.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Pieni tytön tylleröinen Mä pääsin ultraan siis sen takia kun ei oo edellisen synnytyksen jälkeen tullut selviä kuukautisia, vaikka siitä on jo yli vuosi :) Neuvolantäti lähetti ultraan vaikka sanoin että tuskin on raskaus vielä kovin pitkällä kun edellisen kerran olin testannu viikko aikaisemmin negan ennen kuin sain plussan. Olin ihan kunnallisella gynellä, mukava lääkäri oli ja sano et luultavasti raskaus rv4-5 on nyt, mitään tuon tarkempaa ei osannut sanoa vielä. Toiveikkaana ensi viikolla sit uudestaan! Muistaakseni rv 5+5 voi näkyä sydänäänet jos on hyvä näkyväisyys, voi olla kyllä että muistan väärin... Toivottavasti saat jotain varmuutta myös odotukseen :)

U2
Sanoisin PTT, että liian aikaisin ja turhaan menet. Voi näkyä pelkkä ruskuaispussi ja sitten viikon ihmettelet ja vietät unettomia öitä.. että onko vain tuulimuna vai alkaako siellä uusi elämä... Noooh, tämä on vain mielipiteeni ja itse menisin vasta kun pisimmän kierron mukaan olisi rv 7 täynnä, silloin jo näkyisi mahdollisesti sykekin... Tsemppiä kuitenkin ja tulethan kertomaan uutiset!! :)

Käyn täällä vähän alustavasti huhuilemassa, että saatan piakkoin liittyä seuraanne.. Pari päivää on ollut kestokuvotusta ja pieniä tuntemuksia kohdussa.. Vielä en ole uskaltanut testiä tehdä, kun ei taida vielä edes näkyä jos siellä jotain on.. :) La:ksi tulee 20. tai 22.7. riippuen siitä laskevatko menkkojen mukaan vai hedelmöityspäivästä, se kun on tiedossa..

Esikoinen on 4/11, eli jos nyt tärppäsi niin ikäeroa tulee reilu vuosi.. Mitenkään suunnitelmallisesti ei olla yritetty uutta alulle, eikä tässä nyt ole ehtinyt kuin kolmet menkatkin vasta tulemaan... Kaksi kertaa ollaan menty "riskillä" ja näyttää vahvasti siltä, että viimeisin kerta sitten tärppäsi..

Palailen viimeistään ensiviikolla kertomaan miten kävi.. :) Kaikille jo plussanneille hirmusti onnea ja vauvaliimaa :)

-Minki-

Minun tapauksessa kasvava maha lisää kipuja, mutta toisaalta kun viikkoja on enemmän saan kipulääkettäkin paremmin.

Onko muilla ollut vatsan seutu tosi kireä? Mahallaan nukkuminen tuntuu pahalta ja asennon vaihdot tuntuu kummalta. Nyt on alkanut kaikenmaailman nippailut ja menkkajomotukstakin jossain määrin. Lisäksi on huono olo ja rinnat aivan kamalan kipeät (jos en paremmin tietäis mistä on kyse niin luulis niiden tulehtuneen). Palelen myös koko ajan. Oireet on tosi voimakkaat näin vähille viikoille. Varsinkin tuo kohdun kireys ihmetyttää näin aikaisessa vaiheessa.

Kaverille paljastin tän homman kun se oli musta tosi huolissaan. Mies nakkas mut sinne kylään ja itkin jo sisään mennessä ihan holtittomasti ( hällä on muutaman kuukauden ikäinen pieni poika jonka ulkona olleet vaunut aukaisi hanat tällä kertaa). kaveri luuli et meillä on miehen kanssa jotain kamalaa sattunu ja pakko oli selittää mistä sitä volistaan.. Kaveri sitten kertoi että tänne kylälle on hommattu ultra neuvolaan ja silloin viikolla 9-10 kun on eka neuvola, tarkistetaan sitten missä paikassa sikiö on ja kuunnellaan syke.Mietin välillä sitä varhaisultraa jos kunnallinen ois menny tammikuulle, mutta kyllä minä nyt jaksan oottaa, kun pääsee ekassa neuvolassa jo kurkkimaan otusta.

Heippa kaikille! :wave:

Uskaltaisinkohan minäkin nyt sitten liittyä tänne, laitan tähän nyt ensin nämä tiedot ja sitten höpöttelen enemmän!!! :D

kolmannen haaveilija/29v./kolmas/HYS

Eli niin kuin tuossa jo ilmoitinkin kolmatta odottelen...hieman kauhun sekaisin tuntein...takana kaksi peräkkäistä keskenmenoa. Ensimmäinen 01/11 rv 6 ja toinen sitten 06/11 rv16...
Sen jälkeen sitten syönnyt e-pillereitä mutta sitten ne kai aiheutti sen, että kierto meni sekaisin...vuodin 4viikkoa yhteen soittoon...no sitten taas ei vuotoja alkanut kuulumaan ollenkaan ja tein testin, niin plussahan sieltä ilmesty...
Siksi tuo LA on hieman vaikea arvioida ennen ensimmäistä ultraa mutta jos lasken ns. "odotetuista" menkoista niin LA olisi 13.7 :heart:

Nyt vaan niin toivon että tämä pysyisi jo matkassa mukana, eikä lisää enkeleitä tulisi, niitä kun on jo nuo kaksi liikaa :'(

Oireista sitten... Palelu/vilunväristykset...hyrr...mutta sitten töissä hiki virtaa kun tekee jonkun ihan pienekin homman. Ajoittain väsymys, rintojen arkuus jo hyvin varhaisessa vaiheessa...alavatsan nippailut ja menkkamaiset juilinnat sekä tämä kiukku/ärtymys sekä itkuisuus... Ihokin muuten ainakin minulla rasvoittuu normaalia enemmän ja näyttää koko ajan siltä että olisi likaiset hiukset vaikka juuri ne olisikin pessyt.:whistle:

Esikoisella sydänäänet kuultiin ensimmäisellä neuvola käynnillä 9+3 ja tokan kanssa toisella neuvola käynnillä 13+6...

Moikka! Jes,sain neuvola-ajan heti torstaille,maanantaina varasin ajan.Niin..kuunnellaanko neuvolassa siis sydänääniä muutenkin kuin ultralla? Siis onko siihen toinenkin keino? Kova hinku olis saada tietää onko pikkuinen elossa..kun se kohtukuolemakin on mahdollista eikä niin harvinaistakaan..Mietin tässä vaan että ultraan pääsen vasta joulukuussa (kääk!) niin haluaisin tosiaan tietää aikaisemmin että kaikki on kunnossa..ennen en uskalla kertoa appivanhemmillekaan..(en halua että mun miehen ex-vaimo saa tietää,jos käy huonosti!) : /

Morning Butterfly neuvoloissa ei usein ole ultria. Joissakin on, joissakin ei. Yleensä neuvolassa sydänääniä kuunnellaan dopplerilla. Se on sellainen laite joka laitetaan mahaa vasten ja siitä kuuluu sydämenäänet. Tämä laite ei löydä sydänääniä yleensä ennen 10. raskausviikkoa, joten näin alussa neuvolassa ei edes yritetä kuunnella sydänääniä dopplerilla. Hyvässä lykyssä jos teillä sattuu neuvolassa olemaan ultra, ne katsoo sillä onko masussa ketään.
Aika monet varaavat nykyisin itse yksityiseltä puolelta ajan varhaisultraan, jossa nähdään onko kaikki kunnossa. Kunnallisella puolella ei tätä mahdollisuutta tarjota, vaan ensimmäinen ultra on np-ultra n. 12. raskausviikolla.

Kiitos tiedoista! Helpotti kummasti mieltä..vaikka joudunkin sitten odottamaan joulukuulle niitä sydänääniä..mulla ei ole varaa mennä yksityiselle..ehkäpä pyydän kuitenkin hoitajaa kokeilemaan jos kuitenkin kuuluisi syke sillä dopplerilla.. : ) Mulla on kuitenkin jo 8. viikko menossa..

Oho, olettepas aktiivisia kirjoittelijoita! :D
Heti meinaa tippua kelkasta.. En oo vieläkään miehelle möläyttänyt, jos ei aamupahoinvointi yllätä niin toivon et saan sunnuntaille asti pidettyä salassa. :heart:
Tänään mietin tuota omaakin varhaisultraa..
Tänään ois omien laskujen mukaan 4+0 (luulen) ni mietin et josko tonne veronpalautuspäivän tienoille sais sen ultra-ajan sit... :D (satasen paukku taas..)
Ni alkas olla viikot kohdillaan. Ja varmaan pitäs sitä neuvolaakin sit..
Tekis mieli oottaa toi ultra ensin ja sit vasta varata toi neuvola, kesällä jouduin soittamaan et "en tulekaan..." Kamalaa. :(

Oireita ei juurikaan ole vielä; palelu, tukkoisuus, nännit turvoksissa ja arat, NÄLKÄ!, väsyttää.. Ja en tiedä miksi mut ehkä toivoisin poikaa.. Kumpi vaan kyllä käy. :heart:

Täällä kans yksi heinäkuun hellemasu.. Plussasin viime tiistaina (todellinen ylläriplussa) ja vieläkin on tosi epätodellinen olo :D

eli siis:

masuylläri/24v/toinen/kotona

Oon laittanut tuonne suljettuun kerhoon pyyntöä, mutta ainakaan vielä en pääse siellä keskustelemaan.. toivottavasti pian :)

Meillä siis uusperhekuvio ja kun tämä tuorein tapaus sitten heinäkuussa saapuu, niin saman katon alla neljä alle kouluikäistä lasta. Mutta se on vain ihanaa!

Hei kaikille ja onnea uusille plussaajille! Alkaapas heinäkuisia jo olemaan :)
Täällä alkanut raskaus riehua oikeen kunnolla, eipä ainakaan unohda että raskaana ollaan. Nimittäin pahoinvointi on tullut kuvioihin mukaan. Ja oikeestaan tuo huono olo seuraa vähän koko päivän mukana, vaikka en (onneksi) ole oksentanut kertaakaan. Mutta päivät on aika rankkoja tän pahoinvoinnin kanssa, pala kurkussa kokoajan. Väsymys on aivan järjestön, olen yleensä ilta virkku, mutta nyt olen nukahtanut jo alkuillasta monena päivänä sohvalle. Ja rinnat on saaneet aivan uudet ulottovuudet, on kasvanut aivan hillittömästi, ei meinaa enää ne suurimmatkaan rintaliivit mahtua, joten viimistään viikonloppuna on pakko lähteä rintaliivi ostoksille. Vähän kauhistuttaa tää rintojen kasvu, millaisetko on sitten kun maito nousee :D Nyt meinaan ottaa jo kiinni niitä mittoja mitä oli esikoisen synnyttyä imettäessä. Ja joku jo mainitsikin että on kylmä, niin KYLLÄ. Aivan järkyttävän kylmä kokoajan, peiton alta ei meinaa päästä mihinkään.. hrrrr..

Ihanaa ensimmäisten viikkojen ihmettelyjä kaikille ! :)

Cristall 6+0

Heipä hei ! Vieläkö mahtuu mukaan? :)

Ekana, onnittelut kaikille plussasta!!! :)

Täällä ois Yhden lapsen äippä, esikoinen syntyi 2010 maaliskuussa.
päätettiin lokakuun (2011) aikana että toinen sais tulla jos on tullakseen ja jätettii ehkäsy pois, tärppäsi ekalla, niinkuin esikoisestakin.. toivomme vain että kaikki menee hyvin :) Ei kerrota tästä raskaudesta kellekkään ennen 13 viikkoa, ainakaan ei olis tarkoitus :)!

ootteko vielä raskaus oireillu? :) itse vasta 4+2 tänään, ja itsestä kyllä osaa lukea jo useammankin oireen, jatkuva pissahätä on yks! :D

joten: Mirkelo, 22v , Toinen , TAYS , oloista en näin aikasin silti osaa sanoa, mut päivitellää sitä myöhemmi ;)

Taidan minäkin liittyä tänne joukkoon... eli Ullis / 29v / toinen / KOKS.

Testin tein viime viikon loppupuolella kun menkat oli viikon verran myöhässä. Vaikkakin olin jo ilman testiäkin ihan varma, että raskaana ollaan. Ihana juttu. Esikoinen täyttää nyt tammikuussa 2 v eli ikäeroa tulee mukavat 2,5 vuotta. Laskettu aika on vähän hakusessa vielä, mutta varmaankin heinäkuun alkupäiviin ajoittuu.

Neuvola-aikaakaan en ole vielä tilannut, enkä osaa mistään ultrista edes vielä haaveillakaan. Mennään päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tuleman pitää. Jotenkin tämän toisen kanssa on alkuodotuskin ihan erilaista.

Salassa aiotaan asia pitää niin kauan kuin mahdollista, eka raskaus pysyi mun työpaikalla salassa aina rv 18 saakka, sitten vasta ekat huomasi asian.

Toivon, että tämä raskaus on yhtä helppo ja vaivaton kuin ekakin, olin ekasta ihanäitiysloman alkuun asti töissä ja vissiin vain 2 päivää sairauslomalla koko raskausaikana, vaikka työ on fyysisestikin rankkaa. Ekan kanssa ei ollut mitään pahoinvointeja tms, toivon ettei nytkään tule.

Tein tänään, öö, monennenkohan testin:D...ja viiva vahvistuu, joten kaitpa se on vaan uskottava, joten mut voi lisätä listaan: JA82 / 29v / neljäs / LS LA12.7.. Meillä tulee 13 kk ikäeroa näiden nuorimmaisten kanssa, mikäli kaikki menee hyvin. Isommat ovatkin jo koululaisia.

Paljon tarrasukkia kaikille pikkuisille matkaan :heart:

JA & Kurmu 4+5

mulla ei ole kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ollut pahoinvointia nimeksikään, mutta nyt on JA KUNNOLLA! Aamut menee jotenkin, mutta puolen päivän jälkeen alkaa kuvotus ja pahenee iltaan. En saanut lapsille ruokaa laitetuksi kun se jauhelihan paistaminen hais niin kuvottavalle, että oksentelin pitkin iltaa. Nyt juon vichyä ja syön VAROVASTI mandariinin ni sais nukuttua nälältään. Miten voi nälättää ja oksettaa samaan aikaan!! Ei pysy kauaa tämmöinen raskaus salassa jos tämä pahoinvointi ei hellitä. Tämä on kamalaa, ei muuta :$

itse tiedän ainakin tasan tarkkaan koska seksiä ollaan harrastettu minä kiertopäivinä,ja sen koska viimeset menkat alkoi..tiedä sit kummasta katsotaan ja lasketaan..voi vitsit mua alkaa jännittään,pe aamusta on se ultra!!!

ootteko nähneet jo vauvaunia? mä näin toissayönä ekan vauva unen,sitä en kyllä nähny oliko poika vai tyttö,mut se pieni nyytti oli mun sylissä,ja sil oli tummat hiukset

eilen illalla tulikin tuli taas itkettyä...ei ollut ees syytä..mua vaan alko itkettään....en tykkää yhtään jos koko raskausaika menee siihen et oon niiin herkilläitkemisen suhteen.

illalla katselin vielä tyttöjen neuvolakortteja,koska oon käynyt ekan kerran,rv8 ja rv10 viikoilla. ja olihan siellä ultra kuviakin.

Taas linjoilla reilun viikon nettitauon jälkeen ja tännehän oli tullu vaikka kuinka tekstiä ja uusia heinäkuisia :). Onnittelut plussauksesta kaikille! Olipas homma kahlata monta monituista sivua tekstiä päästäkseen taas kärryille..

Mä olin lomalla ihan varma, että kesken meni, kun kaikki oireet loppu kuin seinään. Taisi olla vaan lugesteron lopettamisesta johtuvaa, kun loppuivat pari päivää vikan palleroisen jälkeen. Pakko oli heti kotiuduttua käydä ostamassa viikkonäytöllinen digitesti ja tulihan siihen 3+, eli ihan oikeissa mennään. Nyt on ollut eilen ja tänään kuvotusta ja aamulla sai pariin otteeseen yökkiäkin. Tässä mittakaavassa se on vaan positiivista kun on oireita!

Neuvolan uskalsin varata testin jälkeen kuun loppuun ja 21.11. menen varhaisultraan. Ei millään malttaisi odottaa, mutta onneksi esikoisen kanssa touhutessa aika menee nopeasti.

Tilke 5+4

Johanna26,ihmettelen kyllä että miten voit olla kertomatta miehellesi,että olet raskaana,edes pari päivää! :eek: Onhan hän mitä suurimmassa määrässä osallinen.
haaveissa3,kauheaa varmasti kokea keskenmeno niin myöhään kuin 16. viikolla.Sehän on jo melkein puolivälissä..toisaalta ei sekkään ole kovin harvinaista,oliko se n. 4 % mahdollisuus että siinä vaiheessa menee kesken..

Morning Butterfly Kyllä, onhan hänkin tässä ihan yhtä osallisena kuin minäkin. Mutta kun tuo isänpäivä sattuu olemaan sopivasti tässä lähettyvillä niin yritän ajoittaa kertomisen sinne. ;) (onpahan ikimuistoinen isänpäivä, toivon)
Meillä vaan kun oli tuossa kesäkuussa keskenmeno niin ei tästä oikein osaa vielä itsekään juhlia... En usko ennen kun näen sykkeen ultrassa. (tai alkaa pahoinvoinnit tms.) Niin alkuviikoilla mennään vielä.
Eikä tässä ole enää kun muutama päivä, eihän tämä tilanne toivottavasti miksikään muutu sunnuntaita kohti. ;)
Ja kaikki saavat tehdä tavallaan, itse haluan hoitaa tämän nyt näin. :)

Ja tervetuloa uusille myös minun puolestani, alkutaipaleellahan tässä kaikki vielä ollaan!! :)

Heippa! :) Mulla on ikää tällä hetkellä 20v ja meillä on tyttö joka täyttää joulukuussa vuoden, eli siis toinen lapsi tulossa :) Synnytyssairaala taitaa olla taas tuo Malmin terveydenhuoltoalue. Kävin tänään ultrassa ja 6+1 on viikkoja , siellä pieni sydän löi <3 Kuukautiset oli sen verran sekaisin että niistä on turha laskea, ne nimittäin oli viimeks elokuussa :D

Yökötysolo on hirvee aina aamuisin johonkin klo 10 asti.. Eikä pysty syödä muuta kuin jogurttia tai jäätelöä , muuten kyllä lentäis laatta jos jotain muuta yritäisin suuhuni tunkea. Siinä klo 10 jälkeen kyllä sitten pystyn yleensä syödä jo jotain muutakin.

Muokkausta: Niin ja laskettu aika on 3.7 :)

Viimeksi muokattu:
Heippa!

Alustavasti tänne ajattelin jo kirjoitella, maha paisuu mutta LA on vielä hieman hakusessa. Varovaisen arvion mukaan aivan heinäkuun alussa saataisiin vauva maailmaan, mutta huomenna on neuvola ja varmistellaan sitä :)

Vaikka pienellä paikkakunnalla asun, niin kyllä täällä on ultra neuvolassa. Oli melkoinen yllätys kun positiivisen raskaustestin jälkeen mentiin varmistamaan asia neuvolaan ja siellä lyötiinkin pöydälle makaamaan :D Tuleva isukki oli aivan fiiliksissä nähdessään olemattoman pienen tulokkaan kuvaruudussa :D

Sitä vain ovat kaveritkin ihmetelleet, että kun noita neuvolakäyntejä on niin tiuhaan.. Nyt olisi varovaisen arvion mukaan 6. viikko menossa, viime viikolla kävin neuvolassa ja nyt taas ollaan menossa.

Pahoinvointia on, taisin saada raskauden kaupanpäällisinä vielä migreeninkin, josta en ole koskaan aiemmin kärsinyt :D Saas nähdä, kuinka sitä pystyy näillä oloilla olla töissä. Tänään ensimmäisen kerran jouduin häipyä töistä ja päivä on mennyt tehokkaasti sohvalla- enkä vieläkään jaksa nousta. Aivan karmea olo. Vettä kulutan kuin paloauto ja vessaan johtaa jo selkeä lattiaan painautunut ura :D Eniten ketuttaa nousta öisin vessaan, se kun on kääntänyt unirytmin sellaiseksi että nukahdan 9 aikaan illalla ja olen pirteänä pystyssä ekan pissareissun jälkeen 4-6 aikaan :D

Paljon uutta ja jännää, ikää on 21 ja eka vauva tulossa. Tuntuu hassulta kun kaikki hehkuttavat ja ovat niin onnellisia äitejä jo odottaessaan, kun itse pyörii pallo totaalisen hukassa ja ihmettelee että hähtäh. Suunniteltua kun tämä ei ollut missään nimessä :D

Yhteistyössä