****HEINÄKUISET HEINÄKUUSSA Vol.2****

Onnea jälleen kaikille nyyttinsä saaneille! :heart: :flower:
Alan olla jo niin kade että itkettää! :ashamed:

Ja MASAKKOlle paljon tsemppiä synnytykseen! :hug:

Täällä siis ei edelleen eikä vieläkään mitään! Ei yhtään mitään!
Kovasti odotan torstaita kun silloin ä-polille 10pvän yliaikaiskontrolli jos käynnistäisivät silloin, mutta taitaavat yleensä kotia vielä laittaa! |O
Masentaa tämä odotus. :(
(en taida osata enää muuta kuin valittaa, elämässä ei kyllä tapahdu nyt muuta ihmeellistä niin johtuuko siitä! :LOL: )

Tinnaa & Onni rv 41+0 ja POKS, ennen sitä odotti, mutta ei todellakaan enää!
 
Vauvaonnitteluja vauvan saaneille! :flower: :flower:

Minä olen niin pahalla päällä, että tekis mieli vaan huutaa ja paiskoa tavaroita seinille. Niin monta kertaa jo ollut varma, että lähtö tulee, mutta ei niin ei. Niin turhauttavaa ettei tosikaan.

Eilen illalla meni limatulppaa, supisteli koko illan säännöllisesti muttei kipeästi. Yölläkin supisteli mutta sain nukuttua. Aamulla heräsin menkkakipuihin ja poltteluihin ja vessassa tuli hirveästi veristä limatulppaa. Olin ihan, että jee, nytkö se alkaa! Supistelikin tuonne puoleenpäivään saakka ja kipeästikin ja kipu tuntui enemmän selässä ja takapuolessa. Mutta sitten lopahti. Ei elämä tätä touhua! :headwall:

Luulen, ettei tämä synny ilman käynnistystä.

Tinnaalle myös tsemppiä, sä kuitenkin jo viikon edellä, että en ihmettele jos hermot menee. :hug:

Jos lähtis portaita ravaamaan tai jotain... Eiliset S:t ei ainakaan tuottaneet tulosta... :(

Pikkumuksis rv 40+1
 
Uudet vauvat taas listaan lisätty! Onnea :flower:

Itellä alkaa olla aika mieli jo aika maassa kun mitään ei tapahdu :( Lääkäri kurkkas tänään ja epäkypsät paikat on vielä, kohdunsuu kiinni ja vauva ylhäällä :headwall: |O Itku meinas tulla kun totes, että ei se tällä viikolla vielä synny!! Painoarvio kuitenkin jo nyt 4kg joten se tässä eniten vituttaa...

Millä sen synnytyksen oikein sais käynnistettyä??!!

Kesäheinä07 39+6
 
samaa mietin minäkin kesäheinä07!!!:/

mutta itse olen hörpinyt joka ilta 3 kuppia vadelmanlehtiteetä..ei vielä mitään suurempaa hyötyä ole ilmennyt mutta kätilö ystäväni sitä suositteli:)

onnijuuli rv40+2

 
Suurensuuret onnittelut kaikille vauvautuneille
:heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower:

Ja jaksamista viime hetken odottajille :hug: :)

-MiNiA ja vauva 2vk6vrk :heart:
 
mutta siis kaikki oli taas oikein mallillaan..

rv siis 40+5
ei turvotuksia
RR 105/73
pissa ok
Sf 37
rt
syke 125
liikkeet ++

olin myöhässä pari minuuttia ja neukka oli jo ihan varma etten tuu vaan olen synnyttämässä.
tämän piti olla vika käynti neuvolassa, mutta antoi varoiksi ajan perjantaille, mutta mun täytyy ensin soittaa perjantaina äippäpolille että ottaako ne mut sinne..
 
"Torsti" on syntynyt :heart:
Hän syntyi 22.7 klo 00.43
Meni laskujen mukaan sitten viisi päivää yli.
Paino 3700 g
Pituus 51 cm
Pipo 35 cm
ja Torsti olikin sitten yllätys yllätys tyttö :flower:

Synnytys kesti kokonaisuudessaan avautumisvaiheesta jälkeisiin 6h 55min
Aika hyvin näin ekakertalaiselle.

Tytöllä todettiin tunti syntymän jälkeen suulakihalkio :/ Mutta se ei näy mitenkään ulospäin ja on täysin korjattavissa.
Tyttö on siis täydellinen ihanuus ja pisteet oli 9/9/10

Vauvan syömiseen tuo halkio vaikuttaa niin ettei pysty tissistä saamaan joten täällä pumppu vinkuu ja tuttikattila porisee =) Ja pitää olla omanlaisensa pullo ja tuttiosa, siksipä olinkin sairaalassa kauemmin. eilen tultiin kotiin.

ONNEA MYÖS TAAS KAIKILLE MUILLEKKIN vauvan saaneille :flower:
Luen ketjun myöhemmin, nyt ei kykene istumaan.... :$

riepuriia ja riialiina 6 vrk
 
Kiitos vaan piiuli82 Laitoin sulle yv:tä.
Meillä on jo takana kaksosten vauva-aika ja siitäkin selvittiin ihan kunnialla.
Silloinkin istuin illat lypsyllä ja tuttikattila porisi, silloin sain myös imettää ja tuo harmittaa nyt hiukan, kun tytöllä oli heti ihan oikea ote ja kova tahto tisulle mutta kun hän ei vaan saa sitä tarvittavaa alipainetta suuhun että ote pysyisi :ashamed: pienen puolesta harmittaa....

Mutta mitäpä tuosta, pääasia että maitoa menee kurkusta alas ja tyttö kasvaa :heart:
 
onnittelut [/b]riepuriiallepienestä prinsessasta :heart:
onpas pinossa hiljasta..onko kaikki loputkin synnyttämässä?

onkohan kukaan perustanut/perustamassa meille pinoa tuonne vauvaantuneden puolelle?

babjuska+minimies tasan 2vko:a
 
Lyhyesti synnytyksestä:

23 tunnin epäsäännöllisten supistusten jälkeen olimme vihdoin sairaalassa ja luulin, että vielä laitetaan kotiin.
Kätilö teki tutkimuksen ja sanoi, että 7 cm auki. Saliin noin klo 15:30 ja siellä käyrälle. Supistukset kovenivat hetkessä makuuasennossa. Sain kohdunkaulapuudutteen, joka ei auttanut yhtään. Kätilö tarjosi spinaalia, jonka sanoi tuovan taivaan, kun kivut hetken päästä loppuvat. Ei auttanut spinaalikaan yhtään kipuihin. Kivut vain yltyivät. Häpykummun kohdalla aivan järkyttävä kipu joka laittoi kaikki henkiset ja fyysiset voimat koetukselle.
Avautuminen ei edistynyt kuin 8 cm:iin. Siinä pysyi yli pari tuntia ja vauva ei laskeutunut ollenkaan. Lääkärit epäilivät tarjontavirhettä ja vähän vajaa klo 18 sektiopäätös. Kiireelliseen sektioon ja vauva syntyi 20.7 klo 18:23. Oli avotarjonnassa, kasvot vatsaan päin ja jotenkin vielä vähän vinossa.
Leikkauksesta toipuminen meni mönkään moneltakin kantilta, mutta en ala sitä nyt enempää ruotimaan. Pääasia on että vauva voi hyvin ja syö kunnolla :heart:

Kiitos kaikille, jotka jaksoivat stempata raskausaikana, viimeinen viikko oli henkisesti todella raskas. :flower:

Mureena ja tyttö-papu 9 päivää :heart:
 
*poks* taas :headwall:

eilen vietiin yks iso kaappi äidille ja mä pesin lisää mattoja siellä. Sitten oltiin ja juteltiin, käytiin kaupassa jne.

no kotona jo kun kaappia siirreltiin niin supisteli kovastikkin vaikka itse en siis kaappiin koskenukkaan, välillä tuli jo pahaolo ja oksetti. äidin luona tuli välillä muutamia säännöllisiä kivuliaita supistuksia mutta myös paljon yksittäisiä. käytiin vielä kotimatkalla snägärillä ja kokeiltiin sitä yhtä s:ää, ja sekin sai aikaiseksi supistuksia, mutta mitä
täältä mä herään koti sängyltä ilman mitään tuntemuksia :headwall: :headwall:

mä en oikeesti jaksa. Tänään ja huomenna mies on kokopäivän hämeenlinnassa ja pelkään et tulee äkkilähtö eikä kerkiä mukaan. ja sitten jos tiistaille asti menee niin sillon miehellä on joku tooosi tärkee juttu helsingissä, ja voi olla että jos sillon pitäis mennä ni mies ei voi ees tulla mukaan kun sen on pakko olla siellä.

no täytyy toivoo että synnytys käynnistyy yö aikaan.

wiivi84 & JOKERI 41+0 *poks*
 
Tääkin täällä edelleen.. :wave:

Ei edelleenkään mitään, vaikken oikeestaan ennen maanantaita odotakkaan tulevaks. Kipeitä ja ei-kipeitä supistuksii tulee sillon tällön, öisin nyt varsinkin alkanu olee tosi tukalaa.. Panadolia on alkanu taas kulumaan, eilen illalla tuntu et olis molemmat iskiakset pamahtanu samaan aikaan, en sit päässy sängystäkää ylös enää. Mut nyt ei oo enää kauaa.. Harmillista vaan, et meen neiti sai kauheen lensun ja mulla kans on nuha ja nielu kipee, et en kyl jaksaiskaa synnyttää nyt!! Onneks miehellä on huomenna vapaa, en jaksais yksin enää yhtään iltavuoroo tähän raskauteen! Mennään taas äippäpolille kontrolliin huomenna, joskohan sit saatas maanantaiks jo se käynnistyskin, ei tää vaan taida muuten lähtee lohkeemaan.. :/

Jos täällä enää ees on muita ko mä ketä ei oo synnyttäny, ni jaksamisia, samas venees täs ollaan! :) Siis jossen oo jääny yksinäni siihen paattiin :LOL:

Ämpee 40+6
 
tsempit teille jotka vielä odotatte nyytin hakuun pääsyä! :hug:

tavallinentanja Suuret onnittelut sinulle vauvaantumisen johdosta! Montakertaa pitänyt kirjoittaa, mutta aina niin kiirus ettei tahdo ehtiä. Helpolla ei vauva meinannut tulla mutta hyväähän kannattikin odottaa =)
 
Tänne syntyi myös tyttö 19.7. 3890g ja 52cm, pään ympärys 33,5cm

Synnytys meni kaikin puolin hyvin, noin 9h kesti sitä puserrusta. =)

Jaksamisia kaikille vielä yhdessä paketissa oleville ja suuret onnittelut vauvautuneille! :heart:
 
Tänään käyty neuvolassa viimestä kertaa ja soitettu äippäpolille yliaikaskontrollia.

eli jos ei nyt synny ni tiistaina yliaikaskontrolliin ja sit viimeistään torstaina käynnistetään.. eli jotain positiivistaki.

neuvolassa kaikki kuulemma liian hyvin et ei mitään syytä ois ees syntyy viel :headwall:
hemppa edelleen 100 mutta muuten kaikki tosi hyvin.

positiivista oli myös se että neukka ei tahtonu enää kunnolla tuntea päätä kun on niin alhaalla, mutta itteäni mietitytti että viimeks tiistaina sf oli 37cm ja nyt 37,5cm eli jos on viel laskeutunu ni voi olla että kasvanu yhtäkkii tosi hurjasti..no en tiiä ku en oo ammattilainen.

esikoisen aikana tässä vaiheessa mitta oli jo 41cm ellei enemmänki ja esikko kyl synty just näillä viikoilla, et ei tiiä vaikka tänään pääsis... :kieh: :LOL: turha toivo :kieh:

wiivi84 & JOKERI 41+1
 
Hei! Meille syntyi ihana tyttö keskiviikkona 29.7.09 :heart:
Neiti painoi 3870g ja pituutta oli 50cm. Kotiuduttiin tänään ja kaikki on hyvin :heart: :heart:

Onnea myös muille nyyttinsä jo hakeneille ja tsemppiä vielä odottajille!

Lupasin päivittää siihen saakka kun jakaudun joten seuraava astukoon remmiin :wave:

Kesäheinä07, onnesta sekaisin :D
 

Yhteistyössä