~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

pojanaiti
Heippa kaikille!

Täällä yksi odottaja ilmoittautuu ketjuun mukaan...

Eli toista lasta odotellaan 1. PAS:n tuloksena. Ikää mulla on 39v ja sairaala KSKS. Meillä on reilu 3 vuotias poika. LA olisi 18.7.... Vieläkä mahtuu mukaan??
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uudet odottajat! :)

Mulla pahoinvointi oli poissa joulun ajan ja ehdin jo iloita, mutta kun pyhät oli ohi niin oksentelu alkoi taas :( Millon tää oikein loppuu??

Me ei oteta äitiyspakkausta, on jo niin paljon jemmassa vauvanvaatteita kun oon ostellut ja pikkusisaruksilta on jäänyt jotain säästöön. Mua ei miellytä tän vuoden pakkauksen vaatteet niin turha sitä on sitten ottaa kun jäisivät varmaan käyttämättä. Pitää vaan muistaa ostaa kynsisakset, harja, kylpymittari, jne.. Makuupussejakin meiltä löytyy kaks, ihan käyttämätöntä :)

Isovanhemmat on ihan onnessaan tästä tulokkaasta, ensimmäinen lapsenlapsi molempien vanhemmille :) Mun äiti on 53 ja isäpuoli on 58(muistaakseni?) ja isä on 56, anoppi täyttää keväällä 50 ja sen mies (miehen isäpuoli, mutta vauvan pappa kuitenkin) on 45. Isälle en oo vielä vauvasta kertonut, meillä ei oo kovin läheiset välit. Vauvalla on myös 2 isomummua, mun mummi täyttää ensi kesänä huikeat 95 vuotta ja hän on kovin tohkeissaan neulomassa vauvalle vaatteita :heart:
 
pojanaiti ja kolmannen haaveilija, aina mahtuu mukaan, tervetuloa!:heart:

En muista kommentoinko tuohon äitiyspakkauksen ottamiseen vielä aiemmin, mutta meille ainakin ihan ehdoton valinta, kun esikoinen tulossa ja mitään tavaraa ei ole. Plus, että opiskelijan tuloilla (vaikka nyt alkuvuodesta äitiyslomaan asti töitä meinaan päätoimisesti tehdäkin) kaikki ylimääräinen tavara on tervetullutta.

Kuures, kyllä huomaa sen miten vaikeaa äitiyspakkauksen on eri ihmisten silmää ja makua miellyttää, kun minun mielestäni ainakin tuon tämän vuoden pakkauksen tavarat näyttivät yllättävän kivoilta. Ehkä siksikin, kun ne vaatteet ovat niin neutraaleja, en ole mikään kovin suuria vaaleansininen/-punaisen ystävä.. Alkoi kaupassa eilen oikein ahdistaa, kun kävin hipelöimässä pieniä vaatteita ja lähes poikkeuksetta oli selvästi joko tytölle tai pojalle suunnattuja värivalintoja. Tai sitten ihan pelkkää valkoista, mikä minun silmääni tosin oli ilahduttavan neutraalia kaiken sen vaaleanpunaisen ja -sinisen paljouden keskellä.

Pahoinvointi teki täälläkin comebackin parin päivän hyvän olon jälkeen:headwall: Ja väsymys tuntuu pahentuvan, heräsin klo8 ja oli pakko nukkua reilut päiväunet jo kahdentoista jälkeen. No, kai se kroppa kertoo mitä tarvitsee, joten lepäillään nyt sitten kun vapaatakin kerran on.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei hellemasut.

Ja tervetuloa kaikille uusille!

Täällä on tämä viikko ollut aivan kamala. Öisin en jostain syystä ole saanut unta ja päivällä on silti töihin mentävä. Päiväunet on olleet melko mahdottomuus tässä huushollissa kun melua ja hulinaa on tämän viikkoa riittänyt. Joten voinpa ihan rehellisesti sanoa olevan aivan rättiväsynyt. Onneksi enää huominen työpäivä ja tänään sain jopa nukuttua pienet päikkärit.

Täällä on kanssa noita äippähousuja tilattu ja yhdet kotihousut tosiaan jo ihan kaapissa. Omat housut menee jalkaan mutta istuminen ja eteenpäin kumartuminen tuntuu pahalle. Tänään piti töissä olla nappi auki. :D Isohkoja paitoja joutuu myös pitämään, erityisesti töissä kun siellä ei tiedä vielä kuin esimies raskaudesta. Niitä onneksi löytyy tutuilta ja omat paidat menee varmasti vielä pitkään sitten kun ei tartte enää mahaa peitelle. Mut ne housut...

Muuten, itse olen mammavaatteita katellut lähinnä H&M:ltä, onko muilla hyviä vaihtoehtoja (nettikauppoja siis) josta voisi tilata äitiysvaatteita?

Tänään poksui taas!

Omena ja Napoleon 10+0
 
Moikka ja hyviä tämän vuoden viimeisiä päiviä kaikille!

Merkkailen tässä vaan, kun ollaa esikoisen kanssa isovanhempien hoteissa vielä reilu viikko enkä oikein pääse koneelle.

Nopeasti vaan onnea ihan hirmuisesti kaikille ultrakuulumisista, tervetuloa uusille hellemasuille ja :hug: suru-uutisia kohdanneille!

Tuun kommentoimaan paremmalla ajalla!:)

Lavelyn 13+5
 
tervetuloa uudet odottajat!
Siios munkin piti just eilen tilata h&m legginsit ja t-paita,mut se herjas kokoajan et väärä henkilötunnus!!! ja ihan oli oikea!!! no enpä päässyt sitten tilaamaan mitn. Housut pitää kohta itelleen hankkia...mulla on vaan yhet,ja niistäkis nappi kiristää jos istuu tai joutuu kumarteleen.

Täällä oma olo ihan hyvä,väsyttää vaan vieläkin!!!

Mäkin haluisin tietää jos on muita hyviä äitiysvaatelinkkejä??

nipsu83 onpas sulla reipas mummu!

PTT 12+1
 
Nyt on joulut juhlittu ja kotiuduttu taas reissun jälkeen.

Suuri osanottoni huonoja uutisia kohdanneille! Itku silmässä täällä on teidän tekstejä luettu ja myötäeletty surua. :hug:

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower:

Vakuutuksesta oli joku kysellyt. Itse soittelin vakuutusyhtiöön ja Pohjolalla ainakin se vakuutus pitää hakea rv 16-27. Tänään tulikin jo paperit kotiin täytettäväksi. Vielähän tässä ei kiire ole, mutta tykkään, että hommat laitetaan ajoissa liikkeelle, ettei jää sitten viimetinkaan tai myöhästy kokonaan.

Me meinataan ottaa äitiyspakkaus monestakin syystä. Ensinnäkin kun esikoista odotetaan, ei kaapeista löydy mitään vauvanvaatevarastoa ja toisekseen sen pakkauksen arvo on paljon suurempi kuin mitä se rahasumma olisi. Minä myös tykkään kovin noista pakkauksen vaatteista, kun ovat neutraaleja ja muutenkin kuoseiltaan ja väreiltään luonnonläheisiä. Jännä tosiaan, miten ne mieltymykset vaihtelee ihmisestä riippuen. Onneksi niin :)

Tulevat isovanhemmat ovat tästä pienokaisesta enemmän kuin innoissaan. Molemmille isovanhemmille tämä tulee olemaan ensimmäinen lapsenlapsi. Minun vanhempani ovat 50- ja 55-vuotiaita, miehen vanhemmat ovat 48- ja 53-vuotiaita, joten virtaa riittää. Kaikki isovanhemmat ovat vielä tiukasti työelämässä ja ajan hermoilla. Pienokaista odottelee innoissaan myös kolme isomummoa ja kaksi isopappaa. Sekä tietysti malttamattomat tulevat tädit, sedät ja enot. Joten turvaverkosto tulevan lapsen ympärillä on kyllä tiivis ja suuri. :heart:

Oma olo on parantunut huomattavasti siitä, mitä se joskus oli. Joulun aikana en joutunut oksentamaan kertaakaan ja muutenkin pahoinvointi on pysytellyt taka-alalla pientä etovaa oloa lukuunottamatta. Edelleen täällä jännitetään veriseulan tuloksia. Meillä kun tosiaan sitä niskaturvotusta mitattiin normaalirajojen yli. Olen miettinyt, pitäisikö käydä yksityisellä ultrassa vielä ennen maaliskuun rakenneultraa, jotta saisi hieman lisää tietoa ja vastauksia. Kunhan ny tulis vaan ne verikoetulokset. Nää pyhät tietysti pitkittää kokeita.

Selkäsärystä oli joku täällä kertonut ja kysellyt. Minulla on ns. notkoselkä eli alaselkä on notkollaan, mikä aiheuttaa muutenkin säännöllisiä selkäkipuja ja -tulehduksia. Nyt viimepäivinä alaselkä on kipuillut paljon ja tänään koiran kanssa lenkkeillessä ilmoitti olemassaolostaan ihan kunnolla. Samoin kyljet ovat alkaneet kipuilla. Ei mitenkään häiritsevästi, mutta huomattavasti kuitenkin.

Onneksi saatiin sentäs valkoinen joulu, vaikka nyt tuonne ulos katsoessa ei uskoisikaan. Olen lomalla nyt tammikuun 9. päivään asti ja todella toivon, että tuo sää tuosta muuttuu. Toivottavasti kukaan teistä ei joutunut olemaan sähköttä tai vedettä. Meidät myrskyt onneksi kiersivät siten, että ainoat vahingot olivat kova tuuli, joka repi muutamia kattoja (ei onneksi meidän) auki ja kaatoi antenneja.

Voimia odotukseen ja mukavaa uuden vuoden odotusta. Kylläpä meille onkin tulossa mukava vuosi 2012 :heart:

sopaka & 'mutkula' 12+2
 
Sopaka, kiitos tuosta vakuutus tiedosta. Mietinkin, että kuinka aikaisin sen voi jo hakea. Pelkään, että narahdan sokerirasituksessa, joka on 13+ viikolla ja käsittääksen se voi jo vaikuttaa. Edellisessä raskaudessa ei ollut sokereiden kanssa mitään ongelmaa, arvot olivat erittäin hyvät, joten pitää samaa toivoa nyt.

ON, täällä on turvotus hävinnyt ja olo aikalailla hyvä. Huomenna pääsee aamusta rentoutumaan venyttelyn merkeissä ja voikin ruveta hyvällä mielellä viikonlopun viettoon.
 
Pikakommenttina: kannattaa hakea tosiaan vakutus mahdollisimman pian. Esim. ennen aikaiset supparit voivat vaikuttaa sen saantiin/summaan, joten mitän pikimiten, niin sen varmemmin sen saa ja sillä perushinnalla vaikka myöhemmin tulisikin jotain. Me ei viime raskaudessa saatu, kun (tyhmä minä) menin tietämättömänä siihen np-seulaan kaksosteni kanssa! Hcg oli kahdesta istukasta niin superkorkea (testi ei osaa jakaa määrää kahdella), joten pojalle tuli riskiluku (muistaakseni joku 1:105 tms.). Ei saatu vaikka lekurin lausunto, että riskiluku johtui testistä.. Tiesin sen kyllä sit silloin heti, kun saatiin tuo luku ja annoin kyllä palautetta sairaalalle, että jatkossa infoaisivat vanhempia tarkemmin (varsinkin monikko-odottajia, joille veritesti on käsittääkseni ihan hyödytön).

Pikaterkuin, Mirella_36&Mussu (11+3 tai 4 :))
 
Iltaa :) olipas tekstiä meni tovi kun sai luettua kaikki :)
Onnea kaikille ilosista ultra kuulumisista ja tervetuloa uusille Hellemasuille :)

Täälä ollaan flunssan ja kurkku kivun kouris ihan hirvee olo iski tänään tarttu varmaan pikku siskolta :( aiva voimaton olo ja nielessä sattuju kurkkuun ja korviin ja tuntuu että pää räjähtää :( Huomenna pitäs olla ääni kunnos ku laulan mun mumman ja paapan kultahäissä kirkossa ja sie juhlaski piti laulaa mut taitaa se jäädä laulan vaan kirkos ku lauletaan mun iskän ja pikku siskon ja sedän kans niin eiköhän se ääni sen verran kestä :/ sitte pitääs ajella vie illalla mökille kalajoelle uuden vuoden viettoon, saas nährä miten mun pää kestää kännisiä :/ ku kaikki muut juo alkoholia.
Äitiyspakkaus otetaan koska esikoinen on tulossa :) Ja mun vanhempien iät äiti on 48v ja iskä 47v vanhemmat eronneet iskä asuu pääkaupunki seudulla ja äiti ja mun pikku sisarukset täälä E-P llä :) Mun äitille ja iskälle eka lapsenlapsi äiti aiva innoissaan iskälle ei vie oo kerrottu. Kerron sit maanantaina ku käyty sie varhais ultras toisen kerran ja neuvolas :) jännä maanantai siis tiedossa :) Mun mummat ja paapat on kummatki elossa ne ei vie tiedä asiasta mitää kerrotaan varmaan vasta NP ultran jälkeen.
Maha on ihan mahoton pyöristyny täs joun aikana :) ja jänniä muljahteluja on tuntunu masussa :) Nyt lepäämään ei jaksa enempää kirjottaa. Hyvää uutta vuotta kaikille :)

Nennu ja Pulputtaja ( t) 7+6 rv huomenna taas paukkuu viikko täyteen :) hitaasti mutta varmasti perä päätä pidetään :)
 
Mun mielestä hyviä äitiysvaatteita on Nelly.comissa ja mamamia:ssa.
Äitiyspakkauksen otan totta kai,onhan siellä lähes kaikki mitä tarvitaan..sitäpaitsi olemme köyhiä joten se tulee tarpeeseen! Hienoa että siellä on nykyään kestovaippojakin.Ajattelinkin käyttää lapsellani vain kestovaippoja.Entäs te? Hassua muuten,että niistä vaatteiden väreistä aina purnataan,mutta kuitenkin 95 % ensisynnyttäjistä ottaa sen pakkauksen. :LOL: No,en mäkään niistä väreistä (tai oikeastaan epäväreistä,hm..) perusta,mutta aion käyttää silti.Onneksi voin ostaa silti kaikkia prinsessaihanuuksia ja Hello Kittyjä lisäksi.. :D Ja oli siellä jotain värillisiäkin vaatteita! Myös se harmaa haalari on ihan liikuttava..Me kaikki varmaan saadaan se vuoden 2011 pakkaus,ellei sitä nyt jaeta yhtäkkiä loppuun,kun senhän pitäis riittää n. elokuulle asti....ensi vuoden pakkauksen laatikko on kyllä superhieno! Se sukupuukuosi..eikö 2010 pakkaus jaettu muuten ennätysvauhtia loppuun? Ehkäpä saamme sittenkin uuden pakkauksen! Ei sillä sinänsä kauheasti ole väliä,aika samanlaisia ne sisällöt on kuitenkin.
 
Äitiysvaatteita olen katellut joiltain sivustoilta, mutta tuntuvat olevan niin tajuttoman kalliita välillä... Ehkä jos tarvitsisi raskauden loppupuolella jonkun oikeasti edes jotenkuten istuvan juhlamekon tms, sitä viitsisi rahallisesti panostaa. Mutta en minä muuten suostu maksamaan trikootunikasta sen enempää kuin normaalistikaan. Tuntuu jopa, että välillä niissä äitiyspuolen vaatteissa ei ole muuta eroa kuin se ÄITIYSvaate-merkintä jossain kohtaa, samanlaisia väljiä tunikoita ja pitkiä toppeja löytyy ihan ns. normaalipuoleltakin.

Housut toki eri asia, ja takit yms. mutta onneksi meidän vatsat ovat isoimmillaan sellaiseen aikaan kun paksuja takkeja ei (toivottavasti:D) enää tarvita, joten siltä murheelta ainakin säästyy.

Kestovaippojen käytöstä en aio muodostaa mitään ehdotonta mielipidettä ennen kokemusta. Meinataan vähintäänkin osittain niitä käyttää, mutta jos ei tunnu toimivan/toimii erittäin hyvin niin muutetaan suunnitelmia sitten sen mukaan.

terveisin Kuurupiilo ja salaisuus 11+5 (ultran mukaan 12+2)
 
Viimeksi muokattu:
Nonniin, nyt on minullakin ultra takana ja kaikki oli hyvin <3. Tietenkin piti heti verrata edellliseen raskauteen ja on vähän isompi tapaus nyt kuin ensimmäisellä kerralla. Niskapoimua ei meinattu saada mitattua kun lapsonen oli koko ajan katse kohti kameraa :). Näin pienen sydämen sykkivän ja laskettu aikakin on aivan ennusteen mukainen.

Minä meinaan ottaa äitiyspakkauksen nytkin vaikka edellisen pakkauksen kaikki tavarat onkin tallella. Se on vaan niin hienoa kun sen ison laatikon saa hakea postista ja saa ihailla kaikkia niitä pieniä vaatteita :). Ai että, nyt alkaa se hössötys kun pystyy vähän rentoutumaan!

SiinaS ja taapero 12+3
 
Sokerirasituksessa käyty. Otti tosissaan voimille. Viime raskaudessa kun kävin, ei ottanut koville ollenkaan. Nyt sokerinen litku alkoi väsyttämään tosi paljon ja pari kertaa meinas tulla oksennus. Tulokset saa soitella viikon päästä. Nyt sain pojan unille niin pakko mennä itekki päiväunille.

Kestovaippoja käytettiin osittain esikoisella. Nyt ajattelin käyttää jopa enemmän. Niitä on kiva tehdä myös itse. Niihin hurahtaa aika helpolla kun asiaan enemmän perehtyy. :) Mutta itsekin oman jaksamisen ja innostuksen mukaan meneen. En ole ehdoton asian suhteen. Käytetään mikä milloinkin tuntuu parhaalta.

Äitiyspakkauksen otosta en ole varma. Toisaalta se olis kiva ottaa mutta toisaalta mietin onko sille tarvetta. No, aikaa miettiä vielä onneksi on.

puppa 14+2
 
SiinaS,onnea hyvistä uutisista! On se huojentavaa kun siellä näkee että kaikki on hyvin.. :heart: Joo,vauvahössötys on kivaa! Onneks mä pystyn hössöttämään äidin kanssa kun miestä ei kiinnosta vaatteet ja tarvikkeet..on semmonen perinteinen mies.Mut se sopii mulle hyvin.En esim. huolisi miestä synnytykseen.Entäs te,kuka ottaa miehen mukaan? Onko jollain naistukihenkilö tai peräti doula suunnitelmissa? Mä ajattelin synnyttää ihan yksin,tai siis kätilön kanssa..mut siinä varmaan joutuu olemaan aika paljon yksinkin.Mä olen semmoinen että tykkään olla välillä omassa rauhassa.En tiedä sit tuleeko sit kuitenki äitiä ikävä.. :O
 
  • Tykkää
Reactions: SiinaS
Täällä ilmoittautuu yksi uusi heinäkuun hellemasu, la 9.7. Itse olen 31-vuotias ja esikoinen tulossa. Synnytyssairaala todennäköisesti Jorvi. Miehelläni on ennestään 5-vuotias poika, joka on meillä vuoroviikoin. Poika ei vielä tulokkaasta tiedä, mutta vanhemmille, omille sisaruksille, lähisukulaisille ja hyville ystäville ollaan jo kerrottu. Kaikki ovat edemmän kuin innoissaan tulokaasta <3

Oma olo on vaihdellut heti plussaamisesta asti. Alusta asti olen tuntenut kipuja, joiden takia käytiin varhaisultrassakin viikolla 7. Sydän siellä jo silloin sykki, ja la onkin molemmissa ultrissa ollut 3 päivää aikaisempi kuin menkkojen mukaan. Np-ultrassa löytyi munasarjakysta, joka varmaan omalta osaltaan on syynä kipuihin. Kysta oli onneksi pieni (alle 1cm), joten sille ei varmaan tarvitse mitään tehdä. Saatiin myös normaali tulos niskaturvotuksesta ja veriseulasta :) Pikkuinen oli todella rauhallinen koko kuvauksen ajan - viittasi vaan käsi pystyssä ja köllötteli mukavassa asennossa :)

Onneksi olen nyt lomalla, sillä univaikeudet ovat vaivanneet jo pari viikkoa. Nukun yössä yhteensä noin 5 tuntia pienissä pätkissä, ja välillä valvon kaksikin tuntia putkeen.. Onko muilla kokemusta huonoista öistä tai vinkkejä unen parantamiseen?

Ihanaa odotusta kaikille! Täytyypä nyt syventyä noihin aikaisempiin viesteihin :)
 
Onkos se nyt jaossa oleva äitiyspakkaus siis se mikä meille tulisi vai ehtiikö vaihtua? En oo yhtään käynyt katsomassa tämänhetkistä edes... Ei me kyllä varmaan sitä oteta kuitenkaan, sillä 140e saa aika paljon korviketta ja tuttipulloja. Mä en voi imettää niin me tullaan menemään korvikkeella ihan alusta asti, vähän jänskättää miten ne synnärillä suhtautuu. Isompia lapsia olen muutamaan kuukauden kaikkia imetellyt mutta nyt ei siis edes mahiksia kokeilla (mikä on mulle oikeastaan vapauttava ajatus, vaikka imetykset on ihan ok menneetkin ja maito riittänyt hyvin niin mä olen ottanut asiasta aina kamalan stressin, ei vaan sovi mulle ne imetyshormonit). Onko muilla jo ajatuksia imetyksestä?
Kestovaippoja ei tulla kokeilemaankaan, kertseillä mennään niin kuin muidenkin kanssa. Meillä on pyykkiä ihan tarpeeksi jo muutenkin enkä näe mielekkääksi puljata kakkavaippojen kanssa roskikseen laittoa enempää. Ja olen niin skeptinen etten usko maailman pelastuvan vaikka koko Eurooppa kestovaippailisi, siinä vaiheessa kun Kiina on räjäytetty maailmankartalta lupaan harkita kestoilua ekologisista syistä.
Tosin ne jotkut kestot on tosi söpöjä, lasten nukeille voisin ommella sellaisia kaikista ihanista kankaista :D

kuures 12+3(tai jotain sinne päin ?)
 
Synnytyksestä oli MB kysellyt, mun mies yks päivä vaan sanos että ei oo sit tulossa tällä kertaa mukaan... En tiedä oliko tosissaan mutta jos oli niin sit menen yksin. Voi vaan tulla tylsää ellen saa telkkarillista huonetta kun mulla tuppaa välillä se homma kestämään (viimeisin tosin käynnistettiin ja tuli loppujen lopuksi sutjakasti 5 tunnissa, muut kestäneet 9-22h). Saa nähdä, mua kyllä pelottaakin koko synnytys niin paljon että toivon että vauva olis vaikka perätilassa ja saisin sektion :D
Äitiysvaatteita en oo vielä suostunut katselemaan, on ne vaan kamalia kaapuja vieläkin ja siirryn sellaisiin vasta kun on pakko. Farkkulegginsit on kätevät kun ei pahemmin purista vaikka maha onkin jo vähän kasvanut. Aikaisemmissa raskauksissa olen suosinut H&M:n äitiysvaatteita, ovat edullisia ja laadulla ei oikeasti ole kovinkaan paljon väliä, mä en ainakaan ole halunnut nähdäkään niitä vaatteita enää raskauden jälkeen :D

kuures
 
synnytyksistä: mä olen synnyttännyt yksin ja aion kolmannenkin "hakea" yksin. kaikki ihmetteli ekalla kerralla et miksi yksin meet mut oli ja on edelleenkin semmoinen tunne että ei siellä tarvi vetelehtiä muitten. hyvin kyllä saa ajan kulumaan suppareitten välissä odotellessa seuraavaa.sisko joka asuu lähellä sairaalaa oli valmiina tulemaan jos leikkaukseen olis joutunnut niin olisi pikkunen päässyt heti "omaan"syliin" mutta ei tarvinnut onneksi olen saanut kummatkin tytöt rinnalle saman tien ja toivottavasti kolmannenkin :).

äitiyspakkausta en tällä kertaa meinaa ottaa. jos kolmonen on tyttö niin kaikki vaatteet löytyy,ja jos on poika niin sillä rahalla saa jo aika kasan "poikien" vaatteita. toivottavasti kesästä tulee lämmin niin ihan pikkuisia vaatteita ei edes tarvii paljon. periaatteessa riittää body ja housut. ja lämpimämpää löytyy siskojen varastoista.

kestovaippoja ei täälläkään käytetä. mun puolesta riittää kun kerran saa pyllystä kaapia kakat ei oo musta enaan esipesemään kestoja.

oireita ei ole oikeestaan mitään välillä tuntuu ettei raskaana ookkaan. mut oon jo kaks kertaa nähnyt ultrassa mutta joka tapauksessa ei tunnu että pikkunen olisi mukana. ehkä se sit jysähtää viimeistään kesällä kun on ulos pyrkimässä. :) :)

huisp& pasus 13+0
 
Mullakin on ultra takana ja olipa ihana kokemus!

LA muuttui, kun pieni olikin huomattavasti vanhempi kuin terveydenhoitajan ennuste antoi uskoa. Eli sen sijaan, että oltaisiin rv 13+1, niin nyt mennään jo rv 14+4, että sellainen parisen viikkoa melkein siirtyi LA

uusi LA siis 25.6. :)

Pienellä oli ultran mukaan kaikki kunnossa, niskaturvotusta 1mm ja kaikki oli paikoillaan ja niin kuin pitikin! Huojentavaa! :) Koska raskaus olikin niin pitkällä, niin mun pitää käydä jossain ptdown-verinäytteessä.. mutta kyllä on huojentunut olo ja eipä haittaa yhtään, että odotusaika lyheni yllättäen aika paljonkin :D
 
Moi!

ihan pikapika päivitys täältä töistä -tein uuden pinon! :) Lupaan kautta kiven ja kannon päivittää listan ajan tasalle sunnuntaina, pahoittelut kaikille joiden tiedot eivät ajantasalla tällä hetkellä.

Lähdetään töiden jälkeen siskontytön ristiäisiin, palaillaan sunnuntaina.

OIKEIN ILOISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE HELLEMASUILLE! :D

Brita ja salarakas 13+3
 
Huh, vähän on liian tyyriitä Nelly.com ja mammamian vaatteet. :D
Tänään ostin parit mammahousut työkäyttöön kun omat puristaa niin pirusti. Paitoja ym. nyt ei vielä aikoihin tarttekaan ostella, mutta tässä kaupungissa kun tuo H&M tuntuu olevan ainut paikka josta noita mammavaatteita voi ostaa niin olis kiva löytää joku huokeahko nettikauppa josta tilata sit kun tarve vaatii. Täytynee jatkaa etsintää. Kiitos kuitenkin vinkeistä!

Vaippa asioita en ole kyllä ehtinyt vielä edes ajatella :D Ensimmäinen kun kyseessä niin ei olla kyllä ihan noin pitkälle tässä ajatusleikissä vielä päästy. Joskin veikkaan että täällä ei myöskään kestovaipat ole käytössä.

Omena ja Napoleon 10+1
 
heippa

Äitiysvaatteet:
Huutakaa hyvät immeiset Huuto.netistä, saa edullisesti ja hyvää tavaraa!

Kestovaipat: Ei kiitos!

äitiyspakkaus: Vähän olen ajatellut etten ottaisi. Rhalla saa, ja hevosella pääsee

(.) Olot on ja pysyy. Mutta sen verran tänään, että kaupassa kävin ja autokin uusittiin. Nyt pihassa seisoo transporteri 9 istuin paikan kaara. Kyllä mahtuu istuimet ja naapurinkin lapset kyytiin=)

Hyvää uutta vuotta!

jaana ja masukki rv 12
 

Yhteistyössä