Heinäkuun hellemasut 2013 * Maaliskuussa *

Mä yritän taas nukkua aina jommalla kummalla kyljellä mutta herään aina selältäni! :headwall: Ja tää on inhottavaa, koska mun selkä menee todella jumiin selällään nukkumisesta normaalistikin ja nyt sitä sitten särkee koko ajan. No, jospa toi maha tosta kasvaessaan alkaisi haitata sitä selällään nukkumista riittävästi, etten unissani enää kääntyilisi...

Vienda 22+1
 
Nicci:sinullahan on pojat hyvän kokoisia! :)

hankinnoista on ollut puhetta.meillä on jo aika paljon vaatteita, kestovaippoja on osteltu, yhdistelmävaunut, kaukalo ja kantoliinan kävin tänään ostamassa. Käytettynä siis :) aika paljon on käytettynä, mm. kaukalo, vaunut ja pinnasängyn päälle hoitoalusta.

onko teillä ollut suonenvetoja?minulla on ollut muutaman kerran pitkällään ollessa, jalkapohjassa on suonta vetänyt eikä ole ikinä ennen niin paljon koskenut!eikä mene ohi ennen ku nousee seisomaan.ilmeisesti kasvava kohtu nyt jo painaa isompia suonia?!vai auttaiskohan magnesium lisä jos rupee pahenemaan.syön kyllä jo minisunia vai mitä lie raskaana oleville onkaan ne..

Na-nu ja poika 21+3
 
Jos tääl on viel sellasii, jotka tonne FACE-RYHMÄÄN haluaa liittyä niin ohjeet löytyy tän ketjun ekalta sivulta.

Ihanaa lähteä tänään Vantaalle viettämään siskon synttäreitä :) Flamingoon on ainakin tarkoitus mennä kylpemään. Kävin eilen ostaan uudet uikkarit, kun vanhoista uikkareista ja biksuista mitkään eivät enää mahtuneet :D

Mandarii ja Erkki-Paavali 24+5
 
Suonenvetoon auttaa magnesium. Diasporal ainakin on nopeasti imeytyvää. Kahdessa edellisessä raskaudessa ilkeää suonenvetoa oli ja se pysyi poissa magnesiumin voimin.

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Paino on lähtenyt nousuun ja oletan nousun olevan loppuajan aika nopeaa, mikäli vanhat merkit paikkaansa pitävät. Pissa puhdas, mutta hb oli laskenut jonkin verran (pitäisi muistaa kiltisti syödä tuota monivitamiinia...). Pikkukaverin syke oli 144 ja aika aktiivinen kieppuja tuntuu olevan! Ainoa järkytys reissussa oli kohdunnpohjan korkeus. Sf-mitta on 23 eli yläkäyrällä, mutta koska vatsa on vielä pienehkö, tarkoittaa tämä sitä, että kohtu on jo nyt melkein yhtä korkealla kuin aiemmin on ollut viimeisillä viikoilla! Istuminen on välillä vähän hankalaa ja pidemmät autoreissut saavat supistelua aikaan. Jospa alkaisi siirtyä tuo paketti enemmän eteenpäin kuin yrittäisi ylöspäin. Hengittäminen kesähelteillä olisi ihan kiva juttu! ;)

Kelan paperit pitäisi täytellä vaikkapa nyt vkl aikana, ettei unohdu... Ja sitten se vauvan vakuutus täytyy käydä ensiviikolla hoitamassa myös. Isommille lapsille on otettu vakuutus jo odotusaikana ja mitä sitä tutusta kaavasta poikkeamaan. Varsinkin kuopuksen kohdalla voi sanoa, että onneksi vakuutus tuli otettua!

Aurinkoista lauantaita!

Äidin onni 23+3
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen jotain... :) Masu kasvanut niin, ettei jätä enää epäselvyyksiä. Rakenneultrassa paljastui että meille on tulossa poika, tyttöolo ei myöskään mulla pitänyt paikkansa :)

Mulle voisi muuten päivittää IKÄ 29 / ENSIMMÄINEN / POIKALUPAUS

Nukun oikealla kyljellä jostain syystä parhaiten ja mieluiten, muuten jees paitsi että vasen puoli niskasta/yläselästä menee jumiin :/ oonkin käynyt hierojalla säännöllisesti, nykyään täytyy tosin olla kyljellään sielläkin.

Hankintoja ollaan tehty jonkun verran, mut aika paljon vielä tekemättä... huomenna taas kirppareille :) Ollaan mm. päädytty Emmaljungan city crosseihin citykopalla, koppa on hommattu, mut rattaat vielä puuttuu. vauvavakuutus on myös otettu.

Olen aiko ajoin miettinyt tuonne fb-ryhmään liittymistä mutta vaikeaa päättää, ku pelkään et oonko liian taustailija, mut sit toisaalta mietin et jäänkö jostain paitsi kun en oo siellä...

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Elina29 22+4
 
BDU
Me aiotaan myös ottaa vakuutus IF:ltä kun siellä on muutkin vakuutukset.

Mä nukun aina kyljellään, kummallakin. Usein tulee kyllä herättyä selällään ja sillon on yleensä selkä tosi kipeä :|

Onko muilla ollut vielä sydämentykytystä? Mulla vaivaa vielä silloin tällöin, varsinkin jos syön mahan ihan täyteen niin tulee tukala olo ja sydän tykyttelee inhottavasti..

Rakenneultrassa meille annettiin tyttölupaus :heart:

BDU ja ötökkä 22+4
 
Onnea BDU:lle tyttölupauksesta :)

Meillä on lapsivakuutukset Ifissä. Syntymättömän lapsen vakuutusta ei ole otettu yhdellekään ipanalle.

Rakenneultra oli perjantaina. Rakenteet kunnossa, painoarvio 493g, laskettu aika palasi takaisin sinne alkuperäiseen eli 18.7. ja tytöltä näytti :heart:

Eli voisiko ylläpitäjä päivittää tuonne listaan meidän lasketun ajan oikeaan kohtaan 18.7. Kiitos :)

Neuvolassa kävin juuri hakemassa raskaustodistuksen ja mittauttamassa perusjutut. Kaikki kunnossa muuten, paitsi hemppa jatkaa laskuaan lisäraudasta huolimatta.

Ruttu ja Hilma 22+4
 
Hei

BDU Täällä!!!! Mulla on todellakin ollut tuota sydämmen tykytystä nyt taas uudestaan. Itsekin pohtinut, et mitähän meinaa. Ei kuitenkaan neuvolassa ollut paineet erityisemmin kohollaan tms. Juurikin tuon syönnin päälle ja välillä ihan muutenkin.

Vauvavakuutusta olemme miettineet pohjolasta. Kun tämän hetkiset koti/koira yms. vakuutukset tapiolassa. Yrityksen vakuutukset sekä rakennuksen vakuutukset pohjolassa. Ja ilmeisesti isäntä aikoo tulevat kotivakuutukset sinne. On aika suuri hinta ero, jos ei ole kotivakuutusta siellä. Tätä selvitellään.

Nicci ja jäbät 24+6
 
Moi!

mieheni heitti fiksusti mulle tos yks pv ja tajuttiin mistä mun nukkumisasentojen löytämisvaikeudet johtuu. mullahan siis vas. kyljellä ja selällään nukkumine mahdotonta, ainoastaan oikea kylki onnistuu. mies heitti et mitä jos se vauvan pää on aina siel vasemmal puolel ja painaa sit johki joka tuntuu inhottavalta ja tulee huono olo :D noh mun mielest järkeen käypää koska potkut tuntuu aina oikealla kyljellä :D

eilen tuli siivottuu oikein urakalla kotona, ihme ettei mtn liitoskipui tullu illal! wau. vaihoin olkkarissa järjestystäki et nostelin ja siirtelin yksinäni vuodesohvaa ja painavaa olkkarinpöytää. ei tullu mtn muuta ku selkää hieman jomotti. kyl nyt kelpaa olla :) koti on ihanan nätti taas vähän aikaa :D

mul tulee nyt tosi pinnallist tekstii mut pakko purkautuu.. tunnen itteni täl hetkel muutenki erittäin epäseksikkääks ja lihavaks jnejne ni mul on ollu tosi tärkeetä oman ulkonäön ehostaminen, johon on kuulunut siis mm. ripsienpidennysten huolto. supiinisyndrooma oireilee täl hetkel jo niin pahasti etten pysty huoltaa ripsiä :( sydän alkaa tykyttää niin lujaa et tuntuu ku tulis rinnast läpi ja sit pyörryttää ja oksettaa. kampaajallekaan en pääse enää koska istuminen ei onnistu pitkiä aikoja :( must tulee rumilus sit heinäkuun loppuun asti! jipii. :D sori tyhmä valitus.

jedvenna ja purri 21+0 POKS
 
Viikkokatsaus: ei isompaa raportoitavaa. Liikkeet on hukassa edelleen, uusia hankintoja ei ole, ultra/neuvolakuulumisia ei ole, olo on samanlainen kun aiemminkin. Loppuviikosta voi sitten alkaa jännittämään taas maanantain ultraa =)

Heiii, onpas sittenkin jotain uutta kerrottavaa! Välillä hengästyttää todella pahasti vaikka laittaisi vaan kengat jalkaan. Kamala puuskutus ja läähätys...
Ja kaks ihmistä on parin päivän sisällä taivastelleet mun mahaa :| "Kai sinä nyt kaksosia ainakin ootat" - nokun en. "Ai vasta heinäkuun lopussa saat ja nyt jo on noin iso maha, kai siellä kaks on" - öh...
Mieskin tuumasi eilen illalla, että on oikeasti jo iso maha eli kai se sitten on iso maha. Tosin tuumasi sitten tänään aamulla, että eipäs olekaan iso maha enää. Turvotustako se sitten on vai mitä ihmettä? Taidankin "riemastuttaa" teitä aamu- ja iltakuvilla tässä joku päivä!

jedvenna: jos yhtään lohduttaa niin et ole tuntemuksiesi kanssa yksin! =)

- Pneepja ja myyrä, viikkoja tasan 21 -
 
BDU
Joo samoissa fiiliksissa välillä mennään :D Tosin mulla ei onneksi ole ylimääräistä (vielä) juurikaan tullut, eli ihan vaan on tuo reppu kasvanut tuohon eteen.. Kuinka paljon muilla on paino noussut alusta? Mulla on tullut vain 2-3kg, eli kai aika "alakäyrillä" mennään tuon suhteen. Silti tuntuu että kroppa on hirveesti muuttunu! Lapsivettä on kuulemma reilusti mikä varmaan tietää "pikku massua" mulle kesäksi.... :D Mulla varmaan suurin syy ahistukseen on tää ainainen väsymys, en mä vaan jaksa olla nykyään kattomassa koko aika peiliin miltä näytän! Ja siltä mä varmaan sit näytänki et en oo paljo peiliin katellu! Yks aamu mä unohdin laittaa meikkipuuteria naamaan ennen töihin lähtöö ja säikähin töissä ku katoin vessan peiliin et mikä kummitus siellä tuijottaa takas! heh, nää on näitä elämän pieniä valivaleja.. ;)
 
Me otettiin vauvavakuutus Tapiolasta ja siirrettiin samalla kotivakuutuskin sinne. Niillä on aika hyvä se vakuutus, kun omavastuu on vain kerran vuodessa 100e ja vakuutus ei sulje pois mitään. Meillä oli ennen Ifillä kaikki ja oltaisi muuten pidettykin, mutta niillä ei saa "jatkuvaa" vakuutusta, vaan lapsivakuutuksen voi ottaa vasta 2 kk ikäiselle ja tällöin tietysti saadaan rajattua kaikki siihen mennessä mahdollisesti ilmennyt pois vakuutuksen piiristä... No, ehkä hätävarjelun liioittelua mutta olkoon. Tosin täytyy nyt joka tapauksessa toivoa, että vakuutus jää turhaksi ja käyttämättä kaikilla, oli mistä yhtiöstä tahansa!! :)

Olo on muuten aika tukala, tuntuu, että maha on tosi ylhäällä ja ne vähäiset läskit mitä oli, on siirtyneet tohon tissien alle. Ja sehän tekee sitten oikeasti kipeää, eli ei tartte enää käyttää kaarituellisia liivejä tai istua kovin lysyssä... Onneksi tuli jo aiemmin tilattua valmiiksi mukavat imetysliivit ja eilen laitoin tilaukseen toiset vielä isommat... :kieh: Keuhkotkaan ei jotenkin pääse enää täyttymään niinkuin ennen, eli joskus istuessa meinaa happi loppua. Mitähän tää vielä tulee olemaan kesällä, huh!!

Mulle on tullut painoa n,. 10kg jo nyt! Eli liikaa... Pitäisi syödä pienempiä annoksia. :ashamed: Aina joka päivä mietin, että huomenna sitten vähän vähemmän. Terveellisesti syön kyllä ja paljon pelkästään salaatteja ja hedelmiä. Liikaa kuitenkin, kun en juurikaan liiku. Vähän hirvittää jo sokerirasitus. Äidillä oli arvot kuulemma ihan siinä RD rajoilla ja itse olin syntyessäni tosi isokokoinen.

Ensi tiistaina neuvola, jospa sitten pääsis täyttelemään ne kelan laput ja saisi äitiyspakkauksenkin. :) Muuten ei kyllä yhtään huvita mennä sinne, varsinkaan punnittavaksi.

Vienda 23+0 (poks)
 
Mulle on tullut painoa n. 6kg, joista 3 kiloo neuvolatädin mukaan alun syöpöttelyä... mulla on kans jääny liikkumiset tosi vähäiseksi, mistä poden huonoo omaatuntoo... jotenkin oon varovainen sen suhteen ettei syke nousisi liikunnan aikana yli sen 150 ja parin viime kertana ku oon käyny pidemällä kävelylenkillä, on supistellut :/

Onko teillä kenelläkään muulla muuten tullu jotakin harjoitusmaitoo tai semmosta rinnoista?? mulla on jo muutaman kerran tuosta toisesta, vähän hämmentävää...

ootteko muuten kaikki edelleen töissä vai onko joku sairaslomalla? ite oon sosiaali- ja terveysalalla tössä 3-vuorotyössä ja vähitellen on alkanu tulee tosi "hyödytön" olo töisä ku tuntuu et jatkuvasti tulee jotain, mitä en voi raskaudesta johtuen tehdä tai ottaa vastuuta jostain työasiasta lähenevästä äitiyslomasta johtuen... oon vähän yllättynyt, että tää harmittaa, koska oon niin kauan odottanut breikkiä työelämästä!

tällästä täällä tänään :)
 
Pikapäivitys ja kiireesti sänkyyn! Painoa on tullut mulle noin 10 kiloa raskausaikana. En tiedä onko nyt jopa 11 kun en oo pariin päivään vaa'alle loikannut...

Lupaamani mahakuva. Kyllä se vaan pullahtaa kunnolla iltaa kohden, päivällä oli pahempikin... *huoh*
 
Hoi!

Painosta: Mulle on tullut 13 kg painoa lähdöstä ja kovasti jaksaavat siitä mainita Kys:llä. Kerroin viimeksi, että yritän hedelmiä syödä nälkääni enemmän ja annoskokoja vahtia. Vastaus oli kätilöltä, että joo, mutta hedelmissä on sitä hedelmäsokeria.... Siis ei ole totta, joka tuutista ennen sanoneet et niitä saa syödä ja nyt ei sitten niitäkään :kieh:. Mä yritän liikkua sen minkä jaksan vielä, mut mulla on vaan jatkuvasti nälkä (pojille kelpaa ilmeisesti). Ohjeistus oli syö 1 edestä liiku kolmen. No tämähän on käytännössä aivan mahdotonta, tajuhan siinä lähtee. Ai että potuttaa. En tiiä mitä pitäs tehdä. Painukoot painoineen mihin tahtoovat

Nicci + jäbät 25+2
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Nikki
taalla sama. hilliton nalka koko ajan! voisin syoda ja nukkua melkeinpa koko ajan. Painoa tullu melkein 15kg, viela normaalipainossa, mutta ei kauaa :stick:
Onneksi ei oo mielitekoja, ihan perus ruokaa vaan :D :D
Jos ei syo, ni sitten oksettaa ja huippaa...etta mitahan tassa keksis...

Jedvenna samat on oltavat taalla. Mulla olo lahinna ylipainoinen kuin raskaana oleva :S Huoh...Koitetaan jaksaa!!!
 
joku kysyi onko rinnat vuotaneet maitoa,minulla oli pari viikkoa sitten kerran tällaista mutta onneks ei ainakaan nyt ole ollut!

kovasti odotan että pääsisin jo töistä pois.jaksan kyllä töissä fyysisesti olla mutta työmotivaatio on kadoksissa ja meinaa taas stressiä olla.tammikuussa olin unettomuuden takia sairaslomalla kun töitten takia en enää unta saanut.onneks reilun viikon päästä lähetään egyptiin :) onko kukaan muu matkustanut raskaana ollessaaan?

magnesium piti aloittaa suonenvetojen takia,toivottavasti auttaa.

Na-nu ja poika 22+3
 
Ulkonäkö-ahdistus ei tällä kertaa ole nostanut päätään. Mitenkään hehkeä olo ei ole, mutta ei tässä nykyisessä arjessa ole aiemminkaan ehtinyt juurikaan huolehtia ulkoisesta olemuksesta. Tai ehtiminen on varmaan väärä sana, en ole kokenut tarpeelliseksi käyttää aikaa ulkonäköön kun sille ajalle on ollut muutakin käyttöä. Kampaajalla käyn joskus ja jouluna, meikkiä käytän vain juhlissa. Ainoastaan kulmakarvat tulee värjättyä säännöllisen epäsäännöllisesti ja nypittyä eniten häiritsevät ylimääräiset kun ohimennen satun huomaamaan. Pakko myöntää ettei sheivaamiset, kynsienhoito (kynsisaksilla leikkaamisen lisäksi) yms kosketa elämääni enää millään tavalla. Joskus oli toisin ja kaikki edellä mainitut olivat hyvinkin tärkeitä asioita. Niin ne ajat muuttuu...

Painosta ei kannata ottaa turhaa stressiä. Kunhan ei mässäile herkuilla ja muistaa myös proteiinin merkityksen (ilman kunnollista proteiinin lähdettä nälkä ei pysy poissa kovin kauaa eli pelkälle salaattilinjalle ei kannata lähteä), painoa tulee se mikä on tarpeenkin tulla. Monissa hedelmissä on tosiaan tuntuvasti hed.sokeria. Kotimaiset marjat ovat terveellisempi vaihtoehto, mutta jos hedelmien tilalla vaihtoehtona olisi leivonnaiset yms herkut tai napostelu, on aivan varmaa, että hedelmä on silloin terveellisempi vaihtoehto.

Ruokailurytmi auttaa tasaamaan nälkää. 4h on jo liian pitkä ruokaväli päiväaikaan, ainakin minulle. Jos pystyy ja kykenee, aamulla kannattaa syödä puuroa marjojen kera ja päivällä käyttää kahden lämpimän aterian aineksina kasviksia runsaasti ja niiden kanssa kunnon proteiinia (esim. kalkkuna, nauta, kala). Välipalana toimii hyvin marjat ja maustamaton jogurtti (mikäli tykkää makeasta, joukkoon yksi banaani makeuttamaan herkku ja tehosekottimella satsi sekaisin) + täysjyvävoileipää höysteillä. Itse jouduin esikoista odottaessa pitämään pikavälipalana mukana esim. porkkanatikkuja, sillä nälkä saattoi yllättää aivan totaalisesti säännöllisestä ruokailusta huolimatta. Iltapalan merkitys on korostunut ihan viimeaikoina; jos en syö tarpeeksi illalla, herään yöllä kamalaan nälkään.

Kohtu on jo niin korkealla, että liivien käyttö on muodostunut mahdottomaksi. Happi ei tahdo kulkea ollenkaan. Ei ehkä rintojen kannalta kovin hyvä vaihtoehto heilua vapaana, mutta jos on valittava hengittämisen ja kauniin poven väliltä, valitsen kyllä hengittämisen. ;) Aiemmin sama ongelma on tullut vastaan vasta loppumetreillä. Mahtaa tulla hulvattoman hauskat viimeiset viikot! :LOL:

Äidin onni 24+3
 
Heippa! Pitkästä aikaa tänne kirjottelen, aika lailla tuo fb vienyt mennessään.

Ulkonäköasioista, oon aika tarkka ulkonäöstä, meikkaan aika lailla päivittäin ja lakkaan kynnet yms. Nyt ostin jotain itseruskettavaa joka ei sisällä kemikaaleja, sitä sudin naamaan että näyttää vähän siedettävämmältä tän loputtoman talven jäljiltä ;) Kampaajalla käyn myös parin kk välein ja nyt ois tarkotus laittaa ripset kun äippis alkaa. Nää on mulle sellasia juttuja joista tulee hyvä mieli, varsinkin raskaana sitä kaipaa jotain hemmottelua joka saa olon mukavaksi, kun en tosta painonnoususta yhtään tykkää, tulee heti jotenkin kömpelö ja vieras olo. Painoa on tullut nyt sellanen 5 kg.

Loppuviikosta pitäis tilille tulla äitiysavustus, jee! Sit meen ostaa vauvalle kivoja harsoja ja tilaan netistä parit imetyspaidat. Mitään kummosta ei vauvalle oikein tartte ostaa, aika lailla kaikki löytyy jo valmiiksi. Vaipat ja tutit ostan sitten lähempänä kesää, vielä en osaa niitä hankkia.

Maitoa ei ole vielä tullut, siitä joku kyseli. Kyllä sitä sitten 30+ viikoilla on alkanut vähän tulla, ainakin ennen.

Kauheita hormonimyrskyjä ollut ainakin täällä, välillä oikein kauhistuttaa miten saatan miehellekin suuttua :snotty: Mutta onneks ne on vaan sellasia piikkejä, aika nopesti sitä kyllä rauhottuukin.

Sulais nyt äkkiä noi lumet, en jaksa tätä kylmää ja liukkautta enää yhtään!

Kivaa pääsiäisen aikaa kaikille :)

Taksu 23+ 2
 
Tänään poksuu 26+0. Kyll se aika vaan menee nopeeta. Viel ois 2kk töitä ja sit alkaa äippäloma <3 Onneks viel tulee vajaita viikkoja pääsiäisen ja vapun vuoks ja sit mull on viel 7 lomapäivää pitämättä :)

Lauantain olin MLL:n lastenkirppiksel, joka oli Pirkkalan Veskalla. Tuli tehtyy taas hankintoja vauvalle. Sitteri, leikkialusta, lakanoita, pehmoleluja, puklurättejä yms pientä. Myös eilen kävin viel ostamassa Manducan, jonka löysin Tori.fi sivulta :)

Tänään oon ollu koko aamun sokerirasituksessa. Viimenen verikoe ois 30 minsan päästä. Hyvin menny, mutta se litku oli järkyttävän pahaa. Onneks sai pidettyy sen sisälläni :)

Mandarii ja Erkki-Paavali 26+0
 
Moi vaan!

hyvin on voitu, ei oo mitään ylläreitä tullu. ainoastaan pelkona bakteerivaginoosin uusiutuminen, huomenna neuvolalääkäriin selvittelemään pitääkö kuuri taas aloittaa. eilen oltiin kummitätini 50v synttäreillä. mä oikeesti oon lapsest asti välil inhonnu mun äidin hölösuista persoonallisuutta. oon saanu tuhannet kerrat hävetä.. niinku eilen olisin halunnut vajota maan alle:

äitini entinen työkaveri saapui juhliin ja äitini sanoi hänelle: "kato täs on meiä möhis!" ja osoitti siis mua. tämä nainen kattoi mua ja mun mahaa ja sanoi: "no mut kyllähän tuon ikäisen kuuluukin olla". äiti vastasi: "eikä kun sillä on poikanen mahassa!" sit se nainen nauroi ja sanoi: "No kyl on viel pieni poikanen". hei ihan ku mul ei jo valmiiks olis lihava olo... voin kertoo et olo vähä niinku semisti pahentui. no äiti sit kailotteli koko ajan kaikille vieraille et KATTOKAA TÄÄ MUN LIKKA ON SYÖNY ISON PÄÄSIÄISMUNAN! sit se ilmotteli kaikille vauvan sukupuolen ja lasketun ajankin........ arvatkaa viivyinkö juhlissa kauaa.... heti kun teekuppi oli tyhjä, lähin kiitää. mun äiti on tehny tota kakarast asti mulle ja mä niin vihaan tota. :( etenkin tollasis juhlis mis en tunne puoliakaa ihmisistä ja äiti kuitenki tuntee ni mä oon vähä semmone etten kauheesti huomiota tahtois osakseni vaan pysytellä sivussa. noh olipas kivat juhlat...
äitillehän ei siis voi sanoa mistään mitään koska se vetää kokonaisen hernepellon nenäänsä sit..

no mutta! toivottavasti muilla on ollut mukavampi viikonloppu :D ihana auringonpaiste tuolla ulkona joka oikeesti jo kuumottelee naamaa! huomenna poksutaan ;)

jedvenna ja purri 21+6
 
Omia lätinöitä:
Tovi sitten kotiuduttiin ultrasta, jossa lääkäri kaiveli edellisessä ultrassa piilossa olleet risteävät suonet sydämestä ja ylähuulen. Kummankin osalta kaikki hyvin ja bonuksena saatiin vielä sukupuoliveikkaus - tyttö siellä lääkärin mukaan jumppaili :heart:
Kahteen otteeseen katsoi sukupuolta ja molemmilla kerroilla oli samaa mieltä. Miestä en uskaltanut vilkaista siinä vaiheessa (enkä kyllä mitään oli silmien vetisyyden takia nähnytkään), mutta aika muikea tuleva isä oli kun kotiin lähdettiin =)
Myyrän painoarvio on 506g ja koko vastaa kahta päivää isompaa, kuten viimeksikin.
Päästään kasvuseurantaultraan vielä viikolla 28 minun selkärankareuman takia.

Ja vihdoinkin mä voin sanoa ihan hyvillä mielin, että liikkeet tuntuu! Päivällä ei niinkään ehdi asiaan kiinnittää huomiota, mutta iltaisin sängyssä rauhassa maatessa tuntuu sisuksissa mytällys. Kohta saa nakata kotidopplerin laatikkoon kun kyytiläisen mukanaolo jo tuntuu.

Hormonit taitaa heitellä täälläkin... Parina päivänä oon koittanut miehelle selittää netistä luettuja onnellisia tarinoita ja ääni ei kestä kertoa kun parku pääsee. Eilen katsottiin Mitä odottaa kun odotat-elokuva ja sen aikana vetistyi silmät useamman kerran niin paljon, että ei kärsinyt räpytellä kun olis ollut naama märkä. Jännä nähdä mihin asti tämä menee!

- Pneepja ja myyrä 21+6 -
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä