.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

tiitulainen: täällä yksi sauhuttelija, joka on kyllä jo vähentänyt yli puoleen aikaisemmasta määrästä. Eka raskaudessa en polttanut yhtään tupakkaa koko aikana, nyt on vähän hankalampaa. Eilen poltin kaksi, joinain päivinä en ole polttanut yhtään. Kotona on helppo olla polttamatta, mutta töissä missä kukaan ei tiedä mun raskaudesta on kiusaus vielä liian suuri. Mutta kyllä se tästä, eka ultraan mennessä olen lopettanut kokonaan. =)

Tänään eka neuvola!
 
Jaana25 :hug: voimia!!!

Mä oon soitellu aamun neuvolaan, tk:hon jnjne...saadakkseni varmistuksen siihen että voinko hakea twinrix rokotteen... toinen piikki pitäs hakea ni perjantaihin nyt pitää odottaa että saan lääkärin konsultaation asiaan :O hohhijjaa!!!
 
Mulla alkoi yöllä maha kivut ja menin aamulla päivystykseen. Pääsin ultraan, jossa löytyi ruskuaispussi oikeasta paikasta, vain sikiö puuttuu... Kaksi vaihtoehtoa, joko sikiö on liian pieni näkyäkseen tai kehitys on loppunut ja vuotoa odotellessa.. Viikon päästä uusi ultra ja jos mitään ei näy, niin sitten keskeytys pillereillä.

Katselin kalenteria nyt tarkemmin ja raskauskiekon mukaan nyt on viikot 6+3, eli jos näin niin ois pitänyt jo jotain näkyä. Mutta tiedän tarkalleen sen viikon milloin hedelmöitys on tapahtunut koska muina viikkoina ei ole ollut seksiä ja jos siitä viikosta lasken eteenpäin niin nyt ois viikot 5 vasta menossa, jolloin ei tarviikkaan näkyä mitään..

Ruskuaispussi on kuulema melko iso.. Eli taas kaksi vaihtoehtoa..joko sinne on tarkoitus sopia kaksi kasvamaan tai sitten se on kasvanut itsekseen ja sikiö ei pysynyt mukana..

Jaa-a.. 2viikkoa sitten sain haalean plussan testiin ja clear blue näytti 1-2vk. Yritin ostaa uuden digitaalisen et jos se näyttäs nyt 3-4vk mutta nehän oli apteekista sopivasti loppuneet :kieh:

Oireet on tallella ja side housussa valmiina. Tulkoon mitä tulee sitten, ei kait tässä voi kun odotella..

Jaana25, todella surullista. Voipi olla että saat musta kohtalotoverin..Millä viikoilla olit nyt?
 
Kiitos kaikille
Minun tapauksessani toivoa ei täysin ole menetetty. Tosiaan voihan olla että sydänäänet vielä löytyvät ensi viikon keskiviikkona, toivottevasti ainakin toinen jaksaa pysyä mukana. Tänään olisi viikkoja eri laskureiden mukaan 5+4 - 6+0, eli ei välttämättä silloin sykkeet ees näy, mutta lääkäri ei kyllä paljon toivoa antanut. menen itkemään kohta saikkua lääkäristä, jos viikon saisi tingittyä. En voi mennä töihin, kun kaikki tietää raskaudesta, ja edellisen km sain myös samaisissa töissä, mummoa nostellessa. Nyt aion vain lepäillä, enpähän ainakaan voi itseäni syyttää jos huonosti käy. Toinen alkiohan vastasi täsmälleen viikkoja nyt, toinen oli liian pieni.
Kamalaa kyllä odotella. Jaksuja kaikille olonsa kanssa painiville!
 
kaikkeasitäkuulee ja jaana25 Liityn kait seuraanne :ashamed: kävin tänään ultrassa niiden vatsakipujen vuoksi, pikkuinen oli oikeassa paikassa mutta ei vasannut viikoja, menkkojen mukaan 7+2 ja laskurin mukaan 6+4 pikkuinen vastasi viikkoja 4-5 joka ei tunnu järelliseltä ku tein negan 28.10 ja plussan 3.11. Milloin te plussasitte? Huomenna menen verikokeeseen ja jos hcg vastaa ultra viikkoja niin sitte ultrataan viikon päästä,mutta jos arvot on viikkoja nähen suuremmat niin sitten toinen on lopettanut kasvunsa ja aloitetaan tyhjennys :'( TOIVOISIN huomenna parempaa uutista :'(
 
Kylläpä täältä löytyi paljon surullisia uutisia :(

Toivotaan että pienen tovin päästä saatte tiloihinne lisää selkeyttä, odottaminen on kyllä ihan kamalaa kun kuulee tuommoisia uutisia! :(

Voima Haleja KSK:lle , Jaanalle ja Rontille !! :hug:

Mirkelo + "nyytti" 6+1
 
Jaana, Kaikkea sitä kuulee ja rontti1 voimia teille! Toivotaan että huonot uutiset muuttuvat vielä hyviksi! Epätietoisuus asiasta on varmasti kamalaa.

Minullakin oli ultra tänään. Löytyi muutaman päivän suurempi alkio jonka sydän löi voimakkaasti. Lisäksi löytyi toinen pienen pieni "pussi". Kuulemma alkioita on alussa ollut kaksi mutta vain toinen on jatkanut kehittymistään. Tästä johtuu kuulemma vahvat raskausoireetkin, kun raskaushormoneja on ollut elimistössä tuplamäärä.

puppa 7+4
 
Huh, mitä vuoristorataa! : /
Tosi monelle ikävänoloisia uutisia, vaikka ei kannata kyllä toivoa menettää.
Eka raskaudessa (tämä on nyt neljäs) kävin varhaisultrassa, koska raskaus oli yllätys, eikä äitiraasulla :D ollu mitään käsitystä, koska kuukautiset oli mahtanu viimeksi olla. Ei näkynyt kuin pussi ja alkio, ei sykettä. Minusta terkkari sanoi tosi ikävästi, että kyllä täällä jotain on, mutta että ei sykettä ja olin ihan varma, että ei siellä kukaan olekaan. Mutta niin vain tuo kolmosluokkalainen tuossa vääntää läksyjä. :heart: Mun mielestä olin silloin jo 6+/7+ viikolla, joten älkää heittäkö kirvestä kaivoon. Testin tein, kun teki niin pahaa aamulla, että sus siunakkoon!

Toivottavasti kaikki saa kuitenkin positiivisia uutisia.
 
ILTAA! jaana,rontti ja kaikkea sitä kuulee voi ei,voimia teille kolmelle!!!Just kun mä olen täällä teille stressannut tilanteestani niin,teille sit pitää tapahtua ikävää:hug: Pidetään toivoa yllä!!!

ULTRA kuulumisia: Kävin siellä päivällä,ja oli ensinnäkin tosi kiva lääkäri,eka kokeili painelemalla mahan päältä kohtua,ja sanoi että kohdunkanava on ainakin kiinni,sit otti ultran käteen,ja siellä näkyi isontunu ruskuaispussi,jossa ELÄVÄ SIKIÖ,jonka sydän pamppaili..:heart: olin aivan ällikällä lyöty...mutta niin se vaan näkyi selvästi,ja vastasi 6+3rv,menkkojen mukaan pitäisi olla 6+5. Ja sikiö oli 6mm...siis miettikää,6mm ja sydän jo lyö!

Sanoi että on hyvät mahdollisuudet selviytyä koska sydän jo lyö ja kohdunkanava kunnolla kiinni.

nyt sit on aivan totaalisen helpottunut olo! lääkäri määräsi lepoa,ei siis minkäänlaista rasitusta,ei jumppaa,ei siivousta rankempaa,ei painavia ruokakasseja kantaa..senaikaa kun on veristä vuotoa,sit kun loppuu,voi olla normaalisti.

Rukouksiini taidettiin siis vastata,sillä mä todellakin oon rukoillut,enkä ole mitn.uskovaista tyyppiä:D
 
Onnea puppa! :flower: Hyvä että jollakin on hyviä uutisia,kun nyt on niin monella huolestuttava tilanne: PieniTT,Jaana25,Kaikkea sitä kuulee ja rontti1..Itteäkin rupeaa pelottamaan,että mitä jos.. :O suurimmalla osalla ultra vielä edessä,mulla vasta 28.12.Ketkäs on jo sydänääniä päässeet kuulemaan (dopplerilla) neuvolassa? Ei varmaan monikaan vielä..Millä rv:lla? Itseä askarruttaa se sydänäänien löytyminen eniten.Perjantaina pääsen kuuntelemaan..sormet ristissä.. :eek:
-Morning B & "Sakari"
 
Iltaa!

Mikä ihmeen matalapaine täällä palstalla nyt pyörii?! Hus, pois vaivat ja vuotelut!

Tsemppiä Jaanalle, Rontille ja KSK:lle. :hug: Toivotaan vielä sormet ja varpaat ristissä, että uusintaultra toisi toivotut sykkeet ruudulle. Ketään en etusivun listalta poista kuin pakon edessä...

Paluu töihin oli tänään aika karmea. Ilmeisesti mä en voi olla pois töistä, jolloin paperit ei kasaantuisi tai sitten mun pitäisi olla pois koko ajan, ettei mua asia stressaisi... |O Prkleen pomo, laittaisi edes paperit omille (sovituille) paikoilleen, ettei tarvitsisi kissojen ja koirien kanssa etsiä! :headwall:

Päivitin tosiaan tuon etusivun listan, käykää taas katsomassa että tiedot täsmäävät... :) Kaarnikalla ilmeisesti ensimmäinen lapsi kyseessä?

Niin ja kaikille uusille lämpimästi tervetuloa! Tuolla kerhopuolella on meillä myös sellainen suljetumpi piiri meneillään, että sinne vaan myös! :)

Brita ja salarakas 7+6 (huomenna poksuu...)
 
rontille :hug:

PTT: mahtava homma että pieni oli kunnossa :)

mun la tod näk on 25.7.2012

Mulla on tullut nyt himo kananuudeleihin... :p

onko teillä mitään himoja? tai ollut esim aikasemmissa raskausissa? Mun kaveri tykkäs perunapussien (mullan) hajusta :D oli kassalla töissä ja aina kun meni perunapussi ohitse niin nam :)

-Onona ja peeni 4+5?-
 
Mistä kerhosta täälä puhutaan ja miten sinne vois päästä? :)
Ikäviä kuulumisia,toivottavasti saisitte vielä kuitenkin hyviä uutisia :hug:
Ja PTT pala nousi kurkkuun puolestasi kun niin huolissasi olit ja saitkin sitten hyviä uutisia :flower:
Itselläkin olisi kauhea halu päästä jo ultraan..tietäisi että onko kaikki hyvin,on liian hyvä olo koko ajan :eek: vaikkei saisi valittaa.
 
Salmiakkia. Raskausaikana vissiin paineet alhaalla, kun koko ajan ois pitäny olla syömässä salmiakkia. Maito oli toinen. Normisti en juo maitoa oikeastaan lainkaan, ja raskausaikana olis kohta tarvinnu oman lehmän. Ja kahvinporojen tuoksu, ah, jotain niin ihanaa, vaikka muuten voimakkaat tuoksut, yök!

Tuosta ultraamisesta. Kiva asua pienellä paikkakunnalla. Täällä ultrataan ns. huvikseen. Terkkari saattaa kysyä ihan extempore jollain neuvolakäynnillä, että ultrataanko, ja ihan vain äidin iloksi ja päivän piristeeksi? :D Ja jos on huolissaan (ilman syytäkin), niin varmasti pääsee ultraan parin päivän/tunnin varoitusajalla. Ihana neuvola, tiedän! :heart: Eikä täällä tartte tingata varhaisultraa, se tehdään kyselemättä.
 
Heippa kaikille :wave: Jos nyt uskaltais ilmoittautua hellemasuihin mukaan, täällä ollaan kai rv 4+5 tilassa ja laskettu aika saattais olla 25.7 :) Yksi tuttukin täällä on, Moi Kuume :wave: Ihanaa että joku esikoisenkin ajoilta on samaan aikaan uudestaan raskaana :)

Todella suuret pahoittelut kaikille joilla on ikäviä kokemuksia nyt ollut ja tsemppiä tietenkin meille kaikille :hug:

Tää alkuraskaus ja itseasiassa koko raskaus on niin järkyttävän jännää että tuntuu että henkeä pidätellen mennään, toivoen hyvää ja peläten pahinta koko ajan :|

Pari harjotuskierrosta otettiin ja nyt sitten lauantaina kun menkat oli myöhässä joitain päiviä niin päätin tehdä testin ja kaks viivaahan siihen pärähti heti. Oireita mulla oli noilla harjotuskierroksilla olevinaan varmaan enemmän kuin nyt ja nyt plussakierroksella jotenkin olin ihan varma että en todellakaan ole raskaana ja tissien kipeys ja turvotus johtuu jostain vaan vaikka mulla ei tod ole rinnat kipeät normikierrossa, edellisen kerran oli esikoisesta raskaaksi tullessa, lämpöilyn ajattelin johtuvan flunssasta ja säännölliset menkat nyt vaan flunssan takia on heittänyt parilla päivällä jne... kai se oli defenssiä ettei tule pettymystä :p

Meillä tulee siis esikoisen kanssa se ~3v ikäeroa ja se on meille just hyvä. Vähän mietityttää että minkä verran tulee olemaan mustasukkaisuutta koska meidän tyttö on aika äitin ja isin mussukka ja on mustis jos otan jonkun tuttavan vauvan syliin... Paljon on asiat mietityttänyt, mm. pitääkö lapsen hoidossa vai ottaako pois kun olen äitiyslomalla jne jne... Onneks on aikaa miettiä ja toivottavasti kaikki menee hyvin että ko. asiat tulee edes ajankohtaiseksi.

Oireita on ollut tosiaan tissikipu, niiden turvotus ja suonet on alkanut näkyä ja nännit suurentua, ruokahaluttomuus tai ei tee mieli oikein syödä ja jotkut etoo jo ajatuksentasolla, eilen oli aika etova olo kun en ehtinyt syödä, olo pysyy aika ok:na jos vaan syö säännöllisesti, vatsan turvotus, väsymystä myös on ja siihen ei ainakaan auta se että joka aamuyö herään ja en saa unta pitkään aikaan, tää on kai sitä luonnon koulutusta taas tuleviin yöheräilyihin... Oireita varmaan tulee lisää kun viikkoja kertyy, esikoisesta voin todella huonosti jostain olikohan rv 8-9 eteenpäin tosi pitkään.

Ultraa olen miettinyt että ehkä voisi käydä reilun parin viikon päästä jotta näkee että onko kaikki ok ja onko oikeassa paikassa.

Sötnos ja toinen tyyppi 4+5
 
Voimia Jaana, KSK ja Rontti!:hug: Älkää vielä luopuko toivosta!
Ihania uutisia Pienellä tytön tylleröllä:heart:

Itse en ole nyt kirjoitellut, lukenut vain teidän juttujanne. Huomenna olisi varhaisultra ja on sellainen olo, etten haluaisi mennä.:| Oireet ovat melkein täysin kadonneet ja viikkojakin on ihan liian vähän (n. 5+4 huomenna, äitipolilta kutsu kävi jo) Pelottaa, ettei siellä näy mitään. Nämä alkuraskauden pelot on inhottavia. Muistan kyllä esikoista odottaessa pelänneeni myös.
 
Mamille varmaan jo selvinnyt ettei ultrassasi tod.näköisesti näy kuin se pussukka ilman alkiota.. Ettet toivo liikoja ja sitten pety/säikähdä siellä ultrassa. Mutta saahan siinä vahvistuksen että raskaus on kohdussa oikeassa paikassa :)

Itseä lohduttaa nyt ajatus että monella muullakaan (nettiä selanneena) ei ole näkynyt 6+ viikoilla muuta kuin se pussi ultrassa. Oireita kuitenkin vielä on. Pahoinvointi, unettomuus, kipeät ja muhkuraiset rinnat, päänsäryt ja nyt uutena oireena joka on tuttu kaveri jo muista raskauksista: Jopa kahvin keittimen haju keittiössä oksettaa ja voin sen läheisyydessä pahoin :LOL:

mitään kovempia kipuja ei enää ole ja vuotoa ei minkäänlaista.. uskallan nyt varovaisesti sitä alkiota ens viikolle saapuvaksi toivoa kuitenkin..
 

Yhteistyössä