Vauvantarvikehankinnoista vielä: Tähän mennessä hommattuna on vaunut, äitiyspakkaus, turvaistuin + telakka, vaatteita, tuttipulloja ja leikkiteline (mikäköhän se on oikealta nimeltä). Veljeltä pitäisi hakea sänky ja hoitopöytä. Mitään ei olla uutena ostettu vaan saatu/ostettu käytettynä. Itse olen ajatellut niin päin, kun esikoista odotan, että ostelen nyt mitä mieleen tulee ja sitten täydennän, kun vauva on syntynyt ja tiedän, mitä oikeasti tarvitsen. Imetysliivejä nyt ainakin pitäisi vielä ennen syntymää hankkia.
Millaisen ensisängyn te muut ajattelitte hankkia? Itseäni houkuttaisi ostaa pinnasängyn lisäksi pienempi kehtomainen ensisänky, jossa olisi riittävän matalat laidat vauvan käsittelyn kannalta. Osittain houkutusta lisää se, että ajatuksena olisi mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen palata takaisin mökille (jossa myös alkukesä olisi tarkoitus viettää) ja siellä on sen verran ahtaammat tilat, että vaihtoehtoina on joko ensisänky tai matkasänky. Varsinainen pinnasänky ei taida sinne oikein istua. Nyt kun olen netistä katsellut, niin ensisänkyjä myydään aikas vähän käytettyinä ja uusien hinnat ovat helposti satoja euroja, mikä tuntuu suolaiselta ottaen huomioon, kuinka lyhyen aikaa kyseistä sänkyä kuitenkaan tulee käytettyä. Äitiyspakkauksen laatikkoakin olen miettinyt yhtenä vaihtoehtona, mutta ongelmaksi muodostuu se, ettei ole mitään turvallista tasoa, jonka päälle laatikon voisi sängyn lähelle asettaa, enkä koiran takia viitsi maassa pitää ja muutenkin pelkäisin, että vahingossa astun pienen päälle, jos yöllä lähden vessaan tms.