** HEINÄKUUN 2009 TAAPEROT **

Vastaillaas mekin tuohon galluppiin nyt
Pinnasängyssähän meillä ei olla koskaan nukuttu, mutta pohja on laskettu alas jo joskus 4 kk sitten kun oppi tyttö seisomaan, silloin tällöin kun viihtyy pinniksessä mobilea metsästämässä. :D

Turvaistuin ostettiin joskus 3kk sitten ja ihan siitä asti ollut käytössäkin, ensin selkä menosuuntaan ja nyt sitten kasvot menosuuntaan kun armoton ja sydäntä särkevä huuto alkoi samantien kun laittoi istuimeen eikä nähnyt äitiä! Nyt matkat onnistuu jotenkuten ok, kun kaksistaanhan me yleensä liikutaan..

1-v synttäreihin ajattelin ainakin jonkinlaista syötävän suloista kakkua, söpöjä cupcakesiä, pullaa ja keksejä.
Suolaisista en tiedä teenkö kun ei ole aina tapanu ollut niitä tarjota. Tosin voileipäkakkua on jo tovin tehnyt mieli ja synttärit olisi hyvä tekosyy tehdä sellainen!:p

1-v kuvauksista sitten, en tiedä vielä mennäänkö kuvaamoon, mieli kyllä tekis ja kun neidistähän on jo otettu 7kkn ikäisenä(mummi salaa äitiltä oli tilannut kuvaajan! :heart: ) niin olisi kiva että olisi myös sitten se 1v kuvakin onnistunut, itse kun en kovin taidokas ole kameraa käyttämään! :D

Päikkärit meillä nukutaan nykyään kahdet. Aamulla herätään siinä 8 aikaan, ekat unet yleensä noin klo 11-11.30 ja tokat klo 17-18, yöunille sitten n. 21-22.

Imetyksen lopettamisestakin tainnut jotain puhetta olla, meillä mummi sanoi että ottaa tytön elokuussa kun hällä loma, niin pariks yöksi luokseen että vähän harjoittelisi neitokainen olemaan ilman maitoa ja varsinkin nukahtamaan ilman! Meillä ei sitä suositusten mukaista isiä ole talossa niin mummi hoitaa! :D
En vaan tiedä miten muka raaskin tytön jättää mummille hoitoon! En tiedä edes yhdestä yöstä niin miten kahdeksi!! Tätä täytyy vielä tarkkaan miettiä! Voishan se toki tehdä hyvää äidillekkin käydä tuulettumassa mutta en oo tuntenut että ois sellasta tarvetta niin helposti voinut olla menemättäkin..

Ainiin ja juhannussuunnitelmia meillä ei oo kummempia, ehkäpä käydään kummisedän luona syömässä ja sitten kokkoa katsomassa ja sitten nukkumaan kotiin. :)

Tinnaa ja PupuTupuna 10kk ja reilu, ens vkolla 11 kk!! :heart: :heart:
 
Heips! Olen taustaillut kaksplussalla jo jonkun aikaa ja nyt aattelin liittyä tänne heinäkuisten ketjuunkin mukaan jos vaan kelpuutatte B)

Neiti on syntynyt 23.07.2009 ja meidän esikoinen. Syntyi mitoin 3430g ja 49cm.

Mitäs muuta tässä osaisi kertoa.. Meillä vasta ryömitään ja yritetään nousta korkeammalle (polviseisontaan) ja muutenkin rauhallinen tyttö kehityksessä, ei pidä kiirettä puheen eikä liikkumisen kanssa. Helppo mutta temperamenttinen lapsi.
Kysykää jos haluatte tietää lisää : o)
 
Heips, me tullaan kanssa taaperoimaan: Joonas 2.7.2009 3,4 kg 49cm

Hyvää juhannusta kaikille! Me tehtiin vaan tänään päiväreissu mökille, oli siinäkin ihan tarpeeksi hyttysruokana olemista ;)

Aletaankin olla ihan käytännössä taaperoa, kun muutama askel onnistuu hyvin ilman tukea. Pari viikkoa sitten jaksoi vaan kerran tai pari päivässä vähän ottaa itse askelia, mutta nyt varsin usein, ainakin äitiä kohti :) Mutta koko ajan pitäisi silti vielä olla kädestä pitäen kävelyttämässä, ehkä se itsenäinen kävely alkaa kohta olla mieluisampaa. Taaperokärryllä hurjaa menoa jo nyt ulkosalla.

Galluppiin:

Pinnasängy: Laskettu 7,5kk iässä, kun ensimmäisen kerran nousi seisomaan itse juuri aamulla sängyn laitaa vasten :)

Turvaistuin: Ostettiin välipäivinä himppa alle 6kk ikäisenä, kun ei meinannut ronski kaveri enää mahtua toppavaatteissa kaukaloon

1 v. kuvausta ei ollut mietitty, mutta voisi olla kyllä kiva...

1 v. synttärit: Pidetään ehkä useammat pippalot, joihin vaan muutama vieras. Varmaan kivempi juhlakalullekin kuin väenpaljous, kun vähän vielä vierastaa ja tuntuu tarvitsevan aikaa tottua vieraisiin.

Päikkäreitä nukutaan vielä kahdet, useimmiten 45 minsaa molemmat, mutta voi vaihdella puolesta tunnista puoleentoista. Yöunta päälle keskimäärin 10 tuntia, niin olen just itsekin laskeskellut että vähän hintsusti nukkuu. Pitäisi ehkä kokeilla siirtyä yksiin päikkäreihin, jos unen määrä paranisi, mutta pelottaa säädön määrä, jos ne yhdet päikkärit jää kans 45 minsan pituisiksi... Tuntuu, että on kyllä aina nukkunut vähän vähemmän kuin "pitäisi" vuorokaudessa.

 
Heippa ja tervetuloa possumussu!

Vähän meinannut väsyttää tänään... Onneksi on ollu mahollista nukkua, ku mies kotona.

Ajattelin aloittaa tänään ruokavalioremontin. Oon niin kyllästynyt näihin raskauden jälkeen jääneisiin liikakiloihin.
Jäikö teillä muilla ylimääräisiä renkaita, joita kannatte vieläkin? Mulla jäin lähes kymmenen kiloa!
 
Heissan!
Nyt on sitten 1v juhlat juhlittu. :heart: Hienosti jaksoi tyttö koko päivän, yhtä hymyä vaan. :)
SusieQ, mulla ei ole ohjetta niihin hyrriin, mutta siis voin kyllä äidiltä ohjetta kysäistä kun vaan muistan! Kakut onnistuivat hienosti ja kaikki tarjottava maistui, keli oli kiva ja nyt mieli hyvä! :D

Tervetuloa uusille :wave:

Mapitus, mulla ei raskauskiloja ole jäljellä, mut aina sitä vois muutaman kilon tiputtaa.. Oon ollut vhh:lla mut tässä kesällä on tullut lipsuttua, täytyy taas ryhdistäytyä sen suhteen!
 
mullaki on semmoiset 6-8kg jääny ylimäärästä. mut normaalipainossa vieläki oon et ei silleen mitään hätää. ois vain kiva pudottaa nuo kilot et mahtuis taas vanhoihin farkkuihin! muutamat menee päälle ja uusia oon jo ostanu.. x) muut ei huomaa noita kiloja, mut ite kyl huomaan! varmaan lantioluiden liitoksetkin levinny sen verran, ettei ihan kaikki vanhat housut tuu koskaan mahtumaan päälle. sitä kun on ollu joskus niin hyvässä kunnossa.. mut aina jos paino alkaa tympimään niin vilkaisen pikku-ukkelia ja eipä haittaa enää ;) :heart:
 
illuusia: Onpa mukava, että juhlat onnistu!
Meillä syndet vietellään ens viikonloppuna. Pitää tällä viikolla tehdä ainakin se kakkupohja valmiiksi ja loput sitten lähempänä. Kakun kynttilä on hommattu jo ennen typyn syntymään, et se ei oo ainakaan nyt ostossa. Lol.
Vhh meinaa vissiin vähähiilihydraattista? Itse aijon kans välttää vaaleeta leipää ja pastaa. Kaalikeitto porisee just hellalla...

palezzu: Mua kans kyllä ottaa päähän, ku ei mahdu entisiin housuihin ja uusia en ala periaatteesta ostamaan... Vielä on muutamat lököt, joita voi käyttää. No, okei yhet leggarit ostin, mut ne on niin napakat, että vaikka laihtuisin, nii luulis olevan vielä oikein hyvät.

 
mapitus kysyi raskauskiloista..mulle ei jäänyt yhtään kun niitä ei tullutkaan yhtään,laihduin raskaudenaikana melkein 15kiloo :eek: tosi pahan oksentelun vuoksi,joten nyt ollaan hoikemmassa kunnossa kuin ennen raskautta :D mulla on ekassa raskaudessa tullut yli 20kg,jonka jälkeen laihdutin reippaasti,tokassa 13kg jotka lähti sairaalassa jo,ja kolmannessa 11kg ja nekin lähti jo laitoksella.nyt ollaan melkein samoissa mitoissa kun teininä,tosin tuo rintavarustus on paljon suurempi :whistle:

jimi oppi tänään joraan :LOL: siskot soitti täs mun koneella rokkia,ja poika oli ihan onnessaan,heilutti oikeen pyllyään ja mossas päätänsä,ihana :heart:

me ollaan oltu rantsussa joka päivä,jimi lappaa hiekkaa naamaansa minkä ehtii,ja minä juoksen perässä ottamas niitä pois..tyhmä äiti..tääl on niin ihanat ilmat kyl nyt ollut et tarttee hyödyntää!


jimille puhkesi 3hammasta pari päivää sitten,voi sitä kitkuttelua..ekat kun tuli jo niin vauvana niin niitä ei yhtään itketty,muttä nyt siis suuta koristaa jo 14kpl:tta ihania valkoisia isoja hampuja!!


babjuska+jimi 11kk
 
Mekin tullaan taaperoimaan, harvoin tulee kirjoteltua mut lukemassa yritän käydä kuitenkin.

Galluppia

pinnasängystä: Me ollaan laskettu pohja ihan alimmalle jo joskus keväällä helmi-maaliskuussa muistaakseni, neiti alko nouseen tukea vasten niin oli pakko.

turvaistuimesta: Meillä on ollu huhtikuusta saakka käytös gracon cosmic comfort istuin ja on selkämenosuuntaan vielä, ei tosin viihdy niin hyvin niin päin kun toisessa autossa on sellanen istuin jonka saa vaan kasvot menosuuntaan ja siinä kyl tykkää istuskella niin päin ilman huutoja.

1v. synttärit: Ainakin tulee voileipäkakku ja sit joku sellanen täytekakku jollain kivalla kuvalla, sit aattelin ainaki keksejä ja ehkä jotain pullaa tai kuivakakkua tms. Ne olis ens viikon lauantaina et ei hirveen kauon oo miettimisaikaa :D

1v. kuvaus: huomena aattelin soittaa liikkeeseen ja varata aikaa.

Juhannus: Pe oltiin ihan vaan kotosalla ja sit juhannuspäivänä oltiin istumassa kaveripariskunnan luona iltaa, oli kyllä kivaa. :)

Kiloista: juu mulla on vieläki 5kg siihen painoon mikä oli ennen raskautta ja sit jos viel sais toiset 5kg pois oisin tyytyväinen. Sais vaan ittee niskasta kiinni niin sais puotettuu noi, mä en mahdu entisiin farkkuihin vielkään mut muut housut menee, ja sit on ihan hirvee löllö kasa tuos masus senki ku sais kiinteeks.. Multa on tultu kysyynki (aika moni) et koska mulla on laskettu aika jne? ku näyttää siltä et oisin raskaana. Kiva juu sanoa et en oo raskaana oon vaan vähän lihava.. Onks kukaan kokeillu tuota cambridgekuuria?? et millanen se on..

Meil on 13.7 neuvola ja sillon saa mittoja, meil kävellään kyllä nyt koko ajan ei juuri ollenkaan konttaa, ensi askeleet otti tuos kesäkuun alussa.
Maito tuotteita en oo hirveenä antanu jotain jukurttia ja viiliä ja raejuustoa mut en oo viel uskaltanu antaa oikeeta maitoa.
 
Onpas helteitä taas pidelly..

Kiloista ootte puhuneet.. Itellä tuli raskausaikana sen 20kg :ashamed: Laitokselle jäi 9kg ja siitä 8kk aikana lähti vaan 5kg. No sitten tuli imetysdieetti ja sen jälkeen vhh ja 6kg lähtenyt 3kk aikana. Eli takasin lähtöpainossa, tosin ei mee farkut jalkaan :LOL:

Jokos muiden taaperoilla tulee sanoja paljon? Meillä vaan ätshiu ja auto ja äiti ja mitä.. Riittäähän nuo toistaseks :D Kaikki ajallaan.
 
Kiitos Babjuskalle taaperopinosta!! Mukava on käyä välillä lueskelemassa kun yhessähän tässä on monien kanssa näitä murusia odotettukin!! :heart:

Turvaistuimeen meillä siirryttiin jo reilu puolivuotiaana.

Synttäreistä, meillä on yhteiset synttärit tytöillä, ikäeroa heillä 5v ja 3päivää. Ajattelin tehdä elämäni ekaa kertaa voileipäkakkuja, kinkku ja meetvurstikakut. Sitten jos kerkiän niin teen sellasia fetapasteijoita.
Isosiskon synttäreillä on perinteisesti ollut iso, yksinkertainen mansikkakakku tuoreista mansikoista.
Eli tähän tyyliin:


Paitsi viime vuonna kun pidettiin synttärit niin aikasin kesäkuun puolla ettei ollu vielä mansikoita, nii tein tällasen hedelmäkakun


Ja sit mä teen melkein kaikkiin meijän juhliin aina tälläsen sacherkakun


Hivenen on kermat muuten vinossa... :D
Sit vielä teen porkkanapiirakkaa ja pikkuruisia suklaamuffinseja. Ja varmaan sit nää perinteiset snacksit ja karkit.
Niin ja vieraita on kutsuttu se 50 suurinpiirtein.

1v kuvaukseen meinasin viiä kun sais vaan aikaseks varata ajan... :whistle:

Kiloja on vielä pari ylimäärästä, lantio on levinny selvästi mutta omat housut kyllä mahtuu jo. Mutta nää tissit, ne oikeesti roikkuu tuolla navan seutuvilla, että jos mä johonkin leikkaukseen pääsisin niin kyllä mä rintoja pienentäisin! :D Ja mahassa on sen verta ylim. nahkaa että siitä vois hyvin käsilaukun tekasta!! B)

Mutta aurinkoista heinäkuuta heinäkuisille! Nyt on lähettävä mökille uimaan kun kelit on kohillaan!!! :wave:
 
Heipparallaa kaikille, :wave:

Pikaisesti laitan kommentit pariin juttuun:

Raskauskiloista; eikoisesta jäi sellainen 5 - 6kg, joita en aikanaan saanut pois. Tämän kakkosen jälkeen onneksi kaikki raskauskilot suurinpiirtein lähtivät, mutta siis edelleen tuo 5 - 6 kg alkuperäiseen painoon on matkaa ja kaappi pullollaan housuja ja mekkoja, jotka ei mahdu päälle. :( Oon maailman huonoin laihduttamaan - nytkin kirjaimellisesti istun tässä suklaalevyn kanssa - tai enää puolikkaan levyn kanssa.... :ashamed: Aina uskottelen, että sitten kun lopetan imetyksen niin aloitan laihdutuksen. Joo tavallaan näin käykin, koska syömistä on pakko vähentää ihan merkittävästi, mutta siltikään en oo saa itseäni laihtumaan. Järkevintähän olisi nyt syödä sopivasti, jolloin tuo imetys veisi loputkin kilot kuin itsestään.

Maitotuotteista; meillä typykkä on aamuisin viikon verran saanut maitoon keitettyä puuroa. Iltaisin en oo vielä antanut, kun pelkäsin vatsavaivoja. Bulgarian jugurttia on syöty päivittäin varmaan kuukauden verran ja raejuustoa on myös maisteltu ja pari kertaa piimää.

Tyttö oppi perjantaina juomaan nokkamukista. Jee! Tähän asti äiti on saanut kallistaa mukia mutta nytpä hän osaa ja haluaa tehdä sen itse. :heart:

Imetyksestä; moniko vielä imettää? Montako kertaa päivässä? Itse imetän vielä tosi monta kertaa (oisko jotain 5 - 7kertaa päivässä), kunnei olla testailtu tuota tavallista maitoa nokkamukista. Ehkäpä ensi viikolla voisi alkaa kokeilemaan.

Kylvystä; meidän neiti tykkää taas kylpemisestä. Onnistuin parilla kertaa saamaan tytön istumaan ja leikkimään ankan kanssa. Siitä lähtien kylpeminen on taas maistunut. Oli siis onneksi ohimenevä vaihe tuo kylpyprotestointi!

Syömisestä vielä kysäisen. Eli onko muilla niin, että syöminen takkuaa tosi paljon? Meillä neiti söisi vaan, ruisleipää, kurkkua, maissia, herneitä, omenaa - siis kaikkea sellaista jota itse voi napsia suuhunsa, mutta kun yritän antaa lusikalla jotain pöperöä - perunaa, porkkanaa ja vaikkapa possua, niin suu napsahtaa kiinni ja pysyy kiinni. Oman lusikankin olen antanut, mutta ei auta sekään. Jos jollakulla vinkkejä, niin kertokaahan?

Tulipas pitkä viesti... nyt kotihommiin...

SusieQ ja typykkä
 
PömpeliPötsi, hyvännäköisiä kakkuja. :p :p
Ja joo helteet hellii, on vaan mun makuun jo turhan kuuma..
Tyttö on kylpenyt kuistilla ammeessaan, on nyt ihan mielipuuhaa ja pultit vetäsee jos ei pääsekään, pieni ja pippurinen! :kieh: :D

SusieQ, mä imetän vielä, semmosen 3 kertaa päivässä. Nokkis ei meillä meinaa oikein kelvata, tavismukista hörppii kun vähän auttaa. Puurot teen veteen ja lisään maitoa aika reilusti, nyt on maitokin maistunut jo mukista, piimä on ollu tähän asti mieluisampaa.

Ruokailusta, meillä on usein niin että tyttö ei oikeen jaksais kiinnostua ellei oo kurkkua siinä ohessa, eli sillä välin kun nappaa kurkkua käsiinsä niin mä lapan ruokaa suuhun, meillä se toimii.. :whistle: :D Kurkkua toi neiti söis varmaan kilon päivässä jos annettais, on ihan lempparia! Nyt on alkanut aika kivasti syömään itsekin, mut pääosin kyllä vielä syötetään.
Sellaista, täällä on nyt parina päivänä otettu ensiaskeleita, suloista.. :heart:
 
Imetyksestä: lopetin imetyksen kokonaan 8kk iässä kun poika vain itse päätti lopettaa. Yöimetykset lopetin 6kk iässä kun en jaksanut nousta yöllä eikä pojalla tuntunut olevan nälkä vaan se heräs huvittelemaan.
Ruokailusta: meillä poika ei syö ollenkaan sormiruokaa. Kaikki muu kyl menee suuhun, mut ei ruoka. :D Mut lusikkaruokana menee melkein mikä vain. Välillä on vain semmoisia päiviä, et tuntuu ettei mikään maistu. Varsinki näin kuumilla päivillä. Onneks maitoa menee sitäkin enemmän. Ja puuroa menee hyvin. Nokkamukiin opetin tuolloin 8kk iässä ja nyt oon alkanu opettaan tavalliseen maitoon. Syksyllä alkaa päiväkoti, niin siellä ne ei anna mitään tutteleita enää..
Laihdutuksesta: huomasin et oon alkanu laihtumaan ihan yhtäkkiä. Päätin jättää kaiket sokeriherkut kokonaan pois, niin johan alko paino tippuun. Liikun aika paljon ja syön paljon salaattia ja hedelmiä. Pieniä annoksia ja usein, niin se on kaikkein terveellisintä verensokerin kannaltakin. Äitinä ei vain aina oikein tahdo löytyä aikaa syödä ihan oppien mukaisesti. x)
 
Imetyksestä: lopetin imetyksen kokonaan 8kk iässä kun poika vain itse päätti lopettaa. Yöimetykset lopetin 6kk iässä kun en jaksanut nousta yöllä eikä pojalla tuntunut olevan nälkä vaan se heräs huvittelemaan.
Ruokailusta: meillä poika ei syö ollenkaan sormiruokaa. Kaikki muu kyl menee suuhun, mut ei ruoka. :D Mut lusikkaruokana menee melkein mikä vain. Välillä on vain semmoisia päiviä, et tuntuu ettei mikään maistu. Varsinki näin kuumilla päivillä. Onneks maitoa menee sitäkin enemmän. Ja puuroa menee hyvin. Nokkamukiin opetin tuolloin 8kk iässä ja nyt oon alkanu opettaan tavalliseen maitoon. Syksyllä alkaa päiväkoti, niin siellä ne ei anna mitään tutteleita enää..
Laihdutuksesta: huomasin et oon alkanu laihtumaan ihan yhtäkkiä. Päätin jättää kaiket sokeriherkut kokonaan pois, niin johan alko paino tippuun. Liikun aika paljon ja syön paljon salaattia ja hedelmiä. Pieniä annoksia ja usein, niin se on kaikkein terveellisintä verensokerin kannaltakin. Äitinä ei vain aina oikein tahdo löytyä aikaa syödä ihan oppien mukaisesti. x)
 
ketkä kaikki taaperot viettävät synttäreitään tänä viikonloppuna?
me pidetään jimille juhlat nyt lauantaina,tarttee juhlia näin viikko etukäteen..muuten toinen mummi ei olis päässyt paikalle.

olettekos jo taaperoitanne uimassa käyttäneet?
meillä jimi tuntuu pelkäävän vettä :( joka päivä ollaan rannalla oltu ja jimi ei vaan tykkää mennä veteen,sylissä on siellä ja halailee samalla,heti ku yrittää kastaa pikkuisen veteen tulee huuto..kylpy on meillä vieläkin ihan kamala,siittä ei tykkää yhtään :snotty: en yhtään tiedä mikä siinä auttais?..suihkussa ollaan sitten käyty,no toivotaan et menee ohi.

ja eipäs tässä muuta,nyt alotellaan synttärisiivouksen tekoa!!

babjuska+jimi reilu 11kk
 
babjuska auttaisko tuohon veteen totuttamisessa sellainen, että ottaisit Jimin syliin ja menisitte yhdessä katsomaan sitä vettä. Pikkuhiljaa kastaisit vaikka jalkoja vedellä ja jos tykkäis vaikka läpsyttää?

Meilläkin ollaan varautuneita vettä kohtaan, kun järvessä käydään. Pitää aina hoitaa tollanen tutustuminen, sitten tykkää. Mut tietysti jos itkuksi menee, niin ei väkisten voi :(

Mun äiti vei minut väkisten joskus 3-4 vuotiaana veteen huudon kera, sitten ihastuin, opin uimaan 5-vuotiaana ja nykyään viihdyn edelleen paljon. Tsemppiä siis! :flower:

Nopsasti vaan tämmöinen =)
 
nöösisiis juuri sillain ollaan kokeiltu,mutta poika tarraa muhun lujaa kiinni jos yhtään kokeilenkaan laskea vedessä alaspäin,yrittää kiivetä mua vasten samantien ylös..no mutta kokeilut jatkuu kuitenkin..eiköhän se jossain välissä totu veteen kuitenkin..on vaan outoa kun meillä tosiaan 4lasta ja kukaan tytöistä ei samanlainen ole ollut,vaan pikemminkin mennyt ihan päätä pahkaa sinne veteen,no ehkä tämä on kuiteskin parempi että on ainakin varovainen..

musta tuntuu et jimi on laihtunut,ruoka ei oikein näillä helteillä tunnu maistuvan,päänsä kääntää pois jos näkeekin lusikan,onkos muilla nyt tälläistä havaittavissa?vettä menee kyllä reilusti nokkiksesta,ja hieman ollaan mehujäätäkin maisteltu :ashamed:

babjuska+jimi
 
ja taas minä..menee ihan yksin jutteluksi :LOL:
tässä jimin 1v kakusta kuvaa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6411291.jpg

ja huono kuva,poika täs juuri ennen nukkumaanmenoaan uuden puhelimensa kanssa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6411296.jpg

synttärit meni kivasti,porukkaa oli paljon,ja lahjoja sai ihan liikaa!!autoja lähinnä..

palataan!

babjuska+jimi kohta 1v
 
Onnea Jimille! :flower:
Ei kovin suuri yllätys että poikaa lahjottiin kasalla autoja. :D

Tosta uimisesta, me ei olla vielä käyty tytön kanssa uimarannalla, näillä helteillä on pysytty enimmäkseen kotosalla, kuistilla kylpee mielellään omassa ammeessaan.
Eihän kaikki tosiaan mitään suuria vesipetoja ole eikä tarvitsekaan olla, pikkuhiljaa.. :)

Helteet ja syöminen, meillä kyllä ruoka maistuu, esim. välipalaksi tuo tyttö vetelee kevyesti viilin, hedelmäsoseen ja kurkkua/leipää. :eek: Ja vielä ottaisi jos saisi jotakin lisää! :LOL:
Mut juominen ei olekaan sit niin kovin mieluista, hörppää muutaman kulauksen ja se on siinä.
Parina oikein kuumana päivänä ollaan annettu sitä lasten vissyä, sitä on sitten kyllä juonut.. :whistle: Imetyksen lopetin n. viikko sitten, pikkusen ois vielä toisinaan tissin perään mut yllättävän helposti on sujunut!
Viikon päästä me suunnataan Tukholmaan, saas nähdä mitä tyttö tykkää. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja babjuska:
olettekos jo taaperoitanne uimassa käyttäneet?
Moikka!

Me ollaan rantsuiltu jo useaan kertaan tälle kesää ja käsistä pidellen annettu tytön kahlailla rantavedessä, uimaan en raski viedä, kun tuntuu välillä itestäkin niin viileältä noi järvi/merivedet.
Synttärilahjaksi tuli puhallettava uima-allas ja siinä typy on istuskellut ja räskinyt pariin kertaan. Ei vaan tahdo saada tyttöä pois sieltä ilman itkua, kun ois niin mukavaa olla siellä vaikka koko päivä.

Joko teillä on ollut 1 v. neuvolat?

Meillä se oli jo ja tällaisia mittoja tuli tällä kertaa:
Paino: 10 kg 330 g, Pituus: 75.3 cm, Pään ymp. 44.5 cm.
Tasaisesti kasvaa ja kehitys iänmukaista.


 

Yhteistyössä