Heinäkuun hellemasut 2013 * Maaliskuussa *



Meitä on nyt 128 odottajaa joista 5 odottaa kaksosia!

LA
NIMIMERKKI / IKÄ / MONESKO / SYNNYTYSSAIRAALA

30.6
Lillis85 / 26 / ensimmäinen / KHKS

1.7
Jessina / 25 / kolmas / tyks
Mincha / 25 / toinen / K-HKS
emiliainen / 18 / kolmas / SeKS
Nicci / 31 / ensimmäiset / KYS KAKSOSET POIKALUPAUKSET
Minix / Toinen / LKS
Mandarii / 22 / ensimmäinen / TAYS POIKALUPAUS

2.7
Pipsa79 / 33 / ensimmäinen / TAYS
Iitula / 35 / kolmas / PKKS
Pesco / 24 / toinen / SatKS
Aippa04 / 29 / toinen / K-SKS

3.7
Olumpia / 18 / Ensimmäinen / KOS
bellissima / 33 / kolmas TYTTÖLUPAUS

4.7
roosakaisa / 35 / kolmas / PKKS
appelsiini88 / 24 / toinen
Iinukka / 36 / kolmas / K-SKS
identity / 27 / ensimmäinen / KOKS
zi / 26 / toinen / TAYS
Liitunen / 22 / ensimmäinen
Minsku<3 / 28 / viides / Oys
HeavyMetalMama-77 / 35 / kolmas
~Emmuli~ / 29 / kuudes / EKKS
Nipas / 24 / ensimmäinen / KOS
sovereign / 21 / ensimmäinen / Kaks
Tinde84 / 28 / neljäs / TAYS tai VAS POIKALUPAUS

5.7
Alabama / 30 / kolmas / SeKS
pikkukirppu / 31 / toinen / OYS
Stella77 / 35v. / ensimmäinen / Oys
sofie99 / 29 / toinen / KOS
moonflower / 25 / ensimmäiset / OYS KAKSOSET
Viola77 / 34 / ensimmäinen / JS
Liina78 / 34 / toinen / KOS tai HYS POIKALUPAUS

6.7
Nasulais / 30 / ensimmäinen
tiikkonen / 26 / toinen / EKKS

7.7
invia84 / 28 / kolmas
Häivähdys / 30 / kolmas / k-sks
Kauris-82 / 29 / toinen / PKKS
tartsu74 / 38 / toinen
Henkari / 24 / kolmas / k-hks
Juulitar / 29 / toinen
nuu / 29 / kolmas / OYS
Fionella / 33 / toinen / KOS

8.7
Roosakerttu / 31 / toinen / TAYS
omppunen / 26 / neljäs / TAYS
Varpu13 / 31 / ensimmäinen / PS
tima83 / 29 / ensimmäinen / NKL
Lilla_Myy73 / 39 / ensimmäinen / EKKS

9.7
piuu / 30 / viides / OAS POIKALUPAUS
Taivaanrannan maalari / 21 / ensimmäinen / LKS
Mindela / 28 / kolmas / Kaks
Sointu85 / 5 / Koks
terp / 28 / kolmas / TYKS
maria19 / 21 / ensimmäinen / SatKs

10.7
Jomi / 26 / toinen / KYS
Lalleri / 27 /ensimmäinen / OYS
nannamamma / 26 / toinen / KOS
inq / 23 / ensimmäinen / TYKS
Äidin onni / kolmas / SatKs
Minttu_84 / kolmas / LPKS TYTTÖLUPAUS

11.7
MaisaV / 35 / ensimmäinen / KOKS
Vuorikristalli / 36 / Viides TYTTÖLUPAUS

12.7
vipe- / 22 / ensimmäinen / NKL
Korvenkumma / 28 / toinen / PKKS
Tanni_84 / kolmas / LS POIKALUPAUS
Lumikki87 / 25 / ensimmäinen / PKKS
Noraww / 17 / Ensimmäinen / TYKS

13.7
Mehiläinen83 / 29 / toinen / KOS
juustopallo / 22 / toinen / OYS
maija0809 / 23 / kolmas / OYS

14.7
Äitikissa / 32 / kolmas / TYKS
juhannuslikka / 30 / toinen / KOS
HannaKat / 32 / toinen / EKKS
Mjahaa / 24 /ensimmäinen / KOS
Ennanniina / 27 / toinen ja kolmas KAKSOSET
nuunuu84 / 28 / toinen / K-SKS

15.7
Kafka
Onnellinen79 / neljäs /
Pikku-Saara / 30 / toinen / JS
Gaia / 30 / ensimmäinen
suolainen / 26 / toinen ja kolmas KAKSOSET
Siukuki / toinen
iltakukka / 28 / ensimmäinen / kanada

16.7
Biana / neljäs / KOKS
Elina29 / KOS

17.7
nanna_ / 21 / toinen /
Sude81 / 30 / ensimmäinen / LKS
maarit_ / ensimmäinen / LKS
Mamis80 / 32 / toinen ja kolmas / NKL KAKSOSET

18.7
CirsiJanita / 21 / ensimmäinen / KAKS POIKALUPAUS
Madagascar / 30 / toinen / JS
Vienda /28 / ensimmäinen / TAYS POIKALUPAUS
BDU / 25 / ensimmäinen / OYS
Ilyana / 20 / toinen / SAS POIKALUPAUS
Ruttu / 33 / neljäs / TAYS

19.7
Unno / 25 / toinen / NKL
Mosmos / 23 / ensimmäinen / TAYS
Taksu / kolmas / LS POIKALUPAUS
MrsO / 30 / viides / Oys
jennimarika / 22 / ensimmäinen / LPKS
dada / 26 / toinen / KOS TYTTÖLUPAUS
Zara85 / 28 / ensimmäinen / VAS
alanna / 30 / neljäs / K-SKS

20.7
marleena-84 / 28 / toinen / K-SKS
AnnaNanna / 31 / ensimmäinen
Mangrovekana / 25 / kolmas / NKL
Matkijalintu / 22 ensimmäinen

21.7

22.7
yuliaana /18 / ensimmäinen / LPKS
Kathrine / 31 / toinen / NKL

23.7
Eveliima / 28 / toinen / KYS
Mertsi92 / 20 / ensimmäinen / OYS
Na-nu / 24 / ensimmäinen / KYS POIKALUPAUS
tintti78 / neljäs / TAYS
Artisokka / ensimmäinen / KOS

24.7
eläväinen / 19 / ensimmäinen / TAYS
Karoliina87 / 25 / toinen / JS

25.7

26.7
brem / viides / kanada

27.7
Nappi06 / 35 / toinen / TAYS

28.7
coffeetogo / 32 v. / toinen / KoKS
cuwe / 22 / toinen / SAS
DeeDee865 / 22 / ensimmäinen / KoKS
neppari / 35 / neljäs / LPKS

29.7
Emmylou / 37 / toinen / KOS
omenainen. / 26 / toinen / K-SKS

30.7
Vaniljainen / 26 / toinen / K-SKS tyttöolo
Nuura / 33 / ensimmäinen / NKL
jedvenna / 22 / toinen / LS
Pneepja / 31 / ensimmäinen / TAYS TYTTÖVEIKKAUS
Kesä-misu / 29 / ensimmäinen / KOS

31.7
nöttö / 26 / toinen / JS

17.8
Gilraen84 / ensimmäinen / KOS

LA ei tiedossa vielä
Vanilja87 / 25 / toinen / TAYS
Dinskunen / 33 / Ensimmäinen
Crassula / 33 / toinen

Hellemasuilla on myös salainen FB-ryhmä johon pääsee mukaan laittamalla Nannamammalle yv:lle kiinnostuksesta liittyä. Ryhmän jäsenten toiveesta ryhmään otetaan vain aktiivisia kirjottajia, taustalijoita sinne ei haluta, koska siellä ollaan omalla nimellä ja naamalla ja jutut ovat paljon henkilökohtaisempia kuin täällä. Ryhmän kesken on päätetty, että 31.3 jälkeen ryhmään ei enää uusia jäseniä oteta.

Hellemasuilla on myös oma kerho! Kaikki kerhot - Kaksplus <- kerhot löytyvät tuolta. Kerhon sisältöä ei näe ulkopuoliset ja sinne pääsee vain ylläpitäjän hyväksynnällä. Kerhon jäsenet toivovat, että kaikki kerhon jäsenet olisivat aktiivisia kirjoittajia eli ns. taustailijoita ei kerhoon haluta, koska sielä keskustelu on henkikohtaisempaa kuin täällä. Eli jos haluat kerhooon toivomme, että olisit myös aktiivinen kirjoittaja

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA TAI MUUTEN VAAN MUUSTA TEKSTISTÄ EROTTUVASTI!!

Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2202073-vauva-heinakuussa-2013-onko-viela-muita/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2203574-heinakuun-hellemasut-2013-marraskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2216340-heinakuun-hellemasut-2013-joulukuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2225638-heinakuun-hellemasut-2013-tammikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2235807-heinakuun-hellemasut-2013-helmikuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Heipat tänne julkiselle puolelle. Ihan hävettää, kun ei enää tänne tule kirjoiteltua ollenkaan :ashamed: Tämä oli kuitenkin se ihan ensimmäinen paikka, mistä sai tukea ja turvaa heti plussauksen jälkeen.. eli oikeasti tosi tärkeä paikka! Päivitelläänpä nyt tännekin rakenneultra kuulumiset :) Eli kaikki rakenteet kunnossa ja normaalit, pieni PRINSSI vastasi viikkoja täysin ja kovasti potki ja heilutteli meille. Kätilökin sanoi ja äitiyskorttiin kirjoitti, että on vilkas liikkeinen kaveri! :heart: Mulle vois tänne ja tonne kerhon puolelle päivitellä POIKALUPAUKSEN.

Nyt ollaan jo saavutettu puoliväli ja se ihanin määränpää vaan lähestyy päivä päivältä!

Cj&Kullannuppu 20+1 :heart:
 
Pitkästä aikaa täällä! Mullekin saa alkujaan päivitellä POIKALUPAUKSEN ja LA:n vaihtaa 18.7. :heart: LA näyttää olevan ihan väärässä kohassa ;)

Hankintoja ei olla tehty vielä, joten nyt alkaisi olemaan oikea aika niille. Turvakaukalon telakalla ostan kaverilta, ja luultavasti hoitopöydän toiselta kaverilta.

Issias alkaa kiusaamaan rehkimisestä.

Ilyana & Papu 20+1
 
Hoi!

Uusi kuu taas, kyllä aika rientää :p

Elikkäs tänään käyty neuvolassa ja hienosti sydänäänet kuului. Tämä käynti oli ilmeisesti niin kutsuttu Kela-käynti, eli sain ohjeet yms. Perhevalmennukseen ilmoittauduttiin ja sain Kys:n synnytysvalmennusaikataulut. TH suositteli nyt maaliskuussa käymään nämä, kun tuo maha kasvaa kovasti. Kohdun mittasi niin oliko se 26 cm :O. Ja ihania uutisia että hb noussut 105 - 115, eli minulla tuo Floradix luontaistuote toimii!!!

LA keskustelua, eli olen itse listassa 1.7. mutta eivät sitä sitten muuttaneet, että virallinen on 2.7. Mutta mutta, viime perjantaina kys:llä kertoivat, että jos murut vaan kestäävät sisällä niin käynnistetään vkoilla 37/38, eli meidän tapauksessa se tarkoittaa 11.6/18.6 alkavat viikot. Ei siis tarvitse ressata mitä tekis juhannuksena :LOL:. Vkon 34 jälkeen eivät kamalasti jarruttele, jos vain kaikki muuten hyvin ja synnytys alkaa itsestään. Arvatkaa jännittääkö jo!!! Mun laskujen mukaan tähän ois viikkoja reilut 15. Eli mun puolesta voin pysytellä tuossa 1.7. sakissa.

Nicci + jäbät 22+3
 
Hihii, taas siirrän tuon kommenttini tuolta helmikuun puolelta tänne.... Käyn vähän hitaalla näissä kuunvaihdoksissa! :D

Mulla oli tänään neuvola ja sain ne Kela-paperit. Näytti olevan neuvolan virallinen LA-päiväksi merkattu 5.7. eikä se 6.7. jonka mukaan itse olen elellyt. Ja jos sitä päivää päivittää tännekin, niin samalla voisi luvata sen poikalupauksen siihen. :) Kaikki oli neuvolassa hyvin ja nyt sitten poksahtikin 22 viikkoa täyteen!
 
Viimeksi muokattu:
ihania ultrakuulumisia kaikilta!! :)
LA taallakin muutettiin, Heinkauun 15!
Eli jos tuon paivittaisi sinne listaan :)

Ma oon hulluna tehty jo kaikenmoisia hankintoja :D miten voitte vastustaa? :D Esim loysin maailman suloisimmat baby uggit, alennuksessa. En vaan voinnu jattaa hyllyyn :D

Jonkinverran puhuttu myos kestovaippailusta, jota olen itsekkin miettinyt. Huomasin etta jotkut vauvaliikkeet taalla pitavat kestoinfoja jotta paasee tutustumaan ja saamaan vinkkeja edustajilta. Ajattelin menna, kun ihan ummikkona olen mita vaippoihin tulee. Ikina edes vaihtannut :D hihi.

onko perhevalmennus suomessa ilmainen? Mun kasittaakseni taalla pitaa maksaa, en ainakaan ole loytannyt viela ilmaista :( Ainakin sairaala missa itse synnytan on maksullinen tuo valmennus. Ajateltiin miehen kanssa jattaa valiin.


Nyt toihin, en malta oottaa etta saa jaada kotiin!!

Iltakukka ja torsti 20+4
 
Hei kyselisin uudestaan mahdollisuudesta liittyä FB ryhmäänne, koska täällä keskustelu on hiljentynyt ja itselle olisi mukava saada vertaistukea =). En kyllä ole mikään ihan aktiivisin kirjoittelia mutta olisi silti mukava päästä mukaan.

Aippa ja pikkunen 22+4
 
Mullekkin voi laittaa poikalupauksen :)

Mullakin oli tuo puolenvälin neuvola torstaina. Kaikki oli muuten hyvin, mut hb laskenu 113 -> 107. Ei oo näköjään tuo obsidan tehonnu yhtään. Nyt annostutta sitten lisättiin, toivottavasti nyt alkais toi hb nyt nousemaan :) Huomen aattelin laittaa Kelan paperit vetämään.

Tänään löysin torista täydellisen pinnasängyn ja käydään se ostamas keskiviikkona :)

Mandarii ja Erkki-Paavali
 
onpas moni jo käynyt rakenneultrassa,ihanaa! :) meillä on myös ensi viikolla edessä :)

minäkin tiedustelen miten päästä fb ryhmään mukaan?jos tulisi siellä enemmän kirjoiteltua itsekin kun naamakirjassa käyn useammin kuin täällä.
 
iltakukka valmennus on Suomessa julkisella puolella ilmainen, mutta muitakin valmennuksia on tarjolla ja ne toki maksavat. Itse en saanut julkisen puolen valmennuksesta juuri mitään irti esikoista odottaessa, mutta paljonhan se on siitäkin kiinni millainen vetäjä sattuu olemaan. Jos tuolloin olisin älynnyt katsella yksityisen sektorin tarjontaa, käteen olisi suurella todennäköisyydellä jäänyt enemmän. Netti oli kovassa käytössä ja sitä kautta tietoa synnytyksestä tuli eniten. Toki kirjastosta löytyi myös mielenkiintoisia kirjoja.

Olen päättänyt jäädä varhennetulle. Ensiviikolla varmistuu ultrassa la ja seuraavalla on neuvola, jolloin saan todistuksen Kelaa varten. Sitten pääseekin taasen suurella riemulla sukeltamaan Kelan ihmeelliseen maailmaan ja tonkinmaan liitteitä hakemusta varten. Joskus tulee miettineeksi eikö siinä laitoksessa voisi hyödyntää jo lähetettyjä tietoja, jos ovat suht tuoreita papereita. Ettei aina tarvitsisi toimittaa joka lippulappua uudestaan. Onneksi Kela yllättää välillä myös positiivisesti, vaikka melkoisia koukeroitakin välillä on vastaan tullut ja aivan naurettavista asioista. Sen sanon jokaiselle, joka on vähän ollut tekemisissä Kelan kanssa; ole aktiivinen. Kysy onko tarvittavat liitteet varmasti tulleet perille, millainen jono on jne.
Esimerkkinä kerron kuopuksen kotihoidontuen hakuprosessista; kävin liitenivaskan kanssa Kelan konttorissa, hakemus käytiin läpi suurennuslasin kanssa, liitteet samoin ja mukana piti olla kaikki tarvittavat paperit. Soitin pari viikkoa myöhemmin miten asia on edistynyt ja varmistin puhelimitse, että liitteet todella ovat kaikki mukana ja hakemus voidaan siis käsitellä. Kaiken piti olla kunnossa. Pari viikkoa vierähti, mitään ei kuulunut vaikka jonoa ei pitänyt juurikaan olla. Päätin soittaa ja tarkistaa tilanteen. Ja mitä selvisi; hakemusta ei voitu ottaa käsittelyyn kun yksi liite kaikesta vakuuttelusta huolimatta puuttui!!! Mitään ilmoitusta ei oltu lähettämässä minulle, hakemus vain makasi paikallaan ja oli "unohtunut". Toimitin liitteen ja päätös tuli nopeasti, mutta jos en olisi soitellut perään, asialle ei olisi kukaan tehnyt mitään ja minulle kuitenkin oli kahteen kertaan vakuutettu kaiken olevan hakemuksen suhteen niin kuin piti eli olisin saanut kaikessa rauhassa elää siinä illuusiossa, että Kelassa on vain vähän jonoa.

Älkäähän nyt kaikki kadotko sinne fb:n ihmeelliseen maailmaan, vaan viritellään täällä vähän aktiivisempaa keskustelua. ;)
 
Hoi!

Olen samaa mieltä... älkää kaikki hävitkö fb:n. Itse kun en periaatteesta moista käytä.

Mandarii Minullakaan ei tuö obsidan auttanut. Pikemminkin maha oli vaan hankalampi ja maitotuotteita rakastavana se 2 h ennen/jälkeen oli mulle hankalaa. Siirryin siskon suosituksesta Floridax vitamiiniliuokseen (luontaistuotekaupasta) ja perjantaina neuvolassa selvis, et hb oli noussu 105 - 115. Kokeile, suosittelen. Itse otin hieman suuremman annoksen, eli noin 30 ml/pv.

Minunkin pitäisi syventyä kelan hakemuksiin, en vaan millään kehtais. Inhoan koko laitosta kun joutuu yrityksen kautta niin paljon tekemään selvityksiä/hakemuksia yms. Jospa tämä menisi helpommin ja olisi kerrankin mukava asia olla siihen laitokseen yhteydessä.

Tänään se sit tapahtui... Innolla ja puhdilla aloitin aamulla ihokarvojen ajelua kun olen lähdössä pariksi päiväksi kylpylään. Eihän siitä enää mitään tullut kun maha on tiellä. ITKUKSI meni ja voitte vaan kuvitella kun isäntä tuli lenkiltä, että säikähti mitä on tapahtunut. Lupasi illalla sitten auttaa. Tunsin itseni niin saamattomaksi ja kykenemättömäksi, kun en moisesta hommasta itse selviä. Miten te naiset hoidatte nämä asiat? En haluaisi mennä karvojani poistattamaan vieraalle, en koe sitä miellyttäväksi. Ukkokulta siis jatkossa hoitaa.
 
Ei täältä kaikki ole fb:n puolelle menossa :D Mä olen päättänyt jäädä vain tälle puolelle eli on meitä nyt ainakin sit kolme täällä enempi vähempi aktiivisena! Viritellään vain reippaampaa keskustelua, voin ainakin itse yrittää ehtiä vähän enemmän :)

Mukavaa sunnuntaita vain kaikille!
 
Itse juuri tänään täytin verkossa noi Kelan paperit. Äitiysavustuksena otin pakkauksen niinkun jo heti raskauden alussa päätin. Sit hain myös lapsilisän ja äitiyspäivärahan. Tosiaan eihän nois paljo liitteitä tarvi edes olla. Raskaustodistus ja sit palkkatiedot jos hakee viimesen 6kk tulojen mukaan, mut jos haet 2011 vuoden tulojen mukaan niin ne näkyy Kelas automaattisesti. Sit tietty voi muutosverokortin lähettää jos haluaa, mutta eipä sekään oo mikään pakollinen.

Tänään käytiin ostamas lipasto vauvan vaatteille ja sit kävin myös kirpparil, mistä tarttu taas vauvan vaatteita mukaan. :)

Nicci Kiitos vinkistä. :) Tarvii tuota kokeilla, jos toi Obsidan ei ala tehoamaan. Mulla ainakin tuo Obsidan vetää mahan vähän löysälle :(

Mandarii ja Erkki-Paavali 22+6
 
Mulla on kyl tuo hb pysynyt ihan kiitettävänä, 120 hujakoilla taas :) ruokavalio auttoi kummasti. Me oltiin kans rakenneultrassa tällä viikolla ja sukupuolesta ei voinut erehtyä, selvä poika. varmaan vaikutti tuo perjantai mut saatiin komea kuva pippelistä jota näyteltiin mummuille ja mammoille :DD

Mä kans vähän vähemmän aktiivisena mut tällä puolella pysyn. Kauheeta kun ihminen voi syödä makeaa jatkuvasti vaaka pyörähti jo 7,5 kg ylöspäin lähtöpainosta.. täytys vähän vastustaa...

Maria ja Pötkö 21+4
 
Hoi mammat täälläkin!

Oon itsekin syyllistynyt fb-ryhmään jämähtämiseen mut tulin nyt tänneki kirjottelee pitkäst aikaa. raskaus on sujunu tosi hyvin, tää keskiraskaus on niin ihanaa. mulle ei toi alku- ja loppuraskaus sovi alkuunkaan. molemmis päis oon puolkuollu tai iha vuoteenoma, jos ei oo rajua pahoinvointia ni sit on supiinisyndrooma eikä istumine/seisomine onnistu. noh sitä odotellessa!

viikon päästä olis mulla rakenneultra. mua jännittää tosi paljon. hirveesti miehen kans toivottais tyttöö ku esikoinen on poika. tyttöolo on ollu iha alusta asti mut oon kyl varautunu näkee pikkupippelinki siel ruudus. miehen suvussa pelkästään poikalapsia ja oon vähän pessimistinen sille ajatukselle että tuo rakkaani siittäisi tyttöjä ikinä. vkon pääst sen näkee :D

hb-keskusteluun osallistuen voin sanoo et mulla on normaalistikin taipumusta alhaseen hb ja nyt raskaana se laskee entisestään. ekas raskaudes jouduin iha alust loppuun asti syömään kaikenlaisia rohdoksia et sai nousee. nytki hb oli viime neuvolas 112. huomaa kyl selkeesti et on alhaal ku hengästyn tosi pienestä ja päiväl väsyttää iha kauheesti.
painoa tullut kokonaisuudessaan 2kg tähän asti :O wow. mä oikeesti mietin et kasvaaks toi vauva ollenkaa tuol ku ei mul paino nouse, mutta silti perse vaan levii!! mite mahollist.. en ymmärrä. ekas raskaudes kiloja tuli yht. 7kg. olis kauheen kiva jos samois lukemis oltas tälläki kertaa. :) OLIS JO KESÄ. haluan vauvani jo syliin <3

ihanaa pakkaspäivää mammat!

jedvenna ja purri 18+6
 
Hellurei mammaset.

Itseäkin hävettää tämä palstahiljaisuus. Fb vienyt minutkin.

28.2 oli ultra. Rakenteet oli kunnossa, ja tyttöä meille lupailtiin :heart:
Parin päivän päästä siitä alkoi tosi kipeät supistukset ja yön aikana oli tullut hieman verta. Aamulla supisteli vielä joten lähdin käymään päivystyksessä. Makasin äippäpolilla muutaman tunnin, ja lääkäri ultrasi sitten uudestaan. Kaikki kunnossa. Istukka on tosi alhaalla joten se voi aiheuttaa vuotoa ja supisteluja..kumma kun kätilö ei rakenneultrassa sanonut mitään tuosta istukan sijainnista...
Mutta pääasia että kaikki hyvin :)

Selkä on ollut ihan tulessa nyt viikon verran. Viime yönä heräilin koko ajan ja odottelin aamua. Kamalaa jos tämä nyt on loppu raskauden tällasta..:(

Pakko lähteä nyt komentamaan muksuja.Täällä on melko hurja meno :D

Minttu ja "TeppoLiina" 21+5
 
Jedvennalle onnea hyvistä uutisista :heart:

Täällä poksuu puoliväli.... Ensi viikon perjantaina rakenneultra ja sen jälkeisenä maanantaina seuraava neuvola. Että odotellaan, odotellaan... Ja se taas ei sovi mun mielenlaadulle alkuunkaan.

Oon saanut monta kassillista vauvanvaatteita ja ärsyttää kun ei pääse pesemään ja laittelemaan niitä kun on niin voimakkaasti sukupuolisidonnaisia... Siis en nyt ajatellut pestä kaikkia pinkkejä ja vaaleansinisiä vauvalle valmiiksi, ihan vaan ne mitä oikeasti tulee käyttöön. Että sieltä saa sitten joku ison pinon kamppeita ensi viikon jälkeen, kunhan ensin tiedän mitä itselle jää.

Työmotivaatio on kyllä ihan kadoksissa. Ei vaan tahdo saada aikaiseksi... Viime viikon olin talvilomalla ja koko viikon kuumeessa, ei oikein loma tuntunut lomalta. Mutta toisaalta, oli kyllä ihanaa kun ei tarvinnut aamuisin lähteä kukonlaulun aikaan hosumaan yhtään mihinkään, isommat ipanat sai nukkua rauhassa jajajaja. Kyllä se loma vaan aina on loma.

Sellaista tiistaita täällä....

Ruttu 20+0
 
Heippahei taas! =) Minäkin keikun vain ja ainoastaan tällä puolella. Facebookin ryhmä ujostuttaa jo ajatuksenakin ja se täällä oleva ryhmä ei taida olla minua varten kun tuppaan enemmän lueskelemaan kuin kirjoittamaan.

Viime kirjoituskertaan nähden ei suurempia muutoksia. Neuvola oli viikko sitten ja käynti oli nopea. Sydänääniä joutui kaivelemaan niin kauan, että meinasin jo huolestua, mutta tyyppi oli kuitenkin tallessa. Doppler sai potkuja osakseen eli kaipa siellä elämää on liikkumisenkin muodossa, vaikka en liikkeitä vieläkään juuri tunne.
Onneksi saatiin kaveripariskunnalta kotidoppler lainaan ja ollaankin nyt joka ilta kuunneltu jumputtelua ennen nukkumaan rupeamista :heart: Tulee edes sillä tavalla päivittäin tietoiseksi raskaudesta.

Tämän hetken ongelma on äitiysfarkkujen löytäminen ja mielellään järkevään hintaan. Löysin yhdet UFF:lta, mutta esimerkiksi henkkamaukan KAIKKI housut ovat A) pillihousuja tai hyvin lähellä sitä ja B) joustavaa kangasta.
Haluaisin farkut ihan oikeasta farkkukankaasta, että tukisivat persusta ja reisiä edes vähän (ja pysyisivät jalassa kunnolla jämäkkyyden ansiosta). Huolisin myös muut kuin farkut, mutta tuntuu, että kaikki housut ovat todella kapealahkeisia. Arvatkaas miltä semmoset näyttää meikäläisen päällä kun pituutta on 158cm ja painoa tätänykyä päälle 70 :stick:

jedvennan uutiset kyllä tekivät hyvälle mielelle =)

Olipas valittavainen postaus kuulumisten osalta, pahoittelut! Ei täällä kuitenkaan naama rutussa kuljeta vaan ollaan ihan iloisia koko perhe =)

- Pneepja ja myyrä tasan 19 viikkoa -
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa!! :) lista päivitetty! :)

Hankintoja ei vieläkään olla mitään tehty.. kyllähän tässä vielä ehtii.. :D

Jedvennalle onnea hyvistä uutisista! :)

Sitten tohon FACEBOOK asiaan! Facebook ryhmän sisällä on kovasti keskusteltu nyt ja useat siellä on sitä mieltä, että ryhmään otetaan vaan aktiivisesti kirjoittelevia jäseniä, sinne ei taustailijoita haluta, koska siellä ollaan kuitenkin omalla nimellä ja naamalla kerrottu hyvinkin henkilökohtaisista asioista. Myöskään sinne ei oteta sellaisia, jotka tänne ei edes ole vaivaantunut kirjoittamaan itsestään minkäänlaista esittelyä. (vinkkinä kaikille, että fb:stä löytyy myös suljettu hellemasut ryhmä, joka löytyy ihan hakuun kirjoittamalla henäkuun hellemasut 2013, sinne varmasti otetaan mukaan myös ei-aktiivisia, jos vain luettavaa kaipaa). Olemme myös päättänyt äänestämällä, että meidän salaiseen ryhmään ei oteta uusia jäseniä 31.3 jälkeen. Etusivulta löytyy ohje liittymistä varten muistuttaisin vielä että nämä eivät tosiaan ole minun henkilökohtaisia mielipiteitä, vaan ryhmän sisällä yhdessä päätettyjä asioita. :)

(.) neuvolassa käyty! :) Tänään siis rv 21+6

paino: +970/vko :/
Turvotus: +/-
RR: 120/73
Pissa: puhdas
hb: 127! :O Mulla varmaan koskaan ollut noin matala! :O Terkkari sanoi, että kun on edellisestä synnytyksestä niin lyhyt aika niin johtuu siitä..
Sf-mitta: 20cm yli melkein yläkäyrällä mennään, kun esikoisesta taas oli keskikäyrän alapuolella :D
syke: 150
liikkeet: ++

Saatiin myös jo kelapaperit ja raskaustodistus, mutta siitä on vasta huominen päivämäärä.. :D seuraava neuvola onkin lääkäri joka on ens kuun puolessa välissä.. :)
 
Kiitokset Nannamammalle taasen listan päivittämisestä! :)

Itse emme ole vielä laittaneet Kela-papereita menemään, sillä en ole osannut päättää, että otetaanko äitiyspakkaus vaiko raha. Vaikka kaipa me tosiaan otetaan se nyt rahana, kun on edellisestä pakkauksesta jäljellä sen verta hyvin noita tavaroita. En vain ole jaksanut käydä vielä läpi, että mitä kaikkea vaatteita on olemassa varastossa ja mitä oikeasti tarvittaisiin. Mitään hankintoja emme siis vielä ole tehneet (mitä nyt pari hassua vaatekappaletta kirpparilta on ostettu). Olen minä kaupassa vähän hypistellyt vaatteita, mutta jotensakin ei oikein osaa ostaa mitään. Joku täällä tai kerhon puolella kysyi, että miten jotkut ovat voineet olla ostamatta mitään, niin näköjään ihan helposti, ainakin omalta osaltani. :D Mutta muistelisin niin, että itselläni tuo "pesänrakennus"-innostus alkoi edellisessä raskaudessakin suhteellisen myöhään. No siis, olenhan minä sitä "pesää rakentanut" sen myötä, kun tässä jouluna oli muutto ja kotia ollaan pikkuhiljaa laitettu. Kahden viikon päästä pitäisi uuden sohvan saapua -jee! Josko sitä sitten sen jälkeen alkaisi pikkuhiljaa olemaan vauvan tavaroiden sijoittelun vuoro. Olen minä niitä mielessäni kaavaillut ja pähkinyt, mutta mitään ei vielä olla toteutettu. Näin meillä! :)

Liina 22+4
 
Kiitoksia onnitteluista! Uutiset todellakin olivat hyviä ja tekivät onnelliseksi :) ompahan yksi stressinaihe vähempi!

Tänään käyty kirppikselle viemässä tavaroita myyntiin. Täytyy huomenna aamulla kävästä vielä täyttelemässä. Melko uusi kirppis, vasta avattu ja huomasin kävijöitä olevan hurja määrä. Luulisi tavaranki häviävän, toivotaan ainakin :D lisätienesti ei pahaa tekis tähä perheesee.

Onko teidän vauvamasut jo kovia ja pinkeitä vai ovatko vielä pehmeitä ja "hyllyviä" :D mulla on oikeestaan siltä väliltä, semi pinkee alhaalt mut kyl se pehmee pullamaha on vielä! oon oikein iloinen koska ompahan sit nahkavaraa mitä venyä kesään asti! en kyl usko et arpia tulee tässäkään raskaudes juurikaan, esikoisesta tuli ihan muutama pieni jotka hävisivät nopeasti.

niin ja kysyisin vielä teiltä, jotka tiedätte jo vauvanne sukupuolen et pitikö "sukupuoliennustukset" paikkaansa? Elikkäs ne legendaariset tyttömerkit ja poikamerkit? esim. mahan muoto, mielihalut, sykkeet jnejne. :)

jedvenna ja purri 19+0 POKS
 

Yhteistyössä