Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

Kasassa täälläkin vielä ollaan... Olo alkaa olla tukala, tuntuu ettei mitenkään päin ole hyvä, kävely ja seisominen olis helpointa mut eipä sitä koko päivää tällä lastilla jalotella. Vauva on n. nelikilonen tällä hetkellä, alkaa synnytys kauhistuttaa samalla kun sitä odottaa jo : /

Kovasti tulee kyselyjä joko oon räjähtäny, ja kun en ole, niin neuvoja sataa mitä kaikkea pitäs tehdä että synnytys alkais. On siis ihan oma vika jos menee yliajalle kun laiskottelee vaan, hah :stick: :LOL:

Jännä ajatella että enää max. 2 viikkoa, niin vauva on sylkyssä :heart:

Bobble 40+2
 
Mulla kans on se ainut muisto ylimenneistä raskauksista 12:sta vuoden takaa joten ihan tarkkaa muistikuvaa ei ole vauvan liikehdinnästä. Muistelisin, että silloin ihan rauhallisin mielin vartoilin loppuun asti ja kaikki ok. Tosin tyttö painoi silloin syntyessään tuon 3,3 kg kahden vkon yliajalla, että oli kyllä pienikin, että mahtui hyvin liikuskelemaan. Eilen illalla maha-asukki veti sellaset maratonit vatsassa, että ei tarvinnut ees laskea, neljä tuntia painoi menemään ihan melkein tauotta, pari hikkataukoo lukuunottamatta :D Tuli hyvä mieli itsellekin taas. Mä olin aikoinaan tuon vanhimman tyttären odotusaikana tutkimuksissa liikkeiden vähyyden vuoksi, sairaalassa tutkivat ja hutkivat, parikin eri lääkäriä ja lopulta tulivat siihen tulokseen, että kaikki ok. Lopulta synnytyksessä, joka oli tosi nopea, vauvan sydänäänet hävisivät ja syntymän jälkeen suoraan saamaan lisähappea vauva vietiin. Istukka oli viallinen, eikä sitä tutkimuksista huolimatta huomattu, joten vähän tuli ikäviä muistoja mieleen vähäisistä liikkeistä. Mutta luulisin nyt kaiken olevan ok, tämä vauva kuitenkin kasvaa myös hyvin, tyttö oli aikoinaan vain täysiaikaisena tuon 2,5 kg.

Taas yksi yö takana 1,5 tunnin yöunilla ja supistusten välien laskentaa monta tuntia. Loppuivat sitten kuitenkin taas tuossa puoli neljän jälkeen, mutta taas viiden jälkeen alkoivat kiiiiiiipeinä uudelleen harvakseltaan. Pitää mennä hetkeksi suihkuttelemaan, jotta pääsee katsomaan tänään sairaalaan, jotta saako sieltä apuja ja olisiko nuo kipeät supistukset edes vähän edistäneet tilannetta siellä missä pitäisikin ja varuiksi pakkaamaan sairaalakassi mukaan =)

PikkuEmma 41+2
 
Viimeksi muokattu:
onko teillä muilla minkälaista jälkivuotoa vielä?

Että mua ärsyttää tää tuhru vuoto...väliin tulee siteeseen ja väliin ei.....mut pakko on pitää sidettä,ellei halua pikkareiden likaantuvan:kieh: mut loppuis jo kokonaan! siis vuoto kun on semmosta tuhrua...

vauva nukkui taas viime yön hienosti, nukahti 23,ja heräs syömään 5.00,et nukkui semmoset 6h..ja mulle kyllä sopiikin tällanen rytmi,et nukahtaa iltamyöhään,kun itekin meen aina myöhemmin 23- 24 maissa nukkumaan.
Ristiäiset lähestyy,ja siivoilua kämpässä joka päivä jtn..muksut odottaa ihan innolla..kyselee jatkuvasti nimeä,jota ei paljasteta kenellekään:whistle: Paitsi voin mä teille sen sanoa,siitä tulee nyt se Vili,mut toisesta nimestä ei vielä varmuutta,ite tahtoisin Valtterin toiseksi,mut entiä haluux mies oman toisen nimensä,mikä olis Kristian.

onnea uusille vauvautuneille taas! ja tsemppiä kaikille kenellä vielä loppuodotukset!
 
Nyt ottaa päähän, juuri kirjoitin pitkät sepostukset ja menin sitten painamaan väärää nappia :stick:

Eli huomenet vain kaikille!!! :wave:

Nyt kysymys, jota kysytty monta kertaa ja hävettää kysyä taas :ashamed: mutta mites sinne facebookin puolelle pääsi? Kenelle piti laittaa yksityisviestiä?!?!?

Täällä vauva-arki pyörii omalla painollaan, tykkään niin tästä vaikka ei tämä aina niin ihanaa vaaleanpunaista unelmaa olekkaan :heart: Joudutaan käymään tytön kanssa painokontrollissa kun paino ei ole noussut tarpeeksi... En kyllä osaa siitä huolestua koska tytölle oli kuitenkin tullut lisää painoa ja hän on rauhallinen ja tyytyväinen... Pulauttelee vain aika usein ja paljon että varmaan siinä se syy...
D-vitamiinin aiheutti täällä sen että tytön kakka on nyt vihreää ja oikeesti haisee pahalle...meinasin mennä apteekista hakemaan niitä rela/d-vitamiinitippoja ja kokeilla niitä...
Ristiäisetkin lähestyy, niitä vietetään ensi viikon sunnuntaina...pitäisi kai alkaa miettimään mitä siellä vieraille sitten tarjoopi. Kastemekonkin kaivoin jo esille vaatehuoneesta ja se lähtikin mummin mukaan eilen kun palautti nuo pojat kotiin, olivat kesäteatterissa että jos se mummi saisi vaihdettua ne nauhat vaaleanpunaisiin... Pojat kun aikoinaan kastettiin siinä mekossa, oli nauhat luonnonvalkoiset mutta mies halusi nyt välttämättä vaaleanpunaiset!!! :heart:

Jälkivuodosta joku kyseli...täällä kanssa tuhruttaa ja tuhruttaa...välissä voi olla päivä tai kaksikin kun ei tule mitään mutta sitten taas se ärsyttävä tuhruttelu alkaa...voisi jo loppua kiitos!!!
Joku muistaakseni kertoi jo "kärsivänsä" uudestaan vauvakuumeesta... Täällä vähän saman laiset tuntemukset vaikka oma vauva vasta kohta 4vko "vanha"... Viime viikolla mun neljälle tuttavalle syntyi vauvat :heart: että en tiedä johtuuko niistä vai hormoneista tämä oma vauvakuume...sanoinkin miehelle että jaahas, haluan vielä sitten sen neljännen lapsen vielä, ei mies sitten asiaa kyllä heti tyrmännytkään...on se sen verran haltioissaan tytöstä!!! :heart:

Jos sitä nyt pesisi pyykkiä ja viihdyttäisi noita vanhempia lapsia kun tyttö vielä nukkuu...

kolmannen haaveilija(joka kohta vaihtuu neljännen haaveilijaksi :LOL: ) & Nuppu 3vko 6pvä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: katza78 ja älli79
Huomenta! Onnea vauvautuneille! Ja tosiaan tsempit vielä masuille!

Meidän vintiö syntyi vihdoin 42+0 20.7. klo 22.55. 52,5 cm ja 3965 g, pipo 34 cm, poika

Eilen tultiin kotiin pojan kanssa ja heti kävi paljon vieraita ihastelemassa pientä ihmettä. Synnytys oli pitkä ja vaikea ja kesti sen melkein 24 h. Onneksi siitä selvittiin ja saatiin poika lopulta imukupin avulla maailmaan.

Tää on maailman hienoin tunne tulla äidiksi olen niin rakastunut mun vauvaan. Vintiö vallotti heti äitin ja isin sydämet. Kaikki on mennyt toistaseksi hyvin vauvan kanssa. Nukkuu paljon ja syö hyvin ja on vaan niin ihana :heart: Mahaa ei oo oikeestaan yhtään ikävä. Sain kestää sitä muutenkin niin kauan että on ihana ku oma kroppa rupee palautumaan.

Tuntuu niin suurelta ihmeeltä tää mun tuhiseva pikkukäärö kun meni niin paljon raskaus yli ja synnytyksen kaikki vaiheet yms. Olen vaan niin onnellinen tosta pikkusesta että ihan ylpeenä haluun kaikille esitellä pikkusta.

Maisa & Vintiö:heart: 5 vrk
 
Huomenta päivää hellemasut.

Täällä katkonaiset yöunet takana, vaikka unta tulikin yhteensä n. 8h niin siinä välissä valvottiin 3h (klo 4-7). Hieman siis väsyttää, vaikka hyvinhän tuo meidän poitsu pääsääntöisesti yöt nukkuu kun yleensä riittää että kerran tai max. kaksi herätään syömään. Silti olen kyllä tosi kade teille joiden muksu nukkuu yössä sen 6-8h :D No ehkä meilläkin jossain vaiheessa.

Jälkivuotoa ei täällä juurikaan enää ole, mulla se itseasiassa loppui pikkaisen reilussa viikossa se suurin vuoto. Pientä tuhrua tulee edelleen välillä mutta niin vähän etten yleensä käytä enää edes pikkuhousun suojia jotta saa paikat hengittää. Tikit ne vaan möllöttää vielä paikallaan mutta kait nekin sieltä sulaa aikanaan pois.

Pupuilua koitettiin tuossa harrastaa mutta jäi vielä välistä. Mulla ei paikat tykännyt yhtään, tuntui tosi pahalle ja just sille että jotain repeää ihan kohta. Muulla tavoin on kyllä sitten pidetty toisemme tyytyväisinä mutta tuo varsinainen yhdyntä ei näköjään vielä onnistu. Noh kaikki aikanaan.

Täällä ristiäisiä varten haalittu kasaan pikku hiljaa kaiken maailman tavaraa, kastemekko meillä on suvussa mutta sininen nauha on hävinnyt matkalle kun poikia meidän sukuun sen verran vähemmän syntynyt. Servetit ja pari kynttilää lienee ainut jota pitää ruokien lisäksi ostaa.

Täällä muuten vaihdettiin D-tipat, meillä oli aiemmin jotkut minisun tms. niin nyt ostin noita Jekovit tippoja. Ainakin yhden yön jälkeen uskallan sanoa että paremmin näiden kanssa meni kuin noiden minisunien. Samalla tosin aloitettiin Rela-tipat ja mietin että ostaisinko tänään vielä Cuplatoneja kun kovasti on pojalla ilmaa mahassa vaikka röyhtäytellään.

Onnea kovasti taas kaikille vauvautuneille ja tsemppiä loppuraskauteen muille! Ei ole enää paljoa teilläkään jäljellä.

Omena ja Pikku-ukko 3vko 4vrk
 
Onnittelut jälleen vauvautuneille! :flower:

Jälkivuodosta
se loppui mulla joskus 2vkon päästä sektiosta,tuhruili kyllä viikon verran,oli kyllä niukkaa koko ajan. Nyt kun 6vkoa on huomenna sektiosta,on vuoto ollu poissa sen 3vkoa.


Mä hain eilen gefilus-tipat tytölle,kun tuntuu että masu alkaa vaivata. Tyttö vääntelehtii ja vänisee,mutta tätä tapahtuu lähinnä iltaisin? Meillä muutenkin menee illat ja yöt ihan harakoille. Tyttö nukkui eilenkin päivällä 7h,lähdettiin kauppaan ja heitettiin van sapuskat kotiin ja jatkettiin mökille. Siellä syötin tytön n. 17 ja heräsi sitten uniltaan taas n. klo: 20. Mä en tajua miksei se voi nukkua yöllä noita pitkiä unia?! Ja vaikka nukkuiskin,niin nukkumaan ei ihan niin vaan asetu ja mä en jaksa!!!
Joka ikinen ilta saa taistella ja itsellä alkaa jo olla itku herkässä iltayöstä. Tyttö saattaa herätä uniltaan 22 ja sit kun sen saan syötettyä ja vien sänkyyn jossa sitten pötkötellään ja tissitellään. Tyttö torkahtaa ehkä tunniksi ja itsekin siinä alkaa jo nukkua. Pian sitten herätään ja vaikka kuinka tissiä tarjoon,mikään ei riitä! Koko ajan pitäs olla tissi suussa ja siinä touhussa alkaa itsellä palaa pinna. Tytön huutoa en jaksa kuunnella yhtään väsyneenä yöllä ja siitäkös vauvakin hermostuu. Pulloa ei ota.
Mies vieressä avuttomana kun ei voi tissiä tytölle antaa ja kantelu ei auta kun tytön on nälkä. Oikeesti,kello saattaa olla helpostikin 02 ennenkuin saan tytön hiljaseks ja sitten jo 3-4h päästä alkaa heräillä ja aamuyö meneekin kuunnellessa kun tyttö öhisee,ähisee,korisee,hirnuu,määkii,röhnää jne. Tyttö erityisesti aamuyöstä pitää meteliä nukkuessaan. Alkuun oli huvittavaa,nyt häiritsee omaa lyhyttä unta ihan tosissaan. Tyttö kuullostaa hevoselta,lampaalta,konekivääriltä ja saranalta : /


Että auttakaa nyt mua ton nukkumisen kanssa, kokeneemmat äipät!


Tipetsu ja Käpy
 
Mulla ois pieni vinkki miten EHKÄ saada vauva nukkuu yöt paremmin. Lukenut et monella vauva nukkuu hyvin päivisin mutta öisin heräilee enemmän.
Itse kolmannen saatua imetin sekä annoin pullosta omaa maitoa vauvalle. Ei mennyt kuin hetki niin huomasin vauvan nukkuvan yöt todella hyvin jos antoi illalla/yöllä aamulla pumpattua maitoa. Rintamaitohan on aamuisin hyvin rasvaista, sehän on lähes keltaista ja tuota kun imettää aamuisin/päivisin niin ei ihme kun vauva nukkuu päivät tyytyväisesti. Iltaa kohden maito muuttuu "laihemmaksi" joten sit yöt heräillään usein syömään. Elikkäs siis suosittelen kokeilemaan aamu maidon pumppaamista pulloon ja antamalla sitä illalla/yöllä. Yöllä esim sit pumppaa aamuksi maitoa ja muut ajat normaalisti imettää. Itsellä siis tämä oli suuri helpotus öihin ja aijon tämän neljännen kanssa toimia samoin jahka poika vain syntyy. :D

Neuvola kuulumisia. :)

Rv 39+2 (38+3)
Paino: 0g (-350g)
Turvotus: - (-)
Verenpaine: 108/67 (115/73)
Pissa: puhdas (puhdas)
Sf-mitta: 34 (33,5)
Tarjonta: Rt (rt)
Syke: + (+)
Liikkeet: ++ (++)

Täällä väsymys painaa hyvin pahasti.:( Pystynyt moneen yöhön nukkumaa juuri yhtään kuumuuden takia. Tää kostea ja painostava ilma ei todellakaan ole mitään herkkua tämän masun kanssa.

Siiseli84 39+2
 
Mulla on kyllä sisseli täysin eri näkemys tosta maidosta. Yötä vasten vahvempaa jota vauvat tankkaa hanakasti iltasin. Tipetsun vauva taitaa herätä hiukan myöhään tekemään tota tankkausta yötä vasten ja yö on siis päivällä. Ootko aatellu hiukan herätellä sun vauvaa useemmin päivällä, seurustella sen kanssa ym. Kun tuskin yöllä seurustelet/jumppaat vauvan kanssa.

Meillä autto tutti tohon tolkuttomaan tissittelyyn kun alko vatsaa jo vääntää enemmän kuin nauttia syömisestä.. Huuto ei välttämättä ole nälkää jos tunnin välein syö.. Vauvat syö myös kipuunsa kun se on ainut turva jonka tietävät tällä hetkellä. Jos tyty ei syö tuttia niin sitä ei kannata tarjota huutavalle lapselle ekaa kertaa.

Imetystukilistan kotisivut on tosi hyvä sivusto joka kannattaa kahlata läpi... Ja varsinkin Imetystukilista.net - Vauvan kello

Sandrastiina ja poika 4vkoa 4pvä
 
Viimeksi muokattu:
Epämääräinen rytmi on meidänkin vauvalla, mutta vielä se ei hirveästi haittaa, ikääkin on vasta 12 vrk... Mutta tuo valvominen puolestayöstä kahteen on tuttua. Meillä tyttö onneksi huolii pullon, joten tarpeen vaatiessa on lisämaitoa vähän yöllä annettu. Hankin rintapumpun vasta enkä ihan vielä ole päässyt sen kanssa sinuiksi, mutta syytä taitaa olla, jotta maitoa saadaan riittävästi. Tänään kun käytiin neuvolassa, niin 5 vrk:n paino lisäys oli 25 g... Painokontrolliin jouduttiin, mikä on tietysti hyvä, kun tytöllä on reikä sydämen etuväliseinämässä ja hidas kasvu on yksi sen oireista. Maitoa tuntuu tulevan päivällä ihan riittävästi, mutta yöllä oma ei aina riitä, kun ilta menee jo imettäessä.

Jälkivuoto vaihtelee mullakin tosi paljon, välillä on päiviä ettei tule juuri mitään ja sitten taas saattaa vuoto olla runsastakin. Tosin vielä ei ole edes kahta viikkoa sektiosta, joten eipä tässä taida kiirettä sen loppumisen kanssa olla.

Jaahas, nyt kävi taas kutsu sohvalle imetyspuuhiin.
 
Tipetsu, mulla kans tuli sama mieleen mitä Sandrastiinalla, että jos ei annakkaa päivällä nukkua niin pitkiä pätkiä niin nukkuisko sitten yöt paremmin.. Mene ja tiedä.

Ja jälleen kerran onnittelut vauvan saaneille :flower:

Täällä on niin helevatan tukala olo että ei tiedä mihkä ittensä tukkiis. Kävely on niin vaivalloosta ja istuminenkaa ei oo kivaa ja vauvan liikkeet on kivuliaita ku maha täynnä vauvaa ja sen viittä jalkaa. Niin ja aivastelu ja yskiminen ja nauru on aika hirveää kun sekin sattuu tuohon mahaan. Lisäksi tänään on aamusta asti ollu pientä päänsärkyä ja väsyttäny koko päivän. Valkovuotoa lurahtelee melkein koko ajan ja verenpaineetki on näköjään vähän nousseet. Katotaan nyt mitä tässä tapahtuu vai tapahtuuko yhtään mitään, se olis maanantaina laskettu ja sen kyllä olotilassa huomaa! :O :D

Tsemppiä vielä masun kanssa oleville.

RauRau ja pörriäinen 39+2
 
Täälläkää ei voi vielä sanoa löytäneensä vauvan rytmiä, kun on niin nuori tapaus, mutta tuntuu että neiti nukkuu koko päivän ja valvoilee yöt. Itse en ole vielä kyennyt nukkumaan silloin kun vauva nukkuu joten aika zombiena elellään.
Maitoa tulee tietty ihan sikana, kun öisin täytyy lähes koko ajan imetellä. Neiti huutaa usein, eikä edes mitenkään hiljaa. Jänskättää että naapurit herää (vaikka oma äijä nukkuu sikeästi vieressä havahtumatta). Ja sitten neiti alkaa heräämään samantein kun mietinkin, että nyt voisin nukahtaa päikyille. Sitten nuo daisaritkin on niin sairaan arat koko ajan ja aina puskee tuskanhiki kun tarjoan neidille rintaa... se imu on varmasti kovempaa kuin markkinoiden parhailla imureillakaan.. koko neidin pystyis varmaan nostamaan tutista :D. Imuotteen olen kyllä löytänyt, mutta heti jos asento muuttuu niin johan sattuu. Ensimmäiset ihonpalasetkin on saanu daisareista repiä ja tänään tuli ihan vertakin. (Tuon te varmasti halusitte kuulla). Silti olen sitä mieltä että imetys kannattaa :). En ole vielä kertaakaan edes pumpannu josta luulin viime kerralla liiallisen tuotannon johtuvan - vaan kyllä se johtuu tuosta imusta. Aina kun toisesta tisusta imettää, niin toisen tisun maidonkerääjä on ääriään myöten täynnä.

SiinaS neitineen 4vrk
 
Kiitos vinkeistä! Jostain luin ettei vauvan rytmiin voi vaikuttaa ennen 3-4kk:n ikää.. En vaan taida edes tietää miten seurustella tytön kanssa niin että pysyis hereillä..:ashamed:
Aattelin kyllä että pumppaan illaksi lisämaitoa jota annan tissin lisäks..
Jep,tuttia tyttö ei huoli : /
 
Onko muilla ollut semmosta viiltävää kovaa kipua tuolla lantiossa syvällä, enemmän takapuolella varsinkin sillon kun vauva liikkuu??? Ei tunnu liitoskivuilta vaan ennemminkin ihan kun johonkin hermoon puristais. Tätä ollut nyt enemmän muutaman päivän, ei pysty edes hengittämään kunnolla kun kipu iskee ja käy ihan jalkoihinkin, onneks ei kestä kerrallaan kauaa.

Ylihuomenna neuvola, pitää sielläkin kysellä. Saas nähdä onko sf mitta kasvanut edelleen, viimeksi oli 38cm. Ihan just niinkuin RauRau sanoit, tuntuu että maha on ihan täynnä vauvaa ja sen jalkoja ym =)

Bobble ja "pikkuinen" 40+3
 
TIPETSU se rinta on niin täysi, et tulee ruiskuna maitoa , vauva ei ehdi niellä, yökkää.. ja siis vaikka tuntuu TYHJÄLLE se voi ruiskuta :) elä ressoo <3 koita erilaisia asentoja voivat vaikuttaa maidon tulon virtaukseen. t. olen aivan varma diagnoosistani tähn asiaan
 
Bobble, mulla oli tuo sf-mitta rv 40+5 42cm ja neiti syntyi kyllä seuraavana yönä. Ihmettelin koko loppu odotuksen kun tuossa mahassa oli sellainen pitkä ja kova kohta. Selvisikin sitten kun neiti syntyi että selkähän se siinä, meidän neidillä on meinaan ihan tuhottoman pitkä selkä ja lyhyet jalat:)

Tsemppiä loppu odotukseen jotka vielä nyyttiään odottavat.

Meille tuli tänään ne paprut seurakunnalta, seuraavaksi varmaan tarvis varailla isyydentunnustamiseen aikaa, jotta saataisiin alkaa suunnittelemaan niitä ristiäisiä. imetyksestä, itsellä kanssa välillä tuntuu et tissit ovat tosi täynnä. Välillä on ollut pakko pumpata niistä ylimääräistä tuonne pakkaseen (on siellä sitten jotain pientä hätävaraa). Tuttia neiti ei oo vielä huolinut, tosin vasta muutaman kerran ollaan kokeiltu. Jälkivuotoa tuntuu välillä tulevan oikeen hulahtamalla ja välillä vähemmän, yhtään en muista mitä edellisten synnytysten jälkeen on kestänyt sen tulo.
Itse haaveilen vielä yhdestä lapsesta, isäntä ei nyt ainakaan vielä ole innostunut. Ja toisaalta itsekin haluaisin pienen välin nyt pitää. Aika sitten näyttää tuleeko meille enempää vaiko ei. Nyt aattelin kyllä et jos vaikka jälkitarkastuksessa ottais vastaan minipillerit (niitä mulla ei oo ollu enkä tiedä sopiiko vaiko eikö).

Nyt on mentävä hetkeks nukkumaan ennenkuin pikkuinen heräilee syömään.

Maijamehi ja katkarapu 1vko
 
Heippa vaan!

Ensinnäkin oikein paljon onnea kaikille vauvautuneille ja isot tsempit vielä viimeisille odottajille!

Meille syntyi 9.7. rv 40+5 ihana tyttö. Mitoiltaan neiti oli 3340g ja 50 cm. Synnytys oli todella helppo ja kestoltaan vajaat 5 h. Oli kyllä niin paljon helpompi kuin esikoisen synnytys. Koko ajan odotin niitä samoja helvetillisiä kipuja mitä silloin, mutta niitä ei koskaan tullut. :D Spinaalipuudutteen sain, kun olin auki 7 cm ja vei kaikki kivut eikä ponnistuskaan sattunut yhtään. Vei myös sen kamalan paineen tunteen toisin kuin epiduraali. Olin kyllä kaikin puolin tyytyväinen tähän synnytykseen. :)

Meidän vauvan rytmi on tällä hetkellä ihan hyvä. Päivällä nukkuu 0,5-3h pätkiä ja on hereillä unien välissä joskus parikin tuntia. Yöllä nukkuu 3-5h pätkiä eikä valvoskele yhtään. Tuli sellainen mieleen Tipetsu, että erottuuko teillä selvästi yö ja päivä toisistaan? Meillä päivällä vauva nukkuu vain vaunuissa valoisassa (kuomukaan ei ole aina ylhäällä) ja ääntä kuuluu koko ajan, kun esikoinen pitää siitä huolen. Muutenkin puuhaillaan ihan normaalisti (esim. imuroidaan). Sitten illalla nukkumaan mentäessä ollaan pimeässä ja ääniä ei enää kuulu (ja niin tietenkin myös yöllä). Näin päivällä vauva havahtuu hereille helpommin eikä nuku pitkiä pätkiä. Esikoisen aikaan meillä oli nimittäin myös tuota myöhään yöhön kukkumista, kun päivällä sai nukkua niin pitkiä pätkiä ihan hiljaisuudessa.

Lily ja tyttönen 2vko 2pvä
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa ja oonnea paaljon taas kaikille vauvautuneille <3 ja lopputsempit odottaville, ei oo enää pitkä aika kun on tuhisijat sylissä <3:)

Täällä päästiin painokontrollista pois ja vauva on nyt kasvanut siis hyvin. Meillä kans laitetaan poju nukkuu päivällä vaunuihin tai muualle , mut ei omaan petiin. puuhastellaan kanssa normaaleja juttuja imuroidaan,kuunnellaan musiikkia ja muutenkin möykätään sitten illalla syödään tisusta ja lisäks pullosta on hiljaista ja hämärää, sitten omaan petiin nukkumaan. Täällä ainakin toimii moinen, nukkuu yön ja valvoo sitten aamulla, nukkuu iltapäivän, valvoo illan, nukkuu yön jne...kannattaa ainakin koklata olisko vaikutusta :) ja mahavaivoihin hommattiin cuplatonia ja se auttoi kovastikkin, kunhan muistaa antaa sitä joka syötöllä... nyt siirryn nettipankkiin maksamaan vauvelille hommattuja vaatteita auts... oon niin koukussa kaikkiin ihaniin vauvojen vaatteisiin :D sit nukkumaan rakkaitten viekkuun <3 Täytyy taas yrittää useemmin käydä lukemassa mitä kaikille täällä kuuluu... ikävä on vieläkin välillä mun vauvamasua mut alkanut jo helpottamaan :)

Heinämasu & Pikku-Romppu 3vk 4pvä <3
 
tuskaisena täällä odotellaan sunnuntain laskettua aikaa, vaikka eihän se tarkoita että tuska siihen loppuisikaan.. Typy liikkuu tosi paljon masussa, taitaa siellä venytellä että "kato nyt äiti miten iso oon jo" :D yöt menny vähän niin ja näin ja tuossa pari päivää podin kunnon päänsärkyä mikä onneks talttui eilen illalla vihdoin. Kun vaan sais jostain vähän lisää kärsivällisyyttä.. ;)

Onnea kovasti vauvan jo saaneille ja sympatiatsempit meille kärvisteleville :)

Juuli-Luuli & Typy 39+4
 
Lämpimät onnittelut jälleen kaikille nyytin syliinsä saaneille. Kateeksi käy :)

Neuvolakuulumisia täältä jälleen, vaikka mikään ei ookaan muuttunu.
Paino laskenu puoli kiloa viime viikosta (ruokahalu on tosi hukassa..), verenpaineet samoja, sf-mitta vielä kasvanu puoli senttiä (nyt siis 34,5 cm), mutta luultavasti terkan mukaan vauva on pikkusen laskeutunu ja ehkä pää jopa kiinnittyny. Täähän ei toki kerro vielä mitään. Sykkeet ihan ok, ja liikkeetkin ok.

Eilen illalla oli aivan tuskalliset kivut tuolla alavatsalla. Aika paljon ton tyyppistä kun sä Bobble kuvailit. Ja siis mulla on kolmas raskaus/synnytys, ja mä en vielä tiedä millon supistaa ja millon ei. Eilinen ilta oli tosi kipeä ja tuskallinen enkä voinu olla mitenkään päin. Mietin jo et pitääkö soittaa Jorviin, mutta yöllä sit helpotti. Nyt taas sattuu kun terkka niin paineli vatsaa, mutta usko ei oikein riitä, että nää kivut mitään tarkottais.
Täällä myös liikkeet sattuu jo aika paljon. Tuntuu tosiaan, että koko maha on niin täynnä tuota vauvaa ja vauvassa on voimaa enemmän ku pienessä pitäjässä! Kärsivällisyyttä voisin minäkin muutaman paketin tosiaan ottaa..

Ruususuu ja mönkiäinen 39+5
 
Onnea vauvan saaneille! :heart:

Täällä edelleen odotetaan. Vauva painaa kovasti kylkiluita, joten nukkuminen ja kaikenlainen muukin tekeminen on aika vaikeaa. Odottaa en enää jaksaisi yhtään, tällä hetkellä tää kaikki käy enemmän mielenterveyden kuin kropan päälle.

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki on ok. Jatkossa seurataan keskussairaalassa, joten maanantaina sinne sitten jos mitään ei ole tapahtunut. Suuret odotukset täällä viikonloppua kohtaan. Toivotaan, nyt ei onneks sada vettä! :D

Tuttava + maha 41+1
 
Huomenta!

Ihan ok yö takana,tyttö heräili syömään pari kertaa. Cuplatonit alotin eilen ja taispa j auttaa pientä. Nukkumaan meno ei taas meinannu onnistua.. Kello oli jotain 01 kun saon tytön hiljenemään,mutta vain meidän sänkyyn :headwall:
Tyttö heräs illalla 19 maissa. Koitettiin seurustella,vaihdettiin vaippa,serusteltiin lisää,käytiin vannassa ja 21 maissa mentiin sänkyyn nukkuma-puuhiin,tissittelyä jne. mutta tuohon 01 meni silti! En tajua.
Ja joo-o meillä yö on yö ja päivä on päivä,eli imuroidaan,musiikki soi,kolistellaan ihan normaalisti jne. tyttö nukkuu hyvin..:kieh:
Yöllä on hämärää ja hiljaista,tyttö möllöttää silmät kiiluen :stick: En keksi kohta miten tuon systeemin sais käännettyä. Pitää neuvolassa viikon päästä ottaa asia esille.


Nytpä taas kutsu käy!


Tipetsu
 

Yhteistyössä