HEINÄKUUN 2008 VAUVAT

Tässä tarkempaa listaa meistä heinämammoista! Laittakaan muutkin tietoja tulemaan, yritän lisätä teidät listalle =)

Masukki08.ikä 26..4. lapsi..la 29.6-3.7.TYKS
Narya.....ikä 28..3. lapsi..la 1.7.......NKL
HooWee..ikä n.30..2. lapsi.la 30.6-2.7.K-HKS
 
Joku taisi kysellä neuvolasta. Minä varasin neuvolan jo heti alkuviikosta, koska pääsen niin rajoitetusti siellä käymään. Sain ajan marraskuun loppuun, silloin viikkoja muutaman päivän vajaa 9. Alkuraskauden ultraan haluaisin, mutta en taida päästä työkiireiden takia. Aikoja saa omassa asuinkunnassa tosi huonosti, jos ei pääse keskellä päivää lääkäriin. Ehkä maltan odottaa sitten np-ultraan saakka.

Odotuksesta en osaa vieläkään olla niin onnessaan kuin ajattelin olevani. Moni asia mietityttää edelleen ja koska pahoja oireita ei vielä ole niin jotenkin raskautta ei meinaa uskoa todeksi. Meillä tärppäsi suureksi yllätykseksi heti ekasta kierrosta ja koska oltiin varauduttu monen kuukauden yritykseen niin olo on tosi hölmistynyt.
 
Minäkin sain neuvolan marraskuun loppuun. Tässä minunkin tietoja: Ikä 33
la 2.-4.7 , 3.lapsi, synnytyssairaala kätilöopisto.... Olen ainakin ensimmäiset saanut sielä, mutte en ihan vakuuttunut ensimmäisellä kerralla toiminnasta. Toinen kerta oli ihan ok. Mitähän nyt kolmannella...? (Toivotaan että sinne asti päästään ;) )
 
Heippa ja onnea kaikille heinäkuisille! :heart:
Itse plussasin tiistaina, 10kk yrityksen jälkeen. La ois 1.7, ikää 24v. ja synnytän Hyvinkäällä. Niin ja toinen lapsi tulossa. Ollaan ihan onnesta soikeena ja ollaan keretty jo kailottamaan lähipiirille tulevasta vauvasta.. :ashamed:
Mulla oli tytön raskaus tosi helppo. Ei ollu pahoinvointeja ja siks nyt pelottaakin minkälainen raskaus tästä tulee?! Ei kai voi olla niin hyvää tuuria, et tääki menis hyvin. :/ Armoton väsymys vaivaa ja eilen illalla maha oli ihan kamalan turvonnu. :eek: Mieskin jo kysy, et kuinkas pitkällä sä ootkaan, ootko laskenu väärin? :D Onneks turvotus on vaan illalla..
Neuvolaan soittelin tiistaina, ku piti kysellä noista vitamiinitableteista, ni samalla neukkatäti varas sit ajan mulle. Tais olla 22.11. Ja ultraan aattelin mennä joskus rv7, niinku esikostakin kävin. Täällä se makso sillon jonku 60? muistaakseni.
Toivotaan tosiaan, että päästään kaikki heinäkuuhun asti! =)
 
Mullakin on neuvola marraskuun lopussa. Varasin hyvissä ajoin, koska ajattelin, että muuten aamu/iltapäiväaikoja voi olla vaikea saada. Ja itseasiassa tää oli viimeinen siinä kahden viikon säteellä! Eli hyvä että varasin heti :).

Myös mun maha on illalla turvoksissa ja repäisykipuja on koko ajan. Yskiessäkin pitää varoa, ettei liian äkillisesti yski :LOL: . Toivottavasti se on merkki siitä, että siellä mahassa oikeesti on joku kotona... Jotenkin tuntuu vielä niin oudolta ajatus vauvasta, vaikka tää alkuraskaus on jo kaksi kertaa aiemmin käyty läpi.

Ja myös minä toivottelen kaikille heinäkuisten masuille "jaksamista" heinäkuuhun asti! :)
 
moi! :) jospa minäkin ilmoittautuisin mukaan eli olen 24vuotias äiti ja neljättä odotettaisiin syntyväksi heinäkuun aikana laskettu aika ois 2-3.7.08.. ens viikolla ajattelin soitella neuvolaa :) ja TAYS ois näillä tietoon synnytys paikka...
 
ja tervetuloa mukaan heinämammoihin :D

itse koitin soittaa neuvolaan keskiviikosta perjantaihin, mutta kukaan ei missään kohtaa nostanut luuria -omituista! itse haluaisin neuvolan myös marraskuun loppuun -ainakin ennen reissua jotta olisi neuvolakortti mukana jos jotain sattuu. samaten menee np-ultra just joulukuussa ohi suun, kun olemme lomalla. mahtavatko suostua ultraamaan np:n n. rv 9? muuten tammikuussa on jo n.rv 15. jos eivät suostu niin taidan mennä yksityiselle, tarkistamaan että kaikki ok. ihan varmuuden vuoksi, thaimaan terveydenhuolto ei ihan niin pitkällä kuin meidän ;)

väsymys ja pahoinvointi jatkuvat :x samoin rintoja särkee aika kiitettävästi aika ajoin ja repäisy kivut myös tuttuja. nauroin itsekseni juuri viime yönä että en pysty enään mahallani nukkumaan vaikka vasta rv 5, onkohan niin turvoksissa taikka jotain, mutta ällöltä tuntuu rötköttöö mahan päällä, kyljellään paljon parempi.

ok, nyt annan "puheen vuoron" jollekkin muulle etten tuki koko palstaamme ;)
 
katsoin et on heinäkuisten pino saapunu tänne jo aika runsaanakin.. :) tuntuu ni hirmu hurjalle ajatella et itellä on jo silloin 6-7kk ikäinen taapero.. tulin tuolta tammimasuista kurkistaa teidän pinoon.. :D anteeksi siis tunkeiluni...

paljon tsemppiä kaikille odotukseen ja hyviä vointeja... :wave:

peikko ja poitsu 29+1
 
Tervetuloa uusille heinäkuisille! Mulle on ilmaantunut ILTApahoinvointi :/ . Aamulla ei mitään ongelmaa, mutta iltaisin yököttää. Ei onneksi oksennukseen asti... Ja tänään kävellessäni portaita alas piti pitää tisuista kiinni, koska tukevista rintsikoista huolimatta pieni liike sattui :) No, pitää koittaa nauttia tästä raskaudesta alusta asti, koska tämä jää meillä varmuudella viimeiseksi.
 
Meillä nämä kaksi muksua pitänyt aika rasittavan meiningin tänään, eteenkin tuo kohta 3vuotias tyttö... Ihan alko taas hirvittää... Mutta ajattelin kanssa, että täytyy nauttia raskaudesta, kun luultavimmin meilläkin viimeiseksi jää.. Vaikkakin lapset on kuitenkin hienointa maailmassa. Mulla ei le onneksi muita pahoinvointeja ilmennyt, kuin yöpahoinvointi ja jatkuva pissahätä. Huomena taas hammaslääkäri.... :(
 
eilen tuli haalea mutta selvä plussa kun menkat päivän myöhässä.Kauhea innostus ja samalla pelko siitä että "jotain tapahtuu".Kai se on normaalia.Kerran ollut tuulimuna nimittäin.Mitä fiiliksiä muilla vasta plussanneilla?
 
Valitettevasti en ole saanut päivitettyä listaa aikaiseksi, sillä olen tämän viikon työmatkalla. Mutta suuret onnittelut plussasta kaikille tasapuolisesti!

:heart:

Omat raskausoireet ovat melko heikot, ainoastaan rinnat ovat arat. Mutta eiköhän se pahoinvointi ala parin viikon päästä :p Varasin ensi viikoksi ultran, jotta pääsen varmuuteen että sikiö on oikeassa paikassa. Ei oikein tuntuisi kivalta mennä sairaalaan työreissulla jossain kaukana kohdunulkoisen raskauden takia. Mahdollista sykettä ei ensi viikolla varmasti näy.

HooWee 5+0 (tai jotain sinne päin)
 
Heippa!
Ja onnea taas uusille heinämammoille! :heart:
Mullakaan ei kummempia oireita ole. Välillä alavatsaa nippailee, iltaturvotus on kyllä ihan järkyttävää, pari päivää sitten alko tissejä aristamaan ja eilen illalla oli vähän huono olo, mutta se voi johtua ihan jostain muustakin, kun raskaudesta.
oinas mä en osaa jotenki pelätä, et jotain kamalaa tapahtus. Kai se johtuu siitä, ku yritettiin niin pitkään tätä raskautta, että aattelen vaan, ettei tätä voida ottaa meiltä pois... :/ Kyllä hajoisin ihan totaalisesti, jos tää nyt kesken menis. Ei auta, ku toivoa parasta.
Mä varaan ultran varmaan tonne parin viikon päähän, ni sit pitäs jo sykekin näkyä. =)
Jaaha, nyt katkes ajatus... :D Tästä tää taas alkaa... :LOL:
 
Onnea plussanneille :flower: , toivotaan että meitä heinäkuisia tupsahtelisi tänne vielä paljon lisää :D . On muuten hauskaa saada heinäkuun kynnyksellä vauveli! Mulla molemmat aiemmat syksyn lapsia ja tosi ankeet ilmat aina vastassa... Sitten aina kauhea vaatettaminen pikkuiselle, eikä saanut kumpaakaan viedä kunnolla ulos noin 3vk, kun eivät saavuttaneet niin nopeasti syntymäpainoaan... Mutta nyt olis kesä ja lämmin, toivottavasti lämmin... B)
 
Minä ilmoittaudun kanssa heinäkuisiin.
Viime viikolla sain plussan ja LA olisi 1.7.
Tämä on molemmille ensimmäinen lapsi ja takana on km/tuulimuna(?) 05/07. Varasin jo ajan neuvolaan ja saatiin aika 21.11. Vaikka onnentunne oli valtaisa plussan jälkeen, niin nyt on keskenmenon pelko päällimmäisenä. Minulla on keltarauhasen taso oletettavasti matala, koska tuhruttelen aina ennen menkkoja. Asiaa ei ole kuitenkaan tutkittu. Nyt pelkään, että alkio ei pääse kiinnittymään ja kesken menee. :ashamed: Mutta nyt pitäisi vaan nauttia tästä raskaudesta, eikä pelätä pahinta.

Viimeksi vauvan piti syntyä uutena vuotena, joten tällä kertaa olisi ainakin kaikin puolin mukavampi aika olla sekä raskaana, että pienen vauvan kanssa.

Tietoja minusta: ikä 30v. 1. lapsi, km 05/07, LA 1.7. Paikkakunta Hämeenlinna
 
Hei kaikki! Ilmoittaudun myös teon alla olevaan listaan. Elikkäs ikää olisi 32v ja vauva masussa on 4:s. L.a on ainakin toistaiseksi kuukautisista laskettuna 1.7. Neuvolaan pääsen ensimmäisen kerran 26.11. Jotenkin tuntuu olevan piiiiiiiitkä aika odottaa sinne asti, kun jo haluaisi mennä sen "ekan" kerran. Kyllä tämä on vaan niin jännää vaikka jo 4:ttä kertaa. Oireista minulla on armoton väsymys, joka vaivaa 24h/vrk, rintojen kipu, päätä särkenyt tavallista useammin ja välillä on huono olo. En kuitenkaan voi sanoa, että olisi vielä itse pahoinvointia, mutta sinne päin. Synnyttämään menen Tammisaareen, eli sairaalana VNS.




 
Ai, tällainenkin on jo perustettu :) Kuka päivittää listaa..? Mä yritin pitää itseni poissa täältä... :ashamed: Mut eihän tätä innostusta voi peitellä :D :heart:
Toivon vaan ihan MIELETTÖMÄN paljon, että kaikki menis tällä kertaa hyvin... Viime vuonna 2 keskenmenoa, tänä vuonna menetettiin vastasyntynyt poika :'( Vauhtia pitää yllä poika 5v ja tyttö 2,5v :heart: Aika hurjaa, että laskettu aika ois 6.7.2008, kun poika syntyi ja kuoli 5.7.2007... Hääpäiväkin on siihen samaan syssyyn 7.7....
 
MargeSimpsonille iso :hug: . En voi edes kuvitella kuinka kauheaa menetyksen on täytynyt olla... Mutta paljon onnea mukaan tähän uuteen raskauteen ja toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin.

Mullakin on koko ajan tosi epävarma olo, vaikka jo kolmas on tulossa. Yhtään keskenmenoa ei ole ollut ja siksi pelottaa. Eli oli niitä ollut tai ei, epävarmaa aikaa tämä alkuraskaus on. Itse tein tänään uuden testin, koska jotenkin piti saada vielä haamulle vahvistus. Kunnon plussahan se sieltä tuli ja tunsin itseni vähän hölmöksi :ashamed: Mulla alkoi molempien ekojen kanssa jonkunlaiset oireet heti ja nyt ei ole edes pissahätää! Lievää pahoinvointia iltaisin ja tissit kipeet. Mutta uskonasialta tää tässä vaihessa tuntuu :LOL:
 
Plussasin juuri ja laskettuaika taitaa olla 8.7.08.
Olen onnellinen ja riemuissani, mutta myös hieman samoja fiiliksiä kun MargeSimpsonilla ja Naryalla. Itse myös keskenmenon kokeneena pelkään ja epäilen, mutta yritän silti nauttia ja iloita.
MargeSimpsonille ISO :hug: , olette saaneet kestää paljon surua.

Varovasti kokeilen uutta janaani :D :
 
margesimpsonille :hug: ja voimia. toivotaan että kaikki menee hyvin!

eipä kai tästä odottamisesta ikinä "rutiinia" tule. itsekkin 5:dettä kertaa raskaana, 1km takana, mutta silti tutkailen ja kuuntelen omia tuntemuksia ja kaikkea samalla tavalla kuin esikon kohdalla :D

tänään sain neuvolasta tädin kiinni. la 30.6 tai 1.7.
menen neuvolaan ekan kerran parin viikon kuluttua ja varhaisraskauden ultraan menemme 15.11. joskos sen jälkeen alkaisi tuntua todellisemmalta tämä odotuskin.

armoton väsymys vaivaa. 12 h mielellään öisin unta palloon ja silti päikkäritkin tekis mieli nukkua...
ollaanpahan sitten todella pirteitä alkuraskauden jälkeen :LOL:
 
Oh, ihmettä.

Eilen ostin testin ja ajattelin tänä aamulla tehdä. Keskellä yötä heräsin ihan yhtäkkiä varttia vaille 1, kävelin suoraan vessaan lähes pakon sanelemana ja tein testin. Hyvin selkeä plussa. Olen ällistynyt. Toisaalta oli koko ajan ihan sellainen olo, että nyt, mutta sitten toisaalta...Viime yön unet kyllä jäi sit siihen, eli 1h45min kerkesin NukkuMattia deittailla ja sit ei enää pystyny kyllä saamaan unen päästä kiinni millään. Saa nähdä, kuinka paljon saan aikaiseks töissä tänään...

Testin tein kp29/28, yk on toinen ja vauva ensimmäinen (pliiiis pysy mahassa, pliis pliis pliiis). Niin ja ikää on 29v. Koska kaikki on niin..uutta ja hämmentävää, en vielä oikein osaa tehdä mitään muuta kuin hihitellä itsekseni.

Oireita on alavatsan polttelu, rintojen arkuus ja huimaus. Tosin tämä on niin tuore juttu, että eiköhän nuo oireet ehdi vielä triplaantua...

Netin jonku laskurin mukaan la ois 8.7.

Voi apua. Onko tää oikeesti totta?
 
onnea sinulle!!!siirryit sitten sinäkin tuolta vauvakuumeisten puolelta tänne! Minä plussasin sunnuntaina,mutta jotenkin ei ole vielä iskeytynyt tajuntaan tämä asia.Rinnat arat ja alaselkää viiltää mutta ei muita oireita,iskee paniikki, että olenko oikeasti raskaana?mies onnesta soikeena ja minä yritnä toppuutella...."ei nyt vielä innostuta liikaa...."
Olen nyt siis vkolla 4, koska pahoinvointi iskeekään?Edellisestä kerrasta niin kauan...
Missä ulkomailla olettekaan asunut?
 

Yhteistyössä