Heinäkuiset äipät 2011

Hei vaan :wave:!!! mulla on la. 5.7 mutta oon ollut tuolla kesäkuisissa mammoissa kun mulla on kaikki 3 edellistä lasta syntynyt aina etuajassa, ensimmäinen 1kk, toinen 2viikkoa ja kolmas 1viikon =), joten elän siinä ajatuksessa että tämäkin syntyy aiemmin. milloin sulla on la.?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vielä äidiksi 34v...;22924474:
Hei vaan :wave:!!! mulla on la. 5.7 mutta oon ollut tuolla kesäkuisissa mammoissa kun mulla on kaikki 3 edellistä lasta syntynyt aina etuajassa, ensimmäinen 1kk, toinen 2viikkoa ja kolmas 1viikon =), joten elän siinä ajatuksessa että tämäkin syntyy aiemmin. milloin sulla on la.?
Heips.. no löytyi sentään yksi heinäkuinen :D Mulla ois laskettu 9.7. Tänään ois neuvola ja jotenkin hermostuttaa, mitä jos kaikki ei olekaan hyvin?! Sydänääniä meinasivat kuunnella.
 
=) niinpä, ainahan se hermostuttaa ja ite en muista että olisin koskaan aikaisempien raskauksien aikana ollut niin huolissaan/peloissaan kun nyt :confused:, luulen että mulle sen tekee kyllä jo tää ikä ja sitten se kun edellisestä synnytyksestä on kohta 7v jo, mie olen jo käynyt np ultrassa ja neuvola lääkärilläkin, että niissä kaikki oli ihan niinkuin pitääkin ja syd.änn. kuulu myös hyvin, liikkeitäkin jo silloin tällöin tunnen =) seuraava neuvola on 10.2 ja rakenne ultra 22.2.. niitä odotellessa täälä. miten muuten olet voinut? mulla oli kamala pahoinvointi joka kesti 24h/7 aina tonne viikoille 14 asti nyt on helpottanut silloin tällöin vaan kuvottaa hiukan pystyy sentään syömäänkin jotain jo :popcorn: mulla on tänään tasan 16 rv.. ja masukin alkaa jo näkyä, töissä yritän sitä vielä piilotella kun en ole asiasta vielä maininnut :whistle:
 
Heippa,

Täällä 34 v nainen ja ensimmäistä lastani odotan. Jännittävää. Heinäkuun 22 on laskettuaika. Eilen olin toisella neuvolakäynnillä ja siellä nuori tyttöterveydenhoitaja yritti kuunnella sydänääniä, muttei kuulunut :( Hieman jäi paha mieli, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Rakenne ultra on vast 16.3., aika myöhään, minusta, vai miltä teistä kuullostaa?

Onko teillä muilla puhuttu jostain neuvolalääkärillä käynnistä? Olen lukenut keskusteluita joissa jotkut ovat kertoneet käyneet neuvolalääkärillä jo aika alkuraskaudessa? Hieman vihreä kun olen näissä asioissa :) Entäpä jotain neuvolan fysioterapiaa....onko teille tarjottu jotain sellaista? Minulle ei sellaisesta ole täällä Porissa puhuttu itään. Jotenkin tuntuu muutenkin, että täällä kaikki on niin kovin vaikeaa ja vanhanaikaista. Otan mieluusti kokemuksianne vastaan.
 
Heippa,

Täällä 34 v nainen ja ensimmäistä lastani odotan. Jännittävää. Heinäkuun 22 on laskettuaika. Eilen olin toisella neuvolakäynnillä ja siellä nuori tyttöterveydenhoitaja yritti kuunnella sydänääniä, muttei kuulunut :( Hieman jäi paha mieli, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Rakenne ultra on vast 16.3., aika myöhään, minusta, vai miltä teistä kuullostaa?

Onko teillä muilla puhuttu jostain neuvolalääkärillä käynnistä? Olen lukenut keskusteluita joissa jotkut ovat kertoneet käyneet neuvolalääkärillä jo aika alkuraskaudessa? Hieman vihreä kun olen näissä asioissa :) Entäpä jotain neuvolan fysioterapiaa....onko teille tarjottu jotain sellaista? Minulle ei sellaisesta ole täällä Porissa puhuttu itään. Jotenkin tuntuu muutenkin, että täällä kaikki on niin kovin vaikeaa ja vanhanaikaista. Otan mieluusti kokemuksianne vastaan.
Hei,

Minä olen 35-vuotias ensimmäisen lapsen odottaja ja minullakin on laskettuaika 22. heinäkuuta. Rakenneultraan minut on kutsuttu 23 helmikuuta. Toinen neuvolakäynti sitävastaoin on vasta maaliskuussa. Minulla oli neuvolalääkäri jo viikolla 9. Olin lääkärin vastaanotolla ehkä 5 minuuttia, todettiin vain että verikokeiden arvot ok. Itse asun Tukholmassa ja täällä taas tuntuu että liukuhihnalla mennään :eek:) Porissa saa varmasti henkilökohtaisempaa opastusta.
 
Heips!

Täällä 34-vuotias neljättä lasta odottava äippä. Lakettu aika on 23.7. Mulla on ollu alkuraskaudessa lääkärineuvola ja rakenneultra on 4.3.

Mulla on tässä viikon sisään ollu melkoista huolta ja murhetta terveyden kanssa ja km oli lähellä, mutta eteenpäin kuitenkin mennään ja nyt tilanne näyttää kumminkin ihan hyvälle. Suonensisäisellä antibioottikuurilla olen vielä, kotisairaanhoitaja käy kerran päivässä.

Viime viikkoisen sairaalassa makailun tuloksena sain nyt sitten mukavat liitoskivut vaivoikseni. Tällä hetkellä ei muuta vaivaa olekaan. Liikkeitä oon hiukan tuntenu jo =)

Elli ja "Terho" 16+2 :heart:
 
Hei, minäkin ilmoittudun mukaan. Kolmatta odotan LA 7.7. ja ikää on 31v.
Ikäeroa nuorimmaiseen tulee 5v, eli vähän "uuden kierroksen" aloittaminen jänskättää.

Tuikku2000, jos sydän äänet ei kuuluneet ja yhtään mieltä painaa, niin mene ihmeessä kuunteluttamaan äänet vaikka yksityiselle jos suinkin mahdollista. Saa ainakin mielenrauhaa itselle. Itse olen hermoillut koko raskauden kaikenlaisten pelkojen kanssa ja olin täysin varma, että sydänäänet ei löydy ekassa neuvolassa, mutta löytyi sitten kuitenkin. JOs siis yhtään huolettaa, niin mene ihmeessä vaikka päivystykseen tai maanantaina neuvolaan uudelleen, josko olisi kokeneempi kuuntelija paikalla. Neuvolassa pitäisi ottaa vakavasti äitien huolet...

Vointeja kaikille.
 
Hei vaan,

Minä sain rakenneultrassa huonoja uutisia - lapsi kaksi viikkoa liian pieni (ei kuulema saa riittävästi ravintoa) ja istukassa jotain vikaa (- > jatkotutkimuksiin), sydämestäkään ei oltu varmoja ja haluttiin siitäkin jatkotutkimuksiin (sydänmestä ei oikein saatu kokonaiskuvaa) Tutkimuksen teki lääkäri, koska minulla ollut sydänvika lapsena (reikä sydämessä, joka parantunut). Olin tietysti aivan murheen murtama tästä, mutta jotenkin minulla oli sellainen tunne että on pakko olla tapahtunut joku virhe. Lääkärillä oli "harjoittelija" vierellä ja lääkäri siis opasti lääketieteen opiskelijaa samalla, opetussairaalassa kun oltiin. Lääkäri totesi että lapsi on jotenkin huonossa asennossa, että vaikea mitata.

Päätimme että varmistamme asian yksityisellä puolella, ja menimme ultraäänikätilön vastaanotolle. Hän teki tarvittavat mittaukset (mittailut kestivät ainakin puoli tuntia) ja totesi että lapsi on vain 7 päivää jäljessä lasketusta ajasta ja että istukka normaali ja sydän normaali. Tällä kertaa oli lapsi näkyi jotenkin paremmin että mittaukset oli helpompi tehdä ja kätilö teki varmuuden vuoksi ne useampaan kertaan. Suuri helpotus!!!! Nyt on taas ihanaa jatkaa odotusta, turhaa murhetta ja harmia koitui tuosta ensimmäisestä ultraäänestä. Toivottavasti teillä muilla on mennyt ultrat kerralla oikein :eek:)
 
Viimeksi muokattu:
:wave: vaan kaikki heinäkuiset :) mulla viikkoja tällä hetkellä tasan 22, rakenne ultrat takana mikä oli mulle ihan uusi kokemus siis siinä suhteessa että saimme nähdä vauvasta 4D kuvaa :confused:, ei sellaista ole aikasemmin kolmen muun lapsen kohdalla tehty :) ja nyt vaan ootellaan että loppukin menee hyvin :) voi Helmi75 kamala kun pelästyin tota sun tekstiä, mutta onneksi kaikki olikin hyvin loppujen lopuksi :heart:! onko teille tehty sokerirasitus testit jo? mulle ei ole neuvolasta mitään edes mainittu joten mietin että missäköhän vaiheessa se mahtaisi olla? Tuikku muistan kun odotin ensimmäistä lastani joka on syntynyt -99, menin neuvolaan ja sielä yritti lääkäri kuunnella sydänääniä, ei löytänyt niitä ja totesi minulle että ei sielä mitään ole : /.. se oli todella kamala kokemus ensimmäistä lastansa odottavalle joten tiedän todella miltä sinusta tuntuu.. mutta mulla oli ihana neuvolan täti joka soitti perääni ja käski seuraavana aamuna neuvolaan että kuunneltaisiin ääniä ja niin vain ne sieltä löytyi :) hyvää kevättä ja odotusta teille kaikille :hug:
 
Hei! Mulla on LA 21.7. Ekaa lasta odotan.

Helmi75, hui tota sun kertomusta rakenneultrasta! Itse meen tällä viikolla ja toivon, että saavat selvää pikkuisesta ja mitoistaan. Oon kyllä huomannut jo (erinäisten vaivojen takia), että välillä joutuu laukkaamaan yksityislääkärissä asioita tsekkauttamassa.
 
Hei! Minulla la myös 21.7. ja odotan myös ekaa lastani.
Olen 37v. ja ihan käsittämättömän upeasti on mennyt raskaus tähän asti. Neuvolasta vain positiivista sanottavaa ja rakenneultrassa käytiin tiistaina. Mittoja otettiin enemmän ku laki salliin ja hyvin oli kaverilla kaikki. Nla taas ens viikolla.
 
Mape73: Hauskaa, että sulla täysin sama laskettu aika kuin mulla. :) Saa nähdä miten sitten todellisuudessa käy eli kuinka tarkalleen vaavit syntyvät...

Kiva, että sun raskaus on sujunut ongelmitta! Mulla valitettavasti ei, mutta toivoakseni pahimmat vaikeudet ovat nyt takanapäin.

Vielä äidiksi 34v:
Mulla on sokerirasitus viikolla 24 tai 25.
 
Hello heinäkuiset :wave: ! Huomena mulla alkaa viikko 26 ja olo on ihan mitä mainioin.. närästystä lukuun ottamatta : /. sokeri rasitustestissäkin käväsin viime perjantaina ja EI OLLUT MUKAVAA, voin todella pahoin ja makailin sielä vastaanotossa kun ei muualla ollut tilaa..ihmisten ihmeteltävänä sielä.. voin sanoa että ne oli elämäni pisimmät 3h IKINÄ :mad:.. mutta onpahan nyt ohi! mitä teille muille kuuluu? täälä kevättä ootellaan.. mutta aamulla oli taas lunta ja lunta :headwall:.. mulla alkaa kesäloma 15.4 sen jälkeen suoraan jään äippälomalle, joten töitä ei paljon enää ole jäljellä :) ihanaa kevään odotusta kaikille :hug:! rv 25+ masumönkijä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
:O täälä ollaan vielä,, niin luulin että aiemmin syntyisi tämäkin masuasukki.. huomena la. ei taida hän sieltä vielä olla valmis tulemaan :) nytkin vaan myllää ja hikottelee tyytyväisenä masussa :heart:.. onneksi helteet hiukan helpotti on olokin paljon mukavampi :) vointeja kaikille loppumetreille :wave:
 

Yhteistyössä