HEINÄKUUN 2008 VAUVAT

Täällä kanssa yksi uusi pikku-kakkosen odottaja, viikot 5+6. Esikko syntynyt 02/06. Maha pömpöttää, ei muita oireita juurikaan. Lähinnä kauhea pelko, meneekö kesken... Ensimmäisen odotus kyllä sujui loistavsti, ainoa oire oli alkupuolen väsymys. Olen 30v ja synnytyspaikka Tays.
 
Asustelen Itä-Suomessa, Imatran seudulla. Itse olen joutunut ottamaan päikkäreitä harvasen päivä ja silti yöunille pitää kömpiä jo kymmenen maissa. On tää vaan niin jännää, ei malttais odottaa vauvan tuloa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.. Jaksamista sinne Oulun suunnalle. Kirjotellaan kuinka raskaus etenee :)
 
Heipsan kaikille, loikkaan kesäkuisista!:wave:

Pikkuinen :heart: sykki varhaisultrassa tänään, mutta viikkoja onkin 7+0 sijaan 6+1, eli la menee heinäkuulle, 3.7. Mitäs pitikään ilmoittaa... esikoinen tulossa ja synnytyspaikka LKS.

Oireita on ihan kotitarpeiksi... tissit kipeet, mahassa tuntuu venytystä sisäpuolelta, väsymystä, vilua, nuhaisuutta, pahoinvointi ollut jo aiemmin hieman ja herkistynyt hajuaisti, mutta eilen ja toisspäivänä oksensin melkein kaiken mitä söin. Tänään en oo syönyt ollenkaan lämmintäruokaa, enkä paljon muutakaan suolasta, niin oon selvinny oksentamatta. Pitää varmaan pitäytyä kylmissä ruuissa ja välttää lisäksi ruisleipää ja vahvoja ruoka-aineita.

Pitääpä mennä lueskelemaan ketjua taakseppäin, niin tutustun hieman teihin!

Viola
 
huomenta! =) täällä sit alkoi tää hirveän huono olo eilen tuntuu ettei jaksa tehdä mitään, eikä pysty syömään mitään kun ei tee mieli...oisiko jollain hyviä ruoka vihjeitä mitä vois kokeilla pahoinvointiin, muu kuin salmiakki se helpottaa kummasti oloa, mutta kun sitä ei saa syöd liikaakaan ... |O muuten onkion ihan kivasti menny...
 
tervetuloa vio-la mukaan!

itsekään en saa alas lämmintä ruokaa. syön lähinnä salaatteja ja hedelmiä. pitääkin kokeilla tuota salmiakkia jos se kerran auttaisi pahoinvointiin.
huomenna, isänpäivänä, olisi tarkoitus viedä oma isäni sisarusteni kanssa ravintolaan syömään, mutta pelkästä ajatuksesa ravintolan kaikista hajuista saa yökön nostamaan päätään. :eek:
voi voi, kaipa tämä joskus helpottaa -viimeistään ensi heinäkuussa ;)

mitäs mieltä olette; vaikuttaako vauvan sukupuoli raskausoireisiin? tod. näk tälle teorialle ei mitään oikeaa tieteellistä näyttöä ole, vai onko?

masukki 6+4 ( menee aina sekaisin +päivissä. älkää välittäkö...)
 
Huomenia!
Sain neuvola-ajan 28.11.. ei jaksaisi millään odottaa :) Oireita ei juurikaan ole. Nännit ehkä hieman kipeät ja ruuan jälkeen turvotus valtaisa. Pahasta olosta ei toetoakaan ja toivottavasti ei tulekkaan :) onkohan tuohon pahaan oloon perimällä mitään vaikutusta?
Innolla odotetaan ja toivotaan, että siellä masussa todella on jotain :p

Anzzu rv5+3
 
Huomenta

Karsee väsymys täälläkin koko ajan...nukun yöllä 10h (jos pojat antavat nukkua) ja päivällä kahden tunnin päikkärit kuopuksen kanssa ja silti väsyttää koko ajan.

Onko muilla ollu kauheeta palelua?
Siis meillä on sisällä 24c lämmintä ja mie palelen vaikka on golitsipuku,villasukat ja viltti harteilla ni palelu on jotain ihan kauheeta ja kun siihen ei auta mikään...siitä oikeastaan aavistinkin että raskaana ollaan kun muuten en pahemmin palele.

Masukki08 Mie olen kanssa miettinyt et vaikuttaako sukupuoli äidin oloon raskaus aikana,ei miulla pojista tälläistä öllötystä ollut kun nyt on...mut senhän näkee sitten jos tämän vauvan saamme pitää.

Onnea tupla-odottajalle :flower: (anteeksi,en vielä muista nimiä
:ashamed: )

Miuta kanssa mietityttää kun suvussa on kaksosia ja meillä oli hormooni lääkitys tämänkin raskauden alkuun saamisiessa,meinasin kyllä varata yksityiselle alkuraskauden ultran ni saa selvyyttä asioihin...

Maha on turvoksissa iltaisin ja vaikka olen vasta niin alussa ni housut kiristää iltaisin.

 
Täällä ei ole vielä pahoinvointia näkynyt. Minä kanssa mietin, voiko perimällä olla vaikutusta. Oma äitinikään ei voinut pahoin yhdenkään raskautensa aikana. Muuten oireina on palelua, palelua ja palelua. Lisäksi maha on turvonnut ja tuntuu sellaiselta ihmeelliseltä, menkkakivut ovat ikävä oire. Ja väsy on hirveä. Niin ja mahallani en ole pystynyt nukkumaan, paitsi viime yönä. :/

Minä haluaisin alkuraskauden ultraan mutta katsotaan nyt. Neuvola on 21.11. joten jos vaikka sen jälkeen.
 
äitee2
mulla taasen ei ole ollut tytöistä mitään vastaavaa pahoinvointia ;)
hymmm... no jää nähtäväksi vaikuttaako vaiko eikö.
jotenkin vaan aika jännä, että 3 raskautta mennyt suht saman kaavan mukaan ja neljäs sitten onkin jotain AIVAN muuta.
 
...piti vielä vastata että kyllä palelee. lattialämmitys päällä, poltan takassa puita ja silti palelee. eikä täällä turun seudulla mitenkään erityisen kylmää tällä hetkellä ole, nollassa mennään. mies valittaa kun ei saa nukutuksi kuumuuden takia :whistle:
 
Aikas samalaisia oireita ja fiiliksiä näyttää kaikilla olevan, on sitten tulossa ensimmäinen tai neljäs lapsi =)

Itselläni pahoinvointi on lisääntynyt. Ällötystä alkaa olla jatkuvasti :p
Pohdin tässä varaisinko ajan alkuraskaudenultraan. Aika kallista lystiä se on, mutta silti tekisi mieli. Onhan tässä vielä aikaa miettiä.

 
mullakaan ei ole semmosta kamalaa pahoinvointia mut etovaa oloa vaan ja masussa velloo ja jotkut hajut tekee pahaa :x :x ( edelisistä raskauksista oli kauheet pahoinvoinnit )ehkä ne ei ole vielä alkannu.. nyt olis menos rv 5+4 ja jotenkin on tunne että onko sielä masussa ketään :heart: :heart: väsyttää vaan ihan kamalasti voisi nukkua päivätputkeen...mut tytöt -03 ja -05 pitää hereillä...nii juuh ikää mulla on (ensikuussa) 31 v ja synnäri on phks ja eka neukka on 28.11
 
Palelua on täälläkin. Luulin olevani tulossa kipeäksi, mutta se taitaakin johtua raskaudesta. Pahoinvointia ei mulla ollut esikoispojasta, eikä sitä tunnu nytkään olevan (ainakaan vielä). Korkeintaan on pientä kuvotusta aamuisin. Omalla äidilläni oli ollut kamalaa pahoinvointia odottaessaan minua, ja samaten odottaessaan veljeäni.
 
Tervehdys Englannista! Ja onnea kaikille uusille odottajille!

Mulla on ällötys ja kuvotus lisääntynyt, en onneksi ole vielä oksentanut kuitenkaan. Mutta viikkoja onkin vasta 4+6, joten varmaan se tästä voimistuu. Siskollani oli ihan mieletön pahoinvointi molempien raskauksien aikana, jonnekin 5. kuulle asti. Ja joutui miltei sairaalaan kun se oli niin rajua alussa. Toivottavasti mulle ei tule samanlaista!

Väsymys on oikeastaan isoin oire, olen ihan tajuttoman väsynyt koko ajan. Paleltaa myös ja nenä on koko ajan tukossa. Ja vatsa on turvoksissa, mulla on muutenkin sellainen pömppövatsa, niin nyt se on ihan kauhea!Hermot on myös jotenkin piukalla, ei oikein jaksais keskittyä mihinkään ylimääräiseen.

Mulla on lääkäri ensi viikolla, sieltä saa sitten lähetteen äitiysklinikalle, täällä mennään niin byrokraattisesti.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja Juskalle tsemppiä, toivottavasti vuoto on vain alkuraskauden tuhrutusta!
 
juska Voi, ei kai :( Kovasti jaksamisia... :hug:

Mulla taitaa palelu olla selvin raskausoire, koko ajan ihan jäässä. Väsymystä ei ole nyt ollut niin paljoa kuin esim. keskenmenneissä. Oksentanut en ole koskaan, eilen oli kyllä pari kertaa aika lähellä :whistle: Rinnat on herkkänä ja kahvi meinaa jäädä juomatta...
 
Ollaanki samalta suunnalta :wave: tietty naapureita... =)

Voihan JUSKA, toivottavasti olisi kuitenkin väärähälytys.
On tää hurjaa tää alku ku pelkää just että suuri ilo muuttuu suureksi suruksi :(

Tulin just saunasta ja tuntuu siltä että jää taas elokuvat katsomatta, kun väsy painaa. Jos BB.n jaksais kytätä.
Nyt käyttää koiruus pikapissalla ja sit kömmittävä kohti sänkyä.
Huomenna jaksaa sitten juhlia ;)

öitä ! T. äitylix3 6+? (en varma noista viikoista tai siis päivistä )
 
Juska :hug:

Tällä vietettiin lauantai-iltaa makkarapaketin, sinappi tuubin ja kuuman suihkun kera :LOL:
Ai mielitekoja... kylmä lenkinpuolikas kera sinappi :p :whistle:
Tää palelu on aivan inhottava oire. Nyt oon joka ilta joutunut käymään kuumassa suihkussa et on sen verran lämmenny et pystyy nukkumaan meneen. Nytkin sit tulin just suihkusta. Istun kylpytakki päällä, Ainotossut jalassa ja pipo päässä... No onneksi mua ei oo täällä kukaan kattelemassa :)

Nyt livistän peiton alle lukeen vanhoja kaksplus lehtiä :wave:
 
Tulipa käytyä lumitöissä. Aikas paljon tupruttanut lunta ja kokoajan vaan lissää tulloo. Lapset ihan innoissaan..JEEEE :)
Isä lahjat saanut ja isoisoisän juhliin pitäisi lähteä parin tunnin päästä.

Toi vilutus on aika tuttu tunne täälläkin. Varsinkin iltapäivästä iltaan. Ja kova nälkä saattaa yllättää ihan yks kaks ja heti saatava jotain tai iskee sitten sitä ällö olooooo...

Nyt täytynee mennä lataa pyykkikone, että saa vähän tota pyykki vuorta pienemmäksi.

Ä......
 
Hellurei!

Näemmä nyt alkaa sitten esiintyä tuota pahoinvointiakin.. Toinen aamukahvikuppi (joita menee siis normisti kaks kolme) saa öklön olon aikaan. Eikä se sit ihan heti lähdekään.. Onnekseni ei vielä yökötä niin että pyttyä joutus halailemaan. Vaan vanhasta tottumuksesta sekin aika vielä koettanee.

Ja tuo palelu kuuluu taudinkuvaan täälläkin, taitaa nää villatossut kasvaa jalkoihin kii tän talven aikana!!

Juskalle isoja :hug: ! Oletko käynyt/soittanut lääkärille jo? Kannattaisi varmistaa ainakin, että kohtu on tyhjentynyt, jos sitten onkaan ollenkaan, noita vuotojahan voi olla tosiaan muutenkin, ja kaikki silti hyvin! Pidän peukkuja!

Ja nyt on lienee aika sukia naáma, appiukko ja iso-pappa odottanee vieraita..

Räpätäti +(.)
 
Vio-la: Meillä samana päivänä laskettuaika :) En ole kyllä vielä käynyt ultrassa, mutta laskurit näyttää että la oisi 3.7.

Eilen käytiin anopin kanssa Luleåssa kirpputorilla. Tein kyllä mahtavia löytöjä pojalle ja todella halvalla! Tulevalle vauvalle ei vielä uskaltanut ostaa mitään, kun ei tiedä kumpi on tulossa.

Meinaako kukaan muuten kysyä ultrassa, että kumpi on tulossa?
Me esikoiselta kysyttiin ja luultavasti myös nyt kysytään. :) Että jos on sitten tyttö tulossa niin osaa ostaa jotain vaatteita valmiiksi, ettei tarvi alussa pukee pojan vaatteisiin.

Mulla on aamuinen pahaolo loppunut, mutta se on siirtynyt illalle ja yölle. Esikoiselta ei ollut koskaan illalla pahaaoloa, pitää siis toivoa, että tämä raskausaika olisi oireiden kanssa täysin erilainen kuin ensimäinen raskaus(oksentelua koko raskauden läpi, joka aamu ja päivällä.)
 
Helou, minäki kai kuulun tänne.. =) eilen sain testiin kaksi viivaa,olo on enemmänkin kuin onnellinen. Ensimmäinen lapsi olis tulossa. Palelua on täälläkin, ja sitä että saa jatkuvasti rampata wc:ssä. Täälläki iloitaan lumesta, niin ihana ku alkaa näyttämään talvelta.. :)
 
Tein toissapäivänä (ja tänään oli pakko varmistaa) elämäni ensimmäisen plussatestin! LA olisi laskureiden mukaan 18.7 ja sairaala PHKS ja ikää minulla 31v.

Olo on vielä aika epätodellinen. Oireita ei pahemmin ole ollut, mitä nyt pari päivää sitten jomotteli vähän vatsaa ja rinnat on pikkasen arat, joskus enemmän, joskus vähemmän. Jotenkin toivoisin, että olis selviä oireita niin tietäis todella olevansa raskaana. Tää oireettomuus saa mut koko ajan ajattelemaan, et kaikki ei oliskaan kunnossa :( Lisäks just kuulin, et yks tuttu oli saanut keskenmenon...

Onko muita joita oma oireettomuus ahdistaa?
 
itsellä oireet hävisivät eilen kuin taivaan tuuliin... heti iski olo että nyt ei kaikki ole kohdallaan. mutta mies ainakin vakuuttunut että kaikki ok. pakko kai uskoa -ainakin torstaihin saakka ( silloin ultra). ;)
tässä olen piakkoin lähdössä isääni syöttämään ravintolaan ja koitin vaatteita löytää päälleni -ei ollutkaan ihan helppo homma! jostakin ei mene vetskari kiinni taikka napit pomppaa vielä jonkun lautaselle :whistle: vatsa kasvunut sen verran (hyvä asia kaiketi?!) että näytän epämuodostuneelta pallolta, toisaalta olisi kiva että vatsasta tulisi pian sellainen "oikea" vauvavatsa eikä "tällänen"! tii`ätte kai?
onko jollakulla ollut jo neuvola? kuunneltiinko sydänääniä? tämä käytäntöhän vaihtelee suunnattomasti, missä kuunnellaan ja missä ei! olen sen verran hölmö että en muista mikä käytäntö meillä. johan meidän nuorin onkin jo 1v 1kk että ei voikkaan muistaa :LOL:

hauskaa isänpäivän jatkoa kaikille!

masukki 6+6
 

Yhteistyössä