**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
Onnea äiti-kengulle ja käärmeelle :heart:

Mulla poksahti nyt 38
Olo hyvä ei turvotuksia.
mulla on jatkuvasti sellaisia supistuksia, et masu menee vaan kivikovaksi, ei ne satu eikä mitään.
Onko noilla jotain avaavia vaikutuksia?

riepuriia ja torsti 38+0
 
Onnea kovasti kaikki vauvaantuneet!! :flower: :flower: :heart:

Tänään itsellä poksuu 39+0, ja olo on vielä ja edelleen sellainen, ettei tässä synnytetä vielä aikoihin.. pikkusen kun pääsis lähemmäs tuota 10 päivää, niin olis isännän kesälomakin siinä sitten suoraan kohdillaan.. Jos tämä ei ittestään rupee tulemaan, niin pitää sitten äitiä pyytää taas paineleen jalkapohjia.. mutta päivä kerrallaan, ja kun ei turvotusta kummempia vaivoja ole, niin mikäs tässä ollessa.. :) Oon kans nauttinu aina raskaana olemisesta ja tästä ihanasta vauvamahasta, olo on jotenki haikee.. jos tämä jääkin viimeiseks!?!?!?

Mutta jaksamisia kaikille!

Hanttapuli ja myysy 39+0 *pokspoks*
 
Lämpimät onnittelut kaikille vauvaantuneille!!! :heart: :hug:

Itselläni oli eilen nla ja kaikki ok. Sijainen oli, joten siinä mielessä ei niin kiva käynti, vaikka olikin ihan kiva, mutta jotenkin vähän epävarma.
Paino oli laskenut n. 200g
RR 128/72
Pissa ok
RT
Liikkeet ++
Turvotus +
Sf-mitaksi terkka sai 35cm, mutta en oikein usko tuota, kun oma terkka sai reilu viikkoa sitten 32,5cm

Vauva on kuulemma ihan alhaalla, mutta ei vielä kiinnittynyt. Sanoi, että uudelleensynnyttäjällä ei välttämättä kiinnitykään kokonaan. Tätä en ihan ymmärtänyt, onko muille sanottu noin?

Mutta nyt pitkälleen vähäksi aikaa, vieraita tulee kohta... Aurinkoista viikonloppua! B)

Pikkumuksis rv 36+5
 
pikkumuksis voihan olla, että uudelleensynnyttäjällä paikat on jotenkin "löysemmät ja tilavammat" niin ei vauva niin napakasti välttämättä kiinnity...?
Minua terkka "lohdutteli" sillä, että joillakin vauva kiinnittyy vasta synnytyssalissa =)
Mulla siis myös vauva tosi alhaalla, mutta ainakin eilen vielä terkka sai vähän "heiluteltua" vauvan päätä...

Täällä ei edelleenkään mitään, olen nyt laittanut kaiken toivoni huomiseen kaupunkijuna-ajeluun :saint: Rivitalomme pihaan näytettiin tuovan pari traktorikärryllistä soraa, mahtaisko alkaa tapahtua jotain jos kävis vähän levittelemässä sitä...? :whistle: Vai saiskohan vaan kaameat lihaskivut :headwall:

Onnea vauvaantuneille! :flower: :heart:
Mä vaan olen niin kade :ashamed: Etenkin 2-3 viime päivänä on tuntunut, että meidän perhe on jotenkin ihan "vajaa" ja että nyt pitäis äkkiä saada se vauva tähän :heart: Toisaalta tuntuu, että etenkin viiminen viikko on kulunut hirveän nopeasti... Uskomatonta, että mullakin jo rv 38 huomenna :eek:

Jahas, olo taas jotenkin levoton niin ei jaksa tässä pahemmin raapustella...

LEAL & poju 37+6
 
Meillä POKS POKS!
Eilen oli neuvola:
Paino: +1,5kg / 2 viikkoa
RR: 119/76
Pissa ok
RT
Liikkeet ++
Turvotus +
Sf: 37
Mäe en taju miks mun sf on niin korkee. ku käytiin viel Paino-arviossa niin siellä katsottiin ja sanottiin et vauva on normaali kokoinen, menee ihan käyrällä.. HMM

Turvotusta on paljon mutta ei se mua pikemmin haittaa.. )))
EI suppareita eikä mitään synnytykseen liittyvää.

Anna ja masukki 37+
 
Heinäkuisiin, kun kuuluttiin niin pieni tyttäremme (2880g&48cm):heart: päätti syntyä 1.7.2009. Synnytys alkoi kotona (rv39+3) 04.30 supistuksilla, sairaalassa oltiin 7.30 ja tyttö maailmassa klo 8.13!!! Eli todella nopeaa toimintaa... :whistle:

Vauvan tarjonta ns. nokka kohti taivasta ja napanuora kaulan ympäri (sydänäänet laski), joten avuksi tarvittiin imukuppi ja lääkäri. Kaikesta huolimatta tyttö ja äiti eivät voisi voida paremmin. Tänään kotiuduttiin. Ihanaa!!!
 
MOIKKA

Neuvolassa käyty kaikki hyvin. Ei ollut vielä laskeutunut kokonaan, mut jos se onkin et uudelleen synnyttäjillä ei niin helposti laskekkaan, kun ekaa odotellessa mul oli tosi varhain laskeutunut jo alas...
Ei oireita :( Ainoa oire on et pari viikkoa on maha toiminut useasti päivän aikana, mut se oire ei valitettavasti edistä synnytystä...
Miettisin et voisin synnyttää ens to 090709 tuntuis kivalta päivältä :D

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille :flower:

39+0
 
Neuvola kuulumiset:

tarjonta: RT
sf-mitta: 36cm
paino: +100g/vk (eli 200g viime kerrasta noussut, nyt yht n8kg noussut koko raskauden aikana)
Pissa puhdas. JES
Ja vauva alhaalla

Ja jee mikä sf-mitta, mullako tukalaa?höpöhöpö...

Neuvola sitä mieltä että antaa syntyä vaan ja ihmetteli viime viikon touhua KYSissä mikseivät jo ottaneet kantaa olisko käynnistys tarpeellinen. Käski pitää ens viikolla meson siellä :LOL:

Saahan nähä, tehään tänään viimeinen reissu tuonne mäntyharjulle, että onko "huonotuuri" ja synnärinä MKS. En kestä jos tää tulee jo vloppuna ja mennää mikkeliin tekee, onpahan koko suku siellä jonossa sitten :D

linneaborealis :heart: onnea!

Huh, nyt pakkaile kamoja viikonloppua varten.

ps. miks sairaalan kassin pakkaus on niin vaikeaa? nimimerkillä. ei aloittanutkaan
 
Onnea vauvautuneille, lueskelen paremmin läpi vielä myöhemmin. Itse pääsin synnyttämään sitä hyökyä kun ke kirjoittelin ja omana syntymäpäivänäni 2.7 klo 1.19 meille syntyi terve tyttö, 3500 g ja 48,5 cm :heart: Sairaalasta kotiuduttiin tänään. Palailen myöhemmin synnytyskertomusta kirjoittamaan, mutta nyt tyttöä hoitamaan.

Katja ja pikkuneiti 1,5 vrk
 
Valtavasti onnea kaikille äideille ja vauvoille :) ihania uutisia. aivan mielettömiä uutisia! :)

Itsellä tänään laskettu aika. Päivä alko kolmen tunnin äitipoli keikalla. *haukotus*
Lääkäri ei sitten jostain syystä uskaltanut viikonlopun yli pitää, joten huomen aamulla kello 8 lähdettään sitten starttaileen synnytystä. Katsotaan kuin nopeasti se sitten starttaa :D

Mä olen kovasti poikaa menossa tekemään, mutta taitaa tulla heinätyttö ;)

SusSoo sie vissiin hoidat tätä pinoa :) mulle vois lisätä sairaalan tonne listaan EKKS. :) Kiitos :)

Juups, mie tuun sit ilmotteleen ku ne laskee miut kotia sieltä että mitä ihmettä siellä tapahtu. Onnea hirveästi kaikille odottajille :) Hyviä synnytyksiä ;)

Sompa ja pikkuinen 40+0
 
Onnea kaikille vauvaantuneille :flower:

Ei päästy sit Katja-81:n kanssa samaan aikaan synnärille =) Nyt on teillä sitten ens vuonna tupla synttärit, saatte juhlia pikkuisen kanssa yhdessä :heart:

Mä oon NIIN kateellinen kaikille jotka ovat jo päässeet nyytinhakuun |O Mulla ei ollut mitään hätää viime viikolla synnyttämään, mutta sit alko tulla niitä kaikkia vaivoja ja aloin ajatella että josko se tulisi sittenkin jo, mutta ei niin ei..! Nyt on vaivat ja viimeisetkin merkit kadonnut johonkin jäljettömiin :eek: Tänään harrastettu kahta S:ää (siivota en jaksanut), mutta ei siltikään supistuksia! Mä luulen että mä hillun tämän etureppuni kanssa täällä odotuspuolella lopuksi yksin, kun kaikki muut on jo saanut vauvansa -> mä olen synnynnäinen hautoja ja haudon tätä varmasti vielä joulunakin :whistle:

Tavallinentanja: Se vuoto on aika vähäistä mitä mulla tulee, sillon kun tulee. Kävin sillon rv 34 synnärillä tarkistuttamassa paikat ja vuoto ei ole istukasta peräisin, lääkäri ei osannut vuodolle sanoa mitään erikoista syytä. Sen jälkeen sieltä on vuodellut tasaisin väliajoin hiukan. Välillä olen soitellut synnärille ja kysynyt tarviiko lähteä, mutta ne on siellä olleet sitä mieltä, että jos tulee vain vähän niin ei tarvii mennä. Niin ja se vuodon värikin on vaikuttanut siihen, ettei ole tarvinnut mennä näytille. :)

Oon kuullut sanottavan, että omat synnytykset käynnistyisivät samoilla viikoilla kun on itse syntynyt, niin ihan mielenkiinnosta vähän galluppia jo synnyttäneille, onko teidän kohdalla paikkaansa pitävyyttä? Mä olen itse syntynyt 42+2 käynnistyksellä ja meidän esikko 42+1 myös käynnistyksellä :)

Tylsistynyt MMK & Kirppu 39+3

 
linneaborealis ja katja81 onnittelut :hug: :flower: olen kateellinen :ashamed:
sompalle tsemppiä :hug: :wave:
mmk mä oon sun kanssa täällä sinne jouluun :(

nyt pakko lopettaa, mulla tosi huono olo... joku vatsapöpö tästä nyt vielä puuttuikin... :headwall: :attn:
 
linneaborealis Onnea tytöstä :flower: :heart:

Katja-81 Onnea tytöstä :flower: :heart:

Ja en varmaan ole muista cassya onnitella, eli onnea sinnekkin tytöstä :flower: :heart:

Kovin on tosiaan tyttö voittoista näin alkumetreillä =)

Jaksuja kaikille oikein paljon. Nyt helteetkin helpottaa hetkeksi, toivottavasti turvotukset myös.

Meillä on imuteltu tänään oikeen urakalla. Neiti vietti käytännössä 12-18 välisen ajan rinnalla, välillä kävi ehkä puoltuntii-tunnin nukkumassa omassa sängyssä muutaman kerran, mut tosiaan muuten tissillä, eikä siinä nälkäänsä koko aikaa ilmeisesti ollut, kun aina muutaman imun otti ja sit nautiskeli vaan..Missään muualla ei vain näyttänyt olevan hyvä olla...
 
No johan nyt, täällähän on tullut vauvoja maailmaan useampi -> onnea vain kaikki nyyttinsä maailmaan saattaneet! - hieman olen kade :snotty:

Selkää pakottaa, kun ois menkat alkamassa ja jotensakkin outo olotila, mä ennustin synnyttäväni tänä vkonloppuna, vaan saas nähdä? Huomenna on tiedossa juhlat, johon vielä mielisin yhtenä kappaleena osallistua, kaverit mulle naureskelivat, et tietysti kesken partyjen alan synnyttämään - sehän se oiskin.. =)

Tää tarvii viilentävän suihkun ja viinirypäleitä, palaampa huomenna katsomaan kuka on seuraavaksi saanut lapsosen.

Kissansilmä
 
Onnea Katja-81! :flower: Mulla tosissaan ois huomenna luvassa tuo kaupunkijuna-ajelu, ois parempi sitten vaikuttaa tietyllä tavalla :kieh: :D

Onnea myös linneaborealis! (kirjotinkohan edes oikein :ashamed: )

Ja Sompalle kovasti tsemppejä! :wave:

Mä odottelen täällä pizzaa jota mies on hakemassa sekä huomista päivää, meinaan ottaa kaupunkijunaan evääksi tuoreita mantsikoita ja herneitä suoraan torilta :p Mä olisin niin valmistautunut synnyttämään tänä viikonloppuna, että täytyy myöntää, että tosi pettynyt olen jos viim. la-su välisenä yönä ei tapahdu mitään :ashamed:
Niin ja olenhan mä ennustanut synnytyspäiväkseni tuon ma 6.7, että silloin viimeistään olisi korkea aika tapahtua jotain! :kieh:

Tuossa iltasella olin kaupungilla tunnin verran kävelemässä (eikä alesta jäänyt mitään käteen! |O :headwall: ) ja tässä kotona leikkasin nurmikon ja levittelin pihassa vähän sepeliä, mut eipä ole mitään muuta tuntemuksia kuin selkä ja häntäluu vähän särkevät :headwall:
Noh, nautin nyt loppuillan leffasta ja pizzasta ja yritän huomista varten nukkua kunnolla yöni niin sen jälkeen sitten saa luvan alkaa tapahtua :saint:

Mun pitääkin muuten äidiltäni kysellä, että millä viikoilla mahdan olla syntynyt... Esikko syntyi käynnistettynä rv 39+4.

Jahas, pizza tuli! :p :wave:

LEAL & poju 37+6
 
Onnitteluja taas vauvansa saaneille :flower: :flower: :flower:

Myös täällä on kateutta ilmassa kun omalla kohdalla ei ole oireta nimeksikään. Taidan minäkin olla tällä palstalla jouluun saakka :headwall:
 
Onnea Katja-81 ja Linneaborealis :flower: :flower: Kiva käydä aina lukemassa että kuhahan nyt on vauvansa saanut =)

:wave: Tavallinentanja Täällä myös sairaalakassi pakkaamatta jotenkin en saa sitä ollenkaan aikaiseksi. Tykkään kyllä pakata mutta ei en tied ämitä ottaa mukaan ja kuitenkin tavaroista mitä pakkaa pitää puolet olla vielä käytössä. Viimehetkillä varmaan sitten.....

Tänään olin hierojalla kun öisin puutuu kädet ja toivottavasti helpottaa hetkeksi edes ja saisi ens yönä nukuttua taas.....

Mä en muist amitä asia aoli mutta siis tsemppiä kaikille sitä tarvitseville:)

Toivottavasti myös kaikki loppukuiset alkaa kirjoitella ahkerasti, en halua yksin täällä olla!!!
Kyllästynyt oon odottamaan ja hieman kade jo kaikille vauvautuneille mutta jos parinviikon päästä pääsis toimiin niin hyvä. Tosin oon varmaan täällä vielä elokuussakin...

Annora rv 36+3
 

Yhteistyössä