Nelli Joo, sairaalat on kyllä vihonviimisiä paikkoja missä minäkään viihdyn mut vauvan kannalta oli välttämätöntä viettää siellä niin monta pitkää yötä. Tuntui kyllä kun ois ollu vankilassa kun ei minnekään päässyt yms. Nuo alapään olot on kyllä karmeita. Toivottavasti ei sullakaan enää kauaa mene, ja hei, tänään oot täysikainen!
Mä olin siinä tosiaan onnekas etten suppareita juurikaan tuntenut ennen hoohetkeä mut sairaalassa avautusmivaihe olikin sit niin tuskaa et luulin kuolevani
EX4 mulla myös ankkakävely vielä tuoreessa muistissa, harrastin sitä vielä vähän synnytyksenkin jälkeen. Kyllä se siitä.
Marie82 Kuulostaa että sulla olis lähtö lähellä ellei tullut jo sairaalaan lähtö? Tsemppiä!
kaalimaankakara no onpas tökeröä ja ilkeetä kommenttia omalta isältä
Älä välitä vaikka vaikeeta se onkin kun on hormonit ja kaikkea ja muutenkin. Jotkut vaan ei ajattele ehkä mitä puhuu tai sitten jos ajattelee niin sit ei oo kaikki kohdillaan.. mut pääasia et sun ei tarvitse tommosta sietää. Yritähän keskittyä omaan ja vauvan hyvinvointiin ja unohda tuommoiset ihmiset ainakin vähäksi aikaa.. Kuten itsekin sanoit, pääasia et vauva syntyy terveenä ja mitä sitten jos on kiloja tullut? Ne lähtee kyllä aikanaan eikä siitä kannata ottaa mitään stressiä. Ei itsensä eikä muiden takia. Sullakin taitaa olla synnärikeikka lähellä jo
ipna Tsemppiä sinne tulevaan äitipolikäyntiin. Varmasti mietityttää perätila ja synnytys mut siellä käynnin jälkeen sitä tuppaa olemaan astetta viisaampi
Aattele, kyllä se elämä muuttuu kun tulee uus perheenjäsen
Salla ootko siis sinä jo tositoimissa?
piiper75 Jännittää varmasti käynnistys mutta toisaalta ihanaa et pääset jo synnyttää. Kovasti tsemppiä jos en myöhemmin muista tsemppailla kun nää päivät kuluu niin nopsaan nykyään ja on vauvan kanssa tekemistä. Mua ei kans närästelly ollenkaan raskausaikana ja pojalla on hiukset päässä joten..
Siitäs saa vanha kansa. Ja juu, vauvalla saa olla ihan kunnolla päällä kun ei tuolla kesä ole ilmojen puolesta. Kamalan kylmä ja kun nuo pikkuset ei lämmönsäätelyä osaa niin parempi olla enempi kuin vähempi. Arvaa, mullakin teki sairaasti mieli suklaata synnytyksen jälkeen ja mies kävikin hakemassa sairaalaan kaupasta levyn jota syötiin yhdessä. Mulla ainakin radi jäi tuonne laitokselle, ei ole enää insuliinipistoksia ja sairaalassa mitattiin mun sokereita ja kaikki normaaleja, sekä paastot että muutkin. Synnytyksen aikana mulla oli sokeritippa sekä insuliinitippa ja silloin sokerit koko ajan jotain 8-9.5 luokkaa mut ei ihme kun tuo sokeritippa.. Koko ajan mitattiin salissa sormenpäästä sokereita.
astrea ihanaa et sullakin jo noin hyvät viikot ja joka päivä menee eteenpäin ja vauva kasvaa. Kyllä se aika nopsaan menee ja kohta sullakin poksuilee täysaikaisuus
aika menee niin nopsaan. Kiva et oot jaksanu tanssahdella ja vielä parkissakin käydä. Musta ei olis ollu mihkään tommoseen enää noilla viikoilla mut parempihan se on et pystyy liikkumaan. Onneks kivut helpotti!
Meillä eka yö kotona takana. Vauva huutaa välillä mahaansa ja huomaa miten siellä sattuu mutta näin se vaan menee ja ei voi muuta kuin miehen kanssa vuorotellen kantaa ja lohdutella pientä. Kamalaahan se on katsoa kun vauvaan sattuu mutta itse pitää pysyä rauhallisena tietenkin ja olla lähellä, Syöminen menee hyvin vaikka välillä meinaa tulla pulautuksia yms. Vauva kakkaa koko ajan. Jokaisella ruokailulla ja siinä välissäkin välillä. Vaihdoin eilen vaippaa niin poika pieras just kun olin kaiken kakan pyyhkinyt pyllystä ja aloin laittaa uutta vaippaa. Tuli sit varren kanssa ja mulla oli oma paita ja maha täynnä keltasta maitokakkaa
Nyt tosiaan tärkeintä et paino nousis hyvin. Meille tulee huomenna terveydenhoitajan eka kotikäynti ja sitä ennen aamulla käydään labrassa verikokeessa kun vauvalla otetaan bilikontrolli. Siitä vastauksesta soitan sit iltapäivällä huomenna synnärille, peukut pystyssä täällä ollaan et arvot olis ok. Jännittää ettei olekaan arvot hyvät ja joudutaan pian lastenosastolle mutta luotan siihen ettei ne ole noussut.
Alapäätä särkee istuminen ja oon syönyt buranaa nyt kotonakin. Hyvin oon silti toipumassa synnytyksestä ja kun kätilö eilen paineli kotiinlähtiessä kohdun niin sanoi kaiken olevan kunnossa. Katsoi myös vähän alapäähän ulkoisesti ja sanoi kaiken näyttävän miltä pitääkin, toki turvotusta on jonkin verran vielä siellä.
Mulla on alkanu herumaan maitoa hirveesti ja tissit on kovat. Vauvahan syö pelkkää korviketta ainoastaan koska mulla ei noussut maito sairaalassa ja nyt tosiaan tärkeintä on saada säännöllinen ravinto hänelle. Ja nyt yhtäkkiä maitoa nousee. Täytyy jutella huomenna terkan kanssa josko ottaisin sen maidontuotannon lopetuspillerin tms. rinnat alkaa olemaan niin kipeät etten tiedä mitä tehdä ja toppi koko ajan märkä ja maitotahroja täynnä.
Meille olis törmäämässä tänään vieraita jotka ei tajua et minä haluaisin olla rauhassa enkä ottaa ketään tänne vielä. Ahdistaa jos tuovat jonkun pöpön vauvalle tms. En jaksais olla nyt sosiaalinen, haloo eilen vasta tultiin sairaalasta. Itse en ees kehtais mennä kenenkään luo näin äkkiä ja yritin eilen sanoa etten nyt vielä jaksais vieraita mut tunkevat väkisin. Vauvaa eivät ainenkaan pyörittele, katsokoot kun on vaunuissa. Huoh.
Ovat sukulaisia joten en kehtaa alkaa kieltää tänne tulemista vaikka mieli tekis. Ei vaan nyt jaksais kestitä ketään..