Juhannusta! Tai kai sitä nyt voi jo toivottaa
Täällä loppui toissapäivänä kesäloma ja eilen alkoi äitiysvapaa <3
Mulla on ollut tällä viikolla erikoinen energiapiikki ja oon saanut ihan älyttömästi hommia kotona tehtyä. Vaikka esikoinen on ollut koko viikon kotona kun pph:lla on oltu oksutaudissa ja vaikka oonkin joutunut joka päivä nukkumaan 1-2 päiväunet
Mies on omalla tavallaan kovilla kun se on pitänyt unikoulua tuolle 3-vuotiaalle. Onneksi tää alkaa jo näyttää merkkejä parempaan suuntaan, että ehkä meillä on ne unet kunnossa ennen kuin vauva tulee omien juttujensa kanssa iltoihin riekkumaan
Streptokokkinäytteestä ei oo muuten puhuttu mitään tuolla äpolilla, vaikka ovat sanoneet, että neuvolan seurantaa ei tarvita, kun olen siellä asiakkaana. Eli pitää myös osata kysyä sieltä tiettyjä asioita, koska niitä ei myöskään ole pätkääkään kiinnostanut mun rauta-arvot ennen kuin ne kävin itse mittauttamassa neuvolassa.
Harmillista piiper, että käynnistys siirtyi, mutta ehkä tässä nyt ehtii sitten luonto tosiaan tehdä oman osansa vielä
Toivottavasti Ipnan kääntöyritys on menestyksekäs niin voisi sitten rauhallisin mielin jäädä odottamaan synnytystä
Ja kukas se ihmetteli, että vauva vielä vaihtaa puolta tuolla? Noh, mulla on pääasiassa vauvan selkä ja pylly tuntunut tuossa oikealla puolella ja voi pojat että ahdistaa. No edellisellä äpolireissulla olikin ylläri että vauva oli selkä vasemmalle! Mietin ihan ihmeissäni kanssa, että miten se on siellä onnistunut liikahtamaan niin että en oo huomannut!
Synnytyksen ja osastoajan suhteen on mieleen laskeutunut rauha
Nyt tuntuu, että tiedän paaaaljon paremmin miten kannattaa ja tahdon osastolla olla vauvan kanssa ja mitä tahdon itse tehdä synnytyksessä. Toki aina voi mennä metsään ja mitään ei voi suunnitella täysin, mutta ainakin olen valmiimpi.
Ja kaikin puolin muutenkin on rauha laskeutunut. Aika ihanaa, että näin jo tässä vaiheessa. Koti alkaa olla mallillaan. Ollaan saatu erinäisiä sisustukseen (lähinnä asunnon eri huoneiden toimintoihin) liittyviä visioita tässä ja aina kun on saatu melkein valmista, on tullut seuraava visio. Nyt ei oo enää visionpaikkoja, joten kun saa vaan irtoroippeet paikalleen, on koti valmis kesään ja vauvan tuloon. Seuraavaksi alkaa sitten se pikkuvaatteiden pesu, lajittelu ja paikalleen laittaminen.
Tsemppiä kaikille tuleviin päiviin ja viikkoon
Siellä onkin monta jännittävää hetkeä luvassa! Ja päivitettävää. Päivittelen uutisia sitten ensi viikolla kun tullaan Juhannusreissusta kotiin. Mennään Jyväskylän suunnalle juhannukseksi ja sanoin miehelle, että jos jostain syystä alkaa tuntua napakoita supistuksia, niin lähemme välittömästi takaisin tänne oman sairaalan lähelle. Minähän en ilman ilokaasua nimittäin synnytä
Anskutin ja Muikku 35+0 POKSPOKS