.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Moikka. tein positiivisen testin 3.11 illalla johon en tietenkään uskonut niin 4.11 aamulla sain myös plussan joten uskottava se on ja olis kiva tulla tänne teidän kanssa ajatuksia vaihtamaan :D Ikä 28, toinen muksu, PPKS olis synnäri ja oman laskun mukaan rv.5 pikkusen varauksella tänne tulin kun mahaan on juilinu aikas kovaa välillä,mut neuvolassa todettiin sen kai kuuluvan vaan raskauteen (ekassa ei tällasta ollu) mutta jos kivut ei lievenny viikkojen kuluessa tai kovenevat ni sit soitto neuvolaan ni pääsen varhais ultraan =)
 
Moikka! Täällä plussattiin suureksi yllätykseksi ja pieneksi kauhuksi torstaina. Syön pillereitä ja jäi lokakuussa 4:nä päivänä ottamatta sairaalareissun vuoksi. Niinpä siinä kävi, että kuukautiset ei alkaneet ja clearblue ilmoitti: raskaana 1-2!! No ei hätiä, ensimmäinen ajatus (puhdas kauhu,mun lapsiluku oli täynnä!) on muuttunut hiljakseen "pysy siellä" supatteluksi mahalleen :p

Nimimerkki on tuo "kaikkea sitä kuulee" 27v (no okei voi siihen laittaa 28v kun se on jo ens kuussa täynnä :p ) kolmas raskaus ja synnärinä KYS ja la 15.7
 
Viimeksi muokattu:
Heips,
vähän kurkkimassa täällä (kuten muutama muukin ;) )...pari haaleaa plussaa tehty parin viime päivän aikana...Tuntuuhan tuo melko epätodelliselta vielä, mutta kaapissa odottais vielä 2 testiä ensi viikkoa, ajattelin testailla sitten vasta uudestaan josko viiva olisi vahvistunut. Meillä 3 tyttöä ennestään, kaksoset -02, ja nuorimmainen vasta 5 kk ikäinen, eli -11 syntynyt, (joista siis mieheni on biologinen isä nuorimmalle). Toive on ollut raskaus, ja meidän perheeseen se "piste iin päälle", eli viimoinen. Mutta oletus oli, koska imetän vielä ettei nyt ihan heti ainakaan tärppää, mutta jospa nyt olisi kuitenkin toisin käynyt...Aika jännää aikaa täällä, kuten monella muullakin. LA olisi 12.7. , mutta syntyisi ainakin noin vkoa aiemmin, sillä tiedossa olisi suunniteltu sektio(jos nyt niin pitkälle jo asioissa mennään).

JA ( ja 4+2 toivottavasti:heart:)
 
Meillä piti olla lapsiluku kahdessa täynnä, mutta eilen juteltiin, miten hauskaa ois kun ois neljä lasta. Se ois enemmän kuin kellään suvussa :whistle: Eli vannomatta paras tuon lapsiluvun kanssa, niin kauan kuin vehkeet toimii..

Päätettiin, ettei kerrota raskaudesta kellekkään, vaan katsotaan miten pitkälle pääsee, ennenkuin ihmiset huomaa itse. oon sen verran ylipainoinen, että maha alkaa näkymään siinä puolen välin tienoilla. Mulla on selkäkipuihin sellaiset lääkkeet, etten alkoa käytä, joten sitä ei kummastele kukaan. Nuista lääkkeistä onneksi sain luvan lopettaa lyricat. Kivut koveni, mutta on parempi mieli kun ei tarvi tuota myrkkyä vetää, varsinkin tässä alussa kun kaikki on muutenkin niin "epävarmaa".

Päätettiin ettei lapsetkaan saa tietää kun rakenne ultran jälkeen, niin ei ole niin pitkä aika oottaa uutta tulokasta ja näkevät ultrassa kuvan vauvasta. Ainakin nuoremmalle ihan hyvä antaa jotain "konkreettista" katsottavaa niin tajuaa paremmin mitä tuleman pitää..
 
Terppa teille!

Kaikkea sitä kuulee!: Mäkin aattelin odottaa siihen asti kunnes joku huomaa. Tosin mulla se voi olla aika piankin koska oon tosi hoikka ja en voi vedota enää viime raskauskiloihin koska välillä olin jo tosi laihakin. Nyt oon lihoneen näkönen :D Mutta katsellaan koska ekat uteliaat kyselevät. Paras kaveri ja hänen miehensä tietävät vain meidän lisäksemme.

Omaan oloon kuuluu lisääntyviä oireita. Mullahan oireettomuus oli aluksi huolta nostattavaa, vasta nyt 6+1 viikolla alkaa tuntua oireita kuten huonoa oloa ja väsymystä ja rintojen nippailua. Kohta vietän aikaani pari kolme kertaa päivässä pää pöntössä tän olon takia mutta sen kestää kun tietää mikä on palkinto heinäkuussa <3

Hellas ja masukki 6+1
 
Me ajateltiin kertoa vanhemmille jouluna ja muille vasta ensi vuoden puolella. Toivottavasti päästään sinne asti.

Ajoittuuko muilla kuvotus/ällö-olo iltaan? Mulla ei ollu esikoisestakaan aamupahoinvointia vaan kuvotus alkoi aina illalla. Nyt mulla on semmonen palan tunne kurkussa tän kuvotuksen lisäksi. Sitä en muistan esikoisen raskaudesta.

Nyt muistin poistaa ton mun viestin tuolta etusivulta niin nyt on Britan tekemä lista heti alussa :)

Mä yritän täällä toipua esikoisen 1-vuotissynttärijuhlista, jotka vietettiin eilen...puuh! Olin illalla AIVAN poikki!

Toivottavasti täällä ei nyt kuitenkaan keskustelu tyrehdy kokonaan vaikka nyt on tuo kerhokin jo perustettu :)

Hauskaa sunnuntaita kaikille!

Lavelyn 5+6
 
heippa kaikki!

tervetuloa uudet odottajat!

HIPPULIINA mulla on kanssa tytöt 10/09 ja 11/10. ollaankohan kirjotettu samassa
pinossa kun on sun nimimerkki tutun kuulonen kirjoitin ennen nim:solmu mut oli
liian tuttu nimi tutuille niin vaihdoin tähän!

nyt on lapsien synttärit sitten taas vietetty! sain pidettyä salassa etten kahvia juonut
mun sisko olisi heti alkannut utelemaan asiasta.

oireista:pahaolo lisääntyy koko ajan tuttu väsymys alkaa vaivata ja vessassa täytyy
rampata koko ajan mutta alkaa tajuna uskoa että pikkunen on matkassa mukana.

Kiva kun löytyy samalle "eräpäivälle" 6.7 muitakin :)

huisp& masukki 5+2
 
Heippa!

Minäkin jo hieman täältä huutelen.. Eilen (kp 27/dpo 12) sain ne odotetut 2 viivaa testiin! :heart: Tosin niiin alussahan tämä on ettei uskalla juhlia vielä, ehkä varhaisultran jälkeen.. (km oli kesäkuussa viikoilla 6+2 muistaakseni)
Mieskään ei tiedä vielä ja en yhtään tiedä miten saan suuni pysymään kiinni, ajattelin yllättää isänpäivänä. ;)
Yh, tuntuu siltä kuin aamukahvi ja puuro pyrkisivät takaisin ylös.. Ehkä tää tästä.
Tsemppiä kaikille!!! :)
Ainiin:

Johanna26/ikä 26/esikoinen/EKKS
(nettilaskurissa LA oli 16.7 mut ehkä oottelen ultraa...) :D
Olis kyllä hienoo; omat synttärit on 15.7. :popcorn:
 
Onnea plussasta!! Oispa ihana synttärilahja ens vuonna!

Itsellä on tämä raskaus ollut vähän "kitumista" kun selkään koskee niin paljon lääkkeiden tiputtua osaksi kokonaan pois ja osan puoliuduttua. Lyrican lopettaminen teki minusta hermoraunion. Eilen hermostuin jostain pätö asiasta ja revin liukuoven paikoiltaan. En saa nukuttua ja herään painajaisiin. Tiuskin miehelle ja lapsille tuon tuosta. Mulla on joko kauhea hiki tai todella kylmä. Kädet tärisee ja kaikki äänet (telkkari, lasten leikki jne) kuulostaa hirveeltä meteliltä. Illalla makasin yksin makkarissa lukemassa lehtiä ja itkin. Kuulin kun mies jutteli lasten kanssa että äiti on kipeä ja paranee kohta :ashamed:

Lääkäri lupasi, että vieroitusoireet kestää vain viikon-kaksi. Mutta seuraavaksi vaihdetaan panacod johonkin muuhun ja tiiä mitä siitä sitten tulee. Panacodia oon syöny säännöllisesti pari vuotta jo 4-8 päivässä. Hiki tulee jo nyt kun miettii ettei saa ottaa lääkkeitään.. Kuhan pääsen viimeiselle kolmannekselle, saan varovasti aloittaa lääkkeet takaisin. Tosin lyricat taidan jättää kokonaan pois kun kerran niistä nyt eroon pääsen!!

Oma lääkäri mietti myös suunniteltua sektiota viikoilla 37-38 koska lanneranka ei kestä kovaa painoa, enkä välttämättä kärsi kivuilta ponnistaa ollenkaan..Myöskään imetys ei taida tulla kyseeseen jos saan panacodin takaisin. Varaan myös ajan sterilisaatioon tämän raskauden jälkeen. Toivottavasti vois nauttia tästä viimeisestä ees vähän, eikä kaikki ois vaan pelkkää kipua..
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti vieroitusoireet häviää nopeasti Kaikkea sitä kuulee!. Kuulostaaa hurjalta. :hug:

Tervetuloa kaikille uusille ja isot onnittelut plussista!:flower:

Johanna26 Mä ajattelin kanssa, että en kerro miehelle ennenkuin saan vahvan plussan testiin, ja sitten siinä kävi niin, että onnistuin melkein kaksi päivää pitämään salaisuuden ja sit ei vaan enää pystynyt :D Piti saada jakaa ajatuksia jonkun kanssa.

Omaa ).( : Viikonloppuna oli taas aika kovia menkkajomotuksia, nyt taas vähän hiljaisempaa. Välillä kuvottaa, välillä itkettää (mm. tänään aamun uutisille :D). Ja tisseihin on näköjään palannut jonkin asteinen tunto; ovat sivuilta vähän arat. Vielä parisen viikkoa ultraan (18.11), kuinka sitä jaksais odottaa?! Musta tuntuu, että esikoisesta viikot meni nopeamapaa...nyt ne matelee!

Lavelyn 6+0 POKS!
 
Moi! Reilu viikko sitten plussasin ja nyt liittyisin mukaan heinäkuun odottajiin :) Laskettu aika olisi 8.7.2012 ja toista lasta odotan, synnäri Kät. Plussausta edelsi parin päivän testailut, kun testit (sama merkki) näytti aina vain tuskin silmällä havaittavaa viivaa. Ajattelin jo, että tuskinpa viiva vahvistuu enää, kunnes testasin toisella merkillä (ei niin herkällä) ja heti sain selkeän plussan! Ekassa raskaudessa stressasin alkuvaiheessa jatkuvasti (kun oli verenvuotoakin) ja kävin varhaisultrassa parikin kertaa varmistelemassa, että kaikki on hyvin. Nyt ajattelin yrittää ottaa rennommin ja seurailla, josko se maha lähtee kasvamaan :) Neuvolaan soittelen varmaan parin viikon päästä...Raskausoireita ei ole muuten ollenkaan, vain pientä turvotusta. Ei ollut kyllä edellisessäkään raskaudessa oireita. Vielähän niitä tosin ehtii tulla...
 
Moikka! Tänään asiat edistyvät,soitan nimittäin neuvolaan..pääsen varmaan pian kun mun raskaus on jo niin pitkällä..toivottavasti pääsen ultraan! Haluaisin kovasti tietää että pikkuisen sydän lyö..Järjen mukaan kaiken pitäis olla hyvin.Tärppäsikin 1. kierrosta,ja olen "vasta" 27v..(pienin keskenmenoriski alle 30-vuotiailla).Mun äitikin tuli 2 kertaa raskaaksi heti kun antoivat luvan,(!!) todisteena mä ja mun veli..vaikka äidillä oli enemmän ikääkin.Kai se kuuluu asiaan olla näin alussa huolissaan..eka lapsikin..Pieni tytön tylleröinen (toivotteko muuten tyttöä? : D),ei noin alussa monellakaan ole oireita,ainakaan huomattavia..älä sen takia ole huolissasi! Ei mullakaan ollut,tai no ruumiinlämpö koholla yli 37 aamusta asti..viluttaa.Katsotaan mitä neuvolan täti sanoo!
 
Niin ja raskausviikkoja jo 7+2..oikeastaan mun l.a. olis 27.6.,mutta otin vapauden pysyä täällä heinäkuisissa,kun kuumeilupuolellakin olin siellä.Käytännössä voi hyvin ollakin et synnytys meneekin heinäkuun puolelle..Ihanaa,kesävauva! Helppo vauvan ulkoilla kevyissä vaatteissa..helle ei minua kauhistuta,nautin siitä.Tukalampaa se olis jos vauva syntyis syyskuussa ja olis koko kesän viimeisillään raskaana..
 
Lääkäri sieltä soitteli ja pyysi lopettamaan ne pancoditkin..Huh huh sanon minä ja pelkällä paratabsilla tulee olemaan helekutin pitkä ja tuskainen odotusaika.Tässä ei raskaus oireet tunnu miltään vierotusoireisiin verrattuna..

Parempi se on nyt kärvistellä, kuitenkin näin alkuun voi tulla vakaviakin aivovaurioita tuosta kodeiinista.. Loppuraskaudesta saan lääkkeet takaisin. Jotenkin vaan tuntuu että tästä raskaudesta tulee jotenkin erityisen pitkä.....:kieh:
 
nyt sitten on ultra aika varattuna :) ens viikon torstaille!! nyt sitten toivomaan ja jännittämään että joku olisi kotiutunnu yksiöön. tai jos on ennemmän porukkaa paikanpäällä niin kaikki on tervetulleita. no ei oo minkäänlaista tupla oloa,mut suvussa on paljon tuplia.siskolla 8v kaksoset.

ja neuvolan varaan perjantaina kun on muutenkin siellä käynti esikon kanssa.

huisp& masukki 5+3
 
Hei kaikille!

Kaikkea sitä kuulee: Saat täyden sympatiani lääkepurkuun, sillä purin itse Lyrican kesällä, vielä tosi nopeasti. Sain aivan helkutillisen päänsäryn, unet sekosivat ynnä muuta. Koska silloin en ollut raskaana, napsin sitten siihen päänsärkyyn muita särkylääkkeitä, joista sitten pääsin taas kevyesti eroon. Pahimmat vieroitusoireet kestivät vain 3 päivää, joten toivotaan samaa sinullekin.

Joudun itse syömään jatkuvasti lääkkeitä, mutta ne on tarkastettu kahden erikoislääkärin voimin. Ei tämä mikään ihannetila tietysti ole sittenkään, mutta joskus on pakko valita huonoista vaihtoehdoista.

Aika kuluu piinallisen hitaasti, jokainen päivä tuntuu viikolta ja viikko on ihan utopiaa. En muistanut että tämä alku olisi tällaista piinaa...:headwall:

Vaan joka aamu on yhden päivän verran paremmat mahdollisuudet että kaikki menee hyvin.

Terv. Ke + 5+3
 
Mulla on synnynnäinen vika lantiossa (lyhyesti se on vinossa ja osittain irti selkärangasta), lannerangan rappeuma ja välilevyn pullistuma joka on muutaman kuukauden tuore (lue KIPEÄ). Näihin olen syönyt päivässä 2x lyricat täydellä grammalla, 8x panacod ja 3x burana ja tunsin silti kivut. Nyt mennään 3xparatabs, joten hiki virtaa ja kivut on kovat. Mitä sitä ei ihminen lapsensa eteen tekisi, mutta uudelleen en tähän ala enää koskaan!!
 
Onnea kaikille uusille plussanneille!

Huisp olen nyt ekoja kertoja kirjoittelemassa tänne palstalle, ehkä jollain on samantyylinen nimimerkki :) Meillä on tytöt syntyneet 2/09 ja 9/10. Mulle varattiin tänään myös seuraava ultra-aika, myös ens viikon torstaille, toivottavasti molemmat saadaan silloin hyviä uutisia!

Kaikkea sitä kuulee voimia särkyjen kanssa, toivottavasti alkaisi pian helpottamaan ja pääsisit nauttimaan raskaudesta!

Olin siis tänään ultrassa ja niinkuin olin arvellut niin eihän siellä mitään selvää vielä näkynyt, ruskuaispussi näkyi ja raskaus on kohdunsisäinen eli siltä osin kaikki kunnossa. Ensi viikolle sain uuden ajan siis, kunpa silloin näkyisi sydänäänetkin! Oireettomuus vaivaa täälläkin, ei juuri mitään muita oireita kuin alavatsan ajoittaista juilimista ja armoton väsymys iskee aina välillä... Mutta eipä ole edellisissäkään raskauksissa ollut paljoa oireita, pojan kohdalla ei mitään ja tyttöjen kohdalla vähäistä pahoinvointia.

Tässäpä olisi tietoja, lasketusta ajasta ei siis vieläkään mitään tietoa!
Hippuliina, neljäs tulossa, ikä 27v, synnäri Tyks

Hippuliina ja yllätys
 

Yhteistyössä