.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Hei ketjulaisille!

Olen ollut kerhon puolella mutta onnistuin sähläämään itseni ulos kerhosta!!! Kone kysyi, siirrytkö pois kerhosta ja ajattelin tietysti että kerhon sivulta, mutta eikös mitä, heitti minut ulos koko kerhosta! Voisinko tulla uudelleen liitetyksi...?:ashamed:

Kävin eilen varhaisultrassa, oli tosi helpotus. Sentin mittainen pikkuinen oli, vastasi täsmälleen päiviä, ja sydän löi hienosti. Alkuahan tämäkin vielä on, mutta aika moni asia on jo mennyt hyvin.

Toivotaan onnellista jatkoa meille kaikille! t: Keskeneräinen 7+0
 
Moikka! vaan kaikille taas =) Ihanaa,ei tarvinnu herätä yöllä kertaakaan vessaan! Tuntuu tosi oudolta et näin varhaisessa vaiheessa on just tuo närästys ja yöllä vessassa ravaaminen. Viime raskaudesta on ensi vuoden elokuussa jo 9v,ja silloin juuri nuo mainitsemani oireet oli sillä loppu puoliskolla .. Muutama päivä plussaamisesta ja tuntuu jo niin kun olisin pidemmälläkin :LOL: Meillä on kans muutamat pikkujoulut ja yleensä mä olen ollut se party ihminen että varmasti heti kiinnitetään huomioo juomattomuuteen,en kuitenkaan haluaisi olla poiskaan juhlista,koska en koe olevani mitenkään sairas =) päinvastoin..
Mutta mieheni ei hirveästi haluaisi kertoa kenellekkään ja ymmärrän sen koska hän odottaa niitä ensimmäisiä sykkeitä tai ultraa.
 
Moikka taas! Kivan paljon tullut viestejä..Tässä noviisina kyselen että onko se huono juttu jos sikiö ei ultrassa vastaa viikkoja? Jos sydän kuitenkin lyö? Vai tarkoittaako se yleensä vain että ovulaatio oli oletettua myöhemmin? :confused: Onnea Keskeneräiselle hienoista ultrakuulumisista! :flower:
 
Morning Butterfly --> Oma luuloni/tietoni on se että ultrassa aika usein sikiö ei vastaa niitä viikkoja mitä on itse tai neuvola laskenut. Juurikin siksi että se hedelmöittymis/ovulaatio päivä onkin ollut eri kun mitä kalenterista lasketaan =) voi kunpa pääsis jo itsekkin,ei jaksaisi arvioida viikkoja..:heart:
 
no nyt sitten neuvolassakin käyty. ei mitään kolmannen asteen kuulustelua,kun on sama neuvolantäti ku edellisissäkin raskauksissa.ja myös lasten neuvolassa totesi vaan että samanlailla mennään kun aikasemminkin! nyt sitten pitäis NPultraan tilata aika viikolle 11 mikä on joulu viikko voi samalla joululahjoja shoppailla kun on vanhemmat lapset kuitenkin hoidossa :)

nyt pitää mennä laittamaaan muksut nukkumaan!

huisp& masukki 7+0
 
Moni miettii täällä pikkujouluja ja juomattomuutta niissä.
Itse ole kohtuuottaja, ja aion tyynesti huijata :saint: työkavereita pikkujouluissa, koska meillä on tiivis työyhteisö ja kaikki arvaa ihan heti, jos en juo. Ja en todellakaan aio töissä raskaudesta kertoa kuin vasta vuodenvaihteessa aikaisintaan.

Suunnittelin käyväni puhuttelemassa tarjoilijan jollain verukkeella etukäteen, jotta hän tuo minulle alkoholitonta, kun tilaan pöydässä siiderin. Illanistujaisiin aion vaihtaa alkoholittoman siiderin etiketit johonkin prosentillisiin upcider-etiketteihin/vaihtaa sisällön, ja kapakassa onkin helppo hakea itse tiskiltä alkoholitonta. Toivottavasti onnistuu. Onneksi en ole muutenkaan mikään partyanimal ja vielä joku veruke, minne pitää aamulla päästä autolla, niin kukaan ei ihmettele.

Toivottavasti muut selviää kertomisesta tai kertomattomuudesta pikkujouluissaan! :D
 
morning butterfly siis mun käsityksen mukaan,jos ei vastaa viikkoja,niin sit se hedelmöittyminen on vain muutamista päivistä kiinni,ja näin juurikin alkutaipaleella se muutama päiväkin voi jo merkitä suuriakin asioita tuolla kohdussa pikkuiselle. eli ei kait siitä mitn.haittaa ole,ja jos sydänkin lyö nätisti.

AAArrrgh,mä en milläään jaksaisd odottaa viikkoa...voisin käydä ultrassa vaikka joka päivä tsekkaamassa tilanteen,jos olisi semmoiseen ylimäärästä rahaa.

Täällä taas öklö olot väistymässä taka-alalle,se on aina nuo aamu ja aamupäivät öklötystä.
 
Tänään aamulla käyty varhaisultrassa :)

Raskaus löytyi oikeasta paikasta, alkio näkyi sykkeineen ja ruskuaispusseineen, mutta ikävämpi yllätys oli se, että kohdusta löytyi myös hematooma, joka saattaa alkaa vuotelemaan. Vielä ei ole, ko kop, mitään vuotoja näkynyt onneksi. Saattaa kyllä kuulema imeytyä itsekseen takaisin elimistöönkin. Toivotaan sitä!

Se siitä mielenrauhasta sitten! Ei tän näin pitänyt mennä. Nyt on vielä isompi huoli pienestä :(

Sori pelkkä oma napa.

Lavelyn 7+4

Ainiin, neuvolankin varasin ultran jälkeen. Se olis sitten heti ensi maanantaina.
 
Lavelyn: mulle on toi hematooma ihan uus juttu, mikä se on? Mut toivotaan et kaikki menee parhain päin!

Muutama kirjoitteli raskausoireiden häviämisestä, minullakin oireet menee ja tulee. Olin huolissani ensin, mut nyt joka päivä oon tehny sen testin ja sitkeesti plussaa näyttää joten kai tässä uskottava on että raskaana ollaan, varsinkin kun ei ole ollut vuotoja eikä kipuja. Mutta erilaiselta tämän raskauden alku tuntuu kuin ekasta, joten todella poikafiilis on.

Mutta noista pikkujouluista sen päänsäryn vasta saankin! Meillakin on kolmet minne ollaan menossa, ja ollaan miehen kanssa tehty sotasuunnitelmaa valmiiksi! Saa nähdä miten käy. =) Yhdelle kaverille kerroin jo kun se tiesi meidän yrityksestä. Muut saa odottaa vielä.

Onnea kaikille jotka on saaneet hyviä uutisia ultrasta! :heart: Kovasti odottelen että pääsis itekkin ultraan, mut pitää vielä muutama viikko odotella. Esikoisesta kävimme rv 6+5.

Mut ehkä eniten ite odotan kuitenkin että saan tuntea vauvan liikkeet... Näin jo unta että ekat liikkeet tunsin ja silloin olin 16. viikolla. :)

Hyviä vointeja kaikille, neito 4+3
 
Pikkujoulut on minullakin tänään edessä. Menen autolla niin ei tarvitse selitellä juomattomuutta. Työkaverit tietää etten muuten pääse illalla kotiin niin eivät ihmettele autolla tulemistani varmasti enempää. Jälleen yksi hyvä syy asua poissa kaupungin sykkeestä. :LOL:

Lavelyn hematoomasta luin netistä kun aloin vuotelemaan keskenmenneessä raskaudessa. Sain silloin sen käsityksen että hematooma on usein vaarattomien alkuraskauden vuotelujen aiheuttaja ja että siitä ei aiheudu mitään vaaraa. Mutta minun tietoni ovat puhtaasti netin kautta hankittuja joten eivät välttämättä pidä täysin paikkaansa. Toivotaan kuitenkin ettei siitä olisi mitään haittaa!

puppa 7+1
 
Onnea kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan :). Wandii ::flower:.
Ja onnea myöskin kaikille hyviä uutisia varhaisultrista saaneille, itsellä olisi siihen vielä 1,5 vkoa, huoh...
Mun ei tarvitse onneksi selitellä juomattomuutta, kun on tuo 5,5 kuinen, joka on vielä osittain rinnalla, niin menee sen piikkiin ;). Juu, ja täälläkin on melkoisen oireetonta, kyllä mietittää kahden superhuonovointisen raskauden jälkeen, että oonkohan mä ees raskaana:D...

JA & 6+1
 
Minäkin käväsin lukemassa jo kuulumisia täältä ketjusta sillä tein pari haamua tänäaamuna :) neljäs lapsi tulossa ehkä, en vielä usko sitä todeksi. Testaan vielä muutaman ja liityn sitten joukkoonne toivon mukaan :)
 
Terppa!

Jännittipä liittyä seuraan, mutta täällä ollaan kuitenkin. :) Elikkäs LA 5.7 Tiuh/22/Ensimmäinen/KOKS Kolme viikkoa sitten testattiin haalea plussa. Jee. :) Oloja on ollut, muun muassa väsymystä, turvotusta, kiukutusta, palelua, nälkää ja hirveää pahanolon tunnetta. Ensimmäinen neuvola olis 29.11 eikä millään malttaisi odottaa edes sitä! Aika tuntuu menevän niiiin hitaasti :)

Tiuh & Katkis 7+1
 
Moiks!

Päivittelin jälleen tuon etusivun listan ja näyttäisi olevan tungosta tuonne 5.7. :) LA:t jonkun verran tietty elää kun katellaan ultralla tarkemmin, mutta hauska huomata tässä vaiheessa. :) Mielenkiintoista on myös se, saadaanko ihan jokaiselle päivälle jollekulle LA - puhumattakaan siitä, sattuisiko meille vauveleita syntymään jokaisena päivänä heinäkuussa. Sitä odotellessa... :)

Kattelin just kuvaa siskon supersöpöstä vauvasta. Oih, tyttö on NIIN ihana... :heart: Pikkusen lisätään vielä omia raskaushormoneja höysteeksi, niin avot - johan tulee tippa linssiin. :D

Kaikille kanssasisarille ihanaa perjantai-iltaa! :) Otetaan viikonloppu rentoutumisen kannalta ja nautitaan pikkuisistamme vaikka he eivät ihan niin konkreettisia vielä olekaan. :)

Brita ja salarakas 7+3
 
Heips!

Ilmoittautuisin mukaan LA 20.7 ninnax/31/neljäs/KOKS.

Vielä ei oo oikeastaan mitään oireita (rv 5+0) nyt, eiköhän ne sieltä vielä ala.

Tohon että kuinka selvitä juomatta..aiemmissa raskauksissa olen kotonani olleissa juhlissa juonut alkoholinta siideriä ( salaa kaadoin lasiini ettei huomata), kylässä olen ollu juovinani ja salaa juottanu miehelle/ kaatanu viemäriin tai kesällä pihalle...sithän voi sanoa et on sellanen lääkekuuri ettei voi juoda tai parashan on kun liikkuu autolla niin on helppo kieltäytyä...

Mä olen kertonu ainoastaan mun parhaalle ystävälle..muille kertomista haluaisin vielä lykätä, kun on se kiva kun on joku salaisuus mitä muut ei tiedä :)
 
Kävin tänään ostamassa D-vitamiinin ja foolihapon. Kotia joulukuntoon ja hyvää ruokaa =) Mukavaa viikonloppua kaikille :saint: Ja tosi ihana kun on tää ketju missä voi vaihtaa samassa vaiheessa olevien kanssa ajatuksia ja kuulumisia :flower:
 
Noihin etusivun tietoihin sellainen lisäys, eli kuukautisten mukaan mulla LA15.7. En jostain syystä muistanut sitä tuonne aiemmin laittaa.

Sitten oman navan kuulumisiin. Huoli ja ilo raskaudesta vaihtelevat monta kertaa päivässä. Voi ihan yhtäkkiä iskeä epätoivoinen "entä jos siellä ei olekaan ketään kasvamassa" -stressi, sitten taas hetken päästä haaveilen jo keväästä ja mahasta.

Ja sitten nämä muut hormonien aiheuttamat mielialanvaihtelut,kröhöm... Minä kun jotenkin ajattelin, että olen niin kärsivällinen ja tyyni ja hillitsen itseni aina pahimmissakin riidoissa. Mitä vielä! Pari kertaa jo lähtenyt ihan lapasesta, joku pieni riidanpoikanen ja sekunnissa meikäläinen kiljuu ja vollottaa. En edes tajua hävetä, olen vain niin kummissani että olenko se todella minä, ja johtuuko se tästä raskauden aiheuttamasta hormonien kaaoksesta vai olenko tulossa hulluksi:LOL:
 
Iltaa kaikille.:wave:
Vähän tänne tulin kurkkimaan ja miettimään joko uskaltais mukaan liittyä. Kp 26/28 meneillään ja tulipa tehtyä testi (malttamaton kun olen) ja positiivista näytti.:)
Jos "salamatkustaja" vaan pysyy matkassa mukana niin hän olisi neljäs lapsi.:) Ennestään T02, P05 ja P07.
Vähän jo tuossa laskin itse ja laskureita käytin niin LA olisi 30.7.
 
Hei kaikki! :wave:

Plussasin isänpäivänä ja liittyisin mielelläni joukkoonne! :) 24v ja la n. 20.7. La tarkentuu kunhan vain päästään neuvolaan asti. Synnytyssairaalaa en halua paljastaa, koska haluan pysyä mahd. tunnistamattomana, jos täällä sattuu tuttuja olemaan. :)

Ajattelin soitella neuvolaan alkuviikosta, nyt on varmaankin kuudes rv aluillaan. En kauheasti vielä ymmärrä näistä raskausviikoista sun muista ja yritän välttää hysterisoimasta itseäni netissä :D Mutta täällä olisi kiva vaihdella kuulumisia, kun emme halua vielä vähään aikaan kertoa raskaudesta kenellekään. :)
 
Mä en olekaan käynyt täällä puolella hetkeen, vaan tuolla kerho-puolella. Täällä tulee juttua niin vauhdilla et apua! Toivottavasti ehdin lukea kaikki läpi ennen kuin nukahdan pystyyn :D

Vähän muutoksia tonne etusivulle mun kohtaan eli la 10.7. ja tyttöolo
 
PieniTytönTylleröinen Jos suinkin mahdollista,niin yksityiselle. Kyllähän lauantainakin on jokin yksityinen lääkäriasema auki,jossa ultraillaan. Kyllähän se maksaa,mutta luulisin että se olisi sen arvoista että saat mielenrauhan. :hug:

Mulla ei oo enää ällötystä? Pari päivää jo menny ilman. Huolestuttaa kyllä,vaikka näin että pienen sydän sykkii..
 
Minä kuitenkin uskaltaisin toivoa että pieni vuoto on normaalia. Jos menisi kesken, luulisi kuukautisten kohta alkavan ja kunnon vuoto kipuineen.. Maanantaina soitat neuvolaan ja vähän liioittelet tilannetta sanomalla että vuodat jatkuvasti, mutta et kunnolla ja haluat tarkistaa tilanteen ultrassa. Ne laittaa äitipolille tai vastaavalle lähetteen..
 
Huomenta! Pieni tytön tylleröinen,voi ei..voin uskoa että on kova ahdistus.Tuo voi olla viatontakin vuotoa,niinkun joku kertoi että hänellä on huom. onnistuneissa raskauksissa ollut oikein valtavaa verivuotoa,mutta se on varmaan aika poikkeuksellista.Onko sinulla kovia kipuja? Se on keskenmenon merkki.Oletko soittanut jo terveyskeskukseen? ON: Tänään mun ruumiinlämpö oli "vain" 36,9,kun se on raskauden aikana ollut koko ajan yli 37.Onko normaalia? Mites teillä,joilla on lapsia,missä vaiheessa raskautta teidän ruumiinlämpö laski normaaliksi? Sori,tää on vähän hiusten halkomista,mutta..kun on huoli!
 
Niin! Tänään meni rikki 9 viikkoa,eli 10. viikko alkoi! POKS! Wiii! =) Neuvolan oppaassa sanotaan: "Nyt näkyvät ensimmäiset mitattavat aivokäyrät ja alkio alkaa liikkua.Sydän on kutakuinkin valmiiksi kehittynyt ja lyö tiheämpään kuin koskaan aiemmin - keskimäärin 177 kertaa minuutissa." No ei ihmekään että neuvolan täti käski mun tulla tän rv:n lopussa kuuntelemaan sydänääniä.. :heart: Myös sormet ja varpaat kehittyvät tällä viikolla.On se niin ihmeellistä!
T. Morning B ja salamatkustaja "Sakari"
 

Yhteistyössä