Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

Menin sitten ilmoittautumaan huomiseksi äitiysjoogaan. En ole ikinä käynyt joogassa, mutta ei kuulemma haittaa. Nyt kysymyksiä joogan harrastajille: Voiko joogaan mennä samanlaisissa vaatteissa kuin esim. salille? Pitääkö sen joogamaton olla joku tietynlainen, vai käykö tavallinen jumppamatto? Ollaanko siellä sukkasillaan/paljain jaloin/sisäkengissä? =)
 
Lääkäristä kotiuduttu. Diagnoosina "Ennen 37. raskausviikon loppua ilmenevät synnytykseen liittymättömät supistukset" eli saikkua loppuviikko. Streptokokki näytteen otti limakalvoilta ja pissanäyte huomenna labraan,jos ne on puhtaat sit seurantaan loppu raskauden ajaksi suppareiden osalta.
Paikat oli onneks kiinni ja lääkäri sanoi että sen suhteen voi olla rauhallisin mielin.


Mulla on nyt aikuisiällä ehkä viimeset 5 vuotta ollut oikeesti varmaan 60 virtsistä ja muuta tulehdusta ja ongelmaa alapäässä että ei ihme jos raskausaikanakin on kaikkee hämminkiä..
Ennen laparoskopiaa 2010,oli virtsis n. 2kk välein. Leikkauksen jälkeen,väheni virtsikset huomattavasti,mutta nyt raskausaikana ollu kaksi ja 3 kertaa hiiva..


Voih,nyt vaan lepoa.


KUOPIOLAISET/KYS:N ASIAKKAAT
Kuka tietää miten pissanäytteen kanssa toimitaan kun sen vie Kysille?! Mulla on siis tk:sta saatu purkki ja lähete,muttei mitään henkilötietoja sisältäviä tarroja. Mihin isken nimen tai minne vien purkin Kys:llä jos kotona annan näytteen?! Ei paljo lääkäri ohjeistanu..Eikä ilmoittautumisen hoitsu tienny KYS:n toimista. Aina oon vaan verikokeissa KYS:llä käyny ja tulostaneet toki labrassa ne tarrat jne.. Tuohon tk vois purkin viedä mutta sen pitää olla siellä 08:00..enkä ehkä jaksa herätä sen takia kun sais nukkua.. : / Kiitos jos joku osaa auttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa olla niin paljon päiviteltävää et osa unohtuu... Eli laitanpas viel kolmannen kerran et mulle voi päivittää poikalupaus

(.) Ilkeä flunssa sit päätti TAAS tulla kylään.:( Mulle iskee tosi helposti kaikki pöpöt mutta nyt raskausaikana tämä jo menee ihan yli. Lähemmäs joka toinen viikko on joku pöpö iskenyt.:( Viikonloppuna kyennyt edes sohvalta nousee ylös. Sit kun yritti nukkua niin pikkuinen olikin toista mieltä ja aloitti aina silloin kunnon jumppatunnin. Koitappas siinä nukkua kun toinen pistää innoissaan sisuskaluja uuteen uskoon. :D

Nyt mua alkanut vähän ärsyttää ihmisten kommentit masun koosta. Koko ajan kuulen ihmettelyä et miten mulla voi olla niin pieni masu. Kuulema pitäis olla tooooosi iso masu jo kun kerran neljättä odotan. :O Yritäs sitten selittää et kyllä tämä ihan normi kokoinen on tai itseasias tämä on iso verrattuna edellisiin raskauksiin. Edellisis pystyin helposti yli rv30 piilottaa masun normi huppareilla. Mittanauhalla piruttain katsoin et masun ympärys on nyt rv 21 sama kuin nuorimman aikaan rv 39!! :O

Siiseli84 ja Nuppu 21+0 POKS!!! :)
 
Heip kaikki!!!

Olipas kiva taas lukea päivityksiänne.

Tällä poksahti rv 22 ja kylläpä vaan tuntuu hyvältä ku viikkoja tulee lisää.. varsinki ku noita ongelmia on tässä lähiaikoina ollut. Nyt viime päivät ollu ihan hyvät; rauhallisesti oon ottanut (sen minkä olen malttanu). Vuotoa ei ole nyt ollu, toivottavasti ei mitään edistymisenmerkkejäkään näy ku ens viikolla meen äitipolille kontrolliin. Ainoa ärsytys on ollu nivuskivut, toispuoleisesti lähinnä. Välillä tuntuu et aika hullunnäköistä on kävely ku meinaa sattuu=/ Mut en viittis tosta hirveesti valittaa, vuotojutut on huolettanu paljo enempi.

Huomenna on normi neuvola ja saan kaikki Kelan paprut. Pitää sit varmaan töihinki ilmotella et mun hoitovapaa jatkuukin uudella äippälomalla..

Muutamilla teillä on ilmeisesti ollu aika sitkeitä flunssia.. Pitääpä puuta koputella ku itse oon vielä ku ihmeenkaupalla välttyny sellaselta. Yleensä kuitenki joku superflunssa kerran talvessa iskee. Ja on meilläki muu perhe sairastellu... Ja oksutauti; sitäki on ollu jokapuolella -sitä ei meidän perheeseen haluta!!!

Mua ei taida olla vieläkää lisäilty tonne etusivulle, vaik oon muutamia kertoja ilmoillu itsestäni punaisella. Voipi lisätä, jos joku lisäyksiä tekee...
Tiisu 33v LA 21.7. 3.s ja synnytyspaikka TYKS
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Toivottavasti nyt olisi lista ajantasalla.

Pahoittelen todella paljon, jos toiset ovat joutuneet odottamaan pitkiä aikoja omien tietojen päivittämistä!!

Toivoisin silti, että ryhmäläisiltä riittäisi kärsivällisyyttä päivittäjiä kohtaan, koska tuntuu välillä aika kurjalta, jos parhaansa mukaan yrittää pitää listaa ajantasalla, mutta saa välillä aika tympeää "kiitosta". Tahallaan en ole kenenkään tietoja jättänyt päivittämättä, välillä vaan tulee tekstiä niin paljon putkeen, että jää huomaamatta osa pyynnöistä. Ja tosiaan jos menee todella pitkiä aikoja, että päivitystä ei ala näkyä, voi laittaa yv:tä! =) :flower:
 
Maanantaita!

Täällä on ihan kamalat tappokelit ulkona. Aamuna meinasin kaatua, jonka seurauksena selkä jotenkin rusahti paikoiltaan. Nyt iltapäivällä sitten oikeasti kaaduin ja polvihan tuossa on nyt aivan turvoksissa. Mies on aivan hermoheikkona huolesta. Itseäkin ärsyttää nuo lumen alla lymyilevät peilijäät.

Maanu: Joogaan kannattaa olla mukana pitkä ja ohut matto. Oman jumppamaton voit toki ottaa mukaan, mutta luulisi, että siellä on paikanpäällä ihan noita joogamattoja. Ja iso kylpypyyhe siihen maton suojaksi sitten kanssa mukaan. Paljain jaloin ollaan, jotta tasapaino olisi parempi ja jalkapohjan lihaksetkin aktivoituisivat. Jooga on kyllä ihanan rentouttavaa. Sitä huomaamattaan venyy ja rentoutuu, kun miettii vaan hengityksiä. Vasta jälkikäteen tajuaa, miten kovasti on samalla rääkännyt lihaksiaan. Nimenomaan syviä lihaksia. Toivottavasti nautit mammajoogasta!! :) Pitäisi kyllä itsekin löytää mammajoogaryhmä. Ennen raskautta kävin hotjoogassa ja bodyjoogassa, mutta nyt on jääny vähemmälle. Ja selkä kyllä kertoo siitä.

Tosi kurjaa, Tipetsu, että jouduit saikulle ja seurantaan. Minulla ollut kans muutamia kipeitä supistuksia liikunnan jälkeen, mutta en ole soitellut mihinkään. Ajattelin ottaa asian puheeksi neuvolalääkärissä viikolla 16. Kait sitä itsekin pelkää tuolle saikulle joutumista. Ja minä ainakin tiedän, et jos johonkin seurantaan joudun, mies ei anna minun tehdä mitään ja sitten mulla palaa käämi. Joten oon nyt sitten vaan vähentäny kaikkea raisua liikuntaa ja yrittänyt ottaa levon kannalta. Töissä haluaisin käydä kuitenkin sinne kesäkuun alkuun asti.

Nyt tämä mamma suuntaa kauppaan katsomaan pitäiskö ostaa potkuri, kun ei muuten pysy pystyssä. Mukavaa alkuviikkoa kaikille! :)

sopaka & seelis 23+5
 
kaikille särkyjä poteville,rutkasti voimia!! ja hakekaa vaan saikkua töistä

synnytystapa arviosta täällä ei kai mitn.kontrolleja tayssiin jos ei ole mitn.erikoista..eli ihan normi neuvola käyntejä,ja onko viel yks vai kax lääkäri käyntiä.

Mulla alkaa olemaan jo into pinkeenä laittamaan vauvan tavaroita..
pesettekö ja silitättekö vaavin vaatteet? mä ite pesen,ja silitän sen ekan kerran siistiksi hoitopöytään,mut jatkossa en aio silitellä.

Mies saisi hakea sen hoitopöydän isältään,niin saisin sitäkin siivoilla,ja pikku hiljaa pestä ja silitellä,en aio kerralla kaikkea tehdä.
Ja saadaan sieltä keinutuoli...siinä on aikas mukava kiikata,varsinkin näin paksuna...
Tänään on ollut aivan järkyttävät liitos ja nivuskivut,sekä eilen oli...
PTT 23+5
 
Täällä on rinnat olleet viime yön ja tämän päivän aivan järkyttävän kipeänä. :mad: Yöllä heräsin siihen kun vatsallani nukuin että pakko oli kääntyä kun rintoihin sattui ihan pirusti. Onhan nää koko raskausajan olleet kipeenä muttei näin pahasti. Argh. Kestääkö tätä koko raskauden? :D

Minä en aio silittää vauvan vaatteita. Tuntuu turhalle touhulle. Pesen kyllä kaikki, nekin mitkä juuri sain pestynä veljeni perheeltä. Olenkin miettinyt josko noita jo kohta alkaisi pestä mutta ihan vielä en ole saanut aikaiseksi. Toisaalta kun malttaisi jättää tuonne toukokuulle kun kotia jään niin olisi jotain touhua. :)

Omena ja Pikku N

 
Moi. Mulla kaikki vaavin vaatteet pestyinä valmiiksi. Ja sitä mukaa pesen kun tulee uusia. Haaveissa kylläkin muutto uuteen taloon et saas nähä saako järkätä uusiks kaikki uudessa kodissa...

Maha ollut tänään jotenki oudon kipeä ja harjotus suppareita tulee tosi tosi tiheään. Tänään oli ihan vaikee hetkittäin kävellä kun oli joku outo kipu mahassa :/
 
huoh...täällä jotenkin outo fiilis,masuakin suhteen..liikkeet ei oo tuntunut kauheemmin nyt pariin päivään,siis oon kyllä tuntenut,kun oon istunut tai mennyt maate sitä vasten ja kuullostellut..mutta...

koska äitipolille sai soitella ja pääsikö sinne näytille,jos huolettaa? tämäkin varmaan paikkakuntakohtaista...jospa soittaisin...sillä terkalle en jaksa,se vaan sanoo kuiteskin et ihan normaalia ja plaa plaa..eikä se sydänäänetkään aina kerro jos jokin olisikin...

Tällaista pohdintaa taas näin aamusta,onneksi sain eilen tuon meiän eteisen valmiiksi,ostin yhen lipaston siihen..ja järkkäilin..haluisin viel jotkut kivat peilit seinälle..
 
Terveisiä rakenneultrasta...! :heart: Tänään poksui sitten raskausviikkoja lasketun ajan mukaan 21 tasan ja aamuvarhaisella kammettiin itsemme sairaalalle rakenneultraan. Taidan ollakin niitten viimoisten joukossa, jotka tässä porukassa rakenneultraterveisiä tuovat. ;)...
Mieletön jännitys valtasi aamulla mielen, syke pomppi meikäläisellä pitkälle yli sadan odotushuoneessa odotellessa! Kaaduin eilisiltana ulkona bodybalanceen mennessä - en tosin mahalleni, mutta tämä toki hieman säikäytti tässä ultran alla... Täällä oli iltapäivän satanut uutta lunta osin jäätyneen maan päälle, eikä muuta tarvittukaan, kun on tämä vartalon painopisteen muuttumisen takia tasapaino muutenkin huonompi. :|
No vauvalla oli kaikki hyvin ja vastasi viikkoja 21 - jotkut mitoista pikkaisen ylittivätkin lasketun ajan arvion, eli näyttäisi tulevan pitkäraajainen... ja neidiltä tuo pikkuinen näytti - eli tyttölupaus tässä vaiheessa saatiin =)... Kyllä oli tulevan isänkin suu messingillä :heart:...
Mutta nyt pitää yrittää keskittyä töihin - eli "työmaalta" tämä pikainen päivitys...
Hyvää päivänjatkoa kaikille "helteisille masuille"!!! :)

Haave 2010 21+0 + "pikkuneiti"
 
Viimeksi muokattu:
Tipetsu: Tosiaanko pitää KYS:lle viedä näyte? itse olen asioinut pelkästään Islabin labrassa keskustassa :confused: jos kuitenkin islabista kyse niin silloin kuten verikokeissakin niin vastaanotolle, jossa saa tarrat omaan purkkiin (tai sitten myös purkin sieltä mukaan ja siellä vasta menee vessaan). Näin itse olen toiminut. Mutta jos KYS:stä kyse niin suosittelen soittamaan sinne tk:lle (tai neuvolaan)..
 
Se olis sitten ens viikolla sokerirasitus. En tykkää yhtään ja lisäks voisin kuvitella että taas saadaan katsoa sen jälkeen mitä suuhun lykätään ja sokereita tarvii mittailla aina heinäkuulle saakka. No viimeks meni pelkällä ruokavaliolla, toivotaan ettei nyt olis mitään tai sitten menis tosiaan sillä ruokavaliolla.

Masu kasvaa (alkaa vissiin jopa näyttää siltä että olis vauvamasu eikä mikään läski...)

Maijamehi ja katkarapu rv 23+5
 
Huomenia!

Juuli Vein tuohon meidän terveyskeskukseen. Tyhmä oli herätä 07:20 sen takia,että ehdin viemään purkin sinne 08:00. No meinas kiire jopa tulla kun tuota lunta oli tullu metritolkulla auton päälle. Mutta siellä nyt näyte on,lähti sieltä jonnekin. labraan. Mä olen aina käyny Kys:n labrassa vain verikokeissa niin siksipä mietitytti tuo että miten sit pissa näytteen kanssa..
Keskustan tk en oo koskaan käyny.

Kelaltakin just akkeli soitteli vaan tarkistaakseen asioita. Luulin jo että soittaa etten saa etuuksia kun sen raskaustodistus tuli niin myöhään. Mutta ystävällinen täti oli ja sanoi jo käsitelleensä pakkauksen ja muut jutut :)
Jokohan sais paketin tällä viikolla?! :)
Pääsis pesemään vaatteita. Aion pestä kaikki,nekin jotak pestynä sain kaverilta.

Vaunujakin pitäs ruveta katsastelemaan,varmaan Ora Jovi Air tulee meille ruskeena. Tykästyi emmalungan mondial duo:eek:ihi,niihin ihaniin valkeisiin keinonahkaisiin,mutta taitaa olla tyhmä hankinta.. Duo edgetkin maksavat melkein 800e ja nuo Orat sais puolta halvemmalla. Hieman sirommatkin ovat verrattuna emmljungiin. Ora Saaga on sitten taas semmonen laatikko pyörien päällä. En tarkoita loukata ketään kukaan hankkimassa,hankkinut moiset. Vain mun mielipide verrattuna Jovi Air:hin..
Saksasta tai muualta ei taida uskaltaa tilata ja toisekseen,en halua kolmipyöräisiä tai niitä nelipyöräisiäkään joissa on ne liikkuvat pyörät. Ja kun vai noita tuntuu olevna enää nykyään tarjolla : /


Synnytystapa-arviosta ollu puhetta. Mulle sanottiin sillon rakenneultrassa että nyt rv 28 on se kontrolli ultra sen istukan takia,sit uusiks vielä 32 ja sit synnytystapa arvio rv 36. En tiedä muuten,että käydäänkö siinä automaattisesti vai vaan jos jotain poikkeavaan epäillään,kuten mulla se hiivatin istukka.
Parempi ois nousta sieltä!


Nyt aamukahvia nassuun :p


Tipetsu ja Ykä rv 25+3
 
Huomenia!

Pääsis pesemään vaatteita. Aion pestä kaikki,nekin jotak pestynä sain kaverilta.
Minä kanssa aion pestä kaikki vaatteet vaikka puhtaana ja pestyinä tutuilta saankin. On siitä se joku juttunsa et pakko pestä, esim. monissa vaatteissa on kuitenkin sen ko. paikan oma touksunsa jääny. :)

Täällä into pinkeenä odotan viikonloppua, pääsen Ikeaan shoppailemaan vaavin huoneeseen tavaraa (jotain säilytystilaa pitäis löytää ainankin) ja tutkimaan tädin varastoa jossa paljon serkkutytön 4v vaatteita sekä sitteriä ym. jotka saan lainaan. :heart:

Vaavi yöllä päätti ettei nukuta, kauhea mylläys alko, ihan nauratti. :D :heart:

Mutta nyt näin omanapaisesti tämä päivitys kun koulusta tauolla pikaiseen kirjoittelen.

Omena ja Pikku N 21+6 (tai ultran mukaan 22+1)
 
Täällä jännitetään neuvolaa :) tokaa kertaa kun sinne vasta nyt meen...

mua on nyt huimaillu kauheesti silmissä mustenee ja parina päivänä oon nähny niitä valopallojakin :/ eikai raskausmyrkytysoireita voi näin ajoissa tulla?? Siitä kun mulla ei oo mitn tietoo...epäilyjä ekassa tuosta oli ja näin silloin samanlaisia palloja ja sellasia "salaman" tyylisiä viivoja silmissä... noh, täytynee kysästä neuvolassa kohta.

Tipetsulle jaksuja! Kurjaa kun saikkuileen joutuu, mutta hyvähän että seuraavat tilannetta! parempi näin kun että joutuis lähtee näin aikaseen synnyttää---parempi ottaa varman päälle!

synnytystapa-arvio mä en tiiä miten täällä, mut kolmesta edellisestä oon käyny jokaisesta. Lääkäri vain arvioi sen että mahtuuko vauva tulemaan lantiosta... Tuskin täälä varmaan on tuotakaan...

nyt meen jännäileen hetkeks tuonne lasten tykö

onona ja nassikka 22+0 POKS!!!
 
Heips!

Eilen tuli täyteen 25+0! :) Uskomatonta, että on enään viis viikkoa, kun tulee täyteen 30+0!!!!

Pupunen jaksaa potkia ja selkeesti alkaa olla tietyt ajat milloin tulee eniten. Ihaninta on vissiin potkia aamuyöstä, kun minä voisin vielä nukku monta tuntia! :D
Sillon potkut tulee tosi kovaa! Päivällä kun musta ois kiva keskittyä potkuihin niin sillon ei hirveesti neitiä huvita :D

Mahakaravat ja linea negra mulla on molemmmat, linea negra ei vielä kauheen tumma mutta näkyy kyllä ja on ihan rintavakoon asti! Ja myös masu täynnä karvaa :D Ja meille siis tulee tyttö, joten en usko että niistä voi yksinään pätellä sukupuolta :)

Mä oon pessyt kaikki ostetut ja saadut vaatteet sitämukaan kun niitä on keräntynyt! Silittänyt en oo jaksanut, sitäkin vaikeuttaa se fakta, että meillä ei oo silityslautaa ja keittiönpöydällä on vähän hankala silittää :D

Mä kyllä haluaisin synnytystapa-arvioon, mutta siitä ei oo mitään vielä puhutuu neuvolassa. Pitää ottaa se esille ens kerralla! Haluaisin ihan vaan sen takia, että ne tietää siellä että haluun pärjätä mahollisimman pitkään omilla voimamvaroilla, ja että en mielellään haluais että synnytys käynnistetään lääkkeillä kun hätätapauksessa.

Rinnat on kasvanut hulluna, ja on tosi arat. Edelleen vuotaa vähän väliä jotain nestettä ja puristettaessa tulee reilusti. Mullahan on siis tää ollut jo 17viikoilta lähtien ja kysyinkin neuvolassa, että onko normaalia ja sanoi että on :)

Omaa napaa: Mulla alko tossa jossain vaiheessa supistamaan aina iltasin kun nukuin selälläni, ei yhtään kipeästi, mutta vaan sillätavalla että tuntuu sellasena paineena. Kyselin sitten neuvolassa varmuudenvuoksi (kuvittelin että ihan normaalia ja kuuluu raskauteen) niin neukkutätihän säikähti oikeen kunnolla ja sanoi että en todellakaan saa enää nukkua selälteni ja jos silti jatkuu, niin tutkimuksiin!!? Ihmttelin suuresti tädin reaktiota, sillä mitä täältä oon lukenut ihmisten kirjoittelua kivuttomista suppareista, niin luulin että silloin tällöin niitä tulee normaalistikkin. Ja tosiaan mulla niitä ei kuitenkaan edes mitenkään säännöllisesti tullut, vaan pari yössä! Voiko olla, että käytännöt noitten h-suppareitten kanssa vaihtelee noin paljon neuvoloissa? Noh, ne on nyt kuitenkin nyt vähentyneet, kun oon nukkunut pääsääntöisesti kyljelläni (mikä puuduttaa kivasti yössä aina jommankumman puolen ja lantion on aamusin kipeä).

Tsemppiä kaikille odotukseen ja oikeen ihanaa kevään alkua! :kiss:

LaraT ja Puputupuna 25+1 :heart:
 
Kateellisena luin, että joku vielä oikeasti pystyy nukkumaan vatsallaan!! Se oli varmaan asia, jota kaipasin eniten viime raskaudessa =D Ihan paras asento nukkua.

Synnytystapa-arviosta: Automaattisesti ei täällä kaakossakaan siihen pääse (joudu), mutta mulla se näköjään oli taas riskiraskauden takia papereihin merkitty kesäkuulle. Ihmettelin tätä tosi paljon, olenhan yhden jo alakautta normisti synnyttänyt. En tiedä LaraT onko teilläpäin jotenkin erilaiset käytännöt, mutta meillä ei synnytystapa-arviossa tod tehdä mitään muuta kuin todeta, että lantio ja muut "paikat" on soveltuvia alakauttasynnytykseen. Nuo tuollaiset lääkitykseen ja käynnistykseen liittyvät jutut on sitten asia erikseen, niistä varmaan voi puhua tutustumiskäynnillä sairaalassa tai neuvolassa. Ja minuun ainakin se synnytystapa-arvio sattui aivan saatanasti. Se oli tyyliin "nyrkki sinne ja vähän käännellään ja väännellään", kokeillaan liikkuuko häntä- ja lantioluut tarvittavasti pois tieltä!

Loma jälkeen eka työpäivä takana ja meni tosi hyvin. Olen ollut aika kipuinen ja jumissa täällä kotosallakin ollessa, mutta näköjään tuollainen kevyt fyysinen rasitus olikin ihan hyvästä =)

Ullis ja Juniori 24+4
 

Yhteistyössä