.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Täytyypäs raportoida tännekin..Oksensin äsken 1. kerran! Jeee! Se tuli kun join seissyttä kahvia tyhjään mahaan,niin ei ihmekään..tulkitsen tämän kuitenkin niin,että pikkuisuus ei hyväksy kahvia.. : ) Ja onhan se tietty asia että sikiö ei pysty täysin käsittelemään kofeiinia,joten varovaisuus on tarpeen.Muutenkin tuntuu että ei pysty sitä kahvia juomaan.Saa nähdä toistuuko oksentelu..helpolla olen päässyt ainakin tähän asti..
 
nyt on sitten isomman vuos neuvolassa varattu ittellekkin aika sain sen jo ens viikon perjantaina viikkoja on silloin tasan 7. torstaina on ultra niin tietää ainakin että onko mahassa pikkunen :)

oireet edelleenkin samanlaiset kuin muissakin raskauksissa eli oikeestaan ei mitään. pienta etovaa oloa välillä ja vessassa täytyy ravata useammin. vois kerran vaikka oksu lentää niin tietäis miltä sekin tuntuu! vaikka onhan sitä välillä oksuiltu,mutta ei raskauksien aikana.

nyt pitäis sitten jaksaa viikko vielä niin saa selvyyttä asioihin :)

huisp& masukki 6+0
 
mymosa
Sen verran tuun nenääni tunkemaan vieraaseen pinoon, että Johanna toivottavasti yllätyksesi säilyy huomiseen :) En minäkään kertonut miehelle vasta kuin olin apteekin omaan saanut kunnon plussan ja sitä ennen olin melkein viikon jo kerennyt testailemaan, mitäpä se mun testaustiedoilla ois tehnyt. Ja tuollanen paketoitu digiyllärihän on ihana lahja.

Ja sitten piti vielä tuosta, että mulla on aiemmat 7 ja 4 vuotiaat, eivätkä tiedä vielä, mennään sentään jo 15+5, jos mahdollista niin kerrottaan vasta rakenneultran jälkeen joka 4viikon päästä.
 
mymosa Kiitos tsempeistä! :D
Tän päivän kun malttais olla hiljaa... (onneks meen töihin ja mies iltavuoroon!)
Ja voin saman lahjan hyödyntää vielä omalle isälleni sitten (tuleehan hänestä sitten vaari :D ) jos miehen kanssa päätetään heille kertoa. :)
Tsih, on tää jänskää... :heart:
 
Juu-u,olen minäkin näköjään herkistynyt kun aloin itkeä kuvasta,jossa mieheni pitelee 2 kuukauden ikäistä esikoistaan.. :, ) Tänään uskaltauduin juomaan kuitenkin yhden kupin kahvia,aika laihaa sellaista.Ja en oksentanut tänään..maanantaina olis taas neuvola,olis se upeaa jos ne sydänäänet kuuluisi jo,mutta en oikein usko..Tänään tuli 8 rv täyteen.
 
Pahoinvointi helpotti ja olo aikasta hyvä. Liekkö huono vai hyvä merkki, en tiedä, mutta oon kyllä iloinen ettei tarvihe oksennella enää!! kauhea kytö ois ollut paikalliseen muutamalle ja laulamaan, mutta katsotaan sitten ens vuonna tähän aikaan seuraavan kerran....:p
 
Hyvää isänpäivää vaan kaikille tuleville hellemasuillekin!!

Mä koitin tossa vähän lukasta tota pinoa ja tutustua ihmisiin. Mä olen hakenut tohon kerhoon, koska mielummin juttelisin suljetussa yhteisössä. Että liittäkää joku mut mukaan, kiitos! Vielä sanoi mulle ainakin, etten kuuluisi kerhoon.

Täällä isänpäivänä herätettiin isi korttien kera aamupalalle. Meidän isi ei halua aamupalaa sänkyyn, joten laitettiin se hälle valmiiksi pöytään. Pojat 5,4 ja 1 vee auttoivat isiä syömään aamupalan =) Poikien puolesta ostin isille lahjakortin tatuointiliikkeeseen. Hän kun on halajannut samanlaisia tähtiä itselleen, kun mulla on meidän pojista tatuoituna. Omaa isää juhlitaan pikkuveljen luona syödessä. Yhteistuumin tehty ruokia ja se on sitten lahja meidän isilleja isoisälle.

Onkos muilla jotain isänpäivän perinteitä?

Täällä pahoinvointia vasta ilmassa, mutta viikotkin on niin alussa, et kyllä se kerkee sieltä tulemaan. Mä taidan vielä painella muussin tekoon (lapsille tänään tarjolla muusia ja lihapullia, heille tuskin maistuu chilimaustetut lohkoperunat kera lihan..).

Neljäs? ja pampula 4+4
 
Hei.
Mukaan tulisi äiti 29v/ kolme tytärtä+ 1 km(2008)/KYS

La olisi laskureiden mukaan 18.7.2012! eli nyt rv 4+5

Ihanaa lukea samassa tilanteessa olevien mietteitä=)
Itse tiesin olevani raskaana jo ennen plussa testiä, ja senpä takia testejä tulikin kulutettua jotain 15 kpl=) (hullua!, tiedän)
Oireet alkoi jo tosiaan silloin. Painon tunne alamahalla, iltaripuli, ajoittainen kuvotus (pakko syödä koko ajan), selkäkipu, pissatus ja hirveä hiki.
Onnea kaikille meille!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa äiti25 ja tervetuloa jännäilemään! :wave:

No nyt on mieskin päivitetty ajantasalle. :) Ostin kortin missä lukee etupuolella: "Tahtoisin sinulle lahjoittaa pienen onnen hetken." Ja taakse kirjoitin: "Toive suuri toteutuu, kunhan koittaa heinäkuu. Salaisuus ei pysy kauaa, meillä odotetaan vauvaa. :heart:"
Tuntui olevan mielissään. :) Sanoi muka arvanneensa jotain mut ei oo kuitenkaan kysyny et noikohan olis... Huomenna jos soittelis neuvolaa/ultra-aikaa ni josko tää menis paremmin tajuntaan.
Ei kerrottu miun vanhemmille tänään, ootellaan varmaan ainakin se ultra varmistukseksi. Olis tietty hyvä joululahja jos malttas olla sinne asti hiljaa.. ;)
 
Hei Heinäkuiset!
Uskaltaisinko jo mukaan tähän pinoon... Raskaustestejä tein 9 kpl, ja pikkuhiljaa on pakko uskoa, että raskaana tässä taidetaan olla=) (äiti25 voitit parilla testillä:LOL:)
Omien laskujen mukaan olisin nyt 4+3 ja la olisi tuolla jossain 20-22.7. Ultrassa sitten varmistuu, kun ei ole säännöllistä kiertoa takana.

Perheeseen kuuluu mies, kaksi kissaa ja esikoinen 1v 10kk.

Raskausoireita on vain rintojen aristus ja väsymys. En ole vielä uskaltanut soittaa neuvolaan, enkä kertoa läheisille. Mies tietää kyllä. Ennen esikoista mulla oli km rv 6, siitä varovaisuus. Mutta silloin raskautestien viivat oli tosi hailakat, ja nyt selkeästi vahvat. Koputan puuta.

Tekisi mieli kertoa kaikille ja heti:D
Terveisin

mami2010/25v./2.lapsi/OYS
ja la. 20.7?
 
Kävin äsken lääkärineuvolassa.Otettiin papa-koe..Sydänääniä yritettiin kuunnella mutta ei ne vielä kuuluneet.No nyt onkin vasta 8+2,ja mulla on vielä pitkähkö kierto (32-34).Neuvottiin tulemaan ensi viikon lopulla kuuntelemaan sydänääniä,josko kuuluisi.Ultra tosiaan on vasta 28.12. ja seuraava "virallinen" neuvolakäynti vasta sen jälkeen..mutta kyllä siellä hyvää huolta pidetään odottajasta,ei voi muuta sanoa. : )
 
Hola! :)

Tervetuloa kaikille uusille!:flower:

Kotona jälleen! :) Päivittelin tuon etusivun listan, että kaikki uudet plussanneet pääsevät mukaan. Tarkistakaa tietonne ja laittakaa infoa punaisella ja boldattuna, mikäli on jotain korjaamista. Olette kirjoitelleet niin ahkerasti, että toivottavasti hoksasin kaikki päivittää mukaan. :)

Uusille vielä tiedoksi, että SuperMario on kerhon perustaja, joten hänelle päin kannattaa huhuilla mikäli kerhoon liittyminen ei onnistu. :) Ja jutellaan toki täälläkin, ettei palsta ihan kokonaan hyydy. :D

Loma meni ihan kivasti, tosin salarakas ei ole enää niin salainen... ;) Äitini narautti mut, kun illallisella olisi ollut tarjolla viiniä ja juomattahan se jäi. Vannotin kyllä olemaan hiljaa. Ja ilouutiset kulkivat myös etelän maille - musta tuli jälleen täti, kun siskoni sai pikkuisen tytön maanantaina. :heart: Tippahan siinä tuli linssiin...


Brita ja salarakas 6+6
 
Jos miekin uskaltautuisin mukaan. Viikonloppuna raskaustestiin ilmestyi viimeinkin kaksi viivaa, eli raskaana ollaan. Ja hullunahan oon tietenkin muutamalla testillä vielä varmistellut asiaa.. ;)

Omien laskujeni mukaan tänään on rv 4+1, ja laskettu aika tulisi olemaan 22.7.
Perheeseen kuuluu mies, kaksoset (02/10), koiruus ja minä. Eli jos kaikki menee hyvin, niin ikäeroksi tulee noin 2v 5kk. Kotona olen vielä lasten kanssa, ja nyt kun tärppäsi, niin en mene töihin ennen kuin kolmas syntyy.

Yhdelle kaverille olen jo kertonut, muille kerromme varmaan vasta ultran jälkeen.

Oletteko muut miettineet, että aiotteko käydä varhaisultrassa? Tai oletteko jo käyneet? Edellisessä raskaudessa en käynyt, nyt mies ehdotteli eilen, että voitaisiin käydä. Kai sekin on jo vähän innostunut, vaikka rauhallisena miehenä ei yhtäpaljon intoilekaan kuin minä..

Kati82/29v/3.lapsi/NKL/la 22.7.
 
Voisin varauksella liittyä tännekin, marraskuussa plussanneisiin jo kirjoittelin..

Eli mä sain tänään jonkinmoisen plussan, kp 26/27-28, rv 3+5 mun laskujen mukaan. Aattelin tossa loppuviikosta testailla uudemman kerran jos ei menkat ota alkaakseen. Ei oo kyllä vuodessa ollut yhtään haamua + tässä kierrossa oli heti ovulaatiosta asti semmoinen erikoinen olo että olis voinut tärppää :)

Jos loppuviikon testit on samaa mieltä tänpäiväsen kanssa, ni sitten varailen neuvola-aikaa :) Mutta tällein edellisista menkoista laskettuna LA olis 25.7.2012 ja taapero olis meille ensimmäinen. Mä oon vielä pari kuukautta 22v ja mies olis lapsen tullessa 25v.
 
Aika hiljaista on keskustelu täällä, kaikki on varmaan siellä kerhon puolella jutustelemassa :)

Onnea kaikille uusille plussanneille:) Kiva että tulee lisää odottajia mukaan! Meillä on vieläkin siis arvoitus tuo laskettu aika, torstaina on ultra-aika, toivottavasti siellä näkyisi sitten sydämenlyönnit ja saisi jonkun lasketun ajan, vaikka lääkäri kyllä viimeksi sanoi että lasketun ajan voi antaa vasta rv. 8-9 kun pystyy tarkemmin mittaamaan vauvaa:O Aika outoa musta kun muissa raskauksissa kun oon käyny varhais ultrassa ni lääkärit on pystyneet rv. 6 antamaan tarkan lasketun ajan... No senpä näkee ja kuulee sitten torstaina, kovin hitaasti vaan kuluu nämä päivät :)

Kiitos Brita listan päivityksestä, mun tiedot ainakin oli ihan oikein! Kiva että teillä oli mukava loma!

Täällä on alkanut myös pahoinvointi :( Tuntuu oudolta ja mietityttääkin kun ei noissa kolmessa aiemmassa raskaudessa ole ollut tälläistä pahoinvointia, nyt kuvottaa pitkin päivää ja se alkaa ihan yllättäen ja loppuu samoin. Oksentaa ei ole tarvinnut onneksi, ainakaan vielä. Pojan odotuksessa ei ollut yhtään pahoinvointia, tytöillä oli mutta sekin oli paljon lievempää kuin nyt. Onko teillä muilla joilla on enemmän lapsia niin ollut eri raskauksissa erilaista pahoinvointia? Ei oikein tee mieli syödäkään mitään vaikka normaalisti mun tekee varsinkin iltaisin mieli kaikkea hyvää :) Olen koittanut silti syödä edes jotenkin terveellisesti kun imetän vielä, on varmaan aika rasitus elimistölle olla raskaana ja imettää, oonkin miettinyt että pitäisikö se imetys nyt lopettaa, ajattelin kysyä lääkäriltäkin mitä mieltä se on.

Hippuliina ja yllätys
 
Josko pienin varauksin uskaltautuisi mukaan. Mulla oli clomikierto, jonka ultrassa ei löydetty toista munasarjaa. Lääkärin mukaan se tarkoittaa yleensä huonoa vastetta hormoneille, mutta joku vaste on tullut, koska perjantaina tuli plussa testiin. :) nyt hieman kuitenkin epäilyttää, että onko kaikki hyvin. Jonkin verran alavatsakipuja on ollut, muuten ei oireen oiretta. Mutta reippain mielin siis liityn joukkoon. 2.12. on ultra, jossa viimeistään varmistuu onko kaikki niinkuin pitääkin.

Muoks. Töissä koneella onnistui tietojen laitto punaisella. =)

Kuume/29v/2.lapsi/TAYS/la 19.7?

Kuume ja Nyyti:heart: 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Taidanpa liittyä joukkoon, eli isänpäivänä plussattu :) Mies oli niin onnessaan,
meinas seinille hyppiä<3
Oireita on lievä kuvotus, ruoka ei meinaa maistua, itkuherkkyys, alavatsan juilintaa..
Loppukuusta olisi ensimmäinen neuvola :)
Minäkin yritin sinne suljettu kerhoon liittyä..

Hannahi/22v/ensimmäinen/LS/ LA 9.7?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikki uudet!

Muutama onkin täällä kertonut oireistaan/oireettomuudestaan.
Mäkin aikaisemmin kerroin, ettei oireita ole ollenkaan. No joku viikko sitten alkoi pahoinvointi ja kuvotus, joka on pahimmillaan aamulla. Tuntuu, että koko ajan täytyy syödä, tai muuten oksettaa. Varmaan paino lähtee nyt reilusti nousemaan, kun koko ajan syön... No eipä sille voi mitään. Tämä pahoinvointi on tosi outoa, koska esikoista odottaessa ei ollut mitään oireita! Lupailisko tämä nyt sitten tyttöä, kun esikoinen on poika? :) Varhaisultraan en tosiaan näillä näkymin ole menossa, vaan odottelen sinne np-ultraan, joka on todennäköisesti ennen joulukuun puoliväliä. Mulla on kyllä tuo koti-doppler, jolla ajattelin kokeilla saada sydänäänet kuuluviin muutaman viikon päästä.
 
Moikka kaikille! Jos joukkoon mahtuu niin voisin varovasti liittyä mukaan.. :)
Tässä kuuden päivän sisällä olen kahteen testiin saanut himmeän viivan. Soittelin sitten neuvolaan ja tänä aamuna kävin jättämässä pissanäytteen. Soitin tuloksista aamupäivällä ja plussaahan se oli sielläkin näyttänyt. Joten nyt saatu sitten jonkinlainen varmistus uudelle vauvalle. :) Vielä hyvin varovasti iloitsen tästä, mutta todella onnellinen olen. Ennestään meillä on 1,5v tytsy. :)
Lasketusta ajasta en ole varma, ekat neuvolat 30.11 ja ultrat vasta sitten aikojen päästä. :D

Riikka90 15.7.2012? /21v/ toinen / mks / ?

Riikka (viikoista ei hirveesti hajua vielä, oisko joku 4 :)
 
Viimeksi muokattu:
Varovasti minäkin ilmoittautuisin mukaan, juuri plussan tehneenä :). Meinasin kyllä vielä loppuviikosta jokin aamu tehdä uuden testin. Vähän on hölmistynyt olo, kun ekasta nappasi, toivottavasti kaikki vaan meneen hyvin ja pikkuinen pysyisi matkassa. Neuvolaa ei ole kiire varata, jos katselin esikoisen neuvolassa sitten itselleenkin aikaa. Np-ultra jossain vaiheessa varata, kun kaipa se edelleen itse varataan.
Ennestään meillä on melkein 2-vuotias tyttö.
Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 21.7.

Kattiina/26v/toinen/MKS/21.7.2012?

Riikka, täytyy heti udella, kun huomasin, että on sama synnytyssairaala, niin oletko Mikkelistä vai lähikunnista?
 

Yhteistyössä