Heinäkuiset 2024

Onko joku varannut jo neuvolaa? Mille viikoille meni aika? Haluaisin influenssarokotuksen sieltä hakea nyt kun on riskiryhmäläinen ja taapero kotona (hänelle toki myös), mutta toisaalta en ollut aikonut vielä varailla aikaa vaan odottaa vähän pidemmälle.
 
Tulen myös varovaisesti tänne kurkkimaan.

Sain haalean plussan testiin tiistaina 14.11. ja viiva hieman vahvistunut, mutta ei ole tasapaksut vieläkään niin huolettaa jonkun verran. Viikoista en osaa varmaksi sanoa, kun kierto todella epäsäännöllinen (21-37pv) mutta laskureiden mukaan tänään olisi 5+1... ja LA 21.7. Soittelen tänään neuvolaan josko pääsisin epäsäännöllisen kierron vuoksi varhaisultraan tai verikokeisiin.
 
Tulen myös varovaisesti tänne kurkkimaan.

Sain haalean plussan testiin tiistaina 14.11. ja viiva hieman vahvistunut, mutta ei ole tasapaksut vieläkään niin huolettaa jonkun verran. Viikoista en osaa varmaksi sanoa, kun kierto todella epäsäännöllinen (21-37pv) mutta laskureiden mukaan tänään olisi 5+1... ja LA 21.7. Soittelen tänään neuvolaan josko pääsisin epäsäännöllisen kierron vuoksi varhaisultraan tai verikokeisiin.
Tervetuloa ja onnea plussasta. Pidetään peukkuja että kaikki hyvin😊
 
  • Tykkää
Reactions: burkei
uip
Tulen myös varovaisesti tänne kurkkimaan.

Sain haalean plussan testiin tiistaina 14.11. ja viiva hieman vahvistunut, mutta ei ole tasapaksut vieläkään niin huolettaa jonkun verran. Viikoista en osaa varmaksi sanoa, kun kierto todella epäsäännöllinen (21-37pv) mutta laskureiden mukaan tänään olisi 5+1... ja LA 21.7. Soittelen tänään neuvolaan josko pääsisin epäsäännöllisen kierron vuoksi varhaisultraan tai verikokeisiin.
Toivotaan paljon tarrasukkia 😊
 
Aika samoissa mennään, mulla la siis 24.7. Varasin myös varhaisultran mutta vasta 8.12. Olisi silloin 7+2. Tavallaan haluan käydä vasta sitten kun syke varmasti näkyy mutta onhan tuonne nyt pitkä aika ja koko ajan tekee mieli aikaistaa sitä.
Meilläpäin ilmeisesti varhaisultra kuuluu ensimmäiseen neuvolakäyntiin, minulla se olisi 4.12 ja viikot silloin 7+1
 
Onko joku varannut jo neuvolaa? Mille viikoille meni aika? Haluaisin influenssarokotuksen sieltä hakea nyt kun on riskiryhmäläinen ja taapero kotona (hänelle toki myös), mutta toisaalta en ollut aikonut vielä varailla aikaa vaan odottaa vähän pidemmälle.
Varasin neuvola-ajan jo pari viikkoa sitten. Kahdeksannelle viikolle bookattiin eli ens viikko 👍🏼
 
Voin samaistua minullakin km aiheutti sen etten pysty tästä uudesta raskaudesta nauttimaan.
Toivottavasti hcg nousu on ollut riittävä ja saat mielenrauhan. Jokainen raskaus on erillainen ja oireetkin voivat tulla ja mennä. Tulethan kertomaan kuinka kävi
Viimeisin tulos oli vaivaiset 57000 eli nousussa on mutta aika hitaanlaisesti. Toisaalta luin, että näillä viikoilla hcg-taso ei enää tuplaannu joka toinen päivä, kuten varhaisemmilla viikoilla.

Pääasia kuitenki että nousee eikä laske 😍
 
  • Rakkaus
Reactions: uip
uip
Viimeisin tulos oli vaivaiset 57000 eli nousussa on mutta aika hitaanlaisesti. Toisaalta luin, että näillä viikoilla hcg-taso ei enää tuplaannu joka toinen päivä, kuten varhaisemmilla viikoilla.

Pääasia kuitenki että nousee eikä laske
Pääasia että nousee 😊
Minulla oli esikoisesta verenvuotoa viikolla 4+5 ja hcg kontrolloitiin 1671 ja nousu 2375. Kätilö sanoi puhelimessa, että huonosti nousee ei tämä hyvältä vaikuta km? Hain äsken keskenmenoni päiväkodista 🙂
 
Pääasia että nousee
Minulla oli esikoisesta verenvuotoa viikolla 4+5 ja hcg kontrolloitiin 1671 ja nousu 2375. Kätilö sanoi puhelimessa, että huonosti nousee ei tämä hyvältä vaikuta km? Hain äsken keskenmenoni päiväkodista
Siis noi on ihan kamalia noi epämääräiset spekulaatiot ja uhkakuvien maalailut! Ihana kuulla, että kaikki päättyi kuitenkin hyvin 🤗
 
  • Tykkää
Reactions: uip
Täältä mukaan keskusteluun hyppää yksi vihdoin ja viimein plussannut 🙈
Meillä vuosien yritys takana (ihan luomuna) ja sunnuntai-iltana plussasin ❤ testi ilmoitti pregnant 3+..
Tänään varasin ekan neuvolan, joka on joulukuun puolessa välissä.
Nyt pitäisi olla viikkoja 5+6..

Tuntuu jotenkin todella epätodelliselta, näin pitkän yrityksen jälkeen, että mä todella olen raskaana.. Samalla myös pelottaa aivan älyttömästi jos kaikki ei menekkään hyvin..
Ahdistaa myös vähän oman painon puolesta (88kg 165cm).. sätin täällä nyt itseäni kun en saanut painoa pudotettua, mutta toisaalta pitkään kestänyt yrittäminen aiheutti myös sen että ei kiinnostanut, kun tuntui siltä että en voi luomusti tulla raskaaksi..

Kaiken kaikkiaan oon tosi onnellinen tästä raskaudesta ja kait kaikki pelkotilat kuuluu asiaan 😅

Meillä on menossa taloremontti joten toivon myös senkin suhteen että se kerkeää valmistumaan ennen vauvan tuloa 🙈

Ihanaa kun pääsee johonkin kertomaan "ääneen" että on raskaana 😂 meidän raskaudesta ei vielä tiedä kun minä ja mies, eikä ajateltu kertoa ennen kun 12 viikkoa on täynnä 😊
 
  • Tykkää
Reactions: maija88
uip
Täältä mukaan keskusteluun hyppää yksi vihdoin ja viimein plussannut
Meillä vuosien yritys takana (ihan luomuna) ja sunnuntai-iltana plussasin testi ilmoitti pregnant 3+..
Tänään varasin ekan neuvolan, joka on joulukuun puolessa välissä.
Nyt pitäisi olla viikkoja 5+6..

Tuntuu jotenkin todella epätodelliselta, näin pitkän yrityksen jälkeen, että mä todella olen raskaana.. Samalla myös pelottaa aivan älyttömästi jos kaikki ei menekkään hyvin..
Ahdistaa myös vähän oman painon puolesta (88kg 165cm).. sätin täällä nyt itseäni kun en saanut painoa pudotettua, mutta toisaalta pitkään kestänyt yrittäminen aiheutti myös sen että ei kiinnostanut, kun tuntui siltä että en voi luomusti tulla raskaaksi..

Kaiken kaikkiaan oon tosi onnellinen tästä raskaudesta ja kait kaikki pelkotilat kuuluu asiaan

Meillä on menossa taloremontti joten toivon myös senkin suhteen että se kerkeää valmistumaan ennen vauvan tuloa

Ihanaa kun pääsee johonkin kertomaan "ääneen" että on raskaana meidän raskaudesta ei vielä tiedä kun minä ja mies, eikä ajateltu kertoa ennen kun 12 viikkoa on täynnä
Paljon onnea plussasta ja tervetuloa 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Haaveilija(ko)
Miten te olette kokeneet kaikki ruokarajoitteet ym? Onko tullut ns. huteja, että vahingossa on tullut syötyä jotain kiellettyä vai jaksatteko edes stressata asiasta?

Mä olen ollut vuosia lapsettomuushoidoissa ja takana 13(!) alkionsiirtoa. Kahvin olen siis minimoinut jo aikapäiviä sitten max. 1,5dl päivässä ja alkoholia ei tule yleensäkään nautittua.

Join just äsken raakakaakaojuomaa ja tajusin, et hitto. Sehän on stimulantti! No tuskin yksi kerta haittaa enkä sitä stressaakaan. Googlasin yks päivä, että hesen majoneesit on tehty jostain pastöroidusta munamassasta eli se onkin vissiin sallitulla listalla. Hese on mun akilleen kantapää mut ilman majoneesia ne on aika kuivia känttyjä 😂
 
Miten te olette kokeneet kaikki ruokarajoitteet ym? Onko tullut ns. huteja, että vahingossa on tullut syötyä jotain kiellettyä vai jaksatteko edes stressata asiasta?

Mä olen ollut vuosia lapsettomuushoidoissa ja takana 13(!) alkionsiirtoa. Kahvin olen siis minimoinut jo aikapäiviä sitten max. 1,5dl päivässä ja alkoholia ei tule yleensäkään nautittua.

Join just äsken raakakaakaojuomaa ja tajusin, et hitto. Sehän on stimulantti! No tuskin yksi kerta haittaa enkä sitä stressaakaan. Googlasin yks päivä, että hesen majoneesit on tehty jostain pastöroidusta munamassasta eli se onkin vissiin sallitulla listalla. Hese on mun akilleen kantapää mut ilman majoneesia ne on aika kuivia känttyjä
Mä just yritän niihin perehtyä ja jäin pohtimaan kun kaikki lihatuotteet pitää kuumentaa niin eikö leikkeleitä saa syödä leivän päällä ilman kuumennusta? Vai koskeeko se vaan jotain tiettyjä leikkeleitä.. se nyt on selvää että kestomakkarat on kielletty, mutta olisi se nyt kiva leivän päälle saada jotain muutakin kun juustoa 😅

Kahvin juonnin oon vähentänyt jo.. juon enää aamuisin vajaan muumi-mukillisen maitokahvia, ihan vaan jotta ei ainakaan kahvittomuuden takia tulis pää kipeäksi...

Mut onhan noissa ruokarajoitteissa hieman sisäistämistä ja aika paljon saa googletella että esim mitkä kaikki juustot kuuluu niihin kiellettyihin.. taidan siirtyä syömään vaan kaurapuuroa, hedelmiä, kotimaisia marjoja, juureksia, kasviksia ja vihanneksia 😅
 
Mä just yritän niihin perehtyä ja jäin pohtimaan kun kaikki lihatuotteet pitää kuumentaa niin eikö leikkeleitä saa syödä leivän päällä ilman kuumennusta? Vai koskeeko se vaan jotain tiettyjä leikkeleitä.. se nyt on selvää että kestomakkarat on kielletty, mutta olisi se nyt kiva leivän päälle saada jotain muutakin kun juustoa

Kahvin juonnin oon vähentänyt jo.. juon enää aamuisin vajaan muumi-mukillisen maitokahvia, ihan vaan jotta ei ainakaan kahvittomuuden takia tulis pää kipeäksi...

Mut onhan noissa ruokarajoitteissa hieman sisäistämistä ja aika paljon saa googletella että esim mitkä kaikki juustot kuuluu niihin kiellettyihin.. taidan siirtyä syömään vaan kaurapuuroa, hedelmiä, kotimaisia marjoja, juureksia, kasviksia ja vihanneksia
Mulla ei ole tullut mieleenkään, että leikkeleetkin pitäis kuumentaa - en tosin niitä muutenkaan syö. Metvurstit, ilmakuivatut kinkut yms. on selkeesti joo kieltolistalla.

Käyn työpäivinä aina syömässä lounasraflassa ja siellä pistää kyllä aina miettimään kaikki raasteet ja herneet ja maissit et onkohan ne vaan sulatettu pakkasesta vai kiehautettu ensin ja onko porkkanat pesty kunnolla jne… Ehkä turhaa vainoharhailua 😅
 
Miten te olette kokeneet kaikki ruokarajoitteet ym? Onko tullut ns. huteja, että vahingossa on tullut syötyä jotain kiellettyä vai jaksatteko edes stressata asiasta?

Mä olen ollut vuosia lapsettomuushoidoissa ja takana 13(!) alkionsiirtoa. Kahvin olen siis minimoinut jo aikapäiviä sitten max. 1,5dl päivässä ja alkoholia ei tule yleensäkään nautittua.

Join just äsken raakakaakaojuomaa ja tajusin, et hitto. Sehän on stimulantti! No tuskin yksi kerta haittaa enkä sitä stressaakaan. Googlasin yks päivä, että hesen majoneesit on tehty jostain pastöroidusta munamassasta eli se onkin vissiin sallitulla listalla. Hese on mun akilleen kantapää mut ilman majoneesia ne on aika kuivia känttyjä
Kahvi on vaihtunut kotona kofeiinittomaan jo pari vuotta sitten kun yritettiin ekaa yhteistä. Ulkona saatan joskus juoda, tykkään kyllä kovasti kahvitella. Kofeiiniton on just kiva kun voi juoda huoletta, meillä keitetään aina iltakahveja. 😋

Metwurstia menee leivällä, mutta pakastan sitä ensin 4 päivää. Luin, että muualla Euroopassa se on sillä tavalla sallittua kun toksoplasmoosi kuitenkin kuolee pakkasessa.

Aurajuustoa sellaisenaan ja lakua tulee ikävä. Mulla oli viime raskaudessa raskausdiabetes (vahva sukurasite) ja kurjuudella odotan mitä kaikkea tässä saa kohta alkaa taas karsimaan.

Edit: täältä luin pakastuksesta
 
Viimeksi muokattu:
Mä just yritän niihin perehtyä ja jäin pohtimaan kun kaikki lihatuotteet pitää kuumentaa niin eikö leikkeleitä saa syödä leivän päällä ilman kuumennusta? Vai koskeeko se vaan jotain tiettyjä leikkeleitä.. se nyt on selvää että kestomakkarat on kielletty, mutta olisi se nyt kiva leivän päälle saada jotain muutakin kun juustoa 😅

Kahvin juonnin oon vähentänyt jo.. juon enää aamuisin vajaan muumi-mukillisen maitokahvia, ihan vaan jotta ei ainakaan kahvittomuuden takia tulis pää kipeäksi...

Mut onhan noissa ruokarajoitteissa hieman sisäistämistä ja aika paljon saa googletella että esim mitkä kaikki juustot kuuluu niihin kiellettyihin.. taidan siirtyä syömään vaan kaurapuuroa, hedelmiä, kotimaisia marjoja, juureksia, kasviksia ja vihanneksia 😅
Ei saa leikkeleitä syödä kuumentamattomana. Niis on itseasiassa aika korkee listeriariski käytännös. Oon kokenut helpoimmaksi jättää kokonaan pois.

Oon ollut töissä alalla. :)
 
Liityn myös tänne varovaisesti. Jos kaikki menee hyvin niin vauva-arki alkaisi heinäkuun lopussa tai elokuun alussa. Sinne on kuitenkin vielä matkaa!

En oo kovin tarkka noissa ruokajutuissa muuten kuin lihajalosteiden sekä pastöroinnin suhteen. Muuten normi monipuolinen ruokavalio, mutta ruokahalu mennyt ku etoo niin paljon….
 
Miten te olette kokeneet kaikki ruokarajoitteet ym? Onko tullut ns. huteja, että vahingossa on tullut syötyä jotain kiellettyä vai jaksatteko edes stressata asiasta?

Mä olen ollut vuosia lapsettomuushoidoissa ja takana 13(!) alkionsiirtoa. Kahvin olen siis minimoinut jo aikapäiviä sitten max. 1,5dl päivässä ja alkoholia ei tule yleensäkään nautittua.

Join just äsken raakakaakaojuomaa ja tajusin, et hitto. Sehän on stimulantti! No tuskin yksi kerta haittaa enkä sitä stressaakaan. Googlasin yks päivä, että hesen majoneesit on tehty jostain pastöroidusta munamassasta eli se onkin vissiin sallitulla listalla. Hese on mun akilleen kantapää mut ilman majoneesia ne on aika kuivia känttyjä
Mä oon katsonut suunnilleen, mutta esim eilen ja tänään vedin vahingossa pari lakritsi dumlea
Ei saa leikkeleitä syödä kuumentamattomana. Niis on itseasiassa aika korkee listeriariski käytännös. Oon kokenut helpoimmaksi jättää kokonaan pois.

Oon ollut töissä alalla.
Sama täällä, oon suosiolla jättänyt ruokavaliosta pois. Eriasia sit jos tekee lämppäreitä ni niihin saatan laittaa leikkeleitä 😊
 
Ei saa leikkeleitä syödä kuumentamattomana. Niis on itseasiassa aika korkee listeriariski käytännös. Oon kokenut helpoimmaksi jättää kokonaan pois.

Oon ollut töissä alalla.

Täytyy siis leipähimon iskiessä syödä vaan lämpimiä voileipiä 🙈 tai tietty jos ostaisi jonkun lihaköntin kaupasta ja itse paistaisi sen ja leikkaisi viipaleiksi.. 😅
Onneksi se on niin pieni määrä mitä mä ylipäänsä leipää syön niin ehkä näin hyvästä syystä voi leikkeleistä luopua.
En mitään ylimääräisiä riskejä halua ottaa, kun plussaa kuitenkin yli 7 vuotta odotettiin 🙈
 
Kahvi on vaihtunut kotona kofeiinittomaan jo pari vuotta sitten kun yritettiin ekaa yhteistä. Ulkona saatan joskus juoda, tykkään kyllä kovasti kahvitella. Kofeiiniton on just kiva kun voi juoda huoletta, meillä keitetään aina iltakahveja.

Metwurstia menee leivällä, mutta pakastan sitä ensin 4 päivää. Luin, että muualla Euroopassa se on sillä tavalla sallittua kun toksoplasmoosi kuitenkin kuolee pakkasessa.

Aurajuustoa sellaisenaan ja lakua tulee ikävä. Mulla oli viime raskaudessa raskausdiabetes (vahva sukurasite) ja kurjuudella odotan mitä kaikkea tässä saa kohta alkaa taas karsimaan.

Edit: täältä luin pakastuksesta

Mä oon vähentänyt kahvia vaan vajaaseen kupilliseen päivässä.. eikä se kahvi nyt jotenkin muutenkaan hirveämmin maistu 😅

Tänään on ekaa kertaa ollut sellanen ikävän vellova huono-olo..

Mua vähä pelottaa myös tuo raskausdiabetes, kun itselläni on hivenen noita liikakiloja ja mun äidillä on diabetes.. toki koitan tässä muuttaa ruokavaliota mahdollisimman terveelliseksi itseni ja sikiön takia, mutta saa nähdä kuinka käy..
 
Mä oon vähentänyt kahvia vaan vajaaseen kupilliseen päivässä.. eikä se kahvi nyt jotenkin muutenkaan hirveämmin maistu

Tänään on ekaa kertaa ollut sellanen ikävän vellova huono-olo..

Mua vähä pelottaa myös tuo raskausdiabetes, kun itselläni on hivenen noita liikakiloja ja mun äidillä on diabetes.. toki koitan tässä muuttaa ruokavaliota mahdollisimman terveelliseksi itseni ja sikiön takia, mutta saa nähdä kuinka käy..
Meil on tosi usean sukulaisen vuoksi korkea sukurasite raskausdiabetekseen, mutta ei ollut kuitenkaan edellisessä raskaudessa. Yllätyin tosi paljon. Jouduin käymään vielä kahdesti siinä sokerirasituksessa. Toivon et nyt riittäis vaan kerran, jos kaikki on mennyt hyvin.

Täällä taitaa kuuluu varhaisultra neuvolaan, niin soittelin alkuviikosta ja sain ekan neuvolan sekä lääkärin just ennen joulua. Mull on alkanut etova olo jo melkein viikko sitten eli ennen plussausta. Lisäksi ihan tosi huono ruokahalu…
 

Yhteistyössä