HEINÄKUUN 2008 VAUVAT

Ja onnea taas uusille plussanneille! Kaikille tasapuolisesti!

Olo on tosi oireeton, ellei lievää rintojan arkuutta oteta huomioon. Pikkuhiljaa alkaa pelko hiipimään, että onkohan kaikki ok. Mutta kun ajattelen ekaa raskautta, niin selvät oireet alkoi vasta viikon 6-7 paikkeilla ja paha olo tuli kuvioon viikon 8 jälkeen. Eli aikaa on vielä hetki odotella oireita.

Oinas: asusteltiin Aasiassa.

HooWee 5+1
 
täällä on oireita joka päivälle kuvotusta ja väsymystä.
myös lempi oireeni ärsyynnyn helposti.
varsinkin kun talo meni kaupaksi sunnuntaina ja nyt pitää koulu haku papereita täytellä et etes toinen poika pääsis entiseen kouluun jatkaa (oltiin 2v siis toisella puolen kaupunkii).
muutto viimeistään 23.11,jee
aloitan siis työt torstaina ja neiti 1v.päikkärin.
tulee muuta ajateltavaa kuin tää raskaus joka hetki. :whistle:
senttu 4+6
 
Iso kiitos kaikille onnentoivotuksista..! :heart: Onnittelut myös teille jokaiselle, oli sitten ensikertalainen tai jo 6. kertaa raskaana, on tämä aina yhtä ihanaa, jännittävää ja aika tuntuu pysähtyvän kun ei malttaisi odottaa tulevaa :D :heart:

Mä en ole yhdenkään raskauden aikana oksentanut, toiv. en nytkään :whistle: Vähän jo epäilin jotain, kun viime viikolla monena päivänä rintaa pisteli. Oltiin kaikki kipeinä muutama viikko sitten, joten olin ihan varma että meillä meni ovis ohi :LOL: Eipä tainnu mennä :D Tyypillisesti on vähän alaselkä "jumissa", oon aikasin illalla ihan valmis nukkumaan ja herään mielelläni aikasin. Normaalisti ihan päinvastoin..! Kahvi melkein jää juomatta ja voisin syödä koko ajan B) Mut aika helposti aina on alkuraskaus mennyt, loppupuolella sitten onkin päinvastoin kun olo on paksu, ei pysty edes nukkumaan ja mihinkään ei taivu :D Mutta sitä aikaa odotellessa :heart:
 
Taas alko tää outo perunamuusi/tomaatti/ruisleipä -ruokavalio ja välillä pinaattikeittoa.. :p Mulla ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa sama juttu. Eihän siitä haittaa ole, mut perheelle pitää kyllä laittaa muutakin |O , väsymystä on kyllä eteenkin iltaisin ilmassa. Tänään tulee tv:stä PAKO, eli mies laittaa muksut nukkumaan :D , siis molemmat.
 
Liityn siis joukkoonne, plussasin sunnuntaina. Jonkun laskurin mukaan laskettu aika 2.7. Eka neuvola ensi viikolla.
Yritystä ehti olla 14 kk, joten olotila on tällä hetkellä jokseenkin onnellinen.
Alavatsaa vihloo, varsinkin ylös noustessa ja yskiessä. Muita oireita ei ole, vielä ainakaan.
Toivottavasti kaikki menisi hyvin, kyllä tätä on odotettukin!!!
 
Tänne ei kuulu ihmeempiä. Tänään tein varmistustestin ja hyvin vahvan plussan sain...uskottava on, olen raskaana :heart:

Aika vähäoireista vielä on. Jotenkin odottaa pahoinvoinnin alkavan, että olisi jotenkin enemmän raskaana :D Tosin edellisten raskauksien pahoinvointi ei ole ollut mitään kivaa.. :p joten hullua sitä on odottaa.



 
Huomenia!
Liittyisin joukkoonne sillä plussasin maanantaina ja varmuudex vielä tiistaina ja laskettu aika ois 5.7-2008. Ihanaa! Tuleva synnäri olisi Tays ja entuudestaan minulla on jo 11kk ikäinen tytskä.
En uskala vielä tällä viikolla varata neuvolaa, koska pelkään että jos sen teen, niin varmasti alkaa seuraavana päivänä menkat tai siis menee kesken. Jos ens vkolla uskaltais sitten...:)
 
Heips!täällä yks varovasti ilmottautuu...tein plussa testin toissapvänä :) ainoa varjo on 3kk sitten koettu keskenmeno vkolla 11.. :/ mutta nyt yritän iloita tästä uudesta raskaudesta.laskettu aika ois 2.7.2008.ja kolmas lapsi ois tulollaan =)
 
Heips!täällä yks varovasti ilmottautuu...tein plussa testin toissapvänä :) ainoa varjo on 3kk sitten koettu keskenmeno vkolla 11.. :/ mutta nyt yritän iloita tästä uudesta raskaudesta.laskettu aika ois 2.7.2008.ja kolmas lapsi ois tulollaan =)
 
Aaaaaihhh. Mitään vinkkejä, millä tätä turvonnutta masuparkaa sais pienennettyy? Iltaisin näytän ihan siltä kuin olisin jo vaikka kuinka monennella kuulla raskaana, vaikka rv4+1 vasta.

Kuulin, että greippimehu ja ananasmehu auttais, mutta..ananasmehu on yök ja kuulin myös, ettei greippimehua sais juoda. Jotain pakko keksiä, istumatyö ei ainakaan helpota asiaa. Onneks on sentään hyvä työpöytä, tällä hetkellä istun sen takana housun napit ja vetoketju ihan auki :LOL:
 
=) Ja laskettu aika olisi 8.7.08. Ikää 31v ja poikia kolme: 1,3 ja 5 vuotiaat. Pari koiraakin ja esikoisen hamsteri kuuluu perheeseemme =)

Vielä ihan epätodellinen , mutta onnellinen olo. Aika haalea viiva tänään, täytynee huomenna vielä varmistaa. Mullakin on tuollainen turvonnut olo, kuten ronjakin sanoi. Vinkkejä otetaan vastaan =)
 
Heippa!
Täällä myös turvottaa iltasin ihan hulluna. :/ Maha on todellakin sen näkönen, ku viikkoja olis 20. :headwall: Ja tää ketutus on ihan hirveetä. :'( Esikolle tulee tiuskittua ihan liikaa, ku ei hermo kestä ollenkaan. :( Mä niin haluisin hypätä tän alkuraskauden yli.
Ehkäpä tää tästä taas helpottaa.

Rinkinki rv5+2
 
Huomenta =) mä täällä iloitsen pahoinvoinnista,kun edellisessä raskaudessa,joka meni kesken niin ei ollu mitn raskausoireita ja nyt on jo pahoinvoinnit niin jospa siellä ois kaikki hyvin :) leipäjuustoon tullut himo,hih en oo ennen tykänny yhtään...niin ja mulla synnäri on sitten lpks.
rv5+2
 
itse täällä kauhistelen vatsan nopeaa kasvua -oiskohan vaan turvotusta?! viime yönä näin jo unia kaksosista :eek:
viikkoja vasta 5+3 ja vatsa pömpöttää. ananasmehua olen koittanut juoda ja syödä ananasta, vessassa saa sen jälkeen juosta, mutta vatsan pömppis pysyy. pahoinvointi helpottanut huomattavasti. kotiruoka tosin ällöttää, himoitsen pitsaa ja roskaruokaa -koitan todella pitää moiset himot kaukana...
eilen jo hipelöin kaupassa raskaustestiä, jos vielä varmistaisi asian, mutta jätin hyllyyn kun vilkaisin vatsaani :D

hyviä vointeja kaikille -poistuu mahan kanssa vesijuoksuun...

masukki 5+3
 
...uskottava se on :wave: :heart:
ei minkäänlaisia oireita vaikka edellisissä raskauksissa jo ennen plussaa ollut rinnat kipeät ja pahaolo. Tai turvotusta on todellakin.
Nyt vaan ihmettelee ja joka aamu kuulostelee joko olisi huono olo...
hassua että sitä odottaa vaikka se on kauheeta :LOL:

la 6.7, kolmas tulossa
 
Tänään on melkein oireeton päivä. Oireettomasta päivästäkin sitten huoli, että onkohan kaikki nyt hyvin, kun mitään ei kuulu. Rinnat on sentään "onneks" vielä kipeet ja väsymys kova, vaikka viime yönä nukuin 11h putkeen. On tää niin ristiriitasta, oireiden kanssa on kamalaa, mutta se vasta kamalaa onkin, jos oireita ei ookaan.
 
Moikka...
Tulin kurkisteleen epävarmana tänne kun en ole aivan varma et joko edes kannattaa tulla.
Kolme kertaa olen nyt testannut kolmena eri päivänä aamupisusta ja joka kerta olen saanu hailakkaan haamun (kahta eri merkkistä testiä). Täytyy vielä testailla uudemman kerran muutaman päivän päästä. (tai itseni tuntien jo huomenna)
Menkkojen mukaan la ois kuun vaihteessa, mut ite luulen et menee lähemmäs 10. päivää kun kierto on ollut ihan epämääräinen.
Esikoinen on vasta 6 kk, joten synnytyksetäkään ei oo kovin kauan aikaa. Olen kyllä ihan onnesta soikeana jos tää haamuilu nyt ihan oikeasti muuttuu kunnon plussaksi. Esikkoa kun yritettiin oikein pitkään ja hartaasti ja tämä uusin tulokas olisi näinkin pikainen =)

Olen ainakin kuvittelevinani pahoinvointia, mitä esikolta ei ollut. Epämääräistä ällö tunteita ja silleen... Toivottavasti kovin huono oloa ei tulisikaan että jaksais sit ton esikoisen kanssa touhuta normaalisti.

Oikein paljon tarrasukkia kaikille ja voikaa hyvin :wave:
 
RouvaSumppisuu
Ensiksi paljon onnea kaikille tuleville heinämammoille :flower: !

Minäkin ilmeisesti ja toivottavasti kuulun samaan porukkaan...toissapäivänä testattu haamu ja tänään vahvempi viiva tikussa. Varovaisena oon kyllä vielä liikenteessä. Meillä esikoinen pian 10kk ja olin kyllä varautunut pidempäänkin yritykseen tämän kakkosen kohdalla. Näköjään greippimehustelut, ovistikut ja Terolut -kuuri kuitenkin auttoivat =) .

Mielessä pyörii satamiljoonaa asiaa, jotka tässä voi vielä mennä pieleen ja päällimmäisenä se, että onko tämä edes totta?!? Mutta kun tätä on niin toivottu ja haluttu, niin aion kyllä nauttia täysin rinnoin...jos jotain on tapahtuakseen niin se tapahtuu huolimatta siitä, kuinka paljon mä murehdin ja stressaan. Siksipä uskalsin jo tännekin kirjoitella...

Näillänäkymin la. olisi 6.7, toinen tulossa ja LUS synnytyssairaala.

 
moikka kaikille ja onnea plussista!

Itse tein positiivisen testin su ja varmistin vielä maanantaina. Kummalakin kerralla tulos oli selvä plussa vaikka ei ihan kontrolliviivan vahvuinen ollutkaan.

Plussa oli täydellinen yllätys. Olemme yrittäneet lasta jo vuoden alusta ja minulla on ollut todella pitkä ja epäsäännöllinnen kierto. Söin teroluteja 3 kiertoa ja tämä kierto oli ensimmäinen kierto ilman teroja. Ehdin käydä gynellä jo viime viikon keskiviikkona ja tarkoitus oli aloittaa clomit seuraavaksi koska menkat tuntui olevan taas kateissa. Gyne ultrasikin eikä nähnyt muuta kuin paksuuntuneen limakalvon.

Menin tämän viikon keskiviikkona uudestaan tälle gynelle ja hän teki taas ultran, eikä vieläkään näkynyt muuta kuin paksu limakalvo. Huolestuttaa hirveesti että kaikki ei ole kunnossa koska oletin että jotain jo näkyisi :ashamed: viikon päästä uusi käynti, toivottavasti raskaus silloin varmistuisi :heart:
 
Onnea kaikille plussanneille :heart:

Itse tein eilen testin ja selvä plussahan sieltä tuli. Osasin jo vähän aavistella et oisin raskaana, ku oli oikein iloinen ja reipas olo ja yleensä menkkojen alkamisen aikaan olen todella ärtynyt ym. :D

Esikoinen meillä siis on 8kk ikäinen ja imetän vielä. Olen ajatellut vielä jatkaa jonkin aikaa jos oma vointi pysyy normaalina.
Kauhulla kyllä odotan, että viikkoja tulee muutama lisää, koska esikoiselta pahoinvointi alkoi viikolla kahdeksan ja sitä jatkui raskauden loppuun asti.. joka aamu pari kertaa oksensin :$

Viikkoja mulla nyt on jotai viiden ja kuuden välillä ja LA laskureiden mukaan 2-4pv heinäkuuta. Niin ja ikää on 21-vuotta :D

telma toivottavasti ultrassa jo ensi viikolla näkyisi jotain :hug:
 
Alkuraskaus tuntuu aina olevan epävarmaa aikaa, oli lapsi enimmäinen tai kymmenes! Itsekin täällä käyn koko ajan samoja ajatuksia läpi kuin useimmat meistä tuntuvat ajattelevan. Mulla on "ongelmana" oireiden puute! Ekojen lasten kanssa kala ja kahvi on yököttänyt heti alusta asti (ja moni muukin ruoka), mutta nyt ei mitään! Itkuherkkyys ja turvonneet rinnat on ainoat oireet ja lievääkin lievempi yökötys iltaisin. Pissahätääkään ei ole!

Eilen kiukuspäissäni sanoin miehelleni, että en ole raskaana ja lopetan tämä koko asian tähän :LOL: . Mies totesi, että ainakin mielialan vaihteluita löytyy... Varasin alkuraskauden ultran 1,5 viikon päähän omaa mieltäni rauhoittaakseni.

Raskaus on sellainen asia, johon ei itse varsinaisesti voi vaikuttaa ja sehän tässä ehkä ahdistaakin. Mutta eiköhän meillä kaikilla nämä fiilikset tästä vähitellen muutu iloisemmiksi kun viikkoja tulee lisää :) Onneksi voi täällä marmattaa kurjaa oireettomuuttaan ja tietää, että joku ymmärtää miksi oksentamista voi kaivata :LOL:
 
Eilen testattu himmeä viiva. Huomenna testaan viel uudestaan. Vahvasti on epäilyjä ollut koko viikon. Kova väsymys painaa. Tuntuu et tissit ei mahdu rintsikoihin ja joskus on hieman etova olo. Esikoinen 1v 2kk. Esikoista "tehtiin" puoli vuotta ja nyt toista 4kiertoa. Tuntuu kyl hyvältä et onnistuttiin ihan luomuna. Aloin jo pelätä,että toista ei tuukaan.
Rv 4+2 La ehkä 9.7 =)
 

Yhteistyössä