.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

jaana,rontti ja kaikkea sitä kuulee : paljon voimia teille! täälläkin on sormet ristissä että asiat muuttuisivat vielä parhain päin!

PieniTytönTylleröinen: onnea ihanista uutisista! :)

Varhaisultrasta: Varatessani aikaa sanottiin ettei kannata tulla ennen rv 6-7, mieluiten rv7 kun ei vielä välttämättä syke näy. Nyt oon menossa rv 6+6. Kävin esikoisesta rv 6+5 ja sydän löi mut vastasi rv 6+3.

ON: Tein sitten päivällä uuden testin kun jäi vielä mietityttämään kaikki. Samaten pärähti yhtä voimakas viiva kun kontrolli, joten kyllä sitä hormoonia on lisääntynyt. Se nyt ei kerro kaikkea, mutta ainakin jotain positiivista! :)

neito 4+6
 
KSK ja rontti: pidän peukkuja, että saatte myöhemmin hyviä uutisia!

Sötnos: Tervetuloa ja onnea toisesta tyypistä :) Kiva kun joku tuttukin saapui mukaan. Ihan samoja mietteitä mullakin on päässä pyörinyt.

Mä mietin ja pohdin, että pitäiskö sitä omaa ultraa viikolla aikaistaa, mutta toistaiseksi olen vielä sitä mieltä, että odotan sen puolitoista vikkoa ja saan todennäköisemmin varmoja vastauksia ultrssa. Mutta mieli voi tällä aikaa ailahtaa toiseenkin suuntaan. Ovumiaan kun saa tosi nopeasti aikoja, niin lisää kyllä turvallisuuden tunnetta. Tietää pääsevänsä pian ultraan jos jotain huolestuttavaa tulee.

Nyt painimaan tuo esikoinen uneen.
 
Kiitoksia onnitteluista!

Juuh nyt voi ainakin olla kevein mielin...

Täällä on öklötys olo vallan poissa,kylmä on kokoajan,ja välillä väsyttä enempi..eipä juurikaan muita olotiloja..

Joku kyseli tupakin poltosta,mulla ei onneksi sitä ongelmaa ole,kun en oo koskaan polttanut,toki vedellyt henkosia muutaman kerran ja joskus 16v "yrittänyt" polttaa,mutta no problem,Kaikille siitä kamppaileville LYKKYÄ TYKÖ,en osaa sanoa tosiaan mitn,mutta vaikeaa varmasti voi olla joillekin.
 
Ei kyllä kannata mennä ennenkuin viikolla 7+, että näkee myös lyökö sydän. Jos 6+ viikolla ei näy edes alkio kaikilla niin onhan se huoli jos sanotaan että pussukka on, mutta ei mitään sen sisällä! Vaikka on pitkä aika odottaa, niin ehkä odottasin niille viikoille että sykkeen kuuluisi näkyä..
 
No niin nyt se sitten jo alkoi :( nimittäin huimailu...meinasin just tipahtaa tästä baarijakkaralta kun alkoi silmissä heittää :( taitaa niuskat jumittaa ja verenpaineet heitellä....
saapa nähdä mitähän tästäkin tulee... illaks pitäisi mennä töihin..sitäkin stressaan nyt miten kauan pystyn tekemään töitä, sillä työni on todella fyysistä...mutta mä niiiin tykkään tehdä sitä enkä haluais siirtyy toisiin hommiin... (lue tylsempiin)

-onona ja peeni 4+6-
 
Hei


ilmoittautuisin varovasti kans mukaanne. :wave:

Testi näytti tänään plussaa :heart: ja la olis jonkin laskurin mukaan 31.7.

Taustaa hieman: Meillä on 99 syntynyt luomu esikoinen, 09 syntynyt ivf-hoidoilla alkunsa saanut kuopus. 07/11 km nt-ultran jälkeen. Tämä raskaus on myös hoidoilla alkunsa saanut. Alkukuusta siirrettiin kaksi viimeistä alkiota mitä meillä oli jäljellä, joten nyt kovasti toivon pienelle tarrasukkia, että se jaksaisi pitää loppuun asti lujasti kiinni.

Ultra on 12.12 jossa sitten varmistetaan onko alkioita yksi vai kaksi tarrannut kiinni, ja onko se tai ne oikeassa paikassa.

oireita on ollut jonkin aikaa, mutta kun tukilääkkeenä on zumenon ja luget niin osa voi johtua niistäkin.

- Palelu
- Menkka juilinnat
- tissit arat
- hajut etoo
- itkuherkkyys


Niin ja kuume sekä sötnös mäkin teidän kanssa 09 samassa ketjussa olin, silloin nimimerkki oli mina78, mutta harvapäänä en enää niillä tunnuksilla pääse kirjautuun.

Minnuska78/33/kolmas/seks
 
Tiitulainen,samaa mieltä olen KSK:n kanssa,että ei kannata mennä ultraan ennen 7+ viikkoa..jos siellä ei aikasemmin edes näy mitään niin tulee turhaan ahdistusta ja kallis ultra menee hukkaan ja sit täytyy mennä uudestaan..jos pari viikkoa vielä jaksat niin ajattele kuinka ihanaa sitten on,kun lääkäri toteaa että juu,täällä pieni sydän lyö.. =)
 
Heippa kaikille hellemasuille. Joskos sitä itsekin uskaltautuisi liittymään seuraanne, tänään paukkui 7+0. Tämä pienokainen on neljän ja puolen vuoden työn tulosta joten varovaisin mielin mennään eteenpäin. Onneksi torstaina on ultra! Tiedoiksi voisi laittaa älli79/32/2/TAYS/ tyttöolo LA 10.7
 
Viimeksi muokattu:
Täältä löyty tällanenkin ketju :)
Täällä on plussattu 7.11 ja tiedot siis PikkuEmma/35/neljäs/TAYS la 9.7

Elikäs täällä on kolme lapsosta jo ennestään, nuorin on nyt 4 vee. Tää olis nyt se viimonen tosin niin taisin sanoo tosta kolmannestakin jo :D

Täällä on ollut päänvaivaa viimosen viikon aikana tuosta verisestä vuodosta Niin kuin joka raskaudessa tähänkin asti ja joka antibiootti kuurin yhteydessä, viime viikolla ilmaantui hiivaoireita. Mulle on ennen rakauksissa sanottu, että gyno daktarinia voi käyttää raskauden aikanakin ja sitä olen aina käyttänyt. Niin nytkin. Kahden yön jälkeen, kun olin töihin lähdössä iltaan, kävin vessassa ja tulipas aika reilusti vuotoa. Ei kipuja, ei hyytymiä, kirkasta verta vain. Sitä ei oo aikasempien käyttöjen yhteydessä ollut. No soitin sitten neuvolaan ja siellä oli neuvola täti vaihtunut. Oikee tulee vuorotteluvapaalta onneks vuodenvaihteessa. Hän oli sitä mieltä, ettei mitään hoitovalmisteita tule käyttää raskausaikana. Käytön käski lopettaa välittömästi niin kuin teinkin, koska oireetkin olivat jo hävinneet. Mutta on kyllä kauheeta, jos tuo vaiva uusii eikä siihen mitään voi käyttää... Verinen vuoto jatkui hyvin niukkana sen päivän, todella vähäisenä. Seuraavana aamuna pyyhkiessä vain hailakan punertavaa paperissa. Sen koommin ei ole vuoto-oireita ollut. Tuskin keskenmeno, kun runsaana vuoto kesti vain sen vessassa käynti hetken, mutta kyllä pelästyin ja tuli niin epävarma olo, kun muutenkin tää raskaus on tuntunut niin epätodelliselta. Ajattelin, että vois tehä uuden testin loppuviikosta oman mielenrauhan takaamiseks.No neuvolan täti antoi samalla sen ensimmäisen neuvola-ajan, joka on vasta 12.12 ja sitä ennen pitää käydä aamulla labrassa otatuttamassa verikokeet.
Voihan elämä tätä kuvottavaa olotilaa. Pienen pieni kuvotus on tähän mennessä korjautunut pienellä syömisellä, mutta nyt tää jatkuu ja jatkuu vaan Töihin tars pystyä, mutta kun kaikki hajut ja maut kuvottaa. Onkos täällä kokemuksii, miten te pärjäätte töissä tuon huonovointisuuden kanssa, keillä sitä on? Kun just nyt musta tuntuu, että jos lähden yhdenkään vanhuksen kanssa vessa reissulle niin laatta lentää heti :x
 
Viimeksi muokattu:
PTT onnea loistavista ultrakuulumisista!!!! :hug:
Nyt voi varmaan jo vähän paremmilla mielin odotella masun kasvua?
Ja supertsempit jaana, rontti ja kaikkea sitä kuulee toivotaan että seuraava ultra suo parempia kuulumisia!!!

Tuosta varhaisultrasta vielä; täälläkin sanovat että +7viikoilla kannattaa vasta ultrata kun silloin on paremmin nähtävissä pienen koko ja syke ym.
Itse menin viime raskaudessa (joka menikin sitten kesken) muistaakseni 7+3 ja sikiön koko olikin vasta 6+3. Sitten piti mennä uudestaan viikon päästä ultraan (jos ovulaatio onkin ollut vähän myöhemmin) mutta ei ollut pieni kasvanut viikossa yhtään ja sykekin oli kadonnut. :'( (joka ekassa ultrassa kyllä näkyi)
Nyt varasin tuon varhaisultran taas 7+3 viikoille (joka pitäisi nyt olla ihan oikein!) eli 2.12. Pari viikkoa pitäs jännittää vielä. :eek:
Mut kyllä hirvittää tuon km:n takia ja nyt kun luki näitä teidän kokemuksiakin vielä... Ja kun olo on melko oireeton. Oon kyllä yrittäny pistää sen piikkiin et eikös jommasta kummasta (en muista tyttö vai poika) sanota et on aika oireeton ja helppo raskausaika.... Mut ei auta ku jännitellä!!!

Johanna26 & kyytiläinen 6+0 *poks* :heart:
 
Kiitos samoin Kuume :flower:

Minnuska78 Muistan hyvin ja tosi kiva että meitä on jo kolme tuttua täällä! :) Ja toivon parasta että pikkunen on tarrannut lujasti kiinni :heart:

Ääh, täällä jännittää parin päivän työmatka to ja pe kun siihen liittyy illallista ruokaviineineen, etten herätä hirveesti huomioita kun tilailen vaan vettä :D Samoin pikkujoulut on kohta ja olin jo sopinut työkavereiden kanssa hirveät etko-suunnitelmat kuohareineen ja nyt olenkin sitten vesilinjalla sielläkin. En halua vielä puhua mitään raskaudesta joten mietin että vois ehkä juoda alkoholittomia siidereitä vai mitä niitä nyt onkaan ja leikkiä olevansa juhlahumussa mukana täysillä :LOL:

Vaatteetkin tuottaa ongelmaa kun vatsaa turvottaa tosi paljon, paljon enemmän kuin esikoisesta joten näyttää ja tulee näyttämään tosi aikasin raskausvatsalta.

Unohdin ekaan viestiin laittaa punaisella tiedot päivittäjälle:

Sötnos/toinen/25.7/NKL


Sötnos ja toinen tyyppi 4+6
 
Tervetuloa uudet!

Omaa napaa: Liitympä sitten piinailijoiden piiriin tämän päivän ultran jälkeen. Eli todella varhaisultra oli rv 5+4 ja itkuhan siinä meinasi päästä. Ainoa, mitä ultrasta varmistui, oli se, että raskaus on kohdun sisällä. Tosin samalla kohdun takana näkyi nestettä. Eikös se nimenomaan viittaa kohdunulkoiseen? Ruskuaispussia tai sikiökaikua ei löytynyt. Gyne oli ihan positiivinen ja sanoi, ettei ole syytä olettaa, etteikö raskaus olisi normaali, mutta on mahdollisuus tuulimunaan. Ensi viikolla naistenpolilla sitten uusi ultra rv 6+4, josko siellä jo jotain näkyisi. Tosi kiva viikko tulossa..
 
Mami 2010: Todella tiedän tunteesi.
Itse olen nyt saikulla ainakin pe asti, katsoo sitten jaksaako mennä töihin. Olo on tosi kurja. Sulle sentää annettiin toivoa. Mulle sanottiin, vaikka molemmat alkiot olivat sentään näkyvissä, että "eipä tässä muuta voi sanoa, kun nyt vaan viikon odottelet seuraavaa ultraa, todennäköistä on että kesken on menossa"....mutta miksi muka, sitä en osannut kysyä.
Juttelu, juttelu ja juttelu, se auttaa hetkeksi. Pyöriminen täällä netissäkin antaa toivoa, mutta ei haluiaisi toivoa liikaa, jos todellisuus onkin sit toinen.
Masentuneena...Jaana
 
Oireettomuudesta olen täälä puhellut,ja nyt salma kirkkaalta taivaalta alkoi hirveä olo! :$ Jälleen alkaa miettiin että millä tän kans sit pärjää mutta eiköhän me pärjätä :) Onko muilla väsymystä? En muista että ensimmäisestä lapsesta olisi näin varhaisessa vaiheessa ollut näin väsynyt. Tuntuu että en anna itselleni "lupaa" olla väsynyt ja kannan siitä huonoa omaatuntoa kun olen kuitenkin vasta näin alussa..Onneksi mulla on ihana mies joka passittaa lepäämään ja tekee tarvittavat kotityöt :heart: Kouluun pitäisi tammikuussa mennä,onneksi meillä ei ole kun 1-2krt/vko opiskelua koululla,mukava tehdä kotona sitten hommia jos on huonoa oloakin.
 
Huono olo tuli tännekin, tänä aamuna. Aika voimalla! No katsotaan miten taaplataan töissä, energiaa pitäisi joka päivälle ja aamulle nyt jostain kaivaa - kun on joululomaankin vielä roimasti aikaa ;-)

Hyviä vointeja toivottelee Klaava!
 
:attn: Huoh,mulla on jo 10. viikko menossa enkä ole vielä saanut mitään tietoa sikiön tilasta..ei voi oikein iloita raskaudesta,kun huoli painaa..onneksi perjantaina pääsen kuuntelemaan sydänääniä..toivottavasti kuuluisivat! Neljäsosa raskaudesta on jo takana..kai pitäis olla iloinen että raskaus on näinkin pitkälle edennyt,nyt keskenmenon todennäköisyys on enää 7 % ja mulla tod. näk. vähemmänkin,kun mun isoäidit ja äitikin ovat erittäin hedelmällisiä (toisella isoäidillä 10 lasta,toisella 9) ja mullakin tärppäsi heti 1. yrityksestä! Olin ajatellut että se on todella epätodennäköistä! Mut ei,aika yksilöllisiä juttuja ovat..uskon että mun terveelliset elämäntavatkin vaikuttaa: terveellinen ruoka,kalaa,ei lihaa,kokojyväviljaa,vitamiineja..en polta enkä juo paljon.Ja olen hoikka.Raskausoireiden vähyys mietityttää,vaikka on mulla jotain: korkea ruumiinlämpö (37),hidastunut suolen toiminta,lievä kuvotus..tuli kahvistakin aika oksettava olo.Väsymys on väistynyt jo,hm..
 
Oireista: Täälläkään ei ole muita kuin et nälkä yllättää jo 2h päästä edellisestä ateriasta,kylmä on ajoittain,jamahaa nippailee myös,väsymys on jo poistunut melki kokonaan.
Ihmettelenkin kun mua närsti niin hirveesti ja sit aamusta oli se öklö olo,mitä en kyllä halua edes takas!! mut kun ne on kadonneet,kuin tuhka tuuleen.

voi itekin haluis vielä vaikka 2 vk pästä ultraan,että näkin pikkuisen ja onko kasvanut hyvin,mutta rahaa ei niinkään ole ylimäärästä.
Odottelen sitä neuvolaa ekaa joka on 2.12,jollain muullakin oli silloin?
Josko kuuluis sydänäänet,vaikka en usko,mulla kun on jo valmiiksi"raskausmahaa":LOL:
 
PTT mulla on ultra myös 2.12. Ei ole enää pitkä aika sinnekään. Luultavasti kuunnellaan sydänääniä. Toivottavasti kuuluu. Viikkoja minulla silloin 9+1.

Varhaisultra kannattaa varata 7+ viikolle jos haluaa varmasti kuulla sydänäänet jos ne on kuuluakseen. Aikaisemmin kun menee, se on niin päivistä kiinni näkyykö sydämensyke vai ei. Jos ei näy, ultasta on enemmänkin haittaa, koska se saa aikaan epävarmuutta vaikka kaikki voikin olla ihan hyvin. On vain ollut liian aikaista ultraukseen. Kallistakin se on jatkuvasti ultrissa ravata.
 
jaana, rontti, kaikkea sitä kuulee ja mami: Toivottavasti saatte pian uusia, mukavampia uutisia!

PTT: Ihanaa, että sait iloisia uutisia ultrasta! Antaa itselleenkin toivoa, kun eikös sinullakin ollut noita pieniä vuotoja?

Tupakanpoltosta ja kosmetiikan käytöstä oli täällä puhetta. Itse kävin värjäämässä ja raidoittamassa hiukseni nyt alkuraskaudesta. Raidat laitettiin oman tukkani väriseksi, jotta juurikasvu ei olisi niin selkeä, vaan kasvaisi nätisti esiin. Tarkoitus ei ollut enää värjätä tämän raskauden aikana, vaan kasvatella tuota omaa väriä pois. Muutenkin olen useamman vuoden miettinyt, että haluaisin päästä värjäyskierteestä eroon (oma hius vaalea, mutta olen ollut tummana todella monta vuotta) ja nyt on sitten hyvä aika antaa hiuksen kasvaa.
Meikkiä aion käyttää nyt ja jatkossakin aivan niin kuin ennenkin. Muutenkin voiteita. Minulla on atooppinen kuiva iho, joten en todellakaan voisi edes kuvitella olevani rasvaamatta ihoani seuraavat kuukaudet.

Tupakkaa en ole koskaan polttanut, joten siitä minulle ei tule ongelmaa. Mites teillä alkoholin käyttö? Tuntuuko vaikealta olla juomatta vai ajattelitteko kieltäytyä kokonaan? Itse tykkään juoda viiniä ruuan kanssa, mutta ei siitä kieltäytyminen kuitenkaan tunnu pahalta.

ON: Täällä alkoi eilen ihan järjetön paha olo. Olen muuttanut vessaan. Ihan kamalaa! En olisi koskaan voinut uskoa, että se tulee noin yhenäkin! Tiputteluvuotokin jatkuu. Ei päivittäin, mutta tänään esim. on taas joutunut pitää pikkuhousunsuojaa. Todella kurja olo tulee siitä :( Huoli kasvaa! Yritän kuitenkin luottaa siihen, että koska ei ole kipuja, ei klimppejä ja tuo kuvotus ja pahoinvointi on tullut uutena raskausoireena, pieni siellä elelee ja kasvaa. Neuvolaa odotellen. Minulla on ainakin ollut suuria vaikeuksia pitää tuota pahaa oloa piilossa töissä. Kuitenkin olen siinä vielä onnistunut, onneksi! Saa nähdä, koska he huomaavat, että olen kieltäytynyt kahvista. Yleensä kun olen hurja kahvisieppo ja nyt eilisestä lähtien koko hajukin on alkanut etoa :(
 
Moi kaikille!

Tervetuloa heinäkuisiin uudet odottajat! :)

Täällä on huomattu pinnan lyheneminen raskausoireena. Aina olen ollu temperamenttinen luonne (nollasta sataan sekunnissa), mutta tänään kuohahti jo sitten töissäkin... |O Ja vatsaa on sitten kiristänyt sen jälkeen... Mitenkähän tuota kuohahtelua vois tasoittaa? Kun ei kai se vauvallekaan hyvää tee, jos yhtäkkiä verenpaineet nousee tms.

Muoks. Tuosta alkoholin käytöstä. Tavallisestikaan en käytä paljoa (tyyliin saunalonkero tai pari). Nyt raskauden aikana oon maistanut esim. miehen lasista lonkeroa, mutta kun se ei enää maistunutkaan hyvälle! Joten antaapa sitten olla... :) Eikä siis ole vaikea kieltäytyä alkoholista.


Brita ja salarakas 8+0 (POKS!) :)
 
Viimeksi muokattu:
sopaka juuh,mulla siis ollut edellisistäkin vuotelua,rusehtavaa niin myös kirkasta ja hyytymä lönttejä,kaikkea mahollista on tullut.
Nyt ei tule juurikaan enään edes tuhrua,joten ei tarvii pitää enää sidettä.
puppaei mulla ultraa enään ole 2.12,vaan neuvola..nyt ootellaan vaan np.ultraa,ja sitä ennen tietenkin niitä sydänääniä.:heart:
alkoholista en oo ikinä "harrastanut" saunakaljan/siiderin juomista,joten se ei ole mulle ongelma,mä olen sitten aina kunnolla ottanut perseet olalle niin sanotusti kun olen juonut,mutta ei se tuota mulle ongelmia raskauden aikana,olla juomatta,eim siis tee edes mieli. Mutta varmasti kun vastaan alkoholinkäytöstä lappuseen,minkä neuvolasta sai,niin joudun taas johonkin hiivatin "keskusteluun" et tuottaako se nyt on gelomia,oon kahesta edellisestäkin joutunut semmoseen...mutta nyt jos sanois vastaan...
 
Heippa myös täältä! Liittyisin myös mukaan tähän ketjuun, aiempien lasten kanssa olen kirjoitellut vauva.fi:ssä, mutta nyt ajattelin kokeilla tätä palstaa :)

Mun rivi ois varmaankin sitten seuraavanlainen:
katza78 / kolmas / 25.7 / HYS

Meillä siis ennestään tytöt -05 ja -08 ja tätä kolmatta on sitten yritetty välillä enemmän ja välillä vähemmän ahkerasti jo 3,5 vuotta :O Syytä ei koskaan löydetty, miksen raskautunut mutta nyt olen vaan niin iloinen :)

Tästä esittelystä tuli nyt hieman omanapainen, koitan päästä juttuun mukaan kunhan lueskelen teidän muiden kirjoituksia. Kaikille tasapuolisesti tarrasukkia ja tsemppiä!!!

katza78 ja ihmetys 4+6 (kai)
 

Yhteistyössä