja päälysvaatteita <3 Menee heti käyttöön kun tuo pötsi vaatii jo tukea.. Vatsallaan ollessakin tuntuu kuin pallo ois jäänyt alle :)

[/url] [/IMG]
 
Viimeksi muokattu:
Siis vau kuinka aktiivisia täällä ollaan, tosi hienoa! Olo on edelleen epätodellinen, onhan tämä uskomatonta kyllä. Tosin taustalla vielä se pieni pelkokin, niin paljon on jouduttu kokemaan. Nyt siis minulla kahdeksas raskaus ja meillä on kaksi tervettä lasta...Mutta jotenkin on sellainen tunne, että nyt on pikkukolmonen ihan lopultakin tulossa. Ja niin tyttöolo!
Täälläkin on ei nyt ehken aamupahoinvointia vielä, mutta jotain ällötystä kylläkin. Ruokahalua ei kertakaikkiaan ole, ruuan hajukin etoo. mies totesi, että "taidat olla vähän raskaana" kun kysyin, että mikähän muakin vaivaa kun ei mitään saa nieltyä alas. Pari kertaa olen oksentanut.
On tämä jännittävää aikaa meillä kaikilla nyt. Ihanaa lukea teidän muiden kuulumisia ja meitä on jo huisin paljon. Jarrusukkia minäkin meille kaikille toivon.

P.S: olen nyt jäänyt jo ihan koukkuun tähän palstaan, käyn täällä päivittäin! Nytkin muka tsekkailen työsähköposteja....:LOL:
 
Tervetuloa taas uusille ja onnea plussista! :wave: Lista päivitetty, tarkistakaa menihän tietonne oikein, kun oli taas sen verran monta uutta päivitettävää kerralla ja on vielä vähän silmät ristissä yön jäljiltä :LOL:

Unno sua en vielä lisännyt listalle, kun sulla luki, että testailet vielä ja palaat asiaan.. :) Kirjottelitko muuten tuolla kuumepuolella pikku kakkosissa joskus?

Sofie kattelin just että meillä peräkkäiset lasketut ajat ja sama synnäri! :) Siis jos toi mun la edes pitää paikkansa :D Saa nähdä mikä on sitten kesällä noiden synnäreiden tilanne, jos se NKL menee remonttiin, että ponnistellaanko sitten jossain kättärin käytävällä :LOL:

Kafka Kerhopuolen ryhmä on salainen, sitä ei pääse muut lukemaan kuin kerhon jäsenet.. :)

Onko muilla tullut jo mielihaluja ruokien suhteen? Mun teki viime raskaudessa hirveesti mieli graavilohta.. jota ei tietenkään saanut syödä.. Siis koko raskausajan sitä himoitsin, mutta sitten kun raskaus oli ohi ei tehnyt enää ollenkaan mieli. Nyt oon alkanut himoitsee ilmakuivattua kinkkua.. Jota ei myöskään saisi syödä.. :stick: noh.. mutta niinhän se menee, kaikki kielletty on kivaa.. :LOL: Niin ja viime raskaudessa, ei oikeen muita ruokahimoja ollut kuin liha.. :popcorn: Saatoin vetästä iltapalaksi yksin joku puoli kiloa kanansiipiä tai jotain muuta yhtä fiksua.. :D Hävetti kerran kun olin tehnyt lihakastikkeen meille ruuaksi, niin jouduin illalla käydä ostaa sinne kastikkeeseen uudet lihat kun olin pitkin päivää käynyt napostelee sieltä kastikkeen seasta kaikki lihat pois, kun kastike oli ollut pöydällä jäähtymässä.. :ashamed:
 
Hienosti tullut lisää hellemasuja tähän muutaman päivän aikana. En ole hirveästi kerennyt täällä hengailemaan. Ollaan juuri muutettu uuteen taloon ja tässä on tätä hommaa tämän väsymyksen ohella ihan mukavasti :)

Nyt ovat siis oireet rantautuneet, väsyttää aivan vietävästi ja etova olo koko ajan. Eilen vietettiinkiin koko päivä vaakatasossa, yrittäen leikkiä ja viihdyttää pikku maisteria. Iso veikka tuli onneksi töiden jälkeen kotiin ja syötti ja leikki pikku veikan kanssa. Ja mie kyynelehdni sohvalla, kun se oli niin hellyttävää katseltavaa "odota veikka antaa" :heart:

Neuvola ajan sain soitettua eilen ja sinne sitten pinkaistaan 22.11. Laskettu aika tarkistui puhelinsoitossa neuvolan mukaan 2.7.

Kiva huomata, että ryhmään on tullut myös sellaisia joilla ikäeroa ei tule olemaan kovin paljoa. Meillä siis tulee olemaan noin 1v 7kk. Itse hieman mietteliäänä, että miten kahden pienen kanssa jaksaa???? Oletteko muut miettineet asiaa? Toinen asia on mikä mietityttää, että tuleeko taas raskausajan diabetes? Edellisestä se oli aika lievänä onneksi :)

Kaikille ryhmästä tippuneille voimia ja onnea uusiin tärppeihin :heart:

Uusille ryhmäläisille onnea ja tarrasukkia :)

Iinukka ja Mortti
 
Heippa vain taas kaikille! Jos nyt vähän rauhoittuneempana yrittäisin kirjoitella.. vaikkakin vielä olen aika täpinöissäni raskaudesta. Mies just laittoi viestiä, että olenko tehnyt testiä uudelleen ja pitihän se sitten tehdä.. kaksi viivaa tuli liuskaan, vaikkakin testiviiva oli tänään vähän hailakampi (edellisestä wc:ssä käynnistä ei ollut kovin pitkä aika).
Ensinnäkin minulle voisi päivittää etusivulle iäksi 29

Korvenkumma me ollaan aikalailla samassa tilanteessa. Sama sairaala, samaa ikäluokkaa ja molemmilla n.10kk ikäiset esikoiset :) Kivakiva!!
Imetätkö muuten vielä poikaasi?

Onko täällä muita, jotka vielä imettävät lastaan? Meinasitteko jatkaa raskauden aikana kuinka pitkälle?
Itse olin suunnitellut imettäväni vuoden ikään saakka ja toistaiseksi en ole vielä ainakaan tätä suunnitelmaa hylännyt. Maidon tulo tosin on ehkä vähän hiipunut raskauden takia ja rinnat ovat kipeähköt, mutta maito kuitenkin tuntuu vielä riittävän tytölle kiinteiden ohessa.

Oireista voisin tähän nyt listailla (täysin samat olivat ensimmäisessä raskaudessa myös)
-rinnat vähän arat nännialueelta
-paleltaa, varsinkin iltaisin (lämmöt hieman koholla ~37.2C)
-mahassa nippailee välillä
-syömisestä tai juomisesta saattaa tulla ihan yhtäkin hirveä ähky, vaikken ole syönyt/juonut normaaliannosta enempää
-alavatsa turvoksissa
-iltaisin/iltapäivisin armoton väsymys/uni
-herään aamuisin virkeämpänä ja normaalia aiemmin

Vieläköhän muita oireita.. ei tule nyt mieleen.
Viime raskaudessa tuli aika alkuvaiheessa stoppi makkaralle eli sitä en voinut sietää pariin-kolmeen ensimmäiseen kuukauteen missään muodossa. Tuorekurkkua sen sijaan olisin voinut vetää vaikka kaksin käsin. Lievää etoa oloa oli muutamana iltapäivänä joskus toisen raskauskuukauden aikana, mutta ei muuten.
Toivon niin todella, että pääsen yhtä helpolla tässäkin raskaudessa, kun on tuo pienikin vielä lisänä hoidettavana :)

Neuvolaan meinasin soitella ensi viikolla ja meillä oli ainakin viimeksi alkuraskauden ultra ihan tk:ssa neuvolan puolesta joskus viikolla 9. Tarkastivat, että onko kaikki ok ja sikiöiden määrän. Toivottavasti sama käytäntö on vielä ja muillekin kuin ensisynnyttäjille.

Mutta nyt aamupuurolle ja sitten ulos lapsukaisen kanssa.

kauris 5+3
 
Nannamamma Kuumeilin kyllä keväällä pikkukakkosissa ja sitten alotettiin stressitön yritys ja nyt tuli plussa! :) Muistinkin että sä olit siellä myös! Tosi kiva nähdä että teillekkin pieni tulossa. :)

Jospa mutkin saa lisätä sitten listalle jo kun viiva oli vahvistunut ja digikin näytti raskaana 1-2 :heart: Silti pakko yrittää pidätellä toiveita nousemasta taivaisiin! (Joopajoo, oon kattonut jo mammavaatteita ja tuplarattaita. :D) Unno, 25v, pikkukakkonen tulossa, LA 19.7 ja toivottavasti NKL. Laskeskelin uudestaan tota laskettua, laskin oviksesta ja luultavasti se onkin toi 19 pv. :) Ja NKL tosiaan varauksella kun on menossa siihen remonttiin! Saatan vielä tulla toisiin ajatuksiin synnäristä :)

Meillä tulee lapsille ikäeroa myös n. 1v7kk joten pienellä ikäerolla täälläkin :heart: Jännittää kovasti miten kahden pienen kanssa jaksaa. Yritän miettiä että sitten kun pienempi on n. vuoden niin helpottaa kun lapset alkavat leikkiä keskenään :)

Mielihaluista Nauroin ääneen Nannamamman lihakastiketarinalle :D Mulla ei vielä ole oireen oiretta joten ei mielihalujakaan :( Viime raskaudessa voin alussa niin pahoin että mielihaluja taisi olla jäätelö tai no mehujää joka olikin ainoa mikä meni alas muutamina viikkoina. Suklaaseen oli lopussa ihan järjetön himo! Taisi siinä matkanvarrella muitakin olla mutta nää päällimmäisenä mielessä!

Unno
 
Kauris, joo, kattoinkin että melkein voidaan sopia treffit Tikkarinteelle sinun lasketun ajan tienoille, jos meinaan tämä meidän toinen tulee veljeensä ja päättää tulla viikon etuajassa. Tavallaan kyllä toivoisin vähän rauhallisempaa kakkosta, kun tuo ykkönen on ollut yksi elohopea ihan mahasta saakka - ja tahti sen kun kiihtyy. Äsken juuri ennen päiväunille menoa ihmettelin, mitä se räpyttelee kättään. Oli jostain käsittämättömästä paikasta x löytänyt pihkaa, ja oli kädet ihan tahmeat :D Tälleensä omalle rauhalliselle luonteelle jotenkin hämmentävää, kun toinen on niin eläväinen.

Imetyshomma meillä tyssäsi alkuun, vaikka yritys oli kova. Tätä voisin spekuloida pitkään ja hartaasti, mutta jätän sen myöhemmäksi. Suhtaudun kuitenkin toiveikkaasti kakkosen imetyksen onnistumiseen. Ja muutenkin, kun kaikkea ei tarvitse opetella ihan alusta, minulla on jo nyt sellainen turvallinen olo tulevaisuuden suhteen. Toki mietityttää, miten sitä pärjää kahden vaippaikäisen kanssa. Helppoa ei varmaan tule olemaan, mutta myöhemmin lapsista on ainakin seuraa toisilleen. Täällä meilläpäin on vähän vähänlaisesti noita ikätovereita.
 
Moikka!
Täällä herätty jo aikaisemmin päiväunilta kun esikoinen piti hakea päiväkodista ja käyttää lääkärissä. Viikon ab kuuri ja loppuviikko päivähoitokiellossa joten ei ehdi laiskotella vaikka kuinka väsy ois. Unta näin viime yönä että varhaisten supistelujen takia ultrattiin (viikoja oli sen 5) No kaikki oli hyvin ja siellä se iso ihana pallero ITKI! Naapuri huoneen synnyttäjä raivosi ja vaati nukutusta.. :D Kaikenlaista. Vähemmän innolla odotan tihentynyttä wc käyntejä yöllä kun asutaan nyt talossa jossa meiän huone on yläkerrassa ja ainut wc on alakerrassa..Kokemuksesta tiedän että kun herään yöllä wc:n pitäisi olla parin sekunnin päässä :D
Mielihaluja ei oikeestaan ole,aikasemmin oli suolakurkku ja pehmo perunaleipä mutta nyt ei saata edes ajatella moisia,liekkö söin niitä ihan tarpeeksi... Aurajuustosta olin lukevinani jostain että suomalaiset oisikin sallittuja tms joten HURRAA!!

 
Ai niin, onko sen kerhon tarkoitus olla salainen? Minä ainakin näen muutamia viestejä, kun kävin katsomassa kerhosivua. Muuttakaa kerho salaiseksi, niin voisin tulla juttelemaan sinne. Jotenkin olisi kiva puhua nimimerkin suojista vähän henkilökohtaisemmistakin tuntemuksista, mutta toistaiseksi vielä kasvottomana. Esikoisajan fb-ryhmä (joka perustettiin kyllä vasta vauvojen syntymän jälkeen) on ollut minulle tärkeä, ja olisin kyllä aikanaan innokas myös omalla nimellänikin keskustelemaan. Sainpahan esikoisryhmästä yhden sydänystävänkin! <3
 
Korvenkumma, kyllä sen pitäs olla salainen ja ei pitäs kyllä mitään näkyä jollei oo liittyny sinne..

muoks. Nyt ei ainakaan pitäs näkyä.. tiiä mikä nyt oli sit vikana.. kaikki tallensin uudelleen..
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin käväisin liittymässä tuonne kerhoon, mutta mikä ettei täälläkin voi kirjoitella.

Teillä, joilla on pahoinvointia, ootteko huomannu, että siihen auttaisi yhtään mikään? Itse kahdessa edellisessä raskaudessa yökin rv 6 lähtien reilu puoliväliin asti ja ainoa, mikä hetkellisesti saattoi auttaa, oli näkkileipä. Sitä olikin sitten koko ajan mukana laukussa. Nyt alkaa olla just se viikko käsillä, kun edellisistä on tuo yökötys alkanut.. Tosin nyt minä olen päättänyt, että raskauspahoinvointi on vain psyykkistä ja minä en sitä itselleni tällä kertaa ajattele. Olisipa vain noin helppoa :)
 
Laitoin myös kerhoon liittymispyynnön! :) Fb-ryhmästäkin toki kiinnostunut sitten vähän varmemmilla viikoilla! :)

Pahoinvointiin mulla ei tuntunut auttavan mikään, ehkä hetkellisesti joku kylmä juoma tai jäätelö. Kokeilin kyllä vaikka mitä keinoja mutta ei tepsinyt mulla :) Eniten tässä raskaudessa jännittää se huono ja heikko olo plus väsymys. Että miten ton esikoisen kanssa jaksaa sitten touhuta kun toinen on niin vilkkaassa iässä. :)

Sinihomejuustoista viime raskaudessa tämän tarkistin kun teki niin paljon mieli ja vastaus oli että melkein kaikkia suomalaisia saa syödä, Aura oli ainakin turvallinen ja sitä sitten söinkin! :)
 
Pahoinvointiin helpotusta itse saan: Näkkileivästä, viinirypäleistä ja appelsiinimehusta! Jos ei kahden tunnin välein syö niin tulee heti huono olo... Ja ähky tulee tosi helposti. Ja sen jälkeen huono olo..... Mutta nyt on helpottanu, sunnuntai oli pahin :( Mietinki että pääsinkö nyt näin helpolla vai palaako se huono olo vielä. Hajut etoo ! Meillä "haisee" keittiössä niin pahalle että tunnen sen hajun joka huoneeseen asti. Vaikkei siellä nyt mikään pitäisi haista.
Kahvi ei ole mennyt alas viiteen päivään..... Eikä tee tai kaakaokaan.
Rinnat on kipeytyny nyt todella. Heräsin yöllä puristavaan tunteeseen ja kas, tissithän ne kipunoi. Ei voi mahallaan maata.... Eli oireita on!

Minixillä poksuu tänään 6+0 ! :heart:
 
Heippa,varovasti liityn mukaan! Tänään digiin piirtyi raskaana 1-2vk :heart: =) ja tosiaan..meillä tilanne se että esikoinen on vasta 3kk eli ikäeroa tulisi (jos kaikki menee hyvin..) juuri alle vuoden :D saa nähä miten käy,vähän hurjalta kuulostaa tuo vuoden ikäero,mutta mennään nyt näillä mitä meille annetaan ja ollaan onnellisia ja iloisia! :heart: elikkä :

nanna_ , 21v , toinen , 17.7 :)

hurjaa olla taas raskaana :D

nanna ja mini 4+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pikkukirppu
Onpas tänne tullut paljon kirjoituksia päivän aikana! Kiva!

Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille hellemasuille!! :wave:

Ja kävinkin siirtämässä viestini tuonne kerhon puolelle. Ehkä liian henk.koht. tekstiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Ompas täällä vilkasta, kiva :)

Tervetuloa uusille! :wave:

Pistin myöskin hakemuksen kerhoon :) Se fb olisi kiva sitten joskus ensivuoden puolella munkin mielestä, kunhan sinne asti pääsisi..

Nannamammalla hyvä turvotus :) Ettei olisi tuplat :D

Alabama mulla pahoinvointiin ei oikeestaan oo auttanu mikään, mutta oksentamiseen, kun syöny tasaisesti n. parin tunnin välein jotain pientä, mut ei liikaa vaan ja sitten kylmät syötävät oli hyviä, esim jugurtti. Joillain auttaa myös se pahoinvointi-ranneke, mut ite en oo kokeillu.

zi meillä on 1v, 3v ja 5v (kaikki kesällä syntyneitä) :)

piuu mulla ainakin ollu huippausta kaikissa normaali raskauksissa, että toivottavasti sullakin se on harmitonta!

omppunen 5+2
 

Yhteistyössä