Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Tervetuloa mukaan Mariia77 ja nyt on äitylinkin tiedot ekalla sivulla :D

En vaan aina huomaa ja kun en ole paljon koneella, huonovointisuuden takia.
Tänään RR 97/68, eli huimausta edelleen, mutta kaipa se tästä taas olo paranee jossain vaiheessa! :heart: :saint:

Ihanaa iltaa kaikille! :heart: :wave:

 
Heipä hei!

Tänään sain viimein neuvola-ajan varattua, se onkin jo ens ti. :) Viikkoja silloin jo melkein 10, mahtaiskohan kuulua :heart: äänet? Varmaan tois taas semmoista tietynlaista varmuutta.

Ajattelin jo että tänään onkin parempi olo vaan taas se etominen alkoi kun työpäivä läheni loppuaan. :x
No, mieskulta on tuonut kaupasta mulle vesimeloonia, porkkanoita, mehujäitä ja mehukeittoa, ei tee kunnon ruokaa näin iltasella enää kyllä yhtään mieli.
Täytyy sanoa että ihan tyytyväinen olen kun ei enää tee kokista mieli, oon limujen suuri ystävä ja nyt ei tee mieli kuin spriteä, sitäkin tavallisena, joten jääpä noi makeutusaineet vähemmälle. :)

Kaikille hyviä vointeja!! :wave:
 
Tervetuloa uusille!
Mulla oli eka neuvola tänään, ja papereiden täyttelyähän se oli. Sairaala piti päättää, ja naistenklinikalle olen menossa. Lisäksi otettiin paino ja verenpaine. Verikokeisiin sain lähetteen kahden viikon päähän. Yllätykseni oli suuri, kun seuraava neuvola onkin vasta viikolla 22. Tosi pitkä aika sinne, kun nyt on viikko 8 menossa. Välissä tulee olemaan ultrat, mutta ei sitten muuta. Laskettua aikaa ei enää muuteta, kun se on ihan varma tuo 7.7.
 
Rv 9-10 saattavat sydänännet kuulua vatsanpeitteiden päältä. :heart:
Minulla tammikuussa kuului rv 10 :heart:

Minulla ekaksi se TYKS:n ultra ensi viikollaja sitten 15.12. alkavalla viikolla npultra ja jo 22.12. lääkäri neuvolassa ja jatkossakin tiuhaan kaikkea, kunhan ensin OnniEmmi toivottavasti löytyy maanantain ultrassa oikeasta paikasta! :saint: :heart: Se vaan niin pelottaa ja jännittää, no nopeasti on maanantai ja silloinhan se selviää.

Täällä pahaa oloa edelleen,mutta vaihtelee koko ajan, välillä on oikein paha olo, sitten helpottaa, ja taas yllättää.
Hedelmiä ei yhtään tee edelleenkään mieli, mutta pakolla syön silloin tällöin, leipein päälle ei sovi leikkeleet, ajatuskin kauhistuttaa! :headwall: Juustoa voin syödä;=)
Jogurttia ei mene tipan tippaa alas, eikä maitoa, ei edes kaakaona. :headwall:
Kahvia en ole juonut kuukausiin, teetä kyllä välillä juon ja vettä kuluu!

Kauniita unia kaikille! :heart: :wave:

 
Mä hommasin tuommoset pahoinvointirannekkeet. Kärsin muutenkin matkapahoinvoinnista todella herkästi, joten on jo kauan syyhyttänyt kokeilla niitä. Eikä tainnut täysin turha ostos olla (vaikka aikalailla epäilyttikin)! Eilen oli iltamenoa ja vaikka koko päivän oli ollut yllättävänkin hyvä olo, niin illastahan sitten alkoi taas heittää todella pahoinvoivaksi. Rannekkeet paikoilleen, piiloon hihojen alle ja koko illan oli ihan hyvä olla! :) Samoin yöllä heräsin tytön yökitinöihin ja en sitten pahoinvoinneilta unta meinannut saada. Lopulta laitoin nuo rannekkeet taas paikoilleen ja sen jälkeen olinkin nukahtanut. Täytyy varmaan alkaa käyttämään niitä ihan enemmänkin. =)

Huomenna ensimmäinen neuvola. Sitä odotellessa... =)

mussu & monni 7+2
 
mussukka Mistä ostit rannekkeet ja mitä maksoi? Myydäänkö netissä jossain? Söin ekassa raskaudessa niitä inkiväärikapseleita pahoinvointiin ja nythän oli joku tutkimus että niitä ei enää suositella raskaana oleville... Jos tosta löytyisi apu pahoinvointiin ni jaksais paremmin touhuta pojan kanssa. Ja pitääkö ranneke olla molemmissa käsissä vai riittääkö vai toisessa? Tää on aika mielenkiintoinen.


 
jouvauva: Apteekista ostin. Ei tosin löytynyt hyllystä, piti erikseen kysyä, niin kaivoivat tiskin alta. Ja kun en yhtään muista mitä maksoi! :ashamed: Senverta se oli, että vähän pisti harkitsemaan, kun en suoraan sanoen kovin luottavainen koko hommaan ollut. Muttakun muutenkin on tuota matkapahoinvointia, niin ajattelin, että toimiessaan olisi varmasti sen arvoinen. Hinta oli jossain 10-20 ? välillä varmaankin. Sorry, ei muista tarkemmin. :snotty:
 
Mussukka Joo en mäkään niin hirveen luottavainen niiden toimivuuden suhteen ole, mutta tuu kertomaan parin päivän päästä miten on toiminut ni sitten harkitsen käynkö ostamassa. Harmittaa vaan kun ei jaksa pojan kanssa touhuta kun saa vaan säkkituolissa maata naamavalkoisena. Et jos jostain apu löytyisi. Kun mul tuli loppuraskaudessa uudestaan taas pahoinvointi ja autossa tulee kanssa helposti.
 
Huomenta kaikille!
Pahaa oloa ja jatkuvaa väsymystä.Mitään en oikein jaksa tehdä.
Tänään meinasin leipoa ekat joulutortut..omien synttäreiden kunniaksi.Vaikka viereita tuskin tulee kutsuttua.Eli ihan oman perheen kesken juhlitaan.Esikoinenkin tulee huomenna viikonlopuksi.

Koko tää viikko on ollut yhtä paikasta toiseen ravaamista.Tänään saan vihdoinkin vain olla ja vaikka maata sängyssä.Maanantaina tosiaankin oli se oma neuvola.Tiistaina piti käydä juttelemassa isomman tytön psykologin kanssa ja keskiviikkona oli hänen 5v neuvola.

Eipä muuta tällä kertaa nyt muita uusia uutisia.Nyt aamukahvia juomaan jos sitten vaikka jaksaisin alkaa päivän toimiin!

Ladymama ja kirppu 8+3

 
Flunssaista huomenta. Alan vähitellen uskomaan, että olen loppuelämäni flunssassa. Viime yönä sain sentään nukuttua hetken ilman jatkuvaa yskimistä ja niistämistä. Juon litrakaupalla mehua ja yritän helpottaa oloani Panadolilla. Mutta usko paranemiseen alkaa kohta mennä :(

Tänään varailen neuvola-ajan. Helsingissä on kuulemma vaan ruuhkaa, joten saa nähdä milloin ajan sitten saan. Kerrottu ollaan vain parille lähimmille ystäville ja reaktiot ovat vaihdelleet. Yksi miehen ystävistä oli sitä mieltä että tämä oli hieman 'aikaista' :kieh: mutta uskoisin, että suurin osa tulee olemaan alkuyllätyksestä toivuttuaan ihan onnellisia meidän puolesta. Kummankaan äidit eivät ole enää elossa, joten tuleville papoille tulee kerrottua varmaan joulun tienoilla. Omalle isälleni kyseessä on ensimmäinen lapsenlapsi, joten hän tulee varmasti yllättymään eniten. Ja jos vain voisin, jättäisin miehen ex-puolisolle kertomisen vaikka siihen, että lapsi täyttää 18v. Vaikka erostaan on jo 3 vuotta, tulee sieltä ihan varmasti kaikki katkeruus, yksinhuoltajuudella uhkaamiset, haukkumiset yms. suoraan päin miehen naamaa. Ja kun tuleva isosisko ( =) ) on osa myös meidän perhettämme, en tietenkään soisi että katkeruus kantautuisi hänen korviinsa. Ja tälle tulevalle isosiskolle kerromme varmaan sitten kun raskaus alkaa näkyä.....

Mutta näiden mietteiden kanssa taidan siirtyä taas niistämään.
 
Aamupäivää kaikille!
Murmelin:hyvä,että vuoto on loppunut.
Mariia77:mukavaa odotusta ja jarrusukkia mukaan.Sekä voimia tulevaan ryöpytykseen :hug: (sen ex.n osalta)Toivottavasti flunssa hellittää pian!
Ladymama: :flower: onnittelut syntymäpäivän johdosta!
RouvaPikkuMyy:täällä myös odotetaan maanantaita kovin.
Kuvotus senkuin pahenee :$ Mikään kokeilemani konsti ei ole sitä helpottanut.Nykyisin on jo aamusta alkaen ja kestää iltaan.
Nyt suunnitteleen mitä teen meille lounaaksi.
Mukavaa torstaita kaikille =)
 
Happihyppy hyvä että arvo oli hienossa nousussa!

Minä en ole vielä neuvolaan soitellut, ajattelin että jos vaikka ensi viikolla rimpauttaisi.
Mietin tässä että mihinkähän mahtaa np-ultra osua, kun nyt on 5+6 ...
Me ollaan lähdössä ulkomaille 26.1, mutta kyllähän se ennen sitä on.
Jotenkin on vain huonoja muistoja sieltä np-ultrasta, niin tuntuisi paremmalta että se olisi heti
kun mahdollista.

Mä olen muuten herkistynyt nyt ihan kauheesti ja hermostun tosi helposti.
Tänä aamuna pyöri sairaala-sarja tv:ssä kun tein lähtöä töihin, ja poru meinasi päästä useampaan otteeseen...
Ja miehelle oon äksyillyt muutamaan otteeseen aivan turhaan ja tosi typeristä asioista...
Toivon vaan ettei kauheasti töissä näkyisi/tuntuisi tämä herkistynyt mieli.

Sitten töihin ... voikaahan paksusti =)

Meritähti :heart: Jellona 5+6
 
Meritähti: Minullakin nyt 5+6 ja np-ultra on 29.12...

Levoton yö takana, pojalla oli vielä vähän kuumetta ja koko ajan piti hakea juotavaa ja mennä pissalle mukaan. Väsyttää vieläkin.

Itsellä oli koko yön ja on vieläkin mahajuilintaa, eipä tässä muuta.

Tuosta mielen herkistymisestä, mulla kanssa on itku herkässä ja miehelle sitten kiukuttelen kanssa tosi pienistä asioista, jospa tämä tästä tasoittuisi...

Nyt syömään.
 
:wave: torstait kaikille täällä näyttää siltä et lumet sulaa pois :'(

Olo on tällä hetkellä mainio liekö sillä sitten vaikutuksensa et taas vaihteeksi eilen illalla nukahdin ennen puolta kymmentä kun olin poikaa nukuttumassa niin olin tsipannu siihen patjalle siitä sitten kömmin sänkyyn ja suhteellisen hyvin sain nukuttua aamuun asti heräsin ennen kelloa =)

keittiön siivous on nyt valmis (paitsi uuni ja jääkaapin ja pakastimen takaosat mut niissä saa mies auttaa) pesin jopa jääkaapin sisältä ja tein pienen inventaarion siinä samalla :x

mielessä on alkanu pyöriä ajatus että jos käskisi veljen ja isäni meille joulupäivänä syömään yleensä ollaan siis käyty isäni luona mutta jos tänä vuonna tulisivatkin meille lähinnä se tarkottaa sitä et mun täytyis tehdä enempi laatikoita kuin ne 2 kpl mitkä on meille riittäny (ja iskä on tehny mulle joka vuosi perunalaatikon :ashamed: ) no se on harkinnassa ja täytyy nyt niidenkin mielipidettä kysäistä

mitäs vielä niin näin elämäni ensimmäisen vauva unen me oltiin saatu pieni tyttö ja oli sen ristiäiset kaikki oli valmista/valmiina paitsi nimi siinä sitten kirjoiteltiin lapulle molemmat nimiä ja miehen mielestä se olisi pitänyt olla Emmaliina Matilda ja mun mielestä Sara-Maria heräsin ennenkuin saatiin päätettyä kumpi otetaan :LOL:
mä vaan mietin tota muka miehen vaihtoehtoa kun ei oo koskaan ollu mitään puhetta tollasesta nimestä tosta sarasta on kyllä ollu puhetta ja se oli esikolle yks vaihtoehto jos olisi ollut tyttö mutta jopas sitä teksiä taas tulikin :D

jaksuja kaikille ja parempia vointeja

witchi & nökkönen 9+0
 
Meritähti. Minä itkeä tihrustin kanssa täällä eilen illalla kun Sairaalaa katsoin =) Ja muutenkin itkua pukkaa heti jos jotakin traagisempaa telkkarista tulee. Ei kyllä ennen ole niin käynyt että pakko sen raskaushormoneista on johtua. Yksi päivä katselin kun esikoinen leikki pienellä kaivurilla lattialla ja aloin yhtäkkiä pillittämään kun hän on niin söpö =) Ja muutenkin tuli suuri onnen tunne että edes hänet tähän mailmaan olen onnistunut saattamaan. Jotenkin se km:n pelko kalvaa taka alalla ihan 24h vuorokaudessa..


Voi kun niin vaan väsyttää järjettömästi. Kämppä on edelleenkin kuin myrskynjäljiltä kun ei jaksaisi tehdä yhtään mitään.. yleensä olen vähän turhankin siisti ja järjestelmällinen. Onneksi mies tulee tänään ajoissa töistä kotiin kerrankin, jos saisimme tätä läävä edes yhdessä vähän siivottua. Vessaa en pysty pesemään koska mulla lentää jo pelkästä ajatuksestakin laatta..

Onko muilla tällaisia ongelmia raskauden kanssa?

Leinikki ja Onnimuru rv 7+3? Ja vielä vajaa viikko ultraan..
 
Jospas minäkin sitten siirtyisin tänne puolelle, kun ultrassa näytti kaikki olevan hyvin.

Eli pikkukakkosen yritys alkoi elokuussa -07 ja viimekuussa tein positiivisen testin. Maanantaina 24.11. kävin ultrassa ja siellähän tuo pieni ihmisenalku köllötteli. Kokoa mahtavat 15mm ja "ikää" 7+6. Lasketuksi ajaksi saatiin 7.7.09. Esikoinen on syntynyt -02, että pikkasen on jo aikaa vierähtänyt. Isänä on kuitenkin sama heppu. Sairaalana on TYKS.

Olo ei oo kovin häävi. Etova olo alkaa heti, kun vatsalaukku pääsee tyhjenemään. Jotenkin tuntuu, et se tyhjenee nyt paljon nopeemmin kuin ennen. Parin tunnin välein tarttis jotain syödä. Töissä se ei oo mahdollista, joten työpäivät ei oo järin mukavia. Isännälle tosin naureskelin, et tästä ollaan haaveiltu ja tästä ollaan itketty melkein 1,5 vuotta, joten nyt nautitaan kaikesta mitä vastaan tulee...

Me ollaankin Rouva Pikkumyyn kanssa jo tuttuja tuolta kuumeilijoiden puolelta, terve vaan! :wave:

merlin + nipsu rv 8+2
 
Heippa! Löytyiköhän nyt oikea paikka... mahtuuko vielä mukaan. Tänään tulin neuvolasta ja uskottava se vissiin on.... 3.7. pitäisi sitten olla meidän perheessä kolme henkeä. JÄNNITTÄVÄÄ! :)

Ei olla vielä kerrottu miehen kanssa kelleen niin pakko oli tulla tänne höpöttelemään ja etsimään naispuolista tukea :D Kerrotaan mielummin sitten vasta kasvotusten että nähdään kaikkien järkytys :LOL:
 
Moikka!

Päivät ne vierähtää niin nopeasti enkä käy päivittäin edes netissä etten pysy teidän keskusteluissa millään mukana... Mukava että meitä on paljon ja jaksatte ahkerasti kirjoitella :flower:

Musta ei vieläkään tunnu että oisin raskaana kun ei mitään oireita ole! Alamahaa turvottaa iltaisin mutta muuten ihan normaaliolot. Tosin katsoin kalenterista että esikonkin kanssa mulla alkoi huono olo vasta 6. viikolla joten ei tässä kai kiirettä. Kenellekkään en ole vielä kertonut, paitsi miehelle joka ei usko myöskään että raskaana oisin kun ei mitään tunnu... Itekkin olen ihan asian sulatteluasteella vasta ja usein koko homma ihan unohtuukin :ashamed: No, kyllä se siitä alkaa mieleen muistua kun maha kasvaa ja huono olo alkaa :D

Ens viikolla varaan varmaan omankin neuvolan samalla kun mennään neidin vuositarkastukseen sinne! Nyt en ehdi muuta mutta kaikille mukavaa raskausaikaa ja jaksamista huonovointisuuteen! :wave:



 

Yhteistyössä